Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/33 oldal   Bejegyzések száma: 320 
Ne féljetek!” – A Szűzanya három próféciája remé
  2021-01-01 17:47:07, péntek
 
  Ne féljetek! - A Szűzanya három próféciája reményt ad a felfordult világban
Egy nemrégiben megjelent videóban az ottawai St. Mary plébánia papja, Mark Goring atya három üzenetet magyaráz el három Szűz Mária jelenésből: a Jószerencse Asszonyától (Our Lady of Good Success), a Fatimai Szűzanyától és az Akitai Miasszonyunktól. Mindhárom jelenést megerősítették a jelenések helyén illetékes püspökök.
Egy nemrégiben megjelent videóban az ottawai St. Mary plébánia papja, Mark Goring atya három üzenetet magyaráz el három Szűz Mária jelenésből: a Jószerencse Asszonyától (Our Lady of Good Success), a Fatimai Szűzanyától és az Akitai Miasszonyunktól. Mindhárom jelenést megerősítették a jelenések helyén illetékes püspökök.
Goring atya így fogalmazott: Szeretnék veletek megosztani három próféciát, amely korunk őrültségéről beszél.

Dicsőség Jézus Krisztusnak.
Korunk teljesen megőrült, remélem, felismeritek ezt. Az Ördög azon mesterkedik, hogy összezavarjon benneteket.
Felfordult világunkról már nagyon régen megjelentek próféciák. A Szentírásban Amos próféta ezt mondja: ,,Valóban, az Isten, az Úr nem tesz semmit anélkül, hogy szándékát el ne árulná szolgáinak, a prófétáknak." (Am 3, 7)
Három nagyon érdekes jóslatot szeretnék megosztani veletek, amely felfordult világunkról szól. Ralph Martin A church in crisis (Válságban lévő egyház) címmel nemrégiben megjelent könyvében több próféciáról is ír, de ezek közül hármat szeretnék megosztani veletek.
Az ecuadori Quito-ban Szűz Mária (Our Lady of Good Success) jelenése 1599-ben történt, nagyon-nagyon régen, de a mi korunkról beszél. Ezt a jelenést ott igazolták. Ezek szerint Szűz Mária ezt mondta: ,,Tudatom veletek, hogy a 19. század végétől és röviddel a 20. század közepétől a szenvedélyek fellángolnak és az erkölcsök teljesen megromlanak. A házasság szentségét, amely Krisztus és az Egyház egységét jelképezi, támadják majd és mélyen meggyalázzák. Ebben a fontos pillanatban az egyházban azok, akiknek szólniuk kellene, hallgatnak."
A második, amelyet a könyvből kiemelnék, az akitai (Japán) Szűz Mária jelenés, melyet a helyi püspök bizonyított, és a Rómával történt egyeztetés után helyben is hagyott. A Szűzanya ezt mondta:
Az ördög mesterkedései beszivárognak az egyházba is olyan módon, hogy bíboros bíboros ellen, püspök püspök ellen fordul. Azokat a papokat, akik hódolnak előttem, kigúnyolják, és társaik ellenük szegülnek. A templomokat és oltárokat kifosztják. A templomok olyanokkal telnek meg, akik hajlandók a megalkuvásra. A gonosz szellem pedig nyomást gyakorol a papokra és felszenteltekre, hogy elhagyják az Úr szolgálatát."
Végül Ralph Martin idézi a fatimai Lucia nővért, aki ezt mondta: ,,A döntő csata az Úr és a Sátán királysága között a házassággal és a családdal lesz kapcsolatos. Azokat, akik a házasság szentségéért, vagy a családért dolgoznak, mindig és minden módon támadják majd, ellenállnak nekik, mert ez nagyon fontos kérdés. De ne féljetek, mert Miasszonyunk már összezúzta az ördög fejét.
Azért osztom meg ezt veletek, hogy lássátok, milyen őrült a világ a mi korunkban, és hogy ne kerüljetek csapdába, ne ragadjon el benneteket az a mai áramlat, amely megpróbálja megrontani az emberi szexualitás szépségét, a házasság szépségét, és megpróbál minket eltávolítani Krisztus Urunk tanításától. Ragaszkodjatok Krisztus tanításához, a Szentíráshoz, a szentekhez és ne féljetek.

Forrás: katolikus ma oldal
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
Szűz Mária, Isten anyja 2021.01.01
  2021-01-01 10:38:37, péntek
 
  ...... ........... .......


A pásztorok sietve elindultak, és megtalálták Máriát, Józsefet és a jászolban fekvő Kisdedet. Miután látták, elbeszélték mindazt, amit már korábban megtudtak a Gyermekről. Aki csak hallotta, csodálkozott a pásztorok elbeszélésén. Mária pedig szívébe véste szavaikat, és gyakran elgondolkodott rajtuk. A pásztorok ezután hazatértek. Dicsérték és magasztalták Istent mindazért, amit láttak és hallottak, pontosan úgy, amint (az angyalok) előre megmondták nekik.
Azután eltelt nyolc nap, és körülmetélték a Gyermeket. A Jézus nevet adták neki, mert így nevezte őt az angyal, mielőtt még anyja méhében megfogant volna.

Útravaló:
Majd este lett, és reggel, Krisztus születése után a 232 971. nap. Ennyiszer lett este és reggel a Gergely-naptár szerint. Ennyiszer lehetett új napot kezdeni, és 2021-edszer kezdünk új évet. Vannak más naptárak is, a zsidó, iszlám, perzsa, julián, kopt, etióp, örmény, hindu, kínai naptárak, mind ősi időszámítást használnak, máskor kezdik az évet, attól függően, hogy az ő kultúrájukban hány nap egy esztendő, mikor és mire mondják: majd este lett, és reggel.
Szerencsések vagyunk, hogy a világ bevett naptára keresztény időszámítást használ, ugyanakkor tapasztaljuk, hogy ebből a keresztény naptárból sok mindent töröltek az elmúlt évtizedekben. Éppen azokat az ünnepeket és bejegyzéseket, melyek a kereszténységhez köthetők. Sok naptárból ugyancsak eltűnt a nőnap, az anyák napja - mondván, hogy anya bárki lehet, nő pedig az, aki annak érzi magát.
Mi, katolikusok tehát ezen a napon: kezdjük az új esztendőt, a béke világnapját tartjuk és Szűz Mária istenanyaságát ünnepeljük. Zavarba ejtő gazdagság, mintha nem egészen tudnánk eldönteni, hogy most akkor mit is ünnepeljünk? Ám ez a tétovaság csak addig tart, amíg el nem olvastuk a mai szentmise olvasmányait, azokból ugyanis egyértelművé válik, miként kell ezt a napot megszentelnünk.
Az olvasmányban az Ároni áldást halljuk. Azt az áldást, amelyet az Úr Mózesen keresztül Áron főpap szájába ad. Ez az áldás az ószövetségi Miatyánk. Így áldották meg az Ószövetségben a népet, valahányszor az istentiszteletre összegyűltek. Az új esztendő első napjának szentmiséje sem lehet más, mint ez az Ároni áldás. Az újévi jókívánságok első szava az kell hogy legyen: Áldjon meg téged az Úr...
A szentlecke kivezet az Ószövetségből, a szolgaság alól, és fogadott fiúságot ad. A hangsúly és a fordulópont azon van, amit Istennek az idők teljességében világra jött Fiáról állít: asszonytól született. Több esetben is szóvá teszik Pál apostollal kapcsolatban, hogy férfi és nő között az utóbbi hátrányára tesz különbséget. Valójában ez a megjegyzés, hogy az Isten Fia asszonytól született, minden ez irányú elmarasztaló szándék cáfolata.
Az evangélium adja meg igazából az ünnep tónusát: a pásztorok vették az égi jelet, az angyalok üzenetét, és a maguk nyelvén elbeszélték. Aki hallott már pásztorembert beszélni, el tudja képzelni a jelenetet. Naphosszat az állatok között tartózkodik, egyszerű beszéde a legszükségesebbre korlátozódik, szikár vezényszavak és nyers utasítások nyelvtanába zárva közli, amit szükségesnek tart. De belül a gondolat és képzelet varázsában él. Álmok, mesék és babonák történetei át- meg átszövik világát, ezzel kel és ezzel fekszik; átjárja egymást álom és ébrenlét, ábránd és valóság. Náluk az, hogy este lett, és reggel, nem ott húzódik, ahol lemegy a nap, és fölkel. Őket hallgatja Mária, szavaikat szívébe vési, és gyakran elgondolkodik rajtuk. Miként József Attila mondja: ,,Amit szivedbe rejtesz, / szemednek tárd ki azt; / amit szemeddel sejtesz, / sziveddel várd ki azt." Jézus körülmetélésével folytatódik az evangélium. A néphez tartozás külső jele, mely nem szorul belső megerősítésre. És a béke világnapja is ma van - vajon lesz-e valamikor ebből a világbéke napja?
Magyar Kurír 2021.01.01

Szűz Mária, Isten anyja
...... ........... ........


A Boldogságos Szűz - akit nyelvünk szentségesnek mond - a legnagyobb a szentek között, mert neki adatott az a kegyelem, hogy anyja lett a megtestesült Igének. Már a 4. században megtalálható az ,,Isten Anyja" (Theotokosz) cím, amit az efezusi zsinat (431) tett dogmává. Ezt a hitigazságot ünnepeljük január 1-jén.
Január 1-je Caius Iulius Caesar rendeletétől kezdődően az év első napja (Kr. e. 45/46). (Korábban március 1-je volt.) A kereszténység főleg bűnbánati gyakorlatokkal kívánta felváltani a rómaiak tobzódásba merülő ünnepléseit, karácsony nyolcadának utolsó napjára és így a római naptári év első napjára helyezve az Istenszülőről való megemlékezést a görög szynaxisz mintájára.
Róma városának liturgiája az ősi időktől (már az efezusi zsinat előtt is) megemlékezett Szűz Máriáról mint Isten anyjáról, mégpedig a keleti kereszténységgel egyetemben. A 7. századtól kezdődően főleg a spanyol és gall liturgikus hagyományok hatására az ünnep háttérbe szorult, és átadta helyét az Urunk körülmetéléséről való megemlékezésnek, mely a 13. századtól következetesen kimutatható a római liturgiában. Mária anyasága liturgikus ünneplésének legkorábbi újkori nyomait Dél-Amerikában találjuk (1751). A 19. század folyamán több egyházmegyében is megünnepelték, más-más napon. Végül az efezusi zsinat 1500. évfordulója alkalmából Szent XI. Piusz pápa a Lux veritatis enciklikában elrendelte (1931. december 24.) a Boldogságos Szûz Mária anyaságának évenkénti ünneplését október hónap 11. napján. Szent VI. Pál pápa aztán a keleti szynaxiszünnepek mintájára helyezte az ünnepet január 1-jére 1969-ben, visszatérve ezzel a római Egyház kezdeti, ősi hagyományához. (A keleti szertartású katolikusok december 26-án ünneplik az Istenszülő Szűz Máriát, a koptok január 16-án.)
Az ünnepet a Krisztusról vallott hitigazságok fényében szemléljük. Ő valóságos Isten és valóságos ember. Születése Máriától emberi természetének bizonysága. De mert Jézus valóságos Isten, a Második Isteni Személy, azért illeti meg Máriát az Isten anyja elnevezés - ahogy ezt az efezusi zsinat leszögezte.
Jézus Krisztus a Boldogságos Szüzet édesanyánkul adta, ezért az év első napján az egész esztendőt az Ő anyai gondoskodásába ajánljuk.
Istenünk, te Mária szűzi anyasága által örök üdvösséggel ajándékoztad meg a világot. Engedd, kérünk, hogy Isten Anyjának közbenjárását mindig érezzük, mert tőle kaptuk Fiadat, az élet szerzőjét. Aki veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben, Isten mindörökkön örökké. Ámen.

Az Egyház tanításában négy dogma szól Isten Anyjáról:
1. Mária Theotokosz, mondják a görögök, Mater Dei, mondják a latinok, Isten Anyja, mondjuk magyarul a dogmát, amit az efezusi zsinat 431-ben fogalmazott meg. Minden, amit Máriáról hiszünk és hirdetünk, e misztériumban gyökerezik. Ezt ünnepeljük ma, január elsején.
2. Mária szűzen foganta és szülte Szent Fiát, szüzessége örökre megmaradt. Már az apostoli hitvallás mondja: ,,Születék szűz Máriától".
3. Mária szeplőtelenül fogantatott, azaz az eredeti bűn nem érintette őt. E dogmát 1854-ben hirdette ki IX. Piusz pápa. A Szeplőtelen Fogantatás ünnepe: december 8.
4. Halála után Mária fölvitetett a mennybe, anélkül, hogy teste romlást látott volna. 1950-ben hirdette ki ennek dogmáját XII. Piusz pápa. Ünnepe: Nagyboldogasszony napja, augusztus 15.

Az ószövetségi szentírásban jövendölések hangzottak el a Megváltó anyjáról:
- Kígyótipró asszony lesz: A bűnbeesés után a kígyó vereségét jelzi előre az isteni szó: ,,Ellenségeskedést vetek közéd és az asszony közé, a te ivadékod és az ő ivadéka közé. Ő széttiporja fejedet, te meg a sarkát veszed célba" (Ter 3,15).
- Szűz anya lesz: Ácház király kapta a jövendölést, ami a szabadulás jele: ,,Íme, anya lesz a szűz és fia születik, és Emmánuelnek fogják hívni" (Iz 7,14-16).
- Betlehemben fogja szülni a fiát: ,,És te, efratai Betlehem, kicsiny vagy ugyan Júda fejedelmei között, mégis belőled származik nekem az, aki uralkodni fog Izrael fölött. Származása az ősidőkre, a régmúlt időkre megy vissza. Ezért elhagyja őket az Úr, míg nem szül az, akinek szülnie kell, és testvéréhez, Izrael fiaihoz vissza nem tér a maradék" (Mik 5,1-5).
- A Megváltó anyja egy lesz az Úr szegényei közül: a Messiás országa ugyanis a kicsinyeké, a szegényeké lesz, akik nem hadakozással, hanem engedelmes szolgálatukkal nyerik el részüket ebben az országban (vö. Szof 3,12; Zsolt 149). Mária, a Messiás édesanyja, ,,az Úr szolgáló leánya" az első a kicsinyek között, akinek alázatos szolgálata megnyitotta az utat a megváltás előtt.
- Ujjongani fog a boldogságtól: Jövendölések szólnak Sion leányának, Jeruzsálem leányának boldogságáról, ami abból fakad, hogy benne lakik az Úr (vö. Szof 3,14-15; Mik 4,8,10; Jer 31,22). Ez a Szűz anyaságában vált valóra, akit ezért mond boldognak minden nemzedék, s hívjuk így mi is: boldogságos.

Az újszövetségi szentírás a következőket mondja el:
Születését és gyermekkorát csak apokrif források mondják el. Az evangéliumokban először élete nagy fordulópontján tűnik fel a názáreti szűz, kinek neve Mária.
Az evangélium tanúsága szerint Mária jegyese volt már a Dávid házából való Józsefnek, amikor Isten elküldte hozzá Gábor angyalt a megtestesülés örömhírével. Az angyali üdvözlet után Mária sietve útra kelt, hogy meglátogassa Erzsébetet. Három hónapig maradt ott, majd visszatért Názáretbe.
József az álmában kapott angyali intés szerint magához vette őt, majd hamarosan útra keltek Betlehembe, hogy a népszámlálás császári parancsa szerint a származási helyükön írják össze őket. Miközben ott tartózkodtak, beteltek Mária napjai és megszülte a Fiút. Így teljesedett az Úr szava: a Megváltó Betlehemben, Dávid városában született.
Nyolc nap múlva körülmetélték a Gyermeket és miként Mária is, József is hallotta az angyaltól, Jézusnak nevezték el. Amikor Jézus hathetes lett, a törvény előírása szerint fölvitték Jeruzsálembe, ahol Mária a tisztulásáért, József az elsőszülött fiú megváltásáért áldozatot ajánlott fel. Mária ekkor hallotta Simeon ajkáról a jövendölést Fiáról és a maga sorsáról.
Az Úr megmutatta az ő üdvösségét, nemcsak a pásztoroknak, nemcsak Simeonnak és Annának, hanem a pogányságot képviselő napkeleti bölcseknek is, akik az ég jeleit figyelve látták meg a csillagot, mely elvezette őket Betlehembe, a házba, ahol megtalálták Máriát és a Gyermeket. E látogatás következménye lett a betlehemi gyermekgyilkosság, amely során Heródes megölette a két év alatti fiúgyermekeket Betlehemben és környékén. Józsefet azonban az Úr angyala időben figyelmeztette: - Fogd a gyermeket és anyját, és menekülj Egyiptomba..
Mikor pedig Heródes meghalt, a Szent Család visszaköltözött, de nem Betlehemben, hanem Názáretben telepedtek meg. Amikor Jézus tizenkét éves lett, szülei fölvitték magukkal Jeruzsálembe, ahol a Gyermek elveszett. Hosszasan keresték, mert nem tudták, hogy Jézus ,,Atyja dolgaiban van", végül megtalálták a templomban. Hazatért Máriával és Józseffel Názáretbe és engedelmes volt nekik.
Ezután eltelt közel húsz év imádságban, munkában, s közben Jézus felnőtt. József halála után Mária Jézussal együtt leköltözött Kafarnaumba, s egy ideig úgy ismerték őket mint a názáreti ácsot és özvegy anyját. Amikor pedig Jézus harmincéves lett, s elhangzott az Úr szava János felett, aki hirdetni kezdte a bűnbánat keresztségét, Jézus elbúcsúzott Máriától és megkezdte nyilvános működését.
...... ...........


Az evangélisták, amikor nyilvánvalóan Jézus Krisztusról írnak, Mária jelenlétét is tapasztalják és érzékeltetik:
- Mária ott van az első csodánál, a kánai menyegzőn;
- az emberek tudnak róla: ,,Boldog a méh.....";
- a háttérben kíséri Jézust: anyád és rokonaid beszélni akarnak veled..
- ott van a kereszt alatt, ahol az Egyháznak is anyja lett;
- ott van a pünkösd várásában;
- ő a Napba öltözött asszony (Jel 12), kinek mennybevétele a bűn és a halál fölötti győzelem teljessége.
* * *
1968 óta minden év január 1-jén, a polgári év első napján ünnepeljük a béke világnapját, Szent VI. Pál pápa kezdeményezésére.
Példáját követve a pápák január 1-jén évtizedek óta a békére vonatkozó gondolatokkal fordulnak a világhoz, mindenkor konkrét elmélkedési témát adva az embereknek. Ez a nap arra figyelmeztet, hogy az előttünk álló új évben törekedjünk arra, hogy békében éljünk önmagunkkal, minden emberrel és az egész világgal.

Forrás
Adoremus Diós István: A szentek élete
Magyar Kurír 2020.12.31
*
- C. Horváth István Sándor elmélkedése
Isten megmutatja az utat
Egyházunk a karácsony utáni nyolcadik napon, amely a polgári év kezdete, újév napja is egyben, Szűz Mária Istenanyaságát ünnepli. A szilveszteri hangos mulatozás a mai reggelre elcsitult. A világ zaja nem zavar minket az elcsendesedésben és a megtestesülés egyik lényeges titkának szemlélésében. Azzal, hogy Szűz Mária személyében Isten Anyját, az Istenszülőt tiszteljük, őt magát nem istenítjük és nem imádjuk. Mária személyében nem egy pogány istennőt látunk, hanem egy embert, akit Isten arra választott ki, hogy a Megváltó Anyja legyen. Egy embert, aki tökéletesen átadta magát Istennek, tökéletesen teljesítette azt a hivatást, amire Isten kiválasztotta.
A gondviselő Isten, aki az ősbűn, azaz a bibliai hagyomány szerint Ádámnak és Évának nevezett első emberpár vétke óta nem nézte tétlenül a vesztébe rohanó emberiséget, hanem már a bűnbeesés óta elhatározta a megváltást, az idők teljességében az ő Fiát, Jézust küldte el, aki egy asszonytól, Máriától született a világra. Máriának egyedülálló szerepe van Isten üdvözítő, megváltó tervében, ez indokolja iránta való különleges tiszteletünket. Mária istenanyaságának titkát Szent Lukács evangélista az angyali üdvözlet eseményénél, Jézus születésének hírüladásánál tudtunkra adja. Az angyal ezt mondja a názáreti leánynak: ,,A Szentlélek száll rád és a Magasságbeli ereje borít el. Ezért a születendő szent Isten Fia lesz" (Lk 1,35). Mária hitt az isteni üzenetnek és megtapasztalta annak megvalósulását. Mi is fogadjuk el igazságként, hitünk szent igazságaként, hogy Istennek az volt az akarata, hogy egy közülünk való embertől szülessen meg a világ Megváltója. Amikor a mai napon Isten Anyjára tekintünk, újra elcsodálkozunk Isten emberszerető jóságán, hiszen Jézus Krisztus ugyanúgy embertől született, miként mi, földi emberek, akiknek az a hivatásunk, hogy Isten gyermekeiként éljünk.
Van egy másik szempont is, amit ma, az új esztendő első napján megláthatunk Mária személyében. Az ő életútja tetszésre lelt Isten szemében, ezért mi, üdvösségre törekvő emberek eligazítást kapunk tőle, hogy az év minden napján méltók legyünk Isten áldására. Jézus anyját azért hirdeti boldognak és áldottnak minden nemzedék, mert igazságnak fogadta el Isten szavát és tökéletesen rábízta magát Istenre. Ő nem akart semmi mást, csak azt, hogy az Úr engedelmes szolgálója legyen, és ne történjen semmi egyéb az életében, mint amit Isten jónak lát. Az új év első napjai sokakat aggodalommal töltenek el. Mit hoz számunkra az előttünk álló év? Mire számíthatunk? Kérdéseink elárulják félelmeinket és bizonytalanságunkat. Milyen jó volna, ha a Szűzanya lelkületével tekintenénk a jövő felé! Milyen jó volna tőle megtanulni az Isten iránti tökéletes bizalmat! Milyen jó volna hozzá hasonlóan rábízni magunkat Isten szándékára! Az Isten által teremtett világban ugyanis senki ember nem tud sem a maga, sem mások számára jobbat és üdvösebbet kitalálni, mint amit az üdvözítő Isten megad nekünk a földi élet és az örök élet boldogságához. Isten mindenki számára megmutatja azt az utat, amely az üdvösségre vezet, és mindenkinek ezen a számára kijelölt úton kell haladnia. Ezt tette Szűz Mária is. Nem keresett más utat, nem kért Istentől egy könnyebb lehetőséget, hanem elfogadta és megtette az ő saját feladatát. Isten úgy akarta végrehajtani a megváltás művét, hogy ahhoz egy asszony közreműködését kérte, Máriáét, aki a Megváltó édesanyja. És Isten úgy akarja jobbá tenni ezt a teremtett világot, hogy emberek, a mi közreműködésünket kéri ehhez.
Tanítson minket Isten Anyja arra, hogy készségesen együttműködjünk Istennel az esztendő és életünk minden napján!

*
- Szűz Mária, Isten Anyja_ Nyissuk meg szívünket a bizalomra és a reményre.! A Szűz anya kegyelemmel és áldásokkal eltelve érkezik hozzánk. Nekünk is áldozatot és kitartóan kell szeretnünk. Ha ígéretet teszünk erre, Anyánk attól a pillanattól fogva nem hagyja, hogy fájdalmaktól szenvedjünk,,Pio atya
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
Boldog Salkaházi Sára vértanúságára emlékezünk
  2020-12-28 12:18:26, hétfő
 
  Boldog Salkaházi Sára 76 éve, 1944. december 27-én szenvedett vértanúságot. A szociális testvérre, újságíróra és embermentőre emlékezünk.
Salkaházi Sára 1899. május 11-én született Kassán. Eredeti neve: Schalkház Sarolta Klotild volt.
...... .........


1944. december 27-én a nyilasok mezítelenre vetkőztetve - a jeges Dunába lőtték a Szabadság híd lábánál A kivégzés előtti percben Sára testvér gyilkosai felé fordulva letérdepelt, és égre emelt tekintettel nagy keresztet vetett magára. Isten elfogadta életfelajánlását, életáldozata betejesedett.

Bővebben Link
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
Amerikai Guadalupei Boldogságos Szűz Mária 12.12
  2020-12-12 11:09:33, szombat
 
  - Magyar kurír oldalon Link
A guadalupei bazilikában őrzött 16. századi Mária-ikon Mexikó legismertebb vallási, kulturális és nemzeti szimbóluma. A Guadalupei Miasszonyunk neve a mexikói nép nyelvén: Lupita.
...... ........... ........... ......


A Guadalupei Szűzanyát 1737-ben Mexikó, 1910-ben Amerika, 1935-ben a Fülöp-szigetek védőszentjévé nyilvánították. II. János Pál pápa a Guadalupei Boldogságos Szűz Mária ünnepét 2002-ben az egész Egyház számára elrendelte.
A Szűzanya 1531. december 9-én jelent meg egy egyszerű indiánnak, Cuauhtlatoatzinnak (Beszélő Sas), aki a keresztségben a Juan Diego nevet kapta. A jelenés a Mexikóvárostól északnyugatra fekvő Tepeyac-dombon történt.
A ragyogó, aranyködbe burkolózó nőalak Isten Anyjaként mutatkozott be, és arra szólította föl az indiánt, menjen a püspökhöz, s közölje: ,,Azt akarom, hogy templomot emeljenek e helyen!" A püspök égi jelet kért a jelenés hitelessége bizonyítására. December 12-én a Szűzanya virágokat küldött neki, melyek átadásakor a köpenyen, melyben a virágokat Juan az ölében vitte, csodálatos módon megjelent Mária képe.
...... ...........


A jelenés helyén épült fel a Miasszonyunk-bazilika 1709-ben. Itt őrzik Diego köpenyét (tilmáját). A mindmáig épen maradt ruhadarabot és a kegyképet zarándokok milliói látogatják évente. Juan Diegót II. János Pál 2002-ben szentté avatta. A Szentatya beszédében elmondta: ,,Nagy örömmel jöttem e guadalupei bazilikába, Mexikó és Amerika mártír szívébe, hogy szentté avassam Juan Diegót, az egyszerű és alázatos őslakót, aki megszemlélhette a tepeyaci Szent Szűz kedves arcát, amely annyira kedves Mexikó egész lakosságának."
.......



- Igenaptár oldalon Link

- Wikipedia oldalon Link
* * *
- PADRE PIO: "GENOVEFFA DE TROIA JÉZUS KEDVENC LELKE"
1949. december 11-én Genoveffa de Troia hatvankettedik születésnapja előtt tíz nappal meghalt Foggiában. A ma tiszteletreméltó Genoveffát fiatalkorában a lipoidosis vagy granulomatosis betegség érte, ami ágyba kényszerítette .
Amikor teste felbomlott, megtanulta ezt az állapotot Isten akarataként élni, miközben jótékonykodott azokkal szemben, akik még jobban rászorultak. 1931-ben lépett be a Ferences Harmadik Rend Szent Anna Testvériségébe Angelico da Sarno kapucinus apának köszönhetően . 1992. március 7-én tiszteletreméltóvá nyilvánították. 1965 óta maradványai a Foggia Szeplőtelen Fogantatás templomában nyugszanak.
Padre Pio és Genoveffa még soha nem találkoztak. A szentek azonban Istenben találkoznak: Padre Pio-nak gyakran beszéltek Genoveffáról, és meg lehetett ragadni benne olyan kifejezéseket, amelyek bizonyos értelemben megfelelnek neki. Ez a szeretet, mindenekelőtt a szenvedés, a nagy szenvedés megfelelése .
Amikor beszéltek a genoveffai Padre Pio-val, akit nem ismert, és elmondták neki, mit szenved, azonnal azt mondta: "A szenvedés mártírja!". Pontos, tökéletes, teológiai kifejezés. A vértanú jelentése "tanú", Genoveffa pedig szenvedés tanúja volt. És amikor azt mondták neki: "Az a szegény Genoveffa" , Padre Pio azonnal válaszolt: " Miért mondod azt, hogy szegény Genoveffa? Mondd inkább áldva, mert Jézus nagyon szereti. Jézus szeretett lelke, egyszerű lélek, akit az Úr kedvelt ".


Vatican videó Link /Apostol TV magyar nyelvű szinkronnal /közvetítette/
Nagyobb kép Link
...... ..........



...... ........



- Ferenc pápa a Guadalupei Szűz Mária ünnepén: Link

- A guadalupei kegykép csodái Link

*
- Dr. Szederkényi Károly Videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
Lelki táplálék Szent Anna csodálatos foganása ünnepére
  2020-12-10 14:13:05, csütörtök
 
  Magyar kurír NÉZŐPONT - 2020. december 9.

Az evangélium tudósítása Joákim és Anna fájdalmáról szűkszavú. A róluk szóló tanítás mondanivalója nem a fájdalmuk, hanem a hosszú-hosszú éveken, egy egész életen át kitartó türelmük és várakozásuk Isten válaszára és cselekvésére.
Gajdos László csegöldi helyettes lelkész elmélkedését adjuk közre Szent Anna csodálatos foganásáról, melyet december 9-én ünnepel a Görög katolikus Egyház.

Bővebben Link
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
Boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatása
  2020-12-07 22:33:20, hétfő
 
  - Igenaptár oldalon Link

- Wikipedia oldalon Link

- Magyar kurír KULTÚRA - 2020. december 7. Link
Képen: Bartolomé Esteban Murillo: Szeplőtelen Fogantatás (1660-1665)
...... ........... .......



- Magyar kurír mai evangélium- 2020. december 8
Abban az időben: Isten elküldte Gábor angyalt Galilea Názáret nevű városába egy szűzhöz, aki jegyese volt egy férfinak, a Dávid házából való Józsefnek. A szűz neve Mária volt. Az angyal belépett hozzá és így szólt: ,,Üdvöz légy, kegyelemmel teljes! Az Úr veled van! Áldottabb vagy te minden asszonynál!" Ennek hallatára Mária zavarba jött, és gondolkodóba esett, hogy miféle köszöntés ez.
Az angyal azonban folytatta: ,,Ne félj, Mária! Hisz kegyelmet találtál Istennél! Mert íme, gyermeket fogansz méhedben és fiút szülsz, s Jézusnak fogod őt nevezni! Nagy lesz ő: a Magasságbeli Fiának fogják hívni. Az Úristen neki adja atyjának, Dávidnak trónját. Uralkodni fog Jákob házán mindörökké, és uralmának soha nem lesz vége!"
Mária ekkor megkérdezte az angyalt: ,,Hogyan történhet meg ez, amikor én férfit nem ismerek?" Az angyal ezt válaszolta neki: ,,A Szentlélek száll le rád, és a Magasságbeli ereje borít be árnyékával. Ezért szent lesz az, ki tőled születik: Isten Fiának fogják őt hívni. Lásd, rokonod, Erzsébet is gyermeket fogant öregségében, sőt, már a hatodik hónapban van, bár magtalannak tartják az emberek. Istennél semmi sem lehetetlen." Erre Mária így szólt: ,,Íme, az Úr szolgálóleánya: történjék velem szavaid szerint!" Ezután az angyal eltávozott.
...... .............



- Útravaló Link

- .C. Horváth István Sándor elmélkedése
A mai napon Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának ünnepe van. A félreértések eloszlatása végett fontos tisztáznunk, hogy Szűz Mária szeplőtelen fogantatásának eseménye az ő születése előtt kilenc hónappal történt, azaz ekkor fogant meg édesanyja, Szent Anna méhében. Ez nem keverendő össze Jézus fogantatásával, azaz azzal a másik eseménnyel, amikor a Szentlélek közreműködése által Jézus megfogant Mária méhében. Ez utóbbi eseményt március 25-én, pontosan kilenc hónappal Jézus születésének ünnepe előtt ünnepeljük és angyali üdvözletnek nevezzük, amelyről egyébként a mai evangélium is szól. Mit jelent Mária szeplőtelen fogantatása? Mivel a mindenható Isten a názáreti leányt, Máriát arra az üdvtörténetben egyedülálló feladatra választotta ki, hogy a Megváltó anyja legyen, ezért jónak tartotta, hogy élete első pillanatától kezdve, azaz fogantatásától mentes legyen az áteredő bűntől. Ez Istentől kapott kiváltság volt Mária számára. A szeplőtelen fogantatás hitigazságát IX. Pius pápa hirdette ki az Ineffabilis Deus (A kimondhatatlan Isten) kezdetű bullájával 1854. december 8-án.
Isten egészen tisztának szeretné Máriát, hogy a Megváltó anyja lehessen. Isten bennünket is tisztává akar tenni, bűneinktől meg akar szabadítani, hogy méltó módon fogadhassuk a Megváltót. Az adventi időszakban szeretnénk Máriától megtanulni a szeretetteljes, türelmes, örömteli várakozást és a tiszta lelkületet, hogy a mi megtisztult szívünkben is megszülessen a Megváltó

Imádság
Irgalmas Istenünk! Tudjuk, hogy az igazi bűnbánat nem a büntetéstől való félelemből fakad, hanem az irántad érzett szeretetből. Szeretetünket azzal fejezzük most ki, hogy irgalmadban bízva és megbocsátásodat kérve bűnbánatot tartunk, elvégezzük szentgyónásunkat. Vezess minket adventi utunkon, hogy karácsony éjjelén találkozzunk majd az emberré lett szeretettel, Jézus Krisztussal, aki a te irgalmadat hozta el egykor és hozza el ma is a világba

Hanganyag Link

* * * *
- Íme az Úr szolgálóleánya vagyok, legyen nekem a te igéd szerint
...... ........... .....



- Üdvözlet Szeplőtelen Anya
"Mi is, a Szent Keresztségben regenerálódva, a Szeplőtelen Anyánk utánzásában hivatásunk kegyelmének felelünk meg, folyamatosan alkalmazva magunkat Isten ismeretében annak érdekében, hogy jobban megismerjük, szolgálhassuk és szeressük".
Hadd köszönjük meg a hölgyünknek, hogy Jézussal ajándékozott meg minket." Pio atya

- December 8 - Szűz Mária szeplőtelen fogantatása .
′ És a Szűz neve Mária volt (Lc. 1, 26

- Mária az első ember ki valóban igent mond Istennek és befogadja életébe Krisztust, ezért ő mindannyiunk példaképe!! Igazából az adventnek ez a lényege: tudatosan fogadjuk be és hordozzuk az élet Urát, a szeretet Istenét! Erről szól a mai szentmise is, azzal, hogy elmegyünk a templomba, IGENT mondunk a Szentháromságnak és Isten igéjét hallgatva, a szentgyónásban, szentáldozásban tudatosan befogadjuk az életünkbe Megváltónkat!
Számomra nagy öröm, hogy gyermekeinkkel bemutathatom Déván a szentmisét, gyertek, szeretettel várunk, Csaba t.
December 8. Szeplőtelen Fogantatás főünnepe. Egy tűzoltó koszorút ad át nevünkben a Szűzanyának, Rómában, a Piazza di Spagnán.
- Istenünk, te méltó hajlékot készítettél Fiadnak a Boldogságos Szűz Mária szeplőtelen fogantatásában, amikor őt Fiad halálának érdeméért eleve megóvtad minden bűntől. Szűz Mária közbenjárására engedd, hogy mi is tiszta lélekkel jussunk el hozzád.

- Ferenc pápa ünnepi beszéde Link

*
Videók:
-Böjte Csaba testvér Déva videó Link

-Csíksomlyó videó Link

- Angyalföld Angelus Communication videó Link

- Szikla templom - Hesz Árpád Attila videó Link

- Tihany bencés apátáság videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
Alexandriai Szent Katalin szűz és vértanú 11.25
  2020-11-25 10:15:44, szerda
 
  ...... ...........


- Igenaptár oldalon Link

- Magyar kurír oldalon
Katalin név jelentése: korona, mindig tiszta.. A tizennégy segítő szent egyikére emlékezünk.
A 4. század elején, Maxentius császár alexandriai látogatása idején megtagadta a bálványáldozatban való részvételt: a császár elé lépett, és a kereszt jelét rajzolva magára, értésére adta, hogy keresztény.
Maxentius ötven pogány filozófust rendelt Katalin meggyőzésére, azonban mind az ötvenen megtértek a lány hatására, ezért megégették őket.. A császár ezután felkínálta Katalinnak a császárnői trónust, s ezzel burkoltan a házasságot, azzal az ígérettel, hogy minden városban szobrot állíttat neki. Katalin egyértelműen visszautasította a kísértést.
Képen: Caravaggio: Alexandriai Szent Katalin (1598 körül)
...... ...........


A bálványimádásra ezután kínzásokkal próbálták rábírni: a császár erőszakhoz folyamodott, letépette Katalinról ékes ruháját, és ólmos ostorokkal megostoroztatta. Börtönbe vetették, de az ott töltött tizenkét napot Katalin térítésre használta fel: amikor a kíváncsi császárné eljött, hogy esetleges ellenfelét megnézze, Katalin olyan hatással volt a kíséretében lévő testőrtisztre, hogy az kétszáz katonájával együtt keresztény lett.
,,Csodálatos volt az állhatatosságban, ahogy kitartott a fenyegetések közepette, s megvetette azokat. A fenyegetőző császárnak így felelt: »Teljesen mindegy, hogy milyen kínzást eszelsz ki, mert testemet és véremet Krisztusért akarom áldozni.« Ugyanígy: »Tedd meg, amit kiterveltél, s látni fogod, kész vagyok minden szenvedésre.« [...] állhatatos maradt a kínzások során, s diadalmaskodott rajtuk, amikor börtönbe vetették vagy a kerékre rakták." (Részlet Jacobus de Voragine Legenda Aureájából)
- Amikor egy éles és hegyes késekkel kirakott kerékre kötötték Katalint, hogy így összevagdossák, a kerék Katalin imájának hatására darabokra tört. A császárné kérlelte urát, hogy hagyjon fel a harccal, amelyet Isten ellen folytat. Maga is megvallotta, hogy hisz Krisztusban. Erre a császár megkínoztatta, majd a testőrtiszttel és a kétszáz katonával együtt lefejeztette, s kiadta a parancsot, hogy Katalint is fejezzék le.
Képen: Guido Reni: Alexandriai Szent Katalin vértanúsága (1606-07)
...... ........... ......


Katalin halála előtt imádkozott azokért, akik majd közbenjárását kérik és Isten válaszolt neki a felhőből, hogy kérése teljesül. A legenda szerint, amikor feje lehullott, testéből nem vér, hanem tej folyt, majd angyalok fogták a testét, és a Sínai-hegyre vitték, ott temették el. Sírja fölött áll ma a Szent Katalin-kolostor.
...... ...........


Tisztelete igen elterjedt a nyugati és keleti egyházban egyaránt, a középkor egyik legtiszteltebb, legnépszerűbb női szentje volt. A tizennégy segítő szent egyike. Bölcseleti fakultások, teológusok, filozófusok, ügyvédek, tudósok és diákok, valamint a molnárok, a fuvarosok, a bognárok és a kerékgyártók védőszentje. Kerékkel és karddal ábrázolják
Mindenható, örök Isten, te Alexandriai Szent Katalin szüzet, a győzhetetlen vértanút példaképül állítottad néped elé. Engedd, hogy az ő közbenjárására a hitben és állhatatosságban megerősödjünk, és az egyház egységéért fáradhatatlanul munkálkodjunk. A mi Urunk, Jézus Krisztus, a te Fiad által, aki veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben, Isten mindörökkön-örökké. Ámen.

Legendája:
Az Érdy-kódexben és a Debreczeni-kódexben található legendák szerint Katalin apja halála előtt lelkére kötötte leányának, hogy a kereszten függő ismeretlen Istent mindig tisztelje, továbbá csak hozzá méltó szép, gazdag, bölcs ifjúhoz menjen feleségül. E végső kívánság értelmét egy remete fejtette meg. Egy kis képet adott Katalinnak, amelyre a Szűzanya és fia volt festve, és azt tanácsolta a leánynak, imádkozzon.
Álmában Katalin egy mezőre ért, ahol egy szép szűz asszony jött elé, fiát ölében tartva. Mária így szólt fiához: ,,Látod-e én édes szerelmes fiam, mely nagy kívánatossággal gerjedez ez szűz leány Katerina tégödet látni..." A kis Jézus azonban még anyja unszolására sem akart Katalinra nézni, mert rútnak és szeplősnek találta.
Katalin elmondta álmát a remetének, aki megvigasztalta őt: majd ránéz a királyfi, mihelyt hinni fog benne. Katalin megkeresztelkedett. Ezután újabb álmot látott: ismét megjelent neki Mária a kis Jézussal a karján, angyalok és szüzek társaságában, nagy fényességben. A Szűzanya kérésére Jézus most jegyeséül fogadta Katalint: ,,én tiszteletes és édességes anyám, ha ez teneked kedves és kellemetes, megteszem, és ez Katerinát jegyesül viszem magamnak".

- Katolikus oldalon Link

*
- Szent Katalin a kórházak, a betegek, az elesettek védőszentje. Alexandriai Szent Katalin ünnepét a keresztény egyház november 25-én, vértanúságának napján tartja.
Katalin, a szép királylány az egyiptomi Alexandriában élt, és műveltségével kitűnt kortársai közül. Amikor Maxentius császár (305-- 312) Alexandriába látogatott, halálos ítélettel fenyegették meg mindazokat, akik nem áldoznak a bálványoknak. Katalin a császár elé lépett, és a keresztet vetve értésére adta, hogy keresztény. Bátran vallomást tett arról, hogy egyedül az Úr Jézus Krisztust követi, mert a filozófusok és a költők műveinek tanulmányozása során fölismerte e világ bölcsességének hiábavalóságát.
A császárnak tetszett Katalin okos beszéde, de kényszeríteni akarta, hogy mutassa be az áldozatot a bálvány-isteneknek. Katalin ezt megtagadta és lehetőséget kért a császártól, hogy tudományos vitában védje meg hitét. Maxentius ezért sürgősen Alexandriába hívatta birodalma leghíresebb ötven bölcselőjét. A tudományukra hiú bölcselők azonban egymás után hajoltak meg Katalin érvelése előtt. A császár dühében máglyára ítélte valamennyit. Amikor ezeket jajgatások közepette a vesztőhelyre vitték, Katalin azzal biztatta őket, hogy a tűzhalál pótolhatja a keresztséget, és ha hisznek, elnyerik az örök életet.
A császár ezután fölkínálta Katalinnak a császárnői trónust, s ezzel burkoltan a házasságot, azzal az ígérettel, hogy minden városban szobrot állíttat neki. Katalin egyértelműen visszautasította ezt. Ezután Maxentius erőszakhoz folyamodott: letépette Katalinról ékes ruháját és ólmos ostorokkal megostoroztatta. Börtönbe vetették, de az ott töltött tizenkét napot Katalin térítésre használta föl: amikor a kíváncsi császárné eljött, hogy esetleges ellenfelét megnézze, a kíséretében lévő testőrtisztre Katalin olyan hatással volt, hogy az kétszáz katonájával együtt keresztény lett.
Ekkor a császár halállal kezdte fenyegetni Katalint. Készíttetett egy késekkel fölszerelt kerekekből álló kínzószerkezetet, ami félelmetes zajt keltett. Katalin azonban nem rémült meg. Amikor meg akarták ölni, angyalok mentették meg, és a széttört kerekek darabjai sok katona halálát okozták. A látványtól megrémült tömeg tiszteletet adott ,,a keresztények hatalmas Istenének'', s a császárné kérlelte urát, hogy hagyjon föl a harccal, amelyet Isten ellen folytat. Maga is megvallotta, hogy hisz Krisztusban. Erre a császár őt is megkínoztatta, majd a testőrtiszttel és a kétszáz katonával együtt lefejeztette, s kiadta a parancsot, hogy Katalint is fejezzék le.
A vesztőhelyen Katalin arra kérte az Urat, hogy mindazok, akik Krisztus szeretetéért megemlékeznek róla (Katalinról), bőséget lássanak kenyérben és borban, testük egészséget nyerjen és minden földi jóban részesüljenek. Akik tisztelik őt, azokat óvja meg Isten a természeti katasztrófáktól, betegségtől, s főleg a hirtelen haláltól. Aki segítségül hívja az ő nevét, testének tagját el ne veszítse, egészséges gyermeket szülhessen és meg ne haljon gyermekágyban. Utoljára bűnbocsánatot kért az őt segítségül hívók számára. Miután a mennyből hang hallatszott, amely jelezte, hogy kérései teljesülni fognak, fejét a hóhér kardja alá hajtotta.
Ami ezután történt, az a legenda szerint nyilvánvalóvá tette, hogy Katalin kiragadtatott e földi világból: amikor feje lehullott, testéből nem vér, hanem tej folyt. Majd angyalok jöttek, fölemelték a testét és elvitték, hogy a Sinai-hegyen temessék el.
A 6--7. században görögül írt Katalin-passiót valószínűleg a képtisztelet vitái és a képrombolás elől nyugatra menekülő szerzetesek vitték magukkal Rómába, ahol a 14. században kiegészítették gyermekkorának történetével. Eszerint Katalin a ciprusi király leánya, akit szülei csodás ajándékként kaptak Istentől. Miután fölserdült és megkeresztelkedett, másnap megjelent neki látomásban a Szűzanya ölében a kicsi Jézussal, aki eljegyezte Katalint magának.
A középkorban széles körben és nagyon bensőségesen tisztelték szüzességéért és bölcsességéért. Mivel a hit igazságát oly hatásosan védte, a teológusok, filozófusok és ügyvédek védőszentje lett. A párizsi Sorbonne egyetem pecsétjébe is őt vésették. Ebből következően a középkori főiskolák, könyvtárak, tanárok és tanulók, szónokok és később a nyomdászok védőszentjükként tisztelték. Mivel utolsó imádságában Katalin a betegeknek és haldoklóknak is segítséget ígért, a késő középkorban gyakran a kórházak patrónájaként is megjelenik; s mert a börtönben oly sokáig kínozták, és volt ereje elviselni, a foglyok is hozzá folyamodtak szabadulásért. Mivel pedig a kínzására szerkesztett késes kerekek összetörtek, mindazok az iparosok, akik kerékkel foglalkoztak, szintén segítségül hívták. A házasságra készülő fiatal lányok is segítségét kérték, hogy jó vőlegényre találjanak. A tizennégy segítő szent közé sorolták.
Isten éltesse a KATIKAT, KATALINOKAT, KATICÁKAT!
Sok szeretettel, Csaba t.

Videók:
Csíksomlyó Videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
A Katolikus Karitász Szent Erzsébet nyomában
  2020-11-20 17:24:49, péntek
 
  Árpád-házi Szent Erzsébet ünnepén a Katolikus Karitász felhívja a figyelmet azokra közös pontokra, melyek közösek a szervezet munkájában és a szent életében. A segélyszervezet szeretettel gratulál önkéntesének, Szarka Miklósnénak, aki 2020-ban megkapta a Szent Erzsébet rózsája díjat.

- Az elismerést tízen kapjuk - Bemutatjuk a Szent Erzsébet rózsája díj idei kitüntetettjét
Itt olvasható Link

- A Katolikus Karitász Szent Erzsébet nyomában Link
Erzsébet az a személy, aki megfogadta az irgalomra hívást, benne Isten kegyelméből tevékennyé vált a szeretet. Minden karitászmunkatárs és -önkéntes számára valódi példakép. Elődeink is tudták, hogy Szent Erzsébet és a Karitász között mély a kapcsolat, hiszen amikor a már meglévő 39 budapesti és az egyházmegyei karitászszervezetnek koordinálásra és támogatásra volt szüksége, a püspöki kar róla nevezte el az 1931. október 7-én megalapított Szent Erzsébet Karitász Központot.
Bátor volt, odafordult a szegényekhez. Legyőzte a félelmeit, szembeszállt az uralkodói gőgös szemlélettel, megrendítette őt a szegények valósága. Ugyanakkor nem riasztotta el a feladat nagysága, mert első lenni az adakozásban. Ez nagyon hasonlít a Karitásznak arra a szerepvállalására, hogy igyekszünk elsőként megjelenni katasztrófák helyszínén, és segítő kezet nyújtani a szenvedőknek. Devecserben tíz éve ott voltunk akkor, amikor még azt sem lehetett tudni pontosan, hogy milyen anyaggal állunk szemben. Hisszük, hogy ez bátorság, nem vakmerőség. Együtt dolgozunk szakértőkkel, de ugyanennyire fontos az a nyitottság és odafordulás, amit Szent Erzsébet mutat nekünk

 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
Árpád-házi Szent Erzsébet
  2020-11-19 08:49:58, csütörtök
 
  - Igenaptár oldalon Link

- Wikipedia oldalon Link
II. András magyar király és Merániai Gertrúd lánya.
Képen: Erzsébet leprás beteget fürdet;
...... ........... .....


Erzsébet és a rózsák
Árpád-házi Szent Erzsébet és a rózsacsoda
Erzsébetet többnyire rózsákkal a kötényében, kosarában ábrázolják. Ennek eredete az a legenda, mely szerint férje halála után Erzsébet továbbra is gondoskodott a szegényekről. Egy alkalommal kenyereket vitt gondozottjainak, eközben sógorával, Henrikkel találkozott. Arra a kérdésére, hogy mit visz kosarában, Erzsébet tartva attól, hogy esetleg megtilthatják neki a jótékonykodást, így válaszolt: rózsákat. Amikor megmutatta, a kenyerek helyett illatos rózsák voltak kosarában
...... ........... .............


- Útravaló Link

- Magyar kurír oldalon Link
1231-ben november 16-áról 17-ére virradó éjszaka halt meg Marburgban. Huszonnégy éves volt.
Sík Sándor ,,a női eszmény megtestesülésé"-nek nevezte őt.

- Katolikus oldalon Link

- Magyarország szép nemes csillaga Link

- A mai napon Egyházunk Szent Erzsébetet ünnepli. Az ő életének jó cselekedetei azt bizonyítják, hogy a nagylelkű szeretet megvalósítása lehetséges az ember számára. Ehhez az szükséges, hogy meghalljuk és magunkra vonatkoztassuk Jézus felszólítását, amely a mai evangéliumi részben így hangzik: ,,Legyetek irgalmasok, amint Atyátok is irgalmas."
A nagylelkű ember nem egyszer nyújt segítséget, az adakozást nem egyszeri alkalomnak tekinti, hanem rendszeresen igyekszik jót tenni másokkal. A nagylelkűség, az irgalmasság tehát elkötelezettséget kíván az ember részéről. Az elkötelezettség mellett szükség van arra a meggyőződésre is, hogy minden jó, amit szükséget szenvedő embertársainknak teszünk, Jézusnak végzett szolgálat. Szent Erzsébet ezzel a mély meggyőződéssel végezte az irgalmasság cselekedeteit, tudta, hogy mindent Krisztusnak és Krisztusért tesz. Erzsébet irgalmas cselekedeteire figyelünk a mai napon. Szenvedőket, betegeket ápolt, hogy irgalmasságával mutassa ki irántuk való szeretetét. A betegek arcában Krisztus arcát ismerte fel. Szent Erzsébet arcán szintén felfedezhetjük az irgalmas Isten arcát, aki az ő személyében olyan szentet küldött, aki hősiesen gyakorolta az irgalmasság tetteit.
Ezt az önzetlen, nagylelkű és áldozatkész magatartást tanuljuk meg tőle. Lépjünk mi is a tevékeny szeretet útjára! Így válhatok nagylelkűvé, így lehetek szentté.
C. Horváth István Sándor gondolatai

*
- Szikla templom videó Link

- Csíksomlyó videó Link

- Veszprémi Érsekség videó Link

- A Katolikus Karitász Szent Erzsébet nyomában Link
Erzsébet az a személy, aki megfogadta az irgalomra hívást, benne Isten kegyelméből tevékennyé vált a szeretet. Minden karitászmunkatárs és -önkéntes számára valódi példakép. Elődeink is tudták, hogy Szent Erzsébet és a Karitász között mély a kapcsolat, hiszen amikor a már meglévő 39 budapesti és az egyházmegyei karitászszervezetnek koordinálásra és támogatásra volt szüksége, a püspöki kar róla nevezte el az 1931. október 7-én megalapított Szent Erzsébet Karitász Központot.
Bátor volt, odafordult a szegényekhez. Legyőzte a félelmeit, szembeszállt az uralkodói gőgös szemlélettel, megrendítette őt a szegények valósága. Ugyanakkor nem riasztotta el a feladat nagysága, mert első lenni az adakozásban. Ez nagyon hasonlít a Karitásznak arra a szerepvállalására, hogy igyekszünk elsőként megjelenni katasztrófák helyszínén, és segítő kezet nyújtani a szenvedőknek. Devecserben tíz éve ott voltunk akkor, amikor még azt sem lehetett tudni pontosan, hogy milyen anyaggal állunk szemben. Hisszük, hogy ez bátorság, nem vakmerőség. Együtt dolgozunk szakértőkkel, de ugyanennyire fontos az a nyitottság és odafordulás, amit Szent Erzsébet mutat nekünk.

- Dr. Székely János megyéspüspök szentbeszéde
Itt hallgatható Link

Szentangyalok plébánia videó Link

Böjte Csaba: XVI. Béke bajnok Szent Erzsébet videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
Wanda Boniszewska nővér boldoggá avatási eljárás
  2020-11-17 18:38:43, kedd
 
  Wanda Boniszewska nővér 2003. március 2-án hunyt el életszentség hírében. 96 éves volt. 76 évnyi szerzetesélet után megmutatta a világnak a misztikus élet és a szenvedélyes lelkiség rendkívüli értékét
November 9-én Varsóban megkezdődött korunk egyik nagy misztikusa és stigmatizáltja, az Angyalokról Nevezett Nővérek Kongregációjának tagja, Wanda Boniszewska nővér (1907-2003) boldoggá avatási eljárásának egyházmegyei szakasza.
Kazimierz Nycz bíboros fogja vezetni a lengyel szerzetesnő életét, hősies erényeit és életszentségét vizsgáló eljárás egyházmegyei szakaszát. 17 évvel Wanda nővér halála után az Angyalokról Nevezett Nővérek Kongregációja kezdeményezte a boldoggáavatási eljárást, melyet a varsói főegyházmegye vezet mint illetékes egyházmegye, amelynek területén a szerzetesnő elhunyt. Az ügy posztulátorának Michał Siennicki pallottinus szerzetes papot kérték fel. A most kezdődő eljárás célja, hogy bizonyítsa: a hősiesség lehetséges az élet legnehezebb körülményei között is - állapították meg az első ülésen.
Wanda Boniszewska nővér az igazságtalan ítélet ellenére, mely évekig tartó szovjet raboskodást jelentett számára, hősiesen kitartott Krisztus mellett, tanúságot tett róla, és sebeit testén hordozta. Krisztus választotta ki őt arra, hogy vezekeljen mások, különösen a papok és a megszentelt életet élők bűneiért. Nagy szenvedésekkel teli életét végigkísérték a stigmák.
...... ..............


.
*
- Wanda Boniszewska 1907-ben született vallásos nemesi családban, nem messze Vilniustól (ma Litvánia). Tíz testvére volt; házukban mély vallásosság, a kölcsönös segítség, a munka iránti tisztelet és a hazaszeretet légköre uralkodott. Már fiatalkorában felébredt benne a vágy, hogy szerzetesnővérként Istennek szentelje magát. Végül 1926-ban vették fel az Angyalokról Nevezett Nővérek Kongregációjába. Wanda misztikus élményekkel gazdagított, nagyon intenzív belső életét vitte magával a szerzetesközösségbe. Lelki szemeivel látta Jézust a szentmise alatt. Jézus beszélt hozzá, nehéz és áldozattal teli utat jövendölt meg számára, és ennek készséges elfogadását kérte tőle.
A szerzetesi élet során Wanda nővér misztikus élményei megsokszorozódtak. Gyóntatói tanácsára jegyezte fel Jézus szavait, aminek köszönhetően ma ismerhetjük ennek a misztikusnak a lelki történetét. Egyre világosabb lett előtte, hogy Jézus miért ezt a papoknak segítő kongregációt választotta ki számára. Pontosan ilyen segítséget kívánt, de sokkal magasabb szinten. Nem elég ugyanis helyettesíteni a papot a hittanórán, dolgozni a plébánián vagy a plébániahivatalban, feltétlenül szükséges állandó imával és áldozattal is támogatni a papi hivatást.
A Jézus szenvedésében való részvételnek ez a kis része egyre kézzelfoghatóbbá vált. Wanda nővér időnként fájdalmat kezdett érezni az Üdvözítő sebeinek megfelelő helyeken a szentmise alatt, a keresztúti ájtatosság alatt, a hónap első csütörtökén és péntekén. A külső stigmák 1934-ben váltak láthatóvá. Wanda nővér stigmái részét képezték a papokért és a szerzetesrendekért elviselt áldozatának. Jézus sokszor elmagyarázta neki, hogy különösen a neki szentelt lelkeket szereti, ők állnak hozzá a legközelebb, és szenved, ha nem követik őt - de mindig végtelenül irgalmas hozzájuk.
Wanda nővér átlagos, habitus nélküli szerzetesnővérként élte mindennapi életét, katekétaként dolgozott az iskolában, működött a plébánián is, és részt vett a gazdasági munkákban a kolostorban. Mindig nyugodt és mosolygós volt.
A nővérek szerencsésen túlélték a második világháborút és a váltakozó megszállásokat. Ezzel viszont nem értek véget megpróbáltatásaik, a kommunista egyházüldözés őket sem kímélte. 1946-ban Wanda nővért is őrizetbe vették; kihallgatták, megkínozták, majd tíz év szovjet börtönre ítélték. Egészségi állapota miatt többet volt kórházban, mint a közös cellában. Mivel nem hagyta el imáit, melyekhez fogolytársnői is csatlakoztak, gyakran kihallgatásra vitték, ahol kínozták, azután magánzárkába zárták. Jóakarattal, alázattal és Istenbe vetett bizalommal teli hozzáállása tiszteletet és szimpátiát ébresztett. Fogolytársnői, akik imáiba is bekapcsolódtak, szerették őt, mint ahogy az orvosok és a nővérek is. Számos kihallgató és börtönőr, sőt, azok is, akik a kihallgatásokon durván viselkedtek vele, később eljöttek hozzá, hogy bocsánatot kérjenek, és kérték, hogy imádkozzon értük.
1956-ban engedték szabadon, eltörölték ítéletét, és visszatért Lengyelországba. 36 évet töltött még a rendházban, közben számos betegség kínozta. Wanda nővér minden szenvedést önként elfogadott, és felajánlotta Jézusnak, hogy megmentse az emberi lelkeket, akiket az örök élet elveszítése fenyegetett. Így részesült Krisztus kínszenvedésének, halálának és feltámadásának titkában. A testén viselt stigmák által Jézus arra emlékeztet minket, hogy ő magára vett minden emberi szenvedést, melyek így az ő szenvedései is lesznek. Ha a szenvedést, mely életünk során ér minket, felajánljuk Jézusnak, akkor az áldás és rendkívüli kegyelmek forrásává válik számunkra és mások számára is.
Wanda Boniszewska nővér rendkívüli hivatásán és életén keresztül Jézus arra is emlékeztet minket, hogy az Egyházban hordoznunk kell egymás terhét (vö. Gal 6,2). A papok felelősséggel tartoznak Isten népéért, a világi hívekért, ők pedig arra kaptak meghívást, hogy ezt a papi feladatot imádsággal és áldozattal támogassák. Wanda nővér élete arra mutat rá, hogy a papokat és a megszentelt életű embereket nem gyanakvással, ítélkezéssel és kritikával kell körülvennünk, hanem imádságunkkal és azzal, hogy Jézusnak adjuk át őket, aki szeretetből választotta ki őket.

Forrás: Vatikáni Rádió
Magyar Kurír 2020.11.17
 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
     2/33 oldal   Bejegyzések száma: 320 
2018.09 2018. Október 2018.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 424 db bejegyzés
e év: 4978 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1166
  • e Hét: 2936
  • e Hónap: 15612
  • e Év: 249359
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.