Regisztráció  Belépés
venci76.blog.xfree.hu
A ruha teszi az embert - a gyűjtemény a gyűjtőt. Szalvéta Gyűjtő
1976.04.08
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 8 
Ha valaki valahol szívmintás dolgot választ magának:
  2013-12-26 16:53:22, csütörtök
 
  Például szívmintás szalvétát:



Link

A szív mintás dolgok, legyen az egy tárgy, vagy mondjuk egy tetoválás is, komoly és tartós érzelmeket közvetítenek, mert a szív szimbolizálja a szeretetet, odaadást, áldozatot.



Link

Meggondolatlanságra utal ha valaki csak a szekrénybe teszi a választott dolgot,vagy takarja és szégyelli a testét fedő műveket, hiszen a vett tárgyat vagy a kért művet botlásnak gondolja és ez az élet más területére is kihat. Általában elszánt és óvatlan személyiségről beszélhetünk.



Link

Bármit is veszünk,de főleg persze ha tetoválást szeretnénk, gondosan válasszuk meg a mintát, és ne feledjük, hogy a választott mintával egy idő után azonosulni fog viselője. Ezért nem mindegy, hogy ördög lesz a minta vagy angyal esetleg egy szeretni való "hercegnő".



Link

A szalvétákból vannak plusz darabjaim is jelenleg, ha valakit érdekelne valamelyik darab, bármilyen érdeklődési kör folytán, keressen meg, és szívesen segítek benne, hogy megkaphassa.



Link



Link



Link



Link
 
 
0 komment , kategória:  Esküvői mintás szalvétáimhoz:  
Nagyon szép idézetes szalvétára akadtam ma:
  2013-02-11 13:44:12, hétfő
 
  Egy kreatív hobbi boltban nagyon szép idézetes szalvétára akadtam ma. Ami a szalvétán szerepel idegen nyelveken idézet, azt ismerem már, de szalvétán még ezt az idézetet nem láttam soha viszont. Nagyon megtetszett , mikor megláttam, emiatt vettem belőle több darabot is , hátha megtetszik valakinek, s el szeretné velem cserélni, ha nem is gyűjtés céljából, hanem más okokból. Egy ilyen szalvétával megteríteni, ha a párját hívja az ember vacsorára, vagy eljegyzést-esküvőt terveznek épp,és azon a rendezvényen szeretnének ezzel a szalvétával teríteni, nagyon megható és egyedi szerintem,ajánlom ezen okokból is ezt a szalvétát mindenkinek.Sok más alkalom is okot adhat egy ilyen idézetes szalvétának a felhasználásához, ezért is ajánlom ezt mindenkinek, hiszen ez az idézet , ami a szalvétán olvasható, magyarul így hangzik:

"Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek te jelented magát a világot."




Link
 
 
0 komment , kategória:  Esküvői mintás szalvétáimhoz:  
Szalvéta friss házasoknak:
  2012-10-06 16:56:18, szombat
 
 

Link

10 Hasznos Tipp Friss Házasoknak:

1. Soha ne feledkezz meg a romantikáról. Ne becsüld le a kedves szó, egy meleg ölelés erejét valamint a gyertyafényes vacsora és kellemes zene hatalmát, mivel ezek mind csodára képesek. Zsúfolt programod ellenére próbálj időt szánni érzelmeid kifejezésére, soha ne vedd természetesnek partnered érzéseit.

2. Ne feledkezz meg a humorérzékedről. Viccet csinálni a kínos helyzetekből és mindig a dolgok szebb oldalát látni kétség kívül a helyes megoldás legfőképpen a nehéz időszakokban.

3. Tiszteld partneredet! Ha nem csodáljátok egymást a dolgok nem fognak működni. A részvét, jó modor és kölcsönös tisztelet hiánya a kritikus veszekedésekkor csak tovább növeli a mérget mely lassan, de biztosan megöli szerelmeteket, házasságotokat. Ne engedjétek, hogy bármi a kölcsönös tisztelet útjába álljon.

4. Ne bilincseld le partneredet. A házasság nem börtön, inkább egy életre szóló elkötelezettség mely szerelmen, barátságon és megértésen alapszik. Mindkettőtöknek szüksége van térre, szerelmetek csak így mélyülhet és erősödhet.

5. Ne kínozd magad a hatalmi viszonyokkal. A házasság nem csatatér. Nem vagytok ellenfelek, hanem partnerek. A házasságban meg kell tanulnod kompromisszumot kötni és néha engedni, ha úgy érzed partnered készen áll egy óriási veszekedésre, lepd meg azzal, hogy rábólintasz, később lesz majd alkalom egy békés beszélgetésre is.

6. Legyetek őszinték. Nézzetek szembe problémáitokkal, ismerjétek el, hogy léteznek és próbáljátok megoldani őket. Elrejteni őket egy lepel alá nem egyenlő az eltűnésükkel, az ha nem veszel tudomást róluk csak tovább növeli súlyosságukat mígnem egy kitörésre váró vulkánra hasonlítanak majd mely barmikor elönthet a fájdalom, harag és kiábrándultság lávájával.

7. Tartsd meg az 'adni és kapni' közötti egyensúlyt. A szerelem az adakozásról szól, de emlékezz, ez nem azt jelenti, hogy egyik vagy másik félnek ki kellene használni ezt a helyzetet. Inkább arra utal, hogy a felek határtalanul adnak, míg és határtalanul el is vesznek. Csak egy leheletnyi a különbség a két fél sajátságos adakozása és elvevésének módja között.

8. Csak ketten vagytok ebben a házasságban. Tartsd meg házasságotok apró részleteit és gondjait magatoknak, ne engedd, hogy az emberek beleszóljanak a házasságodba. Mindig emlékezz, hogy bárki rajtad és a partnereden kívül külső személy, még édesanyád, nővéred és legjobb barátod is.

9. Legyen a házasság szexuálisan is kielégítő. Ne szégyellj beszélni az igényeidről vagy félelmeidről különösen akkor, ha nem elég kielégítőek az együttlétek vagy úgy gondolod, a partnerednek problémái vannak, találd meg a legjobb pillanatot és beszéld meg vele.

10. Mindennek idő kell. Mindketten más dolgokhoz szoktatok, más szokásokhoz, hogyan étkeztek, mikor alszotok és még a tévézi szokások is különbözhetnek, ezért kell megértenetek, hogy időbe és erőfeszítésekbe telik míg hozzászoktok az együttéléshez.

(A szöveg forrásoldala: http://hu.shvoong.com/humanities/2181263-10-hasznos-tipp-friss-h%C3%A1zasoknak/)


A blogbejegyzésben szereplő szalvétát ma vettem.A szalvéta egyedien szív alakúra van vágva, kihajtva négylevelű lóhere formája lesz, így szerencsét is hozhat használóinak.Jelenleg egy csomaggal van még belőle, ha valakinek megtetszik szívesen cserélek.



Link

A szalvéta csomagolása elölről és hátulról. A hátoldalán a szalvéta méretei is láthatóak, összehajtva, illetve széthajtva:



Link
 
 
0 komment , kategória:  Esküvői mintás szalvétáimhoz:  
A fehér esküvő története:
  2012-10-02 19:37:44, kedd
 
 

Link

Hiszed, vagy nem, de nem mindig volt ez tradíció, hogy a menyasszonyok fehérben mentek férjhez!
Minden kornak megvolt a maga viselete. A hófehér menyasszonyi ruha az évek során vált hagyománnyá, pedig a mai menyasszonyok szinte el sem tudják képzelni, hogy más színben fogadjanak örök hűséget szerelmüknek. Hiszen a fehér szín jelkép. Jelképe a tisztaságnak és az erénynek. S ez a szimbólum öröklődik nemzedékről, nemzedékre.

Nem meglepő, hogy a fehér ruha eredete legendákkal teli, s hagyományokkal övezett. Az angol Monarchia jelentős képviselője, Viktória királynő volt az, aki először viselt fehér menyasszonyi ruhát. Az ő népszerűségének köszönhető, hogy a hófehér menyasszonyi ruha viselete hagyománnyá vált. Az 1840-ben köttetett esküvőn a fehér ruha igazi ,,botrányt" okozott. Kihívónak találták, ám mégis a felsőbb osztálybeliek azonnal utánozni kezdték. Így vált egyre szélesebb körben népszerűvé a ma már hagyományosnak vélt fehér szín. Csak a gazdag és hiú nők ragaszkodtak ahhoz, hogy fehérben legyenek házasok.




Link

A világháború után sok nő még mindig nem engedhette meg magának, hogy fehérben házasodjon.
Az 1950-es évek hoztak nagy változást, mikor hollywoody csillagok is fehérben kezdtek házasodni. Így lett lassan napjaink divatja a gyönyörű, fehér esküvői ruha.

(www.alompar.hu/eskuvoi-divat/A-feher-eskuvo-tortenete/347/)
 
 
0 komment , kategória:  Esküvői mintás szalvétáimhoz:  
Férfi és nő a kezdetektől:
  2012-10-02 19:29:47, kedd
 
 

Link

...az Úristen álmot bocsátott az emberre, s mikor elaludt, kivette egyik oldalcsontját, s a helyét hússal töltötte ki. Azután az Úristen az emberből kivett oldalcsontból megalkotta az asszonyt, és az emberhez vezette. Az ember így szólt: “Ez már csont a csontomból és hús a húsomból. Asszony a neve, mivel a férfiből lett. Ezért a férfi elhagyja apját és anyját és feleségéhez ragaszkodik, s a kettő egy test lesz." (Ter 2,20-25)

A férfi és a nő együttélése a történelem folyamán folyamatosan fejlődött. Az emberiség ősállapotában megélt férfi-nő-kapcsolatról többféle elképzelés létezik, számosan kutatták, vizsgálták, figyelembe véve a mai természeti népek között uralkodó szokásokat is, mint ősi időkből megőrződött példákat. A nőközösségektől kezdve, a nemek teljesen szabad viszonyán át, a családot, mint az emberi társadalom legősibb formáját tekintve, a csoportházasság és a monogámia feltételezéséig sokféle elképelés létezik a kezdeteket illetően. A nemek eredeti szabad viszonyát többen is feltételezik, az ellenkező állapotnak, a házassági hűségnek és a házassági kötelék védelmének megnyilvánulása is bőséggel tapasztalható. Sok nép a monogámiát olyan szigorúan értelmezi, hogy a férfi halálával a nőtől is elveszi az élethez való jogosultságot, vannak népek, ahol a házasságtörés súlyos büntetést von maga után szigorú erkölcsi felfogást követve, van, ahol a fiatal lányok tisztaságát gondosan őrzik. Ha a Bibliára gondolunk, felidézhetjük Jézus farizeusoknak szánt szavait: ,,Mózes a szívetek keménységére való tekintettel engedte meg nektek, hogy elbocsássátok feleségeteket, de kezdetben nem így volt."(Mt 19,8)

A mára kialakult házassági szokások egyértelműen visszavezethetők a római, majd a kezdeti keresztény világba, ahol az állami törvények szabályozták a házasságkötés módozatait. Krisztus után az 1-2. században a Római Birodalom területén a házasságkötés abban állt, hogy a férfi és a nő a családtagok jelenlétében jelképes cselekedetekkel (kézadás, gyűrűhúzás...) kifejezte, hogy házasságra lépnek. A 4. századtól a pap kezd részt venni a házasságkötés családi ünnepségén, lassanként alakítja liturgikus aktussá az addigi szokásokat. A 6-7. században sajátos imádságokkal és olvasmányokkal ünnepelt nászmise keretében végzik a jegyesek megáldását. Még a 9. században is az eljegyzés és a házassági beleegyezés kinyilvánítása az egyháziak távollétében történt, csak a szentmisén történő megáldás rítusa volt liturgikus tevékenység. Ezt akkor még nem tartotta az egyház kötelezőnek.

A 11. századra alakult ki, hogy a pap már a nászmise előtt megbizonyosodott a kölcsönös akarat-egyezésről. A titkos házasság elkerülése érdekében ezt a nagyobb nyilvánosság előtt, a templom kapujában végezték. Ez a rítus az egyházjogilag szabályozott házasságkötés kezdete, majd később bekerült a templomba a cselekmény. Ezt szentesítette és tette kötelezővé a katolikus hívek számára a 16. században Tridenti zsinat, az egyik legfontosabb egyetemes zsinat.

Forrás: Kecskés Pál: A házasság etikája, Szent István Társulat; Várnagy Antal: Liturgika, Lámpás Kiadó.

(www.varpalotai.hu/ferfi-es-no-a-kezdetektol/)
 
 
0 komment , kategória:  Esküvői mintás szalvétáimhoz:  
Rózsamintás esküvői szalvétámhoz:
  2012-08-03 20:58:53, péntek
 
 

Link

Ideális esküvői virág: A szerelem jelképe - a rózsa

2010.07.14.

A rózsa az egyik legkedveltebb esküvői virágnak számít. Nem csoda, hiszen az Egyesült Államokban évente több mint 1,3 milliárd szál rózsát vásárolnak, vagyis minden gyereknek, férfinek vagy nőnek jut 4,8 szál rózsa. A kereslet Valentin napkor tetőzik, ezt követi az Anyák napja. Február 14-én minden évben átlagosan 1,3 millió rózsaszálat adnak el, és bár hihetetlennek tűnik, a rózsákért kifizetett ár 40% teszi ki az erre az alkalomra vásárolt ajándékok értékének.


Úgy tartják, hogy egy szál rózsa felér egy szerelmi vallomással. De ismered-e a színek jelentését? Lehet, hogy meglepődsz az alábbiakon:

Vörös rózsa

Ki gondolná, hogy bár ez a legelterjedtebb szín és nagyon sok menyasszony választja az esküvi csokrok alkotóelemeként, néha negatív jelentéssel bír. A kereszténységben a vörös rózsát Krisztus kereszten való szenvedésével asszociálták, a vörös ugyanis a vért és azt a fájdalmat szimbolizálja, amit Jézus keresztrefeszítéskor elszenvedett. A görög mitológiában a szenvedélyes vágyat jelképezi, ez abból a legendából ered, miszerint Afrodité kedvese, Adonisz véréből piros rózsák sarjadnak. Perzsiában a lehulló vörös szirmok rossz előjelnek számítottak. Mindezek ellenére a modern kultúrában a rózsát szinte egyöntetűen a szerelem és a tisztelet jelképének tekintik.

Rózsaszínű rózsa:

Ehhez a színhez is több jelentés társul. Legtöbbször a kecsesség és az érzékenység üzenetét hordozzák. A sötétebb tónusok alkalmasak köszönetnyilvánításra is, ugyanis az elismeréssel asszociálják, míg a világosabb tónusú virágok a csodálat és szimpátia irányába mutatnak. A római korban ezeknek a virágoknak negatív értelme is volt. A legenda szerint mikor Rhoanthe tisztességtelen úton akart a vadászat istennője és a nők védelmezője lenni, Apollo rózsaszín rózsává változtatta. Ezért a római mitológiában ez a virág egyet jelent a fájdalommal, szenvedéssel és a halállal.

Fehér rózsa

Már a középkorban is a tisztelet és az alázat jelképe volt. Abban az időszakban Máriát, a tisztaságát jelképező fehér rózsával ábrázolták. A gallok földjén az ártatlanságot és a hallgatást jelképezte, ezért gyakran helyezték a gyermekek sírjára. Eközben egyes amerikai bennszülött kultúrában a fehér rózsát a biztonsággal és boldogsággal társítják, ez az oka, hogy esküvői csokrokban is gyakran előfordul.

Sárga rózsa

A modern kultúrában örömöt, boldogságot, szabadságot és megelégedést jelképez. Az iszlám világban viszont pont fordított a helyzet. Úgy tartják, hogy a sárga rózsa a csalás, árulás és a házasságtörés szimbóluma. Természetesen mindezek csak elméleti értelmezések, amelyek a kultúrák közötti különbségeket mutatják.


Narancssárga rózsa

A narancssárga rózsa a vörös és a sárga rózsa genetikai kereszteződéséből származik. Tehát a tiszta lelkesedést és a szenvedélyes vágyat is képviseli.
Halványrózsaszín és halványsárga rózsa

A halványrózsaszín és halványsárga rózsa a szociabilitást és a barátságot jelképezi.
Vörös és sárga rózsa egy csokorban

Úgy tartják, hogy az egy csokorba kötött sárga és vörös rózsa az élet minden területén megnyilvánuló örömet és jókedvet jelenti.


Vörös és fehér rózsa egy csokorban

Ha vörös és a fehér rózsák vannak egy csokorba kötve, akkor azok egységet, megértést és egymás iránti tiszteletet sugallnak. Ez a hagyomány VII. Henrik idejéből származik, aki 1485-ben egy grafikai szimbólumot alakított ki, amit a Tudorok Rózsájának neveztek. A szimbólum egy fehér rózsán található vörös rózsát ábrázol. A fehér a York családot a vörös a Lancaster családot jelképezte. A Tudorok rózsájának megalkotásával véget ért a Rózsák háborúja is.

(www.alompar.hu/eskuvo-erdekessegek/idealis-eskuvoi-virag-a-szerelem-jelkepe-a-ro zsa/1435/)


A szalvétából jelenleg egy plusz cseredarabom van, szívesen elcserélem bárkivel.
 
 
0 komment , kategória:  Esküvői mintás szalvétáimhoz:  
Esküvői tortákat mintázó szalvétáimhoz:
  2012-06-18 11:19:47, hétfő
 
 

Link

Az esküvői torta története

Nagy Sándor Perzsiában rendezte azt az esküvőt, ahol tízezer makedón katona lépett frigyre tízezer perzsa nővel. A lakodalmi "torta" egy kenyérféléből született, melyet a katonáknak sütöttek árpából, rozsból vagy búzából, s egy kb. hatvan dkg-os lapos "cipót" formáltak belőle

Ezt a kenyeret alakították át az ünnep tiszteletére, így gabonából, mandulából, dióból és szárított gyümölcsből készítették mézes tészta alappal. Ezt a különleges kenyeret pedig kettévágták, s egy ánizsból, kecsketúróból és mézből álló krémmel megtöltötték, tetejét pedig mézbe mártott rózsaszirmokkal díszítették.

Rómában az esküvői torta termékenységi szimbólum volt.

A menyasszony fején egy kisebb tortát törtek szét, hogy biztosított legyen a gyermekáldás. Az emeletes torta eredete a középkori Angliába nyúlik vissza, ahol az volt a szokás, hogy a vendégek tortát hoztak, s ezeket egymás tetejére tették. Az ifjú párnak pedig efelett a "torta hegy" felett kellett az első hitvesi csókot váltania. Később egy cukrásznak támadt az az ötlete, hogy ezt a sok tortát bevonják cukormázzal, így született meg az első emeletes torta.

A középkorban a fehér esküvői torta nemcsak a menyasszony tisztaságát jelképezte, hanem a családja gazdagságát is kifejezte. Minél tisztább, fehérebb cukrot használtak a torta mázához, annál nagyobb volt az értéke.
Az 1930-a évekig a torta felvágása és szétosztása a menyasszony első férjes asszonyi feladata volt. A torták méretének növekedése miatt azonban a menyasszony már nem tudott megbirkózni a vágással, így a kést a jobb kezébe vette, amire vőlegénye rátette a jobb kezét, majd ezt még a menyasszony átfogta a bal kezével. Így szelték az első szelet tortát, amiből először a menyasszony evett egy falatot, majd a másodikat a vőlegényének kínálta.

(A szöveg forrásoldala,ahol esküvői tortákkal kapcsolatosan egyéb információk is olvashatóak, ha esetleg valakit ez érdekel bővebben: www.kismandula.hu/bid6/Eskuvoi-ajanlat)
 
 
0 komment , kategória:  Esküvői mintás szalvétáimhoz:  
Wedding March feliratú esküvői mintás szalvétámhoz:
  2012-05-14 13:49:48, hétfő
 
 

Link

A Wedding march című zeneművet Mendelssohn írta, az eredeti mű erre a linkre kattintva hallgatható meg a Slovak Philharmonic Orchestra előadásában:Link

Itt pedig a Queen együttes feldolgozásában hallgatható meg belőle egy részlet:Link

Ő a zeneszerző , Jakob Ludwig Felix Mendelssohn-Bartholdy :



Link

Élete :

Hamburgban született, gazdag bankár apja, Abraham Mendelssohn-Bartholdy, a felvilágosodás híres filozófusa, Moses Mendelssohn fia volt. Szüleinek négy gyermeke közül Felix a második volt. A család 1811-ben Berlinbe költözött, áttért az evangélikus hitre, és nevét - hogy megkülönböztesse magát a család zsidó hiten maradt ágától - Mendelssohn-Bartholdyra változtatta. A gyereket nívós házitanítók oktatták, például Heyse, az elismert nyelvész. A festésre Rösel oktatja, a zenei nevelés Zelter kezében volt. Zongorázni Ludwig Bergertől, hegedülni Eduard Reitztől tanult. A politikai liberalizmus vonzásába került, szellemileg és művészileg egyaránt felvilágosult légkörű családnál megfordult többek közt Heinrich Heine is.


Mendelssohn, akit a maga korában gyakran hasonlítottak Mozarthoz, kilencévesen lépett fel először mint zongorista, tizenkét éves korától már rendszeresen komponált. A zene mellett Wilhelm von Humboldt hatására az irodalomban, nyelvekben is jártas lett, mindemellett úszik, vív, lovagol. 1825-ben - Cherubini elismerő szavai hatására - eldőlt a sorsa: zeneszerző lesz. Ettől kezdve opus-számmal látja el műveit. Meg kell jegyezni, hogy nővére, Fanny is rendkívüli tehetség volt, zeneszerzéssel is foglalkozott, de akkoriban a nők társadalmi helyzete még nem engedte a ,,férfias" pályaválasztást.

Tizenhét éves volt, amikor Shakespeare Szentivánéji álom című színdarabjához a nyitányt komponálta. A berlini énekakadémia igazgatója, Goethe barátja révén 1821-ben megismerkedhetett a költőfejedelemmel. A Mendelssohn-ház vasárnapi hangversenyein fedezte fel az abban az időben csaknem elfelejtett Johann Sebastian Bach muzsikáját.

Mendelssohn 1829-ben európai körútra indul. Anglia és Skócia után Weimar (itt találkozott utoljára Goethével), Nürnberg, München, Bécs és Pozsony következett. Ezután Itália városaiba látogatott: Velence, Firenze, Róma, Nápoly. Hosszabb időt töltött Párizsban, majd ismét Angliába utazott. Benyomásait zeneművekben örökítette meg: Olasz- és Skót-szimfónia, Skót szonáta, Hebridák-nyitány stb.

1832-ben tért haza, később Düsseldorfban vállalt városi zeneigazgatói állást. 1835-ben lipcsei meghívásra elvállalta a Gewandhaus-zenekar vezetését. Itt jól érezte magát, kibontakoztathatta mindazokat az értékeket, amiket a zenében fontosnak tartott. A zenekart Európa egyik vezető együttesévé, Lipcsét nemzetközi rangú zenei központtá fejlesztette. Händel-oratóriumokat, Schumann-szimfóniákat, Beethovent és Schubertet vezényelt. 1829-ben mutatta be a Máté-passiót, amivel elindította Bach németországi reneszánszát.


A zenei utánpótlás biztosítására - kezdeményezésére - 1843-ban megalakult a lipcsei konzervatórium, az első ilyen német intézmény. A lipcsei évek alatt születtek nagyszabású oratóriumai, a Paulus, később az Éliás, és a Szentivánéji álomhoz írt nyitányát kísérőzenévé egészítette ki.

Magánéletében biztos támaszra lelt feleségénél, Cécile Charlotte Sophie Jeanrenaud-nál, akit 1837-ben vett nőül, és aki öt gyermekkel ajándékozta meg. Életét a család és a lipcsei munka töltötte ki. Mindeközben azért utazgatott is, hangversenyeket adott Birminghamben, Frankfurtban és más városokban. A szász király ,,udvari karmester" címmel tüntette ki, Berlinbe hívták zenei vezetőnek, de Mendelssohn Lipcsében maradt. Írt azért műveket Berlinnek is, elsősorban színpadi zenéket.

Szülei halála (1835, 1843) nagyon megviselte, egyre inkább befelé fordult, elfáradt. Az Éliás bemutatója után még eleget tett egy angliai meghívásnak. Kedves Fanny nővére is elhunyt, Mendelssohnon erőt vett a teljes depresszió, 1847-ben agyvérzés érte és meghalt.

Zenéje :

Furcsa fintora a sorsnak, hogy - csakúgy, mint az általa újra felfedezett Baché -, az ő neve is csaknem feledésbe merült halála után, az életében kiadott 72 és 49 posztumusz műve közül is csak keveset mutattak be. Ehhez a Németországban erősödő antiszemitizmus éppen úgy hozzájárult, mint az az előítélet, amely szerint Mendelssohn muzsikája ugyan szép és elegáns, de ,,lapos". Reneszánsza 1959-ben kezdődött, amikor születésének 150. évfordulójáról emlékezett meg a világ.

Mendelssohn zenei stílusa már a szülői házban kialakult. Itt szívta magába a barokk zene iránti szeretetet, a meleg családi szeretet, a tehetség gondtalan kibontakozása tette lehetővé, hogy már igen fiatalon, a legváltozatosabb zenei műfajokban, érett kompozíciókkal jelentkezzék. Már a Szentivánéji álom nyitányában megjelennek egyéniségének legjellemzőbb vonásai, amellyel - Carl Maria von Weber mellett - megalapozta a német zenei romantikát. További romantikus vonásai művészetének a barokk hagyományok tisztelete, az orgonamuzsika és a fúgaszerkezet reneszánsza, az úti élményeiből eredő tájköltészet.

Művei :

Szimfóniák:

12 vonósszimfónia, 1821-1823.
1., c-moll szimfónia, Op.11, 1824.
2., B-dúr szimfónia, ,,Dicsőítő ének", Op.52, 1840.
3., a-moll szimfónia, ,,Skót" Op.56, 1842.
4., A-dúr szimfónia, ,,Olasz", Op.90, 1833.
5., D-dúr szimfónia, ,,Reformáció", Op.107, 1832.

Versenyművek :

d-moll hegedűverseny, 1822.
e-moll hegedűverseny, Op.64, 1838/1844.
a-moll zongoraverseny, 1822.
1. g-moll zongoraverseny, Op. 25, 1831.
2., d-moll zongoraverseny, Op.40, 1837.
2 Kétzongorás verseny, (E-dúr, Asz-dúr), 1823, 1824.
Kettősverseny hegedűre, zongorára és zenekarra, 1823.

Nyitányok :

C-dúr nyitány fúvós hangszerekre, ,,Harmoniemusik", Op.24, 1824.
C-dúr nyitány, ,,Trombitanyitány", Op.101, 1825.
Szentivánéji álom Op.21, 1826.
A szép Melusine, Op.32, 1833.
Hebridák, Op.26, 1832.
Szélcsend és szerencsés hajózás, Op.27, 1828/1833/1834.
Ruy Blas, Op.95, 1839.

Kísérőzenék :

Antigoné Op.55, 1841.
Szentivánéji álom Op.61, 1843.
Athalie, Op.74, 1843-1845.
Oedipusz Kolonoszban, Op.93, 1845.
Lorelei, Op.98, 1845.

Oratóriumok :

Paulus, Op.36, 1835.
Eliás, Op.70, 1846.
Krisztus, Op.97 (töredék), ~1847.

Operák :

A bostoni nagybácsi avagy a két unokaöcs, 1822-1823.
Camacho lakodalma, 1827.
Soldatenliebschaft, 1820.
A két pedagógus, 1821.
Die wandernden Komödianten, 1821.
Hazatérés idegenből, Op.89, 1829.

Kamarazene :

7 vonósnégyes (Esz-dúr, 1823., Op.13, 1827., Op.12, 1829., Op.44, No.1-3 1837/1838., Op.80, 1847.
Oktett, Op.20, 1825
Szonáta hegedűre, Op.4, 1823., F-dúr, 1838., brácsára 1823/1824., violoncellóra, Op.45, 1838., Op.58, 1842/1843.
2 zongoratrió (d-moll Op.49, c-moll Op.66)
3 zongoranégyes (c-moll Op.1 1822., f-moll Op.2 1823., h-moll Op.3 1825.)

Zongoradarabok :

Karakterdarab, Op.7, 1827.
Prelúdium és fúga
Variációk
3 szonáta (Op.105, 1820/1821., Op.6, 1825., Op.106, 1827.)
Etűdök
Capricciók
Dalok szöveg nélkül, 8 füzet

Orgonaművek :

d-moll prelúdium, 1820.
D-dúr andante, 1823.
c-moll passacaglia, 1823.
Három prelúdium és fúga, Op.37, 1836/1837.
Három fúga, 1839.
c-moll prelúdium, 1841.
Hat szonáta, Op.65, 1844/1845.
Andante con variazioni, Op.83a, 1844.
B-dúr allegro 1844.

Motetták :

Nunc dimittis, Lord, now lettest thou, Op.69, Nr.1
Warum toben die Heiden, 2. Zsoltár, Op.78, Nr.1, 1843.
Jauchzet dem Herrn alle Welt, 100. Zsoltár, 1844.
Richte mich, Gott, 43. Zsoltár, Op.78, Nr.2, 1844.
Mein Gott, warum hast du mich verlassen?, 22. Zsoltár, Op.78, Nr.3, 1844.
Denn er hat seinen Engeln befohlen über dir, 1844.
Zum Abendsegen - Herr, sei gnädig
Sechs Sprüche zum Kirchenjahr, Op.79, 1843-1846.

Kantáták :

Christe, Du Lamm Gottes, 1827.
O Haupt voll Blut und Wunden, 1830.
Vom Himmel hoch, 1831.
Wir glauben all, 1831.
Ach Gott vom Himmel sieh darein, 1832.
Die erste Walpurgisnacht, Op.60
Festgesang, Op.68, 1840.
Wer nur den lieben Gott lässt walten, Korálkantáta, 1829.

Kórusok :

Auf Flügeln des Gesanges
Grus (Leise zieht durch mein Gemüt)
Hat dal, Op.59, 1844.


(Az életrajzi adatok és az arckép forrásoldala: hu.wikipedia.org/wiki/Felix_Mendelssohn-Bartholdy)
 
 
0 komment , kategória:  Esküvői mintás szalvétáimhoz:  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 8 
2017.10 2017. November 2017.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 3343 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1334
  • e Hét: 1334
  • e Hónap: 28263
  • e Év: 420206
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.