Regisztráció  Belépés
katalinkohut.blog.xfree.hu
A szeretet mindent meggyógyít, a szíve szétterjeszti önmagát a világmindenségben H. Kohut Katalin
2017.03.07
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
Az illatos levelű citromfű
  2017-05-17 09:49:24, szerda
 
  Az illatos levelű citromfű fűszer-és gyógynövényként egyaránt ismert. A görögökön, rómaiakon kívül az arabok is ismerték. Európában az 1500-as évektől kezdtek vele foglalkozni. Dél-Európában vadon terem, a mi éghajlatunkon csak termeszteni lehet. Paracelsus, a híres svájci orvos azt tartotta róla, hogy meghosszabbítja életünket.

A citromra emlékeztető illatú levelében sok az illóolaj. A citromfű tartalmaz még cserzőanyagot (rozmaringsav), fahéjsav származékokat, triterpéneket (kávé-, urzol-, oleánolsav). Rossz közérzet esetén, gyomor- és bélpanaszoknál, epe- vagy májbántalmaknál, szívpanaszoknál, menstruáció alatt, és megfázásnál is segít a citromfű.

A citromfű pro-biotikus!

Köszönhetően a antibakteriális tulajdonságainak a citromfű segíti az emésztést! Citromos illatú és ízű gyógynövény alkalmas egy tavaszi nagytakarításra az emésztőrendszerünkben. Tisztítja és detoxikálja.

A citromfű szabályozza koleszterin szintet!

Wisconsin egyetem tanulmánya rámutat, hogy napi 140 milligramm citromfű csökkenti a páciensek koleszterin szintjét. Ez valószínűleg azért igaz mert a citromfű segíti a koleszterin felszívódását a belekben.

A citromfű gyulladáscsökkentő!

A citromfű a benne található citronellál, a b-citrál, az acetát, az eugenol, az ageraniol és a szeszkviterpének együttes hatásának köszönhetően kiváló nyugtató, görcsoldó, gyulladáscsökkentő, valamint antibakteriális tulajdonságokkal rendelkeznek. Illóolaja nyugtatóként használva enyhíti az idegességet, a citromfűből készített tea megszünteti az álmatlanságot és a szorongást

Forrás: otletdivak.hu
 
 
0 komment , kategória:  Fittness, szépség, horoszkóp  
H.Kohut Katalin: Fittness gyakorlataim zenei ritmusra
  2017-03-15 11:21:57, szerda
 
  H.Kohut Katalin: Fittness gyakorlataim zenei ritmusra

A gyakorlatokat naponta kell végezni a cél érdekében, 30 percet vesznek igénybe, de megéri az eredmény miatt

A gyakorlatok mindegyikét 12-szer kell elvégezni egymás után

1.)Mellizom fejlesztő
Álljunk kis terpeszben, két karunkat húzzuk a zene ritmusára behajlítva könyöknél széjjel kétszer, majd kinyújtott kézzel. Ezt követően felemeljük a két karunkat, kétszer ritmusra hátrafelé lökdössük a karunkat, majd leengedve kétszer a hátunk mögé.

2.)Derékcsinosító
Maradjunk kis terpeszben, állva, először bal oldalra kétszer egymás után behajlunk, majd a jobb oldalunkra.

3.)Körforgás a világban
Kis terpeszben továbbra is törzsünkkel a deréktájon folyamatosan körözzünk egyik, majd másik oldal felé.

4.) Derékcsinosító
Felállunk kis terpeszbe, bal oldalra hajlítjuk a derekat kétszer ritmusra, majd a jobb oldalra, tekerjük körbe utána a világ formájára.

5.) Hasizom fejlesztő
Lefekszünk a földre hasra, felemeljük a két lábunkat, megfogjuk a kezeinkkel mindkettőt, majd ringunk a zene ütemére a hasunkon fel-le. Egyre kisebbé válik a hasunk, tele lesz izommal.

6.) Deréknyújtó:
Hanyatt fekszünk az ágyon, vagy a földön, ritmusra nyújtva a derekunkat felemeljük először a jobb lábunkat a bal karunkkal, nyújtjuk a derekat közben, ugyanúgy teszünk majd a másik oldalunkkal, majd végül egyszerre fogjuk meg a két lábunkat két kezünkkel, úgy nyújtjuk a derekunkat.

7.) Fenék csinosító gyakorlat:
Lefekszünk a földre hátunkra, lehetőleg keményre, majd ritmusára a zenének felemeljük a fenekünket legalább 12-szer egymás után magasra, így csinosodik és formálódik a fenék és a comb formája olyanra, amilyenre mi akarjuk.

8.) Comb erősítő gyakorlat:
Lefekszünk hátra keményen lehetőleg, majd zenére emelgetjük felfelé a lábunkat, megfeszítve minden izmot a combon és a lábszáron, hogy olyan lábat érjünk el így, amilyet mi akarunk.

9.) Boka csinosító gyakorlat:
Lefekszünk a földre hanyatt, felemeljük 12-szer lehetőleg a két lábunkat az égnek, majd körözünk a bokánkkal körbe-körbe, oda-vissza, egyszer jobbra, másodszor balra.

10.) Deréknyújtó, csinosító és egyensúly gyakorlat:
Letérdelünk a földre, felemeljük vízszintesen a két karunkat, majd először jobbra leülünk oldalra, tartva a karjainkat, vissza egyenesedünk, ugyanígy a bal oldalon is oldalra ülünk, tartva a karunkat vízszintesen, majd vissza egyenesedünk.

11.)Gyakorlat vége
Összezárjuk a lábainkat állva, fokozatosan, lassan felemelve az égnek két karunkat nagy levegőt veszünk az orrunkon, majd lassan leengedve a két kart szájunkon át kifújjuk.

2017. március 15.
 
 
0 komment , kategória:  Fittness, szépség, horoszkóp  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2017.09 2017. Október 2017.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 41 db bejegyzés
e év: 287 db bejegyzés
Összes: 287 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 29
  • e Hét: 29
  • e Hónap: 2126
  • e Év: 17149
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.