Belépés
kohlinka.blog.xfree.hu
Lehet, hogy fentről többet látni, de a jajszó már nem hallatszik olyan élesen. Szendrei Klaudia
1958.03.07
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/10 oldal   Bejegyzések száma: 93 
Újra divat az overál
  2015-09-28 15:51:21, hétfő
 
 

Az overáll eredetileg sportruhaként volt használatos, síelők, pilóták viselték. A divat világában először mint színpadi jelmez jelent meg, szívesen viselte például Elvis Presley, Mick Jagger, David Bowie, Freddie Mercury vagy éppen Suzi Quatro.


Ugyanakkor, valószínűleg az űrhajósok overáljaiból kiindulva, a jövő mindennapi ruhaviseleteként képzelték el a tervezők. A sci-fi filmek szinte mindegyikében, a mai napig overált viselnek a szereplők.

Az első nagy overál-divathullám az 1970-es években volt és átnyúlt a '80-as évekre is. A mintás és/vagy színes overálokban pompázó hölgyek ellepték az utcákat. Viseltek overált a hétköznapokon, de alkalmi ruhaként is egyre népszerűbbé vált.

Manapság az overál másodvirágzását éli, most a korábbinál letisztultabb, konszolidáltabb formában. Remekül kiválthatjuk vele a blúz-nadrág párost, a blúz-szoknya együttest, vagy a komplé ruháját. Alkalmi ruha helyett is kiváló, vagány és elegáns megoldás lehet.


Ha overál vásárlására adjuk a fejünket, a következőket érdemes végiggondolni:

1, A nem arányos testalkatoknál, ahol a felső- és az alsó testrész között méretbeli különbég van, nehezebb megfelelő overált találni. Természetesen léteznek olyan fazonok, melyek ezekre a testformákra is remekül illeszkednek, de meg kell őket keresni. Ne vegyünk meg egy ,,félig tökéletes" overált (amelyik példáula a fenéken szépen kisimul, de a felsőtesten lötyög).

2, Fontos, hogy az overál derékvonala valóban a derékon legyen. Az X alkatúak számára a derékban karcsúsított, övpántos megoldás a legjobb, a H alkatúak választhatnak derékpánt nélküli lezserebb fazont is.

3, Nem csupán a derékvonalnak, de a mellvarrásnak és a nadrág hosszának is illeszkedniük kell az alkatunkhoz. A konfekcióméretek többnyire az átlagos testarányokhoz készülnek, az átlagnál alacsonyabb, vagy magasabb hölgyek is nehezebben fogják megtalálni az ideális overált.

4, Az overál egyneműsége miatt nyújtja az alkatot, így az alacsony hölgyek kissé nyúlánkabbnak látszanak, míg a telt hölgyek enyhén karcsúbbnak tűnhetnek. Ez utóbbi csak a sötétebb színek esetében igaz. Az előbbiekből következően magas hölgyek számára kevésbé előnyös választás.

5, Az overál fazonjának és anyagának kiválasztásakor nem csupán a testalkatot, de az alkalmat is érdemes figyelembe venni, amelyre a kiválasztott modellt viselni szeretnénk. Egy esti alkalomra választhatunk például nyitott hátú, fényes, vagy enyhén áttetsző anyagú megoldást is, hétköznapra, vagy munkahelyre természetesen szolidabb, konszolidáltabb darabokat kell keresnünk.

6, Az alkalom azt is meghatározza, hogy milyen kiegészítőket, felsőrészeket viselhetünk az overálunkhoz. Mielőtt megvásároljuk a kiválasztott darabot gondoljuk át, hogy otthon a szekrényünkben lapuló blézerek, kardigánok, cipők közül mit tudunk majd viselni a legújabb szerzeményünkkel.

7, Az overálfazonok tárháza manapság igen széles, minden stílushoz megtalálhatjuk a megfelelő modellt a klasszikustól az extravagáns stílusig.

8, Végül még egy nem elhanyagolható szempont: Ha egész nap viseljük az overált, (de talán egy hosszabbra nyúlt esti party alatt is) több alkalommal tapasztalni fogjuk, hogy a mosdóban nem könnyű vele megbirkózni... :)
 
 
0 komment , kategória:  Szépség, fitness  
Kohut Katalin: A repülés elmélete (1998) - filmajánló
  2015-09-27 23:18:13, vasárnap
 
 

Színes, magyarul beszélő, angol romantikus film - 96 perc

Rendező: Paul Greengrass
Író: Richard Hawkins
Operatőr: Ivan Strasburg
Zene: Stephen Warbeck
Vágó: Mark Day

Szereplők:

Jane Hatchard: Helena Bonham Carter
Richard: Kenneth Branagh
Anne: Gemma Jones
Julie: Holly Aird
Gigolo: Ray Stevenson

Minden film elméletben egy-egy művész gondolataiban születik meg, így választanak filmcímet is az alapján, amit közölni szeretnének velünk. A cím tömör állásfoglalás. A repülés elméletét sokan kívánjuk, megtapasztaljuk, hogy csak kicsit rugaszkodjunk el a földi valóságtól, kicsit szárnyaljunk szabadon, mint a madarak, de elsajátítását ugyanúgy meg kell tanulnunk, mint a repülőgép vezetőnek a gép felépítését, mechanikáját.
Mindenki képes arra, hogy olyat kövessen el, ami teljesen ellenkezik az egyéniségével. Általában akkor következnek be a már olyan mindegy alapra épülő tettek, amikor élete tévúton jár, s ennek felismerése bekövetkezik.

Richard extrém módon kívánta felhívni magára a figyelmet, egyszerűen leugrott a ház tetejéről. Valamire szüksége volt, ami átformálja, ami felpezsdíti. Állandó felügyelet helyett a bíróság 125 óra közhasznú munkára ítélte, melyet gyógyíthatatlan betegek mellett kellett ledolgoznia.
Megérkezett a kijelölt helyre, ahol egy csűrt bérelt magának otthonul.
Janet osztották rá első betegként, a 25 éves haldokló leányt, akinek már beszéde is nehézkes. Az orvosok véleménye róla, hogy állapota ellenére nagyon erős, energikus. A gondolkozása ép, de teste teljesen különvált tőle. Ki ne ismerné a haldoklók már olyan mindegy szavait, s hogy még életük végén mindent meg szeretnének tapasztalni, amit addig nem ismertek? Janet is untatják a kiállítások, viszont a ringispir, az autókázás, a lopás izgalma szupermarkettekben örömöt és kielégülést jelent számára.
Ugyanígy van a csúnya beszéddel. Valószínűleg ez is a megcsömörlés miatt van, azért, mert már ő bármit megtehet, neki élete utolsó részében mindent lehet.
Richard Julie barátnőjét is elhagyta, egy régi típusú repülőt szerel össze a csűrben, hogy álmát beteljesítse. Londonban rájött, hogy semmit sem tud a repülőkről. Janet beavatja tervébe. Ki ne értené meg jobban Jane már olyan mindegy gondolkozását, mint Richard, aki szintén az ismeretlen érzés hiánya miatt került ilyen helyzetbe?
Jane közli, hogy egyetlen vágya van halála előtt, a szüzessége elvesztése, a testiség megismerése, s kéri Richardot, segítsen ebben. Elválnak egymástól, viszont a szerelem már létrejött közöttük, a hiányérzet jelentkezik. Richard vállalkozik az utolsó kívánság teljesítésére, Londonba viszi a lányt és keres neki egy adoniszt 10 ezer dollárért.
Jane szerint a férfiaknál nem létezik szexuális önzetlenség, míg a nők legtöbbje így adja meg magát minden este a férjének, vagy másnak.
A lány rájön arra, hogy a szerelem és a barátság sokkal erősebb érzés, mint a szex. Közössé vált repülőgépük szimbóluma az örök barátságnak. Azt hiszem, mindketten elérték ebben a kapcsolatban a boldog és önfeledt szárnyalás gravitációját.

A filmet itt tekinthetik meg:

http://mozicsillag.net/watch-embed-259353-14824

2015. szeptember 27.





 
 
0 komment , kategória:  Filmajánló  
Márai Sándor: Bach
  2015-09-27 13:50:36, vasárnap
 
 

Húsz gyermeke volt, Weimarban, Köethenben és Lipcsében volt kántor és orgonista, nagyon szegény volt, s húsz gyermek között írta miséit, versenyeit és szvitjeit, úgy, ahogy magunkfajta ember könnyű cikket, olcsó fecsegést kanyarít le, vasárnapra... Úgy írt, ahogy a fák lélegzenek, ahogy az erdő egyszerre hallgat és beszél, úgy írt, mint Isten, mikor még nem volt Föld és Ég, csak dallam volt, az összhang, az anyagtalan és érthetetlen. Húsz gyermek között írt, koldusszegényen, kántor volt, nem volt egy jó kabátja... Hallgass, hallgass. Most Bach beszél. Hallgasd.
 
 
0 komment , kategória:  Emberi bölcsesség és ami marad  
Márai Sándor: Felelni
  2015-09-27 13:49:21, vasárnap
 
 
Néha felelni kell az élet kiszámíthatatlanul bekövetkező, s elodázhatatlanul végzetes pillanataiban: felelni kell, az egészre. Ki vagyok? Mit akarok? Ki ellen, kinek érdekében akarok élni? Miért? Milyen képességekkel, eszközökkel, felkészültséggel? Ami fontosabb mindennél: milyen szándékkal? ... És, felelni az egészre: hol tartok? Van-e még tartalékom áldozatkészségből, önzetlenségből, vagy már csak megóvni és megmenteni akarok maradék készleteket? Ez a pillanat az életben, amikor felelni kell. Várják a választ, a csend nagy, drámai. De ilyenkor megtudod és észreveszed, hogy e kérdésekre szavakkal nem, csak az élettel lehet felelni.
 
 
0 komment , kategória:  Emberi bölcsesség és ami marad  
Márai Sándor: Életkorok
  2015-09-27 13:48:32, vasárnap
 
 

Nincs reménytelenebb vállalkozás, mint egy nemzetnek megmagyarázni hibáit. Majdnem oly reménytelen ez a kísérlet, mint egy embernek megmagyarázni, mi az, amitől szenved, mi az, ami hazugság, vagy gyávaság életében. A nemzetek csak akkor gyógyulnak meg, ha önként, testükkel és szellemükkel, idegen segítség nélkül kiheverik bűneiket, ha fejlődnek, ha reájönnek, ha megtudják, mi az, amit szenvedéssel viseltek eddig. Megmagyarázni nem lehet az ilyesmit, országoknak éppen oly kevéssé, mint embereknek.

Egy nemzet lassan nő fel, lassabban, mint egy ember. Az amerikaiak ma serdülőbbek, a németek és olaszok kamaszkorban vannak, a franciák ötvenévesek, az angolok elmúltak ötven. Az orosz időtlen, a muzsik korát bizonyos időponton túl hiába kutatjuk, nem tudunk korára következtetni. A japán is kamasz, a kínai felnőtt, hallgat, mosolyog. A magyart én most harminc és negyven között érzem: már nem virtuskodik ok nélkül, kezdi ismerni erejét, számol és tűnődik.
 
 
0 komment , kategória:  Emberi bölcsesség és ami marad  
Kohut Katalin: A csend ölel
  2015-09-27 00:01:42, vasárnap
 
  Kohut Katalin: A csend ölel

Vágyódás - annyiféle érzés.
Magány-e a várakozás?
Tolulnak a kívánságok:
szabadság, ember-szerelem,
biztonság egy férj mellett,
otthon, mely haza és szeretet.
A hiányuk óriás csillaga az égnek.
Üres szavak és csend ölel.

2015. szeptember 26.
 
 
0 komment , kategória:  Kohut Katalin  
Márai Sándor: Renoir
  2015-09-26 09:15:02, szombat
 
 
,,Renoir nem akart jobban festeni, mint az Isten" - írta róla egyik bírálója.

Ez a mondat félelmes és kegyetlen. Félelmesen igaz és kegyetlenül reménytelen. Bizonyos, hogy a nagy művész újra akarja szülni, alkotni, elrendezni a világot - eszeveszett szándékkal, különbül, mint Isten. Ezért művész. De bizonyos az is, hogy szándéka egetverő és reménytelen. S bizonyos, hogy Isten csak azon művészen könyörül, aki különbül akarja csinálni, mint Ő csinálta. Mert Isten másképp méri az emberit; s figyelmesen és türelmesen szemléli a reménytelen versenyt.
 
 
0 komment , kategória:  Emberi bölcsesség és ami marad  
Márai Sándor: Értékek
  2015-09-26 09:14:07, szombat
 
 

Az igazán nemes ember ismeri a számok értékét - mert csak a ripők szórja a számokat -, de nem ismeri a pénz értékét. Egy-egy szám nem csak egyet vagy tízet jelent; Spengler szerint mélyebb és titkosabb, néha szent értelme is van a számnak, s a múló kultúrák bensőségét éppen a számok értelmén és jelentőségén lehet mérni. Vannak ,,szent" számok és végzetes számok, vannak vallási számok, s nem csak a babonások és vajákosok számára... Az ember lassan érti meg egy kalmárkodó civilizáción belül a számok ősi értelmét. De lassan megérti. Van az egy: a halál. Egy: az élet. Egy: az egyéniség. Kettő: a szerelem. Három: a család. De van a végtelen is, amelynek jegyét rejtik és burkolják a számok. Így számolok, lassan és dadogva; számolok, mert élek.
 
 
0 komment , kategória:  Emberi bölcsesség és ami marad  
Márai Sándor: Haza
  2015-09-26 09:13:15, szombat
 
 

A hivatalos hazában, a történelmi hazában, a címeres és törvénytáras, a rendőrös és katonás, a lobogós és jelszavas hazában mindig, újra, egyre makacsabbul, egyre fájdalmasabb figyelemmel, kitartással, gyöngédséggel és elnézéssel kell megkeresni az igazi hazát, amely talán a nyelv, talán a gyermekkor, talán egy utca, melyet platánok szegélyeznek, talán egy kapualj, ahol álltam valamikor, s egy dallamot hallgattam, mely az emeleti lakás nyitott ablakán át szállongott a világba, talán ez a szó ,,esthajnal!..." Mindig keresem ezt a hazát, annál makacsabb szeretettel és figyelemmel, ahogy a másik, a hivatalos és történelmi, a címeres és lobogós, elfedi előlem.
 
 
0 komment , kategória:  Emberi bölcsesség és ami marad  
Kohut Katalin: Szerb Antal Utas és holdvilág-könyvajánló
  2015-09-25 18:59:55, péntek
 
 

Az emberiséget minden korszakban foglalkoztatta a halál, az elmúlás. Egyes népek, mint az etruszkok külön halotti kultuszt hoztak létre, lehet mondani, hogy örömmel áldoztak a halál oltárán, míg mások, mint az egyiptomiak keresték az örök élet füvét. Azt tartották, hogy mivel az istenek felett is a halál uralkodik, valamennyien utasok a földön, amit Szerb Antal a könyv címével hitelesen ábrázolt, mint a holdvilággal, melynek sejtelmes, titokzatos fénye kíséri a mindig újjászületőket. Úgy látszik, a halál birodalmának soha nem lesz vége, az egész világ a fogságában vesztegel. A földi élet születése pillanatától készül a halálra. Az emberek mit sem tudnak mindaddig a rájuk leselkedő végről, míg nem találkoznak vele valamelyik hozzátartozójuk elvesztésekor. Az ember ragaszkodik az élethez.

E könyv főszereplője, Mihály szakítani kívánt a mások által megszokottal, nem érezte magát jól az élők világában. Néha megnyílt alatta a föld, mintha el akarná nyelni, magához rántani. Egy ilyen alkalommal találkozott Ulpius Tamással, akivel tökéletesen megértették egymást. Az Ulpius család lett az otthona, a játszótere. Tamás húgával, Évával alakították a könyvbéli szerepeket, természetessé vált számukra a meghalás. Ez az egyik szál, mely végigvonul a regényen. Játék lett számukra a halál, melynek népeit és maradványait Olaszország területén is felleltek, mint a halotti kapukat a házakon. Onnantól a konzekvenciákkal szakítottak, mintegy színjáték keretében lebegett velük az élet. Erzsi, Tamás felesége is szakítani akart a házasságával a jómódú, szép élettel, testi szabadságra vágyott, bár tudta férjéről, hogy gyakorlatiatlan és nem való ebbe a világba.
A regény negatív figurája János, akivel nem szívesen kerül az ember baráti kapcsolatba sem.
Ervin kilépett az Ulpius házból, Olaszországban lett ferences szerzetes. Valaha ő volt Éva szerelme, Páter Severinus lett belőle Folignóban. Lemondó életével szintén a halálnak lett jegyese.

Talán nem véletlen kezdődik a regény Velencében, mert Mihály egyetlen örömét a régi házak történelme és áhítatos csodálata jelentette. Velence annyi mindent tapasztalt, megélt, a sötétség és félhomály fojtogatta. Olaszország Mihály vágya volt gyerekkorától, de úgy érezte, hogy különleges alkalomnak kell lennie, hogy az a megtiszteltetés érje, hogy közelről gyönyörködjön városaiban, falvaiban, épületeiben, ahol egykor a híres emberek éltek. Ilyen vágya teljesült akkor is, amikor a nászúton lekéste a vonatot, melyen egyedül utazott Erzsi, felesége tovább. Nem is bánta, úgy érezte, hogy ez nem lehet véletlen, így közelről tanulmányozhatja a legendás vidékeket. Talán azt is lehet mondani az Ulpius ház játékosaira, hogy holdkórosok voltak. Tamás Rómában találta meg a válaszokat a halál titkairól, mely fellebbentette a függönyt az egyházak túlvilági életben örvendező halálvágyáról is és eredetéről:

,,... Hogyan szűnt meg az emberiség vágyódni a halott-szigetek után, vagy talán most is vágyódik?...
Csak egy kis saját gyártmányú spengelerei-jel tudok felelni. Hogy az északi népek beléptek a keresztény népszövetségbe, az európai civilizációba, annak, ha emlékszel, az volt az egyik következménye, hogy két évszázadon keresztül nem volt szó másról, mint halálról: a X. és XI. században, a clunyi szerzetesi reform századaiban. A kora-román korban a kereszténységet az a veszedelem fenyegette, hogy a legsötétebb halálvallás lesz belőle, valami olyasmi, mint a mexikói indiánoké volt. De azután mégis előtört eredeti mediterrán és humánus jellege. Mi történt? A halálvágyat a mediterránoknak sikerült szublimálni és racionalizálni, vagyis magyarul, a halálvágyat túlvilági utáni vággyá hígították, átalakították a halál-szirén szörnyű sexeppealjét a mennyei karok és rendek angyali zenéjű hívószavává. Most már nyugodtan vágyódhatott a hívő szép halál után; nem a meghalás pogány örömei után vágyódott, hanem a mennyország civilizált és tisztes örömei után. A nyers, ősi, pogány halálvágy pedig száműzetésbe ment, a vallás alatti rétegekbe, a babona, boszorkányság, sátánosság elemei közé. Minél erősebb lesz a civilizáció, annál jobban tudat alá kerül a halál szerelme."

Mihály kilépett Éva bűvköréből, kiábrándult, már nem volt képes arra, hogy általa és miatta haljon meg. Megtanult komformizálódni tizenöt évnyi halálvágy után az élethez, melyet úgy könyvelt el: élni kell, mint patkányoknak a romok alatt. Az életet nem szabad túl komolyan venni, bár a tisztesség ezt kívánja tőlünk, de akinek csak játék, annak olcsóvá válik és halálossá életútja.

2015. szeptember 25.
 
 
0 komment , kategória:  Kohut Katalin  
     2/10 oldal   Bejegyzések száma: 93 
2015.08 2015. Szeptember 2015.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 93 db bejegyzés
e év: 656 db bejegyzés
Összes: 7246 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 668
  • e Hét: 2990
  • e Hónap: 9231
  • e Év: 61497
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.