Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 19 
Éjféli szentmise Vatican - Róma 2019.12.24
  2019-12-25 15:59:58, szerda
 
  - Ferenc pápa karácsony éjjel: Isten nem várta ki, hogy előbb jóvá váljunk, odaajándékozta magát
Videó Link

Pope Francis-Christmas Message and “Urbi et Orbi" Blessing 2019-12-25.
Videó Link
A Szentatya köszöntő szavai az Urbi et Orbi áldás után:
Kedves testvéreim! Megújítom karácsonyi jókívánságaimat mindannyiótoknak, akik a világ minden részéről eljöttetek erre a térre, és azoknak is, akik a különböző országokból a rádió, a televízió és a többi kommunikációs eszköz révén kapcsolódnak hozzánk. Megköszönöm, hogy itt vagytok ezen az örömteli napon. Mindannyian meghívást kaptunk arra, hogy reményt nyújtsunk a világnak, szavainkkal, de mindenekelőtt életünk tanúságtételével hirdetve, hogy megszületett Jézus, a mi békénk.
December 24-én a karácsonyéjjeli szentmisén a Szentatya a Szent Péter-bazilikában bemutatott szentmisén Istennek a megtestesülésben megvalósult kegyelméről beszélt, mely ingyenes, mindenkinek szól és feltétel nélküli.
,,A nép, amely sötétben jár, nagy fényességet lát" (Iz 9,1). Az olvasmány jövendölése az evangéliumban valósult meg: miközben a pásztorok éjjel virrasztottak földjükön, ,,beragyogta őket az Úr dicsősége" (Lk 2,9). A föld éjében megjelent az égből érkező fény. Mit jelent ez a sötétségben felragyogott fény? Szent Pál szinte sugallja a választ, azt mondta: ,,Megjelent Istenünk kegyelme." Isten kegyelme, mely ,,megváltást hoz minden embernek" (Tit 2,11), ezen az éjszakán elborította a világot. De mi is ez a kegyelem? Az isteni szeretet, a szeretet, amely átalakítja az életet, megújítja a történelmet, megszabadít a rossztól, békével és örömmel tölt el. Ezen az éjszakán megmutatkozott előttünk Isten szeretete: Jézus az. A Magasságbeli Jézusban kicsinnyé lett, hogy szeressük őt. Isten Jézusban Gyermekké lett, hogy átölelhessük őt. Ám feltehetjük a kérdést: Miért nevezi Szent Pál Isten világba való eljövetelét ,,kegyelemnek"? Azért, hogy elmondja nekünk: ez teljességgel ingyenes ajándék. Itt a földön látszólag mindent az ,,adj, hogy kapj" logikája vezérel. Isten ingyenesen érkezik közénk. Szeretete nem képezi üzlet tárgyát: nem tettünk semmit azért, hogy kiérdemeljük, és soha nem is leszünk képesek megfelelően viszonozni azt.
.........


Megjelent Istenünk kegyelme. Ezen az éjszakán megértjük, hogy bár nem értük fel, ő maga kicsinnyé lett értünk; miközben a saját ügyeink után jártunk, ő eljött közénk. Karácsony arra emlékeztet, hogy Isten továbbra is szeret minden embert, még a legrosszabbat is. Nekem, neked, mindannyiunknak ezt mondja a mai napon: ,,Szeretlek, és örökké szeretni foglak, értékes vagy a szememben." Isten nem azért szeret téged, mert helyesen gondolkodsz és jól viselkedsz; szeret téged, és ennyi elég. Szeretete nem kötődik feltételekhez, nem tőled függ. Lehet, hogy tévesek az elgondolásaid, a legkülönfélébb színekből keverted össze azokat, ám az Úr nem hagy fel azzal, hogy szeressen téged. Hányszor gondoljuk azt: Isten akkor jó, ha mi is jók vagyunk, és megbüntet minket, hogyha rosszak vagyunk. Ez nem így van. Tovább szeret bennünket, még a bűneinkben is. Szeretete nem változik, nem gyanakvó; hanem hűséges, türelmes. Íme, az ajándék, amelyre karácsonykor rálelünk: döbbenten fedezzük fel, hogy az Úr a lehető legteljesebb ingyenesség, legnagyobb gyöngédség. Dicsősége nem vakít el minket, jelenléte nem rémít meg. Szegényként, semmit sem birtoklóként születik, hogy szeretetének gazdagságával hódítson meg minket.
Megjelent Istenünk kegyelme. A kegyelem a szépség szinonimája. Ezen az éjszakán Isten szeretetének a szépségében felfedezzük önmagunk szépségét is, hisz mi vagyunk, akiket Isten szeret. Jóban és rosszban, egészségben és betegségben, boldogan vagy szomorúan, az ő szemében szépek vagyunk: nem azért, amit teszünk, hanem azért, akik vagyunk. Eltörölhetetlen, érinthetetlen szépség lakozik bennünk, kiiktathatatlan szépség, amely létünk szíve. Erre emlékeztet minket Isten a mai napon, amikor szeretettel magára veszi emberségünket, és a sajátjává teszi azt, mindörökre ,,egybekelve" vele.
A mai éjszakán a pásztoroknak meghirdetett ,,nagy öröm" valóban ,,az egész népé". Ezek a pásztorok bizonyára nem voltak szentek. Személyükben mi is jelen vagyunk, törékenységeinkkel és gyöngeségeinkkel együtt. Ahogyan őket hívta, Isten úgy hív minket is, mert szeret bennünket. Az élet éjeinek idején nekünk is azt mondja, amit nekik: ,,Ne féljetek" (Lk 2,10). Bátorság, ne veszítsétek el bizalmatokat, ne veszítsétek el reményeteket, ne gondoljátok, hogy a szeretet elvesztegetett idő! Ezen az éjszakán a szeretet legyőzte a félelmet, új remény jelent meg, Isten szelíd fénye legyőzte az emberi arrogancia sötétségét. Emberiség, Isten szeret téged, és érted emberré lett, többé már nem vagy egyedül!
Kedves testvéreim, mihez kezdjünk látva ezt a kegyelemet? Egyetlen dolgot: el kell fogadnunk az ajándékot. Mielőtt elindulnánk Isten keresésére, engedjük, hogy ő keressen bennünket, aki elsőként keres! Ne a saját képességeinkből, hanem az ő kegyelméből induljunk ki, mivel ő, Jézus, a Megváltó. Függesszük tekintetünket a Gyermekre, és engedjük, hogy eltöltsön minket gyöngédsége. Nincs többé mentségünk arra, hogy nem hagyjuk, hogy Isten szeressen minket: többé nem jelent erre igazolást az sem, ami félresikerül az életünkben, ami nem működik az Egyházban, ami baj van a világban. Mindez a háttérbe szorul, mivel Jézus a maga őrült, teljességgel szelíd és emberközeli szeretetével szemben nincsenek többé mentségek. Ez karácsony kérdése: ,,Hagyom-e, hogy Isten szeressen engem? Ráhagyatkozom-e szeretetére, mely eljön, hogy megmentsen?"

Egy ilyen nagy ajándék nagy hálát érdemel. A kegyelem elfogadása azt jelenti: képesek vagyunk köszönetet mondani. Csakhogy életünktől gyakran messze van a hála. Ma van a legjobb nap arra, hogy közel lépjünk a tabernákulumhoz, a bölcsőhöz, a jászolhoz, hogy köszönetet mondjunk. Fogadjuk el az ajándékot, amely maga Jézus, hogy aztán Jézushoz hasonlóan mi is ajándékká váljunk. Ajándékká válni azt jelenti, hogy értelemmel ruházzuk fel az életünket. Ez a legjobb módja annak, hogy megváltoztassuk a világot: akkor változunk meg mi magunk, akkor változik meg az Egyház, akkor változik meg a történelem, amikor elkezdjük önmagunkat, és nem a többieket változtatni, ezáltal ajándékká téve az életünket.
Jézus ezt mutatja meg nekünk ezen az éjszakán: nem valakinek a kényszerítésével, nem is a szavak erejével, hanem saját életének odaajándékozásával változtatja meg a történelmet. Nem várta ki, hogy előbb jóvá váljunk, hogy aztán szerethessen bennünket, hanem ingyenesen nekünk ajándékozta magát. Mi se várjunk arra, hogy előbb a másik váljon rendes emberré, hogy aztán jót tegyünk vele; azt se várjuk, hogy az Egyház tökéletes legyen, hogy szerethessük; hogy a többiek előbb tekintetbe vegyenek minket, hogy aztán szolgáljuk őket! Kezdjük el mi! Ezt jelenti a kegyelem ajándékának az elfogadása. A szentség pedig nem egyéb, mint ennek az ingyenességnek a megőrzése.
...... .........


Egy bájos legenda szerint Jézus születésekor a pásztorok különféle ajándékokkal siettek a barlanghoz. Mindegyikük azt vitte magával, amije volt: egyik a munkája gyümölcsét, a másik valami értékeset. Ám miközben mindegyikük nagylelkű bőkezűséggel adakozott, volt köztük egy pásztor, akinek nem volt semmije. Nagyon szegény volt, semmit sem tudott felajánlani. Miközben mind versengve mutatták be ajándékaikat, ő oldalt át, szégyenkezve. Egy idő után Szent József és Szűz Mária belefáradt a sok ajándék átvételébe - különösen Mária, aki a kezében tartotta a Kisdedet. Ekkor meglátta az üres kezű pásztort, és megkérte, jöjjön közelebb. Majd a kezébe adta Jézust. A pásztor megértette, hogy többet kapott, mint amennyit megérdemelt: a történelem legnagyobb ajándéka volt a kezei között. Nézte a kezeit, a kezeket, melyeket mindig üresnek látott: most Isten bölcsőjévé váltak. Megérezte, hogy szeretik. Legyőzte szégyenét, és a többieknek is kezdte mutatni Jézust, mivel nem tudta megtartani csak magának az ajándékok ajándékát.
Kedves testvérem, ha úgy érzed, üresek a kezeid, ha azt látod, hogy szíved szűkölködik a szeretetben, akkor ez az éjszaka pont neked szól. Megjelent Istenünk kegyelme, hogy felragyogjon az életedben. Fogadd el, benned is csillogni fog karácsony fénye!
...... ..........



Fordította: Török Csaba
Fotó: Vatican News
Magyar Kurír

- Beszéde a katolikus ma oldalon Link

 
 
0 komment , kategória:  Éjféli szentmisék  
2019.12.24 karácsonyi fények templomunkban
  2019-12-25 15:52:48, szerda
 
  Saját fotózás
........



........


Pio atya -örök imádás kápolna
...... ........... .......



...... ........... .......


Várjuk a kis Jézus születését
...... .............


Megérkezett a kis Jézus
...... ..............



...... ........... .......



...... ..........


Károly atya szentbeszéde
...... ........... ........


Selfie kép rólam
...... ...........


 
 
0 komment , kategória:  Gazdagrét Szentangyaloktemplom  
Karácsony ünnepe Csíksomlyó 12.25
  2019-12-25 15:14:42, szerda
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Karácsonyi üdvözlet  
Megváltó születésének ünnepe Szombathely 12.25
  2019-12-25 13:46:40, szerda
 
  Videó Link

Magyar kurír oldalon
December 25-én Isten Fiának, Jézus Krisztusnak földi születését ünnepeljük. Az örömünnep tárgya a megtestesült Ige földi születése a Boldogságos Szűz Máriától Betlehemben. E születés az üdvtörténet központi eseménye, mert aki született, nemcsak egy az emberek közül, hanem Ő az Atyától a Szentháromságban az idő kezdete előtt születő Fiú. A megváltó Jézus születése mindenki számára üdvösséget hoz, aki engedi, hogy lelkében a kegyelem által megszülethessék. A szombathelyi Székesegyházban dr. Székely János megyéspüspök mutatta be az éjféli szentmisét.
Mi karácsony ünnepének az igazi lényege, üzenete? - tette fel a kérdést prédikációja elején Székely János. Isten kezébe vette a világot, az ember szívét és a világ ettől az érintéstől felragyogott, megkapta az igazi fényét, távlatát, adta meg a választ a megyéspüspök. Isten magához ölelt minket, emberi szívvel akart minket szeretni, egészen közel akart hozzánk jönni, rámosolygott a világra a betlehemi gyermekben. Innen tanulta meg az emberiség az emberi méltóság nagyságát. Azt, hogy az ember nem csak egy nagyon ügyes fajtája az élővilágnak, hanem minden egyes ember a teremtő Isten végtelenül szeretett gyermeke. Az Ő remekművei vagyunk, és számára mindenki fontos. Értünk is megszületett. Az emberi élet alapja, hogy az ember az Isten számára értékes.
Karácsony által értjük meg az emberi történelem értelmét, mondta Székely János. Ha a világot csak egy zárt egységnek gondoljuk, akkor új esemény, többlet a világban nem is tud történni, akkor igazán történelem nincs. Csak akkor van igazi történelem, ha a világ nem zárt, hanem nyitott rendszer. Ha az az Isten alkotott minket és hozzá térünk vissza. Létünk nem a semmiből a semmibe tart, hanem Isten szeretetéből vagyunk és hozzá is térünk vissza, mondta Székely János.
Mi maradna az emberi történelemből, ha kivonnánk belőle Krisztust és a karácsonyt, eltüntetnénk belőle az evangéliumot? - tette fel a kérdést a megyéspüspök Akkor eltűnnének az ókorból az első eresztények hősiessége, az első ingyenes kórházak, az első keresztények szerető közössége. A középkorból eltűnne Szent Ferenc, Szent Erzsébet, eltűnnek az ingyenes iskolák, egyetemek, a gregorián zene. A legutolsó évszázadokból eltűnne Don Bosco, Teréz anya, vagy a misszionáriusok erőfeszítései, vagy Széchenyi István, Ady Endre, József Attila mély Istenhite. Helyette maradna a sok emberi szenvedés, a birodalmak, az önzés.
Karácsony arra hív, hogy ahogyan az Isten szeretet felragyogtatta az ember értékességét, adott létének távlatot, úgy mi is vegyük kezünkbe egymás életét. Sok olyan ember van akinek az életében a kincset, az értéket senki nem tudta felragyogtatni, előhozni, nem volt senki aki a szeretet szemeivel nézze őket. Legyünk mi azok, akik megváltoztatjuk a másik ember életét.

Székely János megyéspüspök szentbeszéde visszahallgatható itt. Link

*
- Facebook oldalon:
Krisztus születésének ünnepén december 25-én Székely János megyéspüspök mutatott be szentmisét a Székesegyházban. Szentbeszédében utalt rá: a betlehemi kisded ma is tant minket.
Karácsonyi szentbeszédben Székely János arra hívta fel a hívek figyelmét, hogy mik azok az értékek amiket a világ megtanulhat a Betlehemben megszületett Krisztustól. Pl. a szeretet tudományát, létünk igazi értelmét és célját. Azt, hogy Isten teremtette a világot, benne az embert, utalt az evangéliumra Székely János. Isten 10 igével teremti a világot a Biblia szerint, ezzel utal a 10 parancsolatra is. Ezzel azt akarja mondani, hogy a 10 parancsolat és a teremtés törvénye ugyanaz: Isten beleteremtett a világba egy gyönyörű harmóniát. Az erkölcsi törvény nem más, minthogy és az ember lassan kiolvassa ezt az isteni rendet a világból. János evangélista ezt úgy folytatja: ez az Ige, amellyel Isten alkotta a mindenséget ugyanaz, mint aki testet öltött a betlehemi istállóban. A világ alaptörvénye, szíve Jézusban, a betlehemi kisgyermekben tárult fel. Aki érteni akarja a galaxisok titkát, hogy miért vagyunk mi emberek, annak Jézus jászlához kell lépnie, akiben Isten titka feltárult előttünk, mondta Székely János.
A betlehemi gyermek tanít minket, hogy van Atyánk, aki vár minket: aki eléje fut a bűnösnek, aki ott vár majd minket halálunk kapujában is.
A betlehemi gyermek tanít minket, hogy a világ szeretetéből van: Atya, Fiú, Szentlélek örök szeretetéből. És mi emberek arra születtünk, hogy megtanuljunk szeretni, odaadni magunkat másoknak.
A betlehemi gyermek tanít minket, hogy szeretet és irgalom egymástól nem elválaszthatók.
A betlehemi gyermek tanít minket, hogy a bűnt utáljuk, a bűnöst szeressük.
A betlehemi gyermek tanít minket,, hogy ne menjünk el vakon, süketen a szegény, szenvedő, a beteg mellett, hanem álljunk meg mint az irgalmas szamaritánus.
A betlehemi gyermek tanítja a házastársakat, hogy a házasság nem emberi, hanem isteni dolog. A házasság a végtelen, örök Isten hűségének, nagylelkűségének földi mása, csodája, megvalósulása.
A betlehemi gyermek tanít minket, hogy nyissuk ki lelkünket nap mint nap felfelé, az ég felé, táplálkozzunk az imádságból.
A betlehemi gyermek tanít minket szenvedni, azzal ahogy Ő hordozta a maga keresztjét.
Szüksége van a világnak erre a titokzatos karácsonyi fényre, hogy felépítsük a szeretet civilizációját, amelyről Szent II. János Pál pápa is sokat beszélt. Mit jelent ez? Pl. hogy a gazdaság, a termelés legfőbb célja nem a haszon, a pénz, hanem a Földön élő minden ember boldogsága, kiteljesedése.
A szeretet civilizációja jelenti azt is, hogy fiatalokat, a gyerekeket nem csak technikai tudásra tanítjuk, esetleg világnézetileg semleges, értékmentes, célmentes nevelést adunk számukra, hanem lelkükben megpróbáljuk a tüzet, a lelkesedést, a célt felgyullasztani, táplálni. Egy gyermek akkor lesz boldog ha megtanul szeretni, nagylelkűnek lenni, ha megérti léte okát, célját, ha megtanulja hogyan kell emberhez méltóan élni. A szeretet civilizációja azt is jelent, hogy az ember nem tehet meg mindent a Földdel, sem saját magával.
 
 
0 komment , kategória:  Karácsonyi üdvözlet  
Karácsonyi éjféli szentmise - Szombathely 2019.12.24
  2019-12-25 13:45:07, szerda
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Karácsonyi üdvözlet  
Karácsonyi éjféli szentmise- Csíksomlyó
  2019-12-25 13:42:42, szerda
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Karácsonyi üdvözlet  
Misztériumjáték a szombathelyi Székesegyházban 2019. 12.24
  2019-12-25 13:35:25, szerda
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Karácsonyi üdvözlet  
Valójában mikor is született Jézus?
  2019-12-25 13:29:55, szerda
 
  A történészek túlnyomó többsége úgy gondolja, hogy Jézus Krisztus valóban létező személy volt, arról viszont már megoszlanak a vélemények, hogy pontosan mikor is születhetett. Egy biztos, a karácsonyi dátumot utólag jelölték ki a korai egyházvezetők.
A karácsonyt világszerte december 25-26-án ünnepli a keresztény világ, de a történészek szerint Jézus a valóságban nem ekkor jött világra. A karácsony ünneplésének legkorábbi ismert forrása egy római évkönyv, eszerint 336-ban tartották meg.
A keresztény kultúrkör legelső igazán fontos ünnepe a húsvét volt, a vallás térnyerésével azonban az egyházvezetők felismerték, hogy komoly vetélytársat jelentenek a pogány ünnepek. A kutatók többsége úgy véli, a római katolikus egyház választása azért esett december végére, mert ez közel állt a téli napfordulóhoz, illetve a rómaiak körében népszerű, a Szaturnusz isten tiszteletére jellemzően december 17.-25. között megrendezett szaturnáliához.
A döntéssel az egyház képes volt beépíteni a pogány vallások ünnepi hagyományaiba a karácsonyt.
Az ünnep létrehozására I. Constantinus császár (306-337) keresztényekkel megengedő politikája adott alkalmat. Az egyházvezetők többek közt azzal érveltek, hogy ha a világ állítólag tavasszal jött létre, úgy Jézus is ekkor foganhatott, tehát a téli születés racionális.
Jézus születésének napját utólag szinte lehetetlen megállapítani, még a születési évről is komoly szakmai vita folyik. Egyes kutatók I. Heródes zsidó király bibliai történetét veszik alapul. A leírás alapján a júdeai uralkodó nem sokkal halála előtt (amely mai tudásunk szerint időszámításunk, azaz Krisztus előtt 4-ben következett be), elrendelte, hogy minden kétévesnél fiatalabb, Betlehem közelében élő fiúgyermeket öljenek meg. Ebből kiindulva Jézus születését időszámításunk előtt 6-4-re lehet datálni. A történészek véleménye azonban megoszlik arról, hogy Heródes mikor is halt meg, sőt sokan a gyermekmészárlást sem tekintik ténynek.

A betlehemi csillag
Más kutatók nem az uralkodás idejéből, hanem a híres betlehemi csillagból próbálják kikövetkeztetni a születés idejét. A feltételezett objektum állítólag Jézus születése körül jelent meg, a szakértők pedig a rendelkezésre álló adatok alapján igyekeznek ismert csillagászati jelenséget kötni hozzá. Colin Humphreys csillagász például 1991-es tanulmányában arra jutott, hogy a betlehemi csillag egy lassan mozgó üstökös lehetett, melyet a kínai tudósok időszámításunk előtt 5-ben figyeltek meg
...... .......


Ami a születés hónapját illeti, Dave Reneke csillagász 2008-ban vetette fel, hogy Jézus valójában nyáron jöhetett világra. A kutató úgy gondolja, hogy a betlehemi csillag a Vénusz és a Jupiter együttállásával járó fényjelenség volt, a számítógépes modellek szerint pedig ilyen esemény a korszakban időszámításunk előtt 2. június 27-én következett be.

- Más szakértők a Szaturnusz és a Mars együttállására gyanakodnak, ez viszont már időszámításunk előtt 7 októberére utal. Ráadásul a tél ellen szól a Biblia szövege is: eszerint Jézus születésekor a pásztorok a mezőkön őrizték nyájaikat, feltételezhető, amihez tavasszal vagy nyáron adottak a körülmények

Forrás: 24.hu oldal
 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Szénégető István: Testet ölt bennünk az Ő szeretete
  2019-12-25 13:25:01, szerda
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 19 
2019.11 2019. December 2020.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 392 db bejegyzés
e év: 4631 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1173
  • e Hét: 4763
  • e Hónap: 25446
  • e Év: 228359
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.