Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
Itt az új szabály, amivel elvehetik az EU-s pénzt a korrupt
  2018-05-02 21:11:46, szerda
 
  Itt az új szabály, amivel elvehetik az EU-s pénzt a korrupt és önkényeskedő országoktól

Magyari Péter
eu
ma 15:02


Szerdán bemutatta az Európai Bizottság, hogy milyen költségvetést javasol 2021-2027 közöttre az EU-nak.

Magyar szempontból az volt a legizgalmasabb kérdés, hogy tényleg benne lesz-e egy konkrét terv arról, hogy a korrupt tagállamoktól elvehetik a támogatásokat.

Tényleg benne van.

A javaslat szerint ha egy tagállam kormánya

rosszul működteti a pályáztatással foglalkozó hivatalait,
ügyészsége és nyomozói nem járnak el alaposan az EU-s pénzekkel kapcsolatos csalások ügyeiben,
nem garantálja a bíróságok függetlenségét,
nem előzi meg, illetve nem bünteti a csalásokat és a korrupciót az EU-s pénzek gyanús elköltéseinél,
vagynem működik együtt az OLAF-fal és az EU ügyészségével,

akkor jöhet a pénzcsap elzárása, meghatározatlan időre, egészen a korrupt és csaló rendszerek kijavításáig.
Nem a büntetéshez, hanem a büntetés elmaradásához kellene minősített többség az országok között

A pénz elvétele úgy nézne ki, hogy az Európa Bizottság jelez, ha valahol gondot lát, aztán legalább egy hónapot ad a problémás tagállamnak, hogy tegyen valamit, ám ha ez elmarad, vagy ezzel elégedetlen a Bizottság, akkor elveszi a pénzt.

A pénz elvételéhez ráadásul nem kellene a tagállamok kormányait tömörítő tanács kifejezett egyetértése. A pénz elvonását a tanács csak akkor tudná megakadályozni, ha minősített többséggel vétózzák meg a bizottsági büntetést. Ez azt jelentené, hogy a tagállamok legalább 55 százalékának kellene a büntetés ellen szavaznia, de úgy, hogy a vétózok területén éljen az EU lakosságának legalább 65 százaléka.

Ez azt jelentené, hogy Lengyelország és Magyarország nem tudná tovább megvédeni egymást, amikor a többiek a jogállamiság leépítése miatt fellépnének ellenük.
Az állami beruházásoktól vennék el a pénzt

A pénzt csak olyan pályázatoktól vennék el, amelyek állami intézményeket, infrastrukturális beruházásokat érintenének, vagyis például az erasmusos diákoknak nem kellene hazamenniük, és a pályázatokon győztes vállalkozók is megkapnák a pénzüket, ha nem állami építkezésekre nyerték azokat.

A bizottsági javaslatban az is benne van, hogy külön pályázati alapokat nyitnának meg a civileknek, a demokratikus értékek terjesztőinek, a jogállamiságért küzdelmet vívóknak, a kulturális és nyelvi hagyományok ápolóinak. Vagyis csupa olyanra is menne EU-s pénz, ami magyar kormányt a legjobban idegesítette például a norvég alapok körül.

Magyarországot már az összes olyan kifogással megvádolták az utóbbi években, amelyek mind büntetéseket vonhatnak maguk után a mostani javaslat szerint.
Nem általános, de nagyon erős felhatalmazás lenne ez

Fontos ugyanakkor, hogy a javaslat alapján nem általában vizsgálnák a jogállamiság helyzetét, hanem kifejezetten az EU-s pénzek elköltése körüli csalásokat szankcionálnák csak. Még a bíróságok függetlensége a legtágabban értelmezhető terület, hiszen itt általában is tehet megállapításokat a Bizottság. Viszont a civil szervezetek elleni törvényt, vagy a CEU kicsinálását közvetlenül nem lehetne ezután sem szankcionálni ezzel a rendszerrel.

Ugyanakkor az is igaz, hogy nem nehéz korrupciót találni a pályáztatási rendszerben Magyarországon, elég csak erre a tanulmányra rápillantani, hiszen eszerint 8 év alatt 2-3 ezer milliárd forint tűnt el a magyar közbeszerzéseknél. Vagyis ha általában látja veszélyben a demokráciát a bizottság, akkor könnyen találhat valami EU-s pénzosztási hibát egy olyan ország esetében, mint Magyarország, és ezzel minden eddiginél rövidebb pórázra vehetik Magyarországot.

Eddig alig volt büntetési eszköze az EU-s intézményeknek a renitens tagállamokkal szemben. Ami felmerült, az vagy egymás mellett elbeszélő levelezésekben és nyilatkozatokban merült ki, vagy ami komolyabb következményekkel kecsegtetett, azt olyan bonyolult volt érvényesíteni, hogy eleve irreális volt elképzelni, hogy valaha lesz értelme az eljárásnak.

A mostani recept alapján viszont nagyon gyorsan tudná büntetni az Európai Bizottság a korrupciót és csalást elnéző kormányokat. Kérdés, hogy a javaslat átmegy-e az EU-s intézményeken, főleg a tanácson.
Nagy Kelet - Nyugat vita lesz ebből

A keletiek nyilván utálni fogják az ötletet, csakhogy a nyugatiak, különösen a németek, hollandok, franciák, dánok és svédek, vagyis a legtöbb pénzt befizetők, erősen ragaszkodnak hozzá. A következő hónapok vitái arról szólnak majd várhatóan, hogy ezek a nyugati országok a kohéziós pénzek további kifizetését ehhez a javaslathoz kötik majd, és a keletieknek azzal kell szembenézniük, hogy sokkal kevesebb pénzt kapnak, ha nem mennek bele a korrupt módszereik szankcionálhatóságába.
Eleve kisebb a torta

A britek kilépése miatt a Bizottság az eddigi 1 százalékról 1,11 százalékra emelte GNI-arányosan az országok tagdíját, de ez még így sem lesz elég az eddigi szint fenntartására.

Az agrártámogatásokat és a szegény országoknak járó kohéziós pénzeket így is 5 százalékkal csökkentenék az eddigiekhez képest.

Sokkal több pénz menne viszont az eddigieknél határvédelemre, és a menekültek beilleszkedését segítő programokra.

Létrehoznának egy új, 25 milliárd eurós keretet, amit kifejezetten olyan strukturális reformokra lehetne csak költeni, amiket az európai szemeszterekben, vagyis a bizottsági ajánlásokban szerepelnek. Ezzel tovább kötnék a tagállamok kezét abban, hogy mire lehet EU-s pénzt költeni.

Létrejönne egy 30 milliárd eurós hitelalap is, amivel a bajban lévő kormányokat segíthetnék ki, ez egy apró lépés volna az európai IMF megteremtése felé.

A bizottság azt is javasolja, hogy bizonyos adókból (főleg környezetvédelmi díjakról lenne szó) bizonyos részt közvetlenül az EU szedhessen be, és így saját bevétele is legyen az EU-nak, ne csak a tagállami tagdíjakból gazdálkodhasson.

Óriási vita indul most nyilván a tagállamok között, de az is biztos, hogy ezeket a javaslatokat nem csak úgy kitalálták az EU bürokratái, hanem alaposan felmérték az országok igényeit, és igyekeztek valami kompromisszumos anyagot készíteni.

A javaslatért felelős Gunther Oettinger német biztos többek között Budapesten is járt egyeztetni. Akkor még azt mondta, hogy nem látja a jogi megoldást arra, hogy a jogállamisági elvárásokat összekössék az EU-támogatások kifizetésével. Mostanra viszont megtalálták azt a paragrafust, ami alapján az EU-s pénzek kezelésében valamilyen módon érintett intézmények helyzetét mégis csak össze lehet kapcsolni a kifizetésekkel.


https://444.hu/2018/05/02/itt-az-uj-szabaly-amivel-elvehetik-az-eu-s-penzt-a-korr upt-es-onkenyeskedo-orszagoktol
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Behajtják az 5 ezer forintot - senki sem menekülhet
  2018-05-02 21:06:01, szerda
 
 
KÖLTSÉTEK GYÓGYÓGYSZERRE!




Behajtják az 5 ezer forintot - senki sem menekülhet

Bár a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elnöke szerint elképzelhető, hogy elengedik a kamarai tartozásokat, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) főtitkára szerint ez nem lehetséges - írta az Átlátszó.hu.

Domokos László, 2018. május 2. szerda, 15:25



Nincs okuk aggódni azoknak a budapesti vállalkozóknak, akik elmulasztották befizetni az évi 5000 forintos kamarai regisztrációs díjat - mondta nemrégiben Csoltó Gábor, a BKIK frissen megválasztott elnöke az Mfor.hu-nak. (A lemondott kamarai elnök, Krisán László május végéig hivatalában marad.)
Havi 3 millió aprópénz - vallott Parragh László

Szavai szerint ez még nem egy kiforrott javaslat, csak a probléma beazonosításáról van szó. Ráadásul nincs megbízható adat arról, valójában mennyi működő vállalkozás tevékenykedik Budapesten. A nyilvántartások alapján csak annyit lehet tudni, hogy 200 és 300 ezer között van a számuk.

Most pedig az Átlátszó.hu megkereste az MKIK-t, hogy mi a hivatalos álláspont a kamarai tartozásokkal kapcsolatban. Dunai Péter, az MKIK főtitkára pedig gyorsan lehűtötte a kedélyeket, mondván:
a kamarai hozzájárulás megfizetésének kötelezettségét a kamarai törvény rendeli el, ezért nemcsak hogy egy területi kamarának, de még az MKIK-nak sincs joga elengedni. Éppen ellenkezőleg, mivel a meg nem fizetett kamarai hozzájárulás adók módjára behajtandó, a területi kamarának kötelessége a NAV részére átadni behajtásra, és amennyiben ezt nem teszi meg, akkor követ el mulasztást.

A területi kamaráknak az ötezer forintos hozzájárulásokból beérkező pénz tizedét át kell utalnia az MKIK-nak. , amely erről az összegről minden évben kimutatást készít. A portál adatai szerint 2012-2016-ban összesen mintegy 14 milliárd forintot fizettek be a kamaráknak.



https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/behajtjak_az_5_ezer_forintot_senki_sem_meneku lhet.661686.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Orbán Viktor 2 percen át égette magát és hazánkat Brüsszelbe
  2018-05-02 20:56:05, szerda
 
 
Orbán Viktor 2 percen át égette magát és hazánkat Brüsszelben - ehhez a jobboldal még tapsikol is + videó

augusztus 7, 2017 Jabronka Richárd Hírek 367


Sok mindent el lehet mondani a magyar jobboldalról, de azt nem, hogy nem szeretné rajongásig első számú vezéreként Orbán Viktort

Az “Elég volt" jobboldali Facebook-oldal közzétett egy videót arról, hogy Orbán elmagyarázza, miért támadják őt Európában.


https://www.facebook.com/Elegahazugsagokbol/videos/1436223053066142/



Orbán szerint Brüsszelben csak megszületni volt nehéz. Szerinte az általuk létrehozott alkotmány keresztény és nemzeti értékek alapján áll, és Brüsszelben még soha nem láttak diktátort. Brüsszelben igen is láttak már diktátort, minden egyes alkalommal mikor Orbán megjelenik és valami iszonyat hazugság áradatot áraszt az EP-re.

Egy normális ember ha ezt a videót látja akkor inkább lehatja a fejét. Ha ezt a videót megnézem csak egy dologra tudok gondolni mikor felnézek az égre “Köszönöm, Istenem, hogy nem vagyok Fideszes" A jobboldalon ez pedig tananyag elképesztő, hogy milyen mélyre süllyedtek.
Oszd meg ezt a cikket, hogy mindenki lássa, milyen mélyre süllyedt a jobboldal!


http://ellenszel.hu/2017/08/07/orban-viktor-2-percen-egette-magat-es-hazankat-bru sszelben-ehhez-jobboldal-meg-tapsikol-video/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Orbán és családja gazdagodását akadályoznák meg az új uniós
  2018-05-02 20:53:48, szerda
 
 
Orbán és családja gazdagodását akadályoznák meg az új uniós költségvetéssel

Hír TV

2018. május 2., szerda 16:48, frissítve: szerda 19:37
Nem szabad hagyni, hogy az európai adófizetők pénzéből az Orbán-család gazdagodjon - jelentette ki a liberálisok frakcióvezetője a következő uniós költségvetés európai parlamenti vitáján. Az Európai Bizottság bemutatta azt az új mechanizmust, amellyel meg lehet vonni az uniós forrásokat azoktól a tagállamoktól, ahol sérül az igazságszolgáltatás függetlensége.

Nagy-Britannia kilépése miatt szűkül az Európai Unió pénzügyi mozgástere, de a kiemelt területekre, mint a kutatás, a határvédelem és a biztonság, ennek ellenére is többet kell költeni, a tagállamoknak átutalt uniós pénzek elköltését pedig átláthatóbbá kell tenni - így foglalható össze a 2021-től 2027-ig tartó időszakra szóló költségvetési javaslat, amelyet az Európai Parlamentben mutatott be az Európai Bizottság elnöke.

Jean Claude Juncker új eszközzel harcolna az uniós pénzek körüli korrupció ellen, amely lehetővé tenné a finanszírozás felfüggesztését, csökkentését vagy korlátozását azokban a tagállamokban, ahol sérül az igazságszolgáltatás függetlensége. Juncker nem mondta ki, hogy Magyarországra és Lengyelországra gondol, de a Bizottság már régóta próbál fogást találni a jogállamiságot csorbító budapesti és varsói vezetésen. Ezt most azzal is megkönnyítené, hogy az uniós pénzek megvonásáról szóló döntések elfogadásához csak 15 tagállam szavazatára lenne szükség, vagyis a lengyelek és a magyarok nem vétózhatnának.

,,Javasoljuk, hogy erősebb legyen a kapocs az európai költségvetés és a jogállamiság között. A jogállamiság tiszteletben tartása nélkülözhetetlen előfeltétele a józan pénzügyi döntéseknek és a költségvetés hatékony végrehajtásának. Ezért javasoljuk egy új mechanizmus bevezetését, amely lehetővé teszi a költségvetés védelmét a jogállamisággal kapcsolatos kockázatoktól. Ez egy általánosan alkalmazható mechanizmus és nem egyes tagállamok ellen irányul" - mondta Juncker.

Megfékeznék a magyar és lengyel tekintélyelvű törekvéseket

A Hír TV külföldi hírei Hír TV
Megfékeznék a magyar és lengyel tekintélyelvű törekvéseket

Elzárhatják a pénzcsapot az olyan tagállamok számára, amelyek nem tartják be az EU jogállami alapelveit.

A 2021 és 2027 közötti 7 éves ciklusban az niós költségvetés nagyobb lesz - saját bevétellel is terveznek, valamint a tagállamok befizetései is nőni fognak. A 27 tagállam nemzeti össztermékének 1,11 százalékát fizeti be a közösbe.

A javaslatban szerepel, hogy a támogatás szabad felhasználása a jogállamiság betartásához kapcsolódik. Vagyis azokban a tagállamokban, ahol sérül a jogállamiság, ott Brüsszel közbeavatkozik. Ez azt jelenti, hogy nem a támogatást vonják meg, csak kiveszik a tagállam kezéből a döntési jogot és az Európai Bizottság határozza meg, hogy az unióból érkező pénzt mire költhetik el - ehhez a döntéshez a jövőben nem abszolút, hanem ,,csak" minősített többség kell, megakadályozva azt, hogy bármelyik tagország megvétózzon egy ilyen döntést.
A külső határokat erősítenék, a belsőket leépítenék

Az Orbán-kormány migránsellenes politikája nem került szóba a költségvetési javaslat ismertetésekor, de a határellenőrzés kérdése igen. A Bizottság jelentősen megerősítené az unió külső határőrségét, és ezzel párhuzamosan a belső határok leépítésére sarkallná a tagállamokat.

,,Javasoljuk a Frontex állományának a jelenlegi 1200 főről 10 ezer főre való növelését a következő költségvetési időszak végéig, ami jelzi, hogy az EU képes a cselekvésre. Ez lehetővé teszi azt is, hogy a tagállamokat felszólítsuk a belső határellenőrzés lebontására és fokozatos megszüntetésére" - mondta Günther Oettinger, költségvetési biztos.

A költségvetési javaslat vitájában egyébként Guy Verhofstadt liberális frakcióvezető ment neki a legkeményebben a magyar kormánynak, aki azt mondta: nem engedhető meg, hogy az európai adófizetők pénzéből Orbán Viktor és családja gazdagodjon, vagy hogy futballstadionok épüljenek a választókörzetében.
Az adófizetők szenvednek a visszaélések miatt

A Jobbik támogatja, hogy az EU-s pénzek elosztásakor azt is vegyék figyelembe, hogy milyen szintű korrupció van az adott országban. Mirkóczki Ádám szerint ezt azért is lenne fontos kontrollálni, mivel ezeket a súlyos pénzügyi visszaéléseket az adófizetők szenvedik meg leginkább.

,,Ameddig a kormány nem változtat a rendszerszintű korrupción és azokon a lenyúlási mechanizmusokon, amiket az elmúlt 8 évben kiépített, akkor én támogatok minden európai kontrollt, ami ezt képes megfékezni. És nem azért elsősorban, hogy a Fidesz ne tudjon lopni - természetesen azért is - de sokkal inkább azért, mert ezeket a korrupció során lenyúlt súlyos eurómilliókat a magyar adófizetőknek kell majd megfizetni" - mondta a szóvivő.
Orbán felel érte

Orbán Viktor felel azért, ha Magyarország a korrupció miatt kevesebb uniós forrást kap a következő uniós ciklusban - a Demokratikus Koalíció alelnöke szerint. Varju László úgy fogalmazott: rengeteg uniós pénzt költött el a magyar kormány, de ezek nem értek célt, mert egy részét következmények nélkül ellopták, és ez szerinte visszaüthet a brüsszeli tárgyalásokon.

,,Nagy jelentősége van annak, hogy a következő időszakban Magyarország számára milyen források állnak rendelkezésre. Ebben Magyarország nincs jó alkupozícióban, mert nagyon rossz hírek mennek tőlünk. Az OLAF számos vizsgálata, a nemzetközi kutatások mind azt bizonyítják, hogy Magyarország korrupcióban igazi nagyhatalom, és, ha emiatt meg akarnak tőlünk vonni forrásokat, ezért személyesen Orbán Viktor felelős" - mondta a Gyurcsány-párti politikus.



https://hirtv.hu/ahirtvhirei/orban-es-csaladja-gazdagodasat-akadalyoznak-meg-az-u j-unios-koltsegvetessel-2460550
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Fejezetek a magyar korrupció nagykönyvéből.
  2018-05-02 20:50:53, szerda
 
 
Tiborcz partnerei Érden csinálták a legpofátlanabb húzásaikat

Szalai Bálint

2018.05.02. 07:20
Érden először sürgősen, közbeszerzés nélkül lett a Grep a közvilágítás üzemeltetője. Aztán közbeszerzéssel nyertek, de a végeredmény eléggé elfuserált lett: beltérre optimalizált, megbuherált lámpa került kültérre. Úgyhogy Érd inkább kicserélte még egyszer a lámpáit. Az újabb, másfél milliárdos közbeszerzésen valahogy csak a Grep indult. A korábbi hibákat pedig egy cégtemetősre bízott cégre kennék. Érd azóta már újra kiírt egy közvilágítási közbeszerzést, ismét egy szereplő indult: a Grep.

Érd városának valamiért elég régóta rosszul sikerül megbirkóznia a közvilágítás feladatával, de most egy különösen átlátszó ügybe másztak bele. Valahogy mindig ugyanaz a cég viszi a világítós projekteket, és bár már egy per is zajlik a korábbi elfuserált lámpák miatt, a városvezetés bizalma töretlen a cégben.

A történet megértéséhez érdemes visszamennünk 2012-be, akkor az E-Star (ma már Enefi) nevű vállalat üzemeltette Érd közvilágítását. A cég jelentős részben fideszes önkormányzatokkal üzletelt, aztán 2012-re egyre több önkormányzat gondolta azt, hogy nem fizet nekik, többször szerződésszegésre hivatkozva, ez történt például Hódmezővásárhelyen is. Emiatt a cég komoly bajba is került akkoriban.

2011 végére Érd is úgy gondolta, hogy az E-Star átveri őket, a ,,számlázási és üzemeltetési tevékenységüknél" súlyos problémákat találtak. Olyan súlyosakat, hogy sikertelen tárgyalások után 2012-ben szerződést bontottak velük, és rendkívül sürgősen,

közbeszerzés nélkül leszerződtek inkább az E-Star egyik korábbi, még 2011-ben kiugrott vezetőjének, Makra Józsefnek bizonyos Grep Zrt. nevű új cégével.

A Dörgicsére bejegyzett Grep mikrovállalkozásnak számított, négy főt foglalkoztatott, nulla közeli eredménye volt, ötmillió forintos jegyzett tőke és százmilliós árbevétel mellett.

A Grepnek 2013-ban viszont már beindult a szekér. Mint ahogyan az az OLAF kiszivárgott dokumentumaiból kiderül, ekkortól kezdtek el közösen nyomulni Tiborczékkal, pontosabban a hírhedt Eliosszal. Pakson például együtt nyertek, de több esetben kicsit magasabb árakkal voltak versenytársai Tiborczéknak. Az OLAF szerint Makráék rendszeresen összejátszhattak Tiborczékkal az adófizetők minél durvább lehúzására.

És 2013-ban történt az is, hogy Érd kiírta az üzemeltetési és lámpafelújítási szerződést, amit nyílt közbeszerzésen a Grep meg is nyert. (A becsült összértéknél mintegy százmillióval drágábban, öt évre 550 millió forint plusz áfáért. Emellett a pályázatra nevező másik két versenyző sajnos nem elérhető a közbeszerzési adatbázisunkban.)
Az érdieknek jó lesz ez is kültérre

A legérdekesebb azonban az egészben, hogy miután a Grep megnyerte a gigatendert, pontosan hogyan akarta felújítani az érdi lámpákat. Először is nem a gyártótól, nem is magyar kereskedőtől, hanem inkább egy szlovák cégtől vettek 5800 darab Osram lámpát.

Az Osram nagy márka a piacon, csak sajnos olyan

beltérre OptimAlizált lámpákat rendelt a grep,

amiknél új lámpatest vagy elektronika kellett volna a megfelelő kültéri világításhoz. A legjobb modern fénycső is elromlik, ha nem alakítják át hozzá az elektronikát, emellett a legjobb beltéri lámpa sem fog egy főutat 12 méter magasról jól bevilágítani. Itt azonban úgy tűnik, hogy nem figyeltek ilyen részletekre.
OSRAM DULUX L HE 22W 840 2GX11 HIGH EFFICIENCY KOMPAKT FENYCSO-1
Kép: Osram

A szlovák kereskedőtől közvetlenül egy Takta Mobil nevű magyar cég vásárolta meg a lámpákat. A Takta Mobil akkor egy kis autószerelő cég volt, egy tetoválóművész tulajdonában. (Aztán 2014 végén a Grep közvetlenül is rendelt a szlovákoktól még kétszáz lámpát.) A beltérre optimalizált lámpákat a Grep mind be is szerelte Érden kültérre.

Ami után talán így nem csoda, hogy később problémák merültek fel.

Később ugyanis az Osram egyébként elvégzett egy vizsgálatot. Szerintük a lámpák foglalatának bizonyos részeit eltávolították, hogy bele lehessen erőltetni őket a nem passzoló foglalatba. Mindenesetre röviddel rá, 2015-ben aztán a Grep jelezte az önkormányzatnak, hogy tudnának egy még jobb megoldást, ha újra vesznek lámpákat. Pontosabban

az üzemeltető jelezte, hogy a jelenlegi technológiai fejlesztéseknek köszönhetően olyan új LED-es technológia érhető el, amely alapján további megtakarításokat realizálhat a város,

írja Érd önkormányzati honlapja.
A polgármester titkos gazdagodása

Épp 2014-re esett az is, amikor a korábbi MDF-es érdi polgármester feljelentette T. Mészárost nehezen magyarázható ingatlanbizniszei és gyanús meggazdagodása miatt. A rendőrség nem akart nyomozni az ügyben. Az Átlátszó pedig arról írt, hogy bár T. Mészáros saját bevallása szerint is eléggé meggazdagodott, korábbi vagyonnyilatkozatai egyszerűen eltűntek, vagy legalábbis nem hozzáférhetők a választók számára. Érden egyébként ezt megelőzően is bőven akadtak komolyan vitatott közbeszerzési megoldások.

Érd 2016 októberében ki is írt egy újabb közbeszerzést lámpacserére és 15 éves üzemeltetésre, ezúttal 1,54 milliárd forintos becsült értékben. De sajnos borzalmasan sikerült a kiírás: csak egy jelentkező akadt, pont a Grep. Ők pedig pont 1,54 milliárdért vitték el ezt a bizniszt 2016 tavaszán. T. Mészáros András polgármester nem győzött örülni annak, hogy újra lámpákat vehet a város. Szerinte a Grep

az évekkel ezelőtti közvilágítási modernizáció során bizonyította hozzáértését és elkötelezettségét, korrekt szakmai kapcsolat alakult ki a vállalat és a település között.

A polgármester kijelentése mindenképpen meglepő azok után, hogy az előző körben sikerült rossz lámpát szerelni kültérre.
T. Mészáros András polgármester a Modern városok program keretében megvalósuló fejlesztésekről tartott sajtótájékoztatón
T. Mészáros András polgármester a Modern városok program keretében megvalósuló fejlesztésekről tartott sajtótájékoztatón
Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI
Makráék szerint totálkár lett a város világítása

Az előző körben elrontott világítási rendszer miatt egyébként perek is indultak. A Grep viszont állította: nem az ő hibája, hogy problémák vannak.

2015-ben ügyvédi felszólítást küldtek a beltéri lámpa gyártójának, az Osramnak, hogy a lámpák hibásak voltak, kártérítést kérnek. Az Osram nem ismert el semmilyen felelősséget, szerintük ők tökéletesen azokat a lámpákat küldték, amiket kértek.
2016 márciusában inkább beperelték a szlovák kereskedőcéget és a Takta Mobilt, hogy ők szállítottak nekik rossz árut, 2014-től már elkezdtek meghibásodni a lámpák, ki kellett őket cserélniük, hibás teljesítés miatt kérnek 170 millió forintot.
Aztán 2017 májusában ezt megtoldották azzal, hogy a hírnevükön is csorba esett, a korábbi magas számú hiba miatt ,,jelentős lakossági visszatetszés keletkezett", emellett "a rossz minőség híre nagy visszhangot kapott, ami felperes... üzleti lehetőségeit... ellehetetlenítette". Emellett még 208 millió forint egyéb szerelési költségük is keletkezett a rossz lámpák miatt.

Az ügyben most volt tárgyalás, ahol nagyon érdekes volt, hogy nem mutattak semmilyen érdemi bizonyítékot arról, hogy tényleg elromlott volna egy lámpa is, vagy akár csak kicseréltek volna egyet is. A garanciális jogaik alapból elvesztek a lámpákra, mivel nem megfelelő körülmények mellett szerették volna használni azokat. A gyártó vizsgálata szerint egyébként sem a megfelelő foglalatba erőltették bele köszörüléssel, reszeléssel a fényforrásaikat. Ami súlyosan szakszerűtlen, nem lenne csoda, ha jelentősen lecsökkent volna a fényforrások élettartama.

De ami a legerősebb, hogy a normális üzleti logika szerint értelmetlenül közbeiktatott Takta Mobilból az eljárás során teljesen fantomcég lett.

2016 nyarán a tetoválómester eladta egy bizonyos H. István Józsefnek, és áttették a cég székhelyét egy székhelyszolgáltatóhoz. Majd 2017 februárjában továbbadták egy korábbi dombóvári DJ-nek, H. Istvánnak. A székhelyszolgáltót felhívták az egyik tárgyalás közben is kihangosítva, hogy a Takta Mobil felől érdeklődjenek, de nem tudtak róluk különösebbet, szerződést sem kötöttek velük.
OSRAM

H. István viszont - akinél erősen kérdéses, képes lesz-e bármit is kifizetni - egyszer csak a távolból elkezdett minden tartozást elismerni. Még azt a vélelmezett erkölcsi kárt és a per során 260 millióval megemelt követelést is, amiről 2017 februárjában nem is tudhatott, mivel azt májusban jelentette be a cége ellen a Grep. (Egyébként is igen érdekes, hogy miért venne meg valaki egy olyan céget, ami nulla forintot ér, de azonnal elismer rá egy 170 milliós tartozást, aztán egy 260 milliósat is. H. Istvánnak egyébként tucatnyi cégét kellett már felszámolni adótartozással, cégtemetős figurának tűnik.)
Véletlenül megismerte az ellenfél papírjait

Külön vicces volt a legutóbbi tárgyaláson, hogy a Grep jogásza az egyik kérdésnél bemondta, hogy milyen őket segítő papírja van még a vele szemben három méterre ülő Takta Mobil jogászának. A bíró is meglepetten nézett, hogy honnan tudja, hogy milyen iratok vannak az ügyben elvileg ellentétes érdeket képviselő másik jogásznál, ha az nincs is a peranyagban. A Grep jogásza meglepetten azzal érvelt, hogy tulajdonképpen egyszerűen csak ilyen távolságból is kiszúrta az asztalon véletlenül a papírkupacból, nem tudta nem észrevenni az őket segítő iratot.

Szóval izgalmas, hogy mi lesz a per vége úgy, hogy a Takta Mobil rejtőzködő, friss tulajdonos-vezetője mindent magára akar vállalni, amit csak lehet, a szlovák alperes pedig semmit.

Ha sikerül bizonyítani, hogy a Grep használhatatlan lámpákat kapott egy gyorsan kamucéggé vált vállalkozástól, akkor ugyanis őket aligha terheli bármi felelősség a sok lámpacseréért Érden.

Az viszont önmagában lenne előremutató, ha két év múlva nem kéne megint lámpákat cserélgetni.

Érd mindenesetre azóta uniós pénzből némi napelemes közvilágítást is akart tavaly. Itt szintén pocsékul sikerült a közbeszerzés, mert ismét csak egy érvényes ajánlat érkezett, a Grepé. A 24.hu nemrég arról írt, hogy ők így most például az Elios-hoz képest 3-5 szörös áron szerelték fel épp ugyanazokat a típusú lámpákat.

A rengeteg furcsaság miattt megkérdeztük az érdi önkormányzatot, hogy például ha 2011-ben elégedetlenek voltak az E-Star számlázási és üzemeltetési tevékenységével, akkor miért az E-Star frissen kilépett vezetőjének cégét találtak meg az üzemeltetésre 2012-ben, közbeszerzés nélkül? A 2013-as közbeszerzésnél ,,elkötelezett", ,,korrekt" teljesítés történt, ahogy a polgármester mondta, vagy katasztrofális, ahogy a Grep állítja? Vagy hogy mit mondtak nekik, mi volt az az új LED-technológia, ami 2013-ban még nem volt elérhető nálunk, 2015-ben viszont már be is szerelték? Vagy hogy miért nem fújták le a rosszul sikerült 2015-ös gigatendert, miután kiderült, hogy nulla verseny volt feladatért?

A kérdéseinkre Érd önkormányzata semmit nem válaszolt.


https://index.hu/gazdasag/2018/05/02/erd_vilagitas_korrupcio/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
2018.04 2018. Május 2018.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 255 db bejegyzés
e év: 1581 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 4535
  • e Hét: 10267
  • e Hónap: 21378
  • e Év: 174874
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.