Belépés
klarika47.blog.xfree.hu
Ha érted a saját lényedet, érted mindenki lényét. Kiss Tiborné
1947.10.29
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/21 oldal   Bejegyzések száma: 200 
Első nap az iskolában
  2023-09-01 13:56:59, péntek
 
  A legtöbb, amit ma megtehetsz, hogy hagyod, a saját útját járni. Hogy ha elbukik,
nem rohansz, de halkan súgod, itt vagyok. A legtöbb, amit ma megtehetsz, hogy
elmondod neki, hogy ő a legnagyobb csoda, és történjen bármi, ez mindig így marad.
Hagyod, hogy megpróbálja, hogy elbukjon, és bízz abban, hogy talpra tud állni. Nézd
a távolból, vagy egész közel, de tudja, ha baj van, számíthat rád. A legtöbb, amit ma
átadhatsz neki, önmagad. Az, aki vagy, akivé lettél, és akivé általa váltál. Hiszen
tegyen bármit, történjen bármi, a legnagyobb kincsed a gyermek, és a legigazabb
tükröd is egyben.

(Todorovits Rea)





 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Vakáció
  2023-06-17 11:03:39, szombat
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Szeretünk
  2023-06-14 06:06:07, szerda
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Ballagásra
  2023-04-28 10:28:43, péntek
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Az oktatásról
  2022-11-03 06:27:47, csütörtök
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Kezdődik az iskola
  2022-09-01 05:17:26, csütörtök
 
  Holnapra

Nézd meg a levelezésben, melyik iskolába irattad a gyereket
és holnap reggel oda is vidd.
Azt is nézd meg, melyik osztály, a tanárokat csak megismered.
Ha elsőst viszel, minden alkalommal takard fotózásra emelt
telefonnal a fejed, ha bőgnél. Ha bőgsz, ő is fog.
Vagy kiröhög, ha nagyobb. Legalább lesz egy raklap
értékelhetetlen fotó arról, ahogy feszeng az ünneplőjében.
Az osztály Facebook csoportjánál nincs hasznosabb tartalom
a Facebookon. Ha nem vagy fent, most legyél, mert oda előbb
jutnak el a hírek, minthogy a tanító egyáltalán kitalálná, mit is akar.
Keresem a Pali szüleit, mi a házi, holnap hányra kell menni.
Mintha te járnál iskolába újra. És egyébként igen.
A táskába és a tornazsákba nézz be még ma este,
lesz ott júniusi uzsonna!
Nem kell holnapra tornacucc.
Nem kell holnapra technika doboz sem.
A rámás dobozba se szeleteld bele a pénzeket. Az se kell holnap.
Gyerek, ünneplőnek látszó ruha, táska, tolltartó, ezzel túl fogja élni.
Minden irányból és minden barátjával vagy leendő barátjával fotózd le.
Hopp, ha most jut eszedbe, hogy nem fizettél ebédet, akkor kaja.
De mindegy, mert aki ebédel, az is éhesen jön majd haza.
Ha nagyon várod már a szeptember egyet, akkor se menj le a térképről,
mert mire beviszed, már mehetsz érte.
Legyél ott ebéd után. A megfelelő kapunál legyél ott ebéd után.
Ha több gyerekért mész, talicskát vigyél a könyveknek.
Hazafelé vegyél bort, kelleni fog a könyvkötéshez.
Figyelj, hogy saját és vagy megfelelő számú gyereket hoztál-e el.
Ki lehet jönni a gyakorlatból, ráadásul mindenki díszben lesz.
Ha nem a tiéd, vidd vissza. Legkésőbb másnap reggel.
Jó arc szülőkkel izzítsd az ismerkedő/fonalfelvevő koccintást.
Precíz(nek látszó) szülőkkel gyorsan legyél köszönő viszonyban.
Úgyis csak a fele infót hozzák haza, ami fontos, a tanár megírja.
Pénteken se kell még a logikai készlet.
Szülőin emlékezz arra, amikor felelésnél lapozgatta a tanár a naplót.
Ha nem emlékszel, mondom! Húzd be a nyakad, üres tekintettel
meredj magad elé. Eszemká! Végtelen tisztelet a hősöknek, akik vállalják.
Jó bulinak tűnik minden szakkörre és sportra benevezni, de novemberben
- ha még jelenléti oktatás lesz - lógni fog a beletek.
Szóval, amikor a szülőin egyesével bejönnek az edzők,
ne mondj mindegyiknek igent.
Utolsó tanítási nap, 2023. június 15.
Jó lesz, nyugi!

Judit Árva





 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Borzalmas dolog
  2022-08-26 06:04:45, péntek
 
  Kovács Barbara

Borzalmas dolog lehet az iskola.
Be kell majd ülni egy kényelmetlen padba,
egész nap ülni kell, csöndben figyelni,
nem tudom, hogy fogom én ezt majd kibírni?
Jutka azt mondta, ott nem szabad beszélni,
csak akkor, ha kérdez a tanító néni.
Akkor viszont fel kell állni, a táblához kimenni,
de minek? Tudok én ülve is beszélni!
Úgy hallottam, Dani mondta, én ezt nem láttam,
száz könyvet kell vinnem az iskolatáskámban,
meg még füzetet is, legalább huszat,
az egész táskát inkább vinné el a huzat!
Szomszéd Laci ijesztgetett:
- Majd fekete pontot kapsz! -
Na és, majd rajzolok belőle bogarat!
A fekete pont lesz a bogárnak a hasa,
hat kis vonal a lába, és büszkén viszem haza!
Néha azt gondolom, az iskolában talán
lesz valami jó is, mondjuk néhanapján,
például az, hogy tanulunk betűket,
és majd én olvasom a kedvenc meséimet.
De egy jót az iskoláról már most is lehet tudni:
soha többé nem kell majd délután aludni!
És igaz, hogy nagyon jó volt az óvóda,
emiatt mégis csak jobb lesz az iskola!





 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Köszönjük
  2022-06-18 09:18:48, szombat
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Ballagás
  2022-06-17 05:09:25, péntek
 
 

 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Gyermek nevelés okosan
  2022-06-05 06:07:24, vasárnap
 
  Montessori irányelvek otthonra - játékhoz, tanuláshoz, gyakorláshoz

Önálló cselekvés

Hagyjuk a gyereket önállóan cselekedni, vagyis mindent, amire képes, végezze
el saját maga. Az önálló cselekvéshez biztosítani kell számára a megfelelő
környezetet és a megfelelő eszközöket.

Montessori a gyerekszobában

A gyerek játékának, tanulásának színtere könnyen átlátható, szellős, megfelelően
rendezett és rendszerezett tér legyen. A könnyen mozgatható bútorok igazodjanak
a gyerek testmagasságához. A nyitott polcokon ne ömlesztve, egymás hegyén-hátán,
hanem inkább szellősen, könnyen hozzáférhetően sorakozzanak a játékok, tanulási
eszközök, amikhez a gyerek könnyen hozzányúl, amiket szívesen levesz a helyéről.

A fejlődés gátja lehet a túlzott siettetés

A gyerekek eleve lassabbak, mint a felnőttek, ezért mindig hagyjunk elegendő időt
számukra. Ne siettessük őket például az öltözködésben, evésben, háztartási
munkában, rendrakásban - és általában véve, a természetes fejlődésében sem.

Túlzott féltés

Ne vigyük túlzásba a túlságosan óvó, féltő gondoskodást, mert ez gátja lehet a
gyermek egészséges szellemi fejlődésének.

Parancsok helyett motiváció

A gyereknek ne hangosan parancsolgassunk, ne konkrét, pattogós utasításokat
adjunk, hanem inkább segítsük, motiváljuk őt abban, amilyen tevékenységben
éppen benne van - másképpen ne ,,informátorok" legyünk felette, hanem szervezők
legyünk körülötte.

Hagyjuk érvényesülni a gyerek személyiségét

Ne erőltessünk valamit mindenáron a gyerekre, ha az őt egyáltalán nem érdekli.
A gyerek nem funkciógyerek, akinek a mi vágyainkat, álmainkat kell valóra váltania,
hanem egy önálló személyiség.

Játék közben saját időbeosztás

A gyerek a szabad játékalkalmakkor a saját időbeosztása szerint játsszon a
játékokkal, az a kedvező, ha saját maga döntheti el, hogy melyik játékkal
mennyi időt szeretne eltölteni.

Következetesség - következmény

Ha a gyerekkel közösen megállapodunk valamiben, akkor azt be is kell tartatni.
Ha a gyerek nem tartja be az ígéretét, akkor nem szabad őt öncélúan büntetni,
hanem helyette inkább teremtsünk lehetőséget a hibái korrigálására.

Valódi terepen, valódi szemléltetőeszközök

Ha tehetjük, a gyereket valós környezetben, valódi tárgyakkal oktassuk.

A gyerek jöjjön rá a problémára, ne mi

Lassítsuk le a mozdulatainkat, amikor a gyereket tanítjuk. Tanítás közben
kerüljük a határozott utasításokat, és engedjük, hogy a gyerek jöjjön rá a
probléma megoldására. Hagyjunk számára időt a próbálkozásra.

A döntés szabadsága

Játék, tanulás során - ha csak lehet - engedjük meg, hogy a gyerek válassza
ki a számára rendelkezésre bocsájtott választékból a játéklehetőségeket,
megoldandó feladatokat.
Biztassuk arra, hogy bátran kérdezzen tőlünk, mondja ki gondolatait, ötleteljen
a csoport többi tagjával.

Saját fejlődési ütem

Tanulás játék során ne hasonlítgassuk a gyereket máshoz. Mindig a saját
fejlődési üteméhez, a saját képességeihez mérjük, ne erőltessük rá a
kötelező haladási tempót. Vegyük figyelembe a korát és az érettségét.

Tanítás a gyerek érdeklődési területéből merített példákkal

A gyermekkel való játék, fejlesztés során vegyük figyelembe az adott gyermek
érdeklődési területét. Új ismereteket próbáljunk meg az érdeklődési területéből
merített példákkal elmagyarázni - így könnyebben meg fogja érteni. Még több
Montessori tanulás, tanítás itt:

A hibákat mindig ki lehet javítani

Jó, ha a gyermeknek lehetősége van a saját hibáinak önálló észlelésére és
korrigálására. Használjunk Montessori ihletésű játékokat, eszközöket,
amelyek erre kiváló lehetőséget teremtenek. A Montessori játék (rózsaszín
torony) nem egyenlő a Montessori alapelvű játékkal (Logico), mert az előbbiek
önellenőrzésre nem alkalmasak - legalábbis képzett szakember segítsége
nélkül.

A választás szabadása

A gyermek számára átengedett szabadság nem azt jelenti, hogy mindent mindig
megengedünk a gyereknek. Nem. Azt takarja, hogy a gyerek a saját korának,
saját fejlődési szintjének megfelelő eszközökkel szabadon tevékenykedhet;
vagyis nem abszolút szabadságot engedünk meg számára, hanem a választás
szabadságát. Például óvodás korú gyereknek kínáljunk fel érettségének
megfelelő különböző játszási lehetőségeket, amik közül ő maga választhat.

Felelősség a mindennapokban

Óvodában, iskolában, táborban, gyerekközösségben minden gyereknek legyen
saját feladata, ami a napi rutin fontos része. Például óvodában napos, iskolában
krétafelelős, stb.

A gyerek tanításának lépései

Közös tanulás - kötelezően elvégzendő feladat egyedül - ajánlott feladat egyedül
- szabadon választott feladat egyedül.

A gyerek tanulásának lépései

Próbálkozás (előveszi a Montessori tornyot és elkezd építeni)
Megtapasztalás (alulra teszi az 1.es kockát, rá a többit, összedől a torony,
valami nem jó)
Gyakorlás (újra próbálkozik, hogyan tudná felépíteni)
Ismerkedés (az egyik kocka kisebb, a másik nagyobb)
Képesség kialakulása (rájön, hogy melyik kockára melyiket kell rakni)
Tudás (a tornyot képes maga felépíteni úgy, hogy az nem dől össze)

Önállóságra nevelés

A Montessori gyermeknevelés célja, hogy a gyerek képessé váljon az önálló
döntések meghozatalára, hogy felnőttként könnyebben megállja a helyét az
állandóan változó világban.

Minden fontos valamiért

Minden dolog fontos egy másik dolog szempontjából, például a nyelvtan nem
csupán egy iskolai kötelező tantárgy, hanem egy olyan elsajátítandó ismeret
anyag, ami később az életben való boldoguláshoz lesz nagyon is szükséges.

És végül ne feledjük, hogy Maria Montessori, aki mindenkor a gyerekek
tiszteletére hívta fel a figyelmet, úgy tartotta: minden gyermekben él a
cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, éppen ezért biztosítani
kell számukra a spontán, szabad tevékenység lehetőségeit. Montessori szerint
a gyermek fejlődése egy belső erők által hajtott természetes folyamat. Ezt a
belső menetrendet nem lehet senkinek kívülről átvenni, mert akkor a gyermek
identitása elmélyül, érdeklődése nem tud kellően kibontakozni, szárnyalni.





 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
     2/21 oldal   Bejegyzések száma: 200 
2021.03 2021. április 2021.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 37 db bejegyzés
e év: 1418 db bejegyzés
Összes: 34589 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1985
  • e Hét: 3941
  • e Hónap: 26208
  • e Év: 158762
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.