|
2/48 oldal
|
Bejegyzések száma: 470
|
|
|
|
2020-05-31 21:27:23, vasárnap
|
|
|
Jézus ma hív...
Jézus ma hív,
és Jézus még ma vár!
Szíveden - mondd -
mért oly erős a zár?...
Szívedet - mondd -
mért tartod zárva még?
Jézus ott áll:
kopogtat réges-rég.
Azt mondja Ő:
"Fogadd el üdvödet!"
Azt mondja Ő:
"Add nékem szívedet!"
Azt mondja Ő:
"Légy egész enyém már!"
Azt mondja Ő:
"Karom kitárva vár!"
Most még Ő kér,
de te kéred majd Őt,
utolsó nap
az égi trón előtt,
sírva kéred:
"Bocsáss meg Jézusom!"
És felel Ő:
"Késő! Már nem tudom!"
Most mondja még:
"Fogadd el üdvödet!"
Most mondja még:
"Add nékem szívedet!"
Most mondja még:
"Légy egész enyém már!"
Most mondja még:
"Karom kitárva vár!"
Almási Mihályné |
|
|
0 komment
, kategória: Versek |
|
|
|
|
|
2020-05-31 20:42:32, vasárnap
|
|
|
Kié a szíved?
Kié a szíved?
Kié az élted?
Ó, halld meg Jézus kérdő szavát!
Hozzád szól hangja,
Figyelj e hangra!
Nem idegen, őt hallod magát.
Kié az ajkad?
Kié a hangod?
Kié a szíved szeretete?
Kié a lelked?
Ki lakik benned?
Istennek vagy már a gyermeke?
Kié a vágyad?
Kié a házad?
Kié a szorgos, munkás kezed?
Kié a pénzed?
Gondold meg, kérlek,
Hogy Jézus kérdez, s válaszra vár!
Almási Mihályné
|
|
|
0 komment
, kategória: Versek |
|
|
|
|
|
2020-05-31 20:24:25, vasárnap
|
|
|
Rá kell kérdeznünk a kezdetre
Az, hogy a Biblia a kezdetről beszél (Mózes l, l), feldühíti a világot, feldühít minket. Nem beszélhetünk ugyanis kezdetről ott, ahol a kezdet kezdődik. Ott gondolkodásunk elakad, ott eléri saját határát. Mégis gondolkodásunk legbelső szenvedélye ez a kérdés: minden igazi kérdésnek az adja meg végső létjogosultságát, hogy rá akarunk kérdezni a kezdetre. Tudjuk, mindig a kezdetet kell firtatnunk, de tudjuk, hogy soha nem kérdezhetünk rá. Miért nem? Azért, mert a kezdet a végtelen, és a végtelent csak végpontok nélkül, tehát csak kezdet nélkül tudjuk elképzelni. A kezdet szabadság, s a szabadságot mi csak a szükségszerűségben tudjuk elképzelni, azaz egyként a többi között, de nem mint egyet, minden más előtt. Feltesszük a kérdést, miért van ez így, hogy mindig a kezdettől, mindig vele kapcsolatban gondolkodunk, mégsem tudjuk elképzelni, még rá sem tudunk kérdezni. Miért van ez így? Ez a miért ismételten annak a sorozatnak a kifejeződése, mely visszaűzethet a vég nélkülibe, de mégsem érheti el a kezdetet. A gondolkodás soha nem tudja megválaszolni saját utolsó miértjét, mert ez a válasz újabb miértet szülne.
Dietrich Bonhoeffer |
|
|
0 komment
, kategória: Áhítatok |
|
|
|
|
|
2020-05-31 20:18:42, vasárnap
|
|
|
A naponta szükséges gyakorlat
Vajon mi az oka annak, hogy gondolataim oly gyorsan elfordulnak Isten szavától, és hogy a szükséges órában nem találom a szükséges szót? Elfeledkezem valaha is az evésről, ivásról vagy az alvásról? Miért feledkezem meg akkor Isten szaváról? Talán azért, mert nem vagyok képes azt mondani, amit a zsoltár: Útmutatásaid örömömre vannak (Zsoltár 119, 16). Amiben örömömet lelem, azt nem felejtem el. Elfeledni vagy nem, e viszony nem az értelem ügye, hanem az egész emberé, benne leginkább a szívé. Amihez szívem, lelkem kötődik, azt soha nem felejtem el. Minél jobban szeretni kezdem Isten rendelkezéseit a teremtésben és szavaiban, annál jelenvalóbbak lesznek számomra a szükséges órában. A feledés ellen csak a szeretet véd.
Mivel Isten a történelemben, tehát a múltban szólt hozzánk, ezért a rá való visszaemlékezés, a tanultak ismételgetése naponta szükséges gyakorlat. Mindennap újra vissza kell tekintenünk Isten üdvtetteire, hogy előre tudjunk lépni. ... Az emlékezésből és ismétlésből él a hit és az engedelmesség. Az emlékezés a jelen erejévé válik, mert az élő Isten volt az, aki egykor értem cselekedett, és ma ennek bizonyosságával eltölt.
Dietrich Bonhoeffer |
|
|
0 komment
, kategória: Rövid építő írások |
|
|
|
|
|
2020-05-31 19:38:43, vasárnap
|
|
|
Mi mindannyian bűnösök vagyunk. Nincs kivétel. Mindannyian felcseréltük az Isten méltóságának, szépségének és nagyságának dicsőségét olyan dolgokra, amelyeket jobban kedvelünk (Róm 1,23; 3,23). Ez szégyenletes tiszteletlenség Istennel szemben, akár tudatában vagyunk, akár nem, ezért megérdemeljük a büntetést. Isten dicsőségének semmibe vétele méltóvá tesz minket arra, hogy szent haragjának a tárgya legyünk.
John Piper |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2020-05-31 19:34:15, vasárnap
|
|
|
Isten jósága nem választható el az igazságosságától. Nem úgy ad, hogy közben megtagadná végtelen értékét, szépségét és hatalmasságát. Éppen ezért Isten igazsága egyaránt magában foglalja a jóságát és az ítéletét is. Amikor Isten megbünteti a meg nem tért embereket a pokolban, nem részesíti őket a jóságában. De mégsem szűnik meg jónak lenni. A szentsége és igazsága vezeti a jóságának adományát. Éppen ezért a jósága különösen azok felé árad ki, akik félik Őt, és benne keresnek menedéket. "Milyen nagy a te jóságod, melyet a téged félőknek tartogatsz! Ebben részesíted a hozzád menekülőket" (Zsolt 31,19).
Azonban tisztelettel és hittel az ember nem érdemelheti ki Isten jóságát. Véges, teljes függőségben levő bűnösök nem érdemelhetnek ki semmit Istennél. Istennek a bűnösök felé mutatott jósága mindig ingyenes, és nem lehet kiérdemelni. Miért van akkor az, hogy Isten hajlamos megmutatni hatalmas jóságát azoknak, akik félik Őt és nála keresnek menedéket? Ez azért van, mert az ilyenfajta tisztelet és hit bemutatja Isten méltóságát, szépségét és nagyságát (Róm 4,20). Éppen ezért Isten jósága arra indítja Őt, hogy megerősítse az ilyen istenfélő gondolkodást.
John Piper |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2020-05-31 19:28:46, vasárnap
|
|
|
Isten jósága megnyilvánul hajlandóságában, hogy bőkezű legyen - hogy azt tegye, ami áldás az emberek számára. Isten mindenek fölötti teljessége és tökéletessége - a szentsége - olyan, mint egy szökőkút, amely túlárad. Éppen ezért van benne az a hajlandóság, hogy adjon. Istennek nincsenek szükségletei. Tehát sohasem használ másokat azért, hogy magában valamilyen hiányt kitöltsön. Ehelyett a természetének mozgatórugója, hogy adjon és nem az, hogy szerezzen.
John Piper |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2020-05-31 19:24:48, vasárnap
|
|
|
Isten szentségének erkölcsi dimenziója - az Ő igazságossága - az Ő megingathatatlan elköteleződése, hogy saját értékének, szépségének és hatalmasságának megfelelően cselekedjen. Isten minden szeretete, minden gondolata, minden szava és minden cselekedete mindig összhangban lesz az Ő végtelen értékével és transzcendens teljességének szépségével.
John Piper |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2020-05-31 19:21:18, vasárnap
|
|
|
Szentnek lenni nem csupán azt jelenti, hogy mindenek fölött való és elkülönített, hanem azt is, hogy igazságos.
John Piper |
|
|
0 komment
, kategória: Idézetek, gondolatok |
|
|
|
|
|
2/48 oldal
|
Bejegyzések száma: 470
|
|
|
|
2020. Május
| | |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
470 db bejegyzés |
e év: |
3633 db bejegyzés |
Összes: |
35935 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 5072
- e Hét: 16783
- e Hónap: 46095
- e Év: 233897
|
|
|