Belépés
katalinkohut.blog.xfree.hu
A szeretet mindent meggyógyít, a szíve szétterjeszti önmagát a világmindenségben H. Kohut Katalin
2017.03.07
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
Így ne legyen többé szúnyogmágnes!
  2018-07-11 06:21:29, szerda
 
 


A nyári forróságban szívesen töltjük az estéket a szabadban, amelyeket rendszeresen megkeserítenek a vérszívó rovarok. Tehetünk egyáltalán valamit ellenük, ha csődöt mondanak a bevált módszerek?


170 millió éve élnek a Földön, ráadásul több 3000 fajuk létezik. Logikus, hogy megtámadnak minket, embereket. Valójában ugyanakkor a szúnyogok nagyon is válogatósak, pontos szempontok alapján választják ki azt, akit később megcsípnek. A tudósok úgy vélik, hogy 85%-ban génjeinken múlik, hogy megcsípnek-e vagy sem.

Néhány alapvető információval ugyanakkor tehetünk azért, hogy ne váljunk szúnyogmágnessé a szabadban sem.



1. Baktériumok a bőrön

A bőrön lévő baktériumok sokat módosítanak illatunkon, az emberi verejték pedig teljesen szagtalan amennyiben nincs jelen benne baktérium. Ha viszont jelen vannak, akkor okozzák az általunk kibocsátott szagot. Mindegyik embernek saját egyedi bakteriális keveréke van, ez alkotja a személyes illatot.

Kutatások szerint a szúnyogok jobban vonzódnak bizonyos baktériumokhoz, mint a többihez, így tehát ha ezekből több van bőrünkön, biztosan célpontjaikká válunk.

Bizonyos szúnyogok ráadásul jobban kedvelik a különböző testrészek illatait. Néhány szúnyog inkább fogja a végtagjait harapni, ameddig mások inkább az ágyékot vagy a hónaljat. A genetika is fontos szerepet játszik abban, hogy milyen típusú baktériumok élnek bőrünkön, ezt befolyásolhatja az étrendünk is. A legjobb megoldás így az, ha szúnyogriasztót használunk, illetve bőrünket gondosan befedjük ruhával.


Nem csak a kemikáliákon múlik a szúnyogok elleni védettség.

2. Vércsoport
Sajnos, rossz hírünk van a 0-ás vércsoportú embereknek: ők a legkedveltebbek a szúnyogok számára. Mielőtt megharapnának ugyanis, megkóstolják bőrünk váladékait, amellyel pontosan meg tudják határozni vércsoportunkat. A 0-ás után következik a B-s, majd végül az A-s vércsoport.

3. Szén-dioxid
A szúnyogok kifejezetten vonzódnak a szén-dioxidhoz. Speciális receptorokkal rendelkeznek, amelyek 50m hosszúságú szén-dioxid forrás kimutatására képesek. Ez sajnos nem jó hír, mivel mindannyian veszünk levegőt. Tehát aki nagyobb mennyiségű szén-dioxidot termel, azt nagyobb valószínűséggel fogják megharapni is a vérszívók.

Így ha magasak, vagy túlsúlyosak vagyunk, máris veszélyeztetettebbek vagyunk. Ugyanilyen hatással lehet a fizikai munka, és a kocogás is. Mit tehetünk ilyenkor? Használjunk ventilátort, ez ugyanis eloszlatja a kilélegzett gázt, amely így nem kerül a szúnyog nyomvonalába.

4. Hőség
A test hőjét is pontosan érzékelik a szúnyogok, így tipikusan ott fognak harapni, ahol a vér közelebb van a bőrfelszínhez, például a homlokon, a könyökön, a csuklón és a nyakon. Érdemes vigyáznunk edzés után, hiszen ilyenkor testünk nagyobb felülete válik célponttá a hőváltozás miatt.

5. Terhesség
Egy szudáni tanulmány szerint a várandós nőket majdnem kétszer gyakrabban harapják meg a szúnyogok, mint a többi nőt. Állítólag ez is mind amiatt következik be, hogy a terhesség során különböző hormonok szabadulnak fel, amelyek a bőrön és a légzésben is érezhetőek, ráadásul a terhes nők több szén-dioxidot is termelnek, illetve testhőmérsékletük is megváltozik.

6. Sörfogyasztás
Egy tanulmány szerint sokkal vonzóbb lesz a szúnyogok számára, ha nemrég fogyasztott sört. Mindez valószínűleg a vér és a testszag kémiájához kapcsolódhat, ráadásul a kutatásban résztvevők mindössze 3%-os sört ittak, így mindenképpen érdemes lesz a jövőben megvizsgálni, hogy az alkohol mennyisége befolyásolja-e a szúnyogokat.

6. Izzadás
A tejsav a verejték legfontosabb összetevője, ez pedig igen vonzó a szúnyogok számára. Ráadásul minél régebbi rajtunk az izzadtság, úgy szintén sokkal több szúnyog fog minket választani. Győződjünk meg tehát arról, hogy zuhany után megfelelő izzadásgátlót használunk-e.

Forrás:care2.com
 
 
0 komment , kategória:  Egészség  
Melyik fésűt vagy hajkefét válasszam?
  2018-07-09 08:00:51, hétfő
 
 


Alapvető tanácsok a haj ápolásához: a megfelelő hajkefe és fésű kiválasztása

Nagyjából 100 000 hajszál található a fejünkön. Mindegyik hajszál három rétegből áll: a külső réteg, a cuticula védi a belső két réteget. A külső réteget lemezkék alkotják, melyek egymást tetőcserép-szerűen fedik, a hajszál belsejének védelmét szolgálják. A lemezkéket a faggyúmirigyek által termelt olajos anyag vonja be, mely védi a hajszálat a károsító környezeti hatásoktól. A cuticula állapotától függ a haj fényessége. Minél szabályosabban fedik egymást a cuticula lemezkék, annál selymesebb és fényesebb a haj, mivel visszaveri a fényt. Amikor száraz, fénytelen, töredezett a haj, az a cuticula károsodásának következménye. A hajszálak erőssége viszont a hajgyökerek állapotának függvénye.
A genetika határozza meg az egyéni hajtípusunkat, azonban a hajunk állapota életünk során változik a kor, a környezet, a hőmérséklet, a lelkiállapotunk és a vegyszeres hajkezelések által.

Rendkívül fontos, hogy a megfelelő hajkefe és fésű használata, és - akárcsak magával a testtel - akkor tesszük a legjobbat, ha helyesen táplálkozunk, ,,eddzük" és védjük.


Vékonyszálú haj

A vékonyszálú haj fő problémája, hogy a hajtőnek nincs tartása, ezért szorosan a fejbőrre lapul - ettől látszik kevesebbnek a haj. Sokan panaszkodnak arról, hogy a hajuk lelapul, gyenge, hiányzik belőle a tartás. Így nem képes frizurát készíteni belőle. A pozitív oldala viszont ennek az, hogy a haj sima és fényes - mégis nehéz belőle bármit kihozni.
A dúsabb hatás eléréséhez használjunk körkefét, vagy fésüljük hátra a hajat. Fontos, hogy rendszeresen keféljük át a hajunkat, hogy egészséges legyen és ragyogó: ehhez puha vagy közepes keménységű vaddisznósörte hajkeféket használjunk, gumipárnával a kényelméért.

Középvastag haj
Ez a legideálisabb hajtípus. Fényes, kiegyensúlyozott, nem szárad ki könnyen, könnyű rendben tartani és formázni. Bár a legtöbb hajkefe megfelel hozzá, a napi hajápolás kötelező részként mindig keféljük át közepes vagy kemény sörtéjű hajkefével. A legjobb eredmény elérése érdekében döntsük előre a fejünket, és tarkótól a hajvonalig, élvezzük a gyengéd fejmasszázst, amit a kefe biztosít

Vastagszálú haj
A vastagszálú haj akár kétszer vastagabb lehet a vékonyszálúnál, mégis legalább annyira trükkös a formázása, mint a vékonyszálúé. A hajszárítás akár kétszer annyi időt is igénybe vehet. Érdemes a nedvesség 80 %-kát megszárítani, mielőtt formázni kezdenénk. A napi fésüléshez használjunk kifejezetten kemény kefét vagy olyat, melyben plusz nejlontüskék vannak. Ezek mélyebbre hatolnak, egészen a fejbőrig.

Vékonyszálú, ritkuló haj
A ritka haj a hajszálak számára vonatkozik - minél kevesebb hajszálunk van, annál ritkább a hajunk.
A ritkuló haj különböző okok miatt alakul ki: öröklődés, kor, trauma, hormonális változások. A ritkuló hajat is érdemes kefével ápolni, sőt ez akár ténylegesen segíthet is a fejbőr és a hajhagymák aktivizálásával.

Göndör haj
A göndör haj hajlamos gubancossá válni, töredezhet és könnyedén lehet száraz. A göndör hajat ezért ápolni kell, hogy ne legyen kezelhetetlenül gubancos. Ehhez használhatunk a hajmosás után használhatunk kibogozó lapkeféket, majd hagyjunk szabadlevegőn megszáradni a hajat (ha nem használunk hajegyenesítőt).
A göndör hajúaknak nagy segítség lehet a Woodyhog fa hajkefe is, melynek rózsafa fogai mint az emberi ujjak fésülik ki a legvastagabb fürtöket is.

Száraz haj
A nem megfelelően működő faggyúmirigyek, a napkárosodás, és durva vegyi anyagok gyakorta felelősek a száraz hajért - ami ellen a leghatékonyabb fegyver a sörtés hajkefe. A feladatunk egyszerűen annyi, hogy megtaláljuk a hajtípusúnkhoz leginkább illeszkedő kefét, és elkezdjük napi rendszerességgel használni. Ez stimulálni fogja a faggyúmirigyeket, aktivizálja őket, és a kiválasztódott olaj hidratálja a hajat és megvédi azt. A száraz haj sérülékeny - ezért különösen fontos, hogy a megfelelő hajkefét válasszuk.

Zsíros haj
A fiatalok esetében gyakran probléma a zsíros haj, és a csúnya arcbőr - ez ellen kell felvenniük a küzdelmet. A problémát a túlzott faggyútermelés okozza. A gyakori hajmosás nem árt - feltéve, hogy gyengéden bánunk a hajjal, amikor nedves. A vizes haj nyúlhat, ami miatt könnyebben töredezhet, ezért használjunk ritka fogú kibogozó fésűket. Fontos, hogy arcból kisimítsuk a rá logó hajat, így az faggyú nem tömíti el a pórusokat, és nem okoz mitesszereket.

Töredező hajvégek
A töredezett hajvéget önálló problémaként térünk ki, bár valójában a száraz haj problémaköréhez tartoznak. A tricoptlosis vagy töredezett hajvégek akkor fordulnak elő, ha a hajszálak külső rétege a hajvégekről leválik - ez akkor a leggyakoribb, amikor a haj száraz. Az egyes hajszálak két-három szálra válnak szét, és ezen már nem lehet segíteni - arra kell összpontosítani tehát, hogy ezt megelőzzük. Soha ne használjunk sörtés hajkefét nedves hajon, mivel a víztől megduzzadt hajszálak sérülékenyek. Ilyenkor a ritkább fogú kefék vagy fésűk ajánlottak.
Továbbá ódzkodjunk a hajszárítástól, a hajegyenesítő vasaktól, és védjük hajunkat az erős napsugárzástól. Használjunk hajbalzsamot.

Statikus haj
A statikus elektromosság hétköznapi jelenség: azzal keletkezik, hogy két dolgot egymásnak dörzsölünk. Amikor fésülködünk, és utána a hajunk össze-vissza ,,száll", nem nyugszik. A száraz levegő csak segít a statikus feltöltődésben. A legjobb, ha antisztatikus hajkeféket használunk , és hajkondicionálót.
A hajkefére fújt kevés hajspray is segíthet.


Válasszunk hajtípusunknak megfelelő kefét. Mindig bánjunk gyengéden a hajunkkal, ne csavargassuk, rángassuk. Csak kézzel megmunkált fésűket használjunk, melyek fogai simák és lekerekítettek, így nem sértik a hajszálakat és a fejbőrt. Aludjunk selyempárnán, hogy kevésbé gubancolódjon a hajunk, és viseljünk úszósapkát az erősen klórozott vizű uszodákban. A túlzott hajszárítás és festés a haj nagy ellenségei.

Forrás: neroli.hu
 
 
0 komment , kategória:  Egészség  
A görögdinnye
  2018-07-09 07:58:12, hétfő
 
  A görögdinnye (Citrullus lanatus) a tökfélék (Cucurbitaceae) családjába tartozó, Afrika déli részéről származó növényfaj, illetve annak termésének a neve. Sokan édes íze miatt gyümölcsnek tartják, de termesztéstechnikailag zöldségnek számít.
A dinnyék (a téli dinnyéket kivéve), nem képesek utóérésre, a korán leszedettek ízetlenek maradnak, a kési szedések túlérnek. A megfelelő érettség jelei a következők:



Kopogtatás - Mély, kongó hangot keress, ha üres vagy túl teli a hang, nem jó ízű a dinnye.

Mekkora a hasa? - Keresd meg a dinnye hasát. Az alján, ahol a földön pihent, egy sárga foltot keress. Minél nagyobb a folt, annál érettebb.

A terméshez legközelebb eső kacs elszáradt.



Súly- A jól érett görögdinnye nehezebb, az éretlennél. Ha egyforma nagyok, a nehezebbet válaszd. Mert az lédúsabb.

A csíkos dinnyéknél figyeld meg a mintázatot. Háromféle színből áll össze a csíkos dinnye mintázata: sötétzöld, világoszöld és sárga. Minél kevesebb a zöld, annál érettebb a dinnye.

Forrás: Biobody
 
 
0 komment , kategória:  Egészség  
Hiába edzel, ha ezt az 5 pontot megszeged
  2017-12-13 20:10:28, szerda
 
 

A lelkesedés, a motiváció és a kemény edzés is hiábavaló, ha nem vagy tisztában néhány fontos alapszabállyal. Ráadásul nemcsak az edzéstervre kell figyelni, hanem egyéb életviteli szokásokra is. Érdemes kicsit utánajárni, vagy profi segítséget kérni, ha komolyan akarod venni az életmódváltást. Íme, 5 hiba, amit feltétlenül kerülj el!

1. Rossz végrehajtás

Ha teljesen új vagy az edzőtermek világában, mindenképpen vegyél néhány órát egy személyi edzőtől, az ember ugyanis nem is gondolná, hogy egy-egy gyakorlat kivitelezésében mennyi hibát lehet véteni.
A rossz végrehajtás pedig nagyon hamar berögzülhet, ráadásul nemcsak, hogy nem lesz hatásos, még rosszat is tehetsz vele: az ízületek és az izmok bánhatják, ha nem vagy tisztában a helyes kivitelezéssel.



2. Üres gyomorral edzeni

Ez persze nem azt jelenti, hogy jól teletöltött gyomorral kell nekiállni súlyokat emelgetni, de fontos odafigyelni rá, hogy előtte néhány órával együnk. Ha nem így teszünk, egyrészt nem lesz elegendő energiánk, amit bele tudunk fektetni a gyakorlatokba, és akár szédülést is okozhat az erőfeszítés. Másrészt könnyen a visszájára fordulhat az izomépítés: ha túlságosan alacsony a vércukorszint az edzés során, a szervezet kivonja a glikogént az izomszövetekből. Így izomépítés helyett még veszíthetsz is az izomtömegedből.



3. Helytelen táplálkozás

Sokan azt gondolják, hogy ha bizonyos tápanyagokat kiiktatnak a szervezetükből, akkor hozzájárulnak a fogyáshoz, de ez féligazság, és nagyon komoly károkat okozhat a szervezetben. Rengetegen elkövetik például azt a hibát, hogy nem fogyasztanak semmiféle szénhidrátot, így viszont a szervezet megint csak önmaga próbálja azt előállítani, hiszen szüksége van rá, ezzel pedig különböző hiánybetegségek alakulhatnak ki. A fehérjék, a jófajta szénhidrátok és az egészséges zsírok is elengedhetetlenek a szervezet megfelelő működéséhez, az meg minden továbbinak az alapja, így érdemes odafigyelni rá.

4. Minőségi alvás hiánya

Az persze nagyon becsülendő, hogy korrekt munkát végzel az edzőteremben, de figyelj arra is, hogy legyen alkalma regenerálódni is az izmaidnak. Ebben a minőségi alvásnak nagyon nagy szerepe van, emellett ráadásul a stressz csökkentésében is közreműködik. A kialvatlanság hízáshoz is vezethet: korábbi kutatásokban a jó alvóknál sokkal alacsonyabb étvágykeltőhormon-szintet mértek, míg az alvászavarosak gyakrabban és erősebben érezték az éhségérzetet, így többet is ettek.


5. Túl sok kardió

Kardióval sok kalóriát tudsz elégetni, de nagyon fontos odafigyelni a mértékletességre. Könnyen túlzásba lehet vinni, akkor viszont éppen ellenkező hatást vált ki. Főleg a hosszabb időtartamú, de alacsonyabb intenzitású kardióedzéseknél kell figyelni, mivel maga az izom is felhasználható energiaként, így könnyen izomvesztés történhet. Inkább rövidebb, magasabb intenzitású aerob edzésekkel dolgozz.


Forrás: life.hu
 
 
0 komment , kategória:  Egészség  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
2018.09 2018. Október 2018.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 144 db bejegyzés
Összes: 552 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 27
  • e Hét: 554
  • e Hónap: 1501
  • e Év: 31372
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.