Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 18 
Spanyol La-liga
  2020-01-28 15:30:17, kedd
 
  A Real Madrid 1-0-ra nyert a Valladolid vendégeként a spanyol labdarúgó-bajnokság 21. fordulójának zárómérkőzésén vasárnap
A találkozót eldöntő találatot Nacho szerezte a 78. percben.
A madridi alakulat győzelmével a tabella élére ugrott, és hárompontos előnyre tett szert a címvédő Barcelonával szemben, amely a szombati játéknapon 2-0-ra kikapott Valenciában.

La Liga, 21. forduló:
Valladolid-Real Madrid 0-1 (0-0)
Real Sociedad-Real Mallorca 3-0 (0-0)
Getafe-Real Betis 1-0 (0-0)
Celta Vigo-Eibar 0-0
Atlético Madrid-Leganés 0-0

Az állás:21 forduló után
1. Real Madrid 46 pont
2. Barcelona 43 pont
3. Sevilla 38 pont
4. Getafe 36 pont
5. Atlético Madrid 36 pont
 
 
0 komment , kategória:  Real Madrid - Cr. Ronaldo  
Aquinói Szent Tamás áldozópap és egyháztanító 01.28
  2020-01-28 15:04:13, kedd
 
  - Igenaptár oldalon Link

- Magyar kurír oldalon Link
Összegző műve, a ,,Summa Theologiae" nyolcszáz év után is a katolikus gondolkodás és tanítás fontos forrása.
Képen: Andrea de Bonaiuto: Aquinói Szent Tamás, a ,,Doctor Angelicus" szentekkel és angyalokkal (14. század)
...... ..........


Lírai művei, himnusz- és szekvenciaszövegei is ismertek, ezek bensőséges istenkapcsolatáról és gazdag, mély érzelmi világáról tanúskodnak.
Szent Tamás azt akarta, hogy az egész ember testestül-lelkestül táruljon ki Isten előtt, ezért szembefordult az egészségtelen, természetellenes aszkézissel.
1274. március 7-én meghalt a fossanuovai ciszterci kolostorban.
Istenünk, te Aquinói Szent Tamást kitüntetted az életszentségre való buzgó törekvéssel és a szent tudomány szenvedélyes szeretetével. Kérünk, add segítségedet, hogy világosan megértsük tanítását, és híven kövessük jótetteinek példáját. A mi Urunk, Jézus Krisztus, a te Fiad által, aki veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben, Isten mindörökkön örökké. Ámen.

- Aquinói Szent Tamás, az Angyali Doktor Link

- Tamás öt érve Isten létezése mellett Link

- Jeles napok Link
 
 
0 komment , kategória:  Férfi szentek  
A Szentatya látogatást tett az egykori auschwitz-birkenaui .
  2020-01-28 14:51:44, kedd
 
  A Szentatya látogatást tett az egykori auschwitz-birkenaui koncentrációs táborban.
Ferenc pápa 2016. július 29-én, pénteken az egykori auschwitz-birkenaui náci haláltábor területén az áldozatok emlékművénél, majd Szent Maximilian Kolbe vértanúságának helyszínén imádkozott, és megáldotta a koncentrációs táborok tizenkét túlélőjét.
Ferenc pápa az egykori auschwitzi náci német haláltáborban kezdte péntek délelőtt lengyelországi zarándoklatának harmadik napját, s a látogatás - melynek során a Szentatya a tábor hírhedt kapujánál és Maximilian Kolbe halálcellájában, valamint az áldozatok emlékművénél is imádkozott - beszédek nélkül, csendes elmélkedésként zajlott.
...... ........


A látogatást a kommentátorok a szenvedés misztériumának megéléseként, valamint a II. János Pál által kezdeményezett, vallások közötti párbeszéd folytatásaként értelmezik. Egy júniusi sajtóértekezletén Ferenc pápa elmondta: csendben szeretné tölteni auschwitzi látogatását: ,,Egyedül, belépni, és imádkozni azért, hogy az Úr a sírás kegyelmében részesítsen."
A Szentatya Beata Szydło kíséretében látogatott Auschwitzba - a lengyel kormányfő anyai dédapja az auschwitzi haláltábor egyik áldozata volt.
A katolikus egyházfő a hírhedt ,,Arbeit macht frei" feliratú kapun keresztül lépett be az egykori Auschwitz I. tábor területére, majd hosszú, csendes imába merült. A Szentatya gyalog ment át a kapun, ahogy azt elődei, II. János Pál pápa és XVI. Benedek is tették 1979-es, illetve 2006-os auschwitzi látogatásukkor.
...... ........... .........


Az ima után Ferenc pápa odalépett az egykori náci német haláltáborok tizenkét túlélőjéhez, s a volt lengyel, zsidó és német foglyok, illetve hozzátartozóik mindegyikét rövid személyes beszélgetés után megcsókolta, megáldotta. Egyikük ezt követően egy meggyújtott gyertyát nyújtott át a katolikus egyházfőnek, aki ezt az úgynevezett halálfalhoz vitte.
A pápa Szent Maximilian Kolbe halálcellájában is imádkozott a 11. számú barakkban. Kolbe éppen 75 éve, 1941. július 29-én önként jelentkezett, hogy egy családos fogolytársa helyett vállalja az éhhalált, amelyre a táborparancsnok ítélt tíz rabot egy fogolytársuk szökése miatt. Az utolsóként életben maradt szerzetessel a hóhér méreginjekció beadásával végzett.
A Szentatya csendben, egyedül imádkozott a szentté avatott szerzetes kivilágítás nélküli halálcellájában.
Képen: Maximilian Kolbe halálcellája
...... ........... ........


Az ima után bejegyzést tett az auschwitzi múzeum emlékkönyvébe. A pápa egyetlen pénteki, Auschwitzra vonatkozó üzenete úgy hangzik: ,,Uram, irgalmazz a népednek! Bocsásd meg ezt a nagy kegyetlenséget!"
Ferenc pápa ezután az egykori Auschwitz II.-Birkenau tábor területére vonult át, ahol a megsemmisítő tábor áldozatainak emlékművénél imádkozott, és a csendes elmélkedést követően Michael Schudrich, Lengyelország főrabbija ,,A mélységből kiáltok hozzád, Uram!" kezdetű zsoltárt énekelte el héberül.
A 130. zsoltár héber változata után Markowa község katolikus plébánosa lengyel fordításban olvasta fel a szöveget. A kelet-lengyelországi Markowában a második világháború alatt a nácik a nyolcgyermekes lengyel Ulma családot kivégezték zsidók rejtegetése miatt; a pénteki ünnepségen jelen voltak a jeruzsálemi Jad Vasem intézet által a Világ Igaza címmel kitüntetett Ulma házaspár rokonai is.
.........


Péntek kivételével, amikor csak Ferenc pápa és korlátozott számú küldöttség látogatott Auschwitzba, a keddtől vasárnapig tartó krakkói katolikus Ifjúsági Világtalálkozó (IVT) résztvevői is elzarándokolnak az egykori koncentrációs tábor területén létesült múzeumba. Az intézmény közel 400 ezer zarándok számára teszi lehetővé a látogatást.
Az auschwitzi koncentrációs tábort 1940-ben hozták létre a nácik, eredetileg lengyel foglyok számára. Az Auschwitz II.-Birkenau koncentrációs tábor két évvel később jött létre. Az auschwitzi múzeum szakértői hozzávetőlegesen 1,3 millióra teszik a táborkomplexumba deportáltak számát, akik közül 1,1 millió volt zsidó, de sok lengyel, roma és szovjet hadifogoly is volt köztük. A haláltáborban meggyilkolt, életüket vesztett emberek száma legalább 1,1 millió volt. A Magyarországról odahurcolt zsidók száma meghaladta a 430 ezret, ők alkották a zsidók legnépesebb csoportját, s nagy többségüket órákkal megérkezésük után a tábor gázkamráiban elpusztították.


Forrás: MTI
Fotó: Antonio Spadaro SJ
Magyar Kurír
 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
Az ember veresége és győzelme.
  2020-01-28 14:41:42, kedd
 
  Szent II. János Pál homíliája Auschwitz-Birkenauban
...


1979. június 7-én, lengyelországi apostoli útja során Szent II. János Pál pápa az egykori auschwitz-birkenaui koncentrációs táborba látogatott, és szentmisét mutatott be az emlékhelyen. Homíliájának magyar nyelvű fordítását közöljük a tábor felszabadulásának 75. évfordulója alkalmából, a holokauszt nemzetközi emléknapján.
...... ......


1. ,,Ez az a győzelem, amely legyőzi a világot: a mi hitünk." (1Jn 5,4)
Szent János levelének szavai jutnak eszembe, és átjárják a szívemet, amikor itt vagyok ezen a helyen, ahol a hit különleges győzelme következett be. A hité, amely révén megszületik Isten és a felebarát szeretete, az egyetlen szeretet, a legnagyobb szeretet, amely kész ,,életét adni barátaiért" (Jn 15,13; vö. Jn 10,11). A szeretet győzelme, amelyet a hit éltetett egészen a tanúságtétel végső és döntő pillanatáig.
A hitnek és a szeretetnek ezt a győzelmét egy Maximilian Maria keresztnevű, Kolbe nevű ember hozta el ezen a helyen, aki foglalkozására nézve (ahogyan írták róla a koncentrációs tábor nyilvántartásában): katolikus pap; hivatása szerint: Szent Ferenc gyermeke; születésénél fogva: egyszerű, dolgos és istenfélő szülők gyermeke, akik Łódź környékén szövésből éltek; Isten kegyelméből és az Egyház döntése alapján: boldog.
A hit és a szeretet győzelme annál is inkább ragyogó, mert egy olyan helyen történt, amit azért építettek, hogy teljesen megtagadják a hitet - az Istenben és az emberben való hitet -, és gyökeresen sárba tiporják nem csupán a szeretetet, hanem az emberi méltóság minden jelét is. Olyan hely, amelyet egy őrült ideológia nevében az ember iránti gyűlöletre és megvetésre építettek - a kegyetlenségre épített hely. Egy kapu vezet be ide, ami ma is létezik, rajta a felirat: ,,Arbeit macht frei", ami gúnyosan hangzik, mert a tartalma gyökeresen ellentmondott mindennek, ami itt bent történt.
Az éhségnek ebben a bunkerében, e szörnyű tömegmészárlás helyén, ahol négymillió különböző nemzetiségű ember lelte halálát, Maximilian atya azzal, hogy önkéntesen ajánlkozott a halálra, hogy megmentse ezzel egy testvérét - aki még ma is él lengyel földön -, olyan spirituális győzelmet idézett elő, ami magának Krisztusnak a győzelméhez hasonló.
De Maximilian Kolbe volt az egyetlen? Persze, ő olyan győzelmet idézett elő, amely azonnal megérintette fogolytársait, és amelynek visszhangja még ma is érzékelhető az Egyházban és a világban.
Ismerünk azonban más hasonló győzelmeket is, gondolok például a wrocławi zsidó család leszármazottja, a Keresztről nevezett Benedikta kármelita nővér - világi nevén Edith Stein, Husserl kiváló tanítványa, aki a kortárs német filozófia büszkesége lett - halálára a koncentrációs tábor krematóriumában.
Nem akarok megállni ennél a két névnél, amikor felteszem a kérdést: Ő volt az egyetlen férfi? Ő volt az egyetlen nő...? Inkább azt a kérdést teszem fel magamnak: Vajon hány győzelem zajlott le ezen a helyen különféle felekezetű, ideológiájú és bizonyára nem csupán hívő emberek által? A legmélyebb tisztelet érzésével kívánjuk magunkhoz ölelni e győzelmek mindegyikét, az emberiesség minden megnyilvánulását. Ezen a helyen, ahol a fajgyűlölet és a megvetés nevében rettenetes módon sárba tiporták az emberi méltóságot, a szeretet és a hit véghez vitte a végső nagy győzelmet.
Csodálkozhat-e bárki is azon, hogy a pápa, aki ezen a földön született és nevelkedett, a pápa, aki abból az egyházmegyéből került Szent Péter székébe, amelynek területén az auschwitzi tábor fekszik, első enciklikáját a Redemptor Hominis szavakkal kezdte, és teljes egészében az ember ügyének, az emberi méltóságnak, az őt érő fenyegetéseknek és az ember elidegeníthetetlen jogainak szentelte, amelyeket más, hasonló emberek oly könnyen sárba tiporhatnak és megsemmisíthetnek? Elég más egyenruhába öltöztetni az embert, felfegyverezni az erőszak eszközeivel, elég rákényszeríteni azt az ideológiát, amelyben az emberi jogok alárendelődnek, teljesen alárendelődnek a rendszer igényeinek, olyannyira hogy gyakorlatilag nem is léteznek?

2. Zarándokként jöttem ma ide. Tudható, hogy sokszor voltam már itt... Milyen sokszor! És sokszor lementem Maximilan Kolbe halálának cellájába, sokszor megálltam a gyilkos falaknál, jártam a birkenaui krematóriumok romjainál. Nem tehettem meg, hogy pápaként nem jövök el.
Eljöttem tehát ebbe a különleges szentélybe, ahol született - mondhatjuk így is - e nehéz évszázad védőszentje, ahogyan kilenc évszázaddal ezelőtt kard által megszületett vértanúságának helyén Szent Szaniszló, a lengyelek védőszentje.
De nem csak azért jöttem, hogy megtiszteljem korunk védőszentjét. Azért jöttem, hogy még egyszer, veletek együtt, függetlenül attól, milyen a hitetek, szembenézzek az ember ügyével. Azért jövök, hogy imádkozzam veletek, mindannyiotokkal, akik eljöttetek ide, és együtt egész Lengyelországgal, együtt egész Európával. Krisztus azt akarja, hogy én, aki Szent Péter utóda lettem, tanúságot tegyek a világ előtt arról, ami korunk emberének nagyságát és nyomorát jelenti. Arról, ami a veresége és ami a győzelme.
Eljöttem hát, és térdre borulok a mai világnak ezen a Golgotáján, ezeken a sírokon, amelyek nagyrészt névtelenek, mint az ismeretlen katona közös nagy sírja. Letérdelek minden egymást követő sírkő előtt, amelyekbe bele van vésve a birkenaui áldozatokra való emlékezés a következő nyelveken: lengyel, angol, bolgár, cigány, cseh, dán, francia, görög, héber, jiddis, spanyol, flamand, szerb-horvát, német, norvég, orosz, román, magyar, olasz.
Különösképpen elidőzöm itt veletek, e találkozó kedves résztvevőivel együtt a héber nyelven írott sírkő előtt. Ez a felirat feléleszti annak a népnek az emlékezetét, amelynek fiait és lányait itt küldték a végső megsemmisítésbe. Ez a nép Ábrahámtól ered, aki hitünk Atyja (vö. Róm 4,12), ahogyan tarzuszi Pál mondta. Éppen ez a nép, amely megkapta Istentől a ,,Ne ölj!" parancsát, tapasztalta meg saját maga egészen különleges mértékben azt, hogy mit jelent ölni. Senkinek nem szabad közönyösen elhaladni ez előtt a kő előtt.
Még egy sírkő mellett megállok: az orosz nyelvű előtt. Nem teszek hozzá semmit. Tudjuk, melyik nemzetről beszél. Tudjuk, milyen rész jutott ennek a nemzetnek az utolsó szörnyű háborúban a népek szabadsága érdekében. Nem lehet közönyösen elhaladni ez előtt a kő előtt.
Végül az utolsó sírkő: a lengyel nyelvű. Hatmillió lengyel vesztette életét a második világháború alatt: a nemzet egyötöde. Még egy állomása ez e nép, az én népem évszázados harcainak alapvető jogaiért Európa népei között. Még egy kiáltás azért a jogért, hogy saját helye legyen Európa térképén. Még egy fájdalmas számvetés az emberiség lelkiismeretével.
Csak három követ választottam. A létező kövek mindegyikénél meg kellene állni, és így is fogunk tenni.
...... .........


3. Auschwitz számvetés az emberiség lelkiismeretével a sírköveken keresztül, amelyek e népek áldozatairól tanúskodnak, ahova nem lehet csak ellátogatni, hanem félelemmel kell gondolni mindarra, ami a gyűlölet végső határa volt.
Auschwitz tanúságtétel a háborúról. A háborúval együtt jár a gyűlölet, a rombolás, a kegyetlenség aránytalan növekedése. És ha nem is lehet tagadni, hogy fel is tárja az emberi bátorság, a hősiesség, a hazaszeretet új lehetőségeit is, mindenképpen ott van az a tény, hogy a veszteség a nagyobb. Egyre nagyobb, mert napról napra növekszik a modern technika által létrehozott fegyverek romboló ereje. A háborúért nemcsak azok felelősek, akik közvetlenül előidézik, hanem azok is, akik nem tesznek meg mindent, ami lehetséges, hogy megakadályozzák. Ezért engedjék meg nekem, hogy elismételjem ezen a helyen VI. Pál szavait, amelyeket az ENSZ előtt mondott: ,,Elég emlékeztetni arra, hogy emberek millióinak vére, az ő hallatlan és mérhetetlen szenvedésük, a felesleges mészárlások és borzalmas rombolások szentesítik azt az egyezséget, amely egyesíti Önöket, azzal az esküvel, amelynek meg kell változtatnia a világ jövőbeli történelmét: soha többé háborút, soha többé háborút! A béke, a béke az, aminek meg kell határoznia a népek és az egész emberiség sorsát!" (VI. Pál, Beszéd az ENSZ közgyűléséhez, 1965. október 4-én - Tőzsér Endre fordítása).
Auschwitz erőteljes hívása, az itt meggyötört ember kiáltása gyümölcsöket kell hogy hozzon Európa (és a világ) számára, ugyanakkor le kell vonni a jogos következtetéseket az Emberi jogok nyilatkozatából, ahogyan erre XXIII. János buzdított a Pacem in terris enciklikában. Abban ugyanis ,,egyenesen ünnepélyesen elismerik minden ember számára az emberi személy méltóságát, és biztosítják minden ember számára az igazság szabad keresését, a becsületesség normáinak követését, az igazságosság érvényesítését, az emberhez méltó élet élését s más ezekkel kapcsolatos dolgokat" (Pacem in terris, 144.)
Vissza kell térni a régi mester, Paweł Włodkowic, a krakkói Jagelló Egyetem 15. századi rektorának bölcsességéhez, és biztosítani kell a nemzetek jogait: a létezéshez, a szabadsághoz, a függetlenséghez, a saját kultúrához, a becsületes fejlődéshez. Włodkowic ezt írja: ,,Ahol inkább működik a hatalom, mint a szeretet, ott az emberek a saját javukat keresik, nem pedig Jézus Krisztusét, és ezért könnyen eltávolodnak az isteni törvény szabályrendszerétől... Minden joggal szemben áll az, aki veszélyezteti azokat, akik békében akarnak élni; szemben a polgárjoggal..., a kánonjoggal..., a természeti joggal, vagyis azzal az alapelvvel: »Amit magadnak akarsz, azt tedd másnak is«. Szemben áll az isteni joggal, amely a »Ne lopj!« kijelentéssel megtilt minden rablást és a «Ne ölj!« kijelentéssel megtilt minden erőszakot". (Paweł Włodkowic, Saevientibus [1415], Tract. II, Solutio quaest. 4ª; cf. L. Ehrlich, Pisma Wybrane Pawła Włodkowica, Warszawa 1968, t. 1, p. 61; 58-59).
És nemcsak a joggal szegül szembe, hanem legfőképpen a szeretettel. A felebarát iránti szeretettel, amelyben megnyilatkozik és megnyilvánul Isten szeretete, amit Krisztus a parancsaként hirdetett ki. De ez az a parancs is, amit minden ember a szívében hordoz, maga a Teremtő véste bele. Ez a parancs ,,a másik tiszteletben tartásában", a személyisége, az öntudata tiszteletben tartásában konkretizálódik; a ,,másikkal való párbeszédben" valósul meg, abban, hogy meg tudjuk keresni, meg tudjuk ismerni azt, ami jó és pozitív lehet abban az emberben, akinek más elképzelései vannak, mint nekünk, abban is, aki jóhiszeműen, de valójában hibázik...
Soha nem megengedett egy nemzetnek sem, hogy saját hatalmát a másik kárára, a másik alávetése árán, meghódítása, bántalmazása, kizsákmányolása és halála árán gyarapítsa! Ezek XXIII. János és VI. Pál gondolatai a modern világ békéjéről. Ezeket a szavakat méltatlan utódjuk mondta ki. Ám annak a nemzetnek a fia is mondja, amely régmúlt és közelebbi történelme során sok gyötrelmet szenvedett el másoktól.
Engedjétek meg, hogy ne mondjak neveket... Egy olyan helyen vagyunk, ahol szeretnénk testvérként gondolni minden népre, minden emberre. És ha abban, amit mondtam, volt is keserűség, kedves testvéreim, nem állt szándékomban vádaskodni, csak emlékezni.

Nem csak arra a négymillió áldozatra gondolva szólok, akik ebben a hatalmas táborban haltak meg; minden nemzet nevében beszélek, amelyeknek a jogait megsértik és elfelejtik. Azért mondom ezt, mert erre ösztönöz az igazság és a mindegyikünkben jelen lévő ember iránti gondoskodási kötelezettség.
Kérem ezért mindazokat, akik hallgatnak engem, hogy gondolkodjanak el, és minden erejükkel munkálkodjanak az emberért. Kérem mindazokat, akik a Jézus Krisztusban való hittel hallgatnak, hogy merüljenek el az imádságban a békéért és a kiengesztelődésért.
Kedves testvéreim, nincs más mondanivalóm. Csak a fohász szavai jutnak eszembe: Szent Isten, hatalmas Isten, szent és halhatatlan! Ments meg minket, Urunk, a pestistől, az éhezéstől, a tűzvésztől és a háborútól... és a háborútól. Ámen.

- Három pápa tett már látogatást az egykori auschwitz-birkenaui koncentrációs táborban, 1979. június 7-én Szent II. János Pál szentmisét mutatott be a szenvedés színterén.
Ferenc pápa 2016. július 29-én csendben imádkozott az áldozatok emlékművénél, majd Szent Maximilian Kolbe vértanúságának helyszínén imádkozott, és megáldotta a koncentrációs táborok tizenkét túlélőjét. A Szentatya nem mondott beszédet, a láger emlékkönyvébe ezt írta: ,,Uram, légy irgalmas a te népedhez! Uram, bocsánatot kérünk a megannyi kegyetlenkedésért!
XVI. Benedek 2006. május 28-án látogatott el ide, találkozott harminckét túlélővel, és imádkozott Maximilan Kolbe cellájában.
...... .........


...... .........




Fordította: Thullner Zsuzsanna
Forrás: www.vatican.va
Fotó: Vatican News
Magyar Kurír
 
 
0 komment , kategória:  Szent II. János Pál pápa  
Teréz anya szegény gyerekek közt
  2020-01-28 14:30:04, kedd
 
  ...... .........

 
 
0 komment , kategória:  Női szentek bemutatás  
2020-01-28 01.28
  2020-01-28 14:28:22, kedd
 
  OLVASMÁNY Sámuel második könyvéből
Dávid király Jeruzsálembe viteti a frigyszekrényt; hogy ott legyen az ország vallási központja is.
Miután Dávid elfoglalta és újjáépítette Jeruzsálemet, az Isten szekrényét nagy örömujjongás közepette átvitette Obededom házából Dávid városába.
(Dávid hét énekkart és áldozati borjakat is vitt magával.) Amikor az Úr szekrényének hordozói hat lépést tettek, Dávid egy bikát és egy hizlalt borjút áldozott.
Buzgalmában - papi gyolcsruhába öltözve - ő maga is részt vett az ünnepi táncban az Úr színe előtt. így vitte Dávid és az egész nép örömujjongás és harsonaszó közepette az Úr szekrényét.
Azután bevitték abba a sátorba, amelyet Dávid újonnan emeltetett az Úr szekrénye számára, és a helyére, középre állították. Majd egészen elégő és békeáldozatokat mutatott be Dávid az Úr színe előtt.
Miután befejezte az áldozatok bemutatását, áldó imát mondott a népre a Seregek Urának nevében. Azután személyenként egy-egy kenyeret, egy-egy datolyát és mazsolás kalácsot osztott ki a nép egész sokaságának, férfiaknak és nőknek egyaránt. Mindezek végeztével mindenki hazatért, ki-ki a maga házába.
Ez az Isten igéje. 2Sám 6,12b-15.17-19

EVANGÉLIUM Szent Márk könyvéből
Azok tartoznak igazán Jézushoz, akik teljesítik a mennyei Atya akaratát.
Egy alkalommal Jézust fölkeresték anyja és rokonai. De nem mentek be a házba, ahol Jézus tanított, hanem hívatták őt.
Akik körülötte ültek, odaszóltak Jézusnak: ,,Anyád és rokonaid kint vannak, és keresnek téged."
Jézus azonban így válaszolt: ,,Ki az én anyám? Kik az én rokonaim?" Aztán végighordozta tekintetét a körülötte ülőkön, és csak ennyit mondott: ,,Ezek az én anyám és rokonaim. Aki teljesíti Isten akaratát, az az én testvérem, nővérem és anyám!"
Ezek az evangélium igéi. Mk 3,31-35

Imádság
Üdvözítő Istenünk! El kell fogadnunk azt a tényt, hogy a te akaratod az volt, hogy szenvedésével és halálával váltson meg bennünket Jézus. Be kell látnunk: félre kell tennünk emberi gondolatainkat, hogy megérthessük a te szándékaidat! Azt az isteni szándékot, amely megengedte az emberi gyűlölet tombolását, megengedte a keresztre feszítést azért, hogy a szeretet legnagyobb jelét adja. A te irántunk való szereteted legnagyobb tanújelét láthatjuk abban, hogy Fiad, Jézus értünk szenvedett és értünk halt meg a keresztfán. Segíts felismerni Jézusban Megváltónkat!

Elmélkedés: C: Horváth István Sándor atya
Az ördöggel való szövetkezés képtelen vádja után Jézus családtagjai érkeznek meg. Jövetelük célját Márk evangélista korábban ismertette: ,,Rokonai elindultak, hogy erőnek erejével magukkal vigyék, mert az volt róla a szóbeszéd, hogy eszét vesztette" (Mk 3,21). A mai részletben ez már nincs megismételve, de érdemes emlékeznünk rá, mert ennek ismeretében könnyebben megértjük Jézus reakcióját. Úgy tűnik, hogy a rokonság pontosan értesül Jézus tevékenységéről és arról is, hogy egyesek őrültnek, háborodottnak tartják. Kellemetlen számukra, hogy egy családtagjukról ilyen dolgokat híresztelnek, ezért azt szeretnék elérni, hogy Jézus ne tevékenykedjen tovább. Ha ugyanis nem volna olyan sokat a nagy nyilvánosság előtt, akkor elejét lehetne venni a szóbeszédnek.
A rokonok érkezésének hírére Jézus beszélni kezd az ő új családjáról. Nem tagadja meg édesanyját és családtagjait, nem tagadja meg származását, de felvázolja a hozzá való tartozás, kötődés új lehetőségét. Mindazokat családtagjának tekint, akik Isten akaratát megteszik. És ez a kötelék, ez a lelki kapcsolat akár még a vér szerinti kapcsolatoknál is erősebb lehet. Ahol az Isten jelen van, ott család születik. Amely családban megtapasztalható és megélhető a szeretet, ott jelen van az Isten. Az ő közelében mindannyian családra, otthonra lelhetünk
Hanganyag Link

*
- Útravaló
,,Aki teljesíti Isten akaratát, az az én testvérem, nővérem és anyám!" - Amikor anyja és rokonai fölkeresik Jézust, ő ezt a látogatást felhasználja, hogy fontos dolgot közöljön Isten országáról. Aki megteszi az Atya akaratát, az az ő rokonsága. Nem a vérségi kapcsolatról van itt szó, sőt nem is a kiválasztott tanítványokról, hanem mindenkiről, aki megteszi az Atya akaratát. Jézus testvéreivé, nővéreivé, anyjává válunk, ha engedelmeskedünk az Atyának. Kell ennél örömtelibb meghívás? Jézus a vérségi kapcsolat elszakíthatatlan szeretetét hozza példaként arra, hogy egy mélyebb, az Atya akaratában való örök kötődésre hívjon. Isten országa szentháromságos életet jelent. Ismered Isten akaratát?
Magyar Kurír
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Jesucristo me dijo
  2020-01-28 00:05:11, kedd
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  kedvenc videóm  
Demo DVD Dinámicas Ambientación
  2020-01-28 00:03:39, kedd
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  kedvenc videóm  
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 18 
2019.12 2020. Január 2020.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 575 db bejegyzés
e év: 6233 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1575
  • e Hét: 12637
  • e Hónap: 25313
  • e Év: 259060
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.