Regisztráció  Belépés
1vargaildyko.blog.xfree.hu
...Légy, amivé legszebb hajlamaid által válhatsz - de elsősorban maradj ember. (Tatiosz) Tücsök Ildykó
1901.01.01
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/16 oldal   Bejegyzések száma: 152 
Azért olyan gyors a Camaro Z/28,
  2014-04-10 10:51:34, csütörtök
 
 

Azért olyan gyors a Camaro Z/28, mert megtanították repülni

A földet éréskor se jön zavarba a Chevrolet Camaro Z/28-as, ami a Nürburgringen 5 másodperces javulást jelent a köridőben.

Korábban beszámoltunk már arról, hogy a 7,0 literes szívó V8-assal hajtott Chevrolet Camaro Z/28-as milyen gyors időt futott a Nürburgringen, és most elárulták a fürgeség egyik titkát, ami nem más, minthogy megtanították repülni az autót.




Arról van szó, hogy a német versenypályán több alkalommal is a levegőbe emelkedik az autó, alaphelyzetben leérkezéskor befékezne az elektronika, hiszen ő csak annyit érzékel, hogy hirtelen megváltozik az épp földet érő kerék fordulatszáma. Ehhez képest a Camaro Z/28-ason van egy érzékelő, amely azt nézi, hogy épp mennyire van összenyomva a rugó. Ha azt érzékeli, hogy levegőbe emelkedett az autó, akkor ideiglenesen pár pillanatra deaktiválódik a menetstabilizátor. Leérkezéskor nem fékez az elektronika, ami a Nürburgringen nagyjából 5 másodpercet jelent.

További technikai újdonságok az autó-motor oldalain!



Link





 
 
0 komment , kategória:  Járművekkel kapcsolatos...  
Esélyes a sorozatgyártásra a Volvo kombikupé
  2014-03-12 11:40:27, szerda
 
 

Esélyes a sorozatgyártásra a Volvo kombikupé

Kombikupéval lesz teljes a Volvo tanulmány-triója, a Genfi Autószalonon leplezik le az Estate nevű járművet.

A Volvo Coupé tanulmánnyal a P1800-as kupét idézték meg a tervezők, és ahogy a ma már legendás autónak is volt kombikupé változata (P1800 ES), úgy a tanulmány is megkapta a maga praktikus hátsóját, aminek az Estate nevű autó lett az eredménye. És ez még nem minden, hiszen itt látható először az a belső tér, amely már csak részleteiben (anyagválasztás, színek) tér majd el attól, amit az ősszel bemutatkozó, a márka teljes megújulását úttörőként vezető XC90-es kap majd (aminek már volt egy hasonló stílusú előzetese).

Egyszerű a belső, a kormánykerék mögött egy monitor, a középkonzol helyén egy hatalmas érintőképernyő található. ,,Az alapgondolat az volt, hogy a vezérlést és az információkat tökéletesen intuitív és felhasználóbarát módon tegyük hozzáférhetővé. Minden pontosan ott van, ahol egyébként is keresnénk, így a vezetés élvezetes, hatékony és biztonságos." - mondja Thomas Ingenlath, a Volvo Car Group formatervezési alelnöke.

A belső térben egyébként a legújabb svéd trendeknek megfelelően már színeket is felfedezhetünk, narancssárgák a biztonsági övek, narancs világítást kap a kristályból készített előválasztókar, fekete-fehér gyapjúkárpit borítja az üléseket, a műszerfalat nyeregbőrrel vonták be, a fabetéteket réz rátéttel dobják fel.

A Volvo Estate tanulmány megvalósítására nagyon jók az esélyek, hiszen a kupé ott lesz a svédek kínálatában, a kombikupé ezt követően már nem jelent olyan nagy ráfordítást fejlesztés/gyártás szempontjából. Persze, a hatalmas, egészen a tető végéig húzódó szélvédőről le kell majd mondani, de ezt leszámítva nincs nagyon olyan részlet a karosszérián, ami légből kapottnak tűnik.

Még több képért és videóért katt ide!

További technikai újdonságok az autó-motor oldalain!



Link





 
 
0 komment , kategória:  Járművekkel kapcsolatos...  
Forma-1 online menedzser játék
  2014-03-12 11:23:16, szerda
 
 

Forma-1 online menedzser játék

A Forma-1 világába kalauzol el minket mai oldalunk. A királykategória emberek százmillióit hozza lázba szerte a világon. Vannak akik, beérik futamnézéssel, mások autós szimulátorok segítségével próbálják meg a versenyzők bőrébe bújva átélni a versenyzés izgalmait, ám akadnak olyanok is, akik a másik oldalon próbálnák ki magukat.

Pontosan nekik készült az F1Liga.hu, ahol egy ingyenes regisztrációt követően bárki megcsillogtathatja csapatvezetői képességeit. Kezdésnek 100 millió virtuális Euróból kell gazdálkodnunk, ebből kell két versenyzőt, egy motort, egy karosszériát, és egy személyzetet vásárolnunk, amivel már nevezhetünk is a versenyre.

Az eredmények a hivatalos (valódi) forma-1-es futamok végeredményei alapján születnek meg. Ha jól állítottuk össze csapatunkat, folyamatosan növelhetjük költségvetési keretünket.

A valódi élettel ellentétben, itt nem egy szezonra választunk csapatot, két verseny között lehetőségünk nyílik a változtatásra. Arra viszont figyelni kell, hogy egy-egy versenyző, illetve elem ára a valódi eredmények függvényében nőhet, avagy csökkenhet. Azonban ha jól taktikázunk, az év végén mi leszünk a világbajnokok.

Ha úgy érzed, a Te irányításod alatt csapatod könnyedén megnyerhetné a világbajnoki címet a Forma-1-ben, ne habozz, nevezz, és mutasd meg, mire vagy képes! A legjobb menedzserek értékes ajándékot kapnak a szezon végén.

http://f1liga.hu



Link





 
 
0 komment , kategória:  Járművekkel kapcsolatos...  
Paparazzo-biztos páncélozott limuzin
  2014-02-27 12:04:42, csütörtök
 
 

Paparazzo-biztos páncélozott limuzin a Dartz legújabb alkotása

Nemcsak golyóktól és robbanásoktól, de akaratlanul készített fényképfelvételektől is megvédi majd utasait a Dartz új páncélautója.

Ahogy azt a Lettországban székelő Dartz-tól megszokhattuk, ezúttal se aprózzák el a dolgot. Mercedes G 55 AMG-t darabolnak szét a legújabb autójukhoz, amelyből egy (igény szerint) páncélozott, nyújtott luxuslimuzin készítenek.

Aszimmetrikus lesz a karosszéria, a bal oldalon a vezetőnek van egy ajtaja, az utastér hátsó részébe a jobb oldalon feltáruló, három részre osztott ajtón keresztül lehet majd bejutni. Az ajtó felfelé nyíló része az eső ellen védi az utasokat, és ez még nem minden. A tetőnek ezen az oldalán vakuk is találhatóak, amelyek automatikusan kioldanak a villanófényre - ezzel elméletileg megakadályozva-megnehezítve a paparazzók kevésbé áldásos tevékenységét.

A megrendelő kérésére újfajta páncélozással látják el a karosszériát, a bazalt-szövet a robbanások lökéshullámát nyeli el, a golyók ellen titánlemezek védenek - kellemes mellékhatásként szinte tökéletesen zaj szigetelt a belső tér. Az utasok kényelméről meleg-hideg-szénsavas vizet adagoló automata, légfrissítő gondoskodik. A Mercedes G 55 AMG technikájához nem nyúlnak alapesetben, persze ha a megrendelő kéri (és kifizeti), csinálnak motortuningot is.

További technikai újdonságok az autó-motor oldalain!



Link





 
 
0 komment , kategória:  Járművekkel kapcsolatos...  
Kihozták a maximumot a legkisebb Audiból
  2014-02-19 12:49:42, szerda
 
 

Kihozták a maximumot a legkisebb Audiból

Felfrissül az Audi A1-es, és ezzel egy időben megérkezik az S1-es nevű csúcsmodell, amely már végleg velünk marad.

A legszembetűnőbb változás a felfrissített Audi A1-esen az opcionális, teljesen LED-es fényszóró, pedig ez csak mellékes. Sokkal fontosabb változás a javarészt megújult motorpaletta, amely a VW Polo modellfrissítés kapcsán bejelentett háromhengeres turbómotorokat - 1.0 TFSI és 1.4 TDI - jelenti. És ez még nem minden, hiszen az igazi nagy durranás a modellsorozat megkoronázása az S1 quattro nevű forró ferdehátúval.

Utóbbinak a vezetése nagy élménynek ígérkezik, hiszen a motorháztető alatt a 2,0 literes TFSI legújabb változata dolgozik, ami hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó közbeiktatásával hajtja mind a négy kereket. Igen, noha manapság egyre inkább a robotváltók hódítanak a forró ferdehátúaknál, az Audi A1-es kitart a kézi váltó mellett. Persze nem árt vigyázni, hiszen könnyen hófalba fúródik az ember, ha nem figyel...

Ez persze javarészt annak köszönhető, hogy az Audi S1-e lényegében a pár évvel ezelőtt mindössze 333 példányban készített A1 quattro civilizált változata. Kicsivel újabb már a motor - még ha pár lóerőt veszített is, azért 231 LE még maradt, és a 370 Nm se lebecsülendő -, akár kettővel több lehet az ajtó, de a technika lényegében ugyanaz. A megjelenésben sincs nagy újdonság, a megnövelt méretű első légbeömlők mellett a feketére fényezett hátsó lámpák közötti rész és tető különbözteti meg az A1-estől az S1-est - ne meg utóbbinak a LED-es fényszóróját is sportosabbra szabták.


További technikai újdonságok az autó-motor oldalain!


Link




 
 
0 komment , kategória:  Járművekkel kapcsolatos...  
Újra van turbós Ferrari
  2014-02-18 10:37:19, kedd
 
 

Újra van turbós Ferrari

Régen az igazán brutális Ferrarik kaptak turbómotort, most a márka belépőmodellje nyitja a sort. Itt van a California T.

Belépőmodelljének modellfrissítését használta fel a Ferrari arra, hogy megkezdje a kínálat turbósítását. Nem teljesen új konstrukció a 3,9 literes V8-as biturbó, hiszen a Maseratikban használt blokk továbbfejlesztéséről van szó. Növekedett a lökettérfogat (3799 helyett 3855 köbcenti), a teljesítmény pedig 560 lóerő 7500/perc fordulaton, a maximális nyomaték 755 Nm - ez jelentős növekedés a szívómotoros California 490LE/505 Nm teljesítményéhez képest.

A Ferrari egy nagyon fontos dolgot kihangsúlyoz az új erőforrással kapcsolatban, hogy a turbófeltöltés ellenére a márkára jellemző vérpezsdítő motorhang megmaradt. sokat dolgoztak azon is, hogy ne fulladjon ki a motor a felső fordulatszám-tartományban sem. Ezekre az állításokra még nincs bizonyíték, de azt már elárulták, hogy a 100-as sprintet 0,2 másodperccel hamarabb, 3,6 másodperc alatt futja meg a California T, a csúcssebesség pedig 312 km/h-ról 316 km/h-ra emelkedett. sok hűhó kevésért...

Érdekes módon nem adták meg az alapváltozat fogyasztását, a sajtóközleményben csak arra térnek ki, hogy az opcionális HELE csomaggal (csökkentett belső súrlódású motor, egyéb finomítások) szerelt Ferrari California T 10,5 l/100 km-es átlagot tud laboratóriumban. Ezt valószínűleg kevesen fogják majd a gyakorlatban is megtapasztalni, hiszen a sofőrök minden bizonnyal az új rugókkal és a korábbinál gyorsabban reagáló elektronikus lengéscsillapításnak és a közvetlenebb kormányzásnak az előnyeit fogják majd próbálgatni.

Hogy ne érezzék magukat annyira szegénynek a California T tulajdonosok, a kocsi megjelenését igyekeztek a nagyobb testvérekhez hasonlatossá tenni az új fényszórókkal, első lökhárítóval és motorháztetővel. A sofőr részben digitális műszeregység segítségével tájékozódhat, a középkonzolt jórészt kiváltották az új érintőképernyővel. A Genfi Autószalonon bemutatkozó Ferrari California T forgalmazása a nyár végén indul.


További technikai újdonságok az autó-motor oldalain!



Link





 
 
0 komment , kategória:  Járművekkel kapcsolatos...  
Kalandos nyugdíjas évek várnak a Puntóra
  2014-02-12 10:20:02, szerda
 
 

Kalandos nyugdíjas évek várnak a Puntóra

Életciklusának vége felé vadul meg igazán a Fiat Punto, Indiában bemutatták a nem egyszerűen SUV-s, hanem rögtön terepjárós Avventura kivitelt. Még van pár éve a piacon az aktuális Fiat Punto-nak, és ha az Új-Delhi Autószalonon bemutatott Avventura tanulmányt nézzük, korai lenne még temetni az autót. Az olasz formatervezők a tőlük megszokott jó érzékkel nyúltak a kisautó karosszériájához, amikor elkészítették belőle a szabadidő-autót.

Nem egyszerűen csak a hasmagasságot növelték meg, a jó 4 centis emelés is több annál, amit ebben a műfajban megszokhattunk. Alaposan átrajzolták a karosszéria elejét, a hátrébb nyúló fényszórók hatalmas méretű hűtőrácsot kereteznek, és akkor ott van még az elengedhetetlen fekete műanyag borítás. Hátul, ahol a présszerszámok miatt nem nagyon nyúlhattak a karosszériához, azért sikerült egy meglepő megoldást elkövetni: kívül hordja a pótkerekét az Avventura. Egyrészt egyedi, másrészt megnöveli a raktér méretét is.

Az utastérben már nem voltak olyan merészek az átalakítást végző emberek, mint kívül. Épp csak a karosszéria külsejéhez igazították a színfoltokat, és persze hogy teljes legyen a terepjáró-szindróma, a középkonzol tetején ott látjuk a kemény terepezéshez szükséges kiegészítő műszereket is. A Fiat Avventura motorterében a 90 lóerős, 1,3 literes dízel dolgozik, amely továbbra is csak az első kerekeket hajtja. Noha a változtatások jól sikerültek, hivatalosan csak tanulmány az autó, és egyelőre nem árulták el azt, hogy megvalósul-e ez a kivitel sorozatgyártásban - Olaszországban készült már kémfotó fehér példányról is, ami arra utal, komolyan foglalkoznak a kérdéssel.

További technikai újdonságok az autó-motor oldalain!


Link

Link





 
 
0 komment , kategória:  Járművekkel kapcsolatos...  
Íme a Mercedes kínálatának megkoronázása, az új V-osztály
  2014-02-08 13:33:31, szombat
 
 

Íme a Mercedes kínálatának megkoronázása, az új V-osztály

Nem a legdrágább, hanem a legnagyobb Mercedes személyautó a most bemutatott új V-osztály.

Mintegy 190 millió eurós beruházással készítette fel a spanyolországi Vitoriában található üzemét a Mercedes a V-osztály új generációjának gyártására, amely leginkább formaterv és elektronikai rendszerek (kényelem és biztonság) terén hoz előrelépést.

Az a célja a modellváltással a gyárnak, hogy a vásárlók ne személyautóvá nemesített kisteherautóként, hanem egy hatalmas méretű egyterűként gondoljanak az autóra. Ennek érdekében (akár) nyolcszemélyes limuzinként hivatkoznak rá, amely a márkára jellemző kényelmen és biztonságon felül praktikus belső teret is kínál. Elöl két ülés található, a második és harmadik sorban háromszemélyes pad vagy két-két fotel kérhető - utóbbiakat egymással szembe lehet fordítani.

Eleinte csak 2,1 literes, négyhengeres dízellel készül a V-osztály, 136, 163 vagy 190 lóerős teljesítménnyel, felár ellenében kérhető a 7G-Tronic automatikus váltó. Utóbbi váltja a korábbi V6-os dízelt, annál 28 százalékkal alacsonyabb szabványos átlagfogyasztással. Az esetleg nem ekkora méretű járműhöz - két tengelytáv, háromféle karosszériahossz választható, 4,89-5,37 méter között - szokott vezető dolgát rengeteg elektronikus segéd könnyíti, amelyek között az oldalszél-ellen dolgozót emelték ki, mint újdonságot.

Németországban május végén kapják meg az első ügyfelek autóikat, az alapváltozat ára (adók nélkül) 42 900 euró, és azt is kiemelték, hogy a személyautó- és haszonjármű kereskedésekben is elérhető lesz a Mercedes V-osztály. Arról egyelőre nem szólnak a hírek, hogy a Vito nevű kisteherautó mikor kapja meg az új megjelenést.

További technikai újdonságok az autó-motor oldalain!



Link





 
 
0 komment , kategória:  Járművekkel kapcsolatos...  
Magasabb fokozatba kapcsolt a Tesla
  2014-01-31 09:57:24, péntek
 
 

Magasabb fokozatba kapcsolt a Tesla

Az elektromos autóiról híres amerikai Tesla Motors autógyár Pekingben bejelentette Model S limuzinjának árát, s ezzel ténylegesen is megvetni készül a lábát a világ legnagyobb autópiacán.

A Tesla 2012 óta gyártja büszkeségét, amely 85 kWh kapacitású akkumulátorral van felszerelve. Az autó 4,4 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 kilométeres óránkénti sebességre, végsebessége pedig eléri a 210 km/órát.

A négyajtós autó alapárát 734 ezer jüanban (27,1 millió forint) állapították meg, a cég közleménye szerint ez lényegében megegyezik az Amerikában alkalmazott árral, csupán az adók, a vám és a szállítás költségei jöttek rá. Ez utóbbiak a jelenlegi összegben mintegy 4 ezer dollárt (895 ezer forint) tesznek ki.

A Tesla maga méltányosnak és vonzónak nevezi prémium modelljének árát, s azzal érvel, hogy nem alkalmazza az "iparági gyakorlatot", nem készül dupla nyereséget kasszírozni ahhoz képest, amennyire az Egyesült Államokban vagy Európában tesz szert. Mindazonáltal némileg tart attól, hogy piaci vetélytársai e helyzetet arra használják majd, hogy a felsőkategóriás autót - az ára alapján - gyengébb minőségűnek tüntessék fel.

A cég utalt arra is, hogy a kelet-ázsiai országban egy, a saját autóit használókat kiszolgáló töltőhálózat építését is tervezi. Az első állomásokat minden valószínűség szerint a Peking-Sanghaj vonal mentén állítják majd fel. A súlyos levegőminőségi problémákkal küzdő Peking egyébként különböző kedvezményekkel törekszik az elektromos autók népszerűsítésére, s a Tesla megjelenésétől arra számítanak, hogy némileg meglendül az új energiával hajtott autók iránti kereslet.

A Tesla Kínában már tavaly augusztus óta elfogadott rendeléseket a Model S-re, 250 ezer jüan (9,2 millió forint) befizetésével. A keretszámot annak ellenére, hogy a potenciális vásárlók nem ismerték a végső bekerülési összeget, viszonylag hamar sikerült feltölteniük. Jelenleg a következő - Model X - van már soron.

A kaliforniai székhelyű, 2003-ban alapított cég vezérigazgatója, Elon Musk korábban már kifejtette, nagy reményekkel indulnak el az ázsiai és különösen a kínai piacon. A Tesla a Model S-ből tavaly az Egyesült Államokban körülbelül 20 ezer darabot adott el, s becslések szerint az európai értékesítési számok is e körül voltak. 2013 utolsó hónapjában összesen 7 ezer autót adtak el a világon, aminek következtében a vállalat részvényei 16 százalékkal megugrottak.

A Tesla kínai jelenlétét már kezdetektől némileg beárnyékolja, hogy a márka nevét egy Csan Pao-seng nevű "élelmes" dél-kínai üzletember levédte, méghozzá a földi, légi és tengeri járművek 12 kategóriájában. Ráadásul az állítólagos autómárka logója is kísértetiesen hasonlít az eredetire. A vállalat azzal szembesült, hogy a Tesla Motors nevet is levédték, de azt tavaly májusban a cég megvásárolta.

A "Tesla" név árában hírek szerint a feleknek nem sikerült megegyezésre jutniuk, s állítólag az ügyben jogi eljárás is folyamatban van. Nem hivatalos információk szerint a jogtulajdonos 30 millió dollárt kért, míg a cég legfeljebb kétmilliót lett volna hajlandó fizetni. Egyelőre - úgy tudni - a Tesla véglegesen még pontos kínai nevét sem tette közzé.

A Tesla egyelőre egyetlen bemutatóteremmel rendelkezik a szárazföldi Kínában, Peking egyik legegyedibb tervezésű, energiatakarékosságot szem előtt tartó Parkview Greenben, amely egyszerre üzletközpont, irodaház, szálloda és művészeti központ.

MTI



Link





 
 
0 komment , kategória:  Járművekkel kapcsolatos...  
Száguldó nappali
  2014-01-22 11:59:16, szerda
 
 

Száguldó nappali

Öltönybe bújt bajor nehézatléta. A BMW 750d xDrive csúcsdízel elkápráztat!

Szinte hihetetlen, ahogy a 2070 kg-os saját tömegű luxuslimuzin nekilódul! Az M Performance divízió munkáját dicsérő triturbó dízel az intelligens xDrive összkerékhajtás segítségével valósággal kilövi a prémiumóriást: a száraz adatok szerint álló helyzetből csupán 4,9 másodperc kell neki ahhoz, hogy 100 km/órával repesszen, s kétség sincs afelől, hogy a 250 km/órás limitet is pillanatok alatt megfutja.

A BMW 7-es potenciális ügyfelei elsősorban persze nem ezért tesznek szert egy ilyen kaliberű autóra. Itt a felsőrendű kényelem, a komfortnövelő extrák sora és a sofőr dolgát megkönnyítő vezetéstámogató rendszerek armadája bír csáberővel. Nem vitás, hogy az első üléseken is remekbe szabott az utazási kényelem, ám amekkora helyet (3070 mm-es tengelytáv) és babusgatást kapnak a hátul utazók, az hétköznapi autós mércével nézve káprázatos. Keresztbe vetett lábbal is ülhetünk, ha pedig beikszeltük az opciós listán, akár elektromos állítású, masszázsfunkciós ülés (1 261 000 Ft) is kényeztethet. Szóval van itt minden, az Individual szín- és kárpitkombinációktól kezdve a személyfelismerős éjjellátó kamerán (732 100 Ft) át a 16 hangszórós, 1200 wattos Bang & Olufsen csúcshifiig (1 647 100 Ft)!

Bárhonnan nézzük is azonban a 7-est, egyetlen csemege se terelje el a figyelmünket a műszaki tartalomról. A világelső háromturbós dízelmotor ,,pofátlan" 381 lóerőt és 740 Nm nyomatékot présel ki magából, hogy aztán a nyolcfokozatú automatikus sebességváltó és az xDrive összkerékhajtás közbenjárásával átvigye azt az útra. A 3,0 literes, soros hathengeres gázolajos 50d verziója egyébként kizárólag ezzel a hajtáslánccal kapható, a vételár így 29 059 000 forintra rúg. A 7-es egyébként az alap 30d (258 LE/560 Nm) motorral, hátsókerékhajtással is elérhető, ekkor ,,csupán" 22 599 000 Ft szerepel az árlistán.


További technikai újdonságok az autó-motor oldalain!



Link




 
 
0 komment , kategória:  Járművekkel kapcsolatos...  
     1/16 oldal   Bejegyzések száma: 152 
2017.09 2017. Október 2017.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 20 db bejegyzés
e év: 220 db bejegyzés
Összes: 103840 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 7412
  • e Hét: 45400
  • e Hónap: 153123
  • e Év: 1910930
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.