|
2/3 oldal
|
Bejegyzések száma: 23
|
|
|
|
2014-10-19 03:37:09, vasárnap
|
|
|
"Bizony mondom néktek, mindennek van akarata. Még a kő, amely látszólag oly süket, néma és élet nélküli, még az sincs akarat híján.
Másképpen nem is létezhetne, nem lehetne hatással semmire sem, és semmi sem lehetne hatással őrá.
Akarásának és létének tudata különbözhet az emberétől, de csak mértékében, lényegét tekintve nem.
Életetek egy napjának mekkora részéről mondhatjátok el igazán, hogy azt valóban tudatosan élitek meg?
Valójában nagyon jelentéktelen részéről.
Ha ti, akik rendelkeztek aggyal, emlékezettel, az érzelmek és gondolatok feljegyzésére szolgáló szervekkel, életetek egyetlen napjának legnagyobb részét mégis öntudatlanul töltitek, akkor miért csodálkoztok, hogy a kő nincs tudatában életének és akaratának?
Mint ahogy éltek és mozogtok, de oly gyakran nem vagytok ennek tudatában, ugyanígy van ez akaratotokkal is.
De az Egyetemes Akarat tudatában van a ti öntudatlanságotoknak, mint ahogy tudatában van a világegyetem minden egyes teremtménye öntudatlanságának is.
Amikor az Egyetemes Akarat szétosztja önmagát, amint ez szokása az idő minden pillanatában és a tér minden pontján, akkor minden embernek és minden dolognak azt juttatja vissza, amit azok kívántak, bármi is lett légyen az, sem többet, sem kevesebbet, akár tudatosan, akár másként kívánták azt.
Az emberek azonban nem tudják ezt, és ezért nagyon gyakran meglepődnek azon, ami osztályrészül jut nekik az Egyetemes Akarat mindent magában rejtő zsákjából. És kedvetlenül tiltakoznak, és sikertelenségük miatt a sors szeszélyeit okolják.
Nem a sors állhatatlan, ó szerzetesek; a sors csak az Egyetemes Akarat másik neve. Az ember akarata az, ami még túlságosan is szeszélyes, ingatag és bizonytalan. Kelet felé igyekszik ma, hogy holnap nyugat felé rohanjon. Emitt jónak nyilvánítja az egyik dolgot, amiről másutt kijelenti, hogy az rossz. Az egyik pillanatban barátjának fogad valakit, csak azért, hogy később mint ellenségével küzdjön vele.
A ti akaratotoknak nem szabad szeszélyesnek lennie, testvéreim.
Gondoljatok arra, hogy a dolgokkal és az emberekkel való viszonyotokat az határozza meg, hogy mit akartok tőlük, és hogy azok mit akarnak tőletek.
Amit pedig az emberektől és a dolgoktól akartok, az meghatározza azt, hogy azok mit akarnak tőletek.
Azért mondtam nektek, és mondom most megint: ügyeljetek arra, hogyan lélegeztek, hogyan beszéltek, mit kívántok, mit gondoltok és mit tesztek. Mert minden lélegzetvételetekben és minden szavatokban, minden vágyatokban és gondolatotokban és tettetekben benne rejtőzik az akaratotok.
És ami rejtve marad előttetek, az mindig nyilvánvaló az Egyetemes Akarat számára.
Senkitől se akarjatok örömhöz jutni úgy, hogy az a másiknak fájdalmat okozzon, nehogy örömötök jobban fájjon majd, mint maga a fájdalom.
Ne akarjatok úgy előnyhöz jutni, hogy az kárt okozzon valaminek, nehogy bajt idézzetek a fejetekre.
Hanem minden embertől és minden dologtól a szeretetüket kérjétek; mert csak így lesznek eltávolítva fátylaitok, és csak így születhet meg a belátás a szívetekben, és csak így lesz akaratotok beavatva az Egyetemes Akarat csodálatos rejtélyeibe.
Amíg nem váltok tudatossá minden dologban, addig nem érthetitek meg akaratuk bennetek való hatását, sem a ti akaratotokat őbennük.
Amíg nem ébredtek tudatára akaratotok minden dolgokban való működésének, azok akaratának pedig a bennetek való működésére, addig nem ismerhetitek meg az Egyetemes Akarat misztériumait.
És amíg nem ismeritek meg az Egyetemes Akarat misztériumait, addig akaratotokat nem szabad szembeállítanotok vele; mert minden bizonnyal vereséget szenvedtek. Minden összecsapásból sebektől borítva és keserűséggel eltelve fogtok kikerülni. Bosszú után fogtok lihegni, csak azért, hogy a régi sebekhez újabbakat szerezzetek, és a színültig telt pohárból túlcsorduljon az epe.
Bizony mondom néktek, fogadjátok el az Egyetemes Akaratot, ha a vereséget győzelemmé akarjátok változtatni.
Fogadjatok zúgolódás nélkül mindent, ami rejtélyes zsákjából elétek hull; fogadjatok mindent hálával és azzal a meggyőződéssel, hogy az a ti igazságos és jogos részetek az Egyetemes Akaratból.
Fogadjatok mindent azzal a vággyal, hogy megértsétek értékét és jelentését.
Amikor majd megértitek saját akaratotok rejtett útjait, akkor megértitek az Egyetemes Akaratot is.
Fogadjátok el azt, amit nem tudtok, hogy ez elvezethessen benneteket a megértéséhez.
Lázadjatok az ismeretlen ellen, akkor az továbbra is csak bosszantó rejtély marad számotokra.
Tegyétek akaratotokat az Egyetemes Akarat szolgálóleányává, míg végül a belátás az Egyetemes Akaratot teszi a ti akaratotok szolgájává.
Így tanítottam Noét.
Így tanítalak most titeket.
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek - Mirdad könyvéből |
|
|
|
|
|
2014-10-19 03:01:21, vasárnap
|
|
|
Épp olyan könnyű a jót magunkhoz vonzani, mint a rosszat. Épp olyan könnyű a szeretetre ráhangolódni, mint a gyűlöletre.
Hozzatok a végtelen térből és szívetek mélységeiből áldást a világra, mert minden, ami áldás a világnak, az áldás a ti számotokra is.
Imádkozzatok minden teremtmény javáért. Mert minden jó, ami valamely teremtményt ér, a ti javatokra is válik, de éppen úgy, minden rossznak is, ami őket éri, ti is kárát látjátok.
Nem olyanok vagytok-e mindannyian, mint a léthez vezető végtelen létra egy-egy folyton változó foka?
Mindazoknak, akik a szent szabadság szféráiba akarnak felemelkedni, minden bizonnyal mások vállain kell felkapaszkodniuk.
Ezért a maguk során a vállaikat nekik is létrafokokká kell tenniük, hogy azon az utánuk jövők is felmehessenek.
Nem azt akarjátok-e, hogy létrátok erős és biztonságos legyen?
Ügyeljetek tehát minden létrafokra, hogy mindegyik erős és biztonságos legyen.
És mi más volnátok ti, mint egy-egy építőkő az ő életének és minden más teremtmény életének az épületében?
Legyetek folttalanok, hogy makulátlan lehessen mindazok élete, akiknek az épületében ti is építőkövek lehettek.
Azt hiszitek, hogy nincsen, csak két szemetek?
Bizony mondom nektek, hogy minden szem, amely a földön, a föld alatt és a föld felett lát, a ti szemeitek meghosszabbítása.
Amennyire tiszta a felebarátotok látása, olyan mértékben a ti látásotok is tiszta lesz. Amennyire homályos felebarátotok látása, olyan mértékben a ti látásotok is elhomályosul.
Minden vakban elveszítetek egy szempárt, ami különben a ti látásotokat erősítené. Őrizzétek felebarátotok látását, hogy ti is jobban láthassatok.
Őrizzétek a saját látásotokat, hogy nehogy a szomszédotok megbotolva elessen, és éppen a ti ajtótokat torlaszolja el.
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek - Mirdad könyvéből |
|
|
|
|
|
2014-10-19 02:27:56, vasárnap
|
|
|
Az imádsághoz nem kellenek az ajkak, sem a nyelv. Inkább csendes és éber szívre van szükségetek: egy mester-vágyra, mester-gondolatra és mindenekfelett a mester-akaratra, amely nem kételkedik és nem tétovázik.
A szavak semmit sem érnek, ha nincs jelen minden szótagban az éber szív.
Ha viszont a szív jelen van és éberen figyel, akkor jobb, ha a nyelv alszik, vagy elrejtőzik a lepecsételt ajkak mögött.
Az imádkozáshoz templomra sincs szükségetek.
Aki nem talál templomra saját szívében, az a saját szívét sem fogja megtalálni semmilyen templomban sem.
Ezeket a dolgokat azonban csak nektek és a hozzátok hasonlóknak mondom, mert a legtöbb ember még olyan, mint valami gazdátlan hajó.
Érzik, hogy szükségük van az imádságra, de még nem tudják, hogyan imádkozzanak.
Csak szavakkal tudnak imádkozni, de nem találják a szavakat, ha ti nem adjátok azokat a szájukba.
Elveszettnek érzik magukat, és félnek, ha szívük végtelenségét kell bejárniuk, de megnyugszanak és megvigasztalódnak templomaik falai között, a hozzájuk hasonló teremtmények nyájában.
Hagyjátok őket templomokat emelni. Hagyjátok őket imáikat dalolni.
De ti és a hozzátok hasonlók a belátásért imádkozzatok.
Ha minden vágyatok teljesülne is, de a belátást nem nyernétek el, soha meg nem elégíttetnétek.
Emlékezzetek rá, hogy az élet kulcsa a teremtő Ige. A teremtő Ige kulcsa pedig a szeretet. A szeretet kulcsa pedig a belátás.
Ezekkel töltsétek meg szíveiteket, és kíméljétek meg nyelveiteket a sok szó okozta fájdalomtól, és őrizzétek elméteket a túl sok imádság súlyától.
És szabadítsátok meg szíveiteket az istenekhez fűző kötelékektől, akik csak rabszolgákká tennének benneteket adományaikkal;
akik egyik kezükkel simogatnak, a másikkal pedig ütnek benneteket. Az ilyen istenek elégedettek és jóindulatúak, ha dicséritek őket, de megtelnek gyűlölettel és bosszúvággyal, ha szemrehányással illetik őket.
Ezek csak akkor hallanak titeket, ha hozzájuk fordultok, semmit sem adnak nektek, ha nem könyörögtök érte; ha adnak is, túl gyakran megbánják, hogy adtak; akik a ti könnyeitekkel tömjénezik magukat, és akiknek dicsősége a ti szégyenetek.
Igen, szabadíts átok meg szíveiteket ezektől az istenektől, hogy megtalálhassátok benne az egyetlen Istent, akivel ha egyszer megtelik a szívetek, akkor már örökké vele lesz tele.
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek - Mirdad könyvéből |
|
|
|
|
|
2014-10-18 19:19:56, szombat
|
|
|
MIRDAD: Hiábavaló az imádságotok, ha nem saját legbelső lényetekhez fordultok kérésetekkel, hanem valamilyen külső istenhez.
Mert bennetek van az erő, amely vonzani képes és bennetek van az erő, amely eltaszít.
És bennetek vannak a dolgok, amelyeket magatokhoz szeretnétek vonzani, ahogy bennetek van az is, amit el szeretnétek taszítani magatoktól.
Mert ha valaki képes megkapni valamit, az azt jelenti, hogy ugyanazt adni is tudja.
Ahol éhség van, ott megvan a táplálék is. Ahol táplálék van, ott szükségképpen meg kell lennie az éhségnek is. Az éhség fájdalmát elszenvedni azt jelenti, hogy képesek vagyunk örülni az elteltség áldásának.
Igen, magában a szükségben már megvan a szükség betöltésének módja is.
Nem biztosítéka-e a kulcs a zárnak? És nem ugyanígy biztosítéka-e a zár a kulcsnak? És nem biztosíték-e a zár és a kulcs együtt az ajtóhoz?
Amikor Isten, a kimondhatatlan, titeket kimondott, akkor magát is kimondta bennetek.
Ezért vagytok ti is hozzá hasonlóan kimondhatatlanok.
Isten nemcsak egy kis részt adományozott nektek saját magából - mivel Ő oszthatatlan; egész oszthatatlan, kimondhatatlan isteniségét odaadta mindegyikőtöknek.
Lehet-e igényetek nagyobb örökségre?
És ki vagy mi tarthat benneteket vissza attól, hogy átvegyétek ezt az örökséget, ha nem a saját vakságotok és félelmetek?
Egyesek ahelyett, hogy hálásak lennének ezért az örökségért, és azon igyekeznének, hogy birtokba vegyék - a vakok és hálátlanok!
- Istenből valamiféle lomtárat csinálnak, hogy odahordhassák fog- és hasfájásukat, balul elsült üzleteiket, veszekedéseiket, kicsinyes bosszúikat és álmatlan éjszakáikat.
Mások kincsesházat akarnak csinálni Istenből saját külön használatukra, ahonnan bármikor megszerezhetik a világnak minden talmi csillogását, amire csak kedvük támad.
Olyanok is vannak, akik Istent saját udvari könyvelőjüknek tekintik.
Ennek a könyvelőnek nem csak az lenne a dolga, hogy számon tartsa követeléseiket és adósságaikat, hanem arról is neki kellene gondoskodnia, hogy begyűjtse a kintlévőségeiket, és mindig takaros és zsíros nyereséget mutasson ki a javukra.
Igen, az emberek nagyon sok és sokféle feladat teljesítését várják el Istentől. Kevesen gondolnak azonban arra, hogy ha mindez valóban Isten dolga lenne, akkor mindezt egyedül is meg tudná oldani, és nem lenne szüksége arra, hogy az ember ösztökélje és a feladataira emlékeztesse.
Talán bizony kell-e emlékeztetnetek Istent arra, hogy eljött az ideje a Nap felkeltének vagy a Hold lenyugvásának?
Kell-e emlékeztetni Istent arra, hogy mikor kell a kukorica vetésének kikelnie a földből?
Kell-e őt emlékeztetni arra, hogya póknak meg kell szőnie hálóját?
Talán szüksége van arra, hogy ti szóljatok neki, gondoskodjon azokról a verébfiókákról ott a fészekben?
Talán bizony nektek kell őt figyelmeztetni mindarra a számtalan dologra, ami megtölti ezt a végtelen világegyetemet?
Miért akarjátok mindig az emlékezetét jelentéktelen szükségleteitekkel terhelni?
Úgy gondoljátok talán, hogy kevesebbet értek az ő szemében, mint a verébfiókák, a kukorica vagy a pók?
Miért nem fogadjátok el úgy, mint ők, az ajándékait, és mért nem mentek ezután a dolgotokra, mindenféle hűhó, térdre borulás és karnyújtogatás nélkül, s hogy folyton aggódva lesnétek, mit hoz a holnap? "
Mit gondoltok, hol van Isten, hogy állandóan a fülébe kell kiabálnotok szeszélyeiteket, hiúságotokat, dicséreteteket és panaszaitokat?
Nem tudjátok, hogy Isten bennetek és körülöttetek van?
Nem tudjátok, hogy az ő füle sokkal közelebb van a szátokhoz, mint a nyelvetek az ínyetekhez?
Elég Istennek az ő istenisége, amelynek magja tibennetek van. Ha Istennek kellene gondoskodnia az egyszer már belétek vetett isteni magról, és nem nektek, akkor mi volna a ti érdemetek?
És mi lenne a ti életetek munkája?
És ha nektek nem lenne semmilyen munkátok, hanem ezt Istennek kellene helyettetek elvégezni, mi értelme lenne akkor a ti életeteknek?
És mire valók lennének akkor az imádságok?
Ne terheljétek Istent vég nélküli aggodalmaskodásaitokkal és reménykedéseitekkel. Ne kérjétek tőle, hogy ő nyissa ki előttetek azt az ajtót, amelyhez már odaadta nektek a kulcsot.
Tárjátok fel inkább szívetek mélységeit, mivel a szív mélységeiben ott van a kulcs, amely minden ajtót kinyit.
Mélyen a szívetekben van mindaz, amire szomjaztok és éheztek, legyen az jó vagy rossz.
Hatalmas sereg várja a hívásotokat, készen arra, hogy legkisebb kívánságotokat is teljesítse.
Ha ezt a sereget megfelelően szerelitek fel, bölcsen fegyelmezitek és bátran irányítátok, akkor örökkévalóságokat tud átugrani és lerombol minden akadályt, amely a célotok előtt tornyosul.
Ha azonban a seregetek rosszul felszerelt, fegyelmezetlen, a félénkség kormányozza, akkor csak haszontalanul bolyong össze-vissza, és a legkisebb akadály láttán is gyorsan visszavonul szégyenletes vereséget szenvedve.
Nem mások, ó szerzetesek, ennek a hadnak a katonái, mint azok a vörös színű testecskék, amelyek most csendben keringenek az ereitekben; mindegyikük csodálatos erővel bír önmagában, mindegyikük egész életetek teljes és hű feljegyzését hordja magában, sőt nemcsak a ti életetekét, hanem az egész életét, a legapróbb részletekig.
"Ez a hadsereg a szívben üt tábort, és a szívből árad ki feladatát véghezvinni.
Ezért olyan híres és megbecsült a szív.
A szívből törnek elő az öröm és a bánat könnyei.
A szívben fut össze az élet és a halál minden félelme.
A vágyaitok és a kívánságaitok látják el ezt a seregnek felszereléssel.
A lelketek fegyelmezi ezt a sereget.
Az akaratotok a kiképzőtiszt és a parancsnok.
Amikor majd képesek lesztek a véreteket egyetlen mesterkívánsággal felszerelni, ami minden más kívánságot árnyékba borít és minden más vágyat elhallgattat;
ha az egyetlen mestergondolatot bízzátok meg a fegyelmezéssel;
ha az egyetlen mester-akarat veszi kézbe a kiképzést és a parancsnokságot,
akkor majd biztosan képesek lesztek ezt az egyetlen vágyat betölteni.
Hogyan éri el a szent a szentség állapotát, ha nem úgy, hogy eltávolít a véréből minden olyan vágyat és gondolatot, amely a szentséggel nem fér össze, és ezután szilárd akarattal csakis arra összpontosít, hogy a szentséget elérje?
Bizony mondom néktek, hogy akkor minden szent vágy, minden szent gondolat és minden szent akarat, amely csak megszületett Ádámtól egészen mostanáig, mind annak a segítségére fog sietni, aki minden erejével a szentség elérésére törekszik.
Mert öröktől fogva úgy van, hogy a vizek mindenhol, mindig a tengert keresik, és a fénysugarak is a Nap felé törekednek.
Hogyan hajtja végre a gyilkos az ő terveit, ha nem úgy, hogy addig korbácsolja a vérét, míg az megtelik a gyilkosság őrült szomjúságával, tömött sorokban felsorakoztatja minden sejtjét, a gyilkosság mindent betöltő gondolatának ostora alatt, míg végül a parancsnok, a fáradhatatlan akarat, a halálos csapás elvégzéséhez vezeti őket?
Bizony mondom néktek, hogy minden gyilkos, Káintól egészen napjainkig, kéretlenül is ennek a gyilkosság gondolatától megittasult embernek a segítségére fog sietni, hogy erőt és eltökéltséget adjon a lesújtó karnak.
Mert öröktől fogva úgy van, hogy a holló a hollót, a hiéna pedig a hiéna társaságát keresi.
Imádkozni tehát annyit jelent, mint a vérünket átitatni egy mester-vággyal, mester-gondolattal és mester-akarattal.
Azt jelenti tehát, hogy az ént ráhangoljuk, tökéletes harmóniába hozzuk az ima céljával, bármi is legyen az.
Bolygónk légköre, amely minden részletében visszatükröződik a szívetekben, állandóan forrong és kavarog mindazon dolgok emlékétől, amelyeknek születése óta tanúja volt.
Nincsen egyetlen szó vagy egyetlen cselekedet, egyetlen vágy, vagy sóhaj, nincs egyetlen futó gondolat vagy álom, egyetlenegy törekvés sem, jöjjön az embertől vagy állattól, nincs olyan árnyék vagy légvár, amely kitörülhetetlenül bele ne véste volna titokzatos lenyomatát ebbe a légkörbe az idők kezdetétől napjainkig, és tovább, az idők végezetéig.
Ha szíveteket ezek közül bármelyikre ráhangoljátok, az minden bizonnyal játszani fog szívetek húrjain.
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek - Mirdad könyvéből |
|
|
|
|
|
2014-10-18 18:47:39, szombat
|
|
|
Aki ismeri a csend legyőzhetetlen békéjét, azt nem lehet megbántani, és nem is bánt meg senkit.
Jobb talán hallgatni, mint beszélni?
A beszéd a legjobb esetben is csak becsületes hazugság. A csend azonban a legrosszabb esetben is a meztelen igazság.
Amíg a gondolataitok nem egyetlen tárnából kerülnek ki, és a vágyaitok nem ugyanabból a forrásból fakadnak, addig a szavaitok, bár becsületesek, mégis hazugságok lesznek.
Majd ha a ti énetek és az én énem eggyé válnak, ahogy egy az én énem Istenével, már nem lesz szükségünk szavakra, és tökéletes közösségben osztozunk majd az igazság csendjében.
Csak így lesztek majd képesek kimenni a világba, hogy legyőzzétek azt, ugyanúgy, ahogy én győzlek le benneteket.
Csak így lesztek elég felkészültek ahhoz, hogy a világot a Legfelsőbb Tudat csendjébe vezessétek, az Ige tárnájához és a szent belátás forrásához.
Ha ti nem győzitek le a világot, a világ sem lesz képes megtisztulni folytonos balfogásainak gyalázatából.
Övezzétek fel tehát magatokat a csatára. Fényesítsétek ki pajzsotokat és páncélotokat, élesítsétek meg lándzsáitokat és kardjaitokat.
Engedjétek azonban, hogy a csend verje a dobokat és emelje magasra a zászlót.
MIRDAD: Az a csend, ahová szeretnélek elvinni benneteket, az a végtelen kiterjedés, ahol a nem-lét létté válik, és a létezés nem-létté. Az a félelmetes üresség ez, ahol minden hang létrejön és elenyészik, ahol minden forma keletkezik és összetörik;
ahol minden személyiség létrejön, majd lebomlik; ahol semmi sincs, csak AZ.
Hacsak csendes szemlélődésben át nem mentek ezen az ürességen, ezen a kiterjedésen, akkor sohasem tudjátok meg, mennyire valóságos a ti lényetek, és mennyire valótlan a nemlét.
Akkor azt sem tudjátok meg, hogy a ti valóságotok mennyire egy a mindenség valóságával.
Azt akarom, hogy ti ebben a csendben járjatok, hogy elhagyhassátok a régi és szűk bőrruhát, és megszabadulhassatok bilincseitektől és korlátaitoktól.
Azt akarom, hogy odavigyétek minden félelmeteket és aggodalmatokat, minden szenvedéseteket és vágyatokat, minden irigységeteket és bujaságotokat, hogy lássátok, hogyan tűnnek el ezek mind, egyik a másik után, megszabadítva füleiteket szüntelen kiáltozásaiktól és megkímélve oldalaitokat az éles sarkantyúik okozta fájdalomtól.
Azt akarom, hogy hajítsátok bele ebbe a csendbe minden evilági íjatokat és nyilatokat, amelyekkel az örömre és a kielégülésre vadásztok, de amelyek valójában csak nyugtalanságot és szomorúságot szereznek a számotokra.
Azt akarom, hogy ebben a csendben hagyjátok el énetek sötét és fullasztó kagylóját, hogy kijussatok az Én fényére és szabad levegőjére.
csend az, ahová én vezetlek benneteket, de nem a fecsegéstől elfáradt nyelvek pihenőjét kínálom nektek. A Föld termékeny csendjét mutatom nektek, nem a bűnözők és gazemberek rémült hallgatását.
A kotlóstyúk türelmes csendjét ajánlom nektek, nem a tojó türelmetlen kotkodácsolását. Mert a kotlóstyúk türelmesen és nyugodtan vár huszonegy napig, bizakodó csendben, hogy a Titokzatos Kéz elvégezze a csodát az ő lágytollú melle és szárnyai alatt, míg a másik csak ugrál a fészkén és bolondul kotkodácsol, hogy tudassa az egész világgal: tojást tojt.
Vigyázzatok a hangosan kotkodácsoló erénnyel, testvéreim.
Ahogy a szégyeneteket csendben viselitek, viseljétek csendben a tisztességeteket is, mivel a kotkodácsoló tisztesség rosszabb, mint a csendes szégyenkezés; mint ahogy a fennen hangoztatott erény is rosszabb a néma bűnnél.
Tartózkodjatok a sok beszédtől. Minden ezer kimondott szóban jó esetben is csak egy, egyetlen egy van, amelyet valóban szükséges volt kimondani. A többi csak arra jó, hogy elhomályosítsa az elmét, betömje a füleket, kifárassza a nyelvet és elvakítsa a szívet.
Milyen nehéz is azt a szót kimondani, amelyet valóban ki kell mondani!
Minden ezer lejegyzett szóban jó esetben is csak egy van, egyetlen egy, amelyet valóban le kell írni. A többi csak tinta és papír pazarlása, amikor a percek ólomlábakon járnak, ahelyett, hogy a fény szárnyain repülnének.
Milyen nehéz is leírni azt a szót, amelyet valóban le kell írni!
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek - Mirdad könyvéből |
|
|
|
|
|
2014-10-18 18:24:08, szombat
|
|
|
Ha valóban látni akarsz, akkor hagyd, hogy a szeretet őrizze a te szemedet. Ha valóban hallani akarsz, akkor hagyd, hogy a szeretet őrizze füled bejáratát.
Ha nem gyűlölünk, az még nem jelenti azt, hogy szeretünk.
A szeretet tevékeny erő.
Ha nem a szeretet vezérli minden cselekedetedet és minden lépésedet, akkor nem fogod megtalálni az utadat; ha nem a szeretet hatja át minden vágyad és minden gondolatod, akkor vágyaid csalánná lesznek az álmaidban; gondolataid gyászénekek lesznek minden napodon.
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek - Mirdad könyvéből |
|
|
|
|
|
2014-10-18 17:53:52, szombat
|
|
|
MIRDAD: Isten törvénye a szeretet. Azért éltek, hogy megtanuljatok szeretni. Azért szerettek, hogy megtanuljatok élni. Az embemek nincs szüksége más ismeretre.
És mi mást jelentene szeretni, mint azt, hogya szerető teljesen egyesüljön a szeretettel, mindörökre magába olvasztva azt, úgyhogy a kettő eggyé váljék?
Mit vagy kit kell szeretnünk?
Válasszunk ki talán az élet fájáról egy levelet, és öntsük ki rá szívünk minden szeretetét? De akkor hol marad az ág, amely a levelet növesztette, vagy a törzs, amely az ágat hozta létre, vagy a fakéreg, amely a törzset védi, és hol vannak a gyökerek, amelyek a fakérget, a törzset, az ágakat és a leveleket táplálják? Mi lesz a gyökereket átölelő talajjal? Mit mondjunk a napról, tengerről, a levegőről, amelyek termékennyé teszik a talajt?
Ha egy fa kis levele megérdemli, hogy szeressétek, mennyivel inkább megérdemli azt az egész fa? A szeretet, amely az egészből egy kis darabot hasít ki, magát eleve szenvedésre ítéli.
Azt mondjátok: "De hát egy fának nagyon sok levele van.
Vannak egészséges levelei, és vannak beteg levelei; egyesek gyönyörűségesek, míg mások csúnyák; egyesek óriásiak, mások törpék. Hogyan lehet akkor elkerülni a választást?"
Akkor azt mondom nektek: a beteg sápadtságából származik az egészséges virulása. És még azt is mondom nektek: a csúnyaság a szépség palettája, festékje és ecsetje; és a törpe nem lenne törpe, ha termetének egy részét nem adta volna az óriásnak.
Ti vagytok az élet fája: Vigyázzatok, hogy ne osszátok meg magatokat! Ne állítsátok szembe egyik gyümölcsötöket a másikkal, egyik leveleteket a másikkal, egyik ágatokat a másikkal; és ne állítsátok szembe az ágat a gyökérrel vagy a fát az anyafölddel. Mert pontosan ezt teszitek, amikor az egyik részt jobban szeretitek a többinél, vagy amikor az egyiket szeretitek, a többit pedig kizárjátok a szeretetetekből.
Ti vagytok az élet fája. A ti gyökereitek ott vannak mindenhol. Ágaitok és leveleitek is mindenütt ott vannak. Gyümölcseiteket ízleli minden száj. Bármilyenek is ennek a fának a gyümölcsei, bármilyenek is legyenek a levelei és az ágai vagy a gyökerei, ezek a ti gyümölcseitek, a ti leveleitek, a ti ágaitok, és a ti gyökereitek.
Ha azt akarjátok, hogy a fa édes és illatos gyümölcsöt teremjen, hogy mindig erős és zöld legyen, akkor ügyeljetek rá, hogy mivel öntözitek a gyökereit.
A szeretet az élet éltető nedve. A gyűlölet a halál mérge. A szeretetnek éppúgy szabadon kell áramlania ereitekben, mint véreteknek. Torlaszold el a vér útját: fenyegető veszedelemmé, betegséggé válik.
És mi más volna a gyűlölet, mint elfojtott vagy visszatartott szeretet, amely halálos méreggé válik a tápláló és a táplált számára, a gyűlölő és a gyűlölt számára is?
Egy sárga levél az élet fáján csak azért olyan, mert nélkülözi a szeretetet. Ne az elsárgult levelet hibáztassátok.
Egy elszáradt ág csak egy szeretetre éhes ág. Ne az elszáradt ágat hibáztassátok.
Egy rothadt gyümölcs csak olyan gyümölcs, amelyet a gyűlölettel tápláltak. Ne a rothadt gyümölcsöt hibáztassátok. Hanem inkább saját vak és zsugori szíveteket, amely az élet tápláló nedvét csak keveseknek juttatta, míg a többitől megvonta, megtagadva azt így végső soron saját magától is.
Nem lehet másképpen szeretni, csak ha saját magunkat szeretjük. Egyetlen lény sem valóságos, csak az, amely mindent magához ölel. Isten ezért szeretet: mert Isten szereti saját magát.
Ha a szeretet miatt szenvedtek, ez azért van, mert még nem találtátok meg saját igazi lényeteket, nem találtátok még meg a szeretet arany kulcsát. Ha mulandó lényt szerettek, a szeretetetek is mulandó lesz.
A férfi szeretete a nő iránt nem a szeretet. Annak csak valami egészen távoli visszfénye. A szülők szeretete a gyermekük iránt csak a szeretet szent templomának küszöbe. Ha nem szeret minden férfi minden nőt és minden nő minden férfit; ha nem szülője minden szülő minden gyermeknek, és nem gyermeke minden gyermek minden apának és minden anyának, addig csak hús tapad húshoz, és csont ragaszkodik csonthoz, de ezt sohasem illethetitek a szeretet szent nevével. Ez istenkáromlás lenne.
Nincs egyetlen barátotok sem addig, amíg egyvalakit is az ellenségeteknek tekintetek. A szív, amely szállást ad a gyűlölködésnek, hogyan is lehetne biztos menedéke a barátságnak?
Sohasem ismeritek meg a szeretet örömét, amíg gyülölet van a szívetekben. Ha minden dolgot az élet nedvévei tápláltok is, de egy kicsiny féregtől megtagadjátok azt, akkor ez a kis féreg egyedül képes lesz megkeseríteni az életeteket.
Mert amikor valakit vagy valamit szerettek, akkor valójában saját magatokat szeretitek. Ugyanígy, ha bárkit vagy bármit gyülöltök, akkor valójában csak saját magatokat gyülölitek. Mert az, amit gyülöltök, éppúgy elválaszthatatlan attól, amit szerettek, akárcsak az érem két oldala. Ha becsületesek akartok lenni saját magatokhoz, akkor előbb azokat szeressétek, akiket gyűlöltök, és akik gyülölnek titeket, mint hogy azokat szeressétek, akiket szerettek és akik titeket szeretnek.
A szeretet nem erény. A szeretet szükséglet: sokkal inkább, mint a kenyér és a víz; sokkal inkább, mint a fény és a levegő.
Senki se kérkedjék a szeretetével. Olyan természetesen és szabadon kell a szeretetben lélegeznetek, mint ahogyan a levegőt lélegzitek be és ki.
A szeretetnek nincs szüksége arra, hogy bárki is magasztalja. A szeretet maga fogja felmagasztalni azt a szívet, amelyet méltónak talál önmagára.
Ne várjatok jutalmat a szeretetért cserébe. A szeretet önmagában elegendő jutalma a szeretetnek, ugyanúgy, mint ahogy a gyűlölet is elegendő büntetés a gyűlölet számára.
Ne kérjetek számon semmit a szeretettől. Mert a szeretet csak önmagának tartozik számadással.
A szeretetet nem adják és nem kapják kölcsön; a szeretetet nem adják és nem veszik; de amikor a szeretet ad, akkor teljességgel ad; s amikor vesz, akkor teljességgel vesz. Mindent elvesz, amikor ad. Mindent ad, amikor elvesz. Következésképpen a szeretet sohasem változik, mindig ugyanaz, ma, holnap, mindörökké.
Mint ahogyan a hatalmas folyó is a tengerbe ömölve szüntelen megüresedése révén telik meg mindig újra, úgy kell nektek is üressé válnotok a szeretetben, hogy mindig újra megtölthessen titeket. A tó, amely vissza akarja tartani a tenger ajándékát, az állóvíz posványává válik.
A szeretetben nincs olyan, hogy több vagy kevesebb. Abban a pillanatban, amikor a szeretetet elkezditek méricskélni és becsülgetni, eltűnik, és csak keserű emlék marad utána.
A szeretetben nincs most és ezután, és nincs itt vagy ott.
Minden évszak a szeretet évszaka. Minden hely alkalmas hajlék a szeretet számára.
A szeretet nem ismer sem határokat, sem akadályokat. Az a szeretet, aminek bármi is akadályt gördíthet az útjába, nem érdemli meg a szeretet nevet.
Sokszor hallom, amint azt mondjátok, hogy a szeretet vak, azaz nem látja a hibát abban, akit szeret. Ez a fajta vakság a legmagasabb rendű látás.
Bár mindig olyan vakok lennétek, hogy ne lássatok hibát senkiben és semmiben.
A szeretet pillantása világos és átható. Ezért nem lát hibákat. Majd ha a szeretet megtisztítja a látásotokat, akkor semmi olyat sem fogtok látni, amit méltatlannak találnátok a szetetetetekre.
Csak a szeretettől megfosztott hibás látás keres szüntelenül buzgólkodva hibákat.
És minden hiba, amit talál, az ő saját hibája.
A szeretet egyesít. A gyűlölet szétforgácsol. Ez a hatalmas föld- és kőtömeg, amelynek az Oltárcsúcs nevet adtátok, pillanatok alatt széthullana, ha nem tartaná össze a szeretet keze. Még a ti szemmelláthatóan romlandó testetek is ellenállhatna a szétesésnek, ha minden sejtjét egyforma hévvel szeretnétek.
A szeretet béke, amely az élet dallamaival van teli.
A gyűlölet háború, amely a halál sátáni csapásaira vágyik.
Mit akartok inkább: a szeretetet, amely örök békét ad nektek, vagy a gyűlöletet, amely örökös háborút hoz rátok?
Az egész Föld bennetek él. Az egész Égbolt és minden csillaga bennetek él. Szeressétek tehát a Földet és minden gyermekét, ha magatokat szeretni akarjátok. Szeressétek az Eget és minden lakóját, ha magatokat szeretni akarjátok.
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek - Mirdad könyvéből |
|
|
|
|
|
2014-10-18 16:29:28, szombat
|
|
|
Mert semmi olyat sem tudtok elképzelni, ami ne bennetek lenne, vagy ne lenne a ti részetek.
Egyetlen fa sem terjedhet messzebb a gyökereinél. Az ember azonban a végtelenségig kiterjedhet, mivel az örökkévalóságban gyökerezik.
Ne szabjatok határokat magatoknak. Terjesszétek ki magatokat, amíg mindent magatokba nem foglaltok. Terjesszétek ki magatokat, hogy a világ bárhol ott lehessen, ahol ti vagytok. Terjesszétek ki magatokat, amíg Istent mindenhol ott nem találjátok, ahol ti vagytok. Emelkedjetek fel! Emelkedjetek fel!
Semmit ne tegyetek a sötétségben abban a hiszemben, hogy a sötétség áthatolhatatlan köpeny. Ha nem szégyenlitek magatokat a sötétségtől megvakított emberek előtt, legalább a szentjánosbogarak vagy a denevérek előtt szégyelljétek magatokat.
Nincs sötétség, testvéreim. De vannak a világosságnak fokozatai, amelyek úgy rendeződnek el, hogy a világ minden teremtményének kielégíthessék a szükségleteit. A ti vakító napsütésetek félhomály a főnix-madár számára. A ti sötét éjszakátok világos nappal a varangyos békának. Ha a sötétség felfedhető, akkor hogyan szolgálhatna fedezékül bárki számára is?
Ne próbáljatok eltitkolni semmit sem. Ha semmi fel nem fedné titkaitokat, akkor maga a fedezék fogja elárulni azokat. Nem tudja-e a fedő, hogy mi van a fazékban? Jaj annak a fazéknak, amely kígyókkal és férgekkel van tele, amikor leemelik róla a fedelet!
Bizony mondom nektek, hogy kebletekből egyetlen sóhaj sem száll fel, amely szét ne szórná a négy világtáj felé legbensőbb titkaitokat is. Egyetlen pillantás sem hagyja el úgy a tekinteteteket, hogy magával ne vinné minden szemhez a bujaságotokat, félelmeiteket, mosolyotokat és könnyeiteket. Egyetlenegy álom sem lépett át soha úgy egy küszöböt, hogy előzőleg be ne zörgetett volna minden más ajtón is.
Ügyeljetek tehát a pillantásotokra. Ügyeljetek arra, hogy milyen álmokat engedtek be vagy ki az ajtótokon.
Ha azonban az aggodalomtól és a szenvedéstől való megszabadulás útját keresitek, Mirdad örömmel mutatja meg azt nektek.
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek - Mirdad könyvéből |
|
|
|
|
|
2014-10-17 18:57:47, péntek
|
|
|
Íme az út, amely az aggodalmaktól és a szenvedésektől való megszabaduláshoz vezet:
Úgy gondolkodjatok, mintha minden gondolatotok lángoló betűkkel lenne az égre írva, ahol minden és mindenki láthatja azokat. És ez valóban így is van.
Úgy beszéljetek, mintha az egész világ egyetlen fül lenne, amely hallani szeretné, mit mondotok. És ez valóban így is van.
Úgy cselekedjetek, mintha minden tettetek a saját fejetekre szállna vissza. És ez valóban így is van.
Úgy kívánjatok, mintha ti magatok volnátok a kívánság. És valóban azok is vagytok.
Úgy éljetek, mintha Isteneteknek magának lenne szüksége az életetekre, hogy élhesse a saját életét. - És valóban szüksége van rá.
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek - Mirdad könyvéből |
|
|
|
|
|
2014-10-17 12:26:20, péntek
|
|
|
Mi hát az ember, ha nem ennek az Istennek az ivadéka?
Különbözhet-e az ember Istenétől? Nem rejtezik-e benne a tölgy a makkban? Nem rejtőzik-e Isten az emberben?
Ezért az ember is szent háromság: tudat, ige, belátás. Teremtő az ember is, mint az Istene. Az ember teremtménye az ő énje.
Miért nincs ő is olyan egyensúlyban, mint az Istene?
Ha tudni akarjátok ennek a rejtélynek a megfejtését, hallgassátok meg, mit mond nektek Mirdad.
Az ember egy az Egyetlennel.
"Hozzatok a végtelen térből és szívetek mélységeiből áldást a világra, mert minden,
ami áldás a világnak, az áldás a ti számotokra is."
Mert semmi olyat sem tudtok elképzelni, ami ne bennetek lenne, vagy ne lenne a ti részetek.
Egyetlen fa sem terjedhet messzebb a gyökereinél. Az ember azonban a végtelenségig kiterjedhet, mivel az örökkévalóságban gyökerezik.
Ne szabjatok határokat magatoknak. Terjesszétek ki magatokat, amíg mindent magatokba nem foglaltok. Terjesszétek ki magatokat, hogy a világ bárhol ott lehessen, ahol ti vagytok. Terjesszétek ki magatokat, amíg Istent mindenhol ott nem találjátok, ahol ti vagytok. Emelkedjetek fel! Emelkedjetek fel!
Semmit ne tegyetek a sötétségben abban a hiszemben, hogy a sötétség áthatolhatatlan köpeny. Ha nem szégyenlitek magatokat a sötétségtől megvakított emberek előtt, legalább a szentjánosbogarak vagy a denevérek előtt szégyelljétek magatokat.
Nincs sötétség, testvéreim. De vannak a világosságnak fokozatai, amelyek úgy rendeződnek el, hogy a világ minden teremtményének kielégíthessék a szükségleteit. A ti vakító napsütésetek félhomály a főnix-madár számára. A ti sötét éjszakátok világos nappal a varangyos békának. Ha a sötétség felfedhető, akkor hogyan szolgálhatna fedezékül bárki számára is?
Ügyeljetek tehát a pillantásotokra. Ügyeljetek arra, hogy milyen álmokat engedtek be vagy ki az ajtótokon.
Ha azonban az aggodalomtól és a szenvedéstől való megszabadulás útját keresitek, Mirdad örömmel mutatja meg azt nektek."
|
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek - Mirdad könyvéből |
|
|
|
|
|
2/3 oldal
|
Bejegyzések száma: 23
|
|
|
|
2020. Július
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
5 db bejegyzés |
Összes: |
26968 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Általános (6717)
- Belső kör (3)
- Család (6)
- Munka (5)
- Haverok (1)
- Iskola (152)
- " Magamról *** (1)
- "Spirituális utam gondolatai* (152)
- ♥ Gyermekeimnek,útravaló (105)
- ♥ Unokáimnak,útravaló ** (74)
- * A KIS HERCEG * (1)
- **** Egészséges életmód** (212)
- **** Ez itt az én Hazám !** (117)
- **** Gyógyító ételek** (67)
- **** Gyógynövények** (70)
- **** Humor** (422)
- **** Igaz volna ?** (26)
- **** Kárpátia, Kormorán ***** (17)
- **** Könyvek ,Lexikonok** (135)
- **** Linkek** (257)
- **** Semmi vegyszer** (36)
- **** Számitógép,mobiltelefon** (58)
- **** Szépségápolás** (29)
- **** Szeretteim emlékére** (33)
- ***** Az élet alkonyán******** (166)
- ***** Praktikák (62)
- *************A világ csodái** (31)
- ******Az élet nagy ? ? ? ? ?** (282)
- **Olvasgatok, nézelődöm** (181)
- *Érdekességek és furcsaságok!* (191)
- *Kedvenc képeim és aforizmáim* (190)
- *Tanmesék,az élet bölcseletei* (77)
- *Természetes antibiotikumok** (10)
- .....Görög istenek (20)
- Ezo : A szerencse anatómiája (97)
- Ezoteria : Agykontroll (48)
- Ezotéria : Asztrális projekció (6)
- Ezotéria : Böjt, légzés (42)
- Ezotéria : Csakra,aura (39)
- Ezoteria : Feng Shui (21)
- Ezotéria : Horoszkóp (72)
- Ezotéria : Képek (112)
- Ezotéria : Meditáció (83)
- Ezotéria : Megvilágosodás (56)
- Ezoteria : Napi horoszkóp (8)
- Ezotéria : Reiki , Jóga (19)
- Ezotéria : Reinkarnáció (9)
- Ezoteria : Rituálék (48)
- Ezotéria : Számmisztika (41)
- Ezotéria : Vegyes** (241)
- Ezotéria : Versek (31)
- Ezotéria : Videók,linkek (154)
- Ezotéria : Zene (10)
- Ezotéria :Szimbólumok,mandalák (80)
- Ezotéria:BrunoGröning tanítása (6)
- Filozófus - Rudolf Steiner (45)
- Filozófus : Konfucius (15)
- Filozófus : Lao-ce (19)
- Filozófus :Ralph Waldo Emerson (47)
- Filozófus: Friedrich Nietzsche (33)
- Idézetek - A barátságról (199)
- Idézetek - A célokról (148)
- Idézetek - A lélek csendje (480)
- Idézetek - A sikerről (64)
- Idézetek - Az életről (231)
- Idézetek - Hazugságról (29)
- Idézetek - Önbizalom (48)
- Idézetek - Örömről (134)
- Idézetek - A félelemről (47)
- Idézetek - A sasról (95)
- Idézetek - A vallásról (44)
- Idézetek - Akarat, kitartás (183)
- Idézetek - Az időről (89)
- Idézetek - Az ölelés (25)
- Idézetek - Boldogságról** (251)
- Idézetek - Buddha (118)
- Idézetek - Bölcsességről (30)
- Idézetek - Csodás idézetek (112)
- Idézetek - Dalai Láma üzenete (203)
- Idézetek - Élet értelme (5)
- Idézetek - Halálról (74)
- Idézetek - Háláról ******** (32)
- Idézetek - Hitről (101)
- Idézetek - Idézetes képek (326)
- Idézetek - Idézetes képek II. (265)
- Idézetek - Idézetes képek III. (216)
- Idézetek - Idézetes képek IV. (74)
- Idézetek - Idézetes képek V. (206)
- Idézetek - Kedvenc aforizmáim (397)
- Idézetek - Lelki béke (65)
- Idézetek - Lelkünk titkai **** (163)
- Idézetek - Magabiztosság (17)
- Idézetek - Mirdad könyvéből (23)
- Idézetek - Napi útravaló (318)
- Idézetek - Pozitív gondolkodás (116)
- Idézetek - Spiritualitás (138)
- Idézetek - Szeretetről ♥ (262)
- Idézetek - Türelemről (56)
- Idézetek - Vegyes** (135)
- Idézetek - Zenéről (111)
- Idézetek-A magány metafizikája (139)
- Idézetek-Szakál lelki turkáló (73)
- Idézetek-Önmegvalósítás Önisme (58)
- Író - Aranyosi Ervin (128)
- Író - Baltasar Gracián (36)
- Író - Benedek Elek (3)
- Író - Biegelbauer Pál teológus (30)
- Író - Bódás János (7)
- Író - Cseppely Zsuzsa (70)
- Író - Deepak Chopra (14)
- Író - Douglas Pagels (15)
- Író - Dr Joseph Murphy (6)
- Író - Eckhart Tolle (50)
- Író - Gárdonyi Géza (80)
- Író - Goethe (56)
- Író - Győrffy-Deák Éva (15)
- Író - Hamvas Béla (37)
- Író - Hemingway** (14)
- Író - Jókai Anna (10)
- Író - Lev Tolsztoj (46)
- Író - Márai Sándor** (177)
- Író - Moldova György (25)
- Író - Murphy törvényei (58)
- Író - Müller Péter (212)
- Író - Nagy Bandó András (14)
- Író - Paulo Coelho** (218)
- Író - Pilinszky János (21)
- Író - Popper Péter (109)
- Író - Reményik Sándor (53)
- Író - Schvalm Rózsa (16)
- Író - Seneca** (41)
- Író - Shakespeare (34)
- Író - Szepes Mária (86)
- Író - Tatiosz (137)
- Író - Tisch Ferenc (13)
- Író - Wass Albert (140)
- Író - Weöres Sándor (54)
- Író -Janikovszky Éva (19)
- Író-Sri Chinmoy vallási tanító (13)
- Írók - Kedvenc verseim (207)
- Képek - Sipos Lajos munkái (6)
- Képek - A mi Földünk (99)
- Képek - Varázslatosan szép** (92)
- Képek - A nagyvilágból (54)
- Képek - Állati jó képek (144)
- Képek - Állati szeretet (112)
- Képek - Állatok és kicsinyeik (127)
- Képek - Angyalok (21)
- Képek - BLINGEE képek (302)
- Képek - Budapesti fények (10)
- Képek - Csodálatos pillangók (196)
- Képek - Csodás képek (11)
- Képek - Csupa csillogás (248)
- Képek - Egyiptom (164)
- Képek - Éjszakai fények (198)
- Képek - Esik eső csendesen... (37)
- Képek - Feketén, fehéren (64)
- Képek - Fények**************** (84)
- Képek - FRANCIA KÉPEK (226)
- Képek - Hidak (35)
- Képek - Hold (30)
- Képek - Kellemes hétvégét ! (51)
- Képek - Kezek, mudrák (70)
- Képek - Közlekedési eszközök (52)
- Képek - Muzikális állatok (74)
- Képek - Nagyon aranyos ! (89)
- Képek - Órák (15)
- Képek - PNG képek I. (41)
- Képek - PNG képek II. (42)
- Képek - PNG képek III. (43)
- Képek - sárga (1)
- Kepek - Sorválasztók (104)
- Képek - Sugárzóan szép képek (93)
- Képek - Szárnyasok (103)
- Képek - Szép estét, jó éjt (170)
- Képek - Sziklák, kövek (84)
- Képek - Szin-váltós képek (121)
- Képek - szobrok (1)
- Képek - Sztereogramok és 3D (122)
- Képek - SZUPER-jó-KÉPEK*** (247)
- Képek - Tájképek (35)
- Képek - Természeti jelenségek* (65)
- Képek - Változó képek (97)
- Képek - Vicces képek (3)
- Képek - Virág csodák (200)
- Képek - Viztükrös csodák (30)
- Képek -Fővárosunk képekben (71)
- Képek -Különlegesen csodaszép (228)
- Receptek - Kínai ételek (6)
- Receptek - Édes finomságok (112)
- Receptek - Egészséges ételek (22)
- Receptek - Gyerekeknek (5)
- Receptek - Húsételek (57)
- Receptek - Italok (50)
- Receptek - Kreatív ételek I. (277)
- Receptek - Kreatív ételek II. (153)
- Receptek - Köretek (9)
- Receptek - Levesek (17)
- Receptek - Linkek (26)
- Receptek - Palacsinták (22)
- Receptek - Pizza,szendvics,lán (27)
- Receptek - Sajtok (8)
- Receptek - Saláták (9)
- Receptek - Sós finomságok (17)
- Receptek - Vegyes (5)
- Receptek -Sütés nélküli sütik (5)
- Srí Ramana Maharsi tanítása (4)
- Száraz György magazinja (1)
- Vallás - Áldások, imák (204)
- Vallás - Angyali Üzenetek (133)
- Vallás - Angyalok I. * ❤ (65)
- Vallás - Angyalok II. ❤ (41)
- Vallás - Bibliai idézetek (189)
- Vallás - Bibliai idézetek II. (221)
- Vallás - Bibliai idézetek III. (25)
- Vallás - Bibliamagyarázatok (44)
- Vallás - Isten dicséret ,zene (28)
- Vallás - Istenről *❤ (89)
- Vallás - Jézus (115)
- Vallás - Kereszténység (126)
- Vallás - Linkek (13)
- Vallás - Osho,vallási vezető (124)
- Vallás - Szentek (40)
- Vallás - Versek, idézetek (53)
- Vallás - Videók (47)
- Vallás - Zsoltárok (59)
- Vallás Sai Baba vallási vezető (25)
- Videók : Múzeumok,képtárak (7)
- Videók : Állatok (67)
- Videók : Gondolatok, idézetek (33)
- Videók : Hangos versek (7)
- Videók : Megható*********** (25)
- Videók : Sorozatok (22)
- Videók : Versek (32)
- Videók : Vicces....... (169)
- Videók : Virtuális utazás (97)
- Videók : Zene (72)
|
|
|
|
- Ma: 98
- e Hét: 4650
- e Hónap: 13320
- e Év: 69253
|
|
|