|
2/2 oldal
|
Bejegyzések száma: 16
|
|
|
|
2009-04-07 08:13:39, kedd
|
|
|
A fiatal olvasók hiányától beteg a lappiac
Elsősorban az olvasói utánpótlás hiánya, és nem a mostani válság okozzák a lappiac problémáit - mondta Kázmér Judit, az MLE elnöke egy interjúban. Szerinte nem olyan riasztóak a nyomtatott piac év eleji számai, és önmagát temeti a sajtó.
,,Ma mindannyiunknak össze kell fognunk, akik a sajtóban dolgozunk. Úgy nem fog menni, ha rendszeresen eltemetjük önmagunkat. Azzal, hogy rendszeresen tényként, a folyamatok magyarázata nélkül közöljük, hogy hanyatlik a sajtó, a halálhírünket keltjük" - mondta Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) februárban újraválasztott elnöke a Napi Gazdaság hétfői számában megjelent interjúban.
Miközben mindenki 25-30 százalékos becsült reklámbevétel-visszaesésről ír az év első két hónapjában, a valós adat szerinte 8 százalék körüli. Mint elmondta, ez az időszak egyébként is lappiaci holtszezonnak számít, ráadásul tavaly egy nappal hosszabb volt az év, ami az egész reklámpiacon egymilliárdos többletköltést jelentett.
Nem a válság a baj
Bár a hirdetési gondok és a válságidőszakban visszaeső kulturális igények is közrejátszanak a lappiac helyzetében, a magyar nyomtatott sajtópiac egyik legnagyobb problémája az olvasói utánpótlás hiánya - fejtette ki Kázmér Judit.
A kiadók egyesületének vezetője szerint ugyanakkor hiába áll fenn a demográfiai probléma - azaz az, hogy a fiatalok internet- és mobilhasználata ,,alapvetően visszanyomja" a nyomtatott lapfogyasztást -, a print túléli majd a mostani átalakulást.
A print örök, de jöjjenek az online-ok
Kázmér Judit egyenesen úgy fogalmazott: ,,örökkön-örökké" fennmaradnak a nyomtatott lapok, hiába az internet a fejlődés iránya. Ami az online piacot illeti, valamennyi MLE-tag aktív már az interneten, de az egyesületnek egyik nagy online tartalomszolgáltató sem tagja.
,,Tavaly ebben nem tudtunk előrelépni" - ismerte el az elnök az interjúban, hozzátéve: külön munkacsoportot hoznak létre, amely kidolgozza, hogyan lehetne bevonni az internetes sajtót az egyesület munkájába. A megoldás akár az MLE névváltozásával is járhat.
Az államra is számít
Az interjúban Kázmér Judit az újságíró kérdésére arról is beszélt: egy előrehozott választás kétszeresen is jót tett volna a lappiacnak, hiszen a kampányoló pártok költései mellett az olvasói érdeklődés is megugrott volna.
Szerinte azonban fontosabbak a mindennapokban a sajtótermékeket terhelő adók és járulékok, amelyekről ismét kifejtette: a csökkentésüket szeretnék elérni. (Az elnök erről néhány héttel korábban az eMaSának is beszélt, de akkor például azt is felvetette, hogy az előfizetési díjak legyenek leírhatók az adóból.)
Érthetők a lapbezárások
Kázmér Judit szerint bár a közéleti napilapok vannak nagyobb bajban, a magazinpiacon is érthető, ha valaki bezárásokra készül. ,,Minden kiadónak más az üzleti filozófiája és más-más eredményrátát vár el portfóliószinten. Nem biztos, hogy megéri a jelenlegi helyzetben olyan lapokat fenntartani, amelyek kiadása a ... nullát hozza, még akkor sem, ha azok fenntartása jó piaci pozíciót jelent."
Ha ugyanis növekvő marketingköltés szükséges az olvasószám tartásához, racionálisabb lehet újat kitalálni egy lap helyett. Az elnök szerint a mai magyar magazinpiac egyébként színesebb, mint amekkorát a piacméret és az árérzékeny fogyasztók engednének.
Nehéz minőséget gyártani
,,Nehéz helyzetben vannak a lapkiadók, amikor bármilyen témában valódi minőséget szeretnének nyereségesen előállítani" - fogalmazott az elnök a kérdező azon felvetésére, a csökkenő példányszámok és a minőség nem függenek-e össze. ,,Na igen. A minőséggel is kellene valamit kezdeni" - ismerte el.
Szerinte azonban ez az újságírók hozzáállásától is függ, és a minőség nem pusztán a fizetések kérdése. Ezzel együtt azonban a magyar lappiac szerinte kevés minőségi terméket bír el.
Még több hír a Kreatív Online-on
Forrás: Egypercesek
|
|
|
0 komment
, kategória: Marketing |
|
|
|
|
|
2009-04-03 10:21:14, péntek
|
|
|
Vége a Vészhelyzetnek
Tizenöt év után véget ér a Vészhelyzet
Az amerikai NBC levetítette a Vészhelyzet utolsó részét. A befejezés mögött a felére csökkenő nézőszám, valamint a forgatókönyvíró, Michael Crichton halála állhat.
Az amerikai NBC levetítette a Vészhelyzet kórházsorozat utolsó részét. A sorozat a maga nemében műfajteremtő volt, nyomában számos olyan dráma, vagy éppen humoros, kórházi közegbe ültetett széria indult el, mint a Grace klinika, a Chicago Hope, a Dokik, vagy Doktor House.
Az alkotókat az utóbbi időben felére csökkent nézőszám (ez is 7-8 millió nézőt jelent), illetve a forgatókönyvíró, Michael Crichton tavaly rákban bekövetkezett halála vezethette ehhez a döntéshez.
Számos mára befutott, mozifilmekből is ismert színész használta ugródeszkának a sorozatot, mint például George Clooney, Anthony Edwards, vagy Noah Wyle. Az utolsó évadban egyébként ők rendre újra megjelentek és tiszteletüket tették a chicago-i sürgősségi osztályon, hosszabb rövidebb epizódszerepekben.
A Vészhelyzetet 195 országban vetítették 22 nyelven, illetve a legmagasabb amerikai tévés elismerésből is 22-t zsebelt be a másfél évtized alatt. A nemzetközi ismertség mellett 1995 és 1999 között a legnézettebb tévésorozat volt Amerikában.
Forrás: Egypercesek |
|
|
0 komment
, kategória: Marketing |
|
|
|
|
|
2009-04-02 08:06:09, csütörtök
|
|
|
Komlósi szerint bordélyház a világ
,,Nem a sportújságírók lettek rossz lányok, hanem a világ egy nagy bordélyház" - mondta Komlósi Gábor a Sport 1 talkshow-jában. A jelenleg minisztériumi kommunikátorként is dolgozó riporter szerint még húsz éve van a nyomtatott sajtónak.
Három sportújságírót látott vendégül a Sport 1 Sportfogadó című talkshow-jának keddi adásában Lukáts György műsorvezető - írja az MTI. A vendégek három generációt képviseltek: a 81 éves Borbély Pál, a Nemzeti Sport volt főszerkesztője, Komlósi Gábor, a Komlósi Oktatási Stúdió nemrég az Önkormányzati Minisztériumhoz igazolt vezetője, és Komlósi stúdiójának tavalyi végzőse, Pataki Gábor.
Borbély Pál boldogan mesélt arról, hogy egykor a Népstadion egyik teltházas kettős rangadójáról a lámpaoszlopon kapaszkodva tudósított, s hogy egy NDK-s szanatóriumban volt szerencséje szakállas női sportolókat látni - mint mondta, ezekhez hasonló élményekben a mai újságíróknak bizony aligha lehet részük.
Komlósi Gábor szerint a sport és a világ változott meg az elmúlt évtizedekben annyira, hogy ma már a sztárok magánélete sokkal jobban érdekli az olvasókat, mint az igazi sportteljesítmény. "A nyomtatott sajtónak még van húsz gyenge éve, aztán jön egy még jobb" - fogalmazott, hozzátéve, hogy szerinte ötven-hatvan év múlva már a versenyző pulzusát, szívritmusát, sőt, még a gondolatát is ismerni fogja a néző egy sportesemény tévéközvetítése közben.
Forrás: Egypercesek |
|
|
0 komment
, kategória: Marketing |
|
|
|
|
|
2009-04-01 07:18:18, szerda
|
|
|
Reklámfilm-készítő pályázatot hirdetett a T-Mobile. A 15-60 másodperces szpotokat a szélessávú mobilinternet témában várják.
,,T-Mobile szélessáv: az én internetem" címmel hirdetett reklám-filmkészítő pályázatot a mobiltársaság. A T-Mobile azt várja, hogy a versenyfilmek kreatív, eredeti módon mutassák be a szélessávú mobilinternet-szolgáltatás előnyeit, és a felhasználók életére gyakorolt pozitív hatásait.
A filmet akár mobiltelefonnal is el lehet készíteni, a munkákat pedig egy előszűrési folyamat után teszik fel a www.youtube.com/user/Enreklamom internetes oldalra, ahol bárki megnézheti a versenymunkákat.
A T-Mobile 15-60 másodpercnyi - maximum 30 megabyte méretű - reklámfilmeket vár a 18 év feletti pályázóktól. A versenyben azok vehetnek részt, akik március 30-a és május 31-e között a pályázati feltételeknek megfelelő reklámfilmjüket feltöltik www.enreklamom.hu oldalra.
A zsűri által legjobbnak ítélt alkotás készítője egymillió forintot kap az FHB-tól, a 200 ezer forintos közönségdíjat pedig az kapja, akinek az alkotását május 31-ig a legtöbben látták.
,,Az én reklámom" projektben a T-Mobile együttműködő partnere a G2 Digital, a Grey Worldwide Hungary multimédiás divíziója. |
|
|
1 komment
, kategória: Marketing |
|
|
|
|
|
2009-03-26 08:39:05, csütörtök
|
|
|
Celebek osztották a keddi ebédet a Menhely Alapítvány Kürt utcai melegedőjében, ahol a British American Tobacco (BAT) az alapítvánnyal közös sajtótájékoztatón jelentette be: az idei évben közel ötvenezer adag meleg ételt osztanak ki a hajléktalanoknak.
Erdélyi Mónika, Nagy Bandó András, a Rippel fivérek és Erdőhegyi Brigitta osztották kedd délben a hajléktalanokat segítő Menhely Alapítvány Kürt utcai melegedőjében az ingyenes ebédet. A celebeket felvonultató esemény közvetlenül a BAT és az alapítvány sajtótájékoztatóját követte, amelyen közös felhívásban kérték a társadalom segítségét a gazdasági válsággal egyre súlyosbodó hajléktalansággal szemben, és bejelentették: a dohányipari vállalat jóvoltából a Menhely Alapítvány egész évben naponta 150 adag meleg ételt oszt ki a rászorulóknak.
"A finnyáskodókban biztos felmerül a kérdés, hogy miért egy dohánygyár ad pénzt, de honnan is jöjjön a dohány, ha nem a dohánygyárból" - kezdte Nagy Bandó András némi humorral fűszerezve a sajtótájékoztatót, de a hazai állapotok bemutatásával a meghívott szociológusok hamar le is törték a vendégek mosolyát. Ladányi János szerint ugyanis a helyzet a rendszerváltás óta folyamatosan romlik, a mélyszegénység generációról generációra öröklődik, a fizikai és erkölcsi tartalékok is elfogynak, és a társadalom is ignoráns lett, megszokta már a hajléktalanokat. Albert Fruzsina hozzátette, hogy a hajléktalan nők és családok aránya is növekedett az elmúlt húsz évben.
A BAT kommunikációs és CSR vezetője, Balatoni Zsófia elmondta, a "Segítsünk egy tál étellel!" programot az hívta életre, hogy a BAT olyan területet keresett a 2009-es társadalmi felelősségvállalási programjához, ami - amellett, hogy nem vitatható, tehát nem gyermekekhez szól és nem az egészséggel kapcsolatos - valódi értéket teremt, és valódi segítséget nyújt az embereknek ebben a válságos időszakban.
"2001-ben az elsők között indítottuk el Magyarországon a társadalmi felelősségvállalási programunkat, de eddigi támogatásainkból főként a kultúra, mint például a Pécsi Nemzeti Színház és múzeumok profitáltak, illetve volt egy ösztöndíjunk roma egyetemi hallgatóknak is. Idén viszont úgy döntöttük, hogy koncentráljuk a forrásokat" - fogalmazott a kommunikációs vezető. A február 2-án kezdődő akció ételenként 500 forintos költséggel számolva több tízmilliós tételt jelent a BAT-nak, aminek munkatársai önkéntes munkát is vállalnak az alapítványnál.
Mint azt Balatoni Zsófia a Kreatív Online-nak elmondta, a programhoz egy kb. 8 millió forintos minikampány is kapcsolódik. Ennek keretében - a sajtótájékoztatón túl - a jövő hét végén a Magyar Nemzetben, a Népszabadságban, a Hvg-ben és a Heti Válaszban egy-egy felhívás jelenik meg. A kreatívokat a Dió Stúdió készítette, a pr-feladatokat a Well PR látja el.
Forrás: Krisztina egypercesei |
|
|
0 komment
, kategória: Marketing |
|
|
|
|
|
2009-03-20 06:36:52, péntek
|
|
|
Krisztina egypercesei:
Obama összemossa a politikát a szórakoztatóiparral?
Obama összemossa a politikát a szórakoztatóiparral?
Barack Obama az első hivatalban levő amerikai elnök, aki elfogadta a meghívást egy éjszakai televíziós showműsorba - írja az MTI. A bírálók szerint Obama lejáratja az elnöki tisztséget.
Jay Leno, a népszerű író-humorista meghívottjai többnyire olyan ismert írók, színészek, zenészek és egyéb előadók, akik legújabb könyvüket, filmjüket, produkciójukat igyekeznek reklámozni. Barack Obama azonban a gazdasági mentőlépések ügyében kíván szólni Amerikához az NBC Los Angeles melletti stúdiójából.
Obamát máris éles bírálatok érik, amiért a késő éjszakai rivaldafénybe lép, ahol egyik nap egy majom, egy papagáj és egy hiúz volt Leno vendége. A kritikusok szerint Obama ilyen szintre süllyedve lejáratja az amerikai elnöki posztot. A US News and World közéleti magazin szalagcíme szerint a Jay Leno-féle hecc beárnyékolja Obama elnökségét. Mások azt kifogásolják, hogy a már az elnökválasztási kampányban agyonsztárolt Obama összemossa a politikát a szórakoztatóiparral.
Az MTI szerint Obama már elnökjelöltként is eltársalgott Jay Lenóval, aki nem arról híres, hogy politikussal folytat mély beszélgetéseket, hanem hogy hírességgel élcelődik.
Robert Gibbs, a Fehér Ház szóvivője közölte: a showműsor különleges lehetőség arra, hogy az elnök eljuttassa üzenetét az amerikaiakhoz, Obama túl akar lépni a hagyományos médiaeszközökön. "Nem az a célunk, hogy bemutassuk az elnök humorérzékét (...) ez lehetőség arra, hogy megmagyarázza a gazdasági helyzetet" - jegyezte meg. Egy másik, névtelenséget kérő szóvivő arra a kérdésre, hogy Obama vicces lesz-e, úgy felelt: amennyire a jelen körülmények engedik.
Jay Leno naponta sugárzott The Tonight Show-jának ötmilliós nézőtábora van, a közönség elsősorban Washingtonon kívüli nézőkből áll. Az NBC szerint Obama 10 perces fellépése megkétszerezheti a műsor nézettségét.
(Forrás: MTI)
Hírek a reklám és média világából
|
|
|
0 komment
, kategória: Marketing |
|
|
|
|
|
2/2 oldal
|
Bejegyzések száma: 16
|
|
|
|
2018. December
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
| 1 | 2 | |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |
31 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
10 db bejegyzés |
e év: |
421 db bejegyzés |
Összes: |
7244 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Általános (1223)
- Belső kör (6)
- Család (6)
- Munka (10)
- Haverok (2)
- Iskola (4)
- "Darabokra hullik a Biblia..:" (25)
- A lélek rajza (12)
- A Nagy Karola-rejtély (18)
- A sánta Jézus -Edom Talmud (30)
- Állaatokról (54)
- Beat, Hippi, Punk, Rock (21)
- Dalok (92)
- Egészség, betegség (155)
- Éjszakáim, álmaim (124)
- Élők, vigyázzatok (2)
- Emberi bölcsesség és ami marad (646)
- Érzelmek (102)
- Esti, Jó éjszakát versek (23)
- Fejezetek a szexualitás ... (1)
- Filmajánló (60)
- Füzes László (53)
- Földönkívüliek (7)
- Gyermekeknek (25)
- Halottak napja (8)
- Horoszkópok (9)
- Hozzátok szólok, magyarok! (18)
- Idézetek (398)
- Időjelek - Leplezés (76)
- Ismeretterjesztő (141)
- Játék a tűzzel (advent) (17)
- Karácsonyi versek (33)
- Kelet örökségek (181)
- Kéz analízis (1)
- Kínzások és büntetések (1)
- Kodály Zoltán: Forr a világ (1)
- Kohut Katalin (1636)
- Könyvajánló (35)
- Köztársaság tér 1956 (21)
- Le nem fordított versek (7)
- Lélekemelő írások (216)
- Magyar nyelv (24)
- Magyarország harmoniakártyája (37)
- Marketing (16)
- Meditációk (4)
- Napi harmoniakártyáim (369)
- Napi jóslás (87)
- Névnapok eredete, versek (18)
- Nyugati örökségek (10)
- Otthoni munka (4)
- Receptek (160)
- Rock Évkönyv 1981. (37)
- Számmisztikai elemzések (12)
- Szépség, fitness (45)
- Szólások, mondások (1)
- Szórakozás (13)
- Történetek, novellák (58)
- Újévi köszöntők (19)
- Vas-Forgószél 1945-től (65)
- Versek (356)
- Viccek (249)
- Viselkedés kultúra (10)
- Ünnepek (121)
- Zirkuli Péter: Katalin (29)
|
|
|
|
- Ma: 443
- e Hét: 1572
- e Hónap: 3931
- e Év: 56197
|
|
|