Belépés
kohlinka.blog.xfree.hu
Lehet, hogy fentről többet látni, de a jajszó már nem hallatszik olyan élesen. Szendrei Klaudia
1958.03.07
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
Média és a marketing
  2009-04-07 08:13:39, kedd
 
 


A fiatal olvasók hiányától beteg a lappiac
Elsősorban az olvasói utánpótlás hiánya, és nem a mostani válság okozzák a lappiac problémáit - mondta Kázmér Judit, az MLE elnöke egy interjúban. Szerinte nem olyan riasztóak a nyomtatott piac év eleji számai, és önmagát temeti a sajtó.

,,Ma mindannyiunknak össze kell fognunk, akik a sajtóban dolgozunk. Úgy nem fog menni, ha rendszeresen eltemetjük önmagunkat. Azzal, hogy rendszeresen tényként, a folyamatok magyarázata nélkül közöljük, hogy hanyatlik a sajtó, a halálhírünket keltjük" - mondta Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) februárban újraválasztott elnöke a Napi Gazdaság hétfői számában megjelent interjúban.

Miközben mindenki 25-30 százalékos becsült reklámbevétel-visszaesésről ír az év első két hónapjában, a valós adat szerinte 8 százalék körüli. Mint elmondta, ez az időszak egyébként is lappiaci holtszezonnak számít, ráadásul tavaly egy nappal hosszabb volt az év, ami az egész reklámpiacon egymilliárdos többletköltést jelentett.

Nem a válság a baj
Bár a hirdetési gondok és a válságidőszakban visszaeső kulturális igények is közrejátszanak a lappiac helyzetében, a magyar nyomtatott sajtópiac egyik legnagyobb problémája az olvasói utánpótlás hiánya - fejtette ki Kázmér Judit.

A kiadók egyesületének vezetője szerint ugyanakkor hiába áll fenn a demográfiai probléma - azaz az, hogy a fiatalok internet- és mobilhasználata ,,alapvetően visszanyomja" a nyomtatott lapfogyasztást -, a print túléli majd a mostani átalakulást.

A print örök, de jöjjenek az online-ok
Kázmér Judit egyenesen úgy fogalmazott: ,,örökkön-örökké" fennmaradnak a nyomtatott lapok, hiába az internet a fejlődés iránya. Ami az online piacot illeti, valamennyi MLE-tag aktív már az interneten, de az egyesületnek egyik nagy online tartalomszolgáltató sem tagja.

,,Tavaly ebben nem tudtunk előrelépni" - ismerte el az elnök az interjúban, hozzátéve: külön munkacsoportot hoznak létre, amely kidolgozza, hogyan lehetne bevonni az internetes sajtót az egyesület munkájába. A megoldás akár az MLE névváltozásával is járhat.

Az államra is számít
Az interjúban Kázmér Judit az újságíró kérdésére arról is beszélt: egy előrehozott választás kétszeresen is jót tett volna a lappiacnak, hiszen a kampányoló pártok költései mellett az olvasói érdeklődés is megugrott volna.

Szerinte azonban fontosabbak a mindennapokban a sajtótermékeket terhelő adók és járulékok, amelyekről ismét kifejtette: a csökkentésüket szeretnék elérni. (Az elnök erről néhány héttel korábban az eMaSának is beszélt, de akkor például azt is felvetette, hogy az előfizetési díjak legyenek leírhatók az adóból.)

Érthetők a lapbezárások
Kázmér Judit szerint bár a közéleti napilapok vannak nagyobb bajban, a magazinpiacon is érthető, ha valaki bezárásokra készül. ,,Minden kiadónak más az üzleti filozófiája és más-más eredményrátát vár el portfóliószinten. Nem biztos, hogy megéri a jelenlegi helyzetben olyan lapokat fenntartani, amelyek kiadása a ... nullát hozza, még akkor sem, ha azok fenntartása jó piaci pozíciót jelent."

Ha ugyanis növekvő marketingköltés szükséges az olvasószám tartásához, racionálisabb lehet újat kitalálni egy lap helyett. Az elnök szerint a mai magyar magazinpiac egyébként színesebb, mint amekkorát a piacméret és az árérzékeny fogyasztók engednének.

Nehéz minőséget gyártani
,,Nehéz helyzetben vannak a lapkiadók, amikor bármilyen témában valódi minőséget szeretnének nyereségesen előállítani" - fogalmazott az elnök a kérdező azon felvetésére, a csökkenő példányszámok és a minőség nem függenek-e össze. ,,Na igen. A minőséggel is kellene valamit kezdeni" - ismerte el.

Szerinte azonban ez az újságírók hozzáállásától is függ, és a minőség nem pusztán a fizetések kérdése. Ezzel együtt azonban a magyar lappiac szerinte kevés minőségi terméket bír el.
Még több hír a Kreatív Online-on


Forrás: Egypercesek

 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Vége a Vészhelyzetnek
  2009-04-03 10:21:14, péntek
 
  Vége a Vészhelyzetnek




Tizenöt év után véget ér a Vészhelyzet
Az amerikai NBC levetítette a Vészhelyzet utolsó részét. A befejezés mögött a felére csökkenő nézőszám, valamint a forgatókönyvíró, Michael Crichton halála állhat.

Az amerikai NBC levetítette a Vészhelyzet kórházsorozat utolsó részét. A sorozat a maga nemében műfajteremtő volt, nyomában számos olyan dráma, vagy éppen humoros, kórházi közegbe ültetett széria indult el, mint a Grace klinika, a Chicago Hope, a Dokik, vagy Doktor House.

Az alkotókat az utóbbi időben felére csökkent nézőszám (ez is 7-8 millió nézőt jelent), illetve a forgatókönyvíró, Michael Crichton tavaly rákban bekövetkezett halála vezethette ehhez a döntéshez.

Számos mára befutott, mozifilmekből is ismert színész használta ugródeszkának a sorozatot, mint például George Clooney, Anthony Edwards, vagy Noah Wyle. Az utolsó évadban egyébként ők rendre újra megjelentek és tiszteletüket tették a chicago-i sürgősségi osztályon, hosszabb rövidebb epizódszerepekben.

A Vészhelyzetet 195 országban vetítették 22 nyelven, illetve a legmagasabb amerikai tévés elismerésből is 22-t zsebelt be a másfél évtized alatt. A nemzetközi ismertség mellett 1995 és 1999 között a legnézettebb tévésorozat volt Amerikában.


Forrás: Egypercesek
 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Komlósi szerint bordélyház
  2009-04-02 08:06:09, csütörtök
 
 



Komlósi szerint bordélyház a világ

,,Nem a sportújságírók lettek rossz lányok, hanem a világ egy nagy bordélyház" - mondta Komlósi Gábor a Sport 1 talkshow-jában. A jelenleg minisztériumi kommunikátorként is dolgozó riporter szerint még húsz éve van a nyomtatott sajtónak.



Három sportújságírót látott vendégül a Sport 1 Sportfogadó című talkshow-jának keddi adásában Lukáts György műsorvezető - írja az MTI. A vendégek három generációt képviseltek: a 81 éves Borbély Pál, a Nemzeti Sport volt főszerkesztője, Komlósi Gábor, a Komlósi Oktatási Stúdió nemrég az Önkormányzati Minisztériumhoz igazolt vezetője, és Komlósi stúdiójának tavalyi végzőse, Pataki Gábor.

Borbély Pál boldogan mesélt arról, hogy egykor a Népstadion egyik teltházas kettős rangadójáról a lámpaoszlopon kapaszkodva tudósított, s hogy egy NDK-s szanatóriumban volt szerencséje szakállas női sportolókat látni - mint mondta, ezekhez hasonló élményekben a mai újságíróknak bizony aligha lehet részük.

Komlósi Gábor szerint a sport és a világ változott meg az elmúlt évtizedekben annyira, hogy ma már a sztárok magánélete sokkal jobban érdekli az olvasókat, mint az igazi sportteljesítmény. "A nyomtatott sajtónak még van húsz gyenge éve, aztán jön egy még jobb" - fogalmazott, hozzátéve, hogy szerinte ötven-hatvan év múlva már a versenyző pulzusát, szívritmusát, sőt, még a gondolatát is ismerni fogja a néző egy sportesemény tévéközvetítése közben.


Forrás: Egypercesek
 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Verseny a T-Mobilenél
  2009-04-01 07:18:18, szerda
 
 



Reklámfilm-készítő pályázatot hirdetett a T-Mobile. A 15-60 másodperces szpotokat a szélessávú mobilinternet témában várják.

,,T-Mobile szélessáv: az én internetem" címmel hirdetett reklám-filmkészítő pályázatot a mobiltársaság. A T-Mobile azt várja, hogy a versenyfilmek kreatív, eredeti módon mutassák be a szélessávú mobilinternet-szolgáltatás előnyeit, és a felhasználók életére gyakorolt pozitív hatásait.

A filmet akár mobiltelefonnal is el lehet készíteni, a munkákat pedig egy előszűrési folyamat után teszik fel a www.youtube.com/user/Enreklamom internetes oldalra, ahol bárki megnézheti a versenymunkákat.

A T-Mobile 15-60 másodpercnyi - maximum 30 megabyte méretű - reklámfilmeket vár a 18 év feletti pályázóktól. A versenyben azok vehetnek részt, akik március 30-a és május 31-e között a pályázati feltételeknek megfelelő reklámfilmjüket feltöltik www.enreklamom.hu oldalra.

A zsűri által legjobbnak ítélt alkotás készítője egymillió forintot kap az FHB-tól, a 200 ezer forintos közönségdíjat pedig az kapja, akinek az alkotását május 31-ig a legtöbben látták.

,,Az én reklámom" projektben a T-Mobile együttműködő partnere a G2 Digital, a Grey Worldwide Hungary multimédiás divíziója.
 
 
1 komment , kategória:  Marketing  
Ételt oszt a dohánygyár
  2009-03-26 08:39:05, csütörtök
 
 




Celebek osztották a keddi ebédet a Menhely Alapítvány Kürt utcai melegedőjében, ahol a British American Tobacco (BAT) az alapítvánnyal közös sajtótájékoztatón jelentette be: az idei évben közel ötvenezer adag meleg ételt osztanak ki a hajléktalanoknak.

Erdélyi Mónika, Nagy Bandó András, a Rippel fivérek és Erdőhegyi Brigitta osztották kedd délben a hajléktalanokat segítő Menhely Alapítvány Kürt utcai melegedőjében az ingyenes ebédet. A celebeket felvonultató esemény közvetlenül a BAT és az alapítvány sajtótájékoztatóját követte, amelyen közös felhívásban kérték a társadalom segítségét a gazdasági válsággal egyre súlyosbodó hajléktalansággal szemben, és bejelentették: a dohányipari vállalat jóvoltából a Menhely Alapítvány egész évben naponta 150 adag meleg ételt oszt ki a rászorulóknak.

"A finnyáskodókban biztos felmerül a kérdés, hogy miért egy dohánygyár ad pénzt, de honnan is jöjjön a dohány, ha nem a dohánygyárból" - kezdte Nagy Bandó András némi humorral fűszerezve a sajtótájékoztatót, de a hazai állapotok bemutatásával a meghívott szociológusok hamar le is törték a vendégek mosolyát. Ladányi János szerint ugyanis a helyzet a rendszerváltás óta folyamatosan romlik, a mélyszegénység generációról generációra öröklődik, a fizikai és erkölcsi tartalékok is elfogynak, és a társadalom is ignoráns lett, megszokta már a hajléktalanokat. Albert Fruzsina hozzátette, hogy a hajléktalan nők és családok aránya is növekedett az elmúlt húsz évben.

A BAT kommunikációs és CSR vezetője, Balatoni Zsófia elmondta, a "Segítsünk egy tál étellel!" programot az hívta életre, hogy a BAT olyan területet keresett a 2009-es társadalmi felelősségvállalási programjához, ami - amellett, hogy nem vitatható, tehát nem gyermekekhez szól és nem az egészséggel kapcsolatos - valódi értéket teremt, és valódi segítséget nyújt az embereknek ebben a válságos időszakban.

"2001-ben az elsők között indítottuk el Magyarországon a társadalmi felelősségvállalási programunkat, de eddigi támogatásainkból főként a kultúra, mint például a Pécsi Nemzeti Színház és múzeumok profitáltak, illetve volt egy ösztöndíjunk roma egyetemi hallgatóknak is. Idén viszont úgy döntöttük, hogy koncentráljuk a forrásokat" - fogalmazott a kommunikációs vezető. A február 2-án kezdődő akció ételenként 500 forintos költséggel számolva több tízmilliós tételt jelent a BAT-nak, aminek munkatársai önkéntes munkát is vállalnak az alapítványnál.

Mint azt Balatoni Zsófia a Kreatív Online-nak elmondta, a programhoz egy kb. 8 millió forintos minikampány is kapcsolódik. Ennek keretében - a sajtótájékoztatón túl - a jövő hét végén a Magyar Nemzetben, a Népszabadságban, a Hvg-ben és a Heti Válaszban egy-egy felhívás jelenik meg. A kreatívokat a Dió Stúdió készítette, a pr-feladatokat a Well PR látja el.

Forrás: Krisztina egypercesei
 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
Obama és a szórakoztatóipar
  2009-03-20 06:36:52, péntek
 
 

Krisztina egypercesei:


Obama összemossa a politikát a szórakoztatóiparral?

Obama összemossa a politikát a szórakoztatóiparral?
Barack Obama az első hivatalban levő amerikai elnök, aki elfogadta a meghívást egy éjszakai televíziós showműsorba - írja az MTI. A bírálók szerint Obama lejáratja az elnöki tisztséget.

Jay Leno, a népszerű író-humorista meghívottjai többnyire olyan ismert írók, színészek, zenészek és egyéb előadók, akik legújabb könyvüket, filmjüket, produkciójukat igyekeznek reklámozni. Barack Obama azonban a gazdasági mentőlépések ügyében kíván szólni Amerikához az NBC Los Angeles melletti stúdiójából.

Obamát máris éles bírálatok érik, amiért a késő éjszakai rivaldafénybe lép, ahol egyik nap egy majom, egy papagáj és egy hiúz volt Leno vendége. A kritikusok szerint Obama ilyen szintre süllyedve lejáratja az amerikai elnöki posztot. A US News and World közéleti magazin szalagcíme szerint a Jay Leno-féle hecc beárnyékolja Obama elnökségét. Mások azt kifogásolják, hogy a már az elnökválasztási kampányban agyonsztárolt Obama összemossa a politikát a szórakoztatóiparral.

Az MTI szerint Obama már elnökjelöltként is eltársalgott Jay Lenóval, aki nem arról híres, hogy politikussal folytat mély beszélgetéseket, hanem hogy hírességgel élcelődik.

Robert Gibbs, a Fehér Ház szóvivője közölte: a showműsor különleges lehetőség arra, hogy az elnök eljuttassa üzenetét az amerikaiakhoz, Obama túl akar lépni a hagyományos médiaeszközökön. "Nem az a célunk, hogy bemutassuk az elnök humorérzékét (...) ez lehetőség arra, hogy megmagyarázza a gazdasági helyzetet" - jegyezte meg. Egy másik, névtelenséget kérő szóvivő arra a kérdésre, hogy Obama vicces lesz-e, úgy felelt: amennyire a jelen körülmények engedik.

Jay Leno naponta sugárzott The Tonight Show-jának ötmilliós nézőtábora van, a közönség elsősorban Washingtonon kívüli nézőkből áll. Az NBC szerint Obama 10 perces fellépése megkétszerezheti a műsor nézettségét.

(Forrás: MTI)
Hírek a reklám és média világából

 
 
0 komment , kategória:  Marketing  
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
2017.05 2017. Június 2017.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 2 db bejegyzés
e év: 253 db bejegyzés
Összes: 7233 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 117
  • e Hét: 525
  • e Hónap: 12230
  • e Év: 51231
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.