Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/150 oldal   Bejegyzések száma: 1494 
Autószállítás Szudán nyugati részén
  2017-11-09 22:03:04, csütörtök
 
 





 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Volkner Mobil Performance S lakóautó
  2017-11-04 21:54:17, szombat
 
  A német Volkner Mobilnál Volvo-alvázra építenek egy - kiviteltől függően - tíz-tizenkét méteres lakóautót, illetve inkább lakóbuszt, elképesztő luxussal és kényelemmel berendezve, kitolható oldalfallal, aljában egy garázzsal.




Természetesen minden lakóbusz egyedi igények szerint, sok kézi munkával készül, ezért az ár is csak nagyjából lőhető be, körülbelül 750 ezer fonttól kezdődik és emelkedhet akár 1,2 millió fontig is (természetesen a szuper verda nélkül), attól függően, hogy a vásárló pluszban milyen felszereléseket és extrákat szeretne.




A titkos "garázsban" az első és a hátsó kerekek közt lehet pihentetni a sportkocsikat. Ha használni szeretnénk őket, akkor sem kell aggódnunk, mivel egy gomb megnyomásával könnyedén elérhetővé válik számunkra a sportverdánk, mert a lakókocsi egy emelő panel segítségével kiemeli az autót az útra.




A magas minőségű bőrülések, a valódi fa berendezések, valamint a végig a csempézett konyha és az aranyszínű csapok a fürdőszobában, hozzájárulnak ahhoz, hogy felnyomják az árát a luxus busznak. Emellett felszerelheted a luxus lakóautódat egy óriás mélyhűtővel, mosogatógéppel egyéb házi mozi és szórakoztató rendszerekkel és széles képernyős tévével, mely akkor is pihentető szórakozást nyújt, ha éppen nem vagy úton.













 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Az Indianapolisi versenypálya fúrásmintája
  2017-11-03 20:35:12, péntek
 
  Az Indianapolis Motor Speedway versenypálya története a fúrásmintában.




A fúrásmintát a következő felújítás előtt vették és gyakorlatilag ott van rajta az amerikai autósport legnevesebb versenypályájának több mint 108 éves történelme.




Az a vörös sáv az alján például még a pálya építésének idején került a helyére, 1909-ben és nem más, mint tégla, ami részben egészen az ötvenes évek végéig volt a pálya borítása - rajta zajlottak a hőskor Indy 500-asai és még sok más verseny. A hatvanas években jött a teljes aszfaltozás, amit aztán többször megismételtek. Egészen a felső negyedéig korhű a minta, utána bekavar a képbe, hogy nem minden felújításnál hagyták meg a régi borítást, volt, hogy visszamarták a korábbiakat.



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Tesztelték a világ leggyorsabb autóját
  2017-10-28 20:48:46, szombat
 
  Nagy-Britanniában tesztelték csütörtökön azt a szuperszonikus autót, amely a világ leggyorsabb autója címére tör, óránként több mint 1600 kilométer sebességre lenne képes tervezői szerint.




A Bloodhound (véreb) SSC nevet viselő járműbe a világon elsőként szereltek sugárhajtóművet és rakétát is. A véreb meghajtásához egy Eurofighter Typhoon vadászgépből származó Rolls-Royce EJ200-as sugárhajtóművet, több Nammo hibrid rakétát és egy versenyautó-motort is felhasználtak.




2019-ben új sebességi rekordot akarnak felállítani vele Dél-Afrikában, a tervezők célja, hogy átlépjék az 1228 kilométer per órás sebességet a Hakskeen Pan sivatagban.




A csütörtöki tesztet az Nagy-Britannia délnyugati részén lévő Newquay repülőterén tartották, és a jármű Andy Green pilóta vezetésével 8 másodperc alatt gyorsult fel 320 kilométeres sebességre, így ellenőrizték a kormány és a fékek működését.











forrás: origo
 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
100 év garancia erre a terepjáróra
  2017-10-12 21:07:43, csütörtök
 
  A katonai terepjárók világában nem ritkák az egyszerű formák, de a Partisan Motors első járműve bármelyik terepjárónál borzalmasabban néz ki. Az acél zártszelvényekből hegesztett váz mindenütt csak derékszögeket tartalmaz, itt-ott kilógnak belőle a csavarok, és a vázat alkotó csövek tele vannak lezáratlan lyukakkal. Ám mindez nem véletlen: az orosz származású, de Németországban élő dr. Juríj Posztinkov mérnök, a cég alapítója tervezte "One" névre keresztelt járművet. Katonai használatra ajánlják, és adnak mellé 100 év garanciát.




A kocsi 4,72 méter hosszú, vagyis kényelmes méretű és a háromajtós felépítményű alapból, de készülnek az ötajtós változat gyártására is. Sőt olyan is tervben van, hogy háromtengelyes 6x6-os kivitelben is forgalmazzák majd.




A bátran kijelenthető, hogy az extrém egyszerű dizájn mellet az üzemeltetésben is az egyszerűségre törekedtek, egy 2.8 turbódízelt raktak bele a Fiattól, amely 150 lóerős.







 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
A világ legérdekesebb autógyűjteménye
  2017-10-11 16:09:15, szerda
 
  Az Egyesült Arab Emírségben élő Hamad bin Hamdan al-Nahjan autógyűjteményéhez nincs fogható a világon. Hamad bin Hamdan al-Nahjan egészen különleges járműveket gyűjt, amiket az Emirates National Auto Museumban tárol, Abu-Dzabitól durván 45 percnyi autózásra. Az intézményt bárki látogathatja.

Ford Mustang, Off-road




Mercedes S-Class, Monster Truck




Mercedes S-osztály szivárvány minden színében




A sejk építtette ezt az 50 tonnás Dodge Power Wagont is, aminek a belsejében két hálószoba, egy nappali, egy konyha és fürdőszoba van. Természetesen minden klimatizált.




Egy hatalmas Willys Jeep, amit a Dodge dömperhez hasnlóan szintén dízel erőforrás hajt.




Nagyon szokatlan Jeep Wrangler




A "Black Spider"




Jeep Wrangler a Dodge RAM elejével




Dupla Suzuki Mehran

9


8-kerekes Nissan Patrol




6 kerekes Nissan Patrol




Rolls-Royce Camargue vadászathoz




A világ legnagyobb, vontatható lakókocsija, ami gyakorlatilag egy ház.




1972-es Land Rover Shortland



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
A legfurcsább lada nivák
  2017-09-30 22:15:24, szombat
 
  A Lada Niva - 2006 óta Lada 4×4 márkanév alatt forgalmazzák - a Lada autómárka egyik típusa, amelyet terepjárásra fejlesztettek ki az 1970-es években.




Az alapváltozat típusjelzése VAZ-2121. A kritikusok a Niváról azt tartják, hogy jó terepjáró képessége, olcsón javítható, igénytelen, erős a fűtése és jó a rugózása, viszont a gyártási minősége gyenge és sokat fogyaszt.




1977. április 5-én gördült le a gyártósorról az első modell. Az első modell és a mai modellek között kevés változás vehető észre.




A Niva volt a világ egyik első önhordó karosszériás terepjárója. Az önhordó autó az alvázasokhoz képest könnyebb, jobb torziós merevségű.









































 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Old Car City, Amerika legrégebbi roncstelepe
  2017-09-25 21:10:26, hétfő
 
  Amerika legrégebbi roncstelepe 411-es főút mellett található, White város közelében, Georgia, Egyesült Államok Az Old Car City is autókereskedésként kezdte, 1931-ben alapították, és még mindig családi vállalkozás. Az Old Car City a világ legnagyobb ismert klasszikus autó roncstelepe. Az ide látogatók egy különleges látványban gyönyörködhetnek, ahogy a délvidék gyönyörű növényvilága összefonódik a több száz autóval, amelyek így eggyé válnak a természettel. A jelenlegi tulajdonos, Walter Dean Lewis szülei még alkatrészek eladásával kezdték. A 32 hektáros területet körülbelül 10 kilométernyi út szeli át. A területen kb. 4200-4400 roncs található az 1972-előtti évekből. A legöregebb példányt 1918-ban gyártották. Walter hat évvel ezelőtt befejezte a kereskedést, és már csak roncsmúzeumként működik a telep.



























 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
10 James Bond autó
  2017-09-24 21:53:28, vasárnap
 
  1. Toyota 2000GT - Csak kétszer élsz (1967)




2. BMW 750IL - A holnap markában (1997)




3. Lotus Espirit - A kém, aki szeretett engem (1977)




4. Ford Mustang Mach 1 - Gyémántok az örökkévalóságnak (1971)




5. AMC Hornet - Az aranypisztolyos férfi (1974)




6. Aston Martin DBS - Goldfinger (1964)




7. Aston Martin Volante - Halálos rémületben (1987)




8. Aston Martin DB5 - Goldfinger (1964)




9. Bentley 3.5L - Oroszországból szeretettel (1963)




10. Rolls Royce Silver Cloud II - Halálvágta (1985)



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Fagáz meghajtású autók
  2017-09-03 21:23:42, vasárnap
 
  Több mint hetven év után egyre többen látnak fantáziát a fagázas autóban, amely az elektromos járművekhez hasonlóan környezetkímélő megoldás. A technológia a második világháború idején élte fénykorát. Akkor a kőolajhiány, ma a napról napra emelkedő üzemanyagár ösztönzi a fejlesztőket.




Az 1920-as években egy német mérnöknek, bizonyos Georges Imbert rájött arra, hogy gépkocsik hajtásánál a fagáz jó alternatívául szolgálna a benzinnel szemben. Imbert tervezett egy olyan fagáz generátort, amit viszonylag egyszerűen fel lehetett szerelni egy személyautóra. 1931-ben aztán meg is indult az Imbert-féle fagáz generátorok tömegtermelése.




A fagáz magas, legalább 7-800 Celsius-fokos hőmérsékleten, korlátozott mennyiségű oxigén felhasználása mellett lezajló tökéletlen égés mellett jön létre. A folyamat során az égés alapanyagául szolgáló fából (vagy egyéb biomasszából) különféle gázok szabadulnak fel, melyek közül számos éghető, így a keletkezett magas hőmérsékletű keverék a lehűtést és szűrést követően felhasználható a benzinüzemű motorokban.




Mivel az üzemi hőmérséklet eléréséhez nagyjából negyedóra szükséges, a fagázos jármű mentő- vagy rendőrautóként biztosan nem válik be. Viszont a mezőgazdaságban, ahol nem a sebesség a cél és "üzemanyag" is mindig rendelkezésre áll, traktorként vagy áruszállítóként remekül hasznosítható a 21. században is. Ami pedig a modern fagázos autók állítólagos lassúságát illeti, maximális sebességük 120-130 kilométer óránként, de lehet velük tartani a 110 km/órás utazósebességet. Ez egyébként nagyjából egyenlő a hatótávolságukkal is, egy "tanknyi", azaz 30 kilogramm fával számolva - ebben is hasonlítanak az elektromos autókra.




A benzines és elektromos autókkal ellentétben annyival kedvezőbb a fagázos meghajtás, hogy nem kell az üzemeltetéséhez drága import nyersanyag. Nincs szükség villamos áramra, sem akkumulátorokra, sem az országutak mentén kiépített töltőhálózatra. Akárcsak a fa, a biodízel is megújuló forrásnak számít, de üzemi feldolgozást igényel, ezzel szemben a fát csak ki kell vágni és szárítani.




A skandináv országokban és az Egyesült Államokban egyre több a fagázos technológiával foglalkozó ezermesterek száma - a házilag átalakított járművek egyes államokban engedélyeztethetők. A magyar törvények értelmében kizárólag jövedékiadó-köteles terméket lehet üzemanyagként használni, kivéve a biometánt. Ez tulajdonképpen a biogáz tisztított változata, fűtőértéke valamivel magasabb a földgázénál (a biogázt légmentes környezetben, azaz anaerob körülmények között mikrobák állítják elő szerves anyagokból).



































 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
     1/150 oldal   Bejegyzések száma: 1494 
2017.10 2017. November 2017.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 2 db bejegyzés
e hónap: 112 db bejegyzés
e év: 1752 db bejegyzés
Összes: 37009 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 9171
  • e Hét: 121304
  • e Hónap: 414658
  • e Év: 4815499
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.