Belépés
kalmanpiroska.blog.xfree.hu
Minden kegyelem. Kovács Kálmán
1968.04.24
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/3 oldal   Bejegyzések száma: 26 
Legigazibb kincsünk
  2018-12-22 09:06:47, szombat
 
  Legigazibb kincsünk

,,Amikor ezt [a csillagot] látták, igen nagy volt az örömük." (Máté 2,10)

Jézust imádni azt jelenti, hogy áldozati ajándékokkal Krisztusnak tekintélyt és méltóságot tulajdonítunk. Tulajdonítunk, és nem adunk. Istent nem szolgálják emberi kezek, mintha szüksége lenne bármire is (ApCsel 17,25).
Így a bölcsek ajándékai nem segítséget jelentenek, nem szükséget töltenek be. Tiszteletlenség lenne egy uralkodóval szemben, ha idegen látogatók királyi segélycsomagokkal érkeznének. A megvesztegetés sem célja ezeknek az ajándékoknak. Isten kijelenti az 5Mózes 10,17-ben, hogy Őt nem lehet megvesztegetni.
Nos, mit jelentenek akkor az ajándékok? Hogyan tekinthetőek istentiszteletnek? Az ajándékok a Krisztus utáni vágyakozás felerősítői, mint amilyen a bőjt is. Amikor ilyen ajándékot adunk Krisztusnak, mintha valami ilyesmit mondanánk:

Az öröm, amit keresek, nem a tőled származó gazdagság reménységét jelenti. Csakis miattad jöttem hozzád, és nem azért, hogy kapjak tőled valamit. Ezt a vágyat most szabadjára engedem és bizonyítékát adom úgy, hogy feladok dolgokat abban a reményben, hogy nem a dolgoknak, hanem neked fogok örülni. Neked adván azt, amit én szeretnék, de amire neked nincs szükséged, egyre buzgóbban és hitelesebben tudom mondani, hogy ,,Nem ezek, hanem te vagy a kincsem."

Úgy gondolom, hogy ezt jelenti Istent az aranyból, tömjénből és mirhából álló ajándékokkal tisztelni.
Bárcsak Isten elfogadná igaznak ezt a szöveget, és Krisztus iránti vágyat ébresztene a szívünkben. Hogy szívből mondhassuk:

Úr Jézus, te vagy a Messiás, Izráel királya. Minden nemzet eljön és leborul majd előtted. A világot Isten kormányozza, hogy a te tiszteleted biztosítva legyen. Éppen ezért bármilyen ellenállásba ütközzem is, örömmel tulajdonítok neked tekintélyt és méltóságot, és eléd hozom az ajándékaimat, hogy elmondhassam, nem ezek, hanem csak te elégíted meg a szívemet.

John Piper
 
 
0 komment , kategória:  Az öröm hajnala  
A megígért irgalom
  2018-12-21 19:33:38, péntek
 
  A megígért irgalom

,,Mert azt mondom, hogy Krisztus a zsidóság szolgájává lett Isten igazságáért, hogy megerősítse az atyáknak adott ígéreteket, a népek pedig irgalmáért dicsőítsék Istent." (Rómaiakhoz írt levél 15,8-9)

Nincs szó, amely kifejezhetné Isten ajándékainak értékét, és mi erről mindörökké énekelni fogunk. De az elképzelhető legértékesebb ajándékok célja nem önmagukban található. Mind Istenhez vezetnek. Végső soron ez a célja minden ajándéknak, amit tőle kapunk.
Vegyük például a megbocsátást. Amikor Krisztus váltságképpen a mi szolgánkká lettt, mindazokat, akik hisznek benne, megszabadította a törvény átkától, a büntetés fenyegetésétől. Mi célból? Hogy büntetés nélkül élvezhessük a bűnt? Nem. Az volt a cél, hogy örvendezhessünk Istennek egy örökkévalóságon át! A megbocsátás értékes, mert segít felismerni Istent.
Miért van szüksége bárkinek is a megbocsátásra? Ha mindössze azért, hogy lelkileg megkönnyebbüljünk, vagy egyszerűen a pokoltól kívánunk megszabadulni, vagy még több fizikai élvezetre vágyunk, akkor ezzel nem Istent tiszteljük.
A Róma 15,9 szerint Krisztus szolgálatának a célja az, hogy a pogányok ,,dicsőítsék Istent" az Ő irgalmáért. Ha viszont visszaélünk Isten irgalmával, mintha az a bűn élvezetét - vagy egyszerűen ártatlan dolgok élvezetét - biztosító belépőjegy lenne, akkor nem dicsőítjük Istent. Irgalmasságáért akkor dicsőítjük Istent, ha az Ő irgalma felszabadít bennünket arra, hogy Őt tekintsük irgalma legfőbb ajándékának - mint aki a világegyetem legszerethetőbb személye.
Jó nekünk tehát, hogy Krisztus eljött Isten igazsága nevében, mert megígért irgalmának a lényege Ő maga volt.
Jó nekünk, hogy Krisztus eljött Isten igazsága nevében, mert az Ő ilyenkénti eljövetele jelzi, hogy Isten elsősorban önmagához hű; Jézus igazolja Isten ígéreteit, hogy ezek az ígéretek az irgalom ígéretei; megmutatja, hogy a megígért irgalom lényege Ő maga.
Ez az értelme az Ő eljövetelének. Ez a karácsony értelme. Ó, bárcsak Isten ráébresztene, hogy bűnösként milyen nagy szükségünk van az Ő irgalmára! Aztán engedjük magunkat elragadtatni attól, hogy Jézus Krisztus milyen nagyszerű Megváltó! Majd nyíljon meg az ajkunk az Ő dicsőítésére, illetve kezünk az Ő irgalmának továbbadására!

John Piper
 
 
0 komment , kategória:  Az öröm hajnala  
A karácsony két részre osztotta a történelmet
  2018-12-21 08:01:59, péntek
 
  A karácsony két részre osztotta a történelmet

,,A próféták is - Sámueltől és az utána következőktől fogva -, akik csak szóltak, mind ezekről a napokról jövendöltek." (Apostolok Cselekedetei 3,24)

A próféciákról és a beteljesülésről szóló bibliai tanítás megértéséhez rendkívül fontos megértenünk, hogy miről szól ez az igevers.
A próféciákról rendszerint úgy gondolkodunk, mint amelyek a jövőben fognak bekövetkezni, vagy amelyek éppen most történnek a világban. Könnyen elfelejtjük, hogy ami nekünk a múlt, a prófétáknak a jövő volt.
Nem szabad elfelejtenünk, hogy Jézus Krisztusnak a világba való eljövetelével elkezdődtek a beteljesülés napjai, melyeket az összes próféta hirdetett. Az első karácsony óta mi ezeket a napokat éljük. A próféták által megjövendölt ,,utolsó napok" nem a huszonegyedik századot jelentik. Az utolsó napok az időszámításunk szerinti első évben már elkezdődtek.
Az Újszövetség egységesen emellett tanúskodik. Az 1Kor 10,11-ben Pál azt mondja az ószövetségi eseményekről, hogy ,,példaképpen történt velük, és figyelmeztetésül íratott meg nekünk, akik az utolsó időkben élünk". Pál számára az utolsó idők nem a kétezer évvel későbbi huszonegyedik századot jelentette.
Nem. A vég kezdete már jelen volt az első században. A rég várt Messiás megérkezett. Ezért írja a Zsidókhoz írt levél szerzője: ,,Miután régen sokszor és sokféleképpen szólt Isten az atyákhoz a próféták által, ezekben a végső időkben a Fiú által szólt hozzánk" (Zsid 1,1-2). Amikor Isten elküldte a Fiát a világba, elkezdődtek az utolsó idők.
Nagy kiváltság az utolsó időkben élni, mert Jóel próféta megjövendölte: ,,Azután kitöltöm majd lelkemet minden emberre" (Jóel 2,28). Minden próféta várta a napot, amikor a Messiás, Dávid Fia, Izráel királya eljön, mert Isten népe számára nagy áldás az a nap. Ő eljött, királysága elkezdődött, mi pedig a beteljesülés korában élünk.
Krisztus jövőbeni, második eljövetelétől mi nem valami teljesen újat várunk, hanem inkább a már megtapasztalt áldások kibontakozását, mert az ígéretek beteljesülése az életünkben már elkezdődött.
A karácsony két korszakra osztotta a történelmet: az ígéret korára és a beteljesülés korára. Nos, amikor az Apostolok Cselekedetei 3,24-ben azt mondja Péter: ,,A próféták is... mind ezekről a napokról jövendöltek", tudjuk, hogy ő a ,,végső időkről" beszél, amikor Isten az Ő Fián keresztül szólt hozzánk, és ami az első karácsonytól az elkövetkező beteljesülésig tart.
Itt élünk mi. Rengeteg minden beteljesedett már - inkarnáció, keresztre feszítés, jóvátétel, kiengesztelés, feltámadás, mennybemenetel, mennyei uralom, közbenjárás, a Szentlélek kitöltetése, nemzetközi misszió, a népek összegyűjtése, egyház, újszövetségi könyvek, Jézus nevében történő ima, kimondhatatlan öröm és megvásárolt bizonyosság.
De a még nem valóságos, csodálatos és beteljesedés előtt áll: a második eljövetel, a halottak feltámadása, új és dicsőséges testek, a bűn vége, megdicsőülés, minden hitetlenség fölötti ítélet, jutalmak, a Mester örömébe történő bemenetel, új ég és új föld, Jézus személyes jelenléte az Ő népe körében, a nyomorúság vége, örök boldogság.
A karácsony kettészelte a történelmet. Bőséges ízelítőt kaphatunk a jövőből. Vegyük magunkhoz mindazt, amit Ő elkészített számunkra. És töltsön be a remény, hogy mennyi minden vár még ránk.

John Piper
 
 
0 komment , kategória:  Az öröm hajnala  
A testté lett Ige dicsősége
  2018-12-20 20:37:28, csütörtök
 
  A testté lett Ige dicsősége

,,Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és az Ige Isten volt." (János 1,1)

Mindig voltak szektás csoportok, amelyek elzárkóztak attól a misztériumtól, mely ebben a két mondatban megfogalmazódik: ,,az Ige Istennél volt" és ,,az Ige Isten volt". A pusztán emberi logika foglyaiként azzal érvelnek, hogy a két kijelentés nem lehet egyszerre igaz. Az Ige vagy Isten volt, vagy Istennél volt. Ha Istennél volt, akkor nem volt Isten. Ha Isten volt, akkor nem lehetett Istennél.
Néha a fordításon is változtatnak, csak hogy megszabaduljanak a két mondat igazságtartalmától. Ez az igevers azonban arra tanít bennünket, hogy az, akit Jézus Krisztusnak ismerünk, Isten volt, mielőtt testté lett volna, és az Atya is Isten volt. Isten egy, de több személyből áll. Részben ez írja le azt, amit mi Szentháromságként ismerünk. Ezért áldjuk Jézus Krisztust, és mondjuk Tamással együtt a János 20,28 szerint: ,,Én Uram, én Istenem!"
János 1,1: ,,Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és az Ige Isten volt."
Miért nevezték Őt úgy, hogy ,,Ige"? Erre úgy is lehet válaszolni, hogy elgondolkodunk, Jézusnak még milyen nevet lehetett volna adni, és ezek a nevek miért lettek volna alkalmatlanabbak annál, hogy ,,Ige".
Lehetett volna például ,,a Tett". A tett és a szó között többek között az a különbség, hogy egy tett többféleképpen értelmezhető. Néha a szavaink is lehetnek homályosak, illetve többféle jelentést hordozhatnak, de a tetteink sokkal értelmezhetetlenebbek, félreérthetőek. Ezért van az, hogy oly gyakran szavakkal magyarázkodunk. Cselekedeteink jelentését a szavak sokkal jobban megragadják, mint maguk a tettek. Isten számtalan hatalmas dolgot vitt véghez a történelem során, de az Igét (a Szót) sajátos előnyben részesítette. Úgy gondolom, ennek az egyik oka az, hogy az egyértelműség, a kommunikáció számára nagy értékkel bír.
Egy másik lehetséges változat az lett volna, ha János úgy hívja Jézust, hogy ,,a Gondolat". Kezdetben volt a Gondolat. De a gondolat és a szó közötti egyik legfontosabb különbség az, hogy a szót úgy képzeljük el, mint ami a ,,gondolkodótól" elindul, hogy létrejöhessen a kommunikáció. Azt hiszem, János azt akarta, hogy úgy gondolkodjunk az Isten Fiára, mint aki azért van, hogy létrejöhessen a kommunikáció közte és az Atya között, illetve mint aki a történelem során Istennek a velünk való kommunikációjaként jelenik meg.
Harmadszorra pedig János hívhatta volna Őt úgy is, hogy ,,az Érzés". Kezdetben volt az Érzés. De ismét azt kell mondanom, hogy az érzések nem hordoznak semmiféle világos elgondolást, szándékot vagy jelentést. Az érzések, akárcsak a tettek, kétértelműek és magyarázatra szorulnak - szóbeli magyarázatra.
Nos tehát, úgy gondolom, hogy János, amikor Jézust úgy nevezi, hogy ,,az Ige", hangsúlyozni akarja, hogy az Isten Fia elsősorban a kommunikáció miatt létezik. Ő először és elsősorban az Atyával való kommunikáció miatt létezik, és létezett mindig is öröktől fogva. Másodszor, ami számunkra végtelenül fontosabb, az Isten Fia mennyei kommunikáció lett számunkra. Összegzésképpen elmondhatjuk, hogy amikor Jézust úgy nevezzük, hogy ,,az Ige", akkor arra utalunk, hogy Ő ,,Isten Önmagáról szóló kijelentése". Számunkra.

John Piper
 
 
0 komment , kategória:  Az öröm hajnala  
Isten szeretetének ünnepe
  2018-12-20 08:20:16, csütörtök
 
  Isten szeretetének ünnepe

,,Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen." (1János 3,16)

A János 3,16-ban Jézus arra tanít, hogy az az Isten, aki létezik, szeret. Gondolkodjunk el ezen. Az abszolút módon létező Isten. Szeret. Ő szeret. Ha Istenről akarunk mondani valamit, semmiképpen ne feledkezzünk meg arról, hogy Ő szeret.
Ugyanattól a szerzőtől, aki a János 3,16-ot írta, ezt olvashatjuk az 1János 4,8-ban: ,,Isten szeretet." Én ebből annyit mindenképpen meg tudok állapítani, hogy Isten lényegéhez közelebb áll a mások javának és érdekének a szolgálata, mint az, hogy neki szolgáljanak. Isten adakozó. Isten szeretet.
Nos, Jézus a János 3,16-ban részletesebben elmondja, hogy Ő hogyan értelmezi a szeretetet. ,,... úgy szerette Isten...". Az ,,úgy" itt nem a szeretet mértékére, hanem a szeretet milyenségére utal. Nem arra utal, hogy Isten mennyire szeretett, hanem arra, hogy Isten hogyan szeretett. Az ,,úgy szerette" értelmezése: ,,Isten így szeret."
Hogyan? Hogyan szeret Isten? Úgy szeretett, ,,hogy egyszülött Fiát adta". És mi tudjuk, hogy ez az odaadás elment az elutasításig, a halálig. ,,...a saját világába jött, de az övéi nem fogadták be őt." (János 1,11). Ehelyett megölték. És minderre Jézusnak az volt a válasza: ,,Én megdicsőítettelek téged [az Atyát] a földön azzal, hogy elvégeztem azt a munkát, amelyet rám bíztál, hogy elvégezzem..." (János 17,4). Nos, amikor az Atya odaadta az egyszülött Fiát, akkor Őt halálra adta.
Ilyen az Atya szeretete. Adakozó szeretet. Odaadja legféltettebb kincsét - a Fiát.
Gondolkozzunk el adventkor ezen. Nagy árat fizetett ezért a szeretetért. Hatalmas ez a szeretet. Kemény, fájdalmas. A karácsony értelme az, hogy ünnepeljük ezt a szeretetet. ,,...úgy szerette Isten..." Csodák csodájára Isten ezt az értékes szeretetet az érdemtelen bűnösök világára pazarolja - ránk.

John Piper
 
 
0 komment , kategória:  Az öröm hajnala  
Mit rombol le a karácsony?
  2018-12-19 17:45:59, szerda
 
  Mit rombol le a karácsony?

,,Azért jelent meg az Isten Fia, hogy az ördög munkáit lerombolja." (1János 3,8)

Az örökkévaló Isten fiának a világba való eljövetele Istenemberként történelmi tény. Ezrek tekintenek erre tényként, és mégis úgy élnek, mint bárki más. Másokhoz hasonlóan szoronganak amiatt, hogy a jó dolgok megszűnnek, illetve nyomasztja őket, hogy a vacak dolgokon nem lehet változtatni. Nyilvánvaló, hogy a történelmi tényekkel kapcsolatos vallásos kutatások helyes következtetései nem sokat nyomnak a latban.
Mindez azért van, mert Isten Fiának a világba való eljövetele jelentőségteljesebb, mint egy történelmi tény. A remény üzenete, amit Isten küldött kamaszoknak, egyedülálló szülőknek, zsémbes férjeknek, sértődött feleségeknek, túlsúlyos nőknek, impotens férfiaknak, értelmi sérült szomszédoknak, hasonló neműek iránt vonzódóknak, igehirdetőknek, szerelmeseknek - nekünk, neked.
Mivel az Isten Fia itt élt a földön, meghalt, feltámadott, uralkodik és újra eljön, Isten általa közvetített üzenete több, mint történelmi tény. Az élő Isten ezzel akar megajándékozni bennünket karácsonykor.
Ezt üzeni az Úr: a karácsonynak az a jelentősége, hogy semminek nem kell elkallódnia,
ami jó és értékes az életünkben, illetve változtatni lehet azon, ami az életünkben gonosz vagy nem kívánatos. Félünk, hogy az a kevés jó dolog, amely boldoggá tesz bennünket kicsúszik a kezünkből, és nyomaszt, hogy nem változtathatunk azokon a rossz dolgokon, amelyeket utálunk magunkban vagy a helyzetünkben. A karácsony ezeket a félelmeket és frusztrációkat akarja lerombolni.
Isten reményteljes üzenete ebben az adventben az, hogy a jónak nem kell szükségszerűen eltűnnie, és a rosszon lehet változtatni. Az ördögnek az a célja, hogy megszüntesse a jót, és rosszat bocsásson ránk. Jézus azért jött, hogy az ördög munkáit lerombolja.

John Piper
 
 
0 komment , kategória:  Az öröm hajnala  
Miért Emberfia?
  2018-12-19 06:50:46, szerda
 
  Miért Emberfia?

,,Bizony, bizony, mondom nektek: meglátjuk megnyílt eget és az Isten angyalait, amint felszállnak, és leszállnak az Emberfiára." (János 1,51)

Miért nevezik Jézust az 51. versben, és az evangéliumokban másutt is Emberfiának? Az advent adja meg erre a magyarázatot.
Nem egyszerűen arról van szó, hogy Ő ember. A Dániel 7,13-ban az ,,emberfia" egyszerre ember, és sokkal több, mint ember. Jézus leginkább így szerette magát megnevezni: Emberfia. Az evangéliumokban nyolcvanszor szerepel az a kifejezés, és mindannyiszor Jézus nevezi így magát.
Az ,,emberfia" címet a Dániel 7,13-14 alapján választotta:
,,Láttam az éjszakai látomásban: Jött valaki az ég felhőin, aki emberfiához hasonló volt; az öregkorú felé tartott, és odavezették hozzá. Hatalom, dicsőség és királyi uralom adatott neki, hogy mindenféle nyelvű nép és nemzet őt tisztelje. Hatalma az örök hatalom, amely nem múlik el, és királyi uralma nem semmisül meg."
Ez a királyság, a dicsőség és a felségjog nyelvezete (Jn 3,13; 5,27; 6,62). Mégis másképp hangzik, mint ezek a címek: Isten fia, Izráel királya. Igénytelenebb, egyszerűbb. Így aztán, amikor Jézus ezt a szót használta, a királyságra, a dicsőségre és a felségjogra való igénye nem volt annyira nyilvánvaló. Csak akiknek volt fülük a hallásra, azok tudták felfogni a Jézus által használt Emberfia kifejezés magasztosabb jelentését.
Nos, a fenti idézetben (János 1) a titulus nem a zsidó vezetők szájából hangzott el, hogy ezzel juttassák őt a keresztre. Jézus nevezi magát így. A fejezet kulcsmondata: ,,És ahogyan Mózes felemelte a kígyót a pusztában, úgy kell az Emberfiának is felemeltetnie, hogy aki hisz, annak örök élete legyen őbenne." (János 3,14-15)
Ezek szerint elmondhatjuk, hogy a legnagyobb dicsőség, amit Nátánáel, vagy én, vagy te valaha szemlélhetünk, az az Emberfiának, a mennyek urának dicsősége, akinek uralma örökké tart, és aki felemeltetett a keresztre a bűnösökért.
Ha ebben az adventi időszakban úgy találkozunk vele, mint az Isten fiával, Izráel királyával és az Emberfiával, ne mulasszuk el Őt úgy szemlélni, mint aki életét adja, hogy nekünk örök életet ajándékozzon, és következésképpen lássuk Őt dicsőségesen.

John Piper
 
 
0 komment , kategória:  Az öröm hajnala  
Bízhatunk Istenben
  2018-12-18 19:33:10, kedd
 
  Bízhatunk Istenben

,,Mózes ezt mondta: ,,Prófétát támaszt nektek testvéreitek közül az Úr, a ti Istenetek, olyat, mint én: őrá hallgassatok mindenben, amit csak mond nektek. És aki nem hallgat erre a prófétára, azt ki kell irtani a nép közül."A próféták is - Sámueltől és az utána következőktől fogva -, akik csak szóltak, mind ezekről a napokról jövendöltek. Ti vagytok a fiai ezeknek a prófétáknak és annak a szövetségnek, amelyet Isten atyáinkkal kötött, amikor így szólt Ábrahámhoz: ,,És a te magodban áldatik meg a föld minden nemzetsége." Isten elsősorban számotokra támasztotta és küldte el Szolgáját, hogy megáldjon titeket, ha ti megtértek gonoszságaitokból." (Apostolok Cselekedetei 3,22-26)

A már korábban tárgyalt igeszakaszban most arra figyelhetünk fel, hogy az áldásban Isten megbízhatósága is megmutatkozik.
Péter elősorolja az ígéreteket. A 22. versben azt mondja, hogy Mózes megjövendölte egy hozzá hasonló próféta eljövetelét. A 24. versben arról olvashatunk, hogy Sámueltől kezdve az összes próféták ezekről a napokról szóltak - Jézus napjairól. A 25. versben az áll, hogy Isten ezekről a napokról ígéretet tett Ábrahámnak. A lényeg az, hogy Jézus, amikor eljön, megerősíti ezeket az ígéreteket. Bebizonyítja, hogy Isten megbízható, állja a szavát.
Pál így szól erről a Róma 15,8-ban: ,,Krisztus a zsidóság szolgájává lett Isten igazságáért,
hogy megerősítse az atyáknak adott ígéreteket." Itt van tehát kristálytisztán kimondva: Krisztus eljött, hogy Isten szavahihetőségét igazolja, hogy bebizonyítsa, hogy Isten betartja az ígéreteit. A karácsony azt jelenti, hogy bízhatunk Istenben. Ez része az áldásnak, amelyben részesíteni kíván - amellyel meg akar bennünket ajándékozni ebben az adventi időszakban. Áldás, mert az ettől való elfordulás erkölcsi, spirituális zülléssel jár. Az erkölcsi élet alapja az Isten szavahihetősége. Ha egy társadalom nem Isten abszolút hitelességét tekinti a legfontosabbnak, az igazság, az erkölcs, a szépség alapját tagadja meg.
A karácsony minden igazság, jóság, szépség alapjának ismételt megerősítése, mert a karácsony jelentése: Isten igaz.
A változás világegyetemében Isten megbízhatósága az állandó. Isten megbízhatósága a meginghatatlan abszolútum. Ha elfordulunk Isten igazságától, a horgony kiszakad, a kormányzás bizonytalanná válik, elmozdul a tőkesúly, az élet (a politikai, társadalmi, oktatási, tudományos, családi élet) hajóját egyszerűen kiszolgáltatjuk az emberi vágyak széljárásának.
Tiszta szívemből vallom tehát: hatalmas áldás Isten megbízhatósága mellett tanúskodni.
Ajándékozzuk meg ezzel az áldással a gyermekeinket! Ismételjük el újra és újra a következő nemzedéknek: Isten igaz; Isten állja a szavát; Isten nem hazudik; Isten megbízható! Ez az advent egyik áldása. Fogadjuk el, mint valami csodálatos karácsonyi ajándékot, és ajándékozzunk meg minél több embert vele!

John Piper
 
 
0 komment , kategória:  Az öröm hajnala  
Azért jön, hogy megáldjon bennünket
  2018-12-18 07:43:58, kedd
 
  Azért jön, hogy megáldjon bennünket

,,Mózes ezt mondta: ,,Prófétát támaszt nektek testvéreitek közül az Úr, a ti Istenetek, olyat, mint én: őrá hallgassatok mindenben, amit csak mond nektek. És aki nem hallgat erre a prófétára, azt ki kell irtani a nép közül." A próféták is - Sámueltől és az utána következőktől fogva -, akik csak szóltak, mind ezekről a napokról jövendöltek. Ti vagytok a fiai ezeknek a prófétáknak és annak a szövetségnek, amelyet Isten atyáinkkal kötött, amikor így szólt Ábrahámhoz: 'És a te magodban áldatik meg a föld minden nemzetsége.' Isten elsősorban számotokra támasztotta és küldte el Szolgáját, hogy megáldjon titeket, ha ti megtértek gonoszságaitokból." (Revideált Károli szerint, ami inkább megfelel az angol bibiafordításnak: ,,hogy megáldjon titeket, mindegyikőtöket megtérítvén bűneitekből".) (Apostolok Cselekedetei 3,22-26)

Ez a bibliai rész arra tanít bennünket, hogy Isten azért küldte el Jézust a történelem színpadára, hogy megáldja az embereket. ,,És a te magodban áldatik meg a föld minden nemzetsége."
Isten így szólt a Fiához a mennyben: ,,Az idő beteljesedett; megígértem az áldást; most jött el az ideje, hogy beváltsam az ígéretem; téged bízlak meg az áldással; szeretném, ha áldásom eljutna a földre; annyi mindent adhatok; menj most, és áldd meg a népem, áldd meg őket; rajtuk keresztül áldd meg a földön lakó összes családot, áldd, áldd őket."
Megfigyelhetjük, hogy a 25. és a 26. versben is szerepel az áldás szó. A 26. vers világosan kimondja, hogy Isten azért küldte el Jézust Izráelhez, hogy megáldja őket. És amikor kijelenti, hogy Isten elsősorban Izráelhez küldte Őt, abból arra következtethetünk, hogy az áldást mások számára is elküldi. A 25. vers egyértelművé teszi, hogy ez volt az Isten célja, amikor Ábrahámmal szövetséget kötött: ,,a te magodban áldatik meg a föld minden nemzetsége". Áldás a zsidók számára, majd, rajtuk keresztül - a Messiás-hívő zsidókon keresztül - áldás minden nép számára, akik közé mi is tartozunk.
Hangsúlyozom tehát, hogy Isten ebben az adventben meg akar áldani bennünket. Benne vagyunk a 25. versben. Nem számít, hogy azóta eltelt két évezred. Isten előtt ezer év annyi, mint egy nap (2Pt 3,8). Számára olyan, mintha két nappal ezelőtt tette volna ezt az ígéretet. Ennyire friss a felénk áradó mai áldás. Ha hitben közeledünk hozzá, elnyerhetjük. Erről szól a karácsony - a legnagyobb áldásról.

John Piper
 
 
0 komment , kategória:  Az öröm hajnala  
Istennek karácsonykor Isten a fontos
  2018-12-17 20:18:01, hétfő
 
  Istennek karácsonykor Isten a fontos

,,De hiszen éppen ezért az óráért jöttem! Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet!" (János 12,27-28)

A Biblia egyik leghíresebb karácsonyi jelenete az, amikor az angyalok kihirdetik a pásztoroknak, hogy Megváltó született. Ezek után ,,hirtelen mennyei seregek sokasága jelent meg az angyallal, akik dicsérték az Istent, és ezt mondták: Dicsőség a magasságban Istennek, és a földön békesség, és az emberekhez jóakarat" (Lukács 2,13-14).
Dicsőség Istennek, békesség az embernek. Az angyaloknak az a küldetésük, hogy kristálytisztán elhangozzék: Isten Fia azért jött el a teremtett világba, hogy megmutassa az Isten dicsőségét, az embereket az Istentől való elidegenedettségből visszatérítse, és kibékítse Istennel. Azért jött, hogy Isten nagysága a megváltásban megmutatkozzék, és az ember örvendezhessen Istenben.
Nos, amikor a János evangéliumának 12. részéhez érkezünk, ne lepődjünk meg, hogy itt Jézus azért imádkozik, hogy ez tényleg megtörténjen földi életének legfontosabb pillanataiban: a halálában és a feltámadásában. Hogy Isten megdicsőülhessen a bűnösök megszabadításában. Vizsgáljuk meg a János 12,27-30 szakaszt: ,,Most megrendült az én lelkem. Kérjem azt: Atyám, ments meg ettől az órától engem? [Tudjuk, hogy a halálának órájára utal, mert a 24. versben azt mondta: ,,Bizony, bizony mondom nektek: ha a földbe vetett búzaszem nem hal meg, egymaga marad; de ha meghal, sokszoros termést hoz."] De hiszen éppen ezért az óráért jöttem! Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet! Erre hang hallatszott az égből: Már megdicsőítettem, és ismét megdicsőítem. A sokaság pedig, amely ott állt, és hallotta, azt mondta, hogy mennydörgés volt; mások azonban így szóltak: Angyal beszélt vele. Jézus megszólalt: Nem énértem hallatszott ez a hang, hanem tiértetek."
A 27. versben Jézus azt mondja: ,,De hiszen éppen ezért az óráért jöttem!" Melyikért? A válasz a 28. versben hangzik el: ,,Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet!" Ezért közeleg a halálom.
Az Atya meghallja a Fiú imáját, és válaszol: ,,Már megdicsőitettem, és ismét megdicsőitem." Isten Lázár feltámasztásakor már megdicsőitette a nevét Jézus által (János 11,4;40), és most ismét megdicsőiti Jézus halálában és feltámadásában.
Ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy Isten elkötelezi magát Isten megdicsőitése mellett. Nemcsak arról olvasunk, hogy Jézus kéri Istent, hogy dicsőítse meg Önmagát - ,,Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet!" (28. v.), hanem Isten maga is mondja: ,,Már megdicsőitettem, és ismét megdicsőitem." Isten a Lukács 2-ben ugyanezzel a céllal küldi el az angyalokat. És Isten maga is mondja a János 12,28-ban: ,,Már megdicsőitettem [a nevemet], és ismét megdicsőitem."
Isten dicsőségére élünk, és ennek a legmélyebben gyökerező oka az, hogy maga Isten is Isten dicsőségét keresi. Nekünk azért fontos az Isten dicsősége, mert Isten dicsősége Istennek is fontos.
Mindez azért jó hír, különösen a János evangéliumában, mert az Isten dicsősége tele van kegyelemmel és igazsággal. ,,Az Ige testté lett, közöttünk lakott, és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét, telve kegyelemmel és igazsággal." (Jn 1,14)
Isten legdicsőségesebb tulajdonsága az, hogy Ő olyan tökéletesen és teljesen elégséges önmagában, hogy lénye teljességének dicsősége kiárad igazságban és kegyelemben a teremtményeire is. Ő nem szorul a mi segítségünkre. Teljességében kiterjeszti a kegyelmét ránk. Karácsonykor ezt a kegyelmet kapjuk ajándékba.

John Piper
 
 
0 komment , kategória:  Az öröm hajnala  
     2/3 oldal   Bejegyzések száma: 26 
2020.05 2020. Június 2020.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 481 db bejegyzés
e év: 3633 db bejegyzés
Összes: 35815 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 116
  • e Hét: 3018
  • e Hónap: 64687
  • e Év: 183779
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.