Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/151 oldal   Bejegyzések száma: 1505 
25 furcsa és szokatlan autó.
  2018-02-20 15:27:59, kedd
 
  Messerschmitt KR200 vagy német nevén Kabinenroller olyan háromkerekű törpe, vagy buborékautó melyet Fritz Fend tervezett és a német Messerschmitt AG a repülőgépek gyártásában élenjáró német vállalat közreműködésével 1955-től 1964-ig gyártottak.




Stout Scarab, 1930-1940 között gyártott amerikai mini busz.




L'Oeuf Electrique, Paul Arzens ipari tervező által 1942-ben tervezett és épített alumínium elektromos autó.




General Motors Le Sabre 1951-es koncepcióautó.




Ford Model A Speedster 1929




Buick Centurion koncepcióautó 1956




Bugatti Type 57SC Atlantic, 1938




Sunswift eVe napelemes autó, 2013




Pápamobil a német Mercedes gyártotta, és alakította át a világ talán egyik legormótlanabb, de legbiztonságosabb járművévé. (A pápamobil kifejezést az 1990-es években vezette be a sajtó, II. János Pál pápa hiába tiltakozott ellene, mondván, hogy méltatlan a kifejezés a pápai címhez.)




BMW - Isetta 250, 1955




BMW Gina szövetszálas alakváltó sportkocsi koncepció autó, 2001




Norman Timbs Special, 1948




Firebird I gázturbinás gépjármű, 1953




Chrysler Thunderbolt koncepció autó, 1941




Cadillac Cyclone XP-74 koncepció autó, 1959.




Chrysler Streamline X "Gilda" koncepció autó, 1955. ("Gilda" -nak nevezték el, mert ugyanolyan lenyűgöző alakja volt mint Rita Hayworth karakterének a Gilda filmben.)




Avions Voisin C25 Aérodyne, 1934




DeLorean DMC-12 sportautót a John DeLorean által alapított DeLorean Motor Company gyártotta 1981-ben és 1982-ben. (A DeLorean egy módosított változata a Vissza a jövőbe filmtrilógiában szerepelt mint időgép, és így legenda lett.)




Lancia Stratos Zero, 1970




Devel Sixteen V16 Hypercar, 2013. (És ez nem vicc az 5000 lóerejével 1,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra és a végsebessége - amit valóban képes elérni - nem kevesebb, mint 560 km/h.)




Porsche 918 Spyder, 2013-2015. (A Porsche 887 lóerős plug-in hibrid szupersportkocsija a hatékonyság és a maximális teljesítmény jegyében született. 4,6 literes V8-as benzinese, valamint két villanymotorja 2,8 másodperces százas sprintet ad, végsebessége 340 kilométer/óra.)




Tasco koncepció autó, 1948




Davis Divan, háromkerekű kabrió, 1947-1949




Heinkel Kabine mikroautó, 1956-1958




Rinspeed sQuba, 2008. (A kis sportkocsiba villanymotor került a Toyota négyhengerese helyére, így a működéséhez nincs szükség a levegő oxigénjére. Az autóba összesen három motort építettek: vízben és a víz alatt való haladást két, egyenként 3,6 kW teljesítményű kiegészítő villanymotor teszi lehetővé, amelyek két propellert forgatnak. Emellett a manőverezést segítik az első kerekek mögött elhelyezett elforgatható vízsugár-hajtóművek, amelyek a magassági kormány szerepét töltik be, így az autó tíz méterig könnyedén lemerülhet.)



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Ritka és szinte ismeretlen Jeep autók
  2018-02-17 20:50:02, szombat
 
  Jeep J10 pick-up teherautó. 1981 és 1985 között gyártották.






Jeep Gladiator pick-up teherautó. 1962 és 1971 között gyártották.






Jeepster Commando SC-1 pick-up teherautó. 1966 és 1973 között gyártották.






Jeep CJ-6 terepjáró. 1955 és 1975 között gyártották.






Jeep DJ terepjáró. 1955 és 1984 között gyártották.






Jeep FJ Fleetvan kompakt szállítójármű. 1961 és 1975 között gyártották.






Jeep Forward Control teherautó. 1956 és 1965 között gyártották.





 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Szovjet koncepció autók
  2018-02-03 22:17:01, szombat
 
  GAZ-12A. 1949-ben összesen két ilyen autó készült.




GAZ 61-415. 1940-ben tervezték. Négykerék-meghajtású és 6 hengeres motorja volt.




GAZ 67-420. A háború alatt 1943-ban tervezték. A hadsereg igényeihez igazítva, teljesen zárt utastérrel.




VAZ-2106 "Tourist". A szovjet koncepció neve önmagáért beszél. Nem csak azért mert pick-up autó volt, hanem a hátsó részében egy összecsukható sátor is volt.




MZMA Moskvich 400/421. Az autót 1947-ben tervezték, részlegesen fából készült teste volt.




NAMI-031. Az autót 1957-ben egy V2-es 18 lóerős motorral tervezték.




ZAZ-971. 1962-ben tervezett összkerékhajtású haszongépjármű.



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Hatalmas tankszállítók a világ különböző országaiból
  2018-02-03 21:43:25, szombat
 
  Ausztrália - International Harvester SF2670 tankszállító
Motor: Cummins NTC 365 dízel
Teljesítmény: 365 LE
Gyártva: 1980-as évek vége




Fehéroroszország - MZKT-74295 tankszállító
Súly: 21,5 t
Terhelhetőség: 50 t
Hossz: 9,7 m
Szélesség: 3,07 m
Magasság: 3,64 m
Motor: Mercedes-Benz dízel
Teljesítmény: 500 LE
Gyártva: 1996




Egyesült Királyság - Unipower MH-8875 tankszállító
Súly: 25 t
Terhelhetőség: 70 t
Hossz: 10 m
Szélesség: 2,9 m
Magasság : 2,7 m
Motor: Cummins QSK-19 dízel
Teljesítmény: 750 LE
Gyártva: 1990




Németország - MAN HX81 tankszállító
Súly: 27 t
Terhelhetőség: 73 t
Hossz: 9,15 m
Szélesség: 2,55 m
Magasság: 4,16 m
Motor: MAN 2868 dízel
Teljesítmény: 680 LE
Gyártva: 2013




Spanyolország - Kynos Aljaba tankszállító
Súly: 22,1 t
Terhelhetőség: 60 t
Hossz: 9,88 m
Szélesség: 3,3 m
Magasság: 3,63 m
Motor: Deutz BF12L513FC dízel
Teljesítmény: 525 LE
Gyártva: 1987




Olaszország - IVECO M1100 tankszállító
Súly: 19 t
Terhelhetőség: 70 t
Hossz: 8,64 m
Szélesség: 2,88 m
Magasság : 3 m
Motor: IVECO 8210 dízel
Teljesítmény: 500 LE
Gyártva: 2003




Kanada - Western Star 6900XD tankszállító
Súly: 20 t
Terhelhetőség: több mint 100 tonna
Motor: Caterpillar / Detroit Diesel
Teljesítmény: 625/515 lóerő




Kína - Taian TA4360 tankszállító
Suly: 15 t
Terhelhetőség: 50 t
Hossz: 8 m
Szélesség: 3,3 m
Magasság : 3,2 m
Motor: Deutz dízel
Teljesítmény: 517 LE




Hollandia - DAF TROPCO tankszállító
Súly: 15,53 t
Terhelhetőség: 65 t
Hossz: 7,94 m
Szélesség: 2,5 m
Magasság : 3,87 m
Motor: DAF XM375 dízel
Teljesítmény: 530 LE
Gyártva: 2005




Oroszország - KamAZ-78 504 tankszállító
Súly: 11,9 t
Terhelhetőség: 50 t
Hossz: 7,3 m
Szélesség: 2,5 m
Magasság: 3,13 m
Motor: KamAZ 740.50-360 dízel
Teljesítmény: 360 LE
Gyártva: 2013




Amerikai Egyesült Államok - Oshkosh M1070 tankszállító
Súly: 18,59 t
Terhelhetőség: 70 t
Hossz: 9 m
Szélesség: 2,59 m
Magasság : 3,96 m
Motor: Detroit Diesel 8V92TA-90 dízel
Teljesítmény: 500 LE
Gyártva: 1992




Finnország - Sisu E-Tech 480 tankszállító
Terhelhetőség: 50 t
Motor: Mack EUP 12 dízel
Teljesítmény: 480 LE
Gyártva: 2003




Franciaország - Renault TRM 700-100 tankszállító
Súly: 38 t
Hossz: 8,05 m
Szélesség: 2,48 m
Magasság : 3 m
Motor: Renault E9 dízel
Teljesítmény: 700 LE
Gyártva: 90-es évek




Csehország - Tatra T816-6VWN9T tankszállító
Súly: 43,8 t
Terhelhetőség: 74 t
Hossz: 9,02 m
Szélesség: 2,78 m
Magasság : 3,51 m
Motor: MTU 12V 183 TD22 dízel
Teljesítmény: 800 LE




Svédország - Scania T144GB tankszállító
Súly: 13,36 t
Terhelhetőség: 60 t
Hossz: 8,2 m
Szélesség: 2,49 m
Magasság: 3,44 m
Mobilitás
Motor: Scania DSC14 dízel
Teljesítmény: 530 LE
Gyártva: 1998




Dél-Korea - Kia KM1002 tankszállító
Súly: 17,7 t
Terhelhetőség: 60 t
Hossz: 9.07 m
Szélesség: 2,6 m
Magasság: 3,47 m
Motor: Hyundai D6CA dízel
Teljesítmény: 450 lóerő
Gyártva: 2001



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Eladó Juan Peron Ferrarija
  2018-01-11 21:19:07, csütörtök
 
  Juan Perón politikus, háromszor választották meg Argentína elnökének (1946, 1951 és 1973). Neve összeforrt második feleségével Evita Perónnal, akinek köszönheti a máig is tartó népszerűséget.




Juen Perón második elnöksége idején tett szert egy egészen különleges olasz sportkocsira, az 1952-es évjáratú Ferrari 212 Interre, melyből alig több mint 70 darab készült. Perón autója azért is egyedülálló, mert csupán az ő autója viselte ezt a sárga-fekete színösszeállítású fényezést a Ghia által alkotott karosszériáján. Perónnak egy párizsi kiállításon tetszett meg az autó, melyet aztán közvetítőn keresztül vásárolt meg.




Juan Perónt puccsal állították fel az elnöki székből, de a Ferrari 212 Inter még Argentínában maradt és csak jóval később került az olasz származású Conrado Tennina tulajdonába, aki sokáig használta az autót, mely ezt követően átfogó felújításon esett át. A 2000-es évek környékén ismét tulajdonost váltott az autó és újabb felújítást is eszközöltek rajta, mely a motort is érintette.




A 212-esekben 2,6 literes, három Weber karburátorral szerelt, Colombo V12-es motor dolgozik, melynek teljesítménye nagyjából 165 lóerő. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre bő 10 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 190km/h.




Egyedi megjelenése és gazdag története okán nem csoda, hogy aukción keres gazdát Juan Perón egykori Ferrari 212 Interje, melyért akár 1,6 és 2 millió dollár közötti összeget is fizethetnek az előzetes becslések szerint.































 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Wuppertal Schwebebahn egysínű vasút
  2018-01-02 21:19:10, kedd
 
  A Wuppertal Schwebebahn a németországi Wuppertal városban üzemelő egysínű vasút, amely 1901-ben indult első útjára. Ez a legrégebbi ilyen rendszer a világon. A vonal nagyrészt a Wupper-patakot követi, a meder felett halad.

A Wuppertal Schwebebahn egysínű vasút Wuppertal városban, 1913. január 8-án




Wuppertal sűrűn beépített, forgalmas város volt már a 20. század elején is. A városnak szüksége volt egy új vasútra a megnövekedett forgalom miatt. A beépítettség miatt egy hagyományos vonal nagyon drága lett volna és a Wupper-patak is nehézséget jelentett. Egy mérnök javaslatára a vonalat egysínű magasvasútként építették meg a patak felett, mert ez volt a legolcsóbb megoldás.

Az 1900-as években a Zoo állomáson az 1900-as sorozat tesztjárműve




A vonal 1898 és 1901 között épült, 13,3 km hosszú, 600 V egyenárammal villamosítva. A kocsik acélgörgőkre függesztve haladnak. A szerelvények maximális sebessége 60 km/h, az átlagsebesség 26,6 km/h, a menetidő 28-30 perc.

A függővasút egy forgalmas útkereszteződés fölött




A függővasút




A Wupper-patak felett




Forgózsámolyos kocsifelfüggesztés




A Bruch állomás




A 3. számú autó a Breite Straße állomáson (ma Robert-Daum-Platz )




A Six-car vonat 1903-ban a próba




A Sonnborner híd























 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Vespa TAP 150 a legveszélyesebb robogó
  2017-12-25 21:58:16, hétfő
 
  A Vespa 150 TAP egy katonai jármű, amit légideszant alakulatok számára fejlesztettek ki Franciaországban, az 1950-es években. Az 1956-ban bemutatott, majd 1959-ben kissé átalakított Vespa robogó erősebb vázat és egy háromhüvelykes rakétakilövőt kapott. Az amerikai gyártmányú M20-as 75 milliméteres páncéltörő ágyú természetesen nem vehette fel a versenyt egy hagyományos 75 milliméteres ágyú erejével a kommutatív HEAT lőszer alkalmazásával azonban így is képes volt egy 100 milliméteres acél páncél átütésére. Az átépítést nem vitték túlzásba: simán levették az ülést, helyére rögzítették a fegyvert, a csövet meg kidugták az idomra vágott lyukon. A vezető gyakorlatilag az ágyún ült, hiszen csak néhány párnát dobtak rá, tisztességes ülést már nem tettek a tetejére. Az ejtőernyős deszant alakulatok tűzerejének erősítésére szánt fegyvert két ember kezelte, így tulajdonképpen két robogóról volt szó, az egyiken az ágyú és némi lőszer volt található, míg a másik robogó a lőszereket cipelte. A harci Vespa azonban csak részben váltotta be a hozzáfűzött reményeket, a legnagyobb gond a célzással volt, ennek mintegy 500 darab Vespa 150 TAP-ot gyártottak, az ugyanis nagyon olcsó volt, akkori áron egy előállítása mindössze 500 amerikai dollárba került.









 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Gyönyörű amerikai autók
  2017-12-20 21:05:49, szerda
 
 









































































 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Jellegzetesen díszített Pakisztáni teherautók
  2017-12-15 19:57:50, péntek
 
  A teherautók kifestésének mániája a fotódokumentumok szerint a '60-as években kezdődött Afganisztánban - eleinte egyszerűbb motívumokkal, amelyek idővel egyre jobban bonyolódtak és bővültek, de ma már lényegében bármi belefér, ami reflektál a vallásra, a politikára, a társadalomra vagy a környezetre. A szovjet invázió elől menekülők magukkal vitték ezt a szokást Pakisztánba, ahol a jelenség tovább fejlődött, és egész iparág épült köré. A díszítés nemcsak a festésre, hanem a tartozékok kialakítására is vonatkozik. A lökhárítókon és a kocsik oldalán lógó láncsor miatt - a motor hangját sohasem elnyomva - időnként csilingel fékezéskor vagy kanyarodásnál, emiatt is kapta a "jingle truck" becenevet. A munkálatok hónapokig eltartanak és komoly pénzösszegeket, gyakran dollárezreket emészt fel egy-egy jármű festése, tehát nem mindegy, hogy milyen művészt bíz meg az autó tulajdonosa. A közismerten jó teherautó festőket/díszítőket csak az igazán jómódú tulajok engedhetik meg maguknak. A művészi díszítés az egy vagy néhány kocsival dolgozó kisebb fuvarozók mániája, a nagy szállítmányozó cégek pusztán anyagi megfontolásból sem engedik a járműveikre a szabad művészetet - legfeljebb a sofőrt boldogabbá tevő szerényebb díszítést, ami kimerül pár matricában, néhány rojtos kiegészítőben, meg az elmaradhatatlan művirágban. Persze aki túldíszített autóbuszt, teherautót, vagy éppen tuktukot kíván látni, Afganisztánnál és Pakisztánnál jobb hírű környékre is utazhat. A Fülöp-szigeteken, Haitin, Közép-Amerikában vagy Indiában is szoktak járművet díszíteni, de az afgán módit elég nehéz überelni.

A pakisztáni kamionok fele vagy Bedford Rocket, vagy valami újabb japán modell. Az igazi klasszikus darab persze a Bedford, mindössze 7 tonnás szállítókapacitással és 98 lóerős motorral, lényegében az '50-es évek óta változatlanul.




Teherautók az M-2-es autópályán Rawalpindi / Islamabad és Lahore között.




Kamionparkoló.




A szemek (általában nőiek) gyakran előforduló motívumok.




A lökhárítókon lógó láncsor kis harangokkal.




Leggyakrabban az ilyen teherautók a városok közötti autópályákon láthatóak.




A soförök gondosan vigyáznak járműveikre.




Habib Ejaz pakisztáni művész munka közben.




A munkaközben használatos festékek.




A páva az egyik hagyományos motívum.




A festett faajtó szintén a díszítés szerves része.




Kamionok Karachiban az Arab-tenger partján.




Egy jellegzetes kidíszített teherautó.




Minden járművezető számára a teherautója több mint egy autó. A járműveket egyedien személyre szabva díszítik



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
Furcsa járművek a múltból
  2017-12-09 20:28:39, szombat
 
 















































 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
     1/151 oldal   Bejegyzések száma: 1505 
2018.01 2018. Február 2018.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 103 db bejegyzés
e év: 239 db bejegyzés
Összes: 37419 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 8788
  • e Hét: 44941
  • e Hónap: 286542
  • e Év: 766111
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.