Regisztráció  Belépés
venci76.blog.xfree.hu
A ruha teszi az embert - a gyűjtemény a gyűjtőt. Szalvéta Gyűjtő
1976.04.08
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 9 
Autó működésének ellenőrzése szalvétával :
  2014-03-04 07:31:05, kedd
 
  Az autó bizonyos alkatrészeinek működését leellenőrizhetjük papírszalvétával,egy egyszerű mozdulattal, hogy megnézzük, minden rendben megy e, és ha nem is tökéletesen működik valami, mekkora a hiba, ez még belefér e a határba, vagy kell e valamit csinálnunk, változtatnunk.

Mitsubishi ASX MPG BOOST Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2014-03-04 07:20:47
feltöltő: venci76
nézettség: 601
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs:
kategória: járművek
leírás: Mitsubishi ASX MPG BOOST

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!




 
 
0 komment , kategória:  Járműves szalvétáimhoz:  
Volkswagen Bogár mintájú szalvétáimhoz:
  2012-06-16 12:52:57, szombat
 
 

Link

A Volkswagen Bogár (németül Volkswagen Käfer, hivatalos megnevezése Volkswagen Type 1, röviden VW Bogár) német Volkswagen cég illetve cégcsoport által 1938-tól 2003-ig gyártott autómodell, amelyből 2002 júniusáig 21,5 millió darabot értékesítettek. Ezzel a Bogár a világ addig a legnagyobb példányszámban eladott autómodellje lett.

Neve :
Valószínűleg a New York Times használta először, 1938. július 3-án megjelenő cikkében a "Bogár" szót, amelyben ,,ezer és ezer csillogó kis bogarat" vizionál, amelyek be fogják népesíteni a német utakat.

Miután az autó az 1950-es években egyre nagyobb népszerűségre tett szert az Amerikai Egyesült Államokban, fokozatosan meghonosodott a szeretetreméltó Bogár (Beetle vagy Bug) becenév. A Volkswagen csak az 1960-as években vette át a Bogár megnevezést reklámkampányaiban, miután az autó a ,,Kicsi kocsi" filmekkel sztár lett és a Bogár név Németországban is elterjedt Käfer néven.

Története:

A VW Bogár története az 1930-as évekre nyúlik vissza, amikor Németország nemzetiszocialista vezetése széles néprétegek számára elérhető népautó gyártását tűzte ki célul. Az autó fejlesztésében jelentős szerepet játszott Ferdinand Porsche, akit a Bogár megteremtőjeként tartanak számon. A Bogár fejlesztése azonban korábbra nyúlik vissza. Barényi Béla már 1925-ben készített részletes terveket, amit azonban a Porsche család hosszú időn keresztül vitatott, mivel ők Ferdinand Porschét tartották az autó konstruktőrének. Barényi csak az 1953-as bírósági ítélet után tudta szerzőségi jogait és ezzel igényeit érvényesíteni. Vitatott és nem véglegesen tisztázott Ganz József szerepe az "Ős Bogár" fejlesztésében. A Ganz első prototípusát a nürnbergi Ardie gyár építette 1930-ban.

Az autó szériagyártását a háború előtt már nem tudták elkezdeni, mivel az 1938 májusában alapított wolfsburgi Volkswagen üzem még nem készült el. A háború alatt a gyárban katonai járműveket és egyéb katonai felszerelést gyártottak. Ezért az akkor Volkswagennek nevezett autó sorozatgyártását csak 1945 nyarán tudták elkezdeni. 1945 végéig 1 785 darab autó készült el, melyeket a megszálló erők illetve a német posta kapott meg. 1946-tól a VW-t 5 000 márkás áron magánszemélyek is megvásárolhatták.

Nem sokkal később megkezdődött VW exportálása az USA-ba, és a világ sok más országába. Ennek illetve a "német gazdasági csodának" köszönhetően, amelynek a Volkswagen szimbóluma lett, a "bogártermelés" Wolfsburgban és számos más gyártó- és összeszerelő üzemben szerte a világban korábban elképzelhetetlen szintre emelkedett. Az USA-ban - a német piac után a legfontosabb VW piacon - nagy népszerűségre tett szert a Bogár az 1960-as években, mint olcsó, az ottani fogalmak szerint takarékos autó, illetve mint az ,,ellenkultúra" megtestesítője szerepelt.

A gyártásban nagy mérföldkőhöz értek 1972. február 17-én, mert ekkor a Volkswagen Bogár eladott darabszámban megelőzte a Ford T-modellt. Az 1970-es évek elején az eladások csökkentek, mivel a Bogár számára egyre növekvő konkurenciát jelentettek a lényegesen korszerűbb kisautók. 1974-ben kezdődött meg az utódmodell, a VW Golf gyártása Wolfsburgban és 1978-ban befejezték a bogár németországi gyártását. Ezután már csak Mexikóban és Brazíliában gyártották. Németországban még 1985-ig tartotta kínálatban a VW a Bogarat.

Összesen 21 529 464 VW Bogarat gyártottak, amiből 15,8 millió darabot (ebből körülbelül 330 000 kabriót) gyártottak Németországban.

Az utolsó, 3VWS1A1B54M905162-es alvázszámú Bogár 2003. július 30-án gördült le a szalagról Mexikóban.

Műszaki jellemzői :

A Bogár meghajtásáról négyütemű, négyhengeres, léghűtéses, a farban elhelyezett boxermotor gondoskodik, amely a hátsó kerekeket hajtja. Az 1936-ban bemutatott első változatban a motor lökettérfogata 985 cm3, teljesítménye 17,7 kW (24 LE), hengerátmérő 70 mm, a dugattyú lökete 64 mm, sűrítési viszony 5,6 volt. A sebességváltó nem szinkronizált, négy fokozatos volt, amely egytárcsás száraz tengelykapcsolóval kapcsolódott a főtengelyhez. A gyújtáselosztón mechanikus centrifugál előgyújtás-szabályozó volt.

A karosszéria kétajtós, négy utas utazhat az autóban, a csomagokat az orrban elhelyezett csomagtérben, illetve a hátsó üléssor mögött lehet tárolni. A Bogár alvázára 18 ponton rögzítették a felépítményt, amelynek a légellenállási együtthatója 0,41.

Az autó mind a négy kereke független felfüggesztésű volt, torziós rugózással. A fékek elöl és hátul is dobfékek.

A gépkocsi méretei 1936-ban: hosszúsága 3990 mm, szélessége és magassága 1500 mm, a tengelytáv 2400 mm, az első kerekek nyomtávja 1284 mm, a hátsó kerekek nyomtávja 1250 mm. A menetkész gépkocsi tömege 600 kg volt, legnagyobb sebessége 100 km/h.

A legfontosabb modellváltozatok :

1945-ben a motor lökettérfogatát 1131 cm3-re, teljesítményét 18,4 kW (25 LE)-re növelték. 1949-ben teleszkópos lengéscsillapítókat kapott, a sebességváltó háza könnyűfém-ötvözetből készült. Öt lapból álló alsó és felső torziós rugók biztosították a rugózást, míg a fékeket hidraulikus fékberendezés működtette. Az exportra szánt változatot kétágú kormánykerékkel szerelték.
1951-től a motortest is könnyűfém ötvözetből készült, 1952-ben a karburátort gyorsítószivattyúval szerelték, az első kereket felfüggesztésébe hat lapból álló torziós rugót építettek. Mindkét oldalon le lehetett engedni az ablakokat. 1953-ra az első felfüggesztésben nyolc lapból álló alsó és felső torziós rugókat alkalmaztak és ebben az évben szüntették meg a hátsó ablak osztását. 1954-re a motor teljesítménye elérte a 22,1 kW-ot (30 LE), lökettérfogata 1192 cm3 lett és vákuumos előgyújtás-szabályozást alkalmaztak.

1957-ben jelent meg a kabrió változat, amelyet a Karmann karosszéria-építő céggel közösen fejlesztettek és gyártottak. 1958-tól műanyag tolótetőt lehetett rendelni a normál változatokhoz is. 1960-től a motor teljesítménye 25 kW (34LE), a sebességváltó teljesen szinkronizált, a legnagyobb sebesség már 115 km/h. A motor automatikus szivatóberendezést kapott, az első futómű hidraulikus lengéscsillapítót.
1961-től szabályozható volt az utastér első részébe áramló meleg levegő mennyisége, 1962-től hátul is lehetett szabályozni a fűtést. 1964-ben jelent meg az alvázvédelem (szavatossága 6 hónap volt), illetve a hajlított első szélvédő is. Ekkor jelent meg a VW 1200A modell, amely számos kiegészítő berendezéssel és szerelvénnyel készült. 1965-ben megjelent a VW 1300-as modell, a motor lökettérfogatát 1285 cm3-re növelték a VW 1500/1600-as modell forgattyús tengelyének alkalmazásával (nagyobb, 69 mm-es löket). A motor teljesítménye 4000 1/min fordulatszámon 29,4 kW (40 LE). A keréktárcsákon a jobb hűtés miatt lyukakat alakítottak ki. 1966-tól a kabrió és a Karmann-Ghia modellt 1,5 l-es, 32,4 kW (44 LE) teljesítményű motorral szállítják, ezt a csukott modellnél is lehetett rendelni, és tárcsafékeket építettek az első futóműre.
1966-ban a VW 1200 A típust felváltotta a VW 1300 A modell, amely az alap 1300-ashoz képest szerényebb kivitelű, de 29,4 kW-os (40 LE) motorral készült. A VW 1500 modellhez pedig az 1300-as karosszériába 1,5 l-es, 32,4 kW (44 LE) teljesítményű motorokat szerelnek. 1967-től az elektromos rendszer 12V-os lett, a lökhárítókat megnövelték, a teleszkópos kormányoszlop ütközéskor összenyomódott és hárompontos biztonsági övekkel szerelték a gépkocsikat. A fékrendszer kétkörös lett. 1968-tól a VW 1500 modell automatikus váltóval is kapható. 1969-től volt kapható az ún. "L-Paket", amely számos biztonsági és kényelmi felszerelést tartalmazott (pl. tolatásjelző lámpa, gumi ütközőbakos lökhárítók, puha borítású műszerfal, vakításmentes visszapillantó tükör, hamutartó, szőnyegek), ezeknél a modelleknél a gyári jelet egy "L" betű egészítette ki (pl. VW 1500L).

1970 augusztusában kezdődött a VW 1302 és 1302S modellek gyártása, a motorok lökettérfogata 1285 cm3, ill. 1584 cm3, teljesítményük 32,4 kW (44 LE) ill. 36,8 kW (50 LE), az 1302S legnagyobb sebessége pedig elérte a 140 km/h-át. Az első kerekeket McPherson-felfüggesztéssel szerelik, a gépkocsi tömege, tengelytávja és a kerekek nyomtávja is nőtt.

1972-ben jelent meg a VW 1303 típus, 1973-ban pedig az 1303S, utóbbi motorja 1585 cm3-es, 36,8 kW (50 LE) teljesítményű volt. 1975-ben beszüntették az 1303 és az 1303S modellek gyártását, előbbi ezután csak kabrió kivitelben volt kapható. Az 1200-as modellt "Standard" és "Lux" kivitelben kezdték gyártani, előbbi 1200 cm3-es 25 kW-os (34 LE-s) motort, utóbbi 1600 cm3-es 36,8 kW (50 LE) teljesítményű motort kapott. 1978-ban beszüntették a Type 1 modellek gyártását az NSZK-ban, ezután csak a mexikói és brazil leányvállalatok gyártottak ilyeneket. A kabrió változat gyártását csak 1980-ban szüntették be.

Mexikóból 1980-ban már 13 000 Bogarat importáltak Európába, ezt követően egyre újabb és újabb modellek gördülnek le a mexikói gyártósorról, 1981-ben elkészül a 200 000-ig példány, 1985-ben a Bogár 50-ik születésnapjára pedig kiadják a jubileumi változatot, metálszürke fényezéssel és zöld fényvédő üvegezéssel.

Az utolsó bogarat 2003-ban készítették el a mexikói Puebla városban található üzemben. Az Última Edición nevet viselő modellek számos korábban elhagyott króm díszt, fehér falú gumiabroncsokat és speciális fényezést kaptak, belül CD-lejátszó és négy hangszóró volt, hátul pedig 1,6l-es motor. A VW közleménye szerint a gyártás leállításának oka az egyre csökkenő kereslet volt.

1945 és 2003 között összesen több, mint 21 millió Bogarat gyártottak, 1971-ben évi 1,3 millió darab gördült le a gyártósorról, míg az utolsó években már csak mintegy 30 000 darab. Az utolsó sorozat 3000 példányban készült, ezek közül a legeslegutolsó darab (No. 21 529 464) egyenesen a VW wolfsburg-i múzeumában kötött ki. Mexikóban külön reklámkampányt szenteltek a gyártás leállításának és egy helyi mariachi zenekar búcsúztatta az utolsó példányokat. Az egyik reklámban például egy kicsi utcai parkolóhelyet mutattak, amelyre egymás után több autó is megpróbált beállni, sikertelenül. A reklám szövege szerint: ,,Hihetetlen, hogy egy ilyen kicsi autó ilyen nagy űrt hagyjon maga mögött." (,,Es increíble que un auto tan pequeño deje un vacío tan grande").

Leányvállalatok:

A Bogarat számos helyen szerelték össze a VW leányvállalataiban, előre legyártott alkatrészekből: Írországban, Belgiumban, Bosznia-Hercegovinában, Thaiföldön, Indonéziában, Dél-Afrikában, Ausztráliában és Nigériában készültek VW jelvényes Bogarak.

Mexikóban, Brazíliában és Bosznia-Hecegovinában a VW leányvállalatokat létesített, amelyek helyben gyártották a - némileg eltérő - változatokat.

Bosznia-Hercegovina :

A mai Bosznia-Hercegovina területén, Szarajevóban alakult meg az egész világon ügyesen terjeszkedő Volkswagen helyi összeszerelő üzeme. Még 1963-ban, az NSU költöztette oda motorgyárát, majd a cégből létrejött a VW Unis, amely a márka hivatalos importőre lett. Miután az NSU a Volkswagen tulajdonába került, 1970-ben ebből a vállalatból alakult meg a Volkswagen TAS (Tvornica Automobila Sarajevo) gyár, amely 49 százalékban a wolfsburgiak, 51 százalékban pedig a Unis tulajdonába került. A termelés a Bogár összeszerelésével kezdődött, eleinte még csak wolfsburgi alkatrészekből. 1976-ig 31 667 darab VW 1200J készült ott, melyeket a Jugoszláviára utaló j betű különböztetett meg, hasonlóan a lengyel Fiatok p betűjéhez.

Brazília :

Brazíliában 1953-ban kezdődött a Bogár összeszerelése, amelyet a helyi piacon Fusca néven árultak. Az alkatrészeket kezdetben teljes egészében Németországból importálták, de 1959-re Brazília teljes egészében helyi előállítású Bogarakat gyártott. A gyártást 1986-ban beszüntették, majd 1993-ban újrakezdték, hogy 1996-ban végleg leállítsák.

A Brazíliában gyártott modellek a gyártás végéig megtartották az 1958-1964 közötti kisablakos karosszériát, majd 1973-ban megkapták a Németországban már bevezetett új lökhárítókat.

1975 és 1984 között brazil alkatrészek alapján szerelték össze a Bogarat Nigériában. A brazil modelleket nemcsak helyben, hanem a szomszédos országokban - Argentína, Peru, Uruguay - is árusították.

Mexikó :

Mexikóban 1955-ben kezdődött a Bogár összeszerelése és 1964-től kezdve teljesen helyi gyártású kocsikat állítottak elő. Az 1970-es évek közepétől szinte változatlan kinézetben gyártották, jelentősebb változást a nagyobb hátsó ablak (1985), az elektronikus gyújtásvezérlés (1988), lopásgátló riasztórendszer (1990), katalizátor (1991), illetve elektronikus üzemanyagbefecskendező-rendszer (1993) bevezetése jelentette. 1995-től a mexikói Bogarakat elöl tárcsafékkel és önfeszítős biztonsági övvel gyártották, majd 1996-ban megszüntették a krómdíszítéseket.

1996 közepén bemutattak egy új, olcsó változatot, amelybe ismét dobfékeket és kézi állítású biztonsági övet szereltek ("Volkswagen Sedán City"), míg a magasabb felszereltségű változatot "Volkswagen Sedán Clásico" néven árusították. 1998 után a "Clásico" gyártását megszüntették és az olcsóbb változat lett az egyetlen modell "Volkswagen Sedán Unificado" néven.

A helyi gyártást 2003-ban szüntették be, a VW elsősorban gazdaságossági okokra hivatkozott (az utolsó években csak 30 000 példányt gyártottak), de politikai okai is voltak a döntésnek. A Bogár igen népszerű volt Mexikóvárosban, mint taxi, azonban nem tudta teljesíteni az egyre szigorodó emissziós normákat. A mexikói kormány emellett igyekezett visszaszorítani a rablásokat és elrendelte, hogy csak négyajtós autót lehet taxiként üzemeltetni. A Volkswagen cégcsoport emellett igyekezett a márka imidzsét is növelni olyan, luxuskategóriájú modellekkel, mint pl. a VW Tuareg vagy a Phaeton.

Egyedi változatok :

A bogár régen és manapság is az egyik legkedveltebb alapmodellje az egyedileg és házilagosan épített autók kedvelőinek. Ennek oka az autó olcsósága és magas darabszáma, valamint a sajátos, humoros, kissé esetlen megjelenése is, ami szinte "ingerel" az egyedi megvalósítások felé. Számtalan változatban készült már egyedi bogár, leggyakoribb a különböző tengerparti homokfutó ,,buggy" és terepjáró kivitel, ezek alkatrészeinek előállításával erre szakosodott cégek is foglalkoznak, például a homokfutóra való komplett műanyag karosszéria és egyéb kiegészítők gyártásával. Ezen kívül persze sokféle házilagos módosítás látott már napvilágot, ezek egy része használható változtatás (pl. nyújtott változat egy második pár ajtó közbeiktatásával), mások figyelemfelkeltőek (gyakoriak a motortuningolási beavatkozások, nagyméretű kipufogócsövekkel, szélesített versenygumikkal stb.), és sok olyan is van, ami az autó kedves jellegéből adódóan vicces, poénos (különböző vicces festések, karosszériaátépítések más autók alkatrészeivel vagy a bogár alkatrészeinek felhasználása más járművekhez, kerti vagy szobai dísztárggyá tétel stb.).

(hu.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Bogár)
 
 
0 komment , kategória:  Járműves szalvétáimhoz:  
Érdekességek sárga biciklis szalvétámhoz:
  2012-03-31 07:56:18, szombat
 
 

Link

Kampány egy sárga biciklivel
2012.02.02. 10:50 - The Strange


A tavaszi/nyári reklámkampányok sorában Sonia Rykiel divatfotói következnek. A márka arca Constance Jablonski, akivel én általában meggyőzhető vagyok, ha pedig még egy sárga versenybiciklit is a képekre csempésznek, akkor még inkább!

Remek képek.



Link



Link



Link



Link

(strange.blog.hu/2012/02/02/kampany_egy_sarga_biciklivel)

IT Shop: Vásároljon bugyit sárga bicikli árnyékában!
| 2011.09.06. 21:07 - Velvet

A minap egy új típusú Women's Secret üzlet megnyitóján jártunk a budapesti Mammut Bevásárló- és Szórakoztató Központban. Igen, tudjuk, itt már korábban is volt egy boltja a spanyol cégnek, de most átalakították, hogy ne csak a termékek, hanem a környezet is kellően cuki, bohó, ám mégis intim legyen, és úgy gondolták, hogy a berendezés megváltoztatása elég nagy horderejű ahhoz, hogy a sajtót is meghívják az újranyitásra.

A WS állítólag azért alakítja át lassan boltjait, mert úgy gondolják, hogy egy fehérnemű-üzletnek nem kell feltétlenül túlzottan letisztultnak, szinte ridegnek lennie. A cél érdekében profi dekoratőrrel készíttettek önmagán túlmutató, pasztellszínekben tobzódó boltdíszletet: a polcok alján lévő kerék a haladást szimbolizálja, a berendezés pedig félévente változik, nehogy elunja a kedves vásárló. Elmentünk, és megnéztük, ha pedig kíváncsi arra, hogy mire a hacacáré, kattintsa végig galériánkat!




Link

Az IT Shop megnyitóján szemügyre vehettük az új, őszi kollekciót is. Akik rajonganak a mesefigurákért, azok most a Micimackót ábrázoló fehérneműk és pizsamák között tobzódhatnak, akik gyermeki énjük helyett a nőies oldalukat szeretnék inkább érvényesíteni, azoknak az Antique kollekciót ajánlják. Ők ebben a szezonban a lilás, barnás, szürkés árnyalatú és virágmintás holmik közül válogathatnak.



Link

Továbbra is kaphatóak a Basic néven futó alapdarabok, és hát, manapság mit érne egy fehérnemű-gyártó cég saját alakformáló fehérneműk nélkül, igen, van az is. Visszatér a romantikus Chelsea kollekció is, de aki az élénk színeket és a vicces feliratokat kedveli, most nem találja meg a számítását, az utcai kollekciónál épp a barna és a kék dominál apró mintákkal. A kínálat nagyon hasonló más divatüzletekéhez, például a barna alapon fehér pöttyös ruhához hasonló darabot láttunk pár napja a Tescóban, és a barna rövidnadrág is ismerős lehet.

(velvet.hu/blogok/tejbenvajban/2011/09/06/it_shop_vasaroljon_bugyit_sarga_bicikli _arnyekaban/)


Józsi nővér és a sárga bicikli

Magyar cím : Józsi nővér és a sárga bicikli

Év 2005

Időtartam 60 perc

Szín színes

Rendező Zsigmond Dezső

Szereplők Székely József

Operatőr Bálint Arthur

Vágó Koncz Gabriella, Fodor Lili

Hang Balogh Balázs

Producer Buglya Sándor

Gyártásvezető Szederkényi Miklós

Gyártó Dunatáj Alapítvány

Történet (story, leírás, bemutatás)

Székely József, a legmagasabban fekvő erdélyi községben, Kommandón teljesít egészségügyi asszisztensi szolgálatot. Itt, a világtól elzárva különösen egymásra szorulnak az emberek. Józsi nővér ,,mentőautója" - jellegzetes sárga biciklije - a falu legkülönbözőbb pontjain tűnik fel: betegek házai, a rendelő, a sportpálya, a kocsma előtt...
(www.filmtett.ro/film/284/jozsi-nover-es-a-sarga-bicikli)




Link



Link

És végül egy fiatalok által készített kis film, ahol sajnos valaki irigy lesz a sárga biciklire és gazdájára,de a gond részint megoldódik a film végére:

 
 
0 komment , kategória:  Járműves szalvétáimhoz:  
Ma beszerzett autós szalvétám:
  2011-12-09 18:54:50, péntek
 
  A szalvéta:



Link

A szalvétán szereplő autó fotója eredetiben:



Link
 
 
0 komment , kategória:  Járműves szalvétáimhoz:  
New York -i taxis szalvétámhoz
  2011-11-18 10:40:38, péntek
 
 

Link

A taxizás nagyon egyszerű és kényelmes megoldás New Yorkban, ahol autózni nagyon bajos, parkolóhelyet találni szinte lehetetlen és hamar elszállítják a tilosban parkolókat. Nem beszélve a dugókról amik szintén mindennaposak, ezeken taxival sem lehet egykönnyen átjutni. Mindenesetre alkalmi közlekedésre a lakosságnak így is a taxi a legideálisabb. Turistáknak viszont érdemes résen lenni, nehogy a tudatlanságukat kihasználva csapják be őket.
A taxizás, illetve a taxi sokáig egyet jelentett a Checker cég taxijaival. Számos modelljük közül a Marathon és a Superba vált igazi New Yorki sárga-taxivá, és így egyúttal világhíresen az amerikai taxi megfelelőjévé. Mára azonban már mind eltűntek: a cég nyolcvanas évek eleji megszűnése után végül 1999-ben szanálták az utolsókat is, melyekre árverésen lehetett licitálni. Helyüket modernebb, korszerűbb járművek vették át (Chevy Impala, Chevy Caprice, Ford Crown Victoria, stb.), illetve ezek már a Checker-éra alatt is megjelentek. Jelenleg a taxik 28%-a, már korszerű, hybrid taxi, melyek károsanyag kibocsátása sokkal kisebb, mint elődeiké.

(hu.wikipedia.org/wiki/New_York)
 
 
0 komment , kategória:  Járműves szalvétáimhoz:  
Verdák rajzfilmes szalvétáimhoz:
  2011-11-02 19:11:00, szerda
 
 

Link

A Verdák egy számítógép-animációs film a Pixar Animation Studios műhelyéből, melyet a Walt Disney Pictures mutatott be az Egyesült Államokban 2006. június 9-én. Az Egyesült Királyságban 2006. július 28-án került a mozikba.

A filmet John Lasseter (Toy Story - Játékháború, Egy bogár élete, Toy Story - Játékháború 2.) rendezte. A történet egy olyan világban játszódik, amit antropomorfizált autók és más járművek népesítenek be, akiknek hangját többek között Owen Wilson, Bonnie Hunt, Paul Newman, Cheech Marin, Tony Shalhoub, John Ratzenberger, George Carlin, Larry the Cable Guy, Richard Petty és Darrell Waltrip szolgáltatja. A film G besorolást kapott az amerikai korhatármegállapító-bizottságtól, az MPAA-tól.

A film premierje 2006. május 26-án volt a Lowe's Motor Speedway-en az Észak-Karolina-i Concordban, amire 30 000 jegyet értékesítettek.

A Pixar már dolgozik a folytatáson, mely a Verdák 2 (Cars 2) címet viseli majd. A filmet 2011-re tervezik.

Cselekmény :

Villám McQueen a Szelep Kupa versenyének zöldfülű újonca. Mérhetetlenül elbizakodott, arrogáns, megbecsülést nem mutat csapata iránt, másokkal se nagyon törődik, csakis az érdekli, hogy ő legyen az első újonc, aki megnyeri a Szelep Kupát és egy rendkívül jövedelmező szerződéshez jusson a Dinocóval. Igen ám, de a futam hármas holtversenyt hoz McQueen, az állandó második és a szabályokra fittyet hányó Joe Komposztor és a veterán King között.

A verseny után Villám és szállítókamionja, Mack országon átívelő éjszakai útra indul Kaliforniába, a mindent eldöntő megmérettetés helyszínére. Mivel mindenáron először akar odaérni, Villám nem engedi Macket aludni a pihenőhelyen. Mialatt Villám hátul alszik, négy tuning országúti verda szórakozni kezd Mackel, amitől az álmos kamion egy pillanatra lehajt az útról, épp elég időre, hogy kinyíljon a hátulja, s az alvó Villám kiguruljon az országútra. Villám kétségbeesetten próbálja utolérni Macket, de eltéved és egyedül találja magát az éjszaka közepén a félreeső 66-os úton; megpróbál visszajutni az országútra, de ez nehezen megy fényszórók híján.

A fényszórók nélkül száguldozó autó rövidesen szemet szúr egy kisvárosi seriffnek. Vad üldözés veszi kezdetét, ami azzal ér véget, hogy McQueen feldúlja egy elfeledett sivatagi kisváros, Kipufogó-fürdő főútját. Villámot elfogják, bilincsbe verik és bíróság elé állítják. A helyi idősödő bíró, Doc Hudson először ejteni akarja az ügyet és megszabadulni McQueentől, ám Sally, a 2002-es Porsche színre lép és meggyőzi a dokit, hogy Villám maradjon és javítsa meg az utat, amit tönkretett.

Eleinte Villám McQueen arrogáns marad és csak magára gondol, s minél előbb le akar lépni Kipufogó-fürdőből, hogy a kaliforniai versenyre jusson. Egy szökési kísérlet és egy elfuserált útjavítás után Doc Hudson kihívja Villámot egy sivatagi futamra. Ha McQueen nyer, elhagyhatja a várost. Ha a doki nyer, Villám köteles eleget tenni az ítéletnek és Doc utasításait követni. Villám nevetve megy bele a könnyű próbába, s hatalmas előnyre tesz szert, míg Doc a startvonalnál marad. Villám megpróbál bevenni egy éles kanyart a porban, ám lerepül az útról, egyenesen egy kaktuszosba, éppen ahogy Doc gondolta. A versenyt Doc nyeri.

Az elkövetkezendő néhány napban Villám fokozatosan ismeri meg a városkát és lakóit. Megtudja, hogy a szinte elhagyatott város életét a 40-es országút építése zökkentette ki a mindennapjaiból, évtizedekkel ezelőtt. McQueen összebarátkozik az együgyű, de hűséges vontatókocsival, Matukával és Sallyvel, a Porschével. Sally megmutatja Villámnak, miért is szereti Kipufogó-fürdőt, s elmeséli neki, mennyire kiemelkedő volt a város turizmusa a 66-os út mentén, ami az autópálya megépítésével teljesen eltűnt.

Villám kezdi megkedvelni Kipufogó-fürdőt, de továbbra is izgatja az a sivatagi éles, poros kanyar. Doc tanácsokat ad neki ezzel kapcsolatban, de McQueen figyelmen kívül hagyja az öreg járgány látszólag nevetséges utasításait. Ezután Villám felfedezi, hogy Doc Hudson egykor nagy versenyző volt, háromszoros Szelep Kupa bajnok az '50-es években, egészen addig, míg egy súlyos baleset véget nem vetett karrierjének. Miután Villám rájött titkára, a doki fülest ad a médiának McQueen hollétéről, amiről egy hete nem tudtak semmit. Villám gyorsan felszívódik, hatalmas médiafelhajtással Kaliforniába jut.

Kaliforniában, a bajnoki futamon Villám képtelen koncentrálni, mert esze folyton Sallyn és Kipufogó-fürdőn jár. Gyengén kezd neki a versenynek, ám miután felfedezi, hogy sok barátja eljött Kipufogó-fürdőből, hogy csapataként segítsék, csapatfőnökként Doc Hudsonnal (a régi #51 ,,Csodálatos" Hudson Hornet festéssel) az élen, McQueen összeszedi magát. Felzárkózik, majd a vezetést is megszerzi az utolsó körben, köszönhetően annak, hogy végre megértette a doki tanácsát az éles sivatagi kanyarról.

Mikor már úgy tűnik, Villámé lesz a bajnoki cím, Joe Komposztor, utolsó elkeseredett lépésként szántszándékkal kilöki Kinget, aki többször megpördülve tengelye körül súlyos balesetet szenved. Villám, emlékezve Doc balesetére, ami véget vetett karrierjének, lefékez a célvonal előtt, zöld utat adva Komposztornak az első helyhez, és visszamegy segíteni Kingnek; áttolva őt a célvonalon méltó befejezést biztosít számára. Joe Komposztor megnyeri a Szelep Kupát, de a közönség kifütyöli, csodálatukat Villám McQueen nyeri el önzetlenségéért és megbecsülésének kimutatásáért. Noha a Dinoco felkínálja neki, amiről álmodott, Villám úgy dönt, régi szponzoránál, a Rust-Eze-nél marad, és visszamegy Kipufogó-fürdőbe - teljes versenycsapatával egyetemben. McQueennek köszönhetően a város turizmusa fellendül, s a település megmenekül a lassú vegetálástól.

Háttér :
Ellentétben a legtöbb animált autótól, a film járműveinek szeme a szélvédőn helyezkedik el. Bob Pauley produkciós designer szerint John Lasseter a kezdetek óta a szélvédőn képzelte el a szemeket. Először is, ez megkülönbözteti a karaktereket a sokkal általánosabb ábrázolástól, ahol az apró szemek a fényszórók helyén jelennek meg. Másodszor pedig, úgy érezte, ha a szemek lent vannak, közel a szájhoz, az autók legelején, a szereplők sokkal inkább emlékeztetnek kígyókra. A szélvédőre helyezett szem jóval emberibb hatást kölcsönöz, illetve így a teljes autó része lehet a karakter animációjának."

Az eredeti forgatókönyvet 1998-ban írták meg, s a producerek a Verdákat közvetlenül az Egy bogár élete után kívánták elkészíteni, 1999 eleji bemutatóra. Ám a filmet jegelték, s a Toy Story - Játékháború 2 munkálatai vették át a helyét. Később, mikor ismét előtérbe került a produkció, több nagyobb változtatást is véghezvittek a történeten.

A film munkacíme 2001-ben A 66-os út (Route 66) volt. 2002-ben azonban megváltoztatták, hogy elkerüljék a bármiféle kapcsolat feltételezését az 1960-as évekbeli, azonos című tévésorozattal.

Eredetileg 2005. november 4-ére tervezték a bemutatót, de nem sokkal az előzetes 2004 végi debütálása után 2006. június 9-ére változtatták, így nyári premiert biztosítottak a filmnek, a DVD kiadás pedig ebből következően 2006 telére tevődött. A Verdák helyett a Csodacsibét mutatta be a Disney 2005. november 4-én.

A Verdák a néhai Joe Ranft utolsó munkája; irónikusan, autóbalesetben halt meg 2005-ben. A készítők az ő emlékének ajánlják a filmet.

Kritikai fogadtatás :

A kezdeti kritikusi reakciók alapvetően pozitívak voltak. A Chicago Sun-Times publicistája, Roger Ebert három csillagot adott a filmnek (a lehetséges négyből), s azt mondta: "A filmet élvezet nézni és nagyszerű szórakozás, de hiányzik belőle az a plusz, amit a Pixartól megszokhattunk". Stephen Hunter a Washington Posttól "nagyszerű mókának" hívta a filmet és négy csillagra értékelte (a lehetséges négyből). Ugyanakkor Manohla Dargis a The New York Timestól kedvezőtlenül nyilatkozott a produkcióról, kritikával illetve a filmben túlnyomóan szereplő mechanikus karakterek és tájak létét és az élőlények hiányát. Christy Lemire, az Associated Press munkatársa írásában kiemelte a cselekmény hasonlóságát az 1991-es Doc Hollywood című filmével. Lisa Schwarzbaum az Entertainment Weeklyben szintén megemlítette ezt a hasonlóságot, noha ő sokkal pozitívabban nyilatkozott és ötös alát adott a filmnek. Ámbár a film az eddigi leggyengébb értékelést kapta a Pixar-művek közül, még így is “igazoltan friss" 77%-os minősítést érdemelt ki a Rottentomatoes.com-on, ahol a kritikusok krémje 78%-ot adott a Verdáknak.

A filmet a Heartland Filmfesztiválon "Truly Moving Picture" díjjal jutalmazták. John Lasseter rendező elnyerte a 2006-os Will Rogers Awardot az alkotásnak a 66-os útra gyakorolt pozitív hatásáért.Díjak és jelentősebb jelölések [szerkesztés]

Oscar-díj
jelölés: legjobb animációs film
jelölés: legjobb eredeti betétdal (Randy Newman: Our Town)

Golden Globe-díj
díj: legjobb animációs film

BAFTA-díj
jelölés: legjobb animációs film

Grammy-díj
jelölés: legjobb válogatásalbum - film, televízió vagy más vizuális média
jelölés: legjobb dal - film, televízió vagy más vizuális média (Randy Newman: Our Town)

Broadcast Film Critics Association Awards
díj: legjobb animációs film

Hollywood Film Festival
díj: az év animációja

National Board of Review, USA
díj: legjobb animációs film

PGA Golden Laurel Awards
díj: legjobb animációs film

People's Choice Awards, USA
díj: kedvenc családi film

Southeastern Film Critics Association Awards
díj: legjobb animációs film

World Soundtrack Awards
díj: legjobb eredeti filmbetétdal (Randy Newman, James Taylor: Our Town)
(Forrás és további információk: hu.wikipedia.org/wiki/Verdák)




Link

Vannak hasonló csereszalvétáim is, ha valaki meg szeretné őket nézni, a következő linkre kattintva nézheti meg őket, s ha megtetszik valamelyik, az Általános rovatban megadott e-mail címemen jelezze:Link

 
 
0 komment , kategória:  Járműves szalvétáimhoz:  
Chuggington -os szalvétámhoz:
  2011-09-24 22:17:17, szombat
 
 

Link

Ez egy angol rajzfilmsorozat.A három lelkes újoncról szól, Wilsonról, Kokoról és Brewsterről, akik sok más tudnivaló mellett, a vasúti közlekedés szabályait is most sajátítják el. A fiatal mozdonyokra kalandok egész sora vár Chuggington városában, melyek során nemcsak saját magukról, de a körülöttük levő világról is sokat tanulnak. Miközben folyamatosan felfedezik az élet apró csodáit és számtalan közös kalandot élnek át, mindezek hatására megnő az önbizalmuk és megtanulják mik az alapvető értékek a világban, amelyben élünk.

(http://meseletoltes.atw.hu/)
 
 
0 komment , kategória:  Járműves szalvétáimhoz:  
Hot Wheels-es szalvétámhoz:
  2011-08-23 21:05:55, kedd
 
 


Link

A Hot Wheels egy modell autó gyártó cég a Mattel tulajdonában, mely 1968-ban kezdte pályafutását.

Eredetileg az autókat és teherautókat 1:64-es méretarányban gyártották azért, hogy a Hot Wheels autópályakészletekhez használják őket. Pár éve már sokféle, nagyon részletes modellt gyárt a Hot Wheels a felnőtt gyüjtők számára, köztük Forma 1-es és Nascar autókat. Mégis a legelterjettebb és legnépszerübb az 1:64-es méretarányú kisautók, ebből van a legtöbb eladásuk világszerte.

A Hot Wheels terméksorozat különféle pályákat és járműsorozatokat takar.

pl. Sizzlers - Újratölthető elektromos autók. Hot Line Trains - Hot Wheels vonatok. R-R Rumblers - Motorkerékpárok és Hot Birds - Repülőgépek.

A Hot Wheels sok forradalmi jellemzővel indult a játékautópiacon. A legnagyobb újítása azok a szabadon futó kerekek voltak, amik révén a Hot Wheels autók gyorsabbak voltak kortársaiknál. Kifejezetten arra tervezték őket, hogy az erre a célra gyártott két sávos műanyag autópályán hurkokat és ugrásokat hajtsanak végre minél gyorsabban.

Az autópályát C-kapocs segítségével egy asztalhoz, vagy székhez erősitették és a gravitáció segítségével már indulhatott is a verseny. A későbbi készletekben már volt kezdőkapu és olyan célzászló, amit az első célba érkező autó hozott működésbe, így nem volt kétséges: ki az első.

A leghíresebb készletek közül az egyik volt az 1970-es Mongoose & Snake Drag Race Set, amit az 1990-es évek folyamán már 500 $- ért árultak. Azóta persze újra gyártják a másolatait.
A jó gurulási képességen felül ezeket a modelleket meg lehetett különböztetni a Spectraflame festésről. Először fényezték a gépkocsi karosszériák csupasz fémét, azután bevonták őket egy tiszta színes lakkba. Antifreeze-ként, Magenta-ként és Hot Pink-ként adták vissza az autók egzotikus színeit.

Azok a modellek, amiket kibocsátottak, Show Car-ok, Hot Rods-ok, Muscle Car-ok voltak, amik minden más gyártótól megkülönböztették a Hot Wheels-t.

A Hot Wheels Története

1968

Elliott Handler, a Mattel Co. alapítója úgy döntött, hogy készít egy sorozat játékautót. Részt akart szerezni az autómodellek hatalmas piacából. Egy kis részt, amit akkor a brit vállalat uralt, a Lesney Matchbox. Bár a cég akkori vezetése úgy gondolta, hogy ez rossz ötlet, az autók mégis sikeresek lettek.

1968-ban tizenhat modellel kezdődött minden. Ebből tizenegyet Harry Bentley Bradley tervezett, többek között az első modellt is ami egy sötétkék Custom Camaro volt.

Bár Bradley az autóiparból volt, nem tervezett müködőképes, igazi autót. Egy próbálkozása mégis volt, Mike és Larry Alexanderrel együtt építették a Dodge Deora fantázia-autót. Figyelemreméltó terve volt még a Custom Fleetside, aminek az alapja egy 1964-es Chevrolet El Camino volt.
Az autók mindegyikét jellemezte a Spectraflame festés, a speciális felfüggesztés és a Red Line gumi kerekek. Plusz az Amerikai tipusok, Hot Rod-ok és prototpusok arzenálja.

Ezen jellemzők összessége alapozta meg a Hot Wheels sikertörténetét.

1969

Ahogy a speciális jellemzők adottak lettek, a Mattel nagy számban elkezdte gyártani a Hot Wheels autókat.

Közben a Matchbox-nál teljesen át kellett formálni a perspektívát, mert a verseny egyre nagyobb lett és nem akarták elveszteni a piacvezető szerepüket.

Harry Bentley Bradley nem hitt a Hot Wheels sikerében és ott hagyta a Mattelt, hogy visszamenjen az autóiparba. Ira Gilford éppen távozott a Chrysler-től, és átvette Bradley munkáját. Egyből belevetette magát az új Hot Wheels sorozat tervezésébe.

A Hot Wheels leghíresebb modelljei közül néhány, mint például a Twin Mill és a Splittin Image, Ira Gilford rajztáblájáról származott.

A siker az 1968-as sorozatot szilárdította meg az 1969-es kibocsátással.

A Hot Wheels valójában a kicsi játékautómodellek legfontosabb márkáját alapította meg az USA-ban. A Splittin Image, a Torero és a Twin Mill voltak a Show & Go sorozat első darabjai és az első tervek, amik a Hot Wheels égisze alatt születtek.

A Beach Bomb kezdeti prototipusai hűen követték a VW busz alakját és volt két szörfdeszkája, ami kilógott a hátsó ablakon. A Hot Wheels-nél ebben az időben arról akartak meggyőzödni, hogy minden autó, minden pályán és minden játékkészleten használható legyen. A tesztek sajnos azt mutatták, hogy ezt a korai verziójú Beach Bomb-ot át kell alakítani, mert nem fért el a pályákon, tehát a nyomtávon kellett változtatni, ráadásul nagyon orrnehéz volt, ezért a gyors kanyarokban mindig kisodródott.

A Hot Wheels dizájnerek, Howard Rees és Larry Wood kénytelenek voltak változtatni. Kiterjesztették az oldal lökhárítókat,hogy teljesen elfoglalja a pályafészket, a tetőt kivágták és felváltotta egy teljes hosszúságú napfénytető, hogy csökkentse a gravitáció központját.

Az első tipusú Beach Bomb-ot a gyüjtők széles körében az egyik legnagyobb ritkaságnak tartják. Ismeretlen számban gyártották, és a Mattel az alkalmazottaknak ajándékozta őket.

Mára kb. 25 db. maradt fenn ebből a modellből.

A második javított verziójú Beach Bomb mai értéke állapottól függően akár 600 $ is lehet ami kb. 112.000-ft.

Az első tipusú Beach Bomb-ról csak egy adat van az értékével kapcsolatban. Egy mélyen tisztelt és széles körben ismert Hot Wheels gyüjtő a múlt évtizedben 70.000 dollárt fizetett egyetlen példányért ez kb. 12.600.000 - ft.

A Hot Wheels Collectors Club korlátozott darabszámban 2002-ben kibocsátotta az első tipusú Beach Bomb-ot egy új, frissített változatban.

1970-es évek

1970 egy másik jó év volt a Hot Wheels számára. Ez volt az az év, amikor megjelent a Sizzlers sorozat.

Howard Reesnek, aki Ira Gilforddal dolgozott, elege lett abból, hogy autókat tervez. Más munkát szeretett volna. Rees-nek volt egy jó barátja, Larry Wood. Még a Fordnál dolgoztak együtt. Rees tartott egy bulit, ahová meghívta Larry-t és ott felajánlotta neki, hogy dolgozzanak együtt a Hot Wheels-nél. Larry elfogadta a felkérést és egy hét múlva már a Mattel-nél dolgozott. Az első terve a Try Baby volt.

Egy másik tervező, Paul Tam, csatlakozott Larryhez és Ira Gilfordhoz. Paul első tervei a Hot Wheels-nél a Whip Creamer volt. Paul Tam 1973-ig dolgozott a Mattelnél. A sok futurisztikus terv közül néhány amit Paul Tam tervezett: Evil Weevil, Open Fire, Six Shooter és a Double Header amit Larry Wood-al közösen tervezett.
A Hot Wheels-nek 1972 és 73 egy visszaesést hozott. Kevés új modellt terveztek és 1973-ban a legtöbb modellnek megváltoztatták a színét. Megszűnt a Spectrafame fényezés. Helyette egy olcsóbb, ragyogó fényű zománcfestékre cserélték az autók színeit.

1974-ben a Hot Wheels elkezdte használni a Flying Colors szlogent és rikító emblémákat, különleges festésterveket adott az autóknak, amik segítették az eladásokat újraéleszteni. Az 1968-as kis surlódású kerekekkel ez az újítás forradalmi volt ebben az iparágban.

1977-ben a Redline kerekeket megszüntették, eltüntek a piros csíkos Polygas gumiabroncsok. Ezzel a gyártás költségeit akarták lefaragni, hogy továbbra is versenyképes ára maradjon a Hot Wheels-nek.


1980-as évek

A 80-as évek elején kezdődött az a folyamat, ami meghatározta a későbbi alapokat, és jutatta a Hot Wheels-t a mai magasságokba.

1981-ben bemutatták a Hot Ones kerekeket, aminek arany festése volt és egy speciális vékonyabb tengellyel voltak szerelve a gyorsabb futás érdekében.
A Hot Wheels elkezdett egy új vonalat. A kisebb takarékosabb autókról is készíteni kezdte a modelleket. Ilyen volt például a Pontiac Fiero, vagy a Dodge Omni 024.

1983-ban bemutatták a Real Riders sorozat új kerekeit is, valódi guniabroncsai voltak, és egy komolyabb szintre emelték ezeket a modelleket az olcsobbaktól. A tény ellenére, hogy nagyon népszerű volt a Real Riders, a magas gyártási költségek miatt csak rövid életű sorozat volt.
A 80-as évek végén bemutatták a Blue Card-ot, ami a Hot Wheels autók jellegzetes csomagolása lett. A mai napig ezt használják, különféle grafikákkal.

1990-es évek

Az 1995-ös év talán az egyik legnagyobb változást hozta a Hot Wheels számára. Sorozatokra bontották az egy éven belül kiadott modelleket. A Treasure Hunt széria is ebben az évben kezdte a pályafutását, de erről bővebben majd később. A többi sorozat általában négy autót tartalmazott, olyan festéktervekkel, amik követtek egy témát, más szóval sorozatok voltak.

Az eladások hihetetlen mértékben megnőttek ebben az évben a sorozatoknak köszönhetően. Minden gyüjtő azt szerette volna, hogy minden szériából minden darab meglegyen neki. Elindult a vadászat, hogy mindenki megtalálja a hiányzó darabot. Ez azt hozta magával, hogy bizonyos modellek hiánycikké váltak és nem csak az Egyesült Államokban. Innentől kezdve az ár a "csillagos ég".

1997-ben a Hot Wheels, Kyle Petty Nascar vezetővel aláírt egy megállapodást, és elkezdték gyártani a Nascar versenyautók másolatait.

A következő képek saját gyüjteményből vannak, mind első kiadású, és az egyiken látható Kyle Petty.

1999-ben a Hot Wheels aláírt egy másik megállapodást öt Forma 1-es csapattal. Így a Forma 1-es autók gyártása is beindult.

2000-től napjainkig

2000

A Hot Wheels-hez dizájnerek új generációja került. Eric Tsherne és Fraser Campbell, továbbá Paul Tam korábbi tervező fia, Alec Tam csatlakozott a tervező csapathoz. Közülük még sokan ma is a Mattel-nél dolgoznak.

2001

Ennek az évnek a folyamán a Hot Wheels 240 modellt bocsátott ki. Ebböl 12 darab T-Hunt, 36 darab First Editions és 12 Segment szériát, melynek mindegyike 4 darab modellt tartalmazott.
2002

2002-ben 12 darab T-Hunt, 42 darab First Editions és 15 Segment széria jelent meg.

2003

Ebben az évben ünnepelte a Hot Wheels a 35. születésnapját. Ebből az alkalomból készítettek egy animációs filmet, melynek a címe: Hot Wheels Highway 35 World Race. Ezt a filmet különleges grafikák és 35 klasszikus Hot Wheels autó jellemezte.

Egy másik ünnepi pillanat volt még az évfordulón: bemutatták a Deora II teljes méretű modelljét a Los Angelesben található Petersen Automotive múzeumnál.


2004

2004-ben 100 új modellt adtak ki, amit Hot 100-ra kereszteltek. Ezek közül sok karikatúraszerű újdonság látott napvilágot. Ezeket különböző szériákra bontották. Tooned, Blings, Hardzone, Crooze, Fatbax.



A Mattel nagy reményeket fűzött az új szériákhoz, de az eladások alapján nem lettek sikeresek.



2005

Ebben az évben, 12 T-Hunt, 10 Track Aces, 50 Segment szériás és 50 egyéb modellt gyártott a Hot Wheels.



2006

2006-ban 38 First Editions, 12-T-Hunt, 12 Track Aces, 60 darab Segment szériás és 96 darab egyéb modellt adtak ki.

2008

Ebben az évben ünnepli a Hot Wheels a 40. születésnapját, ezért rengeteg különleges kiadással készül a Mattel.


Gyüjtők

Az évek folyamán a Hot Wheels modelleket javarészt gyerekek gyüjtötték, de az elmúlt tizenkét évben a felnőtt gyüjtők száma megsokszorozódott. A Mattel becslése szerint a világban 41 millióra tehető azoknak a száma, akiknek valamilyen Hot Wheels termék megtalálható az otthonában. Egy átlagos felnőtt gyüjtőnek több mint 1500 darab modellje van a felmérések szerint, míg a gyerekek körében ez a szám 41 darab. Ennek a gyüjtői őrületnek a kezdete a T-Hunt széria megjelenésével, 1995-re tehető. Persze vannak, akik régebb óta élnek együtt ezzel a szenvedéllyel. A nagy gyüjtők körében nem ritka a 10, 20, sőt 30 ezer darabos kollekció is. Általálában ezeknek a gyüjteményeknek már külön helységet alakítanak ki, amik leginkább egy múzeumra hasonlítanak.


(Forrás és további információk, képek:http://hotwheelsmodellek.mindenkilapja.hu/html/18011637/render/hot-wheels-s tory)

Ebből a szalvétából jelenleg egy cseredarabom van, ha valaki szeretné velem , jelezze az "Általános" rovatban megadott e-mail címemre.
 
 
0 komment , kategória:  Járműves szalvétáimhoz:  
A Tour de France-ról:
  2011-07-24 21:27:49, vasárnap
 
  Ma beszerzett szalvétám és a ma befejeződött (júl. 2-24-ig tartó) Tour de France eseménye késztetett arra, hogy kicsit többet akarjak megtudni erről az eseményről. A szalvéta mintája igaz nem újdonság gyűjtők körében, de érdekes minta , s érdemesnek tartottam arra, hogy kicsit többet tudjak meg mintájáról.





Link

A Tour de France vagy más néven Le Tour vagy La Grande Boucle a világ legismertebb országúti kerékpárversenye, amelyet 1903 óta évente megrendeznek. A háromhetes verseny Franciaországban és a szomszédos országokban zajlik. A táv szakaszokra bomlik - egyik településtől a másikig - mindegyik egy-egy külön verseny. Az időeredményeket versenyzőnként összesítve állapítják meg a végső sorrendet, ami alapján kiderül, hogy ki nyeri a Tourt.

A Tour története

1903-ban Henri Desgrange találta ki újonnan alapított L'Auto című lapja népszerűsítésére, hogy 6 szakaszból álló kerékpárversenyt hirdet a hazafias hangzású "Le Tour de France" néven. A versenyen, amely július 1-19-ig tartott és összesen 2428 km hosszú volt, hatvanan vettek részt, a győzelmet 25 km/h átlagsebességgel Maurice Garin szerezte meg. A győzelemért járó 3000 frankkal együtt az akkori időkben szép összegnek számító 6075 frankot keresett. A 21. helyen utolsóként célba érkező Millocheau már több mint 64 órás hátrányt szedett össze. Garin mind a mai napig tart egy rekordot: ő nyerte a Tourt a valaha volt legnagyobb különbséggel, 2 óra 47 perccel a második helyezett előtt.
Az első évek botrányai (pl. 1904-ben kizárták az első négy helyezettet) és a kemény körülmények (rossz minőségű, többnyire macskaköves utak, kezdetleges technika, rettenetesen hosszú, 400 km-es szakaszok) ellenére is megmaradt, sőt megerősödött a verseny. 1910-ben, a hegyi szakaszok bevezetésekor a Tour már július 3-31-ig tartott, 4734 km-en és 15 szakaszon át haladt a párizsi befutóig. A hegyi szakaszok felborították az addigi erőviszonyokat, hiszen a hegyek más versenyzői alkatot és teljesen más technikát kívántak mint a sík szakaszok.
Az első világháborút követően újra megszervezték a Tourt és 1919-ben bevezették az összetettben élen álló versenyző megkülönböztetésére a sárga trikót. A két háború között a szakaszok száma és a táv is tovább nőtt, 1926-ban elérve a rekordnak számító 5745 km-t. 1927-ben tesznek először kísérletet a csapatonkénti indításra, azaz a csapatidőfutamra, ám a terv nem válik be.
1930-ban a márkák csapatait nemzeti csapatok váltják fel, a rádió először ad élő közvetítést a Tourról és megjelenik a mezőnyt kísérő reklámkaraván is. 1934-ben a verseny átlagsebessége először lépi át a 30 km/h-t. 1935-ben vezetik be a piros zászlót, ekkor rendezik az első egyéni időfutamot és ekkor veszíti életét a Galibier-n történt bukása után Francisco Cepeda, aki a verseny első halálos áldozata.
1936-ban Desgrange a főszerkesztői poszt mellett a versenyigazgatói feladatokat is helyettesére, Jacques Goddet-ra bízza. 1937-ben nyeri az első olyan versenyző a Tourt, aki váltós kerékpárt használ. Desgrange 1940-ben meghal, emlékét a sárga trikón is látható HD monogram, valamint egy emlékmű a Col du Galibier-n őrzi.
A háború után az 1944-ben megszűnt L'Auto című lap helyett Goddet 1946-ban megalapítja a L'Équipe nevű sportújságot, ami máig a legolvasottabb francia sporttal foglalkozó napilap. Az új lap veszi át a háború után először 1947-ben megtartott Tour rendezését is. Goddet egészen 1986-ig tevékenykedik versenyigazgatóként, emlékműve a Col du Tourmalet-n található.
A következő években a Tour dinamikusan fejlődik, 1958 az első élő televíziós közvetítés éve, 1967-ben rendezik az első prológot, egy évvel később elvégzik az első hivatalos doppingellenőrzést is, 1986-ban pedig az indulók száma meghaladja a 200 főt.
Goddet helyét 1988-ban Jean-Marie Leblanc veszi át, aki elődeihez hasonlóan sportújságíró és kerékpáros. 1998-ban a L'Équipe az A.S.O. tulajdonába kerül, akik a Tour igazgatója mellé elsősorban a gazdasági ügyek koordinálásáért felelős második igazgatót neveznek ki. De a Tourral kapcsolatos lényeges kérdésekben továbbra is szinte kizárólagosan a versenyigazgató dönt.
Leblanc 2004-től 2006-os távozásáig feladatait fokozatosan átadja az új versenyigazgatónak, Christian Prudhomme-nak, aki mentorától eltérően korábban a rádióban dolgozott. Prudhomme újítása, hogy a versenyigazgató kocsija 2005 óta nem a mezőny előtt, hanem közvetlenül mögötte halad.
(Forrás és további információk:http://hu.wikipedia.org/wiki/Tour_de_France)

 
 
0 komment , kategória:  Járműves szalvétáimhoz:  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 9 
2017.04 2017. Május 2017.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 3343 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 176
  • e Hét: 3309
  • e Hónap: 25189
  • e Év: 154041
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.