ovarzolee.blog.xfree.hu
     2/4 oldal   Bejegyzések száma: 36
fáradság
  2008-08-21 19:29:51, csütörtök

Nem találom saját magamat. Mióta hazaértünk nem tudom fel venni a fonalat. Simán fel tudtam kelni korán. Mindent tudtam fejből. Most semmi sem akar sikerülni. Úgy látszik a 10 nap pihenés nagyon jól sikerült.

olimpia
  2008-08-20 20:08:30, szerda

"Első" Olimpiám, amire már emlékszem a Moszkvai volt. Nem sokra emlékszem a Misa mackón kívül. 4 évvel később Los Angelesben rendezték meg a játékokat. Innen két dologra emlékszem. Egy űrhajósra, aki egy hátára szerelt valamivel repült be a stadionba és Carl Lewisra és a sok aranyára.
88-ból Darnyi Tamás és Egérke maradt meg bennem. 92-ben Barcelonában volt az olimpia. Itt is ők voltak a sztárok. Atlantában úszót utoljára Egérke. 2000-ben Sydneyben voltak a játékok. Itt Kovács ági hozta az aranyat. 2004-ből a dopping maradt meg bennem és a vízilabdázók.
Idén még csak nem is nagyon néztem eddig. Ez van.

nap képe
  2008-08-19 21:54:44, kedd

A www.fotozz.hu oldalon ez a képem a nap képe lett: Link
Nagy megtiszteltetés ez. Ilyenkor a többi kép nézettsége is ugrik egy jó nagyot. Ezek az apró örömök miatt csinálja az ember.

első munkanap
  2008-08-18 15:44:47, hétfő

Mármint a nyaralás után. Igen nehezen keltem fel és az autó is szokatlan volt. Az elmúlt 8 napban volvot vezettem újabb és nagyobb is volt mint a passatom. Szerencsére a dolgok rendben mentek. Így nem volt sok dolgom.

Tanulságok
  2008-08-17 13:05:56, vasárnap

A repülőgépes utazás jó ötlet volt. Gyors bár picit szűkek az ülések, de nem kell 2 napig autókázni.
Az autó bérlést sem bántam meg. A volvo szépen ment.
A szállást már nem foglalnám le előre. Nagyon sok van biztos, hogy találni üres szállást. Akár olcsóbban is.
Ha nem csillag túrára megy az ember, hanem mindig máshol alszik, akkor olcsóbb a dolog, hiszen kevesebb üzemanyag és komp díjat kell fizetni és több idő jut a nézelődésre és fotózásra Én a 9 nap alatt közel 2200 képet készítettem. Viszont minden este máshol alszik az ember és ez a bizonytalanság nem jó.
Amit viszont máshogy kell megoldani az az étkezés. Ezen lehet a legtöbbet sporólni.
Ha megyek legközelebb akkor több felvágottat és konzervet viszek és nem viszek tésztát.
A felvágottban lehet szalámi, sonka, szalonna, kolbász. Konzervben a máj krémek és a halak is lehetnek. A kenyeret igaz kint kell venni, de nagyon finom. Erre nem sajnáltam a pénzt.
Persze egyszer - kétszer kell meleget enni, de ez kibírható.
Az esőkabát felesleges volt. A nagy pulóver is. A bakancs viszont kell.

Összegezve már most elkezdem szervezni a következő utat. Norvégia csodálatos ország.

összefoglalás
  2008-08-17 12:50:16, vasárnap

Hosszú előkészületek után vágtunk neki az útnak. Sokat segített az index Norvégia fóruma.
Pesten a repülőtér maximális osztályzatot érdemel oda és vissza is.
Osloban viszont csak gyenge közepest, mert a csomagokra nagyon sokat kellett várni odafelé, és vissza pedig a nem stimmelő utas létszám miatt 1 órát késtünk.
A bérautó egy 3000 km-t futott Volvo volt. Itt is sokat vártunk. Ezért 4-es a jegy.
Az autó szépen ment, full extrás volt. 5-ös az osztályzat. 2507 km-t mentünk vele. 3x tankoltunk.
A szállás 4-es alát kap a mosdó és a rövid ágyak miatt. A konyha szépen fel volt szerelve. A kilátás is szép volt.
Maga Norvégia a mosolygós emberekkel, a természettel a nagyon jó közbiztonsággal maximális 5-ös.
Sajnos a hegyekben az utak szükek, a forgalom nagyon lassú. A sebesség határok pedig alacsonyak. Ezt be is tartják. Egy I-GO alapú GPS volt velünk nagyon pontos volt és sokat segített. Egyszer szívatott meg, de akkor nagyon. Az Atlanti útnál kerestünk egy kilátópontot. Na akkor felvitt az erdő közepébe a semmibe. Kellett tolatni vagy 500 métert jó 10%-os lejtőn. Ezek után a föld utat kikapcsoltam. Több gondunk nem volt vele.

A kompok drágák és lassuak, sokat kell várni.
Néhány adat:

A szállás 7x750 NOK + 4x70 NOK ágynemű
+1 1110 NOK Brumundalban
Autó bérleti díj: 499 EUR + 1000 NOK 100%-os casco
Kompok 126- 230 NOK távolság autó és utas szám függő.
Geiranger hajó kirándulás 130 NOK
Briksdal gleccser belépő ingyenes, fuvar 180 NOK!!!
Kenyér: 22-28 NOK 60-80dkg
Szendvicsek: 30-45 NOK
Gázolaj: 12.50-14.50 NOK
Vaj: 17.50 NOK
Muffin: 10.50 Repülőtéen 15 NOK
Felvágottak 17-27 NOK 10-15dkg
Viz 25-45 NOK 0.7 liter

0 komment , kategória:  Általános
9. nap
  2008-08-17 12:27:01, vasárnap

2008.08.16. Szombat

Brumundalban reggel 3 kor keltünk fel. Háromnegyedkor már úton voltunk a repülőtérre.
Annak ellenére, hogy jó úton mentünk a 103 km majdnem 2 órába telt. Nagyon fáradt voltam. Ráadásul több szakaszon is építették az utat több helyen is a 80 km helyett csak 50-60 al lehetett menni.
Végül megtankoltuk az autót, és megkerestük a parkolóban a helyét. Ez picit bonyolult volt. A repülőtéren már nagy élet volt. feladtuk a csomagokat és vártuk az indulást.
A gép már késve érkezett és majdnem 1 óra késéssel indult mert nem egyezett az utas lista. Az út sem volt sima nagyon rázkódott a gép.
11 óra előtt pár perccel szálltunk le. Pesten a csomagokat nagyon gyorsan megkaptuk. Az egyik kolléga csomagja viszont elveszett. Visszafelé az öcsém hozott kettőnket, mert dolga volt Pesten, így haza már kényelmesen jöttünk.

0 komment , kategória:  Általános
8. nap
  2008-08-17 12:21:17, vasárnap

2008.08.15. Péntek

Az utolsó előtti nap. Reggelre szépen kisütött a nap. Mivel még csütörtök este összepakoltunk, ezért a 11 órás hajó túrán részt tudtunk venni. Nem lehet szavakkal leírni a Geiranger fjord látványát. Óriási hegyek között több tíz vízesés.
Délután indultunk el a repülőtérhez közeli szállásra. Itt-ott megálltunk fotózni.
Este még kártyáztunk, aztán eltettük magunkat.

0 komment , kategória:  Általános
7. nap
  2008-08-17 11:58:16, vasárnap

2008.08.14. Csütörtök

Már szerda este el kezdett esni az eső, ezért nem terveztünk semmit se. Reggel sokáig aludtunk. Az elmúlt napok fáradalmait pihentük. Felkelés után láttuk, hogy nem látunk. Az egész völgy felhőben volt.
Egész nap kártyáztunk. Délután lementünk a kisboltba akkor láttuk, hogy két óriás tengerjáró hajó áll bent. Sajnos az eső nem akart elállni. Este a háziak vendéglőjében vacsoráztunk meg. Én egy lazacos szendvicset ettem 89 Nok ért.

0 komment , kategória:  Általános
6. nap
  2008-08-17 11:54:41, vasárnap

2008.08.13. Szerda

Ismét későn indultunk el. Céllunk a Briksdal gleccser volt. 110 km 3 óra alatt...
A parkolótól a gleccser 1 óra gyaloglásra van. Én lusta voltam és 180 NOK ért felvitettem magamat golf autóval. Érdekes volt, mert a gleccser mellett fázott az ember kellett a kabát is, de a kis gyaloglástól meg melegünk volt. Csodálatos látvány volt. lefelé kiszálltam egy óriás vízesésnél, mely szinte száguldott lefelé.
Hazafelé tettünk egy kis kitérőt egy panoráma úton. Nem volt nagy durranás.
Este megint jött a szörnyű tészta.

2/4 oldal   Bejegyzések száma: 36
2008.07 2008. Augusztus 2008.09
18192021222324

• e Hónap: 9795
  • e Év: 35107

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,