sandrapolke.blog.xfree.hu
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 14
tudatosan lassan
  2013-07-14 21:55:43, vasárnap

Jó volt elmenni, és semmi idegesség távol. Nem sok mindenért aggódtam, pedig én olyan fajta vagyok. Mi lesz ha nem úgy lesz, ha elromlik a kocsi stb. Most nem volt ez az érzés. S maradt is tovább ezen a héten is, de a sok stressz után kell is ez. A kis lazítás. Az élvezése a dolgoknak. Amelyek adódnak, s amik körülvesznek. Nagyon szép a kert, a növények, az állatok, az egész élni akarás.
Ma jót sétáltunk a rokonokkal az erdőben, aztán egy sör a kiskocsmában. Három nyelv keveredett: magyar, szlovák, német. Tegnap falunapon is ez volt, s jót mulattam, amikor az egyik szlovák piros bort kért. Olyan békés volt az egész, s ha hagynak bennünket nyugton, békés is marad.

Nyugodt csorgás
  2013-07-12 19:03:47, péntek

Hazafelé. 947 kilométert vezettem. Egy rövid autópálya, a többi építkezés, mindenféle. Szlovákia már felüdülés volt.
Aztán itthon a hét. Naponta bementem, e-mailok, a lap befejezése. Infók stb. Egy kicsit nyugodtabb a szokásosnál.
Most a család Jászapátin, én idehaza maradtam, az elmaradt dolgokat csinálom meg. S vasárnap jönnek haza. A német nászomékkal és Renátával. Nem lesz unalmas hét.

Gdansk
  2013-07-10 19:59:48, szerda

Az első este a belváros egy része, villamosjegy vásárlás, vacsorázás, majd elkezdett esni az eső. Végül egy taxit fogtam, szerencsénk volt, beszállás után lezúdult az ég. 20 zlotyi volt a taxi. Másnap reggel rossz idő, de mire beértünk a városba megjavult. Én a hajógyárhoz akartam menni, végül megleltük. Az emlékművel, a jelekkel mindenütt. Majd vissza a csatornához. Itt hajóra szálltunk, s ki a Werterplattére. Marci fürdött a tengerben, én csak lábat áztattam, majd vissza. Egy jó vacsora. S villamossal haza, előtte egy kis vásárlás. Csodálatos nap volt.

0 komment , kategória:  Általános
Varsó-Gdansk (Egy szép kirándulás)
  2013-07-08 05:35:22, hétfő

Azt, hogy miért éppen Lengyelország, nem tudnám megmondani. Talán a fiam ötlete volt. Azt mondta, hogy Varsó, én hozzátettem, hogy Gdansk. Ha már olyan messze megyünk. Nekem egy kis nosztalgia is, hisz 1976-ban (vagy 77-ben) autóstoppal három főiskolás lánytársammal bejártuk Lengyelországot. (Krakkó, Varsó, Gdansk, Wroclaw, Kattowice), s szép emlékek jöttek elő.
Interneten néztem szállást, két éjszaka Varsóban, kettő Gdanskban. Ez öt nap, kétezer kilométer.
Július másodikán indultunk, előtte az autót átnézettem, kötöttem biztosítást.
Hajnali hatkor indultunk, s Kattowicéig jó volt az út, aztán építkezések. S végül Pr. Trybunalskinál a varsói autóútra kanyarodtunk, s jó négy óra volt mire a városba értünk.
A GPS néha eltévedt (2008-as program), de hamar megleltük az ul Grojeckát. Közel a belvároshoz, örültem is neki. Egészen addig, míg ki nem derült, hogy a címen nem tudnak szállásról. Telefonálás a megadott számra, csak lengyelül tudnak. Aztán egy szemközti utazási iroda, ott beszélnek a számmal, de nem tudják elmagyarázni, hogy mit tegyünk. Vagy mi nem értjük. Aztán egy szálloda halljában egy csak lengyelül tudó recepciós. S érkezik egy hölgy, aki tud németül, fölhívja a számot, s egyszerű a megoldás. A cím udvarán végül lelünk egy emberkét, aki tud rólunk (kiderül, tud oroszul, így már könnyebb), kulcsok, s végül egy harmadik emeleti lakás. Jó lakás. Nekivágunk a városnak, vacsora, lengyel étel. Én pirogot eszek Marcival, Zsóka blincsikit.
Jó nagy forgalom volt az ablak alatt, villamosok dübörögtek s motorbiciklik. De jól aludtunk. Autónk őrzött parkolóban, még idehaza lefoglaltuk 40 zlotyiért naponta. Akkor gyalog neki Varsónak. A Tudomány és kultúra palotája. A harmincadik emeleten fotózás. Marci a Gettó helyét kereste, itt a járdán föl is volt rajzolva egy darabka. Nem értette, hogy miért nem feltűnőbb az egész. Magyarázzuk, hogy az idő, meg, hogy azt írja a könyv, hogy mindenütt egy-egy tábla, koszorú. S igaz is. Lakásunk falán is tábla, itt 40 embert lőttek le. S induláskor vesszük észre, hogy az udvar kerítésén is. A fára erősített gépelt papíron a szöveg. A dróton a koszorú. Aztán az emlékezés tere, s az Óváros. Halálos fáradtság, hisz nyolc órás gyaloglás után térünk haza. De kis pihenés után keresünk egy közeli éttermet, s saslikot eszegetünk. És sok jó lengyel sörrel locsoljuk meg.
Másnap reggel pakolás. A bőséges reggeli után autóba pattanok, s a GPS a közeli körforgalomba visz, ahol aztán jól eltévedek, újra belevágok, s végül minden kijáratot kipróbálok, s hiába van a táblán is a kiírás, a technika szerint nem arra van Gdansk. Mérgemben elindulok a Grojeckán ki a városból, sejtve, hogy valahol csak lesz kiírás. Volt. A GPS szerint az nem jó, de kitartóan megyek, végül kikeveredek a városból. Gyorsan megszoktam a lengyel vezetési stílust, irányjelző nincs, vagy csak ritkán, tolakvás van, meg gyorshajtás, meg a kresz olyan tájékoztató jellegű.
Csorgunk Gdansk felé. Változatos táj, tóvidék, nincs túl meleg. Tankolás, s ebédelés Gdansk alatt. Pirog. Rengeteg orosz rendszámú autó körülöttünk, néha egy-egy belorusz. Később megtudjuk, közel van Kalinyingrád, jönnek az újgazdag oroszok.
Aztán Gdanskban a vendégház előtt parkolok le, kárpótlás Varsóért, minden úgy van, ahogyan a kinyomtatott papíron áll. Kedves házaspár, jó szoba, kilátás a villamossínekre. De csak négy megálló a belváros. S ez jó. Drwecka 7.

2/2 oldal   Bejegyzések száma: 14
2013.06 2013. Július 2013.08
15161718192021

• e Hónap: 10498
  • e Év: 55471

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,