Belépés
menusgabor.blog.xfree.hu
"A világ pocsolya, igyekezzünk megmaradni a magaslatokon." / Honoré de Balzac / Menus Gábor
1940.08.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/3 oldal   Bejegyzések száma: 20 
Olvasd visszafelé is...
  2011-02-07 23:12:29, hétfő
 
 







OLVASD VISSZAFELÉ IS!!!


A gyerekek biztosan örülnek neki!

1. A fasori pap papirosa fa.

2. Ah, tán nátha?

3. Aki takarít rám, az a mártír, a Katika.

4. A Kupa apuka.

5. Aludna ma a mandula.

6. A nyári kelet a telek iránya. (Neszt Tibor)

7. Apáca, lenyel a cápa!

8. A pipitéri réti pipa.

9. Arany nyara.

10. A sári pap írása.

11. A tálamba bab, maláta.

12. A tyúkólba rab dobál, de kenguru rúg neked lábodba, rabló kutya.

13. Az a hat lo Bartokot rabolta haza.

14. Barbara arab rab.

15. Csak a mama makacs.

16. Csá kék ács.

17. Csáp alakú kalapács.

18. Dávid sógorom morog: ósdi vád

19. De ne sebesen edd!

20. Eb merev dögét, s tégöd verembe!

21. Edit, ide! (Sóti György)

22. E két répát, na vedd agárdi, drága, de van tápértéke. (Az RTV újság pályázatából, a 60-as évekből).

23. Eledelemet emeled-e le? (Bokor Nándor)

24. Eleven, te is ebédre főve kéred e gödröt? Ördöge derék evő, ferdébe sietne vele. (Bokor Nándor 2005)

25. Erős a sas őre.

26. Erőszakos kannak sok a szőre.

27. Erőszakos kanpapnak sok a szőre!

28. Erre arra erre.

29. Etel lehellete.

30. Életem Etelé.

31. Évák eledele kávé.

32. Géza, kék az ég.

33. Goromba rab morog.

34. Indul a görög aludni.

35. Indul a kutya s a tyúk aludni.

36. Indul a pap aludni.

37. Kelemen nem Elek.

38. Keleti telek. (Sóti György)

39. Kendö gyürü rügyödnek

40. Kerek erek.

41. Keresik a tavat a kis erek.

42. Kék a Kék

43. Kész a szék.

44. Két régi levél a gyártól: a tejet a lótrágyalével ígérték!

45. Kis erek mentén, láp sík ölén odavan a bánya rabja: jaj, Baranyában a vadon élő Kis Pálnét nem keresik! (Demők Béla)

46. Kis Elek elesik.

47. Kitűnő vőt rokonok orrtövön ütik.

48. Komor romok.

49. Kosarasok kosara sok.

50. Lapp alak merev távolsági igáslovát verem kalappal. (DorCica)

51. Leventét nevel.

52. Lakkos a bál, tíz emelete tele mezítlábasokkal.

53. Mára a Zsuzsa arám. (Neszt Tibor)

54. Meg ne lássál engem.

55. Mér dúl a lúd rém? (waczak)

56. Navarra arra van.

57. Nálatok az az akó talán?

58. Nem áll ott törött toll, ámen.

59. Néma mén.

60. Némedi pap ide mén.

61. Ném odaadom én. (Sóti György)

62. No, drága! Két kölesér régen a kost sokan egérré se lökték Agárdon.

63. Óh, a tahó!

64. Ön Barbara, arab rabnő.

65. Öreg erős paprikafa alá álla a fakír pap Sőre Gerő.

66. Ő köll: ököllökő! (Sóti György)

67. Ő szerelő, talán Kón zsidó disznóknál a tőle Rezső

68. Papa, apa a pap! (Nagy Zoltán)

69. Rám német nem lel, elmentem én már. (1943)

70. Rám rak a görög, akar már.

71.Ráz a zár! (Neszt Tibor)

72. Régi pap igér.

73. Rémes tóga bagót sem ér.

74. Réti pipitér.

75. Római fővezér s rézevő fia Mór.

76. Rút, dagadt úr.

77. Sokáig él Légi Ákos.

78. Sok sokkos kos. (Neszt Tibor)

79. Szárad a darázs.

80. Tán őtet kitehetik tetőn át?

81. Tánya, kérek kerek kerékanyát! (Korbai Zoltán 2009.)

82. Te mező, neveled eleven őzemet.

83. Te pék, láttál képet?

84. Tied a Deit!

85. Tibor, adod a Robit? (Sóti György)

86 Tologatjuk a kutyagolót. (ha leírva nem is, de hangzásban közel ugyanaz) (Sóti György)


A leghosszabb magyar mondat pedig, ami visszafelé is ugyanaz:

"Kis erek mentén, láp sík ölén, oda van a bánya rabja, jaj Baranyában a vadon élö Kis Pálnét nem keresik."

Na ezt csinálja utánunk bármelyik nyelv!







Rossz a kedved?
Szomorú vagy?
Kilátástalannak gondolod a helyzetedet?
Össze vagy zavarodva?
Nem tudod, mit kellene csinálnod?
Nézd meg az alábbi videót, mely erőt ad és bátorít!

Lefelé olvasva pesszimista, visszafelé olvasva optimista!
Rajtad múlik - melyiket választod!?

Azok számára, akik a videót nem tudják megnézni, íme a zseniális szöveg,
olvasd el oda... azután vissza... Ámulj!


A TE FELADATOD


Hiábavaló a küzdelmed
Ne hidd, hogy
Az életnek szándéka van Veled
Mindig tudd, hogy
Egyedül vagy
Hogy nem számíthatsz senkire, és
A szeretet is csak egy nagy átverés
Senki nem lesz büszke Rád, és
Hazugság, hogy
Érdemes élni
És soha nem lehetsz igazán boldog
Majd cserbenhagynak a barátaid
Becsaptak, amikor azt mondták, hogy
Minden fájdalom elmúlik egyszer
Vígasztaljon a tudat, hogy
Milliónyi ember a Földön
A sok szenvedés ellenére
Ugyanebben hisz
A rosszat jóra változtatni
Nem tudod
Ne hidd, hogy
A sorsot megfordítani
A Te feladatod

(Nyéki Kata)


Ue. fordítva:


*A TE FELADATOD*


A Te feladatod
A sorsot megfordítani
Ne hidd, hogy
Nem tudod
A rosszat jóra változtatni
Ugyanebben hisz
A sok szenvedés ellenére
Milliónyi ember a Földön
Vígasztaljon a tudat, hogy
Minden fájdalom elmúlik egyszer
Becsaptak, amikor azt mondták, hogy
Majd cserbenhagynak a barátaid
És soha nem lehetsz igazán boldog
Érdemes élni
Hazugság, hogy
Senki nem lesz büszke Rád, és
A szeretet is csak egy nagy átverés
Hogy nem számíthatsz senkire, és
Egyedül vagy
Mindig tudd, hogy
Az életnek szándéka van Veled
Ne hidd, hogy
Hiábavaló a küzdelmed


Kathy: A TE FELADATOD - Videó

Link



NYELVTÖRŐ - Videó

Link





















 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Az erkölcsi nevelés
  2011-01-22 16:21:38, szombat
 
 




Pápai Szabó György: Magyar erkölcs, magyar jellem c. előadássorozatának bevezetője. Elhangzott a Miskolci Bölcsész Egyesület budapesti magyarságtudományi szemeszterén.


Pápai Szabó György : AZ ERKÖLCSI NEVELÉS


Ha sommás ítéletet szeretnénk hozni, azt mondhatnánk, nincs miről beszélni, mert ma nincs ERKÖLCS, és nincs NEVELÉS, s akár haza is mehetünk. Az igazság azonban összetettebb, s mi mindig ebben az összetettségben vizsgáljuk az igazságot. Kétségkívül, hogy a klasszikus értelemben vett erkölcsnek és erkölcsi nevelésnek a nagyfokú hiányát élik meg mindazok, akik még ebben nőttek fel, s életük egyfajta erkölcsi értékrend szerint épül fel. Hisz az "ethos" (gör.) erkölcsiséget és erkölcsi magatartást jelent.

Hogy kinek milyen az erkölcse (ethosza) az tehát a magatartásban, a tettben, a cselekedetben, viselkedésben, a magatartásban mutatkozik meg. Mondhatnánk, hogy minden ember egyedi, egyszeri és megismételhetetlen, más, tehát eltérő erkölccsel, ethosszal bír, de ez is csak részben igaz, mert vannak a történelemből és a jelenből ismert, általánosan elfogadott értékrendek, erkölcsi szabályok, amelyek meghatározták és meghatározzák egy szűkebb vagy tágabb közösség erkölcsi felfogását, magatartását, tehát összefogták, összegyűjtötték az ugyanazon elveket valló, vagy ugyanabba a közösségbe beleszülető embereket. Több ilyet mondhatnék, de a teljesség igénye nélkül mindjárt a számra kívánkozik még a keresztyénség előtti időkből a híres szkíta erkölcs, amelyről oly lelkesen írnak az antik görög szerzők: a harcban tanúsított bátorságukról, a békében tanúsított szelídségükről, békés természetükről, hűségükről, kitartásukról, szeretetükről, állhatatosságukról, hűségükről, barátságukról, bölcsességükről, türelmükről, és így tovább. Ezek valóban a legfontosabb tulajdonságok, erények, amelyek ott vannak az újszövetségi keresztyén-krisztusi erények sorában is, de éppígy a szkítaság vallási örökségében a buddhizmusban, Zoroészter vallásában, vagy éppen a Krisztus utáni gnosztikus tanokban, mint pl. a manicheizmusban.
Természetesen (ahogy Pál is vallja az 1 Korinthusi levélben - 18. fej. - minden embernek más szolgálat és más lelki ajándék adatik, de minden Istentől van, ahogy egyéniségünk, lelkiségünk, habitusunk, természetünk, gondolkodásunk meghatározottsága is.
S nem győzöm hangsúlyozni a hit erkölcsformáló szerepét. Hit nélkül nincs erkölcs. Ám mivel az erkölcs mindig a tettben, a cselekedetben ölt testet a lélek, a szó, a gondolat nyomán, ezért igaza van Jakab apostolnak abban: hogy hitetek mellé ragasszatok jó cselekedeteket... A tett, a cselekedet a keresztyén lelkiismeret, erkölcs tükre, amelybe, ha belenézünk, meglátjuk önmagunkat a maga valóságában.
Jézus az ószövetségi Tízparancsolat (2Móz 20:2-17) újszövetségi értékrendjét a jézusi nagy parancsolatban, a kettős nagy parancsolatban foglalta össze, aktualizálta, amely a keresztyén erkölcs/etika alfája és ómegája: "Szeresd az Urat teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből... Szeresd felebarátodat, mint önmagadat." (Mt 22:37-40). Ez a törvény summája. Törvény. Mert az erkölcs mindig rend és törvény. Ha nem az, nem erkölcs. S e törvény, rend nélkül nem létezhet egyén, család, egyház, nemzet, társadalom.
Ezért fontos, hogy egyetemünkön, talán egyedüliként, tantárgy az erkölcs, s keresztyén erkölcsoktatás van. A teológiákon, hittudományi karokon tanítják a teológiai etikát, de az az un. rendszeres teológia része, teológiai diszciplína, tehát kimondottan teológiai-elméleti tárgy. Világi egyetemi tanszékeken az erkölcs és az erkölcsi nevelés ugyancsak elvont, elméleti tárgy, jobbára a pedagógia vagy a filozófia részeként.
Az erkölcsi nevelés tere maga az élet. Én magam, mint pap a mindennapokban hit és erkölcstant tanítok óvodásoknak, az általános iskola alsó és felső tagozataiban, középiskolákban, s most a felsőoktatásban is. A hit és erkölcstan minden esetben nevelés is, s nemcsak tanítás, különben nincs értelme. Tárgya az ifjúság. Célja pedig az útmutatás, a helyes magatartás, életfelfogás kialakítása. Valahogy úgy, ahogyan az idős Pál tanította az ifjú Timótheust két levelében, óvó szeretettel, gondoskodással, nagy figyelemmel, féltő szigorral.

Karácsony Sándor a két világháború közötti időszak nagy nevelője négy érési szakaszt különböztet meg: a kisgyermek, a növekedő gyermek, a serdülő és az ifjú (adoleszcens), s mind a négy életkorszak más-más fejlődési szintet, nyelvet, világot takar, s más-más nevelési hozzáállást kíván. Karácsony Sándor máig ható gondolatainak jó összefoglalása a 2003-ban megjelent "Magyarság és nevelés" c. kötet Lendvai L. Ferenc szerkesztésében.

A nevelésnek, a hitközpontú erkölcsi nevelésnek a végeredménye, úgy is mondhatnám bibliai terminológiával: gyümölcse: a JELLEM. Az erkölcsi nevelés célja és ez minősíti hatékonyságát.

Minden kornak persze megvolt az erkölcsi-nevelési-jellem-karakter ideálja. De a fő erények vonatkozásában a lényeg nem nagyon változott, s megállapítható, hogy a keresztyén erkölcsnevelés mindmáig összefoglalja, fókuszálja a különböző korok nevelési eszményeit, így az antikvitásét, s a reneszánszét, amely visszanyúlt a görög-római kor jellemeszményéhez, erkölcsi ideáljához. Mindez legteljesebben Erasmus nevelés-rendszerében mutatható ki. Azt írja: - A nevelésnek a különböző tudományok elsajátítása mellett a másik fő feladata a jámborságnak és erkölcsösségnek beoltása a gyermeki lélekbe... "semmi nehézség abban, hogy a kettőt együtt végezzük, csakhogy a vallásosságot illeti az elsőség." (Christ. Matr. Inst. Op. V. 713. C.)

A keresztyén nevelés eszménye, eszmény és példaképe persze maga a MESTER, Krisztus, aki a Legfőbb tanító, akinek a nyomában járnunk kell, aki előttünk jár, s mutatja az utat. A keresztyén nevelés módja és célja tehát nem más, mint az Imitatio Christi, a Krisztus követés, ahogyan arról oly csodálatosan ír Kempis Tamás (De imitationes Christi). Rotterdami Erasmus (aki annyiszor ütközik kora értetlen egyházával) írja: - A keresztény példányképe Krisztus legyen, aki a boldogság felé vivő utat a maga teljességében megmutatja... "Elég boldognak tarthatod azt, sőt csak egyedül azt tarthatod boldognak, aki Krisztust magában hordozza". (Op. V. 42. B.) S most már tényleg csak egy Erasmus-idézet: "Minden erénynek forrása a szorgos és lelkiismeretes nevelés." (De pueris lib. Instit. Op. I. 491. E.). Nagy nevelő volt, nevelési elvei ma is érvényesek.
A nevelés összefoglalva: emberformálás, s ez a nem könnyű feladat magában hordja a vajúdást, az ütközést, a szigort, s bizony olykor a kényszerítést is. A nevelés latin szava (e-ducatio) kivezetést, kiszabadítást is jelent, ami telitalálat, hisz a nevelés kiszabadítja a gyermeket az ösztönök sokszor rossz, parlagi, vad, sötét világából.

A keresztyén nevelés mindig hármas célzatú: 1. értelmi (a sötétségből a szellem világosságát ragyogtatja fel). 2. Erkölcsi nevelés (az ösztönök öntörvényű világából szabadít ki, közösségi emberré, érték-elvű emberré tesz. 3. Vallási-hitbeli nevelés (kiszabadít a bálványok, babonák világából, érző-együttérző emberré tesz, s az élő Istenhez vezet el.

Mivel a keresztyénség a szeretet vallása, Krisztus a Szeretet Istene, ezért a keresztyén nevelés központjában a szeretetre nevelés áll. Ez is hármas egységet jelent: istenszeretet, emberszeretet, hazaszeretet.

Egy olyan korban, amelyiket a szeretet és az erkölcs hiánya jellemez újra teret kell, hogy nyerjen a keresztyén erkölcsre nevelés az élet minden területén, s különösképpen az oktatásban. Dr. Török István egykori pápai teológiai professzor külföldön kiadott Etika c. könyvében "az erkölcsi kérdés kikerülhetetlenségéről" és "etikai bizonytalanságról" ír értékvesztett világunkban. Észleli mindezt a két világháború közötti időszak nagy filozófusa, moralistája, dr. Prohászka Lajos is "A mai élet erkölcse" c. alapművében, amelyben az erkölcs, az erények háttérbe szorulásáról ír, s összefoglalja korunk etikai válságának okait és kialakulását. Könyve első fejezetében a Méltóságot és a Szeretetet jelenti ki korunk legnagyobb hiányának és egyúttal szükségének, a keresztyén morál két alapkövének.

Karácsony Sándor, a nagy magyar nevelő csodálatos könyvének ("Magyar ifjúság") egy szép gondolatával fejezem be:
- Az ifjúság erkölcsi nevelése akkor eredményes, ha a felnövekvő nemzedék nem zsarol, hanem küzd jogos igényeiért. Nemcsak ajándékozni van kedve, hanem szolgálni, áldozni is tud, mert áthatja nevelőinek példája, a belőlük áradó szeretet.



 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Továbbképzés!!!
  2010-12-11 21:35:16, szombat
 
  Kistérségi uzsorás tanfolyam!

Tanulj Te is az IMF-nél






Alacsony a vérnyomásod?!

Felhívás nemzetközi holokauszt-oktatási szakértő képzési programon való részvételre

Link

Erre is van /volt/ pénz???

 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Iskolai dolgozatokból
  2010-12-03 18:04:39, péntek
 
 





MATEMATIKA ÉRETTSÉGI

A 2010-ES - EMELT SZINTŰ ÉRETTSÉGI - MATEMATIKAI ÍRÁSBELI FELADATAI

1. Sztojka család rendkívüli szorgalommal bodza lekvárt készít. A bodzát a közeli erdőből lopják, így semmilyen mezőgazdasági beruházásra nincs szükségük. Az 500g-os bodza lekvárt 600,- Ft-ért adják el az ismerőseiknek, számla nélkül. Rezsiköltséggel sem kell számolni, mivel a villanyórát átkötötték a 10db rezsó működtetéséhez. Így egy bodza lekvár eladásával 600,- Ft tiszta hasznot könyvelhetnek el. Mennyi bodza lekvárt kell eladni, hogy 3db BMW X5 személyautót és 2db nagyobb ingatlant tudjanak venni 1 éven belül?

2. A rendszerváltás óta a nemzeti összvagyon 40%-a tűnt el, és közben 100 milliárd forinttal adósodott el az ország. Hány hónapot kell még lopni a parlamenti képviselőknek, hogy a maradék közvagyon is eltűnjön, és az ország teljesen lepusztuljon?

3. Lajcsi faterja Vácon tölti a hatéves büntetését, amit kettős gyilkosságért kapott. A gyilkosságért 1.700.000 Ft-ot és egy félmillióért eladható arany Rolex karórát akasztott le. Lajcsi a vérdíjból minden héten eljátszik a lovin 15.000 Ft-ot. Átlagosan minden fogadás 8.000 Ft veszteséggel jár. Mennyi marad a vérdíjból, mire Lajcsi faterja egy év elteltével feltételesen szabadlábra kerül?
4. Sanya és Laca egy ukrán autógyűjtőtől a következő teljesítménybért kapják:
BMW: 40.000 Ft
Merci: 50.000 Ft
Toyota: 20.000 Ft
Opel: 15.000 Ft.
Ha a srácok négy BMW-t és hat Toyotát újítanak a gyűjtőnek, akkor hány Opelt kell szerválniuk ahhoz, hogy mindketten 300 ropit keressenek?

5. Dr. Lakatos Jokey és képzett munkatársa Sándor a vasúti sínek műszaki vizsgálatával foglalkozik. A hibásnak, illetve ISO 9001 minőség biztosításnak nem megfelelő vasúti síneket egyből eltávolítják. Ha egy óra alatt, az éjszaka sötétjében 4 pár sínt tudnak felszedni és egy IFA-ra felrakni. Mennyi idő alatt tudják megszűntetni Tárnok és Mezőberény közötti 225km hosszú vasútvonalat, ha nappal is dolgozhatnának?

6. Kolompár Dzsenifer két barátnőjével minden pénteken 16 üveg sört és két doboz cigit lop a közeli non-stopból. Hány üveget lopnak összesen, mire nyolcadikosok lesznek? A lányok most elsősök.

7. Lakatos Winnetou és üzlettársai havonta 3 vasúti sorompóból lopják ki az akkumulátort. Ez átlagosan 8 halálos balesetet jelent havonta.
a.) Ha egy akkumulátor ára 400 eFt, mennyivel kéne megemelni a családi pótlékukat, hogy a halálos áldozatok száma felére csökkenjen?
b.) Ha ezek a berendezések nem kerülnének pótlásra, és egyben le is zárnák a veszélyes szakaszokat, hány év múlva lenne nyereséges a MÁV?







MATEKOS VICCEK


A matektanár bemegy a patikába:
- Kérek egy doboz B12-es vitamintablettát.
- Sajnos az éppen elfogyott.
- És milyen van még?
- Csak B6-os.
- Akkor kérek abból kettőt!

- Melyik a legjobb gyógyszer?
- mínusz 5.
- Miért?
- Mert 1-6.

Ha IV. Béla 20 év alatt 32 törvényt alkotott,
akkor 15 év alatt 10 törvényt hányadik András alkotott?


- Miről lehet megismerni az igazi matematikust? - ???
- Onnan, hogy nem halmozza az élvezeteket, hanem élvezi a halmazokat.

Egy matektanár megy az úton. Megtámadja egy bűnöző, de hirtelen a bokorból előbukkan egy fekete köpenyes, maszkos ember és megmenti.
Ekkor a tanár megszólal:
- Ki vagy te?
A megmentő nem válaszol, csak egy nagy Z betűt vés a falba a kardjával.
- ÁÁÁ! Köszönöm, hogy megmentettél, egész számok halmaza!

- Milyen az unalmas matektanár?
- Szigorú, monoton és nő.

A fényképészetbe betér egy matektanár:
- Szeretnék erről a filmről képeket csináltatni.
- 9x13?
- 117. Miért?

Matek órán a logaritmusból írnak dolgozatot a diákok. Pistike, mivel nem tudja a megoldásokat, megkéri a padtársát Jancsikát, hogy nézhesse róla a megoldásokat.
Jancsika azt mondta, hogy jó, csak változtasson rajta valamit.
Szünetben megkérdezte Jancsika, hogy sikerült a dolgozat és hogy mit változtatott rajta.
Pistike megszólalt, hogy jól és meg is változtattam valamit.
Jancsika:
- Mit?
Pistike:
- Ahová te azt írtad, hogy log, én azt írtam, hogy fityeg.

Tantárgy-magyarázat:
Ha robban, kémia.
Ha nem működik, fizika.
Ha zöld, vagy izeg-mozog, biológia.
Ha érthetetlen, matematika
Ha értelmetlen, közgazdaságtan.

- Mennyi a pálinka és az aszpirin összege?
- 11, ugyanis a pálinka üt, az aszpirin meg hat, és ugye üt meg hat az tizenegy.

Szerelmi matematika:
Okos férfi+okos nő=szerelem.
Okos férfi+ buta nő=viszony.
Buta férfi+okos nő=házasság.
Buta férfi+buta nő=terhesség.

A matematika tanár kiosztja a házi dolgozatot.
- Mondd, Ferike, kérdezi az egyik gyerektől -, te egyedül oldottad meg ezt az egyenletet?
- Nem, tanár úr kérem, két ismeretlennel.

A parancsnok beszélget a katonákkal, hogy kinek mi a szakmája. Van asztalos, esztergályos, kőműves, aztán egyszer csak talál egy matematika tanárt.
- Maga ért a matematikához?
- Jelentem, igen!
- Akkor mondja meg, mennyi háromszor tizenhét!
- Ötvenegy!
- Ejha! Hogy tudta ilyen gyorsan kiszámolni?
- Hát nagyon egyszerű volt. Háromszor tíz az harminc, és háromszor hét az huszonegy.
Ebből már csak az következik, hogy huszonegy meg harminc az ötvenegy.
- És maga mondja, hogy ért a matematikához?
- Nem egyszerűbb lett volna az, hogy ötven meg egy az ötvenegy?




 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Lista a társakról
  2010-11-26 19:42:45, péntek
 
 







LISTA A TÁRSAKRÓL


Egy napon azt kérte az osztálytól a tanárnő, hogy minden osztálytársuk nevét írják föl egy lapra úgy, hogy a nevek mellett maradjon egy kis üres hely. Gondolják meg, mi a legjobb, amit mondani tudnak a társaikról, és azt írják a nevek mellé. Egy teljes órába telt, mire mindenki elkészült és mielőtt elhagyták az osztálytermet, a lapot átadták a tanárnőnek.

Hétvégén a tanárnő minden diák nevét fölírta egy papírlapra és mellé a kedves megjegyzéseket, amelyeket a tanulótársak írtak róla.

Hétfőn, minden tanuló megkapta a listáját. Már kis idő múlva mindegyik nevetett. "Tényleg?" - hallatszott a suttogás... "Nem is tudtam, hogy én valakinek is jelentek valamit!" - és "Nem tudtam, hogy a többiek ennyire kedvelnek" - szóltak a megjegyzések.

Ezután senki nem emlegette többé a listát. A tanárnő nem tudta, hogy a diákok egymás közt, vagy esetleg a szüleikkel beszéltek-e róla, de nem is törődött vele. A feladat elérte a célját. A tanulók elégedettek voltak magukkal és a társaikkal.

Néhány évvel később az egyik fiú elesett Vietnamban, és a tanárnő elment a tanítványa temetésére. A templomot megtöltötte a sok barát. Egyik a másik után - akik szerették vagy ismerték a fiatalembert - odamentek a koporsóhoz, és lerótták utolsó kegyeletüket. A tanárnő a sor végén lépett oda és imádkozott a koporsó mellett. Ahogyan ott állt, az egyik koporsóvivő katona megszólította: "Ön a matematika tanárnője volt Mark-nak?" Ő igent bólintott. Erre a fiú azt mondta: "Mark nagyon gyakran beszélt magáról."

A temetés után összegyűltek Mark régi osztálytársai. Mark szülei is ott voltak és szemmel láthatóan alig várták, hogy beszélhessenek a tanárnővel.

- Valamit szeretnénk mutatni" - mondta az apa és előhúzott egy pénztárcát a zsebéből. - "Ezt találták, amikor a fiunk elesett. Úgy gondoltuk, Ön meg fogja ismerni."

A pénztárcából előhúzott egy erősen gyűrött lapot, amelyet nyilván összeragasztottak, sokszor összehajtogattak és széthajtottak már. A tanárnő - anélkül, hogy odanézett volna - tudta, hogy ez egyike volt azoknak a lapoknak, amelyeken a kedves tulajdonságok álltak, amelyeket az osztálytársak írtak Markról.

- Nagyon szeretnénk Önnek megköszönni, hogy ezt a feladatot adta az osztálynak" - mondta Mark anyja. "Amint látja, Mark nagyon megbecsülte."

A többi régi tanítvány is összegyűlt a tanárnő körül. Charlie elmosolyodott és azt mondta: "Nekem is megvan még a listám. Az íróasztalom felső fiókjában őrzöm."

Chuck felesége pedig így szólt: "Chuck megkért, hogy a listát ragasszam be az esküvői albumba." "Az enyém is megvan még" - mondta Marily. "A naplómban tartom". Ekkor Vicki, egy másik osztálytársuk a zsebnaptárát vette elő, és megmutatta a használattól megkopott és foszladozó listát a többieknek. "Mindig magamnál hordom" - mondta Vicki, és hozzátette: "Meg vagyok győződve, hogy mindnyájan megőriztük azt a listát."


Embertársainkkal való együttélésünkben gyakran elfeledkezünk arról, hogy minden élet véget ér egy napon és senki sem tudja, mikor jön el ez a nap. Ezért kellene megmondanunk azoknak az embereknek, akiket szeretünk és akikért aggódunk, hogy fontosak a számunkra. Addig kell ezt megmondani, amíg nem késő. Mindenki megteheti, aki ezt az írást elolvassa. Ha nem teszi meg, elszalaszt egy csodás lehetőséget, hogy valami kedveset és szépet tegyen.

Gondolj rá: azt aratjuk, amit vetettünk. Amit az ember ad a másik embernek, vissza is jön a saját életébe. Ez a nap áldott nap lesz és éppen úgy különleges, mint te magad vagy.



Link





 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Petőfi után szabadon
  2010-10-26 22:51:45, kedd
 
 







EGY GONDOLAT BÁNT ENGEMET /Petöfi után szabadon/


Egy gondolat bánt engemet
Matekból bukni meg.
Bukjak meg inkább fizikából
Mint a matek vegyes szorzatából.

Ne ily bukást adj istenem,
Ne ily bukást adj énnekem.
Legyek ének, melyet undorral tanulnak népek ,
Vagy legyek egy orosz ragozás,
Melyet a frásszal etet meg sok diák.

Ha majd minden diáknép
A bezárást megúnva utcára lép,
Kezükben tépett füzettel,
Törött vonalzóval, és a vonalzókon
Eme szent jelszóval: Diákszabadság!

Ezt elharsogják a sulitól hazáig,
Ahol a diák ész, és az apai kéz megütközik.
Ott essem el én a konyha közepén,
Ott folyjon ki ifjúi vér szívemböl,
Ha majd ajkam örömteli végszava zendül.
Hadd nyelje el azt az apai dörej,
A testvéri röhej , és a tányérzörej.

Ha majd eljö a nagy pótvizsga napja,
Hol ünnepélyes lassú gyászzenével,
Kopasz tanárok kiséretével
A bukottakat újra megbuktatják:
Kik érted buktak szent Diákszabadság!







 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
A Pázmányon hangzott el...
  2010-10-20 19:57:06, szerda
 
 




A Pázmányon hangzott el felvételi beszélgetések során - jogi kar és bölcsészkar

1. A pun háborúban nagyon sok római elpusztult. Ezek mind Rómába költöztek és proletárok lettek belőlük.

2. Sztálin eredeti neve Dzsuvás Villi volt.

3. A kaszt zárt társadalmi csoport, ami között csak lélekvándorlással lehet mozogni.

4. Ahhoz, hogy valaki dzsentri legyen, tartalékos tiszti érettségi kellett.

5. Kréta élén két Minótaurosz állt, akik évente cserélték egymást.

6. - Ki volt Ben Gurion?- Angol szociológus, a Magna Charta szerzője.

7. A középkor virágzása a mezőgazdaság forradalmával kezdődött (sövényvágó olló, hidraulikus szivattyú).

8. Szent István valahol azt hallotta: azé a föld, aki megműveli.

9. - Milyen tisztségeket töltött be Cromwell 1685-ben bekövetkezett haláláig?
- Lord-processzor.

10. - Mi az önkormányzat?- Ahol az emberek sürgős dolgaikat elvégzik.

11. - Magyarország tagja a NATO-nak?
- Nem.
- Miért?
- Magyarország a Varsói Szerződés révén lett tagja az ENSZ-nek, de később úgy döntöttek, hogy mégsem csatlakozunk a NATO-hoz.
- Hány tagja van jelenleg a NATO-nak?
- Több mint 30. Nem, nem, nem, 51.
- Értem. Ki Irak elnöke?
- Arafat.

12. Leginkább Aranyt szeretem és Petőfit, mert nekik nem volt annyi aberrációjuk, mint a többi költőnek.

13. - Miről szól Katona József Bánk Bán című drámája?
- Arról szól, hogy van Bánk, aki egy bán...

14. - Mi az eutanázia?
- Az egy betegség, egy tudathasadásos állapot.

15. - Radnóti Miklós miért volt kénytelen Szegeden folytatni egyetemi tanulmányait?
- Radnóti Miklós eredetileg jogász szeretett volna lenni, de végül a könnyebb utat választotta, ezért ment a szegedi egyetemre.

16. Pál apostol javasolta, hogy a túlzott aszkétizmust mellőzzék, mert mindenkinek joga van a jóléthez.

17. Széchenyi fő műve a Tőke.

18. Csoóri Sándor több évet élt Indiában s ott is halt meg.

19. - Mit tud Pázmány Péterről?
- Pázmány Péter költő volt és politikus. Gondolom, köztiszteletben álló személy volt.

20. - Mikor tört ki az 1848-as forradalom? ...

21. - Ki kötötte a Bethlen-Peyer-paktumot?
- Az SZDSZ és az MDF.

22. - Mondjon magyar kormányzókat!
- Göncz Árpád, Fráter György.

23. - Ki volt Szent Imre nevelője?
- Várszegi Asztrik.

24.- Mikor alapították a Szovjetuniót?
- XVIII. század.
- Nem. Mikor szűnt meg?
- 1450-es, 60-as évek.
- Nem jó. Azt mondja meg, mely országok tartoztak hozzá!
- Az északiak!
- Például?
- Norvégia!

25. Magyarországon 1849 után a hivatalos nyelv az osztrák.

26. A pápa református vallású.

27. A keleti kereszténység vezetője a tibeti láma.

28. - Mondjon párat a tízparancsolatból!
- Felebarátod feleségét szeresd!

29. - Foglalja össze a keresztény tanítás lényegét!
- Hát, ezt most így Anschluss nem tudnám megmondani.

30. Luther Márton templomi könyvnyomtatással foglalkozott, és egyet-kettőt ki is szögezett a templomkapura.

31.- Mi a feminizmus?
- A feminizmus azt jelenti, hogy a nők el vannak nyomva a férfiak alatt.

32. Ha valaki sok évig él egyedül, annak rendszerint házasság a vége.

33. - Mi az RMDSZ?
- Az RMDSZ egy román alapítvány, a kuratórium elnöke Tőkés László.

34. - Ki jelenleg a köztársasági elnök?
- Nem tudom, mert szerintem alkalmatlan.

35. - Ki Csurka István?
- A Munkáspárt elnöke.

36. - Ki volt kormányon 1994-1998 között?
- A MIÉP és az MSZMP.

37. - Hogyan végződik a Hamlet?
- Meghajolnak a színészek.

38. - Milyen szabadságjogokat ismer?
- Két szabadságjogot ismerek: a vallásit és a szexuálisat.

39. - Mi az Alkotmány?
- Az Alkotmány egy intézmény, szervei: Alkotmánybíróság, a zászló, a címer.

40. Svájcban az egyik hivatalos nyelv a svéd, mert Svájc Svédországgal határos.

41. Magyarország jellemző állatfaja a béka.

42. - Hol van Bős és Nagymaros?
- A Tiszán.
- Hol?
- A Maroson!

43. Szent István kért egy koronát, majd megfogalmazta a szatmári tizenkét pontot.

44. - Ki volt Szent István felesége?
- Bajor Gizi.

45. A fáradt Odüsszeusz leheveredett egy nimfa alá.

46. Radnóti Miklós egész életében tudta, hogy meg fog halni.

47. - Az eutanázia például azt jelenti, hogy ha valakinek az anyósa lélegeztető gépen van, kikapcsolja a lélegeztető gépet.

48. Az első világháborút azért vesztették el a németek, mert Bulgárián keresztül támadták meg Franciaországot.

49. Vannak olyan helyek a Földön, ahol például éjszaka egyáltalán nincs napsütés.






 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Alacsony a vérnyomásod?!
  2010-08-07 19:29:05, szombat
 
 




Pályázat figyelő

Továbbképzés - Erre van pénz!!!


Link



Ilyen volt a 80-as években iskolába járni

Link




 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
2085 - Történelem érettségi
  2010-07-24 19:33:59, szombat
 
 




2085 - Történelem érettségi

A 2085-as történelem érettségi tételei:

1. Fekete Pákó betelepülése, majd kiűzetése Magyarországról!

2. Győzike vagyonosodása és az etnobiznisz összefüggései.

3. Fejtse ki részletesen, hogyan "kúrta" el Magyarország sorsát Gyurcsány Ferenc miniszterelnök!?

4. Ismertesse részletesen a századforduló médiájának egyetemes kultúrtörténeti alkotásait (Big Brother, Való Világ, Fókusz, Aktív, Dáridó, Fásy Mulató), és azok pozitív hatásait a kor társadalmának szellemiségére, intelligenciaszintjére.

5. Anettka és a kozmosz közti viszony a XXI-ik században.

6. Döntse el melyik évben volt nő, és melyik évben volt férfi Terri Black!

7. Magyarország "sztárjai" a XXI. Században: Fekete Pákó, Győzike. Jelölje térképen, mely kontinensre kellett volna visszavándorolniuk?

8.Balázs Vs. Mónika show. Melyiknek volt a nagyobb nézettsége, és közerkölcsformáló hatása?

9. A Barátok közt szappanopera 102542. részének részletes bemutatása a XXI-ik század végén! Ismertesse bizonyos szereplők sorozatbéli életrajzát. Mint pl. a Tilda-karakter evolúciója (1-51-ig)

10. Miért részesíti előnyben a roma többségi társadalom az idegen hangzású keresztneveket? (Eszmeralda, Rozalinda, Izaura, Pamela, Szamanta,ill. Vinettú, Szándokán, Hoszéármándó, Ronáldó, Maradona)

11.Ki volt Kiszel Donatella édesapja? Válassza ki, és húzza alá a megfelelő személy nevét:
- Mr. Sylvester Stallone
- Kondor Csaba Úrhölgy
- Az ismeretlen katona ("akcióban eltűnt" )
- Az igazi Fantomas

12. Kelemen Anna metamorfózisának ismertetése, munkásságának kultúrtörténeti elemzése.

13. Ismertesse Kocsor Zsolt (egykori művésznevén: Kozsó) nemzetközi elismertségének (Nobel-békedíj, Grammy-díj, Szívárvány Zászló-érdemrend) okait és pályafutásának főbb állomásait.

14. Mikor csatlakozott Magyarország államadóssága a "Fejlődő Országok" elitcsapatához?
A:2007
B:2008
C:2009

15. Melyik hazai mestermű vált a világörökség részévé a XXI-ik század közepén?
- Kiszel Tünde "Donatellácska" naptársorozata
- A 4-es metró frissen átadott, Panama-díjas első szakasza
- A Chuck Norris híd
- Schobert Norbert Update Enciklopédiája







 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Egy tanár levele
  2010-06-19 21:28:30, szombat
 
 







Egy tanár levele

Ez most rasszizmus...???

Egy magyarországi általános iskolában tanítok középkorú tapasztalt kollektívában. Településünk nem Borsodban található,még csak nem is a közelében. Tágabb környezetünkben alig jelent problémát a cigánykérdés egyelőre. Bár egyik alsós gyerekünk a tanító nénijének már beszólt a minap, hogy hiába dumál, mer mán úgyis mink vagyunk többségben! Iskolánkban félévzáró értekezletet tartottunk, melyen a szokásoknak megfelelően értékeltük az osztályok teljesítményét elsőtől nyolcadikig. Az alábbi értékelés az elsősök osztályfőnökétől és napközis nevelőitől származik, akiknek a nevét (mint ahogy iskolánk, településünk, megyénk és jómagam nevét sem) nem teszem közzé, okulva egyebek mellett a tanárverésekből és a miskolci rendőrkapitány esetéből, aki bátorkodott szakmai kérdésekben tényeket közzétenni a cigánybűnözésről szóval, mert félünk. A pedagógus kollégák szavait, mondatait szó szerint közlöm. Nem rendszereztem tematikailag a mondatokat, úgy írtam le, ahogy azok elhangoztak.

1. osztály félévi értékelése (2008/09):

Az osztályomba járó gyerekek túlnyomó többsége kritikán aluli képességekkel és szülői háttérrel rendelkezik. Mindössze négyen vannak, akik megfelelő családi háttérrel rendelkeznek. Szaguk alapján - nem félek kimondani - magamban büdösekre és illatosokra osztom az osztályt. Ha szóvá teszem a szülőknek, hogy a gyerekük mosdatlanul jön iskolába, ordibálnak, fenyegetőznek Mi köze hozzája, magának az a dolga, hogy megtaniccsa! Vannak, akiknek a kezén hétfőn még ott van a pénteki vízfesték nyoma. Volt, akinek a ruháján és a hajában hetekig ott volt az ételmaradék. Már pedig nem fogom hagyni, hogy büdösen, koszosan járjanak az osztályomba! (Megjegyzés: Van, akinek retkes a bőre, és gyakori a tetvesedés az iskolában.) A gyerekek követelőzők, akaratosak, hangosak türelmetlenek, irigyek, koszosak, mosdatlanok. Vannak közöttük, akik éheznek, és ez számukra fizikai fájdalmat okoz. Az az igazság, hogy többek szüleit kiskorúak veszélyeztetése miatt fel kellene jelentenünk. Egyelőre nem tettük, mert bizonyítani is kellene, és ki tudja, mi lenne a következménye. A minap este felhívott otthon mobilion az egyik gyerek családja és megfenyegetett. Senkinek nem adtam meg a mobil számomat. A Családsegítő Szolgálatnak szóltunk már, de a szolgálat munkatársainak segítségét is durván visszautasítják. Az osztályban többeknek nincs téli ruházata, a legnagyobb fagyban is vászoncipőben járnak, de kólára, chipsre és ékszerekre valahonnan futja.

A képességeikről szólva: A szóbeli kérdéseket nem értik, nem fogják fel. A betűk hangjait nem hallják meg, nem tudják értelmezni. Nem tudnak egymással játszani, csak veszekedni, és egyfolytában ordítoznak. Némi javulás, hogy az osztály legdurvább gyereke már nem verekszi végig az egész napot. Négy gyerek kivételével nem tudnak semmit, nem ismerik a betűket, a számokat. Hazudnak és lopnak, pedig csak 6 évesek. Nem úgy lopnak, hogy elcsenik az asztalról a radírt vagy a ceruzát, hanem előre megfontoltan, kitervelten. A lányok erőszakoskodnak a fiúkkal. Rájuk másznak, tapizzák, csókolgatják őket, a fiúk igyekeznek menekülni. Az iskolai élet egy végeláthatatlan küzdelem az osztályban. Semmit sem érnek a tanult és a korábbi osztályaimban sikerrel alkalmazott pedagógiai módszerek, pedig azokban az osztályokban is volt gondom bőven. Amíg egy szót leírnak, kétszer-háromszor beesnek a pad alá, mert nem tudnak egy helyben ülni. Tudják viszont betéve a Tv-sorozatok tartalmát. Éjszaka is a Tv előtt ülnek, mert elmondják, hogy mi volt az esti horror és pornó filmekben. Óriási bajok, súlyos bajok vannak! A minap egyikük lepisilte a másik táskáját és tetves ribancnak nevezték egymást. A könyvet legtöbbször félre kell tetetnünk velük órán, mert remény sincs arra, hogy haladjunk az anyaggal, inkább megpróbálunk a tanítás helyett nevelni, amennyire lehet. Legtöbbnek nincs felszerelése, tolltartója, tornacucca, és mellette játsszák az agyukat.

Ha a gyerek semmit sem tanul az iskolában, akkor is jobb helyen van itt, mint otthon. Egyiküknek év eleje óta egy aláírás sincs az ellenőrzőjében, félévkor a szülő mégis rám rontott, reklamált a gyerek értékelése miatt. Folyamatosan hadakozunk a szülőkkel.Nem tudnak egy helyben ülni, egyáltalán a széket használni, nem tudnak orrot fújni, ceruzát használni. Egyik kezemmel a ceruzás kezét fogom, másikkal mutatom, hogy hova nézzen. Nem figyel fel a saját nevére! A lapot középen kezdi el nézegetni és nem a bal felső saroknál. Mint egy majom, úgy mutogatom neki ugyanazt az ábrát egyszerre a táblán, és a könyvben is, nem tudja, hogy mit kell néznie. Nem tudja, melyik a jobb és a bal keze. Nem ismerik az alatta, fölötte, mellette fogalmakat. A menzán nem tudja a kanalat használni. A száját teszi bele a rizsbe, úgy lapátolja be az ételt, gyorsan, mohón, mint a kutyák. Nem tudják használni a WC-t. Már az oviba sem jártak rendesen. Ha a kötelező nagycsoportba be is volt íratva a
gyerek, egy napot járt, két hétig hiányozott, így ment egész évben. A leggyakrabban használt szavuk az, hogy Akarom, Akarom, Akarom!!!

Eddig az idézet. Néhány egészen elképesztő történetet kihagytam, mert beazonosíthatóvá tenne minket. Iskolánkban még valamivel kevesebb a cigány, mint a magyar gyerek. Ismerve az elsősök és az óvodás gyerekek összetételét, egy, legfeljebb két éven belül megfordul az arány. (Megjegyzem: tantestületünk nem jogosult a problémás gyerekeket tanító pedagógusoknak járó illetményre, nem mintha ez megoldást jelentene, legfeljebb a fizetésünk haladná meg a százezer forintot.) A kollektíva amúgy kiváló, mondhatnám, hogy rutinos, harcedzett. Jól tudjuk, hogy kis újjal sem nyúlhatunk hozzá a cigánygyerekhez, amikor órán lehülyéz, tudjuk, hogy nem érdemes még csak kiabálnunk sem a kezelhetetlen tanítvánnyal, mert bejön az öntudatos cigány család, ordibál, fenyegetőzik, netán kiveszi a gyereket az iskolából, mi meg bezárhatunk, mert a kritikus alá csökken a létszám. Sajnos igaza van a borsodi cigány vajdának, aki így fogalmazott a minap: egy cigánygyereknek több joga van, mint a tanárnak!

Egy ideje észrevettük, hogy nem egyenlő mércével mérjük a magyar és cigánygyerekeket. Hátrányos megkülönböztetésben részesítjük a normális családi helyzetben lévő tanítványainkat azáltal, hogy a neveletlen és gyakran buta gyerekekkel kénytelenek vagyunk elnézőbbek lenni, mert számolnunk kell a kellemetlen következményekkel. Az integrált oktatás következtében szinte minden osztályban hátrányt szenvednek a magyar gyerekek, mert az állandó fegyelmezési kényszer tőlük veszi el az időt. Mivel a 70-es IQ fölötti gyerekeket már integráltan kell tanítanunk, alig van lehetőségünk a tehetséggondozásra. (Megjegyzem. amikor integrált oktatásról beszélünk, akkor ez iskolánkban ettől a tanévtől már a kisebbségben lévő magyar gyerekek cigány osztályokban való tanítását jelenti.)

A cigányok parasztgyereknek nevezik a magyar gyerekeket, mégsem megy senki az ombudsmanhoz, de kikérik maguknak, ha a tanár vagy a tankönyv a cigány szót használja rájuk.

Egyik kolléga sem cigánygyűlölő. Mi több, mi köszönünk előre az utcán a cigány tanítványaink szüleinek, igyekszünk alkalmazkodni a kihívásokhoz. Cigány tanítványaink közül van több jó képességű, tehetséges és jó modorú gyerek is, akinek az oktatására kiemelt figyelmet szentelünk, talán azért is, hogy bizonyítsuk: nem a származás alapján tanítunk és nevelünk. És ez valóban így is van. És bármennyi gond is van velük, sajnáljuk azokat a cigánygyerekeket, akik minősíthetetlen családi környezetből, koszos putrikból, netán éhezve jönnek iskolába. Számunkra ugyanakkor nem kérdés, hogy létezik-e Magyarországon cigánykérdés, mert mi tudjuk, a saját bőrünkön tapasztaljuk, hogy létezik, bármit mondjanak is a politikusok. Aki ezt tagadja és nem tesz ellene semmit, az felelőtlen és bűnös politikát folytat. Nehéz megmondani, hogy mi lenne a megoldás, és nem is a mi dolgunk, mi csak normális körülmények között szeretnénk tanítani, mert ez a szakmánk, ez a hivatásunk. De tisztán látjuk, kiket adunk tovább a szakmunkásképzőkbe, és tudjuk, hogy ha így folytatódik, 10-20 év múlva már nem lesz ebben az országban elég képzett dolgos kéz, és nem lesz, aki megtermelje a nyugdíjunkat. És azt is látjuk - a KSH népességi adatai is előrejelzik - hogy rövidesen kisebbségbe kerül a magyarság saját hazájában. S ha a többség olyan lesz, mint a mostani alsósaink, márpedig csodát a legnagyobb erőfeszítések árán sem tudunk tenni velük.

Isten óvja hazánkat, gyermekeinket és unokáinkat!


 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
     2/3 oldal   Bejegyzések száma: 20 
2019.03 2019. április 2019.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 9 db bejegyzés
e év: 253 db bejegyzés
Összes: 4830 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1418
  • e Hét: 9655
  • e Hónap: 36278
  • e Év: 173650
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.