Regisztráció  Belépés
bordat.blog.xfree.hu
--A jó sors szerzi;a balsors próbára teszi a barátokat-- A szorgalom hatalmas támasz a középszerű tehetség részére is borda tibor
1951.11.12
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/12 oldal   Bejegyzések száma: 111 
Ilyen durva lehet a 7-es busz a jövőben
  2017-11-15 14:37:11, szerda
 
  A Toyota bemutatta a jövő autóbuszát, a melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás Sorát. A Toyota azt tervezi, hogy 2018-ban megkezdi a tanulmányon alapuló sorozatgyártású autóbusz forgalmazását: az első széria várhatóan több mint 100 járműből áll majd, amelyek a japán fővárosban állnak szolgálatba a 2020-as tokiói olimpiai és paralimpiai játékokon.



A Toyota két cél szem előtt tartásával fejlesztette ki a Sora autóbusz-tanulmányt: az egyik, hogy a Mirai személyautóban, illetve targoncákban már működő hidrogén üzemanyagcellás hajtásból a lehető legtöbbet hozza ki a tömegközlekedés területén, a másik pedig, hogy a busz magasabb szintű kényelmet nyújtson az utasoknak.





A világ jelenleg egyetlen sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás személyautója, a Toyota Mirai, valamint a melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó technológiával hajtott targoncák, busz- és teherautó-tanulmányok után a Toyota bemutatta a világ első, az általa jegyzett környezetbarát hibrid technológiára alapuló hidrogén üzemanyagcellás technológiával működő, sorozatgyártásra érett buszát, a Sorát. A Toyota egy olyan busz megalkotására törekedett, ami környezetbarát működésével az egész világ és minden ember hasznára válik, ráadásul többet nyújt a közösség számára, mint egy egyszerű közlekedési eszköz. Az autóbuszt a Mirai üzemanyagcellás járműhöz (FCV) kifejlesztett Toyota üzemanyagcellás rendszer (TFCS) hajtja (ez a rendszer működik egyébiránt a Toyota FCV Plus és a Lexus LF-FC tanulmányban is), amely környezetbarát működése közben sem szén-dioxidot, sem egyéb káros anyagot nem bocsát ki. A Sora modellt nagy kapacitású külső elektromos csatlakozóval is felszerelték (9 kW maximális kimenet, 235 kWh teljesítmény), így természeti katasztrófák idején vészhelyzeti áramforrásként is használható.



Mivel a buszt olyan környezetben képzelték el, ahol minden időszakban sok - ugyanakkor erősen változó számú - utast szállít, a Toyota kiemelt figyelmet fordított a jármű kényelmére, biztonságára és nyugodt légkört teremtő belső kialakítására, hogy minden, rendszeresen ingázó ember kellemesen érezze magát utazás közben. A buszt olyan üléssorokkal is felszerelték, amelyek ülőlapja használaton kívül automatikusan felfelé csukódik, hogy helyet biztosítson a babakocsival vagy kerekes székkel közlekedők számára. Ha erre éppen nincs szükség, akkor az ülések lehajthatók, és extra üléssort kínálnak a többi utas számára.
Az autóbuszon belül és kívül felszerelt nyolc, nagy felbontású kamera tisztán látja a jármű körül feltűnő gyalogosokat és kerékpárosokat, és a biztonsági rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt egy esetleges veszélyhelyzetre. Mindezen felül a gyorsításvezérlés funkció megakadályozza, hogy a busz hirtelen rándulással nekilóduljon; a jármű finoman gyorsít álló helyzetből, hogy az állva utazó emberek ne veszítsék el az egyensúlyukat. Mivel a buszban nincs hagyományos sebességváltó, a fokozatváltással járó rántások sem törik meg a mozgás lendületét.



Az automatikus érkezésvezérlés érzékeli az útfelületre festett segédvonalakat, és automatikus kormányzással és lassítással úgy állítja be a járművet a buszmegállóba, hogy a járdaszegélytől 3-6 centiméterre álljon meg, legfeljebb 10 centiméterrel a kijelölt fel-és leszállási pont előtt vagy mögött (az autóbusz úgy áll be a megállóba, hogy kis távolság marad a jármű és a járdaszegély között). Ez megkönnyíti a babakocsival vagy kerekes székkel közlekedők fel- és leszállását. A buszközlekedés kihasználtságát, gyorsaságát és pontosságát - vagyis kényelmét - jelentős mértékben javítja a buszban megtalálható ITS Connect rendszer, ami jármű-jármű és jármű-infrastruktúra kapcsolattal biztosít biztonságos közlekedést, összehangolva a buszjáratok érkezését, és elsőbbséget biztosítva a tömegközlekedés számára a közlekedési lámpáknál.


Bár a dizájn a szokványos autóbusz-képet idézi, valójában nagyban különbözik a hagyományos autóbuszok dobozformájától. A jármű első és hátsó világítása LED-technológiával működik, és számos formai megoldás gondoskodik arról, hogy az üzemanyagcellás busz első pillantásra felismerhető legyen

 
 
0 komment , kategória:  Autó motor   
A nap képe: Egy 2,3 millió forintos új terepjáró
  2017-11-11 15:04:44, szombat
 
  Ha az ember Kínában él, nem biztos, hogy meglepetésként éri, hogy némely helyi autógyártó pimaszul alacsony áron kínálja új portékáját. Itt van például a Wuling Hong Guang S3 SUV, melyet átszámítva egy új Dacia Sandero belépő áráért lehet hazagurítani.
Nem biztos, hogy a legjobb minőségű anyagokból és a legmagasabb biztonsági előírásokat figyelembe véve készítette a GM helyi leányvállalata, a SAIC-GM-Wuling a nemes egyszerűséggel S3 névvel illetett Wuling Hong Guang terepjárót, de ha mással nem, árával könnyen nagy sikert arathat.


A méretes, hétszemélyes terepjáró kezdőára ugyanis nem több 56 800 jüannál, ami 2,29 millió forintnak felel meg. Ez jelenleg egy új, szintén alapfelszereltségű Dacia Sandero értékével egyezik meg, ám a csúcsváltozat sem több 81 800 jüannál (3,3 millió forint)



A modellt, amely egy Chevrolet terepjáróra hasonlít, természetesen csak Kínában lehet majd megvásárolni, és olyan modern extrák is helyet kapnak benne, mint a LED nappali menetfények és irányjelzők, 8 collos érintőképernyő, bőrborítású 2+2+3 kiosztású ülések és a minden sorban helyet kapott szellőzők és USB csatlakozók vagy épp a gyártó szerint luxust megtestesítő kvarcóra.



Olcsósága ellenére független keresztlengőkaros hátsó futóművet kapott, illetve nem hiányzik belőle a tempomat, a kipörgésgátló vagy épp a visszagurulás-gátló rendszer sem. A motorválaszték nem túl nagy: egy 1.5 literes benzines aggregát szívó, illetve turbós változata érhető el hozzá. Vajon mennyibe kerülhet előállítani, ha ezen az összegen a gyártónak még haszna is van?
 
 
0 komment , kategória:  Autó motor   
Meghízva még szexibb az új Porsche Panamera
  2017-11-11 13:53:31, szombat
 
  A TechArt Porsche Panamerája kapott néhány szélesítő elemet, új kerekeket, méretes szárnyat és egyéb kiegészítőket, hogy egy szinttel még kívánatosabb külsőt kölcsönözzenek neki. A 8 centivel ducibb limuzin csakúgy feszít az úton.
Egyes tanulmányok szerint az ideális kinézetű hölgy az, akin van egy kis felesleg, hisz ez összeegyeztethető a termékenységgel, illetve a gömbölyded idomok is szebbek a szemnek, mint a lapos, csont és bőr alkat.



Valahogy így érzünk az alábbi képek láttán is, melyeket a TechArtnak köszönhetünk, és az új Porsche Panamerát ábrázolják egy kis átalakítás után. A GT aero csomag új első és hátsó toldatokat, szélesített küszöböket és kerékíveket, valamint egy hatalmas hátsó szárnyat is magában foglal



Kiegészítésképp 22 collos Forgiato kéttónusú alufelnik teszik messziről is vonzóvá a stuttgarti ötajtóst, amely 8 centivel vált szélesebbé a munkálatok során. Arról, hogy ezt valaki rendelte magának vagy csak bemutató munkának szánta a cég, nem tudni, ahogy a belsőről sem kaptunk képeket, de a tuner nyitott a kabin egyediesítésére új bőranyagok és cérnák, másik kormány, szénszálas betétek és egyéb igényes kiegészítők felhasználása mellett.














 
 
0 komment , kategória:  Autó motor   
Veterán járgányok találkoztak
  2017-11-06 15:34:47, hétfő
 
 
















 
 
0 komment , kategória:  Autó motor   
85 milliárdos járműipari beruházás Magyarországon
  2017-11-05 14:43:12, vasárnap
 
  Digitális gyártástechnológia, K+F és a DriveGuard abroncs gyártása került Tatabányára annak a fejlesztési programnak az eredményeképpen a világ legnagyobb abroncs- és gumitermék-gyártójának magyar leányvállalata hajtott végre. Ez is a múlt hét eseménye, nézzük, mi történt még az autóiparban.



Rendhagyó esemény zajlott a közelmúltban az Audi Hungarianál: Miklós Edit alpesi síző az Audi Hungaria modern szélcsatornájában teljes sífelszerelését tesztelte. A teszt célja a testtartás optimalizálásával a légellenállás csökkentése, maximum 90 km/h szélerősségnél. A 250 négyzetméteres szélcsatorna épületében a Győrben gyártott Audi modelleket tesztelik és különféle aeroakusztikai vizsgálatokat végeznek az autókon. A 320.000 m3/óra maximális légtömegáramú szélcsatornában egy háromtonnás ventilátor gyorsítja a levegőt akár 160 km/órás sebességre, amely egy orkán erejű szélnek felel meg.




Befejezte fejlesztési programját és felavatta kibővített tatabányai üzemét a Bridgestone. 85 milliárd forintos beruházásának keretein belül a világ legnagyobb abroncs- és gumitermék-gyártójának magyar leányvállalata megkétszerezte gyárának alapterületét, évi 1,8 millióról 3,6 millió abroncsra növelte gyártókapacitását, valamint megháromszorozta munkavállalóinak számát. A Bridgestone gyárai közül, a világon elsőként a tatabányai gyárba építettek be egy új típusú mixert, amely jobb, egyenletesebb minőségű gumi alapanyagot állít elő az abroncsgyártáshoz. A jobb minőségű alapanyagból, mesterséges intelligencia alapú digitális gyártástechnológiájával készülnek a gumiabroncsok, amelyek minőségét 480 ponton méri és elemzi a rendszer.

 
 
0 komment , kategória:  Autó motor   
Előkerült egy titokzatos és igen furcsa autó
  2017-11-04 11:01:20, szombat
 
  Ennek a járgánynak mind a külcsínje, mind pedig a felhasználási lehetősége igen egyedi.
Oroszországban a napokban előkerült egy olyan jármű, melynek létezéséről igen kevesen tudtak. A mellékelt fotókon látható autó érdekessége, hogy nem négy, hanem nyolc kerékkel rendelkezik, és hogy nemcsak szárazföldön, hanem akár vízen is minden további nélkül képes közlekedni.


Az 1950-es években a cseljabinszki traktorgyár által készített furcsaság első blikkre egy nagy és nehéz járműnek tűnhet, a valóság azonban mást mutat. A mindössze 4,5 méter hosszú autó 1,9 méter széles és 1,49 méter magas, a tömege pedig alig 600 kilogramm, ugyanis a karosszériája teljes egészében könnyű alumíniumból készült.


A nyolckerékmeghajtású és frontajtós különlegesség a GAZ-M20 Pobeda főbb elemeinek felhasználásával készült, ennél több részletet viszont egyelőre nem lehet tudni róla.

 
 
0 komment , kategória:  Autó motor   
Már vadászik az autósokra
  2017-11-01 16:28:48, szerda
 
  a legalattomosabb ellenség, a fekete jég.
Csúszós úton, jégen, havon óvatosan kell menni. Persze. A fekete jég azonban nem látszik, az autós csak azt veszi észre, hogy egy pillanattal korábban még tapadt a gumi, most pedig már kormányozhatatlan. Itt a példa. Link
 
 
0 komment , kategória:  Autó motor   
Nézd meg a Nürburgring összeállításában
  2017-10-30 17:57:55, hétfő
 
  a legszerencsésebb sofőröket.



Link
 
 
0 komment , kategória:  Autó motor   
Az első „újkori” LADA a rendőrség szolgálatában
  2017-10-27 15:41:30, péntek
 
  LADA 4x4 Classic lett az Érdi Rendőrkapitányság Törökbálinti Rendőrőrsének legújabb, a helyi vállalkozók és lakosság adományaiból vásárolt járőr kocsija, amelyet a LADA Sipos érdi márkakereskedésében vásároltak meg. Mivel a támogatási összeg összegyűjtése hosszabb időt vett igénybe, a vásárlást Törökbálint Önkormányzata hónapokkal ezelőtt előfinanszírozta.
A legendás terepjáró egyedüli használója Pallai Tamás körzeti megbízott, járőrkutya vezető - a belga juhász járőrkutya, Sophie gazdája. Tőle tudtuk meg, hogy több dolog is amellett szólt, hogy választásuk a LADA 4x4-re esett.

A legnyomósabb érv, hogy a terep, amelyen Pallai Tamás szolgálatot teljesít, olyan domborzati viszonyokkal rendelkezik, ami indokolttá tette egy kiváló tereptulajdonságokkal rendelkező, megbízható és időtálló terepjáró vásárlását. Tamás körzete bővelkedik hegyes-dombos területekben, akár 50-100 méteres szintkülönbséggel, kevés aszfaltúttal, vagy olyan utakkal, amelyeket személyautóval lehetetlen bejárni. Pedig neki körzeti megbízottként az a feladata, hogy a nehezen megközelíthető helyeken lakó állampolgárokhoz is eljusson. Ehhez kerestek olyan autót, ami terepadottságokban megfelel a kihívásnak.




A következő érv, ami a LADA 4x4 mellett szólt, hogy korábban volt már egy Nivája a rendőrőrsnek, ami tisztességesen állta a sarat és nagyon meg voltak vele elégedve. A harmadik, de semmiképpen sem kevésbé fontos indok az elérhető ár volt, ugyanis az adományozók pénzét felelősséggel szerették volna felhasználni. És persze fontos szempont volt az is, hogy a rendőrautónak alkalmasnak kellett lennie kutyaszállításra is, hisz Sophie hűséges társa a körzeti megbízott rendőrnek. Nagyon meg vagyok elégedve az autóval, jelentősen megkönnyíti a munkámat. A vásárlás után szükség volt egy kis finomhangolásra, de a motor és a futómű szépen teszi a dolgát. Bármerre megyek, mindenhol a csodájára járnak, látszik, hogy az emberek érzelmileg kötődnek a régi Nivához. Az autó terepképességeit napi szinten használjuk, és kijelenthetem: nem ismer akadályt. Többször volt már rá példa, hogy rossz időjárási körülmények között semmilyen más autó nem tudott bemenni az adott terepre csak az én LADA 4x4-em. Valóban rettenetes útviszonyok között is képes volt közlekedni. Szépen, kitartóan végigdolgozta magát a mély mocsaras, ragacsos, saras részeken, mindezt a négyévszakos gumival. Hamarosan felkerül rá a téli terepgumi, így télen sem lesz előtte akadály." - nyilatkozta Pallai Tamás. Majd így folytatta: ,,Bízunk benne Sophie-val, hogy hosszú időn át lesz a munkatársunk a LADA 4x4 Classic. Mivel én használom egyedül, mindent megteszek annak érdekében, hogy megkíméljem. Azt gondolom, hogy ezzel az adományozók jóindulatát és segítségét is megbecsülöm.
 
 
0 komment , kategória:  Autó motor   
750 lóerős luxusterepjáró Ares X-Raid
  2017-10-26 18:04:02, csütörtök
 
  Soha nem volt olyan népszerű a klasszikus G-osztály, mint manapság, csak már nem munkára és terepjárásra használják, hanem státuszszimbólumnak számít. Aki nem akar beállni a sorba, és megvenni a sokadik G 63 AMG-t, annak itt egy elég egyedi átirat.



Dany Bahar nevét a Lotus kapcsán hallottuk, most pedig új céget talált magának a befektető. Az Ares Design a legendás olasz sportkocsik szülőhelyén, Modenában rendezte be gyárát, és luxusautókat épít át egyedi igények szerint még fényűzőbbé. Most itt a legújabb alkotásuk, az X-Raid, amit olyannyira átalakítottak, hogy alig lehet ráismerni az eredetire.



Pedig egy jól ismert terepjáróról, a Mercedes-Benz G-osztályról van szó. A domborított formához talán a 2012-es Ener-G-Force tanulmányautó adta az ihletet, ami a G-osztály jövőjét vázolta fel, de az biztos, hogy a szögletes tetőn és a szinte függőleges ablakokon kívül az X-Raid alig hasonlít a kiindulási pontként szolgáló Mercedes-Benzre.

Az alapot a G 63 AMG adta, úgyhogy 5,5 literes V8-as dolgozik benne, de nem elégedtek meg a gyári 571 lóerős teljesítménnyel, ezért 750 lóerőre képes az Ares Design újdonsága. Mivel az új karosszéria szénszálas anyagból és alumíniumból készült, sikerült 200 kilogrammot spórolni a tömegéből, és az X-Raid simán megfutja a 250 km/órát.









Belül pontosan úgy néz ki, mint ahogyan egy luxusterepjárót elképzelsz, négy kényelmes fotellel, mindent bőr vagy fa borít. A műszerfal teljesen új, de azért ha ismerős vagy a Mercedesekben, akkor nem fogsz eltévedni itt sem. Nem ez az egyetlen újdonság az Ares Design műhelyéből, hamarosan elkészül a Bentley Mulsanne kupéváltozata is.





 
 
0 komment , kategória:  Autó motor   
     1/12 oldal   Bejegyzések száma: 111 
2017.10 2017. November 2017.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 397 db bejegyzés
e év: 5423 db bejegyzés
Összes: 28787 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2510
  • e Hét: 28264
  • e Hónap: 94895
  • e Év: 1097859
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.