Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/27 oldal   Bejegyzések száma: 269 
Fordulat: Gergényi utasítására
  2007-02-28 18:39:07, szerda
 
 
Fordulat: Gergényi utasítására vegzálják az "üdítős" rendőröket?
Még a helyén ül, aki szeptember-októberben kiadta a parancsot
Czirják Imre2007. február 27. 21:12

Feljelentést tesz az egyik rendőr szakszervezet az MSZP-kongresszuson
lefogott rendőrök ügyében.
Szerintük szó sincs hűtőfeltörésről, az egyenruhásoknak mindössze annyi a
bűnük, hogy "üdítőt ittak az urak
poharából".
Szima Judit főtitkár szerint beindult a rendőri vezetők
mosdatása, a négy rendőrt Gergényi Péter utasítására hurcolják most meg.


Szima Judit a Tettrekész Magyar Rendőrség Szakszervezet főtitkára szerint
törvénytelenségek sorozatát követték el a rendőri vezetők a négy egyszerű
közrendőr ellen.

Az érdekképviselet vezetője határozottan cáfolta azt, hogy
ezek a rendőrök hűtőgépet feszítettek fel, amint azt Szentendrei Angéla a
Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) szóvivőjének helyettese állította.

Úgy vélte: négy kollégáját a BRFK vezetőjének, Gergényi Péternek az
utasítására
hurcolják meg, mert "üdítőt mertek inni az urak poharából".

Kifejtette: kollégáit hivatalosan "továbbképzésre" küldték a Mosonyiba, de
oktatás helyett szokásos módon már hajnali öt órától szolgálatot
teljesítettek.

Majd az MSZP-kongresszus biztosítására vezényelték őket.

Este fél 10 körüli időben, több mint 15 órás szolgálat után pihenni küldték
őket
a büfében kialakított pihenőhelyre, parancsnokuk azt is mondta nekik, hogy
fogyasszanak.

A négy rendőr a büfében nem ásványvizet, hanem üdítőt
fogyasztott.

Nem sokkal később jelent meg a helyszínen a XIV. kerületi
rendőrkapitány, aki miután megkérdezte, hogy ki az, aki üdítőt ivott, és ők
jelentkeztek, elvette tőlük a szolgálati igazolványukat és a fegyverüket.

A szakszervezeti vezető szerint ehhez nem volt joga, mert a négy rendőr más
kapitányságokon szolgált eredetileg, és a fegyvert csak állományilletékes
parancsnoka veheti el a rendőrtől.

A XIV. kerületi kapitány a fegyverekről átvételi elismervényt nem adott és
azokról a mai napig nem tudni,
hogy hol vannak - mondta Szima Judit.

A négy egyenruhást ezután a Mosonyi úti rendőrlaktanyába szállították zárt
autóban, ahol reggel hatig várakoztatták őket, közben sem ételt, sem italt
nem kaptak, az épületet nem hagyhatták el, embertelen, megalázó bánásmódban
részesültek.

Az esettel kapcsolatban meg sem hallgatták őket, igy fogvatartásuk sem volt
indokolt.

Behívták parancsnokaikat is és megjelent a helyszínen egy alezredesnő is a
BRFK-tól.

A rendőrök hajnalban megkapták a kéthónapos felfüggesztést és fegyelmi
eljárásról az elrendelő határozatot,
amelyben indoklásként tulajdonképpen az szerepel, hogy azzal követték el a
függelemsértést, hogy az MSZP-kongresszuson a büfében üdítőt és nem
ásványvizet ittak.

Ekkor még szó sem volt lopásról és hűtőszekrény felfeszítésről.

Szima Judit teljességgel nevetségesnek nevezte, hogy a
rendőrök felfeszítették volna a hűtőszekrényt.

Mint mondta: tudomásuk szerint a büfés nem is tett semmilyen feljelentést.

Azzal kapcsolatban, hogy a BRFK szerint a rendőröket a budapesti
főkapitányság feljelentette volna
bűncselekmény elkövetésének alapos gyanúja miatt megjegyezte: erről az
érintettek semmilyen értesítést nem kaptak, tehát ha így van, akkor újabb
jogsértést követtek el ellenük.

Az érdekképviseleti vezető szerint a BRFK nyilatkozatainak magyarázata,
hogy beindult "a parancsnokok mosdatása".

Szima Judit bejelentette azt is: az ügyben a Tettrekész Magyar Rendőrség
Szakszervezet hivatali visszaélés és jogtalan fogvatartás miatt tesz
feljelentést.

Kifogásolta a rendőrök fogvatartásának körülményeit.

Arra a felvetésünkre, hogy a szeptember-októberi események kapcsán
letartóztatottak
sokkal rosszabbul jártak, azt mondta: ne az egyszerű rendőrök felé
törlesszünk, ugyanis az a rendőri vezető, aki akkor kiadta a parancsot még
mindig a helyén van.

(MNO)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Titkos anyag: Kökény értetlenü
  2007-02-28 18:23:41, szerda
 
 
Titkos anyag: Kökény értetlenül áll a tárca tervei előtt
MOK 2007.02.28. 10:49

A szocialisták nem értik, hogyan készülhetett törvénytervezet a több
magánbiztosító versenyére épülő egészségügyi modell bevezetéséről.

Kökény Mihály, a párt szakpolitikusa azt mondja, még meg sem kezdődtek a
szakmai és politikai egyeztetések.

Gyurcsány Ferenc egy hónappal ezelőtt széleskörű társadalmi vitát ígért,
mert szerinte azt a modellt kell bevezetni, amelyik a legjobb a
biztosítottaknak.

Január 26-án egy nemzetközi konferencián a miniszterelnök azt mondta, elég
idő van arra, hogy a kormány eldöntse: egy vagy több biztosító maradjon-e a
magyar egészségbiztosítási piacon.

Első feladatként hatástanulmányok készítését szabta meg a tárcának.

Alig egy hónappal később viszont olyan törvénytervezet került a hírTV
birtokába, amely a több-biztosítós modell bevezetéséről szól.

Az anyag titokban készült, még a szocialista szakpolitikusokat sem
tájékoztatta az SZDSZ-es vezetésű minisztérium.

- Most nem volt erről egyeztetés, és nem is időszerű, hogy
törvényjavaslattal készüljön a tárca.

Mi azt várjuk, hogy a szakértői elemzések alapján a politikai döntéshozók és
a koalíciós partnerek kapnak egy olyan dokumentumot, ami arra alkalmas, hogy
dönteni lehessen az alapkérdésekről,
konkrétan, hogy egy vagy több biztosító legyen - mondta el Kökény Mihály,
az egészségügyi bizottság MSZP-s elnöke.

A tárca sajtóosztálya hétfőn, a Magyar Nemzet érdeklődésére nem cáfolta,
hogy készült törvénytervezet a több-biztosítós rendszerről.
Állításuk szerint a biztosítási reformmal hat munkacsoport foglalkozik
párhuzamosan,
és az összes szóba jöhető modellről, így a több-biztosítósról is konkrét
törvényjavaslatot készítenek.

Horváth Ágnes egészségügyi államtitkár televíziónknak ezúttal is csak ígérte
az interjút.

A Fidesz szerint a kormány folytatja az egészségügy magánosítását.

- Úgy tűnik, hogy a tárca és a kormány nem tér el az eredeti szándékától,
piaccá, üzletté akarja tenni az egészségügyet, és az 1500 milliárdos
egészségügyi pénzalap feletti befolyást,
hatalmat magáncégeknek akarja átadni - reagált Mikola István, az
egészségügyi bizottság fideszes alelnöke.

A hírTV birtokába került törvénytervezet szerint az adófizetők
egészségbiztosítási járulékait továbbra is az Országos Egészségbiztosítási
Pénztár szedné be, a pénzzel azonban - egy továbbutalás után -
magánbiztosítók gazdálkodhatnának.

A társadalmi szolidaritás elve alapján az állam garanciát vállalna a
biztosítottakért, vagyis arra az estre,
ha a magáncég tönkremegy.

Egészségbiztosítót - a javaslat szerint - 200 millió forintos törzstőkével
bárki alapíthatna.

hirtv
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gyurcsány: "Kifejezetten utasí
  2007-02-28 17:23:38, szerda
 
  Gyurcsány: "Kifejezetten utasítást adtam..." a tábornok úrnak
A kormányfő önmagát hazudtolta meg
2007. február 28. 14:02 MNO

Bár maga Gyurcsány Ferenc és a média egy része is tényként tálalja, hogy a kormányfő nem utasította a rendőrséget a tavaly őszi események során, a valóság ezzel szemben az, hogy a miniszterelnök erről még nyilatkozott is.

Bocsánatot kér-e azért, mert korábban azt állította, a rendőrség politikai nyomásra tette azt, amit tett október 23-án? - kérdezte in medias res Bárdos András szerkesztő-riporter a TV2 Tények című műsorában tegnap Orbán Viktor volt miniszterelnöktől. A Fidesz elnöke megismételte: kitart amellett, hogy a rendőrség politikai nyomásra és utasításra hajtott végre brutális akciókat saját polgáraival szemben, ezért nem kell elnézést kérnie sem a rendőrségtől, sem a kormánytól. Orbán felidézte: szeptember 17-18-án, az MTV ostromakor maga a miniszterelnök jelentette be, hogy végig kapcsolatban volt a rendőrséggel és utasításokat is adott. Miért lett volna ez másképpen október 23-án? Bárdos hitetlenkedve visszakérdezett: valóban ezt mondta volna Gyurcsány Ferenc? Mert erre ő nem emlékszik.

Maga Gyurcsány sem emlékezik arra, hogy utasította volna a rendőrséget. Súlyosan elfogultnak és "szemétkosárba illőnek" nevezte ugyanis a független Morvai-bizottság jelentését, amely az ő felelősségét állapította meg az őszi erőszakos eseményekkel kapcsolatban. Szavai szerint semmilyen bizonyíték nincs arra, hogy ő közvetlenül irányította volna a rendőrséget ősszel.

A valóság ezzel szemben az, hogy éppen a keddi interjút készítő Bárdos Andrásnak nyilatkozta Gyurcsány Ferenc 2006. szeptember 18-án, hogy utasította a rendőrséget. "Miniszterelnök úr, jól értelmezem a szavait, hogy ön azt mondta a rendőrség vezetőinek, hogy a leghatározottabban lépjenek fel a törvényes kereteken belül és úgy látja, hogy ez nem történt meg?" - kérdezte akkor Bárdos. "Az állításnak az első felével egyetértek, minden rendelkezésre álló eszközzel, törvényes keretek között, a leghatározottabban és ebben külön is kifejezetten utasítást adtam, hogy a Televíziót meg kell védeni, legutoljára nagyjából háromnegyed órával ezelőtt beszéltem a tábornok úrral" - jött a válasz Gyurcsánytól.

Nézze meg a Fidesz honlapjának erről szóló összeállítást!

**************

Ki mit mondott, mikor... és kinek?
2007. február 28. 12:13

A TV2 tegnap interjút készített Orbán Viktorral. Szeptember 18-án is készült ott egy interjú, de akkor Gyurcsány Ferenccel. Vajon mi az összefüggés?

Kapcsolódó cikkek:
Orbán Viktor: Ma nincs demokrácia Magyarországon

Orbán Viktor volt a TV2 Tények című műsorának vendége február 27-én kedden. A riporter, Bárdos András in medias res azt a kérdést szegezte a volt miniszterelnöknek: bocsánatot kér-e azért, mert korábban azt állította, a rendőrség politikai nyomásra tette azt, amit tett október 23-án? A Fidesz elnöke megismételte: kitart amellett, hogy a rendőrség politikai nyomásra és utasításra hajtott végre brutális akciókat saját polgáraival szemben.

Sőt, nemcsak október 23-án. Orbán Viktor felidézte: szeptember 17-18-án az MTV ostromakor maga a miniszterelnök jelentette be, hogy végig kapcsolatban volt a rendőrséggel és utasításokat is adott. Miért lett volna ez másképpen október 23-án?

A TV2 szerkesztő-riportere meglepődve a volt miniszterelnök szavain hitetlenkedő hangon kérdezett vissza: valóban ezt mondta volna Gyurcsány Ferenc? Mert erre ő nem emlékszik...

Lássuk, mi is hangzott el akkor és mi tegnap?


letoltes 01:22 / 01:29
Lejátszás:TV2 interjúk: OV, Gyurcsány
(lejátszás Média Playerben)

fidesz.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gyógyítani akarok vizitdíj nél
  2007-02-28 12:24:26, szerda
 
  Gyógyítani akarok vizitdíj nélkül!


2007. február 28.

A magyar rendelőintézetek egy részében máris visszaesett a forgalom a vizitdíj bevezetése óta, a fizetésképtelen betegek már nem jönnek, aki pedig belenyugvással fizeti a számára most még csekély 300 forintot, az néma hozzájárulását adja az egészségügyi rendszer üzleti, profitorientált átalakításához - írja Dr. Nagy Attila debreceni orvos, aki nem szed vizitdíjat pácienseitől.
Dr. Nagy Attila szerint csak a háziorvosok bevétele függ a vizitdíj beszedésétől, hiszen állami támogatásukat már januárban csökkentették, mintegy kényszerítve őket, hogy a vizitdíjból pótolják a csökkentett összeget. A kényszer alapja a működésképtelenséggel való fenyegetés.
A rendelőintézeti orvosok fizetése nem függ a vizitdíjtól, és ha a rendelőintézetek vezetői együttesen tiltakoznának a vizitdíj ellen, a rendszer megbukna - írja Nagy Attila.
A kórházi orvosok fizetése sem függ a vizitdíjtól. A debreceni orvos különösen erkölcstelennek tartja a kórházi számlák benyújtását a beteg távozásakor. A több ezres kórházi számlák fizetésének megtagadására a legegyszerűbb indoknak azt tartja, hogy az aláíró ráírja a papírra: "Jelenleg nem tudok fizetni".
Dr. Nagy Attila alkotmányellenesnek tartja a vizitdíjat, és úgy véli, hogy a betegek és az orvostársadalom együttműködésével jóval az előtt meg lehet buktatni Molnár Lajos intézkedését, mielőtt azt jogi úton opponálnák, hiszen az eljárás köztudottan időigényes.
Dr. Nagy Attila a rendszer legfőbb tévedésének azt tartja, hogy nincs olyan orvos, aki a vizitdíj beszedésének üzleti oldalát támogatná, tehát azt keresné, hogyan tud magasabb díjat kifacsarni a betegből. Ellenkezőleg: a beteggel együtt keresi annak lehetőségét, hogy az ellátást díjmentes, pl. sürgősségi alapra helyezze.

Kiadta a Magyar Szociális Fórum Szociális Kerekasztala, Dr. Nagy Attila írása alapján.

06-70-2522831 (Dr. Nagy Attila)
06-30-5927371 (Simó Endre)
 
 
1 komment , kategória:  Általános  
Megdöbbentek a szocialista kép
  2007-02-28 07:41:40, szerda
 
  Megdöbbentek a szocialista képviselők
2007. február 27. 08:31

A Magyar Nemzet birtokába került az a tervezet, amelyet az Egészségügyi
Minisztérium
a több-biztosítós rendszer bevezetésére készített.

A lapnak név nélkül nyilatkozó szocialista képviselők megdöbbentek a kész
törvényjavaslat hallatán,
emlékeztetve arra, nemrég Gyurcsány Ferenc az egészségbiztosítás jövőjéről
tartott konferencián
a Parlamentben azt mondta: még nincs döntés, két hónap áll rendelkezésre az
érvek és ellenérvek ütköztetésére.

Elkészítette az Egészségügyi Minisztérium a több-biztosítós rendszer
bevezetéséről szóló törvénytervezetet.

A lapunknak nyilatkozó szocialista képviselők azonban nem nézik jó szemmel,
hogy a szaktárca kész javaslatokkal áll elő, miközben még ők is úgy tudják:
nem született hivatalos döntés arról, teret engednek-e a versengő
magánbiztosítóknak.

Kökény Mihály (MSZP), az Országgyűlés egészségügyi bizottságának elnöke is
hallott a törvénytervezetről,
de szerinte a tárca egyértelmű feladatot kapott: vázolnia kell a jelenlegi
biztosítási rendszertől eltérő variánsokat, azok előnyeit, illetve
hátrányait. Gondos vizsgálatuk után kell a politikai döntést meghozni.
- Fordítva nem megy, hogy előbb elkészítjük a normaszöveget, majd annak
igazolására keresünk szakmai és politikai érveket. Persze önszorgalomból
bárki készíthet törvényjavaslatokat - tette hozzá a volt egészségügyi
miniszter.

Arra a kérdésre: nem érzi-e, hogy a frakciót átverik és a kérdés valójában
már eldőlt, Kökény úgy felelt: nehezen tudja elképzelni, hogy átverjenek egy
közel 190 fős képviselőcsoportot.

Más, név nélkül nyilatkozó szocialista képviselők is megdöbbentek a kész
törvényjavaslat hallatán,
emlékeztetve arra, nemrég Gyurcsány Ferenc az egészségbiztosítás jövőjéről
tartott konferencián a Parlamentben azt mondta: még nincs döntés, két hónap
áll rendelkezésre az érvek és ellenérvek ütköztetésére.

Mint arról lapunk beszámolt, a múlt héten Horváth Ágnes, az Egészségügyi
Minisztérium államtitkára még azt állította: nem készült ilyen
előterjesztés, legfeljebb arról lehet szó, amelyet az SZDSZ még a 2006-os
országgyűlési választások előtt készített.

Tegnap azonban már nem cáfolta szaktárca sajtóosztálya a tervezet létezését.
Annyit mondtak: hat munkacsoport készít különféle anyagokat, tanulmányokat a
biztosítási rendszer átalakításáról.
Minden szempontot megvizsgálnak az egy és a több-biztosítós rendszerrel
kapcsolatban is.
Arra a kérdésre, hogyha még nincs elvi döntés, akkor minek a konkrét
jogszabálytervezet,
úgy feleltek: minden lehetséges variációra el készítik azt.

A lapunk birtokában lévő tör vényjavaslatban az áll: a magán- biztosítók
részvénytársaságként működhetnek majd.

Felszámolásuk vagy végelszámolásuk a folyamatos ellátás érdekében az
ügyfelek
egészségügyi ellátására az állam garanciát vállal, a zártkörű
részvénytársaságként működő Országos Egészségbiztosítási Pénztár útján,
amely kizárólagos állami tulajdonban marad.

Ugyanakkor egy másik passzus már úgy fogalmaz: tevékenységük nem irányulhat
felelősségük
elhárítására, illetve olyan helyzet előidézésére, amelyben társadalmi
kockázatközösségi
alapú működési garanciák érvényesítésének helye van.

A törvény előírja, hogy az egészségbiztosítók kötelesek szerződést kötni a
bejelentkezőkkel, s nem alkalmazhatnak kor, nem, egészségi állapot vagy
bármely más szempont szerinti megkülönböztetést.
Kivételt csak az jelenthet, ha a biztosítottak létszáma elérte az adott
helyen a kétmillió főt.
Ez ugyanis a maximum, míg az alapításkor a minimális létszám százezer fő.
Meg kell teremteni annak lehetőségét is, hogy az emberek átléphessenek egyik
biztosítóból a másikba.

A járulékbevételekből a következőképpen részesülnének: a Magyar
Államkincstár a költségvetésben a kötelező egészségbiztosítás terhére
nyújtandó ellátások fedezetére szolgáló előirányzatból átadná a
magánbiztosítóknak az érintett lakosságra jutó forráshányadot (fejkvótát).
Ezentúl egy olyan összeget is juttatna számukra a központi büdzsé, amely az
eltérő egészségkockázatok kiegyenlítését fedezi.
Te hát az a cég több pénzt kapna, amelynek ügyfelei például idősebbek, tehát
nagyobb kockázatot jelentenek a kiadások szempontjából.
A fejkvóta évenként módosulhat, mértékét a kormány, a pénz ügyminiszter és
az egészségbiztosításért felelős miniszter véleménye alapján határozza meg.

A biztosítóknak tevékenységük megkezdésekor legalább kétszáz- millió
forintos jegyzett tőkével kell rendelkezniük, s különféle tartaléktőkét kell
felmutatniuk.
Éves pénzügyi tervet kell készíteniük, amely tartalmazza a várható
bevételeket és kiadásokat, valamint a befektetéseken elérendő hozamot is.
Az egészségbiztosító a vele szerződésben állók egyéni számlája terhére
működési költséget érvényesíthet, amely nem haladhat ja meg az egyéni számla
éves forgalmának négy százalékát.
Az egészségbiztosító akkor köthet finanszfrozási szerződést a különböző
szolgáltatókkal,
ha azokat nem terheli hatvan napnál régebbi köztartozás.

A törvényjavaslat a biztosítók megtakarításának felhasználásáról is
rendelkezik.
E szerint a tevékenységi engedély megszerzésétől számított harmadik évtől
annak húsz százalékát szabadon felhasználhatják.

Magyar Nemzet

fidesz.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A leigázás 45 alapelve, avagy
  2007-02-28 07:39:51, szerda
 
  hogyan bánjunk a
bennszülöttekkel?(állampolgárokkal)...

Moszkva 2. 6. 1947. Szigorúan titkos!
K. AA/CC 113. utasítás NK/003/47/.

1. A nagykövetség épületeinek területén tilos a bennszülöttek soraiból
általunk beszervezett informátorokat fogadni. Az ezekkel az emberekkel való
találkozás egy erre kijelölt szolgálat szervezi, a találkozók kizárólag
nyilvános helyeken történhetnek. Az információkat a nagykövetség veszi át
különleges szolgálatunk közreműködése mellett.

2. Főként annak kell nagy figyelmet szentelni, hogy katonáink és a civil
lakosság között semmiféle kapcsolat ne jöhessen létre. Megengedhetetlen,
hogy tiszti kádereink a bennszülötteket azok lakásaiban látogassák, szintén
megengedhetetlen egyszerű sorkatonák bennszülött nőkkel való érintkezése,
megengedhetetlen katonáink és a bennszülött lakosság, katonaság közötti
kapcsolatteremtés.

3.Meggyorsítani azon bennszülöttek likvidálását, akik Lengyelország
Kommunista Pártjával, a lengyel Kommunista Ifjúsági Szövetséggel, a Hazai
Hadsereggel, a parasztzászlóaljakkal és más társaságokkal és szervezetekkel
állnak kapcsolatban, amelyek nem a mi kezdeményezésünk folytán keletkeztek.
Ennek az ügynek az érdekében ki kell használni a fegyveres ellenzék
jelenlétét.

4. Ügyelni kell arra, hogy minden fegyveres akcióban azok a katonák vegyenek
részt, akik a Kosciuszko-hadseregbe /a Szovjetunió területén a Vörös
Hadsereg oldalán harcoló lengyel Hadsereg ) való belépésük előtt országunk
(a Szovjetunió) területén tartózkodtak, és elérni teljes megsemmisítésüket.

5. Meg kell gyorsítani az összes párt egy szervezetbe történő egyesítését,
ügyelve arra, hogy minden kulcsszerep olyan embereknek jusson, akik a
különleges osztályunk szolgálatába állnak.

6. Egyesíteni az összes ifjúsági szervezetet, és járási vezetőktől felfelé a
vezető helyekre különleges szolgálatunk által jóváhagyott embereket kell
helyezni. Még a végső egyesítés előtt likvidálni kell a cserkészmozgalom
ismert vezetőit.

7. Megszervezni és figyelni arra, hogy a pártkongresszusok küldöttei által
megválasztott funkcionáriusok az előttük álló teljes időszakra ne tarthassák
meg mandátumukat. A küldöttek semmiesetre sem hívhatnak össze vállalatok
közötti gyűléseket. Ha nincs más megoldás, és ha egy ilyen gyűlést
mindenképpen össze kell hívni, el kell távolítani azokat az embereket, akik
a koncepciók tervezésében és a követelések felerjesztésében aktivitást
fejtenek ki. Minden elkövetkező kongresszusra új küldötteket kell válogatni,
csakis olyanokat, akiket különleges szolgálatunk szemel ki.

8. Különös figyelmet kell szentelni a szervezési képességekkel rendelkező és
népszerűségre esélyes egyéneknek. Az ilyen embereket be kell szervezni,
amennyiben ellenállást tanúsítanak, nem engedni őket magasabb posztra.

9. Elintézni, hogy az állami alkalmazottak (a biztonsági szerveket és a
bányaipart kivéve) alacsony fizetést kapjanak. Ez elsősorban az
egészségügyet, a bíróságokat, a közművelődési szférát, valamint a vezető
beosztásban dolgozókat érinti.

10. Minden kormányszervbe, valamint az üzemek többségébe különleges
szolgálatunkkal együttműködő egyéneket kell beépíteni (a helyi közigazgatási
szervek tudomása nélkül.)

11. Különleges figyelmet kell szentelni annak, hogy a bennszülött sajtó ne
közölje a hozzánk szállított áru mennyiségét és fajtáját. Úgyszintén nem
szabad ezt üzletnek nevezni. Ügyelni kell arra is, hogy a sajtó kiemelten
írjon a bennszülötteknek kiszállított áru mennyiségéről. Emellett meg kell
említeni, hogy ez árucsere-forgalom keretén belül történik.

12. Nyomást kell gyakorolni a bennszülött hivatalokra, hogy azon személyek,
akik földet, parcellát, telket szereznek, ne arról kapjanak papírt, hogy
tulajdonosok lettek, hanem csak arról, hogy azt kiutalták.

13. A paraszti magángazdálkodással szemben olyan politikát kell folytatni,
hogy a magángazdálkodás ráfizetésese legyen, esetleg minimális haszonnal
járhasson. Ezután pedig el kell kezdeni a vidéken a kollektivizálását.
Amennyiben nagyobb ellenállás keletkezik, csökkenteni kell a termelőeszközök
kiosztását és növelni az állami beszolgáltatási kötelezettségek kvótáit. Ha
mindez nem vezetne eredményre, meg kell szervezni, hogy a mezőgazdaság ne
tudja fedezni az ország élelmiszerellátását. A hiányzó mennyiséget
behozatallal kelljen pótolni.

14. Mindent megtenni annak érdekében, hogy a határozatok és rendeletek-
legyenek azok jogi, gazdasági, vagy szervezeti jellegűek-, megfelelően
pontatlanok legyenek.

15. Mindent elkövetni annak érdekében, hogy az egyes ügyek tárgyalásával
egyszerre több komisszió, hivatal és intézmény foglalkozzon, de egyikük sem
hozhat határozatot, mielőtt a többiekkel nem konzultált (kivételt képeznek a
bányaipart érintő ügyek).

16. Az üzemi önkormányzatok semmiféleképpen sem fejthetnek ki hatást az üzem
tevékenységére, kizárólag a határozatok teljesítésén dolgozhatnak.

17. A szakszervezetek nem szegülhetnek ellent az igazgatóság utasításainak.
A szakszervezeteket más feladatokkal kell elfoglalni, úgymint a vállalati
üdültetések szervezése, a nyugdíj-és kölcsönkérelmek elbíráslása, kulturális
és szórakoztató programok, kirándulások szervezése, a hiánycikkek
elosztásának megszervezése, a politikai vezetés határozatainak és nézeteinek
az igazolása.

18. Meg kell szervezni, hogy csak azokat a dolgozókat és vezetőket léptessék
elő, akik a rájuk bízott feladatokat példamutatóan végrehajtják, és akik nem
hajlamosak azon problémák analizálására, amelyek túlérnek tevékenységük
határain.

19. Azon bennszülöttek tevékenységéhez, akik párt-, állami és gazdasági
funkciókat viselnek, olyan feltételeket kell kialakítani, hogy azok
alkalmazottaik szemében kompromitálják őket, és lehetetlenné tegyék
visszatérésüket eredeti környezetükbe.

20. A bennszülött tiszti káderekre csak ott bízható felelős pozíció, ahol
már el vannak helyezve különleges szolgálatunk emberei.

21. Minden fegyveres akció és éleslövészet alatt a lőszer mennyiségét
fegyverre való tekintett nélkül állandóan szigorúan ellenőrizni kell.

22. Megfigyelés alatt kell tartani minden tudományos kutatóintézetet és
laboratóriumot.

23. Nagy figyelmet kell szentelni a feltalálóknak és újítóknak, valamint
fejleszteni és támogatni tevékenységüket, de minden egyes találmányt
következetesen fel kell jegyezni, a jelentés pedig a központba küldendő.
Csak azon találmányok megvalósításához szabad hozzájárulni, melyek a
bányaiparban hasznosíthatók, valamint azokat, melyek különleges
utasításainkban vannak feltüntetve. Nem valósíthatók meg azok a találmányok,
amelyek a termelés növelését, ezzel párhuzamban pedig nyersanyagtermelés és
nyersanyagbányászat visszaesését eredményeznék, vagy akadályoznák a
határozatok teljesítését. Ha egy találmány már ismertté vált, meg kell
szervezni annak külföldre való eladását. A találmány értékéről és leírásáról
szóló dokumentumok közlése megengedhetetlen.

24. Az egyes szállítmányok pontosságában zavarokat kell előidézni (kivéve az
NK 552-46 számú utasításban szereplő szállítmányokat).

25. Az üzemekben kezdeményezni kell a különböző problémafelvető és szakmai
értekezletek összehívását, feljegyezni az ott elhangzott javaslatokat,
észrevételeket és azok szerzőit.

26. Népszerűsíteni kell a dolgozókkal folytatott beszélgetéseket, melyek
időszerű termelési témákkal foglalkoznak, valamint olyan beszélgetéseket,
melyeken helyet kap a múlt és a helyi problémák bírálata. Nem szabad
megengedni azonban a bírált jelenségek okainak megszüntetését.

27. A bennszülött vezetés nyilvános fellépései lehetnek nemzeti és
történelmi színezetűek, de azok nem vezethetnek a nemzet egységéhez.

28. Figyelni kell arra, nehogy az újjáépítés alatt álló vagy az újonnan
felépített városokban és lakótelepeken léteznek-e olyan
vízvezetékrendszerek, melyek nincsenek rákötve a fő vízhálózati rendszerre.
A régi, nem bekötött vízvezetékeket és az utcai kutakat szisztematikusan fel
kell számolni.

29. Az ipari objektumok rekonstrukciója és építése során ügyelni kell arra,
hogy az ipari hulladék azon folyókba legyen irányítva, melyek
ivóvíztartalékként szolgálhatnak.

30. Az újjáépített városok és az új lakótelepek lakásaiban nem lehetnek
többlethelyiségek, melyekben hosszabb időre háziállatokat lehetne tartani,
vagy nagyobb mennyiségű élelmiszer-tartalékot felhalmozni.

31. A magántulajdonban lévő termővállalatok és az iparosok csak olyan
alapanyagot és berendezéseket kaphassanak, amelyek meggátolják a jó minőségű
áruk előállítását. Ezen termékek árai magasabbak legyenek, mint az állami
vállalatok hasonló termékei.

32. Elő kell idézni a hivatali adminisztráció minden szinten történő
terebélyesedését. Megengedhető az adminisztratív szervek tevékenységének
bírálata, de semmiképpen nem engedhető meg számbeli megfogyatkozásuk, és
normális működésük sem.

33. Ügyelni kell minden gyártási tervre a bányaiparban, valamint a megfelelő
instrukciókkal megjelölt vállalatokban. Meggátolni a belföldi piaci
ellátást.

34. Különös figyelmet kell szentelni az egyházaknak. A kulturális-nevelő
munkát úgy irányítani, hogy általános ellenszenv alakuljon ki ezen
intézmények ellen. Figyelni és ellenőrizni az egyházi nyomdákat,
levéltárakat, a prédikációkat, az énekeket, a vallásoktatás tartalmát, de
még a temetési szertartásokat is.

35. Az alap-, illetve szakiskolákból, de különösen a közép- és főiskolákból
el kell távolítani azokat a tanítókat, akik köztekintélynek és
népszerűségnek örvendenek. Helyüket kinevezett emberekkel kell feltölteni.
Megszüntetni a tantárgyak közötti különbségeket, korlátozni a forrásmunkák
kiadását, és a középiskolákban beszüntetni a latin és ógörög nyelvet, az
általános filozófia, a logika és a genetikai oktatását. A
történelemoktatásban nem szabad megemlíteni, hogy melyik uralkodó szolgálta,
vagy akarta szolgálni az ország javát, hanem rá kell mutatni a királyok
zsarnokságára, és az elnyomott nép harcára. A szakiskolákban be kell vezetni
a szűk specializációkat.

36. Inspirálni kell olyan állami művészeti és sportrendezvények
megrendezését, amelyek a bennszülöttek harcát ünneplik a (az oroszokat
kivéve, különösen a német) megszállókkal szemben, s melyek a szocializmusért
vívott harcot hirdetik.

37. A helyi kiadványokban nem engedhető meg azon bennszülöttekről szóló
művek megjelenése, akik a forradalomig és a második világháború alatt nálunk
éltek.

38. Ha létrejön egy olyan jellegű szervezet, amelyik ugyan támogatná az
országunkkal való szövetséget, de ugyanakkor szorgalmazná a hivatalos
vezetés gazdasági tevékenységének ellenőrzését, azonnal be kell indítani
ellene nacionalizmus és sovinizmus vádjával egy rágalomhadjáratot. Ezt a
következőképpen kell csinálni: emlékhelyeink megszégyenítése, temetőink
megrongálása, nemzetünk és kultúránk befeketítését hirdető, és a velünk
kötött egyezmények értelmét kétségbe vonó röplapok kiadása. A
propagandamunkába be kell vonni a bennszülötteket, és kihasználni a velünk
szemben létező gyűlöletet.

39. Gondoskodni a hidak, utak és az összekötő-hálózat kiépítéséről, hogy egy
szükséges katonai intervenció esetén gyorsan és minden oldalról elérhető
legyen az ellenállás helyszíne vagy az ellenzéki erők összpontosításának
helye.

40. Odafigyelni arra, hogy a politikai ellenzék képviselőit lecsukják.
Megdolgozni azokat az ellenzékieket, akik a bennszülött lakosság tekintélyét
élvezik. Az úgynevezett véletlen események során, mielőtt még betörnének a
köztudatba, likvidálni vagy köztörvényes kihágás vádjával bezárni őket.

41. Meg kell gátolni a politikai perekben elítélt személyek
rehabilitációját. Amennyiben ez a rehabilitáció elkerülhetetlen, csak azzal
a feltétellel lehetséges ezt megtenni, hogy az eset bírói műhibának minősül,
nem lesz perújrafelvétel, valamint a hibás ítéletet okozó (bírák, tanuk,
vádlók és informátorok) nem lesznek beidézve.

42. Azokat a párt által kinevezett vezetőket, akik tevékenységükkel károkat
okoztak, vagy az alkalmazottak elégedetlenségét idézték elő, ne állítsák
bíróság elé. Drasztikus esetekben vissza kell hívni őket funkciójukból, más
hasonló vagy magasabb szintű pozíciókba helyezni őket. Végső esetben vezető
állásba kell tenni őket, és a későbbi változások idejére kádertartalékként
számolni velük.

43. Nyilvánosságra kell hozni azoknak a vezető pozíciókban dolgozó
személyeknek pereit (elsősorban a hadügyben, minisztériumokban, főbb
hivatalokban, iskolaügyben dolgozókról van szó), akiket népellenes,
szocializmusellenes és az iparosítást ellenző tevékenységgel vádolnak. Ez a
dolgozó tömegek figyelmét felkelti.

44. A munkahelyeken gondoskodni kell a különböző funkciókban dolgozó emberek
leváltásáról, és a legkisebb szakértelemmel rendelkező iskolázatlan
munkásokkal helyettesíteni őket.

45. Meg kell szervezni, hogy a főiskolákra legalacsonyabb társadalmi
rétegekből származók kerüljenek be elsősorban, akiknek nem érdekük
szakértelmük növelése, csupán a diploma megszerzése.





JobbINFO Extra: http://jobbinfo.tvn.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Adjátok vissza!
  2007-02-28 07:37:41, szerda
 
  Adjátok vissza!
Bayer Zsolt
Magyar Nemzet 2007. február 28. 0:01

Gyurcsány Ferenc, miután elment kicsit okosan nézni a Che
Guevara-fesztiválra, elhatárolódott a kádári örökségtől.
Kádár Jánostól és rendszerétől.
Horn Gyula, Lendvai Ildikó és mind a többiek majd szívrohamot kaptak ettől,
de azóta már minden szinten folyik az elhatárolódás.

Mert Gyurcsány azt mondta.
És most fogcsikorgatva elhatárolódnak.
Gyurcsány Nagy Imre mellett tette le a voksát.
Most majd mind leteszik a voksukat ugyanoda.

Gyurcsány két röpke évtizede még megtagadta a saját apját, amiért az
"forradalomként" emlegette 1956-ot.
Most meg leteszi a garast.
És leteszik mindnyájan.
Ezek egész életükben oda tették le a garast, ahol az megfialt.
Néha kicsit későn, de azért valahogy mindig eltalálták a megfelelő
garasletevő helyet.
Most maga Vitányi Iván jelenti ki, hogy nem vállalható az állampárti
örökség.
Őrületesen örvendetes ez az elhatárolódás.
Éppen itt volt az ideje.
S most már igazán csak egy apróságra van szükség: ha nem vállalják az
állampárti örökséget,
akkor ne vállalják az állampárti örökséget!
Ez nagyon fontos!
E nélkül ez is csak ugyanolyan hazugság, mint minden, ami elhagyja a
szájukat.

Ha még mindig nem érthető, akkor: ha nem vállalják az állampárti örökséget,
akkor adják vissza!

Adják vissza mindenestül!
Teljesen!
Haladéktalanul!

Adják vissza az ingatlanokat!
Mindet!

Az összes volt téeszcséirodát, pártirodát, ami a rendszerváltás (mennyire
utálom ezt a hazug szót!) után automatikusan az övék lett!

Azt mind-mind adják vissza!
Adják vissza a kastélyokat is!
A kúriákat!
Adják vissza az elrabolt villákat!
A Szemlőhegyi úti elrabolt villát is adják vissza, haladéktalanul, mert azt
is lopták!

Adják vissza a festményeket, könyvtárakat, ékszereket, dísztárgyakat,
ingóságokat!
Mindazt, amit a rendszerváltás (mennyire irtózom ettől a semmit sem jelentő
szótól!)
pillanatában kihordtak az országból, és pénzzé tettek!

Hogy legyen miből átvészelni a nehéz időket!
(Tragikusan szomorú és igazságtalan tény, hogy nekik soha, semmikor se
voltak nehéz idők.
S fontos igazság: aki minden rendszerben legfelül van, az egészen biztosan
gazember.
Ugye tudják, hogy így van? Persze, hogy tudják, de ez sohasem zavarta őket.)

Adják vissza a spontán privatizáció során zsebre vágott javakat!

Az állampárt legutolsó aljasságát úgy hívták: előprivatizáció.

Ez volt az az aktus, amelynek során az állampárt működtetői, irányítói,
haszonélvezői és bűnösei,
az egykori gyilkosok -
és a ma hatalmon lévő utódaik, akik szellemi, erkölcsi közösséget vállalnak
ezekkel -
elloptak mindent.

Mindent, ami még működött, mindent, amiből még hasznot lehetett húzni.

Akkor lettek milliomosok, milliárdosok.

Akkor lopták el tőlünk másodszor is az országot.
Először a háború után, amikor azt üvöltötték, hogy a magántulajdon bűn,
másodszor pedig a rendszerváltás
(micsoda tragikus tévedés volt részünkről a rendszerváltás ilyetén
értelmezése!)
előtti utolsó pillanatban, amikor már készültek az új időkre.

Ezt most mind-mind vissza kell adniuk!

Mert ez maga az állampárti örökség.

A ti állampárti örökségetek, Cipolla!

A miénk a tönkretett élet.
A szüleim, nagyszüleim tönkretett élete.

Mert azért az nem úgy volt ám, Cipolla, hogy "születtek szerelmek, lettek
kiskertek, és jött az első Trabant meg Wartburg"; nem, Cipolla, ez így ócska
hazugság és eufemizmus.

Ez elkenése a bűnnek.
Ez leköpése szüleim, nagyszüleim tönkretett életének.

De mert azt úgysem tudjátok visszaadni, legalább azt adjátok vissza, amit
elraboltatok!
Ott van minden, megvan minden, abból élsz, abból éltek.

Adjátok vissza!
Vagy majd egyszer visszavesszük.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Molnár miniszter jó molnár mód
  2007-02-27 23:01:22, kedd
 
  MOLNÁR ŐRÖL ÉS HAZUDIK


Molnár miniszter jó molnár módjára őrli fel a minden nehézség ellenére még működő egészségügyi ellátást. (Lehet, hogy molnárnak jó, de orvosnak alkalmatlan.) Mindehhez a megalkuvó orvosok és a félretájékoztatott betegek nyújtanak segítő jobbot. Molnár-féle hazugság az a kitartó félretájékoztatás, ami a vizitdíjról folyamatosan elhangzik. Nevezetesen: ha a beteg nem fizet, a díjat az orvos támogatásából vonják le és mellé még büntetést is kilátásba helyeznek. A díj beszedése ugyanis mást jelent a háziorvosnál, rendelőintézetben vagy fekvőbeteg intézményben!

1. A fenti megállapítás csak a háziorvosokra vonatkozhat, akiknek a támogatását már előre (januárban) csökkentették, mintegy arra kényszerítve őket, hogy ezt a vizitdíjból kelljen pótolniuk. A kényszer alapja tehát a működésképtelenséggel való fenyegetés. A háziorvosoknak nem jut nyilvános fórum az ez ellen való tiltakozásra.

2. A rendelőintézeti orvosok fizetése nem függ a vizitdíjtól! Ha a rendelőintézetek vezetői együttesen tiltakoznának a vizitdíj ellen, máris megbukna a rendszer. Hivatkozási alap a Magyar Köztársaság Alkotmánya VII. Fejezet 35.§ (1) g pontja:
A Kormány meghatározza a szociális és egészségügyi ellátás állami rendszerét, és gondoskodik az ellátás anyagi fedezetéről.
Ennek alapján a vizitdíj alkotmányellenes. Ismerve az intézkedések jogi útjainak időigényességét, az alkotmány idézett paragrafusa alapján a vizitdíj az orvostársadalom és a betegek együttműködésével hamarabb is megbuktatható. A rendelők egy részében a forgalom máris visszaesett, a fizetésképtelen betegek már nem jönnek. Aki pedig belenyugvással fizeti a számára most még csekély 300 Ft-ot, az néma hozzájárulását adja az egészségügy egész rendszerének üzleti, profitorientált átalakításához.

3. A kórházi orvosok fizetése sem függ a vizitdíjtól! Különösképp erkölcstelen a kórházi számlák benyújtása a betegek távozásakor. A többezres kórházi számlák fizetésének megtagadására a legegyszerűbb (aláírandó) indok: Jelenleg nem tudok fizetni!
Tanulságos lenne annak kivizsgálása, hogy az adott esetben valójában miből gondolják e számlák megfizetését.

A rendszer legfőbb tévedése: nincs olyan orvos, aki a vizitdíj beszedésének üzleti oldalát támogatná, tehát azt keresné, hogyan tud magasabb díjat kifacsarni a betegből. Ellenkezőleg: a beteggel együttműködve keresi azt a lehetőséget, hogy az ellátást díjmentes (pl. sürgősségi) alapra tegye. Ha másként történne, és lennének a vizitdíj beszedésének bajnokai, azok a Munka Érdemrend arany fokozatát érdemlik, és nevüket ismerje meg az ország!

Dr. Nagy Attila
orvos, közíró
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A globálisan leghazugabb párt
  2007-02-27 21:30:02, kedd
 
  VILÁGELSŐ ADÓZÁS, UTOLSÓ SZOLGÁLTATÁSSAL AMI ROSSZ AZ ORSZÁGNAK, JÓ AZ SZDSZ-NEK
2007-02-26. 22:53:29

A globálisan leghazugabb párt, a népszerűségi listán jelenleg 3 százalékot
regisztráló, ott még ennél is baljósabb kilátásokkal ücsörgő SZDSZ �mélyről
jövő
filozófiája� késztetésére a kis adóterhek mellett állt ki a kampányidőszakban.

Talán emlékezünk a populista demagógiára: az állampolgár tudja a legjobban, hogy
mire költse a pénzét, hajtogatta beteljesítendő, adócsökkentési ígéreteként a
mikrópárt, amely "nem ismer sem embert, sem Istent", mint mondta Tarlós István
budapesti önkormányzati ellenzéki frakcióvezető. Hazugságot azonban mindenképpen.

E pártnak - a kívülálló számára érthetetlenül nagy érdekérvényesítő képessége
ellenére - nem akaródzott elérnie azt, hogy az adózás területén érvényesítse
akaratát. A rossz nyelvek szerint azért nem, mert a valóban létező SZDSZ harcosan
ellenáll minden olyan intézkedésnek, amely csökkentené annak a kormánynak a
bevételeit, amelynek része. Mint például az adókból származó jövedelmeket, mert
ezzel kurtítaná az újrafelosztási mechanizmusba permanensen bedugott, a közvélemény
nagy többsége szerint vastagon enyves kezét. Lapunk tegnapelőtt Magyar
köztehercsúcs címen közölte a Gazdasági Együttműködés és Fejlesztési Szervezet éves
kimutatását. A nemzetközi összevetésben e szerint a fejlett világban Magyarországon
a legmagasabbak a közterhek, vagyis az egy főre jutó adóarány.

Ez csaknem 70 százalékos. Vagyis az SZDSZ kormányzati pozícióban aktívan
szorgalmazza azt az adórátát, amely szinte garantálja az elszegényedő és az uniós
átlagtól mind reménytelenebbül ismét messzebbre kerülő lakosság további
elnyomorodását. Anélkül, hogy az adóterhekből az állam visszatérítene. Sőt. Az
SZDSZ vezetői tisztségére pályázó Kóka János gazdasági miniszter - aki neoliberális
tankönyv szerinti ultraalacsony adót prédikál, miközben adózási ügyekben
szuperpaternalisztikus adórátát iszik - a szenvtelen kínzó szerepét élvezi:
milliárdosi kényelméből a csontvelőig adóztatott "lakosság" szenvedésén gúnyolódva
magyarázza el, hogy még a legalapvetőbb szolgáltatások, mint az egészség, a
közlekedés vagy a postaszolgáltatás nyújtása is megfizetendő.

Értsd: kétszeres az állami zsákmány.

Egyrészt skandináv adórendszer, másrészt ultraliberális sarc beszedése a
lakosságtól. Márpedig ez páratlan a nem virtuális világban. Amelyben a magas adók
példájaként említik a skandináv országokat, míg az adózási teher skálájának
alacsony végén foglalnak helyet az olyan országok, mint Szlovákia vagy Csehország,
ahol a polgárok szociális ellátása semmiben nem marad el a magyar polgárok
szociális ellátásától, noha a magyaroktól jóval nagyobb arányban vonnak el adókat.

Mivel Magyarországon a tényleges adóráta a skandinávhoz közelít felülről (69,5 %-os
arány szemben a második Dánia 63,0 %-os arányával), vessünk egy futó pillantást
erre a modellre. Az SZDSZ kimondott és kimondatlan példaképei, az amerikai
neokonzervatívok évtizedeken át várták kajánul a skandináv gazdaságok azonnali
összeomlását. Ugyanis a nagyjából a harmincas évek közepén kialakított skandináv
jóléti állam folyamatosan élő kihívást jelentett a libertariánus-neoliberális
elméleteknek. De a skandináv modell helyett az apokaliptikus várakozások landoltak
a szemétkosárban. Annyit érdemes felidézni, hogy Németország volt a világ első
országa, amely 1883-ban - hála Bismarck vaskancellárnak - bevezette polgárainak a
társadalombiztosítást.

Ezek után Európában négy modell alakult ki. Az egyik a skandináv modell, amelyben a
szociális ellátás alanyi jogon vonatkozik mindenkire. A másik a brit
köztisztviselőről, Beveridge-ről elnevezett modell, amelynek a lényege, hogy a
szociális juttatásokat csak a rászorultaknak adnak. A Bismarck modell szerint a
szociális juttatásokat csak azok kapják, akik az adott időben aktívak a munkapiacon
vagy korábban voltak annak szereplői. Ezt nevezik még a közép-európai vagy
teljesítmény-orientált modellnek. Végül Dél-Európában alakult ki a katolikus elvű
"szubszidiaritási modell", amelynek lényege, hogy a szociális felelősséget a
családnak kell megoldania, vagy a támogatásra családközeli megoldást kell találni.

A magyarországi adóráta kifejezetten a skandináv modellt diktálná, annak
teljesítményével. Vagyis a polgárok segítésének pénzügyi terhét az állam (SZDSZ-es
szóhasználattal "az állambácsi") viseli. A valóságban ugyanakkor a magyar modell a
skandináv modell és egy olyan ország, Európán kívüli, de talán nem is igazán létező
"modelljének" keveréke, ahol az állam szinte alig, vagy egyáltalában nem
gondoskodik polgárairól, de a vezetők korrupciós lehetőségét - elősegítve az
állampolgárok rendszeres és trükkös megsarcolásával - a szívén viseli.

Vagyis a sarc kettős: egyrészt egy újraelosztó államhoz hasonlóan beszedi az
adókat, a szolgáltatásokért viszont ismét pénzt kér. A lapunkban közölt OECD
táblázatnak van még egy érdekes tanulsága. Legyen az akár magas adóterhet, akár a
legalacsonyabbat beszedő állam, annak gazdasága jobban vagy lényegesen jobban
teljesít a magyar gazdaságnál, amelynek csupán kilátásai és azt elfojtó kormányának
tagjainak tehetségtelensége szomorúbbak jelenénél. Az SZDSZ viszont kéjjel
lubickol. Ami a kormány lopástechnikájának olajozottságán kívül lassan az egyetlen
teljesítmény a magyar jelen és jövő horizontján.

Lovas István



[Forrás: Magyar Nemzet]
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Pénzkeselyűk fenik karmaikat a
  2007-02-27 21:05:16, kedd
 
  Pénzkeselyűk fenik karmaikat a szegény országokra
2007. február 27., kedd, 8:18

Mindent felfaló keselyű cégek vadásznak az elszegényedett országok adósságaira abban a reményben, hogy az olcsón felvásárolható tartozásokat busás haszonnal tudják behajtani. A hitelezők hajlékonysága és a jog a dögevőknek kedvez. A finnyás keselyűk pedig virágnyelvvel próbálják leplezni sokat bírált magatartásukat, miközben több szegény ország lakossága úgy szenved, hogy nem is vétkezett soha.

A segélyektől is szenved AfrikaNőtt Magyarország adósságállományaMoszkva visszafizette a szovjet adósságotÓriási afrikai adósságot enged el a Világbank

Hogyan lehet még egy bőrt lenyúzni a legreménytelenebbül elszegényedett országokról is? A válasz nagyon egyszerű: vásárold fel a legatyásodott államok adósságait pár millió dollárért, várj türelemmel pár évet, majd kamatok és egyéb ki nem fizetett érdekeltségek címén indíts pert a szóban forgó ország ellen egy nemzetközi bíróságon.

A képlet bizarr, mégis menő uzsoraügyletről van szó. A londoni legfelsőbb bíróság február közepén hozott ítélete szerint Zambiának akár 42 millió dollárjába kerülhet, hogy egy amerikai cég, a Donegal International a fenti módszert pontosan betartva eljárást indított ellene. Bár a BBC szerint a bíróság beéri majd annyival, ha Zambia 10-20 millió dollár közötti összeget fizet, az biztos, hogy a Donegal nyer, Zambia pedig jelentőset bukik az üzleten.

Lecsap a keselyű

Az Oxfam nevű, szegénység ellen küzdő brit szervezet szerint a fentihez hasonló esetekre egész iparág épül, a szegény országok sanyargatására rányomuló cégeket egyszerűen csak "keselyűtőkének" becézik. Az ilyen területen üzletelő társaságok elszegényedett államok, cégek adósságait vásárolják fel és értékesítik vagy zsebelik be jelentős haszonnal. "A nyereséghajhászásnak ennél cinikusabb formája nem is létezik" - jellemezte a hasonló ügyletekben utazó cégeket az adósságcsapdák felszámolásáért harcoló Jubilee Debt nevű szervezet munkatársa.

A keselyűtőke bezsebelése nem csak cinikus, de számító is - állítja az Oxfam. A zambiai esetben például szinte ugyannyit követelt tartozásáért Donegal, mint amennyi pénzt a 2005-ös G8-csúcson a világ vezető ipari hatalmai elengedtek Zambia fennálló tartozásaiból. A helyzetet még tovább súlyosbítja, hogy a BBC szerint a zavarosban halászó cégek nyomulását segítik a hitelezők is. A zambiai tartozást Románia értékesítette. Az eredeti névértéken 15 millió dollárra rúgó - traktorok és más mezőgazdasági gépek ellenértékeként az 1970-es évek végén felhalmozott - tartozás csökkentéséről azután kezdett egyezkedni a két ország, hogy Zambia nem tudott törleszteni.

A két állam között zajló egyezkedés eredményeként a felek a megállapodás küszöbére jutottak 1999-ben. Az elképzelések szerint Zambiának 3 millió dollárt kellett volna fizetnie, ezzel törlesztette volna teljes - eredetileg 15 milliós - adósságát. Azonban az erről szóló megállapodás megkötése előtt felbukkant a Donegal, picit ráígért a zambiai ajánlatra, Bukarest pedig örömmel adott túl a problémás tartozáson.

A fogfájós panaszai

A keselyűk általában sikeresen lobbiznak azért, hogy befagyaszthassák a látókörükbe került országok kintlevőségeit, így abban az esetben ha megnyernek egy-egy pert, a kassza automatikusan csenget. "Haszonleső nyereségvadászat a legrosszabb fajtából" - jellemezte a jelenséget az Oxfam. A Zambiát sikeresen perlő Donegal vezetője azonban nem tűnt feldúltnak a nagy figyelmet keltő tárgyalás után. Mindössze annyit mondott a BBC-nek: "Nem nyilatkozom. Épp perben állok. Nem az én tartozásomról van szó".

Gyanús ügyek is tarkítják a helyzetet. A zambiai tartozás esetében például az afrikai országot védő ügyvédek szerint a tartozást követelő cég 2 millió dollárnyi kenőpénzzel próbálta meggyőzni a zambiai vezetés egyes tagjait arról, hogy segítsék az adósság kiegyenlítését. A Donegal ezt tagadta és azt állította, hogy a juttatás zambiai állami alapítványt gazdagított, aminek egy részét szegény zambiaiak javára fordítottak.

Nem hagyható figyelmen kívül azonban az eladósodó országok szerepe sem a keselyűk étvágyának felkeltésében. A Nemzetközi Valutaalap (IMF) szerint ugyanis a nehéz gazdasági helyzettel küszködő államok pont úgy viselkednek, mint a fogfájós emberek többsége: az utolsó pillanatig halogatják, hogy végrehajtsák a szükséges beavatkozásokat, inkább egyre ésszerűtlenebb adósságspirálba kényszerítik magukat. "A végeredmény, hogy a fizetésképtelen országok állampolgárai nagyobb nehézségeket kénytelenek kiállni, mint muszáj lenne" - írja az IMF.

Forrás: EPA

Zambiát már kinézték

A keselyűket támadók szerint azonban ha nem is illegális, mindenképp immorális az eladósodott országok sanyargatása. Ezt igazolja az Oxfam szerint az is, hogy az adósságfelhalmozó szegény országok jelentős része nemcsak egyszerűen eladósodott, hanem olyan időben vett fel visszafizethetetlen kölcsönöket, amikor a hatalom önkényuralkodók, diktátorok kezében volt. Így tehát olyasmiért bűnhődnek ma egész népek, amibe beleszólásuk lényegében nem is volt.

Az új élet Cerberusa

A keselyűtőke ügyeskedése nem új jelenség, a hasonló ügyleteknek megitta már a levét korábban például Japán, Tajvan és Argentína is, de a világ számos gyengélkedő vállalata is a dögevők martalékává vált. Bár a módszert többen kifogásolják, a keselyűk által alkalmazott technika egyre szalonképesebb. Tavaly például - írja a Financial Times - a Credit Suisse rendezett konferenciát Európa betegeskedő cégeiről, igaz, az ott megjelent érdeklődőket senki nem nevezte otrombán keselyűnek. Önmagukat úgy írták körül: "speciális helyzetben" fellépő társaságok.

Az FT szerint jól jellemzi a keselyűtőke megítélésének változását, hogy míg pár éve az alvilágot őrző háromfejű kutyáról, a Cerberusról elnevezett amerikai cég volt az egyik legmenőbb keselyű, ma már olyan kenetteljes néven futnak az ilyen cégek, mint Resurgence (újjáéledés), kedvelt piaci besorolásuk pedig az "alternatív befektetési alap". Virágnyelv ide vagy oda, a lényeg régi törvényszerűség. Ahogy az Economist írja: "Valaki balszerencséje másvalaki szerencséje... Nem mindenki járhat jól..., de a keselyűk már élesítik a karmaikat".

Sáling Gergő

[origo]
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     2/27 oldal   Bejegyzések száma: 269 
2007.01 2007. Február 2007.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 269 db bejegyzés
e év: 6477 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 470
  • e Hét: 809
  • e Hónap: 4554
  • e Év: 158050
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.