Belépés
kalmanpiroska.blog.xfree.hu
Minden kegyelem. Kovács Kálmán
1968.04.24
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/3 oldal   Bejegyzések száma: 20 
Imádság
  2018-05-03 16:29:56, csütörtök
 
  "Az imádság kulcs Isten szivéhez, és kincs, amellyel a lélek, habár üres, megtelik."

John Bunyan
 
 
0 komment , kategória:  Idézetek, gondolatok  
Imádság
  2018-05-03 16:29:20, csütörtök
 
  "Az imádság hatékony cselekvés: nagy dolgokat nyer általa Istentől az is, aki mondja, és azok is, akikért elhangzik."

John Bunyan
 
 
0 komment , kategória:  Idézetek, gondolatok  
Imádság
  2018-05-03 16:28:46, csütörtök
 
  "Isten rendelése, hogy mind nyilvánosan, mind magányunkban gyakoroljuk az imádkozást; ezzel a rendelkezésével szoros kapcsolatba vonja magával mindazokat, akikben megvan az alázatos kérés lelkülete."

John Bunyan
 
 
0 komment , kategória:  Idézetek, gondolatok  
Legfőbb kitüntetés
  2018-05-03 14:35:16, csütörtök
 
  Legfőbb kitüntetés (Mt 25,21)

Hervadó babérra mért törekszel?
Nagyobb méltánylás rejlik e szóban,
egykor visszatérő Urad ajakán,
hű szolgálat jutalmaként: "Jól van."

Siklós József
 
 
0 komment , kategória:  Versek  
Olajválság?
  2018-05-03 14:32:58, csütörtök
 
  Olajválság (Mt 25,1-13)

Olaj ma már nélkülözhetetlen.
Sok szó esik erről mostanában.
Vallásosságod - kezedben lámpás -
teljék meg Szentlélek olajával!

Siklós József
 
 
0 komment , kategória:  Versek  
Barátság a Szentírásban
  2018-05-03 14:28:07, csütörtök
 
  Barátság a Szentírásban



Bár a Biblia nem beszél sokat a barátságról, mégis találunk néhány szakaszt a Példabeszédekben, a Prédikátor könyvében, és olvashatunk példákat Dávid és Jonatán, Ruth és Naomi, Jézus és tanítványai életéből.[További példák: Dávid és három bátor embere (2Sám 23,15-17), Illés és Elizeus (2Kir 2,1-12) illetve Elizeus és a súnémi asszony (2Kir 4,8-37). Pálnak is lehettek barátai, hiszen közel harminc római hívőt köszönt név szerint, külön kiemelve a felsoroltak közül Epainetoszt, Ampliátuszt, Sztakhüszt és Rufusz anyját (Rm 16,3-16; vö. 1Kor 16,15-17; Kol 4,9-15). Jézus az összes tanítványa közül csupán tizenkettőt választott "barátaiul" (Jn 15,13-15), és azok közül is csupán háromnak volt része abban a kiváltságban, hogy tanúi lehettek Jézus megdicsőülésének és gyötrődésének a Gecsemáné-kertben.] Sajnálatos módon a barátságról szóló legtöbb beszélgetés végigszalad a Példabeszédekben található néhány igeversen, és azok alapján készít egy nagyon kivonatos listát, amely "Milyen a jó barát?" címmel az emberi erények legjavát sorolja föl. A formátum kicsit törvénykezés jellegű: "A jó barát hűséges, igazságos, szerető szívű, kész az áldozatra és a feddésre. Ha szeretnéd Istent is és a barátaidat is megelégíteni, keressed ezeket a jellemvonásokat emberi kapcsolataidban".
Ezzel persze máris visszatértünk a "mindent bele" keresztyénséghez. Teljesen ellene mond az evangélium gondolatmenetének, ha egymás után kiragadunk különálló igéket a Példabeszédekből, és ezt mondjuk: "Tedd ezt vagy azt! Légy ilyen vagy olyan!" A Példabeszédek könyve megmutatja a bölcsesség útját. A baj csak az, hogy saját erőnkből soha nem tudjuk azt az utat követni, ahogyan azt a Példabeszédek szerzői mondják (3,7-12). A barátságot a kötelességtudatnál mélyebb talajba kell ágyaznunk. Ez a mélyebb talaj Istennek, minden barát példaképének a természete. Ő nemcsak azt mutatja meg, hogyan legyünk barátok, hanem ennél többet tesz: saját képére formál bennünket (Róm 8,29; Ef 4,22-24). Miközben ezt végzi, képessé tesz minket arra, hogy véghezvigyük, amit a Példabeszédek mond. Akkor már mi is tudunk másokért cselekedni, ahogyan Ő is értünk.
A hívők ösztönösen értik, hogy Isten az ő barátjuk. A Biblia csupán ötször nevezi Istent barátnak, mégis nyilvánvaló, hogy Istennek mint barátnak a központi tulajdonságai a kitárulkozás és a segítőkész jelenlét. Ezeket a jellemzőket először Istennek az Ábrahámhoz, "Isten barátjához" való viszonyulásában követhetjük nyomon (Jak 2,23; vö. 2Krón 20,7).
Az 1Mózes 18-ban az Úr angyala meglátogatta a kilencvenkilenc éves Ábrahámot és a nyolcvankilenc éves Sárát. Azért jött, hogy megsegítse őket, és Sára világra hozhassa azt a gyermeket, akit Isten huszonkilenc évvel korábban megígért nekik. Az angyal velük együtt evett, és szembesült a két ember kétségeivel. Majd, amikor indulni akart, megkérdezte: "Eltitkoljam-e Ábrahám elől, amit tenni akarok?" Isten arra választotta ki Ábrahámot, hogy Izráel atyja legyen, most felfedte előtte tervét, miszerint megítéli Sodomát és Gomorát (18,17-21). Isten tehát kitárulkozott Ábrahám előtt. Mivel Isten igazságos, nem nézhette tovább a két város gonoszságát. Ábrahámot gondolkodóba ejtette a dolog, és amikor az Úr Sodoma felé fordult, a pátriárka megkérdezte Istentől, hogy elpusztítja-e Sodomát, ha talál benne először 50 majd végül 10 igaz embert. Miközben Ábrahám aggódott Sodomáért, Isten jellemét is próbára tette. "Vajon elpusztítod-e az igazat is a bűnössel együtt? ... Távol legyen tőled ... hogy megöld az igazat a bűnössel együtt. ... Vajon az egész föld bírája nem tenne-e igaz ítéletet?" (23-25. v.). Vajon Isten igazságos az Ő ítéleteiben? Vajon könyörülő? Igen, mert 10 igaz kedvéért hajlandó lenne életben hagyni Sodomát (32.v.). Így jelentette ki Isten az Ő igazságát és könyörületességét Ábrahámnak, az Ő barátjának.
A Biblia Mózest is Isten barátjának hívja a 2Mózes 33,7-11-ben. Isten barátként segített neki kivezetni Izráelt Egyiptomból. Mégis - akárcsak az 1Mózes 18-ban - a 2Mózes 33 legerőteljesebb eleme is Isten kitárulkozása. Röviddel azután, hogy Izráel elhagyta Egyiptomot, az Úr a táboron kívül elhelyezkedő "kijelentés sátorában" biztosította Izráelt az Ő jelenlétéről. Sokan jártak a sátorhoz, de amikor Mózes ment be, felhőoszlop ereszkedett a sátorra. Az Úr "színről színre beszélt Mózessel, ahogyan egyik ember beszél a másikkal" (11. v.). Később az Úr még teljesebben felfedte magát, mert megengedte Mózesnek, hogy meglássa az Ő dicsőségét "hátulról", ahogy elhaladt előtte egy hegyen (18-23. v.). Megismertette az Ő természetével: "Az ÚR, az ÚR irgalmas és kegyelmes Isten! Türelme hosszú, szeretete és hűsége nagy! Megtartja szeretetét ezerízig, megbocsátja a bűnt, hitszegést és vétket. Bár nem hagyja egészen büntetés nélkül" (34,6-7).
Amikor harmadszor nevezi a Biblia Istent barátnak, Ézsaiás az Ő segítőkész jelenlétét hangsúlyozza. Bár Izráel semmilyen alapon nem tarthatott igényt Isten barátságára, az Úr elhívta Izráelt, és a barátja lett. Ézsaiás ezt mondja:

"De te, szolgám, Izráel, Jákób, akit kiválasztottam, barátomnak, Ábrahámnak utóda! A föld végén ragadtalak meg, annak széléről hívtalak el. Ezt mondtam neked: Szolgám vagy! Kiválasztottalak, nem vetlek meg! Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok Istened! Megerősítlek, meg is segítlek, sőt győzelmes jobbommal támogatlak." - 41,8-10

Jézust baráti kapcsolataiban ugyanez jellemzi: kitárulkozás és segítőkész jelenlét. Akárcsak Atyja, Ő is az érdemtelenekkel barátkozik. Ellenségei vádolják: "Íme ... vámszedők és bűnösök barátja!" (Mt 11,19; Lk 7,34). Jézus is úgy beszél magáról, mint tanítványainak a barátja, és ugyanazt a két vonást mutatja. A János 15,13-15-ben ezt mondja: "Nincs senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja barátaiért (segítőkész jelenlét). Ti barátaim vagytok, ha azt teszitek, amit én parancsolok nektek. ... Titeket azonban barátaimnak mondalak, mert mindazt, amit hallottam az én Atyámtól, tudtul adtam nektek (kitárulkozás)."
Magától értetődik, hogy Istennek az Izráellel való barátsága nem lehet egy az egyben valamilyen emberi barátság mintája. Mindenekelőtt egyetlen emberi barátság sem tud ilyen egyoldalú lenni. Isten tökéletesen ismer bennünket, nekünk tehát nem kell magunkat kitárnunk Őelőtte, miközben Ő úgy dönt, hogy felfedi magát előttünk. Másrészről pedig minden hűtlenségünk ellenére is segít minket, amiért mi semmit nem adhatunk neki cserébe. A kitárulkozás és a segítőkész jelenlét tehát más formában jelenik meg az emberi viszonylatokban.
A segítségen és kitárulkozáson kívül a mélyebb emberi barátságoknak van egy harmadik jellemzője: egy korábbi titok, azonos látásmód, vagy közös érzelem. Két gyerek barátságát megalapozhatja egy jelentéktelen esemény is. Talán mindketten Oklahomából érkeztek, vagy mindketten fura kis zsenipalánták, akik teljesen elhidegültek az apjuktól. Általában azonban többről szól az ügy. C.S. Lewis így fogalmaz:

"A barátság egyszerű társasági kapcsolatból alakul ki, amikor ketten vagy többen a haverok közül rájönnek arra, hogy van valami közös látásmódjuk,érdeklődési körük, akár ízlésük, mely a többiekre nem jellemző, és amelyről azt gondolták, hogy eddig a pillanatig egyedül állnak ezzel a bizonyos kinccsel (vagy teherrel). A barátság tipikus kezdőmondata valahogy így hangzik: 'Tényleg? Te is? Azt hittem, ebben egyedül vagyok'."

Az emberi barátság tehát több, mint "egymást segélyező és egymásnak kölcsönösen szívességeket tevő emberek társulása". A barátok segítik egymást, de ami ennél sokkal mélyebb, van közös titkuk, közös lángolásuk, közös ügyük, amely nem csupán egy feladat. Hasonlóképpen látják a világot, és hasonló álmokat szövögetnek arról, miként lehetne a világot megjobbítani. A közöttük lévő kötelék több annál az egységnél, amely egy munkatársi csoport tagjait vagy atlétákat fűz össze, akik valamit együtt szeretnének elérni, mert a barátságot körülöleli egy azonos életelv, illetve életmód iránti közös rajongás. A barátok hasonlóképpen gondolkoznak a munkavégzésről és a szórakozásról is, és mindenkit szívesen látnak, aki osztja az eszményképeiket.
Miután megismertük a barátság alapképletét, csökkent a veszélye annak, hogy a Példabeszédeket olvasva "legalizmusba", vagyis felesleges és káros törvényeskedésbe essünk. A Példabeszédek ugyanis nem egy kipipálható kötelezettséglistát ad elénk. A barátságot magát írja le, és a hangsúlyt a segítőkész jelenlétre teszi. Istenhez hasonlóan az emberi barátok is hűségesen segítenek a szükség órájában.
- "Mindig szeret a barát, de testvérré a nyomorúságban válik" (17,7).
- "Az ember, akinek sok barátja van, széttöretik; de van barát, aki ragaszkodóbb a testvérnél" (18,24 - Károli).
- "Barátodat és apád barátját ne hagyd cserben! Ne menj testvéred házába, amikor bajban vagy! Többet ér a közeli szomszéd a távoli testvérnél" (27,10).
Két fő szempont körvonalazódik. Az első az, hogy mindenkinek szüksége van társaságra. A második pedig, hogy Isten barátsága segítőkész jelenlétet és kitárulkozást jelent. Ezek alkotják az igaz barátság magját. Ezek után szót kell ejtenünk azokról az erőkről is, amelyek elválasztják a férfiakat a számukra oly fontos barátságoktól. (folyt. köv.)

Dan Doriani
 
 
0 komment , kategória:  A férfi, akit Isten formál  
Ha valaki Krisztusban van, új teremtés az
  2018-05-03 07:22:14, csütörtök
 
  "...úgy lesz az én beszédemmel is, amely számból kijön. Nem tér vissza hozzám üresen, hanem megcselekszi, amit akarok, és eredményes lesz ott, ahová küldtem." (Ézs 55,11)

Isten ma és örökké ugyanaz, és az ő szava ma is azzal az erővel bír, mint amikor a föld "kietlen és puszta volt, sötétség volt a mélység színén", és Isten azt mondta: "Legyen világosság!", és az ő szavára világosság lett. Csodálatos megfigyelnünk az egész Bibliában, hogy Istent mindig a teremtési szándék készteti szólásra. Ha ő szól, mindig teremteni akar. Amikor kijelenti magát, akkor is ez a szándék vezeti. Mivel az első teremtés a bűneset következtében megromlott, ezért az újjáteremtés munkáját végzi. Fia által is azért szólt nekünk az utolsó időkben, hogy tudtunkra adja: "ha valaki Krisztusban van, új teremtés az". Engem és téged, a bennünk levő bűn által megromlott természetű embereket, akik elidegenedtünk az isteni élettől, Krisztusban, az ő áldozatában, halálában és feltámadásában újból az isteni természet részeseivé akar tenni. "Tulajdon Fiát nem kímélte", csak hogy a mi megromlott természetünket újjáteremtse.
Van szabadulás, van örök élet! Halleluja! Ő mondta: "Íme, mindent újjá teszek!" Te is ott leszel-e, amikor az a nap eljön?

MEG VAGYUNK MENTVE * Egy férfi elkezdte olvasni a Bibliát. Néhány nap elteltével így szólt a feleségéhez: "Asszony, ha ennek a könyvnek igaza van, akkor mi el vagyunk veszve!" Tovább folytatta az olvasást, mígnem újból felkiáltott: "Asszony, ha ennek a könyvnek igaza van, akkor meg vagyunk mentve!" Ezután már ketten olvasták tovább a Bibliát, és bizonyságot nyertek a szabadulásról.

* Ha valaki Krisztusban van, új teremtés az - 2Kor 5,11-21

Szikszai Béni
 
 
0 komment , kategória:  Áhítatok  
Jaj nektek!
  2018-05-03 07:09:49, csütörtök
 
  Jaj nektek! (Mt 23,1-32)

"Jaj nektek!" - Gyilkosra, utcalányra,
tolvajra sújt le nyolcszor ez a szó?
Megtérhet mind, bűnét szívből bánva.
Nagyobb veszély: ne légy képmutató!

Siklós József
 
 
0 komment , kategória:  Versek  
Adót a császárnak?
  2018-05-03 07:07:33, csütörtök
 
  Adót a császárnak? (Mt 22,15-22)

Az adópénzen a császár képe van.
Hadd kapja vissza, amit ő adott.
De Istennek add át önmagad:
téged saját képére alkotott.

Siklós József
 
 
0 komment , kategória:  Versek  
Az Atya szolgája
  2018-05-03 07:04:17, csütörtök
 
  Az Atya szolgája

"Ímé az én szolgám, akit gyámolítok..." Ézsaiás 42,1

Az Atya Fia az Atya szolgája lesz. Ez mérhetetlen különbséget jelent, különösen Ézsaiás napjaiban. A fiú nem volt soha szolga. Pál idejében azonban nem volt nagy különbség egy szolga és egy fiú között. Mégis szemmel látható eltérés volt köztük. Ennél sokkal nagyobb ez a különbség Krisztusnál: Ő volt a Fiú, és az is maradt, miközben szolgai formát vett föl. Az emberekhez mindenben hasonló lett, ember lett az emberek között. Isten és emberek közé állott. Az Atyától azzal a megbízással jött, hogy megbékélést szerezzen a bűnösökért. Ezért kellett elhordoznia Isten bűnök elleni haragjának elviselhetetlen terhét, istensége támogatta Őt ebben. Az Atya a Szentlelket adta Fiának, és ezáltal meg tudta tenni azt, amit az Atya rábízott.
De nem csak Isten haragjának a terhét kellett elhordoznia. Az evangéliumot is vinnie kellett: a bűn hatalmából való szabadulás és az Istennel való megbékélés jó hírével kellett a pogányokhoz jönnie. És ezt nemcsak Ő maga viszi, hanem szolgái által végzi, és fogja végezni. Ő az üdvösség forrása, szolgái az Ő parancsára mennek el, hogy hirdessék az üdvösség evangéliumát. Hűségesen szenvedett, mint az Atya szolgája, az a mű elvégeztetett. Szolgái által hűségesen folytatja jó hírének hirdetését a világ végezetéig.

D. Rietdijk
 
 
0 komment , kategória:  Áhítatok  
     2/3 oldal   Bejegyzések száma: 20 
2018.04 2018. Május 2018.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 358 db bejegyzés
e év: 6903 db bejegyzés
Összes: 35930 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 3637
  • e Hét: 6009
  • e Hónap: 35321
  • e Év: 223123
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.