Regisztráció  Belépés
matahari51.blog.xfree.hu
Egy művész a festményeivel megtanított arra, hogy lássam a naplementét. A Mester tanításával arra oktat, hogy lássam minden pillanat valóságát. Hogy megérts... Gellér Erzsi
1951.06.01
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
A szemekből a messzeség
  2007-02-23 22:20:39, péntek
 
 



Baranyi Ferenc: A szemekből a messzeség kilátszik

Minden hazudhat öleléskor.
a heves mozdulatok szemérmetlen mohósága éppúgy,
mint a félszeg mozdulatok megindító esetlensége,
mert lehet, hogy a félszeg mozdulatok mohósága
volna igazabb
és a heves mozdulatok esetlensége;


minden hazudhat öleléskor.
az egyenletes gyorsulás szaporodó lélegzete éppúgy,
mint az egyenetlen kivárás hirtelen sikolya,
hisz talán az egyenetlen kivárás szaporodó lélegzete
volna igazabb
és az egyenletes gyorsulás hirtelen sikolya;


minden hazudhat öleléskor:
Az ösztönök-ösztönözte szellem együgyű
bőbeszédűsége éppúgy,

mint a szellem-csitította ösztön meghatott hallgatása,
pedig hát a szellem-csitította ösztön együgyű
bőbeszédűsége volna igazabb
és az ösztönök-ösztönözte szellem meghatott
hallgatása;


minden hazudhat öleléskor,
csak a szemek nem hazudhatnak sohasem,
a szemekből a messzeség kilátszik:
az istenítően elkerekülőkből éppúgy,
mint mint a megadással lecsukódókból.
(És az ellentétek játéka se segít,
mert a megadással elkerekülő szemekből is éppúgy
kilátszik a messzeség,
mint az istenítően lecsukódókból.)


A szemekből a messzeség
- a halhatatlan ellenvetések ellenére is -
könyörtelenül kilátszik.

(Amíg csak védtelenségünk határvonalainak
gyanakvás-aknazárait is
fel nem szedik egyszer az egyetemes emberi bizalom
biztoskezű tűzszerészei.)

 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
Dzsida Jenő
  2006-12-15 14:24:48, péntek
 
  Mint a bolond csillag


Mint a bolond csillag, futok.
Föld alá, vagy mennybe jutok?
Mi lesz holnap, nem kérdem én:
megállok a föld peremén.

Ott állok meg, ahol a vég,
ahol a futásból elég,
hol jégbe fagy a fürge szán,
a regény végső oldalán.

Éljen a bor! Éljen a fény!
Búcsuzik egy korhely legény,
búcsuzik és kacag, kacag
tanitványai alszanak,

mint Krisztuséi Golgotán
(hisz ő is Krisztus volna tán,
sokan követték és szerették,
mégis keresztre feszítették.)

Életem, már mi közöm véled!?
Milyen is lesz a másik élet?
Akit kérdeznek, megfelel.
A Sorsunkat vállalni kell.

Előttem lángaranyba forr
a régi szín, a régi bor.
...Az élet konkoly és ocsu...
Hurrá, ez is legénybúcsú!!!

1927. július 29.
 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
Csodák
  2006-12-12 19:50:53, kedd
 
  1. fejezet
A CSODÁK JELENTÉSE
I. A csodák alapelvei
1. A csodáknak nincsenek nehézségi fokaik. Az egyik nem ,,nehezebb" vagy ,,nagyobb", mint a másik. Mindannyian egyformák. A szeretet minden kifejeződése egyformán maximális.
2. A csodák önmagukban semmit nem jelentenek. A Forrásuk az egyetlen, ami számít, ez pedig túl van mindenen, ami értékelhető.
3. A csodák - mint a szeretet kifejeződései - teljesen természetesen történnek. Az őket inspiráló szeretet a valódi csoda. Ebben az értelemben minden, ami szeretetből fakad, csoda.
4. Minden csoda az életet jelenti, és Isten az élet létrehozója. Az ő Hangja fog téged mindenben irányítani. Mindent elmond neked, amit tudnod kell.
5. A csodák szokások, ezért önkéntelennek kell lenniük. Nem lehetnek a tudat ellenőrzése alatt. A tudatosan kiválasztott csodák félrevezetettségből eredhetnek.
6. A csodák természetesek. Amikor nincsenek, az annak a jele, hogy valami elromlott.
7. Mindenkinek joga van a csodákhoz, de először meg kell tisztulni.
8. A csodák gyógyítanak, mert hiányt pótolnak: olyanok közvetítik őket, akiknek átmenetileg több van; olyanok számára, akik átmenetileg kevesebbel rendelkeznek.
9. A csoda egyfajta változás. Ahogy a szeretet összes kifejeződése - melyek valójában mind csodálatosak -, ez a változás is megfordítja a fizikai törvényeket. Több szeretet hoz mind az átadónak, mind a befogadónak.
10. Ha valaki látványosságként használja a csodákat, azért, hogy másokban hitet ébresszen, akkor félreértette a céljukat.
11. Az ima a csodák közvetítő eszköze. Egy kommunikációs csatorna a teremtett és a Teremtő között. Az imán keresztül fogadjuk be a szeretetet. A csodákon keresztül pedig kifejeződik a szeretet.
12. A csodák gondolatok. A gondolatok az alacsonyabb, testi tapasztalatokat és a magasabb, szellemi tapasztalatokat is képviselhetik. Az egyik a fizikait, a másik a szellemit hozza létre.
13. A csodákban egyszerre van jelen a kezdet és a vég, így megváltoztatják az időrendet. Mindig az újjászületés megerősítései, mely látszólag visszatérés, de valójában előrehaladás. Megszüntetik a múltat a jelenben, és ezzel elengedik a jövőt.
14. A csodák az igazság tanúi. Meggyőzőek, mert meggyőződésből fakadnak. Meggyőződés nélkül a mágia szintjére süllyednek, mely értelmetlen és ezért romboló: az elme nem alkotó módon való használata.
15. Minden egyes napot a csodákra kellene szánni. Az idő létének célja az, hogy megtanítson az időt építő módon használni. Tanítási eszköz, melynek lejár majd az ideje. Az idő el fog tűnni, amikor már nem szolgálja a tanulást.
16. A csodák szintén tanítási eszközök annak felismerésére, hogy adni éppolyan áldásos, mint befogadni. Egyszerre növelik meg az átadó erejét, és töltik fel erővel a befogadót.
17. A csodák kitágítják a test határait. Pillanatnyi ugrást hoznak létre a nem látható világba, eltávolodva a testi szinttől. Ezért gyógyítanak.
18. A csoda - szolgálat. A legnagyobb szolgálat, amit egy másik embernek tehetsz. Egyik módja annak, hogy úgy szeresd felebarátodat, ahogy tenmagadat. Felismered, hogy mindketten egyformán értékesek vagytok.
19. A csodák mindenkit egyesítenek Istenben. Az együttműködéstől függünk, mert a fiúság a lényege mindannak, amit Isten teremtett. Épp ezért a csodák nem az idő, hanem az örökkévalóság törvényeit tükrözik.
20. A csodák újra felébresztik annak a tudását, hogy nem a test, hanem a szellem az igazság oltára. Ez a felismerés vezet a csodák gyógyító erejéhez.
21. A csodák a megbocsátás természetes jelei. A csodákon keresztül elfogadod Isten bocsánatát azáltal, hogy kiterjeszted azt másokra.
22. A csodák a félelemmel is kapcsolatban állnak, melyet az a hit táplál, hogy a sötétség elrejtőzhet. Azt hiszed, hogy amit testi szemeid nem látnak, az nem létezik. Ez vezet a szellemi látás megtagadásához.
23. A csodák átalakítják az észlelést és minden szint a valódi helyére kerül. Ez pedig gyógyítás, mert a betegség a szintek összekeveréséből fakad.
24. A csodák képessé tesznek arra, hogy meggyógyítsd, aki beteg, és feléleszd, aki meghalt, mivel a betegséget és a halált te hoztad létre, így mindkettőt eltörölheted. Te magad vagy a csoda, képes a teremtésre, Teremtőd képmására teremtve. Az összes többi a saját rémálmod, és nem létezik. Csak az a valódi, amit a fény alkotott.
25. A csodák egy összekapcsolódó megbocsátási láncnak a részei, amelynek elkészültével létrejön a Jóvátétel. A Jóvátétel folyamatos, és az idő összes dimenziójában zajlik.
26. A csodák a félelemtől való megszabadulást is jelentik. ,,Jóvá tenni" azt jelenti: ,,meg nem történtté tenni". A félelem eltüntetése a csodák alapvető szerepe a Jóvátételben.
27. A csoda egy egyetemes áldás Istentől, rajtam keresztül, minden testvéremnek. A megbocsátást átélő kiváltsága, hogy megbocsásson.
28. A csodákon keresztül meg lehet szabadulni a félelemtől. A kinyilatkoztatás egy olyan állapotot hoz létre, amelyben már megszűnt a félelem. Így a csodák eszközök, a kinyilatkoztatás pedig a végcél.
29. A csodák rajtad keresztül Istent dicsőítik. Őt dicsérik teremtményei magasztalásával és tökéletességük megerősítésével. Gyógyítanak, mert elutasítják a testtel való, és kinyilvánítják a szellemmel való azonosságot.
30. A szellem elismerésével a csodák átállítják az érzékelés szintjeit, és megfelelően elrendezik őket. Ez középre állítja a szellemet, és így létrejöhet a közvetlen kommunikáció.
31. A csodák félelem helyett hálát kell, hogy keltsenek. Köszönd meg Istennek azt, aki valójában vagy. Isten gyermekei szentek, és a csoda az ő szentségük előtt tiszteleg, mely elrejtőzhet, de soha nem veszhet el.
32. A csodákat - melyek valójában könyörgő imák - én inspirálom. Közbenjárnak a szentségedért, és szentesítik az érzékelésedet. Azáltal, hogy elvisznek a fizikai törvényeken túlra, a mennyei rend szférájába emelnek. Ebben a rendben tökéletes vagy.
33. A csodák tisztelegnek előtted, mert szeretetre méltó vagy. Eloszlatják magadról alkotott illúzióidat, és észreveszik benned a fényt. Így jóváteszik a hibáidat azáltal, hogy megszabadítanak a rémálmaidtól. Helyreállítják az elme egészséges állapotát azáltal, hogy kiszabadítják őt rémálmaid fogságából.
34. A csodák visszaállítják az elme teljességét. Azzal, hogy jóváteszik a hiányt, tökéletes védelmet hoznak létre. A szellem ereje lehetetlenné teszi a támadásokat.
35. A csodák a szeretet kifejeződései, de a hatásuk nem mindig észrevehető.
36. A csodák a helyes gondolkodás példái: érzékelésedet összehangolják az Isten által teremtett igazsággal.
37. A csoda egy - a hibás gondolkodásba illesztett - korrekció, általam. Katalizátorként viselkedik, megtöri a téves érzékelést, és helyesen újrarendezi azt. Ez összekapcsol a Jóvátétel princípiumával, ahol az érzékelés gyógyítása zajlik. Amíg ez meg nem történik, az Isteni Rend megismerése lehetetlen.
38. A csodákat a Szent Szellem működteti. Ismeri Isten alkotásait és a te illúzióidat is. Mivel az ő érzékelése nem szelektív, hanem teljes, képes elválasztani az igazit a hamistól.
39. Mivel a Szent Szellem hamisnak vagy valótlannak ismeri el a hibákat, a csoda feloldja őket. Ez ugyanaz, mint amikor azt mondjuk, hogy a fény észlelésekor a sötétség automatikusan eltűnik.
40. A csoda mindenkit testvéredként és testvéremként ismer. Ez Isten egyetemes jelének felismerése.
41. Az érzékelés szempontjából a csodák tartalma a teljesség. Ezen a módon javítják ki vagy teszik jóvá a hiány hibás érzékelését.
42. A csodák nagy erőket tudnak mozgósítani annak érdekében, hogy felszabadítsanak az elszigeteltség, a megfosztottság és a hiány téves érzékelése alól.
43. A csodák egy csodálatos tudatállapotból, vagy egy csodára kész állapotból születnek.
44. A csoda egy belső, krisztusi tudatosság kifejeződése, valamint az Ő Jóvátételének elfogadása.
45. Egy csodát nem lehet elvesztegetni. Lehet, hogy olyan embereket érint meg, akikkel soha nem is találkoztál, és megdöbbentő változásokat hoz olyan helyzetekben, melyeknek nem is vagy tudatában.
46. A kommunikáció legmagasabb szintjét a Szent Szellem képviseli. A csodák időleges kommunikációs eszközök. Amikor a közvetlen kinyilatkoztatás megjelenésével visszatérsz Istennel való eredeti kapcsolatodhoz, a csodákra nem lesz szükség többé.
47. A csoda egy tanulási eszköz, mely csökkenti az idő szükségességét. Egy szokatlan időintervallumot hoz létre, amelyre nem érvényesek az időre vonatkozó általános törvények. Ebben a vonatkozásban időtlen.
48. A csoda az egyetlen eszköz, amely az idő irányítására azonnal a rendelkezésedre áll. Ezt csak a kinyilatkoztatás haladja meg, melynek végképp semmi köze az időhöz.
49. A csoda nem tesz különbséget a téves érzékelés szintjei között. Az érzékelés kijavításának eszköze, és hatékonysága nem függ sem a hiba mértékétől, sem annak irányától. Valóban megkülönböztetés nélkül működik.
50. A csoda felméri, hogy mit kezdtél a teremtéssel; valósnak fogadja el, ami összhangban van vele, és valótlanként elutasítja, ami nincs.
DIÁKOK TANKÖNYVE

 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2017.08 2017. Szeptember 2017.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 383 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 35
  • e Hét: 114
  • e Hónap: 509
  • e Év: 7981
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.