Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/12 oldal   Bejegyzések száma: 119 
Mi–12, a legnagyobb helikopter
  2018-03-18 19:49:27, vasárnap
 
  A Mi-12, más típusjellel V-12 (NATO-kódja: Homer) a Szovjetunióban, a Mil Tervezőirodában (OKB-329) az 1960-as években kifejlesztett szállító helikopter. A Mi-12 a valaha épített legnagyobb működőképes helikopter.




A Mi-6 két teljes rotor-hajtómű egységét egymás mellé, egy-egy szárny végére építették, nélkülözhetővé téve ezzel a farokrotort.




Fejlesztésének fő célja volt egy olyan szállító helikopter létrehozása, amely képes nagy méretű és tömegű katonai eszközök szállítására. Tervezése 1963-ban kezdődött a Mihail Mil vezetése alatt álló tervezőirodában. Ez volt az utolsó helikopter, melynek tervezésében még Mil is részt tudott venni. A prototípus építése 1965-ben indult, majd az első felszállásra 1968. július 10-én került sor. 1969 februárjában 31 030 kg-os tömeget emeltek vele 2951 méter magasságra. Majd - már egy kicsit bátrabban - ugyanezen év augusztus 6-án 44 205 kg-ot emeltek fel 2255 méterre. Ez utóbbi teljesítmény mind a mai napig világrekordnak számít.




A sikeres próbákat követően megépült egy második példány is (CCCP-21142 / H-833), amelyet 1971-ben reklám céllal több európai légiparádén is bemutattak. Mindezek ellenére a helikoptert fejlesztői túlságosan kockázatos konstrukciónak találták, ezért két megépített példányt követően a programot 1972-ben leállították.




Néhány forrás említést tesz egy harmadik megépült példányról is, de ezt hivatalos közlemény soha sem erősítette meg. Egy baleset azonban ismert, melynek során az első példánnyal berepülés során keményen értek talajt. Az első futómű deformálódott, de a sérülés kijavítását követően a projekt folytatódott.




Az egyik példány ma megtekinthető a légierő monyinói múzeumában (Moszkvától 50 km-re keletre), míg a másik állítólag a Mil Helikoptergyár birtokában van.







 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A legfurcsább repülőgépek
  2018-03-17 21:14:38, szombat
 
  XTI Aircraft TriFan 600, a világ legkisebb repülőgépe, amely függőleges felszállásra és leszállásra képes.






Cobalt Co50 Valkyrie, egymotoros, négy-öt üléses, házi építésű repülőgép.






Project Eagle, egy környezetbarát automatikus repülőgép, amely 2030-ban már közlekedhet.






Airbus Helicopters X6, egy 19 férőhelyes, kétmotoros, nagy teherbírású helikopter tervezési koncepciója.




Az Airbus és a Siemens 2030-ban szeretné üzembe helyezni az első elektromos meghajtású 100 férőhelyes repülőgépet. Az utasok ülései ökológiailag megújuló növényi anyagból készülnek, és megváltoztathatják az alakjukat. Most ez egy szék, egy ágy vagy egy asztal, az utas kívánságától függően.






A NASA a Joby Aviation és az Empirical Systems Aerospace (ESAero) együttműködésével tervezett elosztott meghajtású elektromos repülőgép. Az elektromos síkok felépítéséhez a NASA 9,4 m-es szén-dioxid-kompozit szárnyat tervezett, amely 18 elektromos motort tartalmaz.



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
Szokatlan repülő gépek
  2018-03-13 20:56:28, kedd
 
  NASA M2-F1 repülőgéptípus
Végsebesség: 241 km/h
Forgalomból kivonva: 1966. augusztus 16.
Hossz: 6,1 m
Fesztávolság: 4,32 m
Gyártó: Dryden Repüléskutató Központ
Első repülés: 1963. augusztus 16.
Tervező: Ames Kutatóközpont




McDonnell Douglas X-36 repülőgéptípus
Végsebesség: 377 km/h
Súly: 550 kg
Hossz: 5,55 m
Fesztávolság: 3,15 m
Első repülés: 1997. május 17.
Hajtómű típusa: Turbóventilátoros sugárhajtómű, Williams F112
Gyártók: Boeing, McDonnell Douglas




NASA AD-1 repülőgéptípus
Végsebesség: 322 km/h
Súly: 658 kg
Forgalomból kivonva: 1982. augusztus
Darabonkénti ár: 240 000-240 000 USD
Hajtómű típusa: Microturbo TRS 18
Gyártó: The Ames Industrial Co.
Első repülés: 1979. december 21.




Vertol VZ-2 repülőgéptípus
Végsebesség: 340 km/h
Súly: 1 678 kg
Hatótávolság: 210 km
Forgalomból kivonva: 1965.
Hajtómű típusa: Lycoming T53
Első repülés: 1957. augusztus 13.
Gyártók: Boeing Rotorcraft Systems, Piasecki Helicopter




Mi-12, a Szovjetunióban, a Mil Tervezőirodában az 1960-as években kifejlesztett szállító helikopter.
Utazósebesség: 240 km/h
Végsebesség: 260 km/h
Súly: 69 100 kg
Hatótávolság: 500 km
Hossz: 37 m
Hajtómű típusa: Soloviev D-25




Avro Canada VZ-9 Avrocar repülőgéptípus
Végsebesség: 56 km/h
Súly: 1 361 kg
Hatótávolság: 127 km
Bevezetés dátuma: 1958.
Forgalomból kivonva: 1961.
Hajtómű típusa: Teledyne CAE J69
Gyártó: Avro Canada




Northrop XP-79B repülőgéptípus
Bevezetés dátuma: 1945. szeptember 12.
Forgalomból kivonva: 1945. szeptember 12.
Gyártó: Northrop Corporation



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A léghajók elfelejtett korszaka, az 1900-as és 1940-es évek
  2018-03-04 19:49:18, vasárnap
 
  A léghajó a léggömb fejlődésével jött létre. Szükség volt olyan légi járműre, amely nem csak a szelek kénye kedvére halad a levegőben. A jobb légellenállás miatt a szivar alakú ballonokat kezdték alkalmazni. Ettől kezdve már a léggömb helyett a léghajó elnevezést használták. Az irányítás mindaddig megoldatlan maradt, amíg fel nem találták a gőzgépet. George Cayley 1837-ben tervezte meg, majd 1852-ben megépítette a gőzgéppel hajtott kormányozható léghajót. Az első alumínium szerkezetű léghajó tervezése Schwarz Dávid nevéhez fűződik. Schwarz Dávid halála után, 1898-ban Ferdinand von Zeppelin szerezte meg a szabadalmat, és beindította az alumíniumból, merev belső vázzal készült utasszállító léghajó gyártását. Ezekkel a léghajókkal lehetővé vált Európa és Amerika között az Atlanti-óceán feletti utasszállítás is. A léghajózás a második világháború előtt élte virágkorát. Hanyatlását a hatalmas, hidrogéntöltésű Hindenburg léghajó katasztrófája indította el. A léghajók ezután gyorsan eltűntek a levegőből, és helyüket a repülőgép vette át.

A német zeppelin Hindenburg úszik el az Empire State Building melett Manhattan fölött, 1936. augusztus 8-án.




Thomas Scott Baldwin tervezte California Arrow léghajó a St. Louis-i világkiállításon, 1904-ben




Egy léghajó a Fehér Ház fölött, 1906-ban




Thomas Scott Baldwin (balról a második) csapatával, Hammondsportban, New York, 1907




A francia hadsereg léghajója a La République, Moisson, 1907




Zeppelin L 23 léghajó indul egy vízi hangárból, 1908. augusztus 4.




Gustave Adolphe Clément tervezte léghajó egy franciaországi hangárban, 1908-ban.




Wellman amerikai ujságiró, északsarki utazására tervezett "Amerika" nevű léghajója az RMS Trent gőzösről nézve, körülbelül 1910-ben.




Hajók, repülőgépek és léghajó, kb. 1922.




Léghajó, Norvégia fölött, 1926. április 14-én.




Graf Zeppelin léghajó, New Jersey, 1929. augusztus 29-én.




A Graf Zeppelin léghajó, Tokió fölött, 1929. augusztus 19-én.




Gloster Grebe vadászrepülőgépek a brit királyi haditengerészet R33 léghajójának alsó részén, 1933 októberében




Utas beszállás az R101 angol léghajóba, 1929




Az USS Los Angeles, az amerikai haditengerészet merev vázas léghajója az Atlanti-óceán felőli viharos szélben csaknem függőlegesen, New York, 1926




Az USS Akron az amerikai haditengerészet merev vázú felderítő léghajója Washington fölött, 1931-ben




Utasok a Hindenburg ebédlőjében, 1936 áprilisában.




Az amerikai haditengerészet merev vázú léghajójának vázszerkezete, kb. 1933




A Graf Zeppelin Jeruzsálem óvárosa fölött, 1931. április 26-án.




A léghajó szerelője a hátsó motor váltóművét állítja be, az Atlanti-óceán felett egy hétnapos út során, Európából Dél-Amerikába, 1933 augusztusában.




A német építésű zeppelin Hindenburg léghajó az amerikai haditengerészet hangáránál, New Jersey 1936. május 9-én. A képen látszik a léghajót a hangárból kivontató (és a földi manőverezéshez használt) rendszer is, amely az orr-részhez csatlakozó mozgatható kikötőtoronyból ("mules" - öszvérek), és a farokrészt íves pályán utaztatni képes kiegészítő mechanizmusból állt.




A Hindenburg 1937. május 6-án hajnalban érkezett meg Amerikába 36 utassal és 61 főnyi személyzettel. A rossz időjárás miatt a landolásra várni kellett, a kapitány addig New York és Boston fölé vitte utasait városnézésre.




A zeppelin végül reggel 7 órakor kezdte meg a leszállást a lakehursti repülőtéren, nem sokkal később lángok jelentek meg a jobboldali függőleges vezérsík közelében. A léghajó pillanatok alatt lángba borult, eltörött és lezuhant, de a közhiedelemmel ellentétben nem robbant fel. A balesetnek 36 halálos áldozata volt, szinte megmagyarázhatatlan módon a zeppelinen tartózkodók többsége életben maradt.




USS Macon léghajó egy Kaliforniai hangárban.




Egy felfüggesztett vadászgép a USS Macon léghajón.




Az A USS Los Angeles léghajó az USS Patoka hajóhoz lehorgonyozva.




Az USS Akron roncsait kiemelik az óceánból New Jersey partjainál, 1933. április 23-án. 1933. április 3-án az Akron felszállt Lakehurstből, majd az északkeleti partok mentén haladt, hogy bekalibrálják rádiós iránykereső berendezését. A léghajó parancsnoka Frank C. McCord volt, és a fedélzeten tartózkodó 76 ember között ott volt William Moffett ellentengernagy is. Kevéssel éjfél után az Akron heves emelkedésekkel és zuhanásokkal reagált a légköri változásokra, és ezek során belecsapódott az óceánba. A balesetet csak hárman élték túl, a többiek - a mentőmellények hiányában - belefulladtak a hideg vízbe.




Egy amerikai katonai léghajó a napsütésben, az Atlanti-óceán felett, 1943




Az USS Macon léghajó Manhattan felett, 1933. október 9-én.




A USS Los Angeles Manhattan felett.




A USS Akron Manhattan felett.




Az USS Akron léghajó aljára felfüggesztett vadászgép.




Minta az USS Akron léghajó építéshez használt dúralumíniumból.




Az USS Macon léghajó a Moffett szövetségi repülőtéri hangárában, 1933




Graf Zeppelin léghajó 1930-ban.




Graf Zeppelin léghajó gondolája.



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
Miss Jumbo Queen duciszépségverseny
  2018-02-28 21:57:56, szerda
 
  Thaiföldön rendezik a világ leghíresebb duciszépségversenyét, a Miss Jumbo Queent. A thai helyszín a Samphran Elephant Ground, Bangkok közelében, az időpont pedig a Jumbo Banquet Elefánt ünnep idejére esik. Idén több mint 100 nő vett részt a versenyen. A versenyzők közül az a legesélyesebb, akiben a leginkább felfedeznető az elefántok kecsessége, eleganciája... és mérete. A 80 kilogrammnál nehezebb lányok szépségversenyét egyébként minden évben megrendezik, azért, hogy pénzt gyűjtsenek a Thaiföldön a kihalás szélére került elefántok megmentésére. 2018-ban a 106 kilós Kwanrapee Boonchaisuk nyerte el a Miss Jumbo címet.

























 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A világ hét legnagyobb repülőgépe
  2018-01-31 16:11:02, szerda
 
  Airbus A380 kétszintes, négyhajtóműves, széles törzsű utasszállító repülőgép.
Végsebesség: 1 020 km/h
Fesztávolság: 80 m
Hossz: 73 m
Hajtómű típusa: Turbóventilátoros sugárhajtómű
Első repülés: 2005. április 27.




Boeing 747-8 szélestörzsű, nagy hatótávolságú, négyhajtóműves utasszállító repülőgép.
Végsebesség: 988 km/h
Fesztávolság: 68 m
Hossz: 76 m
Hajtómű típusa: General Electric GEnx
Első repülés: 2010. február 8.




A Boeing 777 szélestörzsű kéthajtóműves utasszállító repülőgép.
Végsebesség: 950 km/h
Fesztávolság: 61 m
Hossz: 63,7-73,9 m
Hajtómű típusa: Turbóventilátoros sugárhajtómű
Első repülés: 1994. június 12.




An-225 Mrija szállító repülőgép. 640 tonnás maximális felszálló tömegével jelenleg a világ legnehezebb repülőgépe, amely maximálisan 250 t hasznos teher szállítására képes.
Végsebesség: 850 km/h
Fesztávolság: 88 m
Hossz: 84 m
Hajtómű típusa: D-18T
Első repülés: 1988. december 21.




C-5 Galaxy nehéz teherszállító repülőgép. Az An-124 megjelenéséig a legnagyobb teherszállító repülőgép volt a világon, majd az ennél is nagyobb An-225-öt követően mára csak a harmadik legnagyobb.
Végsebesség: 760 km/h
Fesztávolság: 68 m
Hossz: 75 m
Hajtómű típusa: General Electric TF39
Első felszállás: 1968. június 30.




Hughes H-4 Hercules egy nehéz teherszállítórepülőgép-prototípus.
Végsebesség: egyszer szállt fel, kb. 2 kilométeres távot repült 21 méter csúcsmagassággal, 217 km/óra sebességre gyorsulva.
Fesztávolság: 98 m
Hossz: 66.65 m
Hajtómű típusa: Pratt & Whitney R-4360 Wasp Major
Első repülés: mindössze egyszer repült 1947. november 2.-án.




Boeing 747-8 szélestörzsű, nagy hatótávolságú, négyhajtóműves utasszállító repülőgép.
Végsebesség: 988 km/h
Fesztávolság: 68 m
Hossz: 76 m
Hajtómű típusa: General Electric GEnx
Hajtómű típusa: 2010. február 8.



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
Karácsonyfát rajzolt az Airbus Németország egére
  2017-12-15 21:01:27, péntek
 
  Szinte egész Németország légterét befedő karácsonyfa sziluettjét rajzolta az Airbus egy tesztrepülőgéppel a radarernyőkre szerdán. A Flightradar24.com élő radarképe szerint az Airbus a dubaji székhelyű Emirates légitársaság egyik, még berepülési fázisban, átadás előtt lévő A380-as gépét használta a manőverhez.




A pilóták Hamburg-Finkenwerder repülőteréről szálltak fel, és 41 ezer láb, 12,5 kilométer magasan rajzolták ki a fa ágait, illetve díszeit. A fa két legalsó, legszélesebb ága a luxemburgi határnál, illetve Nürnberg fölött, törzsének alsó része Stuttgart fölött volt. A pilóták közel 4 óra alatt végeztek a tesztrepüléssel.

Augusztusban a Boeing ugyanezzel a marketingeszközzel élt, akkor egyik beszállítójuk, a hajtóműveket készítő Rolls Royce új hajtóművének berepülését végezték egy 787-essel, és az út során egy repülőgép sziluettjét rajzolták a radarernyőkre. A gép az Egyesült Államok szinte teljes területét lefedte: orra Wyoming állam fölött, a bal oldali szárny Texas déli része, a jobb oldali pedig Wisconsin északi részén, a kanadai határ mellett, a farok része pedig Tennessee, Alabama és Kentucy államok fölött rajzolódott ki.



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A legjobb harci repülőgépek
  2017-11-25 21:45:52, szombat
 
  A Szu-35 nehéz vadászbombázó repülőgép, melyet eredetileg Szu-27M típusjelzéssel Oroszországban hoztak létre.
Max. sebesség: 2450 km/h nagy magasságban




Chengdu J-20 egy fejlesztés alatt álló kínai ötödik generációs, két hajtóműves, lopakodó harci repülőgép.
Max. sebesség: 2 100 km/h




F-35 Lightning II (korábbi nevén X-35 JSF, azaz Joint Strike Fighter) ötödik generációs, egy hajtóműves könnyű vadászbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 1,8 Mach (2205 km/h)




Eurofighter Typhoon negyedik generációs vadászbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 2,0 Mach felett nagy magasságon




PAK FA szuperszonikus, ötödik generációs vadászbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 2 440 km/h




JAS 39 Gripen negyedik generációs könnyű vadászbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 2,0 Mach nagy magasságon




AC-130 a C-130 Hercules közepes teherszállító repülőgép csöves nehézfegyverekkel felszerelt közvetlen légitámogató változata.
Max. sebesség: 482 km/h




MiG-35 negyedik generációs többfunkciós vadászrepülőgép.
Max. sebesség: 2 600 km/h




Tejas egyhajtóműves, könnyű vadászrepülőgép.
Max. sebesség: 2 205 km/h




Chengdu J-10 negyedik generációs, szuperszonikus, egy hajtóműves könnyű vadászrepülőgép.
Max. sebesség: 2 327 km/h




Northrop Grumman B-2 Spirit lopakodó nehézbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 1010 km/h




Rafale negyedik generációs, szuperszonikus vadászbombázó repülőgép.
Max. sebesség: 1,8 Mach felett nagy magasságon




F/A-18E/F Super Hornet többcélú negyedik generációs vadászrepülőgép.
Max. sebesség: 1915 km/h




Shenyang J-31 ötödik generációs vadászgép.
Max. sebesség: 2200 km/h




Tu-160 változtatható szárnynyilazású szuperszonikus stratégiai nehézbombázó.
Max. sebesség: 2200 km/h




Az F-22 Raptor amerikai gyártású nehéz vadászbombázó, a világ első ötödik generációs harci repülőgépe.
Max. sebesség: 2,42 Mach (2575 km/h) nagy magasságban, utánégetővel




Az A-10 Thunderbolt II szubszonikus sugárhajtású csatarepülőgép.
Max. sebesség: 704 km/h
Hatótávolság: 4150 km



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A Solar Impulse kísérleti repülőgép
  2017-08-27 19:11:01, vasárnap
 
  A Solar Impulse napenergiával hajtott, nagy hatótávolságú kísérleti repülőgép-projekt, melyet a svájci École Polytechnique Fédérale de Lausanne műszaki főiskolán terveztek meg 2003-ban.

A HB-SIA lajstromú repülőgép első felszállása idején, 2009. december 3., Dübendorf




A projektet Bertrand Piccard svájci fizikus és pilóta vezeti, aki másodpilótája volt annak a Breitling Orbiter nevű hőlégballonnak, amellyel egyhuzamban körberepülte a Földet 1999 márciusában Brian Jonesszal. A Solar Impulse projektben partnere és üzlettársa André Borschberg svájci pilóta és üzletember.

A Solar Impulse 1 (HB-SIA) Brüsszelben, 2011-ben




A repülőgép tervezését Piccard kezdte el 2003-ban, majd hat évvel később, 2009-ben egy körülbelül ötven fős, hat országból származó többnemzeti fejlesztőcsapatot szervezett meg, melyek munkáját megközelítőleg száz külső beszállító segíti. A fejlesztési munkákat magántőkéből finanszírozzák, a négy legnagyobb partnere a Deutsche Bank, az Omega SA, a Solvay és a Schindler Group.

A Solar Impulse 2 (HB-SIB) Svájcban, 2014-ben




Az első repülőgép (hivatalos neve Solar Impulse, svájci lajstromjele HB-SIA) egy egyfedelű, felsőszárnyas, tandemfutóműves, ultrakönnyű konstrukció volt, amely négy villanymotorjával hajtott légcsavarjainak köszönhetően önállóan képes felszállni és a levegőben maradni több mint 36 órán keresztül. Repülését egy teljes napi cikluson túl képes végrehajtani akkumulátorai segítségével, melyeket körülbelül 200 m2 összfelületű napelempanel tölt fel nappali üzemben. Nappal a napelemek, éjszakai üzemben pedig az akkumulátorok táplálják a villanymotorokat. Ezt 2010. július 7-8-án bizonyította be, mikor közel 9 órás éjszakai repülését 26 órás nappali repülés követte.

A Solar Impulse 2 (HB-SIB) a hawaii hangárban, 2016-ban




2011 júniusában a gép megtette a Brüsszel és Párizs közötti utat. Az időjárás viszontagságai miatt a gépet hagyományos erőforrásból kellett feltölteni (egy vihar miatt váratlan kitérőre kényszerült, és a felhős idő késleltette az akkumulátorok rendes feltöltését), így ez az útja nem számított rekordnak.




2013 májusa és júliusa között viszont a gép külső beavatkozás nélkül, nyugatról keletre átrepülte az Egyesült Államokat. Az utat San Francisco és New York között tette meg. Technikailag képes lett volna a teljes utat egyhuzamban megtenni, ám a 70 km/órás átlagsebesség mellett erre több napra lett volna szüksége, ami pilótát jelentősen megterhelte volna. Ezért az utat több szakaszra bontva tették meg, és a szakaszok között lehetővé tették, hogy az USA nagyvárosaiban az érdeklődők megtekinthessék a gépet.




2014-ben elkészült egy második prototípus, a Solar Impulse 2 (HB-SIB), ami több napelemet, erősebb motorokat és több más újítást kapott elődjéhez képest. 2015 márciusában a két pilóta Abu-Dzabiból indulva elkezdte a Föld körberepülését. 2015 júniusáig a repülőgép átrepülte Ázsiát, és júliusban végrehajtotta útja leghosszabb szakaszát (7212 km), Japánból Hawaiiba. A szakasz során a repülőgép akkumulátorai megsérültek, ezeket hónapokig javították. A SI2 2016. április 21-én folytatta útját, amikor Hawaiiból felszállt és április 23-án megérkezett San Francisco-ba. Az Amerikai Egyesült Államok szárazföldi területén a következő helyeken állt meg: Phoenix, Tulsa, Dayton, Lehigh Valley, és New York, ahol június 11-én szállt le. Június 20-án Piccard felszállt New York-ból, hogy átrepülje az Atlanti-óceánt, majd három nappal később, június 23-án landolt Sevillában, Spanyolországban. A következő állomás Kairó volt Egyiptomban, ahol július 13-án szállt le. Az utolsó, tizenhetedik szakaszt 2016. július 26-án teljesítette, amikor újra megérkezett Abu-Dzabiba, ezzel 40,000 km-t repülve teljesítette a Föld körüli utat.









 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
A polgári repülés aranykora (23 kép).
  2017-08-23 22:01:21, szerda
 
  A polgári repülés robbanásszerű fejlődése a 60-as évektől mind több utazó számára nyitotta meg a világ megismerésének lehetőségét. Az interkontinentális és kontinentális járatok többé már nem számítottak szenzációnak, sokan éltek is a lehetőséggel és repülőgépre szálltak a fárasztó vonat, autó vagy hajóút helyett. Abban az időben fapados járatok a szó mai értelmében még nem léteztek, az utas kényelme és komfortérzete mindennél fontosabb volt. Az alábbi fotókon ebbe az aranykorba nyerhetünk bepillantást.

Természetes volt, hogy a repülőgépeken lehetett dohányozni




Nem sok minden változott az első osztályon 1949 óta




Rengeteg hely volt a lábaknak még turistaosztályon is, és alkoholból sem volt hiány, Delta Airlines 1959




Emeletes ágyak a repülőn




Az utaskísérők nagyon szerették a munkájukat és az utasokat.




Extra párna - nagyon szép bónusz.




Széktámlába épített digitális szórakoztató központ helyett földrajz óra köti le a gyermekek figyelmét.




A séf a repülőgépen készített friss ételt szolgált fel 1958-ban.




Ez volt a vacsora, British Airways 60-as évek.




A stewardess sonkát tálal




A stewardess a pecsenyét szeli fel




Koktélbár a British Airways járatán




Fedélzeti büfé, igazi közösségi tér a fellegek felett




Az emberek kártyáztak!






Társalgó a gépen




Pedro Rodriguez tervezte stílusos forma 60-70-es évek




Stewardessek, Iberia légitársaság






Egyenruha kalappal.




Gyönyörűek voltak




Divatos és színes egyenruhák, Delta Airlines 60-as évek




Ez a bájos ruha mint Paper ruha vált ismertté, British Airways 1967-ben



 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
     1/12 oldal   Bejegyzések száma: 119 
2018.04 2018. Május 2018.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 1 db bejegyzés
e hónap: 86 db bejegyzés
e év: 626 db bejegyzés
Összes: 37806 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 5604
  • e Hét: 17795
  • e Hónap: 378970
  • e Év: 2217989
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.