Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 18 
A hun–magyar rokonság - Egy vérből valók vagyunk?
  2021-01-04 20:28:39, hétfő
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Hunok egy Svájci völgyben
  2021-01-04 20:25:53, hétfő
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Iskola  
A hunok titkos története teljes film
  2021-01-04 20:21:11, hétfő
 
  gaz -e, hogy Kínában Hun Múzeum épült? Hogy a Hunok Ázsiában hozták létre a világ első Steppei Birodalmát? Hogy a Nagy Falat ellenük emelték a Kínaiak? Sőt hogy a Hunok nem csak nomád állattartók voltak hanem városlakók is, akik földet műveltek. Dr. Daubner György ezen kérdések után jár Kínában, ahol eljut Tongwanchenbe- Fehérvárra- a Hunok ősi városába is.

Videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Templomunk hittan csoportja 2021. január
  2021-01-04 15:56:38, hétfő
 
  Kedves Imatársaim!

Mindenek előtt áldásokban gazdag új évet kívánok, egészségben, békességben, szeretetben: "Hogy ez új esztendőben minden ügyeinkben lehessünk Jézus drága kedvében!"

A vasárnapi Evangéliumot, Jn 1,1-18 elküldöm az Adoremusból, de ha tehetitek, legjobb a Szentírásból elolvasni. Érdekességként mellékelem a Martos Levente kétféle elmélkedését a Szelíd Fény könyvből, amit ugyanarra a jánosi szentírási versekre írt, más-más ünnepre. Karácsonykor bizonyára mindannyian egy kissé másként látjuk ezt a világot. Látjuk meghatottan vagy kevésbé, hogy van benne szeretet, és van benne sok-sok sötétség is. Ezt a világot szerette Jézus, ennek akarta megmutatni az Atyát. Nem vagyunk egyedül...
A vasárnapi evangéliumi elmélkedésének méltóképpen a Csúcs és forrás címet adta Martos Levente: Csúcsokra tartunk, de közben forrást keresünk...A csúcs és forrás a szentmisével kapcsolatban persze azt is jelenti, hogy mindent, az egész Istentől teremtett világot, sőt az ember művét, az idő múlandó gyümölcseit is kivétel nélkül az oltárra tehetjük, illetve innen, Krisztus testének asztalától kaphat erőt minden, ami igazán emberi.
Végül a Csendes percekben újabb megvilágítást találunk Dr. Victor János gondolataiban, ami több mint ötven évvel ezelőtt született: Ő megmutatta nekünk: mit akar tőlünk Isten..a törvényt, amely Mózes által is adatott már... De megmutatta azt is, ami ennél sokkal több és becsesebb: hogy mit akar Isten nekünk adni. Teljes vala kegyelemmel is. Ez volt a csodálatos többlet a Mózes által adott istenismerettel szemben. Isten nemcsak az Ő szent akaratának hideg fényét sugároztatta ránk, hanem megbocsátó, megújító, fölemelő szeretetét is. És pedig olyan bőségesen, hogy teljességéből mindig újra vehetünk!

Köszönöm a jókívánságokat, verseket, amit tőletek kaptam, szeretettel gondolok Rátok, imádkozom Értetek és Családjaitokért Julika

*
- Szentírás. Jn1,1-18
1 Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige, 2 ő volt kezdetben Istennél. 3 Minden általa lett, nélküle semmi sem lett, ami lett. 4 Benne az élet volt, s az élet volt az emberek világossága. 5 A világosság világít a sötétségben, de a sötétség nem fogta fel. 6 Föllépett egy ember, az Isten küldte, s János volt a neve. 7 Azért jött, hogy tanúságot tegyen, tanúságot a világosságról, hogy mindenki higgyen általa. 8 Nem ő volt a világosság, csak tanúságot kellett tennie a világosságról. 9 (Az Ige) volt az igazi világosság, amely minden embert megvilágosít. 10 A világba jött, a világban volt, általa lett a világ, mégsem ismerte föl a világ. 11 A tulajdonába jött, de övéi nem fogadták be. 12 Ám akik befogadták, azoknak hatalmat adott, hogy Isten gyermekei legyenek. Azoknak, akik hisznek nevében, 13 akik nem a vérnek vagy a testnek a vágyából s nem is a férfi akaratából, hanem Istentől születtek. 14 S az Ige testté lett, és közöttünk élt. Láttuk dicsőségét, az Atya Egyszülöttének dicsőségét, akit kegyelem és igazság tölt be. 15 János tanúbizonyságot tett róla, amikor azt mondta: ,,Ez az, akiről hirdettem: Aki nyomomba lép, nagyobb nálam, mert előbb volt, mint én." 16 Mindannyian az ő teljességéből részesültünk, kegyelmet kegyelemre halmozva. 17 Mert a törvényt Mózes közvetítette, a kegyelem és az igazság azonban Jézus Krisztus által lett osztályrészünk. 18 Istent nem látta soha senki, az Egyszülött Isten nyilatkoztatta ki, aki az Atya ölén van.

*
- Martos Levente Balázs atya elmélkedése Karácsony 2. vasárnapjára
Csúcs és forrás.
Egyházi környezetben gyakran említjük a II. vatikáni zsinat híres kifejezését a szentmisével kapcsolatban, hogy az Eucharisztia az egyház életének ,,csúcsa és forrása". De a saját életünk szívverésében is lüktet ez a ritmus, az összegyűjtésé és a továbbadásé; a fellendülésé, a teljesség pillanataié, amelyeket aztán gyakran bágyadt egykedvűség, szinte kétségbeesés követ, amíg nem jön az újabb megindulás. Csúcsokra tartunk, de közben forrást keresünk. Asztalt, ahol valaki vendégül lát, s ahonnan ismét jó szívvel kelhetünk útra. A ,,csúcs és forrás" a szentmisével kapcsolatban persze azt is jelenti, hogy mindent, az egész Istentől teremtett világot, sőt az ember művét, az idő mulandó gyümölcseit is kivétel nélkül az oltárra tehetjük, illetve innen, Krisztus testének asztalától kaphat erőt minden, ami igazán emberi.
Amikor karácsony 2. vasárnapján újra János prológusát, evangéliumának bevezetőjét hallgatjuk, valami hasonlót élhetünk át. A nagy megújulás, az átalakulás, a titokzatos csere pillanata ebben a szövegben az, hogy az Ige testté lett, és közöttünk lakott S amint a szentmisében egy pillanatra megáll az élet, amíg a pap felmutatja, sőt János kedves szavával ,,felmagasztalja" az Eucharisztiát (vö. Jn 3,14; 8,28) - hiszen ilyenkor minden tekintet az egy kenyérre szegeződik -, úgy fordul most a közösség tekintete a megtestesült Igéhez: ,,mi pedig láttuk dicsőségét, amely az Atya Egyszülöttének dicsősége".
A János-prológus az egész emberiség és az egész történelem ,,szentmiséjét" ünnepli, vallja. A teremtéstől a boldogító istenlátásig tartó fájdalmas, sötétségben, majd meg pirkadó világosságban tartó utat járja végig, amelynek csúcsa és forrása, hogy Isten emberré lett. A himnuszban említett sötétség és világosság a hit és a hitetlenség váltakozása, amelyet persze nem annyira a történelem korszakaiban, inkább a környezetünkben, vagy még inkább a saját szívünkben, a saját életünkben és döntéseinkben figyelhetünk közelről.
Amilyen váratlanul eljutott a csúcshoz, az Ige megtestesülésének megvallásához, ez a himnusz ugyanolyan váratlanul véget is ér. ,,Istent soha senki nem látta, Isten Egyszülöttje, aki az Atya kebelén van, ő nyilatkoztatta ki." Az első mondat szinte arcul csap. Kimondja, amit a nem hívő, vagy a hit és hitetlenség határán ingadozó ember panaszol. De melléjük áll a prológus közössége, s mindenkit arra hív, ismerje fel, hogy nincs más Isten, csak az Egyszülött Fiú Istene, aki alázatosan várja, hogy befogadjuk, hogy szemléljük emberségében, azután végső odaadottságában. Mert az evangélium a prológustól a keresztig, aztán a húsvéti üres sírig kísér.
Vajon, ha valljuk a megtestesülést, szükségszerű-e a kereszthalál is? A János-prológus mintha azt sugallaná, hogy a sötétség, a test, a vér, a férfi akarata mind csak lassan, csak az Igével találkozva alakulhat át. Ez a nehézkesség, ez a gravitáció a természet homályos Istenre utaltsága és istentelensége. Az Ige elutasítását előre sejteti, hogy a világ nem ismeri fel, övéi pedig nem fogadják be őt. Az ember erkölcsi gyengesége saját erőből levetkőzhetetlen (vö. Ter 9,21), az Isten fénye azonban teljességgel feltartóztathatatlan. Az Ige vándor létünk állapotában társult mellénk, ezért ismeri személyes alakulásunk nehézkes útját is. Ember lett, ezzel a naponként meghalás és naponként örömmel vállalt élet lehetőségét is magára vette.
A szentmise csúcs és forrás, ha benne mi is átváltozunk. Ha megengedjük, hogy az Ige újjáteremtsen. Hogy újrakezdje bennünk az ő művét, az ő szentmiséjét. Mert az Ige Istennél volt, és minden őáltala lett, és benne élet volt. Mi pedig odaadjuk, amik vagyunk és lehetünk - őáltala, ővele és őbenne.
Martos Levente Balázs

*
Csendes percek:
-- Szentírás Jan 1,6-9
6 Föllépett egy ember, az Isten küldte, s János volt a neve. 7 Azért jött, hogy tanúságot tegyen, tanúságot a világosságról, hogy mindenki higgyen általa. 8 Nem ő volt a világosság, csak tanúságot kellett tennie a világosságról. 9 (Az Ige) volt az igazi világosság, amely minden embert megvilágosít.

- Szentírás Jan 1,10-13
10 A világba jött, a világban volt, általa lett a világ, mégsem ismerte föl a világ. 11 A tulajdonába jött, de övéi nem fogadták be. 12 Ám akik befogadták, azoknak hatalmat adott, hogy Isten gyermekei legyenek. Azoknak, akik hisznek nevében, 13 akik nem a vérnek vagy a testnek a vágyából s nem is a férfi akaratából, hanem Istentől születtek.

- Szentírás Jan 1, 16-18
16 Mindannyian az ő teljességéből részesültünk, kegyelmet kegyelemre halmozva. 17 Mert a törvényt Mózes közvetítette, a kegyelem és az igazság azonban Jézus Krisztus által lett osztályrészünk. 18 Istent nem látta soha senki, az Egyszülött Isten nyilatkoztatta ki, aki az Atya ölén van.

*
- Dr. Victor János református lelkész, teológiai tanár (1888-1954) Link
 
 
0 komment , kategória:  Gazdagrét Szentangyaloktemplom  
Ferenc pápa vasárnap délben: 01.03
  2021-01-04 10:21:36, hétfő
 
  Isten szeret bennünket gyengeségeinkben!.
Január 3-án a Szentatya déli beszédét online közvetítették a vatikáni Apostoli Palota könyvtárszobájából. Az Angelus előtt a napi evangéliumról elmélkedve azt hangsúlyozta, hogy Isten kezdettől fogva kommunikálni akar velünk, Jézusban közénk jött lakni, és örökre velünk a kar maradni.

Ferenc pápa teljes beszédének fordítását közreadjuk. Link
 
 
0 komment , kategória:  Vatikan_Ferenc pápa  
Vízkereszt 2021.01.06
  2021-01-04 10:15:38, hétfő
 
  Vízkereszt - ,,epiphania Domini", az ,,Úr megjelenése" - kötelező ünnep:
Az ünnepi szentmisét január 6-án, szerdán 10 órakor tartjuk. A szentmisében megszentelt
vízből híveink kisebb üvegekben vihetnek haza otthonukba. A IV. század
elejétől lett ez a nap liturgikus ünneppé, és ennek szokása gyorsan elterjedt előbb
keleten, majd nyugaton. A keresztények körében 312-325 között kezdett terjedni,
mint Jézus Krisztus születésének, keresztségének, a kánai menyegzőnek és a Háromkirályok
(napkeleti bölcsek) látogatásának ünnepe. Később az ünnep elsődleges
témája Keleten Urunk keresztsége (erre emlékeztet a vízszentelés) és Nyugaton
a Háromkirályok látogatása lett. A római egyház szertartásai szerint ezen a
napon vizet és tömjént szenteltek. A víz megszentelésének, azaz megkeresztelésének
szertartásából ered a magyar vízkereszt elnevezés is. Az ünnep görög neve -
epifánia (megjelenés) - utal arra, hogy Isten megjelenik dicsőségében. Vízkereszt
ünnepe emlékeztet tehát arra, hogy Jézus Krisztusban Isten megjelent emberként,
eljött közénk, és elhozta nekünk az üdvösséget. Vízkeresztkor Jézus három megjelenésére
emlékezünk: A keleti egyházakban sokáig egyet jelentett a születés és az
epifánia ünnepe. Jézus születése által Isten megjelent a világban. A napkeleti bölcsek
által a pogányokhoz is eljutott a Megváltó születésének örömhíre. Máté
evangéliuma (Mt 2,1-12) szerint a bölcsek a betlehemi csillag által vezéreltetve
jöttek keletről Júdeába, hogy az újszülött kis Jézusnak kifejezzék hódolatukat:
aranyat ajándékoztak a Királynak, tömjént az Istennek és mirhát az Embernek. Az
evangélium mágusnak nevezi őket, de nevüket nem említi. A hagyomány szerint
hárman voltak, a 8. században élt Beda Venerabilis nevüket is említi: Caspar,
Melchior, Balthasar - azaz Gáspár, Menyhért, Boldizsár. A vízkereszt második
evangéliumi története (Mt 3,13-17) szerint Jézus elment a Jordán folyóhoz. Keresztelő
Szent János megkeresztelte őt, és Jézus ettől kezdve tanítani kezdett. Az
ünnep harmadik evangéliumi jelenete: Jézus a kánai menyegzőn, édesanyja kérésére,
az elfogyott bor pótlására első csodatételeként a vizet borrá változtatta (Jn
2,1-12).
(Magyar Kurír)
 
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Karácsonyi idő - január 4.
  2021-01-04 10:13:13, hétfő
 
  SZENTLECKE Szent János apostol első leveléből
Aki Istentől született, nem vétkezhetik.
Gyermekeim!
Senki se vezessen félre titeket! Jézus az igazság, ezért az igaz ember az igazság szerint cselekszik. Aki bűnt követ el, az a sátántól való, mert a sátán kezdettől fogva bűnös. Azért jött el az Isten Fia, hogy lerombolja a sátán művét.
Aki Istentől született, nem követ el bűnt, mert megmarad benne az isteni élet csírája. Nem vétkezhetik, mert Istentől született. Ebből ismerhetők fel Isten gyermekei és a sátán fiai. Aki nem az igazság szerint cselekszik, nem Istentől való, de az sem, aki nem szereti testvérét.
Ez az Isten igéje. 1Jn 3,7-10

EVANGÉLIUM Szent János könyvéből
Az első tanítványok találkoznak Jézussal:
Keresztelő János után Jézus lesz Mesterük.
Abban az időben (Keresztelő) János ott állt két tanítványával, és mihelyt meglátta Jézust, amint közeledett, így szólt: ,,Nézzétek, az Isten Báránya!" Két tanítványa hallotta, hogy (János) ezt mondta, és követni kezdte Jézust. Amikor Jézus megfordult, s látta, hogy követik, megkérdezte: ,,Mit kívántok?"
Azok ezt felelték; ,,Rabbi - ami annyit jelent, hogy Mester -, hol laksz?"
,,Jöjjetek, nézzétek meg!" - mondta nekik. Elmentek tehát vele, megnézték, hogy hol lakik, és aznap nála maradtak. Ez a tizedik óra körül volt.
A kettő közül, akik hallották ezt Jánostól és követték (Jézust), az egyik András volt, Simon Péter testvére. Ő először testvérével, Simonnal találkozott, és szólt neki: ,,Megtaláltuk a Messiást, vagy más szóval a Fölkentet", és elvitte Jézushoz.
Jézus rátekintett, és így szólt hozzá: ,,Te Simon vagy, János fia, de Kéfásnak, azaz Péternek fognak hívni."
Ezek az evangélium igéi. Jn 1,35-42
...... .............



Elmélkedés
Az első tanítványok meghívásának esetét, körülményeit idézi elénk a mai evangélium. Először két tanítványról van szó, akik közül egyik András. A másik tanítvány nincs név szerint megnevezve a leírásban, de könnyen felismerhető, hogy az evangélium szerzője, János az. Mindketten Keresztelő János tanítványai voltak kezdetben, majd pedig az ő tanúságtételének hatására indultak el Jézus nyomában. Ezidáig azt hallották a Keresztelőtől, hogy hamarosan eljön a Messiás és fel kell készülni érkezésére, de most már azt is megtudják, hogy ki a Megváltó, akinek jövetelét várták.
Egészen természetes, hogy elindulnak Jézus után. Ő pedig meghallja lépteiket, megáll, megfordul, szeretettel tekint rájuk és bizalommal kérdezi: ,,Mit kívántok?" És bár esetlenül kérdeznek vissza: ,,Mester, hol laksz?", mégis meghatározó ez a találkozás, emlékezetes ez a pillanat. Olyannyira emlékezetes, hogy János apostol és evangélista, aki évtizedekkel később foglalja írásba a Krisztus-eseményt, nem csak a napra, de még az órára is emlékszik. És a találkozás pillanata után jönnek az első beszélgetés órái. Mert valójában nem a házra voltak kíváncsiak, ahol Jézus lakott, hanem az ő személyére. A bizalom, a kölcsönös szeretet, egymás megismerésének órái ezek, amelyeket a Krisztus-követés és a tanítványi élet évei követnek.
Elindulok-e Krisztus után?
C. Horváth István Sándor

Imádság
Uram, Jézus! Hiszem, hogy te az Isten Fia vagy. Hiszem, hogy te vagy az Isten báránya, aki elveszed a világ bűneit. Hiszem, hogy te vagy minden ember Megváltója. Tégy engem hűséges tanítványoddá, hogy hozzád hasonlóan éljek! Tégy engem követőddé, hogy vezetéseddel az Atyához jussak! Tégy engem világossággá, hogy a benned való hit terjesztője legyek! Tégy engem buzgóvá, hogy az igazságot keresőket hozzád vezessem!

Hanganyag Link
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Útravaló – 2021. január 4.
  2021-01-04 10:06:35, hétfő
 
  Minden hivatás titok. Nem úgy, hogy nem szabad róla beszélni, hanem úgy, hogy nem tudsz. Pedig nagyon fontos ismerni, mi történt veled abban az órában, amikor megváltozott az életed. Nem magad miatt fontos, hanem azok miatt, akikre tartozik. Ha egyszer megpróbálod összegezni, mi történt veled abban az órában, rá fogsz jönni, milyen nehéz feladatot kellett megoldaniuk az evangélistáknak, akik egytől egyig feldolgozták és történetbe ágyazták azokat az eseményeket, amikor megszólította, meghívta őket az Úr. Ha olvassuk meghívásaikat, olyan gyakran átsiklunk fölöttük - pedig ha megpróbálod a sajátodat leírni vagy elmesélni, magad is rájössz, milyen nehéz a titokról beszélni.

Magyar Kurír
 
 
0 komment , kategória:  Útravaló_Adoremus  
     2/2 oldal   Bejegyzések száma: 18 
2020.12 2021. Január 2021.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 392 db bejegyzés
e év: 745 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 3682
  • e Hét: 10372
  • e Hónap: 23048
  • e Év: 256795
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.