Regisztráció  Belépés
venci76.blog.xfree.hu
A ruha teszi az embert - a gyűjtemény a gyűjtőt. Szalvéta Gyűjtő
1976.04.08
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 29 
Ki nevet a végén? - társasjáték papírszalvétamintaként :
  2014-04-07 20:50:09, hétfő
 
  ...és a csomagjába ennek a szalvétának még ráadásul kiegészítőként odatettek egy kisebb kartonlapot, amiből kipattinthatóak a bábok négy színben, illetve a dobókocka is ugyanígy. A dobókockát a kipattintás után még össze kell hajtogatni, hogy megfelelő formájú legyen, és rögzíteni, hogy meg is maradjon, és betölthesse a funkcióját, de könnyen összeállítható. Most ide betöltöm a blogomba a papírszalvétát az eredeti csomagolásában, ahol látható lesz, hogyan kell ezt a játékot játszani, ezekkel a kipattintható elemekkel ráadásul, a csomagolás másik oldalán láthatóak lesznek ezek a kipattintható elemek, még eredeti csomagolásban-helyzetben, illetve a szalvétát is széthajtottam, ahogy egyet kivettem a csomagból, így a teljes mintát is lehet látni,amin majd játszani lehet:



Link



Link



Link

A szalvéta Donkey márkájú
 
 
0 komment , kategória:  Figurás cseréim 1:1 albumomhoz  
Moulin Rouge mintás szalvétámhoz:
  2013-08-23 18:24:09, péntek
 
 

Link

Párizsban a Montmartre városnegyedben található Moulin Rouge egy viszonylag hosszú múltra visszatekintő varieté, ennek megfelelően hosszú történettel. 1889-ben épült és nyílt meg a ,,Vörös Malom", egy ismert éjszakai lokál és Párizs sokat látogatott nevezetessége. A nevét a vörös malomról kapta, amely az épület tetején található, és amely Montmartre vidéki előéletére emlékeztet.

A Moulin Rouge kezdeti idejében a táncosnők elsősorban kánkánt adtak elő, később ehhez még hozzájöttek operettek és revük. A Moulin Rouge-ba az emberek szórakozni jártak és azért, hogy látványos fellépéseket tapasztaljanak meg, olykor nagyon sikamlós szövegekkel. A Moulin Rouge már a kezdetektől sok látogatót vonzott, mivel itt friss szelek fújtak, aminek semmi köze nem volt a legtöbb ember inkább konzervatív mindennapjaihoz.

A múlt század 60-as éveinek különlegessége volt egy nagy akvárium telepítése a színpadra, amelyben meztelen táncosnők úsztak és léptek fel. Az emberek sokat rebesgettek a hírhedt előadásokról, amelyek azonban a Moulin Rouge népszerűségének inkább használtak, mint ártottak - a Moulin Rouge elvégre a Montmartre művésznegyed közepén fekszik, Párizs szórakozónegyedében.

A 2001-ben megjelent "Moulin Rouge" című mozifilm megújította a hagyományokban gazdag színház ismertségét és népszerűségét. A Moulin Rouge 850 ülőhelye többnyire foglalt, ezért célszerű elővételben megrendelni a jegyet, ha egy estére egy kicsit a Moulin Rouge mítoszában, ragyogásában és bájában szeretnénk részesülni.

(forrásoldal: impulsermagazin.com/hu/a-montmartre-es-a-moulin-rouge-parizsban/)

A Moulin Rouge régen és ma:




Link



Link

A Moulin Rouge este kivilágítva:



Link

Műsorrészletek a Moulin Rouge-ból:



Link



Link

Egy revüműsor részlete tekinthető meg a Moulin Rouge-ban ezen a videofelvételen:

Moulin Rouge Revue Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2013-08-24 20:06:06
feltöltő: fecske_
nézettség: 1083
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs: Moulin, Rouge, Revue,
kategória: felnőtt
leírás: Kis bemutató a Moulin Rouge műsorából

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!


 
 
0 komment , kategória:  Figurás cseréim 1:1 albumomhoz  
Egy új, tetszést kifejező szalvétaminta:
  2013-07-27 19:16:02, szombat
 
  Ma kaptam szuvenírként Grazból barátainktól ebből a szalvétából egy csomaggal, mely elég különleges mintával bír. A felfelé mutató kézjel alatt a német nyelvű szöveg is azt jelenti, amit a kézjel is kifejez: Tetszik nekem.Ez a szalvéta valóban tetszik is nekem, mert ez nem egy szokványos minta,különleges a maga nemében, nem sok párja van itthon.Ha megtetszik valakinek ez a szalvéta , szívesen cserélek belőle bárkivel..



Link
 
 
0 komment , kategória:  Figurás cseréim 1:1 albumomhoz  
Eperke és barátai rajzfilmmintás szalvéta:
  2013-06-10 18:55:36, hétfő
 
 

Link

Az Eperke és barátai (angolul: Strawberry Shortcake) színes, amerikai televíziós 2D-s számítógépes animáció-sorozat. A sorozatot először Amerikában, 2003. március 11. és 2008. szeptember 11. között, a First-run syndication és 2007. és 2008. között, a CBS adta. A sorozatot Magyarországon a Minimax adja. A folytatása az Eperke epresen új kalandjai, amely már 3D-s számítógépes animáció-sorozat. Ez előtt meg már több Eperke rajzfilmsorozat is készült, legelőször az 1980-as években. Közben készült egy egész estés számítógépes animáció is, az Eperke - Határ a csillagos ég.

Cselekmény:

Eperke egy kedves aranyos kislány, aki sok kalandot él át. A testvérének, Almababának az első szülinapjára partyt szeretne rendezni. Elindul, hogy ami egy kiváló ünneplésre fontos, azt mint beszerezze. Távoli vidékeire jut el ezen az úton, az-az Epreskert rejtett és varázslatos zugaiba. Sok új barátokra is lel. Pl. Narancsvirággal, Karamellára, Édes Mézessel és még sok jó barátra. Még érdekes kalandja, amikor neki is be kell gyűjtenie a meglepetéseket karácsonyra a barátainak. Habcsókkal együtt indulnak útra. A "Meglepetés Földet" szeretnék megkeresni, hogy összegyűjtsék Almababának, Narancsvirágnak, Karamellának, Édes Mézesnek és Puffancsnak, az ajándékaikat. Rengeteg sok kalandjuk után megtapasztalják, hogy a barátság, a legszebb a világon.

Szereplők

Eperke (Strawberry Shortcak) - A sorozat főszereplője. Amikor eljutottam Epreskert távoli, rejtett és varázslatos zugaiba, sok barátra talált. Van két háziállata is egy kutya és egy macskai, akiket Sütinek és Sodónak hív.
Almababa (Apple Dumplin) - Eperke kis tesója. Először megakar tanulni sütit csinálni, de rádöbbent, hogy mégis jobba ha megvárja míg nagy lesz. Egy részben tündérben, Eperkét hercegnőben mentette meg, Almapitetündér néven.
Limonádé/Citromtorta (Lemon Meringue) - Eperke jó barátja. A nagy alma városban találkozott Eperkével. Szépséges külsejű, híres modell a város körül. Egy békát választana háziállatának.
Citromcsillag (Lime Light) - Eperke egyik jó barátja. Már egész kisgyermek korukban szerettek játszani. Nagyon felkapott híres sztár lett Filmvárosában. Kicsit beképzeltté és önteltté vált, ami a karriere rovására is mehetett. Saját problémái miatt másokat hibáztatott és nem volt képes beismerni, hogy a kibírhatatlan viselkedése a fő gond. Eperkének köszönhetően, beismerte, hogy milyen önző és tapintatlan lett az utóbbi időben. Utána megígérte, hogy jól fog viselkedni. (A Madeline új kalandjai című sorozatból, Sugar Dimples - Cukor szerepét átvéve, alakított hasonló szerepet.)
Karamella (Angel Cake) - Eperke jó barátja. Túl jó udvarias viselkedésű. Szeret hárfán játszani. Egy fényudvar alakú fejpántot hord a fején. Szereti a cukorkát és a fagylaltot.
Narancsvirág (Orange Blossom) - Eperke egyik jó barátja. Alma Városban tett kirándulása alatt a találkoztak. Egy városi művész. Otthont követtet az utazása következtetésénél. Azóta is az oldalánál volt. A kedvenc lepkéje Marmalade. Csapatként kereskedett és ellátta Epreskert minden lakosát, egy állati társsal.
Mandarin (Tangerina Torta) - Eperke egyik jó barátja. Komoly természeti jelleme van. Feltehetően egy faházban él, egy buja trópusi erdőben. A házi állata egy majom, akit Bongó Banánnak hív.
Barackíz (Apricot) - Eperke jó barátja. Szókészlettel túlméretezett szavú. Barátaira akkor lelt, amikor figyelte a többieket, hogy korcsolyáznak. Mikor meglátták utána követték. Összebarátkoztak és először az állította, hogy jól tudok korcsolyázni. Kiadta magáról, hogy megsérült és most nem tud korcsolyázni. Beszélgetésközben megfeledkezett magáról és tett egy mozgást, amiből kiderült, hogy mégse sérült meg. Ekkor elmondta így próbált közelíteni hozzájuk. A többiek elmondták nem a legjobb megoldás, egy átverés. Ezek után jóra tett szert. Végül közösen megtanult korcsolyázni a többiekkel. A nagy almavárosban jót játszottak. Van egy házi nyuszija, akit Hopsalot-nak hív.
Áfonya (Blueberry Muffin) - Eperke jó barátja. Először jobban is mint kicsit feledékeny volt. Bementem Epreskertbe. A többiek először tartottak tőle, mert benne valami rosszat láttak, hogy elhagyott egy helyet a távoli oldalban. Van egy eger, akit Cheescake-nek hív.
Szilvapuding (Plum Pudding) - A csoport zsenije volt. Eperke tudományos tanácsadója maradt, a kiváltságon keresztül, de ez feloszlott. Van egy baglya is, akit Elderberry-nek hív.
Málnahab (Raspberry Tart) - Eperke jó barátja. Először durva volt a többiekhez, nem tudta az illemeket, de Eprkének köszönhetően megtanulta az illemeket. Van egy majma is, akit Rhubarb-nak hív.
Mirelit Málna (Frosty Puff) - Eperke jó barátja. Sokatmondó és forrószívű, egy jeges és hűvös helyről.
Banánfagyi (Banana Candy) - Eperke jó barátja. Banánvárosban él, ahol egymaga végezte az összes munkát. Magányos volt és egyben szerelő is. A többiek autóval tévedtek a városába. Ekkor elromlott az autójuk és felajánlotta megjavítja. Közben az étteremben is láttak, hogy kiszolgálja a társaságot. Említettem aa városban az összes munkát egyedül végzi. Megjavította az autójuk. Ezek után Eperkének köszönhetően, jóra tehette életét.
Csokikrém (Crepes' Suzette) - Eperke jó barátja. Sokáig sportolt, hullámosan zárulva. Működtetett egy sikkes butikot, a városa szívében.
Cseresznye (Cherry Cuddler) - Eperke jó barátja. Vágyóan megölelő és a megölelés neki barátságot köt. Van egy egy libája is, akit Gooseberry-nek hívott.
Körtetorta (Watermelon Kiss) - Eperke jó barátja. Egy napos nyárt szerető. Érzi úgy kényelemes körülötte a hely, ahogy látja.
Kókuszkuglóf (Coco Calypso) - Eperke jó barátja. Egy tengerpartról távolról levelezett Eperkével és besorozta barátját. A partjáról kókuszdiók tűntek el, amelyeket Eperkével kinyomoztak, hogy a szomszédja vitte el, de félreértés volt a helyzet, mert nem rossz szándék volt.
Szivárványturmix (Rainbow Sherbet) - Eperke jó barátja. Mindazonáltal egyszer egy konfliktus volt, hogy az történt majdnem elhagyta Epreskertet. Eperke gyorsan létrehozott egy bonyolult tervet a viseletparti körül, ezzel meggyőzte, hogy maradhasson.
Mentaszörp (Peppermint Fizz) - Eperke jó barátja. Szeret trombitán játszani. Egyszer Puffancs ötletére bedugták a trombitáját és Szivárványturmix játszott helyette. Ezzel akarták elnyerjem önbizalmát, de ez nem vezetett jóra. De végül Eperkének köszönhetően magától is elnyerte önbizalmát. Egyszer amikor megnézték milyenek a munkák, kipróbálta milyen a polgármesternek, de nehéznek minősítettem, ezért le is mondta. Valamikor hős ellenesen viselkedett. Édes Mézes képzeletbeli űrutazására is csak véletlenül tartott a többiekkel. De azért nyert jó beismerést is.
Szeder (Brambleberry Fairy) - Eperke jó barátja. Egy részben tündérben látható, Szedertündérnévvel. Varázslatot szórt, a hercegnőként bemutatott Eperkére, hogy varázslattal aludjon el. Majd Almababa tündérben, Almapite névvel jön elő és feloldotta az átkot. Ezek után Szedertündér is megbánta, amit tett, de végül kibékülhetett a többi tündérrel.
Tealevél (Tea Blossom) - Eperke jó barátja. Sütiket, kekszet és teát szívesen kínál. Egy kisváros közelében van az otthona. Van egy pandája is, akit Marza-nak hív és aki mindig a kedvence marad.
Édes Mézes (Ginger Snap) - Eperke jó barátja. Jó szakértő, feltaláló és szállító. Mindent eléggé ismerten aprósüteményeket szállít. A hatalmas cifra gyára a városban egyesül. Ez az egyesülés két rendes érdek. Van egy mókusa is, akit Chocolate Chipmunk-nak hív.
Tengeri Bogyó (Seaberry Delight) - Eperke jó barátja. Kókusz Kuglóf tengeri szomszédja. Kókuszkuglóftól az aratások alatt, a vad gyümölcsöket szabadon veszi. Ezt a helyzetet, Eperkével és Kókuszkuglóffal megoldották.
Búzafalat (Carmel Corn) - Eperke jó barátja. Egy szorgalmas farmlány, akinek a motívuma úgy tűnik, hogy az, háromszög alakú kukorica. A földje parkjában akartak építeni egy gépjárműparkolót. Eperke segítségével és a barátaival együtt, ezt az ötletet eltüntették és a tervet visszaküldtél, így megmaradt farmnak.
Eni (Annie Oatmeal) - Eperke jó barátja. Birtokol és működtet egy farmot. Egyszer felbérelte Eperkét és Karamellát, de az állás csak egy illetőnek juthatott, de az állásra mégis sikeresen beosztotta mindkettőjüket. Ketten tudtak dolgozni vele a farmján. Egy cowboy (kauboj) jellegű ruhát hord és jól lovagol.
Puffancs
Pillecukor
Bongóbanán
Süti
Sodó
Kár
Szi
Savanyú Szőlő
Pite Papa/Pástétom
(Forrásoldal: hu.wikipedia.org/wiki/Eperke_és_barátai)
 
 
0 komment , kategória:  Figurás cseréim 1:1 albumomhoz  
My Blue Nose Friends mintás szalvétáimhoz:
  2013-03-11 15:54:34, hétfő
 
 

Link


My Blue Nose Friends Park Adventure Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2013-03-10 07:58:11
feltöltő: earlgrey
nézettség: 1010
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs: Tatty, Teddy, My, Blue, Nose,
kategória: anime/rajzfilm
leírás: My Blue Nose Friends adventures in the park, http://mybluenosefriends.com/

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!





My Blue Nose Friends Beach Adventure Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2013-03-10 08:03:02
feltöltő: earlgrey
nézettség: 971
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs: My, Blue, Nose, Friends, Nose,
kategória: anime/rajzfilm
leírás: My Blue Nose Friends Beach Adventure http://mybluenosefriends.com/

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!





My Blue Nose Friends - Tatty Teddy' s Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2013-03-10 08:10:05
feltöltő: earlgrey
nézettség: 1390
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs: Tatty, Teddy, My, Blue, Nose,
kategória: anime/rajzfilm
leírás: My Blue Nose Friends - Tatty Teddy' s dream Tatty Teddy has the most wonderful dream http://mybluenosefriends.com/

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!






 
 
0 komment , kategória:  Figurás cseréim 1:1 albumomhoz  
Egy szép német nyelvű idézetes szalvétám:
  2013-03-05 19:51:18, kedd
 
  Ma vettem egy kreatív hobbi boltban ezt a szalvétát, melyből most még van pár cseredarabom is, s szeretném most betenni a blogomba eredeti, szép idézetes szövege miatt, mely ezzel különlegessé teszi ezt a szalvétát, azt hiszem ha ezzel terít meg valaki, meg fogják csodálni a terítékét, s nem fogják szó nélkül hagyni. A szalvéta hátoldalán mosolygó napocskák láthatóak.:
"Egy nap mosoly nélkül egy elveszett nap"




Link

 
 
0 komment , kategória:  Figurás cseréim 1:1 albumomhoz  
Válasz franciául az "Egészségére" kifejezésre szalvétamintán
  2012-11-15 10:51:16, csütörtök
 
  Ma kaptam többek között ezt a normál méretű, többrétegű szalvétát.A szalvétán szereplő francia nyelvű kifejezés jelentése magyarul: "Az önére!",mely koccintáskor az "Egészségére" való jókívánságra válasz, a szalvétaminta is ezt a szituációt mutatja be az egyik fél részéről,aki fogadja a koccintáskor mondott jókívánságot. Egyedi ötletes szalvétamintának tartom , nem sokszor látni ilyet, igaz ki hogyan értelmezi ezt, ha vendégként van jelen valahol,s ott a házigazda ilyen szalvétával terít meg az asztalán. A házigazda előzékenysége, vagy épp hogy tiszteletlensége, hogy ő maga nem tud élni az illemmel, melyet koccintáskor mondani kellene? Gyűjteménybe mindenesetre egyedi darab, s némi ötletességet azért tükröz, nem szokványos , tömegminta, ha a társaság olyan, s fogadja ezt a fajta mintát, biztosan tetszeni fog nekik, akkor persze teríteni is lehet vele, főleg ha valóban nagy a buli, s a házigazda nem tud élni a lehetőséggel, hogy mindenkihez egyenként odamenve köszönje meg az "Egészségére" való jókívánságot mondjuk egy házavató, csak az asztal körül történik mondjuk egy nagy közös poháremeléssel járó idézőjeles koccintás.:



Link

A szalvétából jelenleg két plusz darabom van , melyet a mai napon kaptam kedves új ismerősömtől, ha valakinek megtetszene , szívesen elcserélem őket bárkivel, ha megkeres engem e-mailben.
 
 
0 komment , kategória:  Figurás cseréim 1:1 albumomhoz  
Az óvodai szerelem szalvétamintán megjelenítve:
  2012-08-03 20:47:34, péntek
 
 

Link

A KFT együttes Óvodás szerelem című dala meghallgatható a linkre kattintva:Link

A dal szövege:

Földre szállt egy angyal, és most ő a kedvesed,
s az érzelemtől szélütötten állsz,
és ő is tudja már,
hogy te vagy az, akire vár,
s ez így van, bármit is csinálsz.

S egy szép napon majd csók helyett egy jókora tasli vár,
mert előkerült egy másnak írt levél,
és hiába mondod el,
hogy régen nem érdekel,
ő esküszik, hogy gyűlöl, míg csak él.

Ó-ó, óvodás szerelem,
ó-ó, olyan ez, amilyen.
Súlytalan, mint a hóesés,
de gyötrelem, mint egy hosszú szédülés.

Ó, óvodás szerelem,
ó, minek is keresem?
Fejbe vág, aztán felsegít,
földre húz, aztán magasra felrepít.

S megtudod, hogy a féltékenység hatalmas nagy úr,
s az agyvelőd helyén egy krumpli fő,
és ölni is tudnál,
de ő csak nevetve áll,
s a kétség benned egyre nő.

Ó-ó, óvodás szerelem,
ó-ó, olyan ez, amilyen.
Súlytalan, mint a hóesés,
de gyötrelem, mint egy hosszú szédülés.

Ó, óvodás szerelem,
ó, minek is keresem?
Fejbe vág, aztán felsegít,
földre húz, aztán magasba felrepít.



Egy óvodás kislány aranyos beszéde a szerelemről:
Link

Szerelem az óvodában: valódi érzés vagy szerepjáték?

Gyakori történet: az óvodás kislány vagy kisfiú azzal megy haza, hogy ,,én szerelmes vagyok!" A szülő pedig vérmérséklete szerint reagál, ki így, ki úgy - szörnyülködéssel, kifaggatással, kézlegyintéssel. De leginkább nevetéssel, mert egy kisgyereknél a szerelem nem tűnik reális érzésnek, csak egy tévéműsorban hallott szöveg szajkózásának. Különösen, hogy a gyerek a következő héten esetleg már valaki másba szerelmes - vagy éppen mindkettőbe egyszerre...

Pedig az az igazság, hogy szerelem óvodáskorban is van. Sokan még felnőttkorukban is emlékeznek rá, milyen nagy érzéseket tudtak átélni akkoriban. Nagy írók, költők visszaemlékezéseiben is előfordul, hogy megírják: szerelmesek voltak valamelyik társukba - vagy éppen az óvónénibe, mert ez se ritka. Akkor is létezett tehát ez a jelenség, amikor tévéről még szó se volt.

4-5 éves kortól a gyerekek már mélyen át tudják élni, hogy valakihez szorosabb kapcsolat fűzi őket, mint másokhoz, és ez az érzés más, mint egy baráti kapcsolat. Abban tévednek a felnőttek, hogy ugyanazt a szerelmet feltételezik az óvodás gyerek kijelentésében, mint amit késő kamaszkortól élhetünk át, s amiben a jövő tervezése éppúgy benne van, mint a testiség. Természetesen ebben az értelemben nem szerelmes egy óvodás gyerek, de a saját szintjén, ahol éppen tart a személyiségfejlődésben, nagyon is lehet szerelmes.

Az óvodáskori szerelem gyakran a szülőnek szól: az 5 éves kisfiú azt mondja az anyukájának, hogy "te vagy a legszebb, és úgyis téged veszlek feleségül", vagy a 4 éves kislány bújik olyan "cicásan" az apja ölébe, hogy az elolvad a boldogságtól. Ezek az érzések reálisak, valódiak, szükségesek a gyerek fejlődésében. Ahhoz, hogy valóban kötődni tudjon majd egy partnerhez, át kell hogy élje ezeket az érzelmeket.

Mit kezdjen ezzel egy szülő - akár a neki szóló vallomásokkal, akár az óvodástárs iránti nagy érzéssel? Mondhatnám egyszerűen: semmit. Pontosabban ugyanazt, mint a gyerek más élményeivel: hallgassa meg és tegyen együttérző megjegyzéseket ("Aha, szóval szerelmes vagy. És mit szoktatok együtt csinálni? Elárultad már neki?"). Vagy még ezt se, mert egy óvodás gyakran nem szívesen mesél arról, ami történt, de - mondjuk egy jóleső közös játék vagy tésztagyúrás közben - egyszer csak elkezd beszélni. Nem is várva rá különösebb kommentárt, csak meghallgatást.


Ami a szülőket megijeszti, az sokszor az erotikus érdeklődés megnyilvánulása, ami óvodáskorban nem is olyan ritka, mint gondolnánk. Az ovisok egy sarokba vagy egy bokorba elvonulva, vagy éppen az uszodában elmélyülten vizsgálgatják egymás testét: mi mire való, miért más mint az enyém, és így tovább. (Weöres Sándor is megírta egyik versében ezt a jelenetet: "Pityu és Pöszi az óvodakertben mindenfélét csinálnak/ a többi óvodások köréjük gyűlnek és nézik..."). Ez az életkornak megfelelő kíváncsiság, amit mederbe kell terelni, de aggódni fölösleges miatta. Gyakran a társak minősítik az ilyen "akciókat" úgy, hogy "a Laci és a Réka szerelmesek", mert ezen nagyszerűen lehet csúfolódni - de ettől persze ez még nem szerelem.

Megint más, ha a gyerekek a tévében látott jeleneteket ismétlik és játsszák újra - akár egy népszerű szappanopera egy részletét - ahol a főhősök éppen szerelmet vallanak egymásnak -, akár egy elcsípett erotikus jelenetet. Ebben az esetben inkább utánzásról, szerepjátszásról van szó, mint valódi érzésekről. Gondot ez csak akkor jelent, ha a gyerek viselkedéséből, játékából kiderül: a látott jelenetek túlterhelik, túlingerlik, ettől zaklatott és nyugtalan lesz, a társaival olyat próbál játszani, ami messze túlmegy a játék határain.

Mit lehet hát tenni, ha ovis gyermekünk szerelmes lesz? Örüljünk neki! Nem kell tiltani, még kevésbé kinevetni, de "túlhajtani" sem faggatózással vagy szétkürtöléssel: az ő fejlődő belső világának legújabb hajtása ez, amit megértéssel és tapintattal érdemes fogadni.

Fazekas Ágnes
Kikötő pszichológiai rendelő
(parentia.hu/cikk/bimbozoen/870-szerelem-az-ovodaban-valodi-erzes-vagy-szerepjate k)


A szalvétából szívesen cserélek bárkivel, jelenleg két cseredarabom van belőle.
 
 
0 komment , kategória:  Figurás cseréim 1:1 albumomhoz  
Kalózmintás szalvétámhoz érdekességként:
  2012-08-03 20:26:41, péntek
 
 

Link

A kalózkodás a tengeren, illetve a partokon hajón mozgó elkövetők által végrehajtott szervezett rablás, amely a 21. században is komoly probléma. A kalózkodás olyan tengeri rablás, melynek lényege az erőszakos támadás és mások vagyontárgyainak elvétele, illetve az emberrablás és gyilkosság.

A kalózok indoka általában tisztán a haszonszerzés, de gyakran előfordult, hogy valamely állam megbízásából tevékenykedtek, amelynek valamely okból ez politikai vagy egyéb hasznot hajtott.

A kalózkodás a becslések szerint éves szinten 13-16 milliárd dollár veszteséget okoz ). Elsősorban a Csendes-óceán és az Indiai-óceán bizonyos vizein jelent komoly veszélyt, így Szomália partjainál, a Malaka-szorosban és Szingapúr környékén.


Az ENSZ Tengeri Törvény Konvenciója (United Nations Convention on the Law of the Sea, UNCLOS, 1982) meghatározása szerint a kalózkodás olyan erőszak, rablás, foglyul ejtés, amelyet a tengereken saját céljaira valamely magánhajó vagy repülőgép legénysége vagy utasai követnek el egy hajó vagy repülőgép fedélzetőn lévő személyek, illetve tulajdon ellen.

Az írók, filmkészítők és játékgyártók a halálfejes lobogót (angolul Jolly Roger) használják elterjedten a kalózok szimbólumaként. Toposszá vált a fél szemét fekete kendővel bekötő és a féllábú kalóz is. A legismertebb talán a karib-tengeri kalózkodás, pedig a tengeri rablás valószínűleg végigkísérte a hajózás történetét és sokszor játszott számottevő szerepet.

A szó eredete :

A kalauz szóval azonos a kalóz szó eredete, ami valószínűleg a kun-besenyő nyelvből került a magyar nyelvbe. Török nyelvekben például a csgatájban a qolauz formája "útmutatót, vezetőt" jelent; az oszmán-törökben qylaghuz alak szintén "vezető" jelentésben él.

Az ókorban néhány révkalauz a helyes navigálás helyett zátonyra futtatta a hajót, a cinkosok pedig a megtámadták és kifosztották. Az Adriai-tengeren különösen a török hajóvezetők, a kylavuz-ok voltak emiatt hírhedtek. Ez a török kylavuz szó a magyarba átkerülve eleinte kalavuz-nak hangzott; ebből a kalavúz alakból a v-h hangváltozással; kalahúz lett, majd a h kiesésével: kalaúz - kalauz - kalóz.

Története :

Kalózkodás az ókorban :


A kalózkodás legrégebbi feljegyzett példái az un. tengeri népek támadásai a i. e. 13. században az égei civilizáció és a Földközi-tenger más népei ellen. A klasszikus antikivitás idején többek közt a tirrének és a thrákok voltak ismertek kalózokként. Lemnosz, amely sokáig ellenállt a görög befolyás növekedésének, a thrák kalózok fontos támaszpontja volt. A i. e. 1. századra a mai Anatólia partjain kalózállamok sora alakult ki, fenyegetést jelentve a Római Birodalom kereskedelmére, ahogy a hírhedt illír kalózok is.

i. e. 75-ben az Égei-tengeren utazó ifjú Julius Caesart is foglyul ejtették a kilikiai kalózok és a Dodekanészosz-szigetcsoporthoz tartozó Pharmakoszon őrizték. Húsz talentum aranyat akartak kérni érte, Caesar azonban felháborodott azon, hogy csak ennyit ér nekik és javaslatára 50 talentumra emelték az összeget. Miután kiszabadult, Caesar flottát toborzott és elfogta a kalózokat.

i. e. 67-ben a római Lex Gabinia ("Gabinius-törvény") Pompeius Magnust bízta meg azzal, hogy számoljon le a kalózokkal és Pompeius ezt három hónap alatt meg is tette.

Sok kalózfészket a rómaiak hódításai számoltak fel. i. e. 78-ban a kilikiaiak egyik fészkét, a lükiai Olümposzt foglalták el, i. e. 68-ban Illíriát.

258-tól a Fekete-tenger és a Márvány-tenger partvidékét gót-herul hajók fosztogatták, néhány évvel később a támadások átterjedtek az Égei-tengerre is. Gót kalózok támadtak Ciprusra és Krétára is. A gót kalózok hadjárataik során óriási zsákmányra és foglyok ezreire tettek szert.

268-ban a gall eredetű római hadvezér Carausius arra kapott parancsot, hogy a Classis Britannica, a britanniai flotta élén számoljon le a belga Gallia és Armorica partvidékét rettegésben tartó frank és szász kalózokkal.

Mintegy másfél évszázaddal később ír kalózok ejtették foglyul Britanniában Szent Patrikot.

Középkor :

A kora középkor viszonyai, amikor a hatalom Európa-szerte szétforgácsolódott, kedveztek a kalózkodásnak.

A vikingek :

A legrettegettebb tengeri rablók Európában az Észak-Európából kirajzó vikingek voltak, akiknek hadjáratai gyakran nem csak a tengerpartokat sujtották, hanem elérték a szárazföld belső vidékeit. Nem csak Nyugat-Európában fosztogattak, hanem Észak-Afrikában, sőt Itáliában is. 844-ben megtámadták Sevillát is. A folyókon keresztül mélyen behatoltak Kelet-Európába is.

A narentinok :

A 7. század elejétől az Adriai-tengeren és környékén is felvirágzott a kalózkodás. A Dalmácia és Zahumlje közti Paganiában letelepedett szláv törzs, a narentinok felelevenítették az illír kalózkodás hagyományát. Egy idő után az Adriai-tengeren senki nem hajózhatott biztonságban. 642-ben lerohanták Dél-Itáliát és megtámadták a beneventói Sipontét. A narentin kalózok főképp akkor bátorodtak fel, amikor a velencei flotta éppen nem tartózkodott az Adrián, például amikor a velenceiek 827-ben Szicíliába indítottak hadjáratot. Amint a velencei flotta visszatért, a narentinok ideiglenesen megjuhászodtak, szerződést írtak alá Velencével és pogány vezetőjük kikeresztelkedett. 834-ben vagy 835-ben azonban megszegték a szerződést és újra fosztogatni kezdték a Beneventóból visszatérő velencei kereskedőket. Velence büntetőakciói 839-ben és 840-ben kudarcot vallottak. Az arabokkal együtt a narentin kalózok egyre gyakrabban támadták meg a velenceieket, sőt 846-ban magára Velencére törtek és kifosztották Kaorle lagúnavárosát.

A kalózkodás a 18. században és a kalózlevelek :

A 18. században, de már a korábbi évszázadokban is kalózhajóknak azokat a hajókat tekintették, amelyek állami felhatalmazás nélkül raboltak. Az államok magánhajóknak meghatalmazást adtak arra, hogy az ellenséges államok kereskedelmi hajóit a nyílt tengeren megtámadhassák és kirabolhassák. A meghatalmazást kalózlevélnek (Kaparbriefe, letters of marque), a meghatalmazással rendelkező kalózhajókat pedig kapernek nevezték. 1785-ben az Észak-amerikai Egyesült Államok és Poroszország szerződést kötött arról, hogy egymással szemben nem bocsátanak ki kalózleveleket.

Kalózkodás a 19. században :

A kalózlevelekre alapozott - állami felhatalmazással zajló - kalózkodásnak az 1856-os párizsi kongresszus vetett véget. Az eredetileg csak Anglia, Franciaország, Poroszország, Ausztria és Oroszország által aláirt nyilatkozathoz később Olaszország, Törökország, majd a többi európai s részben az amerikai államok is hozzájárultak. De az amerikai polgárháborúban (1861) a déli államok kalózleveleket adtak ki északi szomszédaik kereskedelmi hajói ellen. Az 1856-os egyezmény ellenére fennmaradt a különbség a kalózlevelekkel ellátott kaperek, és az azzal nem rendelkező kalózhajók jogi megítélése között. Ha egy kalózlevéllel rendelkező kalózhajót egy idegen állam hadihajója elfoglalt, akkor a hajót elkobozták de a legénységet a bíróság nem ítélte el, hanem hadifogolynak megfelelő elbánásban részesítették. Vagyis a hajót jogilag kalózhajónak tekintették, de a hajó legénysége nem volt kalóz. A 19. század második felében a nemzetközi tengeri jog általános alapelve, hogy idegen államok más államok hajói felett nyílt vizeken hatóságot nem gyakorolhatnak. A kalózhajók olyan felfegyverzett magánhajók, melyek állami felhatalmazás nélküli rablásra "szakosodtak".

(hu.wikipedia.org/wiki/Kalózkodás)


A szalvétából szívesen cserélek bárkivel, jelenleg mindössze igaz csak egy cseredarabbal rendelkezem belőle.
 
 
0 komment , kategória:  Figurás cseréim 1:1 albumomhoz  
Indiánokat mintázó szalvétámhoz:
  2012-05-19 18:37:55, szombat
 
 

Link

Indián művészet alatt az indiánok, azaz Észak-Amerika (az észak-amerikai és a közép-amerikai régió) és Dél-Amerika őslakóinak művészetét értjük. Társadalmi fejlettség alapján két csoportra szokták osztani: a prekolumbián, vagyis az európai gyarmatosítás előtti indián civilizációk művészetére (olmékok, maják, misztékok, zapotékok, toltékok, aztékok, mocsikák, inkák stb.) és a törzsi szervezetben élő primitívebb népek művészetére (az észak-amerikai régió indiánjai, brazíliai indiánok stb.) A különböző indián törzsek és a prekolumbián civilizációk népeiből származó indián lakosság mai művészete alkotja az észak-amerikai és dél-amerikai indián népművészetet.

Prekolumbián művészet :


A prekolumbián művészet a Kolumbusz előtti idők magascivlilizácókban élő indiánok művészete. Két nagy területen különülnek el, s e két terület főbb vonásaiban nagyban különbözik: Közép-Amerika civilizációi és az Ősi Peru; Közép-Amerikában éltek az olmékok, maják, toltékok, aztékok; míg az ősi Peru hatalmas, a mai államénál jóval nagyobb területén az inkák, nazcák, mocsikák stb.
Indián népművészet

Észak-Amerika :

Az USA és Kanada indián népművészete:

Délnyugati indiánok :

Amíg a délnyugati terület történelem előtti időszakának összetett vallásos falfestményeit nehezen tudjuk értelmezni, addig a máig fennmaradt indián népművészet formáit behatóan tanulmányozhatjuk.

A navaho indiánok a különleges homokfestésről nevezetesek. Ez a betegségek gyógyításához szükséges szertartások alapvető részét képezi. A homokfestményt a (művész)-pap imádságok és egyhangú, monoton kántálás kíséretében állítja össze. A gyógyító szertartás közepette a beteg a festmény közepén ül magába szívva a gyógyulást, az istenek életadó erejét és a jelenlétüket. Hasonló szertartást alkalmaznak a sikeres vadászat érdekében, a termékenység elősegítésére, csakúgy embernél mint a természetben. Természetes anyagok használata (mint például kukorica virágpora, faszén, különböző színű porrá őrölt kövek) szimbolikus szerepet játszik, s tükrözi az indiánok átszellemülését a lélekkel és a természeti erőkkel. A festményt, amely ábrázolja az istent és a mitológiai hősöket akik segítenek harcolni, a rituális eljárás végén szétrombolják, hogy ne létezzen modell, mégis a hagyományos prototípusok művészről művészre szállnak, akik következetesen ragaszkodnak a minta betartásához, annyira amennyire csak lehetséges. A legkisebb hiba is megsemmisítheti a szertartás hatékonyságát.

A navahók másik festési technikája a szárazfestés. Ennek stílusa merev, szimpla görbületekből és egyenes vonalakból, sorozatok ismétléséből áll. Az ikonográfia bonyolult, de félreértést kizáró. A navahó textíliákon színes geometrikus és figurális motívumok keverednek, például lovak és madarak.

A hopi indiánok Kacsina esőhozó istenség maszkjára a geometrikus szivárvány, felhő- és virágmintáit festik.A kvakitul törzs görbe csőrű, emberevő madarakat mintázó és fakéregből font hajat viselő maszkokat készítenek. Az alföldi indiánok bölényvadászatot jelenítettek meg, Oregonban és Kaliforniában finom fonott kosaraikat geometrikus és állatformákkal díszítették.

A pueblo indiánok pazar színekben pompázó cserepein megfigyelhetjük az ábrázolás és absztrakció feszült kettősségét.

Északnyugati parti indiánok :

Az északnyugati part mentén élő indiánok nagyon sokféle tárgyat készítenek, például totemoszlopokat, maszkokat, kereplőket, edényeket, ruhákat, takarókat, amuletteket, díszített házakat és kenukat.

Maszkok :

Az északnyugati part indiánjainak maszkjain sokkal nyilvánvalóbb az emberi alak megjelenése, mint a délnyugati népek maszkjainál.


A faragott-vésett maszkok, amelyek állatokat vagy mitológiai teremtményeket ábrázolnak, a sámánok számára a gyógyítási szertatások eszközei, mások pedig a nyilvánosság előtt rekonstruálják ezeket a mágikus jeleneteket. A kwakiutl maszk drámai karaktert személyesít meg. Vonásai erősen túlzottak, mély görbevonalú vésett bemélyedésekkel (ráncok), amelyek sötét árnyékot eredményeznek. A kifinomult mégis erőteljes faragás jellemző e terület stílusára. Más népek jóval visszafogottabbak, például a tlingit "sisak" szerfelett naturalista, talán éppen egy igazi személy aktuális portréja, mintha a művész azt próbálná bizonyítani, hogy a művészi kifejezésnek nincsenek szabott határai. Rendszerint öröklött motívumokat és stílusjegyeket alkalmaznak, de manapság új, radikális változásoknak lehetünk tanúi.

Totemoszlopok:

Az északnyugati partvidék indiánjai híresek hatalmas totemoszlopaikról, amelyek törzsfőnököket, szellemeket és állatokat ábrázolnak. A táncosok a szertartásokon a mai napig is viselik finom ruháikat és színes maszkjaikat.

Annak ellenére, hogy az északnyugati part művészetének spirituális dimenziója van, sokkal fontosabb számukra a közösségben elfoglalt státusz kifejezése, s a műűvészetet ennek szolgálatába állítják, így a tárgyakkal is kifejezhetik a státusz szerepét. Példa erre a haida totemoszlop a klán jelvényével, amelyet a klán fejének háza előtt állítanak fel, ami a közösségben elfoglalt státuszt jelöli. A haida indiánok amellett, hogy megfigyelik a valóságos formákat, egyáltalán nem törekszenek élethű ábrázolásokra. Például egy haida törzsfő házán, három totemoszlop van. Az ijesztőnek tűnő maskarák halmaza elbeszéli az egész törzs történetét. Egy legendán alapul: ,,Volt egyszer egy fiatal férj, Gvaisz Kun városában, aki naphosszat nem csinált semmit, míg az anyósa rá nem szólt. Gondolta, nem nyugszik, míg meg nem ölte a tóban lakó sárkányt, aki embereket és cethalakat eszik. Egy tündérmadár segítségével fatuskóból csapdát készített, és két gyereket kötözött rá, csaléteknek. Meg is fogta a sárkány, magára kötötte a bőrét, s tovább halászott a tóban. A kifogott halakat mindennap anyósa küszöbére tette. Az asszony, azt hitte, magának köszönheti az ajándékot, mert ő egy hatalmas varázsló. Mikor veje megmondta neki az igazat, szégyenében meghalt." E történet valamennyi szereplőjét ott láthatjuk a középső oszlopon. A bejárat alatti festmény, egy bálna, amit felfalt a sárkány. A bejárat felett maga a sárkány van, azon egy női alak, a boldogtalan anyós, és így következnek sorra: a csőrös maszk a tündérmadár, aki a hőst segíti, felette ő maga sárkánybőrbe öltözve halaival, és legfelül a csaléteknek kitett gyermek. Egy ilyen oszlopon évekig dolgozhattak, kezdetleges szerszámokkal.

Szövés :

Egy másik jellegzetes északnyugati parti művészeti forma a chilkat takaró. Férfi tervezők készítik a mintasablonokat, amelyek segítségével a szövőnők elkészítik a takarót. A takaró, amely a 19. században széleskörűen elterjedt, a szertartási öltözékek tekintélyt hordozó tartozéka lett. A stílus számos megújuló jellegzetességet mutat: szimmetrikus, ritmikus mintaismétlődésével, sematizált absztrakt állatmintákkal, szemmotívummal, rendszeresen szélesedő és keskenyedő vonalaival, a sarkok legömbölyítésével.

Síksági indiánok :


A Préri-síkság indián művészei meglehetősen különböző anyaggal dolgoztak, mint az északnyugati parton élő indiánok. A legtöbb energiát a bőröltözékek dekorációjára fordították, a sajtolt vagy varrott tollmintákat gyöngyözött mintákkal kombinálták. A sátorkunyhókat, sátorlapokat, bölénybőröltözékeket festett geometriai és merev alakos mintákkal dekorálták az 1830-as évek előtt, ezután természetes jeleneteket, gyakran háború kitörését ábrázolták, a témákat átvéve az európaiaktól. A sátorlapokat a későbbi időszakban realisztikus jelenetekkel, az arányok figyelembevételével s a részletek alapos megfigyelésével, kidolgozásával ábrázolták, s különböző színeket alkalmaztak.

Miután az európaiak behozták a lovakat Észak-Amerikába a keleti partokon a megzavart indián telepek átalakultak mobilizálható, nomád közösségekké. Virágzásuk azonban csak rövid ideig tartott. Ebben a korszakban a nomáddá lett síksági indiánok esztétikai figyelme nagy részben az öltözékeikre és a testre koncentrálódott, valamint más hordozható tárgyakra - mint például pajzs, botok, pipa, fejszék és különböző fegyvertartók - irányult. Pajzsaik nem csak az erőt demonstrálták, de művészi munkák is voltak. A pajzsfestés gyakran vallásos látomásokat ábrázolt. A díszítésül szolgáló tollaknak védelmező varázserőt tulajdonítottak.

A síksági indiánok öltözetét és díszítőművészetét több átutazó európai művész is megörökítette. A svájci Karl Bodmer például, megfestette a mandan harcos és főnök, Négy Medve Főnök (Mato-Tope) pontos dekorált képmását. A népszerű New York-i művész, John W. Jarvis 1830-ban készített festménye Fekete Sólyom törzsfőnök (Black Hawk) és fia, Forgó Villám (Whirling Thunder) képmását ábrázolja egészen más felfogásban és stílusban.

Északkeleti indiánok :

Az északkeleti vagy erdővidéki indiánok kulturális övezete Kanada és az Egyesült Államok keleti erdős övezetét foglalja magában a mérsékelt klímájú Atlanti-óceáni partoktól a Mississippi folyóig, beleértve a Nagy-tavak vidékét is. Az Adena-kultúra és a Hopewell-kultúra emberei voltak e vidék legkorábbi történelmi népcsoportjai. A később bevándorolt és ma itt élő népek közé tartoznak az irokézek, saunik, narrangaszettek, pikók.

Az északkeleti erdős vidékek lakói főként tűzött (quilted) és gyönggyel díszített tárgyakat, öltözékeket készítettek, amelyeket gyakran díszítettek köríves virágmotívumokkal. Az irokézek mesteri, expresszív maszkokat faragtak az Álarc Társaság (False Face Society) ünnepségekre. E szertartás gyógyította a testi és lelki betegségeket és megtisztította az egész közösséget a megrontó erkölcsi tisztátalanságoktól. A szellemarcok legendabeli természetfeleltti lényeket ábrázoltak, akiknek hősiességét a mitológia megörökítette. A maszk dramatizálja, eltúlozza és eltorzítja az arc tulajdonságait a hatásosság érdekében, akárcsak az afrikai vagy óceániai maszkok. A maszkot el kellett rejteni, amikor nem használták, mert visszavonhatatlanul elveszíthették erejüket.

Délkeleti indiánok :

A délkeleti indiánok közé tartoznak többek között a cseroki, csaktó, csikaszó, maszkagí, nacsez, szeminol indiánok.

(hu.wikipedia.org/wiki/Indián_művészet)
 
 
0 komment , kategória:  Figurás cseréim 1:1 albumomhoz  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 29 
2017.11 2017. December 2018.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 3343 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 439
  • e Hét: 5578
  • e Hónap: 18604
  • e Év: 457743
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.