ovarzolee.blog.xfree.hu
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 18
Hazatérés után
  2015-04-06 18:31:14, hétfő

Szombaton korán lefeküdtem és másnap délig aludtam. Vasárnap kipakoltam. Hétfőn erőt vettem magamon és 9-re bementem dolgozni. Minden idegen volt 12 nap után.
Nem vittem túlzásba semmit sem, hiszen fáradt voltam. Szerencsére fokozatosan jöttek az emberek, így a hétvégére indultak be a dolgok. Rám fért a pihenés. Holnaptól teljes gáz.

Tizedik nap
  2015-04-05 21:48:10, vasárnap

Március 27. Péntek. Sietni nem volt sok értelme, este 20 órakor indult a gépünk Phoenixből Londonba. Úgy gondoltuk, hogy ha 16 óra felé visszavisszük az autót, akkor az jó lesz, jut idő bőven mindenre. Igazunk volt. Elindultunk délnek 120 mérföld várt ránk. Ilyen keveset egyetlen nap alatt sem mentünk, míg volt autónk. Nem az autópályán mentünk, hanem egy kanyargós úton Sedona felé, ahol pazar a táj, egy utolsó Kanyonban jártunk. A kis városban, ami 2000 méteren fekszik megálltunk és sétáltunk, majd tovább hajtottunk Phoenixbe, itt izmos dugó volt. Simán betaláltunk a központba, volt még 1 óránk, sétáltunk egy kisebb kört a felhőkarcolók között. A külső órák szerint 35 fok meleg volt, de nem volt párás. Nem izzadtunk, ma sem értem, hogy miért. Igazi mediterrán, vagy trópusi itt már minden, pálma fák és kaktuszok sokasága látható. Végül kb. 10 perc alatt kiértünk a repülőtér autó kölcsönző központjába, ahol visszaadtuk hűtársunkat. Útitársam majdnem ott hagyta az iPadjét, én meg a fényképezőmet, de szerencsére valami ösztön azt súgta nézzem át még 1x az autót. Buszra szálltunk és a 4-es terminálhoz mentünk.
Már elkezdődött a poggyász feladás, így egy jó 20 perc után megszabadultunk dög nehéz csomagjainktól, majd átöltöztünk, mert a rövid gatya és az ing kevés lett volna a gépre. Ezek után elindultunk a biztonsági ellenőrzés és a kapu felé. Ami jó messze volt. Sokan is voltak, majdnem 1 óra volt, mire beértünk a zárt részre. Itt még egy utolsót ettünk és neteztünk. Majd jött a sorban állás. Mivel a 49. sorban ültünk, ezért viszonylag hamar mehettünk is a gépre. A nyomor negyed ismét dugig volt, mellettem két indiai ült, a 10 óra alatt egyszer sem keltek fel. Bezzeg én, minden bajom volt. 2x huzamosabb ideig felálltam. Aludni nem tudtam, túl hangos a gép, és persze szűk is. Aztán valahogy eltelt a 10 óra és leszálltunk Londonba. Itt egy gyors futás kezdődött a másik géphez. Bő 90 percünk volt. A 3-as terminálon ismét gondom volt a fogkrémemmel, de most visszaadták. Szerencsére a legközelebbi kaputól ment a bécsi gép. 5 perccel a kapuzárása előtt értünk oda. Kezdődött a beszállás. Itt a végén voltunk, de nem zavart a 6. sorban ültünk. Az A320 elképesztően tágas és kényelmes a B747 után. Félkomában ültem végig a 2 órát, majd elképesztően durván becsapódtunk Bécsben. Nagyon hamar átjöttünk az útlevél vizsgálaton, majd a csomagok is meglettek. A vám sem volt ránk kiváncsi. Henrik már várt a kapunál. Az oda felé megnyert 8 órát elveszítve fél nyolc körül értünk haza. Szép volt jó volt.

Kilencedik nap
  2015-04-05 21:29:20, vasárnap

Március 26. Csütörtök. Ez a nap a lazításról szólt. Egyetlen program volt betervezve, ez pedig a 66-os út volt. Végig mentünk rajta, mármint ami megmaradt belőle, de minek? Egy két retró stílusú épület és ajándék boltok tömege. Persze a magyar turista óvatos és nem vettünk semmit sem. Ebédet egy Szalonban ettünk, hagyományos hamburger a szokásos sült krumplival. Visszafelé ismét szét néztünk Flagstaffben, majd a bőséges maradékból otthon vacsoráztunk volna, de nem ment a net, így elmentünk a közeli Mekibe, ahol miközben ettünk helyet foglaltam a másnapi repülőkre. A 10 óra alatt nem mindegy, hogy az ember fia hol és hogyan tölti el a napot. Végül a zuhanyozás után amit tudtam betettem a bőröndömbe.

Nyolcadik nap
  2015-04-05 10:18:51, vasárnap

Március 25. Szerda. Reggeli után elindultunk Pageből. Ezen a napon a Grand Canyon megtekintése volt a célunk. Ez a kifejezés elég túlzó, hiszen egy közel 800 km kiterjedésű Canyon rendszerről van szó. A megismeréséhez több hétre lenne szükség. A céljaim között az északi kilátó is szerepelt, de mint kiderült az télen zárva van . Így maradt a déli rész. Természetesen az előző napon megnézett Patkó kanyar is része a a Canyonnak, így már részletet láttunk belőle. Jó 2 órás vezetés után értük el a Canyon bejáratát és kezdtük meg a pár mérföldenkénti kiugrálásokat az autóból. Elképesztő formák, természeti szépség jellemzi a Canyont. Végig mentünk a déli részen és ahol lehetett megálltunk. Amerikai mintára, mindenhol fejlett infrastruktúra van, ami egyfelől jó, de másfelől nekem az Alpok puritanizmusa jobban tetszik, természet közelibbnek hat. Ennek megfelelően akkora éttermek, parkolók vannak, hogy az ember elvész benne. Sajnos tömeg is van. Maga a látvány nehezen írható le, szép és örülök, hogy láttam. Tovább indultunk Flagstaffnek utolsó szállásunk felé. Ahol megnéztük a kisvárost, illetve benéztünk szupermarketbe is, elképesztő választék van. Nagyon sok gyorsétterem, mind tele, műanyag ételekkel...

Hetedik nap
  2015-04-04 19:21:20, szombat

Március 24. Kedd. A fárasztó előző nap után pihenéssel kezdtük a napot. A reggeli Pageben sem volt jobb és több. A nap főatrakciója az Antilop kanyon volt. Ez egy szűk szurdok, ahol a sziklákat különböző formákban mosta ki a víz. A betörő napsugarak pedig elvégzi a munkát. A barlanban néhol nem sok a hely, néhol egész csarnok van. Az egész utazásnak ez volt számomra a csúcspontja. Ebédet az egyik gyorsétteremben ettünk, majd elmentünk a Patkó kilátóhoz, ahol a Colorado folyó patkó alakban tesz egy kanyart természetesen nagyon magas sziklák között, végül mentünk vagy 200 mérföldet, hogy megnézzük a Monument völgyet. A híres szikla tornyok amiket a western filmekből ismerünk Arizona jelképeivé válták.

Hatodik nap
  2015-04-03 20:43:27, péntek

Március 23. Hétfő. Nagy utazás várt ránk. Las Vegasból Pagebe indultunk kb. 500 mérföld. Két megállóval. A Zion Nemzeti Parkban és a Bryce Nemzeti Parkban. Induláskor megtankoltunk az autót egy partner vállalatnál, majd nekivágtunk az útnak. Sokáig haladtunk a 15-ös autópályán jó 120-as tempóval (75 mérföld), majd a Zion bejárata előtt egy Steak House-ban, ettünk Steaket. Amerikai utazásunk legjobb étele volt. Majd átmentünk a Zion nemzeti parkon. Több helyen is megállva. Lenyűgöző látvány. Azt hittem, hogy ennél szebbet nem fogok látni, de a Bryce felül múlt mindent. Majdnem 3000 m-re kapaszkodtunk fel. Pazar kilátásban volt részünk. Erős szél fújt, de a lemenő nap által megfestett vörös sziklák hó pelyhek takarásában elmondhatatlan látványt nyújtott. A Bryce már Utah államban van, így ez lett a 4. állam ahová eljutottunk. Aztán neki vágtunk a még közel 200 mérföldnek Page-ig. Az utolsó 30-50 mérföld szörnyű volt. Tök sötétben mentem hulla fáradtan, de odaértünk. Egy szép szoba várt ránk.

Ötödik nap
  2015-04-02 08:20:38, csütörtök

Március 22, Vasárnap. Ezen a napon a Halál Völgye Nemzeti Parkba látogattunk el. A nevét onnan kapta, hogy élet nem sok van benne, a völgyet magas hegyek veszik körül, a forró levegő pedig nem tud kiáramlani. Nem indultunk korán, hála a kései lefekvésnek. Megejtettük első tankolásunkat is. Amerikában az üzemanyag olcsó 160 ft/l. Furcsaság, hogy előre kell fizetni. Bemegy az ember leteszi a pénzt majd, tankol. Ha többet adott, akkor azt visszakapja. Las Vegas a sivatag közepén van. Bőven rövid nadrágos idő volt. Jó 2 óra alatt értünk oda, megvettük a belépőt, majd elkezdtük a látnivalókat megnézni. Elsőként az Artistic roadon mentünk keresztül, ahol nagyon szép képződmények, színek vannak, majd az ördög golfpályáját néztük meg. Következett É-Amerika legmélyebb pontja a tenger szint alatt -86m en lévő Badwater. Ez egy tó, ami kiszáradt, felülete sós homok. Itt bőven 30 fok feletti hőmérséklet volt.
Visszafelé a Zabriskie ponton álltunk meg, ahol szintén hihetetlen formák vannak, majd felmentünk a Dante kilátóba, ez a Badwater felett van majdnem 1700 m-en. Innen már csak 2 óra utazás várt ránk a szállásra. Én aludni, utitársam kaszinózni ment.

Negyedik nap
  2015-04-01 12:00:07, szerda

Március 21. Szombat. Reggel nem siettük el a felkelést, az idő eltolódás miatt még volt pihenni valónk. Első utunk egy partner vállalathoz vezetett, itt szendvicseket vásároltunk. Aztán elindultunk a Hoover gáthoz. Jó 3/4 óra távolságra van Las Vegastól a gát, Nevada és Arizona állam határán. Díjat fizetni nem kell a látnivalóért. Igen monumentális építmény két óriási hegy között. Majd visszaindultunk Vegasba, útközben egy szupermarketnél álltunk meg, ez volt az első igazi amerikai üzlet amibe bementünk. Elképesztő áru választék és mennyiség volt látható. Elmondható, hogy tényleg minden a vásárlóért van. Pár felvágottat, zöldséget és kenyeret vásároltunk. Majd a szálláson ebédeltünk. Átöltöztünk és elindultunk a Sensation helyszínére. A Lyoness rendezvénye miatt mentünk Amerikába, így izgatottan vártuk a kezdetét.
Hosszú sorban álltak az emberek a tűző napon. Még jó, hogy vittem zakót, mert kellemetlenül hideg volt a csarnokban, ráadásul még keringették is a hideget. Minden szünet megváltás volt. Az előadások között Hot dogot, üdítőt és popcornt lehetett venni. Maga a rendezvény látványos volt, de sok újdonságot nem jelentettek be. A rendezvény végén összejöttünk kint lévő magyarok. A többiek ittak pár koktélt és benéztünk egy-két kaszinóba. Én nem játszottam és ahogyan néztem a többiek sem nagyon. Fény csillogás van Vegasban és persze drágaság is. Hajnal 3 kor kerültünk ágyba.

2/2 oldal   Bejegyzések száma: 18
2015.03 2015. április 2015.05
20212223242526

• e Hónap: 3063
  • e Év: 25233

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,