Regisztráció  Belépés
ametiszt54.blog.xfree.hu
" Amíg az embernek dolga van a földön, él. " (Márai Sándor) Pné Szabó Mária
2012.01.01
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
Szokj rá az egészségre, így karcsúbb és fittebb is leszel!
  2012-01-31 14:32:10, kedd
 
  Szokj rá az egészségre, így karcsúbb és fittebb is leszel!

A feleslegtől, nem megrémülnöd kell, hanem tenni ellene. Ne csüggedj, mert mindenki számára van megoldás. Ami az egyik embernek segít fogyni, a másiknak egyáltalán nem biztos, hogy használ. Tehát kísérletezz, próbáld ki melyik diéta, milyen étrend, milyen mozgásforma a legideálisabb számodra. Akkor se add fel a mozgást és az egészséges táplálkozást, ha csak lassan érsz el eredményt! Mindenki más ütemben fogy, az is lehet például, hogy valaki hamar lead nagy mennyiségű plusz kilót, de hajlamos azt gyorsan vissza is szedni magára. Tehát, te csak magadra figyelj, csak abban a módszerben bízz, amit magadon is kipróbáltál és bevált. Cikkünkben adunk pár ötletet neked, amikből kísérletezz bátran!




Guavafa
foto:Profimedia-Red Dot


1. Guavafa tipp!

Érdemes kipróbálnod ezt az egzotikus gyümölcsöt, mert tele van C-vitaminnal és antioxidánssal. Egy közepes méretű guava nem tartalmaz többet 45 kalóriánál. Add hozzá ezt a trópusi finomságot a gyümölcssalátáshoz és egy- kettőre beleszeretsz majd.

2. Próbáld ki a chia magot!

Eddig talán bele sem gondoltál abba, hogy a különböző magvaknak zsírégető hatásuk is lehet, pedig igen! A chia mag szó szerint karcsúsít! Fehérjét és rostot tartalmaz, ami nélkülözhetetlen a hatékony fogyás folyamatában. A chia mag fogyasztása a vércukorszintedet is a tökéletes szinten tartja, így megkímél téged, a hizlaló ételek iránti sóvárgástól. Ha beleiktatod ezt a csodálatos magot az étrendedbe, egészségesebb leszel, mivel nagy mennyiségben tartalmaz értékes Omega-3-at is! Már a 90-es évek tudományos kísérletei is rávilágítottak arra, hogy növelni kell az Omega-3 zsírsavak fogyasztását a szívbetegségek, a cukorbetegség, a rák, a depresszió megelőzése érdekében. Próbáld ki, szokj rá az egészségre és közben fogyj le pár kilót is!

3. Ha máj, akkor marha!

Nem kell hónapokig csak zöldségeket és gyümölcsöket enned, nem kell vegetáriánus étkezésre kapcsolnod, csak mert éppen formába akarod hozni magad. A húsok és az állati belsőségek között is vannak nagyon egészséges fajták. B2 és A-vitaminban nagyon gazdag például a marhamáj is, amik hozzásegítenek téged a zsírégetéshez. Fehérjében is gazdag és egy adag marhamáj nem tartalmaz többet 80 kalóriánál!

4. Kefir, kefir, kefir!

A kefir, különösképp a kaukázusi kefir, nem csupán tejsavbaktériumokat, hanem élesztőgombát is tartalmaz, amely következtében a tejsav mellett széndioxid és kis mennyiségű alkohol is képződik benne (vigyázz, mert közel 0,8 százalékos alkohol tartalma már 1 liternyi kefir fogyasztása után akár szondával is kimutatható). A kefir fogyasztása, frissítő hatással lesz a szervezetedre és ráadásul egészséges is. A természetesen képződő szén-dioxid pozitív hatást gyakorol az emésztésre. Rendszeres kefir fogyasztás esetén bélrendszerünkben gátolva lesznek a káros mikroorganizmusok elszaporodása és méreganyag-termelés, továbbá karban lesz tartva bélműködésünk. Az energiaszegény kefir fogyók*rázóknak és cukorbetegeknek is ajánlott! Szokj rá te is!

5. A csodálatos körte...

Fedezd fel a körte csodálatos tulajdonságait és vezesd bele a napi táplálkozásodba. Bár most nincsen szezonja, egy-két zöldségesnél bele lehet szerezni, de akár már most elkezdheted gyűjtögetni a körtés recepteket a netről. A körte nagyon jó rostforrás, rostjai sokkal többet tesznek a székrekedés megakadályozásánál és szabályszerűségének biztosításánál. A körte segít szabályozni a cukor és a megemésztett zsírok felszívódását. A rost leköti a rákot okozó vegyi anyagokat a vastagbélben, megakadályozva, hogy károsítsák a vastagbél sejtjeit. A körte jó C-vitamin és réz forrás. Egyél egy ízletes, zamatos körtét, és máris megadod a szervezetednek a napi C-vitamin értéknek a 11,1%-át, illetve a napi réz értéknek a 9,5%-át. A népi orvoslás szerint a körte vérkeringés-szabályozó, vízhajtó hatású, megelőzi a fogszuvasodást és a nyelőcsőrákot. Könnyedén készíthetsz belől néhány egyszerű és gyors finomságot! Edd magad karcsúra és egészségesre vele!




 
 
0 komment , kategória:  Egészséges életmód  
Trópusi gyümölcsök a megfázás ellen
  2012-01-31 14:26:58, kedd
 
 



Trópusi gyümölcsök a megfázás ellen

A hidegebb évszakok friss növényeket, gyógynövényeket, gyümölcsöket nem igazán kínálnak nekünk, csupán befőttek formájában vagy szárítva, illetve fagyasztva. Igaz, ebben a formában is értékesek és nagyon fontosak, de főleg a hidegebb, nyirkos időszakban helyesen tesszük, ha egészségünket trópusi égövi gyümölcsökkel kiegészítve védjük.




foto:Profimedia-Red Dot

Nagyon alkalmasak erre a célra a citrusfajok, mint a narancs, a grépfrút vagy a citrom. A citrusfélék legjellemzőbb tulajdonsága magas C-vitamin-tartalmuk és a bennük lévő bioflavonoidok, melyek óvják az oxidációra érzékeny C-vitamin épségét, növelve ezzel hatékonyságát.

Ez a C-vitamin-bioflavonoid kombináció alkalmas a szervezet kötőszöveteinek újraképződéséhez, továbbá hatásukra gyorsabban növekszik a haj és a köröm, javul a látás. A citrusfélék egységesen erősítik az immunrendszert, az erek falát, a nagy artériáktól a legkisebb hajszálerekig. Megelőzik a légúti fertőzéseket és a meghűlést. Gyorsítják a sebgyógyulást, csökkentik a fogínyvérzést és mérséklik az ínysorvadást. Segítik a sejtlégzéshez szükséges vas felvételét, fokozzák a sejtek növekedését és fiatalító hatásuk van. Illóolajaikat régóta alkalmazzák az illatszergyártásban, de világszerte elterjedt a használatuk az aromaterápiában is. A citrusfélék illóolaja belélegezve enyhíti a szorongásos és depressziós tüneteket. Magvaik olaja pedig csökkenti a vér koleszterinszintjét.


A világutazó citrom

A közönséges citrom hozzájárult a nagy földrajzi felfedezések sikeréhez. Értékes vitaminja lehetővé tette, hogy a hosszú hajóutak félelmetes C-vitamin hiánybetegségéből adódó skorbutot elkerüljék. Így vált az évekig tartó hajóutakon megbecsült kísérővé a citrom. A citrusnemzetségbe örökzöld fák és cserjefajok tartoznak, illatos viráguk és aromás, lédús termésük van. A közönséges citrom egy legfeljebb 7 méter magasra növő fa, kicsi, fogazott levelekkel és sárgára érő terméssel. Eredetét tekintve tipikusan déligyümölcs. A trópusi, szubtrópusi éghajlat jellegzetes növénye. Őshazája pontosan nem ismert, valószínűleg Indiából vagy Kínából származik, és az idők folyamán terjedt el a Földközi-tenger medencéjében. Hidegebb, északi éghajlaton kifagyna, a gyenge napfényben nem érne be a termése.

Termésének külső része szárított állapotban spirál szalagokban vagy kockára vágva kerül a gyógykereskedelembe. Illóolajat, heszperinglikozidot, keserűanyagokat, cserzőanyagot tartalmaz.
A gyógyászatban gyomorerősítőnek és ízjavítónak használják. Komolyabb fizikai megterhelés,
sportolás előtt nagyon hatékony, ha a citrom kifacsart levét mézzel keverve kortyolás nélkül lenyeljük.

A citrusfajok általános gyógyhatásain kívül serkentik a gyomorsav elválasztását, javítják a szervezet fehérjeállapotát, fokozzák az életerőt. A szervezetben a megkötött zsírokat felszabadítják, elősegítve
ezzel a fogyókúrát.


 
 
0 komment , kategória:  Egészséges életmód  
Szépítő és egészséges ételek
  2012-01-21 15:18:58, szombat
 
 



Almaecet
A csodálatos gyógyító tulajdonásgai mellett, az almaecet rugalmassá teszi a bőrt.
A nagy enzimkoncentrációnak köszönhetően segít eltávolítani az elhalt hámsejteket.
Zsírégető hatása van, és segíti az emésztést.




Sárgarépa
Megakadályozza a bőr korai öregedését, ugyanazt tartalmazza mint a híres Retin, fiatalító anyag.





Sajt
A fogszuvasodás megelőzése érdekében fogyassz naponta egy-két szelet kemény sajtot.
A legjobb választás a svájci, cheddar vagy a jó öreg trappista sajt.

A sajtok megakadályozzák a fogban szaporodó baktériumok kialakulását, így kevesebb
eséllyel alakul ki fogszuvasodás.





Citrusfélék
Kollagén termelő hatásuk van, amely összetartja a bőrsejteket.

A kollagént nem dörzsölhetjük a bőrünkbe, ezért naponta fogyasszunk friss gyümölcsöket és gyümölcsleveket.





Piros ribizli
Egészségesen tartja a bélrendszert.




Fokhagyma
Segít a ráncok elleni küzdelemben, és helyreállítja a szöveteket.




Zsírszegény joghurt
Magas kálciumtartalmának köszönhetően gyönyörű mosolyt biztosít.
A fogak egészségesek és fehérek lesznek.




Édes burgonya
Az A-vitaminnak köztudottan ránctalanító hatása van.
Az édesburgonya tele van ezzel a fontos vitaminnal.
Az eredmény tisztább, simább bőr.




Paradicsom
Nagyon jó hatással van a bőrre: gazdag A-vitaminban, C-vitaminban és káliumban.
Fogyasszunk minél többet belőle.




Búzacsíra
Ha szeretnél gyorsan és hatékonyan megszabadulni a pattanásoktól, fogyassz két-három
evőkanálnyi búzacsírát naponta.
Adj hozzá gabonapelyhet, joghurtot és túrót, így sokkal finomabb.





Napi ételek
Azt kell enned amit szeretsz, de próbáld a napi menübe mindig beépíteni a következőket:

- Zöldségek: naponta kegalább háromszor fogyassz lehetőleg nyers, leveles zöldséget
- Hús, zsír nélkül: Napi akár 10 dkg is elég.
- Gyümölcsök: napi egy-két alkalommal fogyassz gyümölcsöt.
- Tejtermék: fogyassz napi legalább 0,2 litert.
- Zsírok: napi legalább két adag (salátaöntetek, étolaj, vaj, korlátozott mennyiségű majonéz)

 
 
0 komment , kategória:  Egészséges életmód  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2018.01 2018. Február 2018.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 145 db bejegyzés
e év: 451 db bejegyzés
Összes: 14583 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 889
  • e Hét: 9617
  • e Hónap: 38923
  • e Év: 89319
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.