Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     2/64 oldal   Bejegyzések száma: 635 
A lélek pusztája
  2021-02-21 10:11:20, vasárnap
 
  Babits Mihály az I. világháború borzalmaitól lélekben megnyomorodó emberek kínlódását bátor szívvel vetette papírra a Húsvét előtt című versében. Világba kiáltja a benne lakó mérhetetlen keserűséget: ,,hogy elég! hogy elég! elég volt!" És gondolatban felidézi a békeidők húsvéti örömeinek megszokott, reményt adó, kedves hangjait: ,,Szóljanak a harangok / szóljon allelujja!"
Az alleluja most is hallgat, jóllehet nincs ebben semmi újdonság. Anyaszent egyházunk bölcs nevelőként minden esztendőben végigkísér bennünket a pusztába vonulás, az üdvösségünkért vállalt kiüresedés, a böjt és a lemondás rögös, de megtisztító útján. Ami szokatlan, az éppen a visszavonultság, melyet a járványhelyzet már régóta ránk kényszerít. ,,Békeidőben", a karácsonyi ünneplések után nem sokkal újabb örömökben, farsangi mulatságokban szoktunk dúskálni. Aztán a lélek idővel igényli is az egyszerűsödést, az elhalkulást. Az alleluja is elhallgat. De ez az elcsendesedés most valahogy mintha még annyira sem vonzaná az embert, mint egyébként.
Mert jelenlegi helyzetünkben, az idei húsvét előtt a már hosszú idő óta ránk nehezedő bezártság, a maszkviselés, a kijárási korlátozás, a közösségi érintkezés visszafogottsága, a találkozások elmaradása, a szabad mozgás hiánya miatt és az egyre inkább frusztráló tilalmak között Babitshoz hasonlóan belőlünk is felszínre tör a felkiáltás, ,,hogy elég! hogy elég! elég volt!". Érthető, ha az ember nem akar még tovább böjtölni, tovább időzni a pusztában, hiszen már eddig is igen sok mindennel böjtölt, bizonytalan időre a magányába vonult. Ellenkezőleg: most akarnánk igazán éledni. Megkísérthet bennünket a gondolat: ,,rosszkor jött ez a nagyböjt".
A külső körülmények még nem engedik, hogy visszatérjünk a pusztából. De addig is, szemünket felnyitva észrevehetünk néhány dolgot. Nehézségeiben az imádkozó embernek szolgálatára sietnek az angyalok, akárcsak az Üdvözítőnek. A mennyországból bátorítást, erőt kapunk. Ha körültekintünk, még egy-egy erecskére is lelhetünk, mely felfrissít a böjtölésben, és lelkünkbe idézi a ,,víz általi megmenekülést", keresztségünk életadó forrását, melyhez a mostani szomjúság talán még inkább elvezet, és istengyermekségünk rejtett kincseit újra meg újra életre kelti bennünk. A korábbi évek allelujái ilyenkor is visszhangozhatnak bensőnkben, és lelkesíthetnek: van remény, az Élet Ura a halálnak is Ura, és a feltámadás öröméneke a legnehezebb időkben sem hallgat el. Bármi következzék is, ő már győzött. És ha élő hittel nézünk körül, megtaláljuk őt magát, Jézust is, aki velünk együtt virraszt a lélek pusztájában, és várja az Atya hívó szavát, hogy mikor léphet színre hirdetni az örömhírt. Ezt a tanúságtételt várja tőlünk is, ha majd végre előjöhetünk magányunkból.
És addig? Addig marad a puszta gyógyító csendje, és benne maga Krisztus. Mélyreható szavai iránymutatóan készítenek a küldetésünkre: ,,Térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban!"

Kovács Zoltán
 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Szentírás üzenete - 2021. február 16.
  2021-02-16 15:19:07, kedd
 
  Füleczki István egri fő egyházmegyés atya gondolata

Videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Boldogok, akik hittek az ígéretnek 02.15
  2021-02-16 15:12:54, kedd
 
  Nyolc Boldogság Közösség, a megszentelt élet egyházi családja
2020. december 8-án az Egyház a megszentelt élet egyházi családja intézményi struktúra szerint elismerte a Nyolc Boldogság Közösséget. Február 14-én a budapesti piarista kápolnában szentmise keretében, amelyet Mohos Gábor Esztergom-budapesti segédpüspök celebrált, a magyar közösség tagjai megújították fogadalmukat az új intézményi forma szerint.
Az alábbiakban közreadjuk a közösség bemutatkozását. Link

...... ........... .....

 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Szelíd kezével megment 02.14
  2021-02-14 10:17:41, vasárnap
 
  Évközi 6. vasárnap - Gondolatok az evangéliumhoz (Mk 1,40-45)

A Márk szerinti evangélium első fejezete valódi ékkő: egy kicsiny ,,összevangélium". Elénk áll benne Jézus nyilvános működésének teljes keresztmetszete, a Keresztelő fellépésétől az Ország örömhírének meghirdetésén át az első tettekig, amelyek egyfelől igazolják: Isten uralmának ereje jelen van és hatékony, másfelől pedig megmutatják nekünk a mennyei Atya igazi arcát. A szeretet és az irgalom, a jóság és a kegyelem mind-mind az ember megmentésére, megszabadítására, a magyar szó eredeti értelme szerinti egész-ségének helyreállítására irányul. Krisztus valóban Emmánuel, ,,a velünk lévő Isten", sőt: az az Isten, aki ,,értünk, emberekért, a mi üdvösségünkért" vállalta a megtestesülés vagy páli szóval az önkiüresítés útját.
A leprás meggyógyítása ily módon bensőleg, lényege szerint összefügg az ördögűzéssel, a betegek gyógyításával, sőt az apostolok meghívásával is. Nyilvánvalóvá teszi, hogy a Messiás érkezése nem az ószövetségi választott nép belső ügye vagy valamiféle pusztán vallási mozgalom útnak indítása. Ahogyan a 2. század második felében íródott Diognétosz-levél fogalmaz, Jézus Krisztus az ,,emberekhez küldött ember volt". Ez a kifejezés azt hangsúlyozza, hogy Isten részéről az emberi létsors felvállalása valóban olyan lépés, amellyel a Fiú ,,minden tekintetben hasonlóvá vált testvéreihez, hogy irgalmas és Istenhez hűséges főpap legyen, és kiengesztelje a nép bűneit" (vö. Zsid 2,17). A test és a lélek megkötözöttségét a Mindenható nem felülről, hanem belülről oldotta fel. ,,Emberi kézzel dolgozott, emberi értelemmel gondolkodott, emberi akarattal cselekedett, emberi szívvel szeretett" - ahogyan a II. vatikáni zsinat fogalmazott (Gaudium et spes, 22.).
A leprás megtisztulása éppen ezért nem pusztán a fizikai betegség gyógyításának, a testi épséget helyreállító kegyelemnek a meghirdetése, hanem annak bizonysága, hogy Isten nem hagy magunkra minket. Amikor ember voltunk sérül - hiszen a lepra nemcsak az egészség, hanem a társadalmi kapcsolatok, a méltóság elvesztését is jelentette -, ő megragadja a kezünket, és közelségével gyógyít, szívben és lélekben egyaránt. A csodatétel nem a látványosság keresése (ezt mutatja a Megváltó viselkedése is: kerüli a tömeget, a kíváncsiak és a csodalesők áradatát), hanem a gyöngédség és az együttérzés, együtt szenvedés (empátia és szimpátia) megnyilvánulása.
Lehet, hogy én nem vagyok leprás, de testem és lelkem sérült, megkötözöttségektől sújtott. Az Úr azonban nem vet el ezért, éppen ellenkezőleg: egyre közelebb jön hozzám, mígnem szelíd keze megérint és megment.

Török Csaba - Magyar kurír
 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Szentírás üzenete - 2021. február 13.
  2021-02-13 21:51:33, szombat
 
  Óra Krisztián atya gondolatai
Szombathelyi Egyházmegye videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Szentírás üzenete - 2021. február 11.
  2021-02-11 13:54:13, csütörtök
 
  Resch András egri főegyházmegyés atya gondolatai
Szombathelyi Egyházmegye:

Videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Szentírás üzenete - 2021. február 10.
  2021-02-10 13:08:52, szerda
 
  Resch András egri fő egyházmegyés atya gondolatai
Szombathelyi Egyházmegye:

Videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Hittan 6. hét - Jézus betegeket gyógyít
  2021-02-08 10:40:44, hétfő
 
  A vasárnapi Evangéliumhoz (Mk 1,29-39) most több feldolgozásban is találtam értékes gondolatokat. A Csendes percekben a maga egyszerűségében nyilatkozik a történtekről: "Simon házánál Jézus úgy foglalkozott ezzel az egy beteggel, mintha semmi baj nem lett volna egyébként a világon... Máskor úgy nyilvánul meg Jézus ereje, mint a Kapernaumi utcát megtöltő betegek meggyógyításában.
Martos Levente írásának címe: Egy nap Jézus mellet. Ő átveszi Máté evangéliumának lendületét, aki "egyetlen szombati napba sűríti mindazt, amit a nemrég meghívott tanítványok tapasztaltak: ördögűzés, gyógyítások, útra kelés egész Galilea felé nyitottan... Jézus egyedül akkor szólal meg, amikor szeretettel helyre kell tenni Simont és a vele lévőket: Menjünk máshová, hogy ott is prédikáljak. Hiszen ezért jöttem el... Miért hihető, hogy ez a Jézus valóban az örök Isten országát, kezdte el akkor és ott Kafarnaumban? Talán mert Márk Jézusa egészen szabad. Nem azért tesz csodát, hogy higgyünk benne. Egyszerűen életet ad, magától, kegyelemből, ingyen ajándékként...Olyan, mint egy robogó vonat, amelyre szívesen felszállnék, de nem tudom, megáll-e a kedvemért.
- Szentírás Mk 1,29-39
Péter anyósának meggyógyítása.
29 A zsinagógából Jakabbal és Jánossal együtt egyenesen Simon és András házába ment. 30 Simon anyósa lázas betegen feküdt. Ezt azonnal elmondták Jézusnak. 31 Odament hát hozzá, s kézen fogva fölsegítette. Erre megszűnt a láza, és szolgált nekik.
A betegek meggyógyítása.
32 Napnyugta után, amikor beesteledett, odahordták hozzá a betegeket és az ördögtől megszállottakat. 33 Az egész város az ajtó elé gyülekezett. 34 Sok beteget meggyógyított különféle betegségekből, és sok ördögöt kiűzött, de nem engedte őket szóhoz jutni, mert tudták, hogy kicsoda.
Jézus imádkozik.
35 Hajnaltájban, amikor még sötét volt, Jézus elindult, és kiment egy elhagyatott helyre imádkozni. 36 Simon és társai utánamentek, hogy megkeressék. 37 Amikor megtalálták, ezt mondták neki: ,,Mindenki téged keres." 38 De ő így válaszolt: ,,Menjünk máshová, a szomszédos helységekbe, hogy ott is hirdessem az evangéliumot, hiszen azért jöttem ki." 39 S bejárta egész Galileát, tanított a zsinagógákban, és ördögöket űzött ki.
Új fordításban Mk 1,29-39
29 Mindjárt ezután kimentek a zsinagógából, és Jézus elment Jakabbal és Jánossal együtt Simon és András házába. 30 Simon anyósa lázasan feküdt, és mindjárt szóltak felőle Jézusnak, 31 aki odamenve megfogta a kezét, és talpra állította, úgyhogy az asszonyt elhagyta a láz, és szolgált nekik. 32 Estefelé pedig, amikor lement a nap, hozzávittek minden beteget és megszállottat; 33az egész város összegyűlt az ajtó előtt. 34 Sok, különféle betegségben sínylődőt meggyógyított; sok ördögöt is kiűzött, és nem engedte beszélni az ördögöket; azok ugyanis felismerték őt. 35 Nagyon korán, a hajnali szürkületkor felkelt, kiment, elment egy lakatlan helyre, és ott imádkozott. 36 Simon és a vele levők azonban utána siettek, 37 és amikor megtalálták, így szóltak hozzá: ,,Mindenki téged keres." 38 Ő pedig ezt mondta nekik: ,,Menjünk máshova, a szomszédos helységekbe, hogy ott is hirdessem az igét, mert azért jöttem." 39 És elment Galilea-szerte a zsinagógákba, hirdette az igét, és kiűzte az ördögöket.
Ide tartozó kép nagyobb méret Link
.......


*
- Belon Gellért egyetlen gondolatmenetet ragad ki a az Evangéliumból és ezt tovább viszi a saját elmélkedése soraival: "Mindenki téged keres". És Jézus nem megy az őt keresőkhöz, hanem kiadja a parancsot: "Menjünk máshová". Mintha az őt látni vágyók elől menne távolabbra, a látás-hallás határán túlra. Ugyanígy...a tanítványokkal el is szomorodhatunk, amikor a Krisztus-élmény vagy a Krisztus-megtapasztalás közvetlensége és melegsége eltávozik lelkünkből... úgy érezzük, hogy az Isten is elhagy bennünket: vagy arra gondolunk, hogy valamit vétettünk... Mi történhetett itt?...Manapság fontos ezt meggondolnunk, mert sokan azt tartják, hogy csak az élmény-vallásosság az igazi; az értelmi és akarati vallásos magatartást alacsonyabb rendűnek ítélik, sőt elhibázottnak... Jézusnak vannak olyan szándékai, amikhez nem ér fel az emberi értelem. Hogy miért hagyja el azokat, akik vágyva keresik és szomjaznak utána, ezt mi nem fogjuk föl soha, kik a látás-hallás foglyai vagyunk...A lelki élet nagyjai örülnek a Jézust láttató élmények fényének és melegének, de nem esnek kétségbe, ha ezek a fények kihúnynak, Isten akaratát tisztelik ebben...
Szentírás: Márk 1,29-34 - csodálatos gyógyulás
29 Mindjárt ezután kimentek a zsinagógából, és Jézus elment Jakabbal és Jánossal együtt Simon és András házába. 30 Simon anyósa lázasan feküdt, és mindjárt szóltak felőle Jézusnak, 31 aki odamenve megfogta a kezét, és talpra állította, úgyhogy az asszonyt elhagyta a láz, és szolgált nekik. 32 Estefelé pedig, amikor lement a nap, hozzávittek minden beteget és megszállottat; 33 az egész város összegyűlt az ajtó előtt. 34 Sok, különféle betegségben sínylődőt meggyógyított; sok ördögöt is kiűzött, és nem engedte beszélni az ördögöket; azok ugyanis felismerték őt.
Másik fordításba
Péter anyósának meggyógyítása.
29 A zsinagógából Jakabbal és Jánossal együtt egyenesen Simon és András házába ment. 30 Simon anyósa lázas betegen feküdt. Ezt azonnal elmondták Jézusnak. 31 Odament hát hozzá, s kézen fogva fölsegítette. Erre megszűnt a láza, és szolgált nekik.
A betegek meggyógyítása.
32 Napnyugta után, amikor beesteledett, odahordták hozzá a betegeket és az ördögtől megszállottakat. 33 Az egész város az ajtó elé gyülekezett. 34 Sok beteget meggyógyított különféle betegségekből, és sok ördögöt kiűzött, de nem engedte őket szóhoz jutni, mert tudták, hogy kicsoda.
Szentírás: Márk 1,35-38 - másnap reggel
35 Nagyon korán, a hajnali szürkületkor felkelt, kiment, elment egy lakatlan helyre, és ott imádkozott. 36 Simon és a vele levők azonban utána siettek, 37 és amikor megtalálták, így szóltak hozzá: ,,Mindenki téged keres." 38 Ő pedig ezt mondta nekik: ,,Menjünk máshova, a szomszédos helységekbe, hogy ott is hirdessem az igét, mert azért jöttem."
Ide tartozó kép nagyobb méret Link
...... ........... .......

 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Évközi 5. vasárnap – Gondolatok az evangéliumhoz 02.0
  2021-02-07 18:40:30, vasárnap
 
  A mai evangéliumban arról hallunk, hogy Jézus elment Simon és András házába, hogy meggyógyítsa Péter apostol anyósát, aki lázas betegen feküdt. Amikor beesteledett, odavitték hozzá a többi beteget is, az egész város ott tolongott az ajtó előtt. Sokakat meggyógyított, akik különféle bajokban szenvedtek. Másnap Jézus hajnalban kelt, és elment egy elhagyatott helyre, hogy ott imádkozzék. Amikor rátaláltak, azt mondták neki: téged keres mindenki. Jézust ma is megtalálhatjuk, azóta is itt jár közöttünk, gyógyít és hajnalban kel. Olyankor biztosan lehet találkozni vele... Mi is újjászülettünk általa a keresztség kegyelmében, és mindennap megújít bennünket irgalmassága által. Megváltottak vagyunk, azért, hogy Krisztus jelei legyünk a testvéreink között. Péter anyósa pedig minden meggyógyultnak példát ad azzal, hogy szolgálja őt.
,,Téged keres mindenki." A tömeg keresi Jézust, mert vonzza őket, amit mond és tesz. Emlékeztet ez az esemény arra, amikor a csodálatos kenyérszaporítás után is mindenki őt kereste, és királlyá akarták tenni. Akkor az ingyen kenyér miatt, most pedig azért, hogy gyógyulást találjanak nála. Jézus viszont nem azért tesz csodákat, hogy elnyerje a csodálatunkat és hódolatunkat. Az Atyához akar elvezetni minket, ezért szólít a követésére. Ahhoz, hogy Krisztus igazi tanúi és hirdetői legyünk, követnünk kell őt abban is, hogy keressük a kapcsolatot az imádságban az Atyával. Jézus a mai evangéliumban, ahogyan számos más alkalommal is, visszavonult imádkozni egy magányos helyre. Ha követjük őt ezen az úton, akkor lehetünk hiteles tanítványai.
A szentleckében Pál apostol igazi Krisztus-követőként arra emlékeztet, hogy az evangélium hirdetése olyan kötelesség, amellyel nem lehet dicsekedni. Őt is vonzza Jézus személye és evangéliumának ereje, amelyet meg akar ismertetni minden emberrel. E cél érdekében nem riad vissza attól, hogy bár független, mindenkinek a szolgája legyen. Sőt attól sem, hogy gyönge legyen a gyöngék megnyerése érdekében. Vagyis végső soron mindent alárendel az evangélium hirdetésének, hogy minél több embert megnyerjen Jézusnak.
Ferenc pápa az Evangélium öröme kezdetű apostoli buzdításában Benedek pápának egy Brazíliában elmondott beszédét idézi, amelyben elődje a vonzásról beszél. ,,Mindenkinek joga van megkapni az evangéliumot. A keresztények kötelessége hirdetni az evangéliumot anélkül, hogy bárkit kizárnának, de nem, mint akik új terhet raknak rájuk, hanem mint akik megosztanak egy örömöt, szép távlatot mutatnak és egyfajta vágykeltő lakomára hívnak. Az Egyház nem térítéssel, hanem »vonzással« növekszik." (14). Krisztus ma is vonzza azokat, akik keresik, és meg akarják találni őt, azokat, akik képesek hajnalban felkelni, hogy az imádságban találkozzanak vele.

Ternyák Csaba egri érsek
 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
Idézetek Szent Márk evangélista első fejezetéből
  2021-02-03 17:05:33, szerda
 
  Jézus a zsinagógában szentírás: Márk 1.21-24
21 Ezután elmentek Kafernaumba. Szombaton azonnal a zsinagógába ment, és tanított. 22 Álmélkodtak a tanításán, mert úgy tanította őket, mint akinek hatalma van, nem pedig úgy, mint az írástudók. 23 Éppen ott volt a zsinagógában egy tisztátalan lélektől megszállott ember, aki így kiáltott fel: 24,, Mi közünk hozzád, názáreti Jézus? Azért jöttél, hogy elpusztíts minket? Tudom rólad, ki vagy: az Isten Szentje."

Jézus hatalma szentírás: Márk 1.25-28
25 Jézus ráparancsolt: ,,Némulj el, és menj ki belőle!" 26 A tisztátalan lélek pedig megrázta azt az embert, hangosan kiáltott, és kiment belőle. 27 mindnyájan annyira megdöbbentek, hogy ezt kérdezgették egymástól: ,,Milyen új tanítás ez? Hatalommal parancsol a tisztátalan lelkeknek is és azok engedelmeskednek neki." 28 És gyorsan elterjedt Jézus híre mindenfelé, Galilea egész környékén

Nagyobb kép Link

...... ........... .......



Ui:
A vasárnapi Evangélium (Mk 1,21-28) a rácsodálkozások eseményeit hozta: Jézus tanítását hallgatja a nép a kafarnaumi zsinagógában, és az Ő szavában van valami csodálatos "hatalom", amilyen másokéban eddig nem volt, s amely csodálkozásra késztette a hallgatóit. Márk evangélista nem részletezi Jézus tanítását, nem tudjuk meg, miről tanít, de látjuk, hogy a szavaiban saját hatalom van, amelynek nincs szüksége semmilyen hivatkozásra. A másik nagy rácsodálkozás az ördögűzésnél következik, ahol hatalma teljes egészében megmutatkozik a gonosz visszaszorításával. Jézus az Isten országát valósítja meg, célja az ember felszabadítása valódi életre. Még a gonoszt sem akarja elpusztítani, egyszerűen az ember javára cselekszik, és éppen ebben mutatkozik meg Isten hatalmának és a gonosz hatalomnak eltérő természete. Mindenhatósága az embert szabadságában segíti célhoz érni, a gonosz ezzel szemben igyekszik a személy megsemmisítésére, gúzsba kötésére. Jézus hatalmasabb a "tisztátalan léleknél", mely zsarnoki megszállás alatt tartja áldozatát. "Te vagy az Isten Szentje." Ezek a szavak nem hitvallásértékűek, nem a másik tiszteletét, elismerését fejezik ki, inkább azt a hamis istenképet, amely viszályt keres Istenben. "A kafarnaumi jelenet a zsinagógában lévők csodálkozásával zárul, hálás csodálkozás ez..., ilyenkor fellélegzik az élet, tudunk örülni a másik örömének, szabadságának".
Áldott napokat kívánok, szeretetben és kiengesztelődésben, imádkozom Értetek és Családjaitokért: "Áldj meg minket Úr Krisztus, bennünket és mindazokat, akiket ránk bíztál". Julika Hittan csoport vezetője
 
 
0 komment , kategória:  Biblia - szentírások  
     2/64 oldal   Bejegyzések száma: 635 
2021.09 2021. Október 2021.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 745 db bejegyzés
Összes: 47466 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 181
  • e Hét: 11243
  • e Hónap: 23919
  • e Év: 257666
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.