Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
Ferenc pápa: Dante a remény prófétája,
  2020-10-13 12:32:02, kedd
 
  aki Isten lenyűgöző szépségét zengi ma is.
A neves itáliai költő halálának hetedik centenáriuma alkalmából találkozott a pápa a Vatikánban Ravenna városának polgármesterével, prefektusával és érsekével. Hét évszázadon átível a dantei tapasztalat, melyből ma is meríthetünk, amikor életünk sötét erdeiben bolyongunk, hogy végül boldogan elérjük földi zarándokutunk utolsó állomását - emelte ki beszédében a Szentatya.
,,Nel mezzo del cammin di nostra vita / mi ritrovai per una selva oscura, / ché la diritta via era smarrita."

,,Az emberélet útjának felén / egy nagy sötétlő erdőbe jutottam, / mivel az igaz útat nem lelém"
szólnak Babits Mihály gyönyörű fordításában az Isteni színjáték kezdősorai. A rendkívüli költői erejű és allegorikus mondanivalótól áthatott elbeszélő költemény nemcsak a korszak, hanem az egész világirodalom számára meghatározó lett. A Divina Commedia a jó és rossz harcáról, Isten szépségéről zeng nekünk ma is. Ravenna a száműzött költő utolsó menedéke volt, ahol úgy tartják, hogy a Paradicsom záróénekeit írta. A középkor és a reneszánsz határmezsgyéjéről megszólít minket, és arra hív, hogy keressük meg újra emberi létünk elveszett és homályba merült értelmét - állapította meg beszédében Ferenc pápa.
Alkalmasint úgy tűnhet, hogy a minket elválasztó hétszáz év áthidalhatatlan szakadék a mai posztmodern, szekularizált ember és az európai civilizáció aranykorának kiemelkedő alakja között. Valami azonban azt súgja, hogy ez mégsincs így. A serdülők például - még ma is -, ha úgy találkoznak Dantéval, hogy az számukra befogadható, akkor egyrészt érzékelik a szerző távoli korát, másrészt viszont meglepően rezonálnak rá. Ez főként ott érvényesül, ahol az allegória helyet ad a szimbólumnak; ahol az emberi természet pőrén és világosan előjön; ahol a szenvedély erősebb; az igaz, a szép és a jó, majd végül Isten vonzereje magával ragadja őket.
Az Isteni színjáték évszázados visszhangja ma is iránytű lehet gondolkodásunkban, életünk útelágazásain - emelte ki a pápa. - Minket is gazdagíthat Dante tapasztalata, hogy átjussunk a földi lét sok sötétlő erdején, és boldogan beteljesítsük zarándokutunkat a történelemben, elérve minden ember vágyott és álmodott célját: ,,a Szeretetet, mely mozgat napot és minden csillagot" (vö. Paradicsom, XXXIII. 145).
Ferenc pápa emlékeztetett rá, hogy 1965-ben elődje, Szent VI. Pál Dante Alighieri születésének hetedik centenáriuma alkalmából aranykeresztet ajándékozott Ravenna városának a költő sírjára. A mostani évfordulóra ez a kereszt újra eredeti pompájában tündököl, és arra a reményre hív minket, melynek Dante a prófétája volt. Olvassuk újra az Isteni színjátékot, tudatosuljon bennünk száműzöttségünk, és hagyjuk, hogy elindítsa bennünk a megtérés folyamatát a rendezetlenségből a bölcsesség, a bűnből az életszentség, a nyomorból a boldogság, a pokol szörnyűségének szemléléséből a paradicsom boldogító megtapasztalása felé

- mondta Ferenc pápa a ravennai küldöttségnek.

Fordította: Gedő Ágnes
Forrás: Vatikáni Rádió
Fotó: Vatican News
Magyar Kurír 2020.10.12

*
- Áttűnik az Egy - Pituk József Dante-illusztrációi a Párbeszéd Házában Link

- Dante földi Paradicsomában - Bűnbánat és találkozás Link
 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
Szent John Henry Newman
  2020-10-13 12:23:15, kedd
 
  John Henry Newman viszonylag lassan jutott el a szentté avatásig, különösen ha Teréz anya, II. János Pál vagy XXIII. János esetével hasonlítjuk össze. Newman bíboros 1890-ben hunyt el;
...... ..........


a szentté avatási eljárást csak 68 évvel később indították el, 1958-ban; 1991-ben lett tiszteletreméltó II. János Pál pápa döntése nyomán; majd XVI. Benedek angliai útja alkalmával avatta boldoggá 2010. szeptember 19-én a birminghami Cofton parkban.
Ferenc pápa 2019. február 12-én hagyta jóvá a második, Newman bíboros közbenjárásának tulajdonított csodát, amivel megnyílt az út a szentté avatás felé.
Ferenc pápa 2019. október 13-án a Szent Péter téren szentté avatta John Henry Newman bíborost, teológust, a Néri Szent Fülöp Oratórium angliai alapítóját, a leghíresebb angol konvertitát, akinek a világegyház október 9-én, katolizálása napján ünnepli emléknapját.
...... .........


John Henry Newman (1801-1890) anglikán édesapa gyermekeként, anyai ágon francia kálvinista felmenők leszármazottaként született Londonban 1801. február 21-én.
Emlékszem még arra a gondolatra (1815 lehetett, azt hiszem), hogy szeretnék erényes lenni, de vallásos nem. Volt valami a vallásosság képzetében, ami ellenemre volt. Azt sem láttam be, mi értelme lehet annak, ha valaki szereti Istent."
(Védőbeszéd életéért, 1864)
A kamasz Newman tizenöt éves volt, amikor családja anyagi helyzete megrendült, ő maga pedig súlyos betegségeken esett át. Közben 1828-ban meghalt a húga, Mary. Mindezek hatására mélyreható változások következtek be a valláshoz, Istenhez fűződő viszonyában. 1825-ben anglikán pappá szentelték.
Oxfordban szolgált több helyen, 1828-tól 1843-ig az Oxfordi Egyetem Szűz Mária-templomának volt a lelkésze. Ekkor kezdte tanulmányozni az egyházatyákat, ami elindította a katolizálás felé: ,,Ha mélyre megyünk a történelemben, megszűnünk protestánsnak lenni" - írja egyik esszéjében. Newman az egyik legnagyobb hatású konvertita volt a viktoriánus Angliában; Apologia pro vita sua (Védőbeszéd életéért) című önéletrajzában részletesen leírja katolizálása folyamatát. Teológiai munkássága jelentős hatással volt a II. vatikáni zsinat gondolatiságára.
1845-ben katolizált Boldog Dominic Barberi közreműködésével; 1847-ben pappá szentelték, majd belépett a Néri Szent Fülöp Oratóriumba. Angliába visszatérve megalapította a birminghami oratóriumot (1848), később két fiúiskolát is; tisztán látta a minőségi nevelés-oktatás fontosságát. XIII. Leó pápa kreálta bíborossá 1879-ben.
...... ............


Önéletírásában Newman úgy emlékszik vissza, hogy miután katolikus lett, vallási nézeteinek története is befejeződött. ,,Tökéletes béke és elégedettség" töltötte el, egyetlen kétely sem gyötörte.
A kinyilatkoztatás alapvető igazságaiban nem hittem szilárdabban, önuralmam nem lett nagyobb, buzgóságom nem gyarapodott; ami történt, olyan volt, mint amikor a háborgó tengerről a hajó kikötőbe fut: ez a boldogság pedig mind a mai napig töretlen maradt.
(Védőbeszéd életéért, 1864).

Így nem okozott számára semmilyen nehézséget hinnie az átlényegülés tanában, attól fogva, hogy hinni kezdett abban: Isten a Római Katolikus Egyházon keresztül szól, s az Egyház ezt a tant az eredeti kinyilatkoztatás részének deklarálta.
Életének utolsó éveit csaknem teljes vakságban élte le, szüntelen a rózsafüzért imádkozva. 1890. augusztus 11-én hunyt el Birminghamben. Holttestét a templomban ravatalozták fel, ahova nagy számban jöttek különféle rangú és hitű emberek tiszteletüket kifejezni.
*
- Közbenjárására az első csoda a 2000-es évek elején történt, Jack Sullivan bostoni diakónussal, aki gerincbetegsége miatt lebénulva John Henry Newman közbenjárását kérte, és orvosilag megmagyarázhatatlan módon teljesen felgyógyult betegségéből.
- A második csodában egy várandós édesanya részesült: az amerikai asszony és gyermeke élete egyaránt veszélyben forgott, ezért fordult Newman bíboroshoz - orvosai nem tudtak szakmai magyarázattal szolgálni váratlan gyógyulására. A chicagói érsekség 2016 elején alapos kivizsgálás után továbbította a Newman bíboros közbenjárásának tulajdonított második csodás gyógyulásról szóló dokumentumokat a Vatikánnak.


Forrás: Catholic News Agency
Fotó: CNA; Wikipédia; CBCEW.org.uk
Magyar Kurír 2020.10.09
 
 
0 komment , kategória:  Férfi szentek  
Pio atya tanítási
  2020-10-13 12:11:07, kedd
 
  Ne engedd, hogy lelkedben szomorúság lakozzon, mert a szomorúság akadályozza a Szentlélek szabadon cselekedését ". Pio atya
...... ............



- Szeretetteljes alázattal hajoljatok meg Isten és az emberek előtt, mert Isten azokhoz szól, akik meghajtják fejüket Pio atya

- Sose felejtsd el, hogy az ajtóban várlak. Légy jó keresztény! Pio atya

- A szentség életében vannak mély homályosság pillanatai
amikor valakit el kell temetni, mint a magot, ami a földre esik. ... Amikor sok évvel ezelőtt, egy szegény beteg barát, Pio atya, San Giovanni Rotondo-ban kegyelmünk kolostorába került, csak azért jött, hogy kapcsolatba lépjen Istennel, és az Ő jelenlétében éljen. Meg van írva az evangéliumban: ′′ Nem gyújtasz lámpást, hogy bokor alá tedd." És Jézus nem gyújtott meg egy kis lámpást Pio atyában, ragyogó napot gyújtott, ami annyi fényt adott, tehát sok melegséget az egész világnak."
Péter Tartaglia atya

- Az erények olyanok, mint amikor valaki kincset tart a kezében: ha nem rejti el a gonoszok elől, azok ellopják tőle. A Sátán mindig éberen figyel: rosszabb bármelyik irigy gonosztevőnél, és mindig el akarja venni a kincsüket,, Pio atya

- Az út végén a másik életre csak azt visszük, amit adtunk. Pio atya

- Add ide azt a zsebkendőt, hogy onnan fentről búcsúzhassak.
Miért kellene búcsúznod tőlem? Hová mész? (Cleonice)
O! - ott készítsek néhány durranást! "
Pio atya humoros válasza, halála előtt Cleonice Monkáldinak, lelki leányának

- Amikor Jézus meg akarja mutatni, hogy mennyire szeret engem, megengedi, hogy megkóstoljam szenvedéseit, sebeit, töviseit és gyötrelmeit." Pio atya

- Mennyi ajándék. Mennyi kegyelem. Mennyi csodát adott nekem Ő azért jött, hogy a testemben éljen és szenvedjen. Én benned és te bennem. Milyen nagy rejtély! Köszönöm, édesapám. Pio atya

- Azok a nők akik hiú módon öltözködnek, sohasem ölthetik magukra Jézus Krisztus életét _a lélek minden díszét elveszíti , amikor a bálvány betör a szívébe ,, Pio atya

- Kérjük Szent , Pio atyánk hatalmas imádkozását. Minden betegünknek, különösen mindenkinek, aki ebben a koronavírus járványban szenved, hogy Pio atya megbélyegzett kezén keresztül adjon nekik teljes egészséget és békességet.

.

Forrás: Facebook - Szent Pio atya emlékoldal
 
 
0 komment , kategória:  Pio atya és szent Charber  
Szűzanya utolsó jelenése Fatimában 10.13
  2020-10-13 12:06:22, kedd
 
  Ma van a 103. évfordulója a Boldogasszony utolsó megjelenésének a portugáliai Fatimában...
1917. október 13.
Az utolsó jelenéskor, 1917. október 13-án az egyes becslésektől függően 30-100 000 ember volt jelen.
A megjelenő hölgy azt mondta, ő a Rózsafűzés Királynője, és ezen a helyen állítsanak kápolnát a tiszteletére. A jelenés végén mindenki láthatta a csodát: a Nap egy ezüstkoronghoz vált hasonlóvá, szabad szemmel is lehetett szemlélni, saját tengelye körül forgott, mint egy tűzkerék, majd úgy tűnt, mintha a földre zuhanna.
.....

 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Székely János ismertetője a Fratelli tutti kezdetű .......
  2020-10-13 11:59:56, kedd
 
  Isten álma a világunkról - Székely János ismertetője a Fratelli tutti kezdetű enciklikáról.
Október 3-án Assisiben, Szent Ferenc sírjánál mutatott be szentmisét Ferenc pápa. Ezt követően az oltáron aláírta a Mindnyájan testvérek (Fratelli tutti) kezdetű új enciklikáját, melyről Székely János szombathelyi megyéspüspök, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) Caritas in Veritate Bizottsága elnökének ismertetőjét adjuk közre.
...... .........


Jézus azt mondta tanítványainak: ,,Ti mindannyian testvérek vagytok" (Mt 23,8). Szent Pál apostol pedig így tanított: ,,Mindannyian az Ő nemzetsége... Isten fiai vagyunk" (ApCsel 17,28-29).
Minden ember a Teremtő Isten képmása, és ezért a felebaráti szeretet parancsa egyetemes, minden emberre kiterjed.

Ferenc pápa körlevele ennek az egyetemes testvériségnek különböző dimenzióit fejti ki. A dokumentum elején társadalmunk jelen állapotát, annak árnyoldalait vizsgálja. Megállapítja, hogy bár az emberiség egyetlen nagy családdá válása irányában sok pozitív lépés történt az utóbbi évtizedekben, ám ezek mögött nemritkán a gazdasági érdekcsoportok szabad befektetési szándéka húzódott (12), vagy pedig a dekonstrukció ideológiája, amely az emberi identitást, múltat, kultúrát teljesen lebontva nulláról akarja felépíteni az embert a maga elképzelései és ideológiája szerint (13). A globalizáció sok esetben olyan kulturális gyarmatosításként jelent meg, amely elpusztítja az egyes kultúrák sajátos arculatát és értékeit (14).
Sokak szemében a meg nem születettek és az idősek leselejtezhetőnek látszanak (18), a gyermekáldás visszautasítása mögött pedig gyakran az a mentalitás húzódik meg, hogy minden velünk végződik, egyedül a mi individuális érdekeink számítanak (19).
Az ember azt gondolta, hogy abszolút ura az életének, ám a valóság, a teremtett világ felnyög és lázad ez ellen az önkényuralom ellen (34). Mindent közszemlére tesznek ki, mindent megfigyelnek, és így sok esetben eltűnik az intimitás védelméhez való jog (42).
A világ jelen állapotának elemzése után Ferenc pápa az irgalmas szamaritánus példabeszédét állítja elénk. Kiemeli, hogy minden műveltségünk ellenére hányszor analfabéták maradtunk a szeretet gyakorlásában, a rászoruló támogatásában (64).
Hányszor egyesek, sőt néha szinte egész népek csak a gazdagabb világot látják, arra vágynak, és nem veszik észre a maguknál is szegényebbeket (73). Ha nem vagyunk sem irgalmas szamaritánusok, sem az útszélen hagyott véresre vert emberhez hasonlók, akkor vagy rablók vagyunk, vagy a véresre vert ember mellett közömbösen elhaladók (67.; 70).

Ferenc pápa ezután egy nyitott világ elgondolásáról és létrehozásáról beszél.
Ez a nyitott világ nem a társadalmak homogenizálását és kirablását jelenti (100). Nem is az individuális szabadságjogok korlátlan kiélését.
Az individuális érdekek összességéből nem fog megszületni egy emberibb világ (105). Ezzel szemben a nyitott szívű világ azt jelenti, hogy felismerjük, bárhol is született valaki, joga van az emberhez méltó életre és kibontakozásra (106-107). A nyitott szívű világ megszületéséhez elengedhetetlen a gyermekek erkölcsi és spirituális értékekre való nevelése (114). Nélkülözhetetlen annak elismerése, hogy a magántulajdonhoz való jog nem mindenek feletti. A Földet a Teremtő az egész emberi nemnek adta. A javak egyetemes rendeltetése megelőzi a magántulajdonhoz való jogot (119-120).
Minden ország és nép köteles segíteni a szegényt, az életlehetőségeit elveszített embert. Elsősorban a rászoruló saját földjén, de szükség esetén az ő befogadásával is (124-125). Ugyanakkor minden népnek erkölcsi kötelessége a saját polgárai jogainak védelme is (40). Anélkül, hogy a Földet egy olyan hellyé alakítanánk, amely otthont és megélhetést biztosít minden ember számára, nem felépíthető a maradandó béke (127).
Ezután a körlevél az egész világra nyitott szívről beszél. Ideális lenne a szükségtelen elvándorlást elkerülni, és a saját szülőföldön biztosítani mindenkinek az emberi kibontakozás lehetőségét. Ám amíg ez nem valósul meg teljes mértékben, addig kötelességünk tiszteletben tartani minden ember jogát arra, hogy olyan helyet találjon a maga és családja számára, ahol emberi kibontakozásuk lehetővé válik (129).
A rászoruló országoknak nyújtott segélyeket soha ne kössék olyan ideológiai feltételekhez és elvárásokhoz, amelyek az adott nép kultúrájától idegenek (132).
A különböző kultúrákat meg kell őrizni, hiszen ezek gazdagítják a világot, ám fontos ápolni ezeknek a kultúráknak a nyitottságát is (134). Minden egészséges kultúra nyitott az egyetemesség, a tágabb valóság felé. Egy egyetemes értékek nélküli kultúra valójában nem is kultúra (146). A testvéri világ nem egy minden népet összekeverő és azonossá tevő globalizmus, nem a bábeli torony történetében olvasható nyelveket összekeverő egységesítés. A hiteles egység sokkal inkább a poliéderhez hasonlít, amely az az egyes népek sajátosságait és identitását megőrzi (144). A befogadás és a nyitottság azt jelenti, hogy minden egyes nép a maga módja szerint fogadja be az új valóságokat (148).
A testvériséget minden népnek elsősorban a vele szomszédos népekkel kell keresnie és felépítenie (152).

A következő fejezetben a jobb politikáról szól a körlevél.
Elítéli azt a populizmust, amely a hatalom megszerzése céljából manipulálja és használja fel egy nép érzéseit és vágyait, és elítéli a liberalizmust, amely a hatalmasok anyagi érdekeinek szolgáltatja ki a társadalmat (155).
Természetesen nem tekinthető negatív értelemben vett populizmusnak az, ha egy politikus a népe távlati érdekeinek elérését, a népe fejlődését tűzi ki célul (159). A politika egyik legfőbb célkitűzése kell hogy legyen, hogy mindenki számára biztosítsa a munka lehetőségét (162). A helyes politika célja a hosszú távú közjó (178). Minden embernek elemi joga van az élelemre. Elfogadhatatlan botrány, hogy milliók éheznek Földünkön (189). A szabad piac nem oldja meg ön magadban a gazdasági élet jó működését, szükség van egy aktív gazdaságpolitikára az államok részéről (168). Mindehhez szükséges egy nemzetek feletti tekintély, amelyet nem csak az erős országok irányítanak, és amely biztosítani tudja a jog erejét ez erősek joga helyett (172-174).
A helyes társadalmi-politikai rend lelke a társadalmi szeretet (166). A társadalmi szeretetnek nem érzelmeken és esetleges véleményeken, hanem az igazságon kell alapulnia (184). A szeretnek szüksége van az értelem és a hit fényére (185).

Ferenc pápa ezután a párbeszéd fontosságáról ír. Egy ország akkor növekszik és fejlődik, ha párbeszéd alakul ki a népi kultúra, az egyetemi kultúra, a fiatalok, a művészek, a gazdasági szakemberek, a családok és a média világának kultúrája között (199).
A mai társadalmi viták igen gyakran a másik lejáratásában merülnek ki (201). A jövő hősei azok lesznek, akik ezt a hamis logikát meg tudják törni, és képesek lesznek a másik iránti tisztelettel igaz szavakat kimondani (202).
A média világának óriási bűne, hogy kihasználva az emberek gyengeségeit, sokszor a legrosszabbat hozza ki belőlük (205). A párbeszéd kultúrája nem relativizmust jelent. Ha nincsenek objektív igazságok és értékek, akkor helyettük csak az érdekek és a pillanatnyi szeszély maradnak (206). Egy társadalom akkor nemes és tiszteletre méltó, ha őszintén keresi az igazságot, és ragaszkodik az alapvető értékekhez (207). Léteznek olyan értékek, amelyek megelőznek minket, és amelyek meglesznek miutánunk is (208). Egy pluralista társadalomban a párbeszéd az az út, amelyen keresztül a társadalom újra és újra felismeri és elismeri a maradandó értékeket (211). Az objektív igazság egyben hasznos a társadalom számára és konszenzus is képezhető vele kapcsolatban (212).
Fegyverezzük fel gyermekeinket a párbeszéd fegyvereivel! (217) Krízisek idején különösen is fontos megőrizni a társadalmi párbeszédben az udvariasságot és a tiszteletet (222).
A dokumentum hetedik fejezete az újfajta találkozás útjairól szól. A béke útjai az igazságból kell hogy elinduljanak. Szükség van a múltbeli igazságtalanságok, szörnyűségek nyílt kimondására (226-227., 246-249). A múlt sebeiről való megemlékezés során fontos, hogy minden oldal sebeiről megemlékezzünk (253). Az igazság azonban elválaszthatatlan az irgalomtól. Erősebb egy nép történetében az, ami összeköt, mint a múlt konfliktusai (230). Meg kell érteni a legszegényebbek néha antiszociális reakcióit, és gyakorolni kell irántuk a kivételezett szeretetet és barátságot (234).
A megbocsátás és az irgalom útja nem zárja ki azt, hogy az elnyomótól el kell venni azt a hatalmat, amelynek segítségével az elnyomást gyakorolni tudja (241).
A megbocsátás az isteni, végtelen irgalom megjelenése itt a világban, akkor is meg kell tenni, ha a vétkes nem bánja meg a tettét, és nem képes bocsánatot kérni (250). Ferenc pápa felszólítja a világot a háború elutasítására (258), és az atomfegyverek teljes leszerelésére (262). Szól a halálbüntetés eltörlése érdekében, mert a halálbüntetés kiszabásakor elkerülhetetlenek a bírói tévedések, valamint azért is, mert a diktatúrák egyik gyakori és kegyetlen fegyvere a kivégzés (267-268).
Az utolsó fejezet a vallások szerepéről szól az emberi testvériség szolgálatában. Isten nélkül az emberiség radikálisan elszegényedik, elveszíti reményét és távlatát (274). A társadalmi párbeszédben a hatalmasok és a tudósok mellett újra szót kell adni a vallások hangjának, az emberiség évszázados tapasztalatának (275).
Az Egyház elismeri, hogy Isten kegyelme más vallásokban is jelen van, és működik, ugyanakkor vallja, hogy az igazság és kegyelem teljessége Krisztusban van, az evangélium csodálatos muzsikájában jelent meg a számunkra (277).
A hiteles vallásosság soha nem vezet erőszakhoz, ellenkezőleg, minden ember megbecsüléséhez és szeretetéhez. El kell ítélni a terrorizmus minden formáját, amelyek hamisan hivatkoznak vallásos szövegekre - idézi Ferenc pápa az iszlám egyik legfőbb vallási tekintélyével, az Egyiptomi al-Azhar Egyetem nagy imájával közösen kiadott nyilatkozatot (283). A körlevél két imádásággal zárul a testvéri szeretet megvalósulásáért.

Ferenc pápa körlevele Isten álmát fogalmazza meg a világunkról.
Azt az álmot, amelyről Jézus beszélt a boldogságmondásokban. Isten Országát, ahol boldog lehet a szegény, ahol ujjonghat az éhező, mert jóllakik, ahol örülhet az, aki sírt, mert vigasztalást talál. A szelídek, az irgalmasok, a békességszerzők Országát (vö. Mt 5,3-12).
Tegyünk meg mindent azért, hogy ez az Ország növekedjen bennünk, családjainkban, egyházunkban, hazánkban és az egész világon.
Készítsük elő az útját a beteljesedésnek, siettessük eljövetelét annak a Mennyei Városnak, ahol ,,nemzet nemzet ellen kardot nem emel, és nem készülnek többé háborúra. Kardjaikból ekevasat kovácsolnak, lándzsáikból pedig szőlőmetsző késeket." Akkor majd ,,sehol sem ártanak, és nem pusztítanak" az Ő Szent Hegyén. (vö. Iz 2,4; 65,25)


Fotó: Vatican News
Magyar Kurír 2020.10.13

Ide tatozó cikkek Link
 
 
0 komment , kategória:  Dr. Székely János püspök  
A felmentett Pell bíborost fogadta Ferenc pápa
  2020-10-13 11:48:36, kedd
 
  Ferenc pápa október 12-én délelőtt dolgozószobájában kihallgatáson fogadta George Pell ausztrál bíborost, akit ez év áprilisában mentett fel az ausztrál Legfelsőbb Bíróság egyhangú döntéssel a pedofília vádja alól.
...... ........


Pell bíboros 2017 júliusában hagyta el a Vatikánt, hogy hazájában szembesüljön a vádakkal. Hosszú büntetőjogi eljárása során elsőfokon hat év börtönbüntetésre ítélték, melyből több mint 400 napot börtönben töltött, míg végül fény derült ártatlanságára, amit kezdettől fogva hangsúlyozott.
Pell bíboros közel két hete, szeptember 30-án érkezett vissza Rómába, ahol Ferenc pápa mintegy hét és fél évvel ezelőtt - 2013. április 13-án, pápává választása után pontosan egy hónappal - kinevezte a bíborosi tanácsadó bizottságba. Az ausztrál főpásztor a Római Kúria reformjának tervét előkészítő bizottságnak egészen 2018 december 12-ig volt a tagja. Ferenc pápa 2014. február 24-én nevezte ki Pell bíborost a Szentszék Gazdasági Titkársága prefektusává, ötéves megbízatása 2019. február 24-én automatikusan megszűnt.
Pell bíboros nevét az évek során durván meghurcolta a világsajtó, ezért is fontos az ellene indított eljárás módszeres áttekintése. Az ausztrál bíboros ellen hivatalosan 2017. június 29-én emeltek vádat azzal, hogy két alkalommal követett el visszaélést kiskorúakkal szemben, 1996-ban és 1997-ben, amikor Melbourne érseke volt. Az első kihallgatást 2017 júliusában tartották. A melbourne-i bíróság 2018 decemberében elsőfokon bűnösnek találta, hat év szabadságvesztésre ítélte, majd ennek jegyében 2019 februárjában bebörtönözték, méghozzá ,,magánzárkás elkülönítésben".
Pell bíboros a védekezés során kezdettől fogva ártatlannak vallotta magát, miközben az ellene emelt vádat, a pedofíliát ,,szörnyűséges és elfogadhatatlan bűncselekménynek" minősítette. Ügyvédjei az ,,ítéletet alaptalannak tartották", mert ,,lehetetlen bizonyítékokra alapozták".
A Szentszék sajtóirodája közleményben tudatta, hogy teljesen tiszteletben tartja az ausztrál igazságszolgáltatás eljárását és ennek jegyében várta a fellebbviteli eljárást, eközben hangsúlyozták, hogy Pell bíboros kitart saját ártatlansága mellett és jogot formál arra, hogy a végsőkig menően védje magát. A szentszéki közlemény leszögezte, hogy az Egyház erősen elkötelezett a visszaélések elleni harcban és Ferenc pápa megerősítette a Pell bíboros ellen foganatosított óvintézkedéseket, melyet a helyi hatóság rendelt el a bíboros Ausztráliába való visszatérésekor, vagyis hogy ,,a tényekről való végleges megbizonyosodás után a bíborosnak óvintézkedésként nem megengedett szolgálata nyilvános gyakorlása". Közben az ausztrál püspökök arra hívták a megdöbbent helyi katolikus híveket, hogy ne vonjanak le végleges következtetést az eljárásról annak végső befejezéséig.
2019 júniusában Victoria állam Legfelsőbb Bírósága megkezdte a másodfokú eljárást. A védelem alaptalannak nevezte az ítéletet és hibásnak minősítette az elsőfokú eljárást. Másodfokon 2019 augusztusában hoztak újabb ítéletet, amikor három bíróból kettő megerősítette az elsőfokú döntést. Mark Weinberg bíró azonban eltökélten szembeszállt az ítélettel annak az elvnek az alapján, hogy egy személyt nem lehet elítélni, ha a bizonyítékok nem igazolják minden kétséget kizáróan a vádakat. Máskülönben fennáll annak a veszélye, hogy ártatlan embert ítélnek el.
A Szentszék ebben a második fázisban is közleményben jelezte, hogy tiszteletben tartja az ausztrál igazságszolgáltatás döntését, de várakozással tekint a jogi eljárás utólagos fejleményeire, emlékeztetve arra, hogy Pell bíboros ártatlannak vallotta magát.
2020 márciusában került az ügy az ausztrál Legfelsőbb Bíróság elé. Április 7-én a hét bíróból álló testület, elfogadva Mark Weinberg bíró kifogásait és tévesnek minősítve a Fellebbviteli Bíróság ítéletét, egyhangú döntéssel felmentette Pell bíborost a pedofília vádja alól, mert ,,reális lehetősége van annak, hogy a bűntény nem történt meg". George Pell ausztrál bíborost, több mint négyszáz napos magánzárka után, kiengedték a börtönből.
Pell bíboros megállapította, hogy ,,súlyos igazságtalanságot szenvedett el, mely most a felmentéssel orvoslást nyert". Hangsúlyozta, nem neheztel az őt megvádoló személyekre. ,,A büntetőeljárás nem tekinthető sem az Egyházról szóló, sem pedig az ausztrál igazságszolgáltatásról szóló népszavazásnak. Az igazi kérdés az volt, hogy elkövettem-e vagy sem ezeket a szörnyű bűntetteket és most kiderült, hogy nem." Goerge Pell arról beszélt, azt kívánja, hogy az ő felmentése ne okozzon másoknak fájdalmat. ,,A gyógyulás egyetlen alapja hosszú távon az igazság, és az igazságosság egyetlen alapja az igazság, mert az igazságosság igazságot jelent mindenki számára." Pell bíboros köszönetet mondott mindenkinek, aki imádkozott érte, ,,akik segítették és bátorították ebben a nehéz időben". Háláját fejezte ki ügyvédeinek, ,,akik eltökélten dolgoztak azon, hogy az igazság végül is felülkerekedjék".


Forrás: Vatikáni Rádió
Fotó: Vatican News
Magyar Kurír 2020.10.13

 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
2020.09 2020. Október 2020.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 417 db bejegyzés
e év: 6233 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 965
  • e Hét: 12027
  • e Hónap: 24703
  • e Év: 258450
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.