nobi94.blog.xfree.hu
Csak az számít, hogy tudd, mit akarsz, és küzdj érte. Vigyázz az útra, melyre lépsz, mert az élet útja kétes és nehéz. Ha lépsz, fontold meg léptedet! Koczkás Norbert
1994.11.04
Offline
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7
Külföldön...4.rész
  2019-10-31 13:45:15, csütörtök

Miután elhagytuk Ausztriát utána Németországba értünk. Nagyon szép városok voltak. Az első város ahova bementünk az Nürnberg volt. Kb éjfél után nem sokkal. Aludni pedig nem nagyon lehetett mivel ülve képtelen voltam rá. Többször is le kellett szállni mert egy idő után nem volt jó a sok ülés. Az emberek többsége wc-re is leszállt.
Nagyon tiszta volt minden Németországban.
Olyan reggel hat óra előtt Frankfurtba értünk. Jött egy idős nő aki helyet keresett. Külföldi volt ugyan de halottam hogy mondta hogy Eindhovenbe akar menni. Frankfurt nagyon hangulatos város volt.
Amikor elhagytuk a városokat akkor a busz hegyen is ment , nagyon szép hegyvidéket lehetett látni.
Naoközben már nem éreztem olyan kényelmetlennek az ülést. Kicsit először futcsa volt hogy Németországban később kelt fel a nap.
Ez azért van mert nyugatabbra van. A nap később éri el mint mondjuk Magyarországot.
Több képet és videót is lehetett készíteni mert jó volt az időjárás is. Aztán beértünk Hollandiába. Néhány holland várost is érintettünk. Aztán amikor Amsterdamba értünk akkor én kint maradtam ilyen nagy köveknél. Volt előttem egy nagy épület ahol egy csomó más nemzetiségű ember volt.
Aztán Hollandiában sokat voltunk sétalni is.
Összesen kb 3 hetet voltam ott.
Utána el kellett indulnom vissza Budapestre.
Budapesten el kellett intéznem hogy ingyen mehessek Makóra mivel volt ilyen kedvezményük.
Amikor elindult a busz akkor láttam hogy milyen nagy aszály van és néhány idősebb is beszélt erről.
Amikor visszaértem Makóra akkor nagyon furcsa volt minden.
Illetve akkor belekezdtem új dolgokba. A szüleim pedig pont Hollandiába mentek , és nekem kellett ellátni a macskát. Vigyázni is kellett mert egér volt a konyhában.

Külföldön...3.rész
  2019-10-06 13:45:08, vasárnap

A legutóbbi történetben a házakról irtam.
Nos az tény hogy hollandia területe sík , az az nincsenek hegyek.
Viszont nagyon sok víz van , tavak , folyók , tengerek.
Keleti szomszédja Németország. Németország nagyon szép hely , a buszból láttuk az országot illetve voltak pihenőhelyek is.
Hollandia tengere az Északi tenger. Bár én még nem voltam ott. Az Északi tenger és az Atlanti óceán közelsége miatt hollandiában óceáni éghajlat alakult ki. Tehát amikor mentünk akkor nagyon nem volt melegünk. A boltok előtt ilyen játéklovak meg kerti ágyak voltak kipakolva amit családtagok ki is próbáltak. Ezekről képek is készültek amiket jó azért visszanézni.Voltak még rengeteg ruhás boltok is. Jó kaják voltak. Az utolsó napokban azért vártam hogy hazamenjünk.
Pár évvel később egyedül mentem ki külföldre.
A busz szerencsére nem volt átszállos. Itt már mindenki magyar volt , a sofőrők is.
Ausztriában , Linz előtt felhívtam a szüleimet is és ott a pihenőhelynél volt egy játszótér is.
Az emberek meg sétáltak. Volt egy nő aki arról mesélt hogy ők már csak látogatóba járnak vissza Magyarországra.
Bécsnél viszont rossz irányba mentem a buszhoz és csak később vettem észre hogy messzebb vagyok tőlűk. Azért szálltam le hogy Wc-re menjek és akkor inténztem a fogmosást is. A mosdó elfogadható volt. A pihenő kb 25 perces volt Bécsnél. Amikor láttam hogy messzebb van a busz akkor gyorsan siettem vissza. Szerencsére időben visszaértem és megjegyeztem hogy melyik busz. Aztán pedig elindultunk Bécsből. Éjfél után hagytuk el Ausztriát , szinte végig fent voltam és néztem hogy milyen helyeken megyünk tovább.
A következőben folytatás !

Külföldön...2.rész
  2019-09-25 22:26:29, szerda

Szóval három országon utaztunk át.
Németországban amikor szüneteket tartott a busz akkor mindenki leszállt vásárolni kajákat és
tele szatyrokkal jöttek vissza.
Amikor beléptünk Ausztriába vagy Németországba ott nagy ellenőrzések voltak. Mutatni kellett például a személyi igazolványt. Kb 21 órás út után beértünk Eindhovenbe. Ahol bementünk egy épületbe és a nővéremre vártunk.
Aztán Eindhovenből autóval mentünk tovább Leeuwarden-be.
Nagyon hosszú út volt az autózás. Közben volt hogy megálltunk ásványvizet venni meg az autóba kellett benzin. Az időjárás nagyon változékony volt.
Amikor az autóval úton voltunk akkor az egyik pillanatban szakadt az eső a másik pillanatban meg sütött a nap. Érdekes volt.
Aztán megérkeztünk Leeuwardenbe.
Nagyon barátságos város volt. Aztán amikor mentünk a nővéremék házába akkor először voltak ott valakik majd elmentek.
Pár nap múlva kiderült hogy abban a városban több magyar ember is él. Ők is elköltöztek úgy látszik.
A házuk közel volt a piachoz meg boltokhoz. Volt a kis kertben egy hintaágy és a házukban egy fekete macska.A padlás úgy volt megcsinálva hogy ott is voltak szobák. Sőt még a fürdőszoba is fent volt.
Egy laptopon tudtunk internetezni és sorozatot nézni.
Az utca felől pár méterrel a házuktól ilyen bokrokkal volt elkerítve a kis kertük ahol volt egy asztal.
A ház háta mögött is volt egy kiskert ahol a hintaágy volt csak ott magas kerítéssel volt elkerítve.

A történet a következő részben folytatódik.

Külföldön...
  2019-09-23 12:19:02, hétfő

Mindig is furcsa volt belegondolni régen hogy milyen lehet külföldön lenni?
Mielőtt kimentem volna külföldre , előtte már jártak ki családtagok is , ők többnyire repülőgéppel.
Aztán pár évvel később úgy jött össze hogy az egész család kimehetett külföldre 10 napra.
Ez volt az első utazásom külföldre. Egy külföldi buszjárattal mentünk ki , az út nagyon hosszú volt.
Elég furcsa volt látni a nem magyar írásokat amikor elhagytuk Magyarországot. A Busz Budapesttől indult. Bécsben át kellett szállni , és ott a másik buszban már senki sem volt magyar. Még a sofőrők sem. Bécs nagyon szép hely volt , bár csak átutazóban láthattam illetve azon az állomáson ahol megálltunk.
Wc-re csak akkor lehetett menni amikor a busz megállt és ott néhány centért lehetett bemenni.
Csak ritkább esetben lehetett használni a busz wc-jét. Amikor a megálltunk akkor volt ilyen bemondó hang a buszon. Persze nem magyarul.
Sötétben végig mentünk Ausztrián és kb hajnalban
már Frankfurtban voltunk. Csodálatos városok voltak , amikor kiértünk a városokból akkor meg szép
hegyvidéket láthattunk. Furcsa volt belegondolni hogy már milyen messze vagyunk Budapesttől és Magyarországtól.
A buszon utazás fárasztó is volt , azon az éjszakán semmit sem aludtam , viszont nem éreztem magam álmosnak. Szünetek is voltak amikor le lehetett szállni sétálni meg ilyesmik.
A buszon volt még egy tévé is. Soha nem utaztam még olyan sokat mint akkor.
Érdekes volt hogy a közelünkben senki sem volt magyar.
Amikor pedig még Bécsben át kellett szállni
akkor alig találtuk meg a másik buszt.
Összeségében három országon utaztunk át.
A történet egy másik cikkben folytatódik majd valamelyik nap.

A Budapesti állatkertben
  2019-09-21 20:22:13, szombat

Úgy mint a vidámparkba úgy az állatkertbe is több alkalommal mentünk. Az állatkertben rengeteg különleges állat él. Budapest pesti oldalán , a városligetben található a park. Aki szereti az állatokat annak biztos tetszik ez a hely. Az állatkertben vannak fedett helységek is. Itt vannak például bogarak , pókok , sötétet kedvelő állatok , majmok stb.
Szintén egy benti , fedett területen láttunk denevéreket is. Teljes sötétség volt ott , és ilyen zöld színű világítást csináltak nekik. Érdekes volt. Esős idő esetén a benti helységeknél is sok a látnivaló.
Az egyik évben egy oroszlán megakarta támadni a hugom. Mivel az oroszlán ráugrott az üvegre , amivel el volt kerítve. Érdekes látni ezeket az állatokat élőben , mivel ők messze élnek tőlünk. A Föld több távoli részéről vannak itt állatok.
Északi sark , Afrika , Ausztrália , Ázsia stb..
A fókák területén átfestették a köveket , hogy azt higgyék hogy hó.
Különböző halakat is találhatunk az állatkertben.
Ami még érdekes volt , az a játszótér aminek valami Varázserdő lehetett a neve. Volt egy nagy hajó amit építettek , ott voltak kötelek , meg magasra lehetett mászni. Különböző alagutak is voltak.
Az állatkertben még van állatsimogató terület is , illetve etetni is lehetett az állatokat egy olyan étellel amik ők adtak. Én például zsiráfot etettem , de a kaját nem tőlük vettem , hanem azt szedtem össze amit a földre szórtak le. Amíg mentünk pestre addig általában mentünk az állatkertbe is ( de nem mindig)
Valamennyi évvel később már az iskolával is elmentünk az állatkertbe. Párás, ködös idő volt akkor. Jó kis programmok voltak ott. Furcsa volt látni az állatkertet úgy hogy előtte évek óta nem láttam.
Egy általam állatkertben készített kép:
Link

Utazás Budapestre
  2019-09-21 12:16:53, szombat

Nagyon sokszor mentünk Budapestre. Először amikor mentünk akkor nem tudtam hogy milyen hely. Az első néhány évben egy Margit szigeti szállásra mentünk ami ma már nem létezik. A Margit szigeti szálláson nem volt sok ember. A szobákban emeletes ágyak voltak. Mivel olcsó szállás volt így olyan tisztaság sem volt. A szobák előtt volt egy hatalmas terasz. Nem volt étkezési lehetőség. Makótól Budapestre egy nagyon firkás vonattal utaztunk és nagyon piszkos is volt. Akkor láttam pl először mozgó lépcsőt , méghozzá a Budapesti nyugati pályaudvaron. Kék színű vonattal akkor utaztunk először. A Margit sziget jó kiránduló hely volt. Amikor visszaértünk Makóra akkor nagyon sok rajzot csináltam Budapestről. Pár évvel később már nem tudtunk a Margit szigeti szállóra menni , ekkor mentünk először az Agro hotelbe. Üdülési csekk segítségével. A nővérem tanárja meg is kérdezte a nővéremtől hogy minden évben pestre megyünk?
Az agro hotelben nagy tisztasság volt és teljesen más volt. Rengeteg fénykép készült. Két évet mentünk az Agróba. Az utolsó évben ősszel mentünk , mivel nyáron Egerbe mentünk. Voltunk még a Fővárosi cirkuszban is. Hajóval elmentünk Budapesttől Szentedrére.
Egy évvel később azonban már csak egy napra mentünk fel és csak a vidámparkba. Következő évben mentünk a Benczúr hotelbe amiről egy másik cikkben írok majd.

Kirándulás a vidámparkban
  2019-09-20 13:14:04, péntek

Magyarország egyik legnagyobb vidámparkja Budapesten volt található. De csak volt. Ma már nem működik. A Budapesti vidámpark a városligetben , az állatkert mellett volt található. Rengeteg féle játék közül lehetett választani. A vidámparkban eleinte minden játék fizetős volt , tehát külön kellett fizetni ha felültünk egy játékra. Később azonban bevezették a karszalagos belépő rendszert. Ami azt jelenti hogy a karszalag amit adtak azzal használni lehetett a játékok többségét külön fizetés nélkül. Néhány játék azonban fizetős maradt. Mivel a játékokért nem kellett fizetni , így a belépő is drágább lett. Cserébe viszont egész nap lehetett használni a játékokat. Szerintem nagyon jó volt. Később csináltak a vidámparkban dzsungel mese parkot ami többnyire a kisebbeknek való volt. Valamennyi játék átalakult. Szellemvasút -- Dzsungel vasút , Viharvasút -- Túlvilág kapuja.
Kedvenc játékaim: Hullámvasút , Ikarusz , Túlvilág kapuja , Szimulátor , Break Dance , Panorámakerék.
Illetve nővérem kedvenc játéka Disco.
Amire én nem mertem felülni , vagyis felültem csak nem sokkal később leszálltam. Ami viszont igazán félelmetes az a Top Spin volt. Igazán remek szórakozás volt a Vidámpark.

1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7
2024.02 2024. Március 2024.04
18192021222324

• e Hónap: 713
  • e Év: 4518

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,