Regisztráció  Belépés
venci76.blog.xfree.hu
A ruha teszi az embert - a gyűjtemény a gyűjtőt. Szalvéta Gyűjtő
1976.04.08
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
Léghajómintás papírszalvéta:
  2014-05-22 17:47:05, csütörtök
 
 

Link

Léghajó


A léghajó olyan légi jármű, amelynek sűrűsége kisebb (vagy egyenlő), mint a környező levegőé, ezért energiafelhasználás nélkül képes lebegni.

Nevezik kormányozható léghajónak is, megkülönböztetve a nem kormányozható léggömbtől. A kis sűrűséget valamilyen töltőgáz biztosítja. Ez kezdetben a hidrogén volt, de mivel a hidrogén robbanásveszélyes, áttértek a nála kétszer nagyobb sűrűségű hélium töltőgázra. A hélium kémiai semlegessége, és kis sűrűsége miatt jobban megfelel a léghajók számára.

Szerkezetileg háromféle típusa terjedt el:

merev falú
félmerev
nem merev

Legkedvezőbb légellenállása a merev falú léghajónak van. A léghajó előrehaladását általában motor által hajtott légcsavar biztosítja. A magassági kormányzást részben a kormányberendezés, illetve elmozdítható súlyok biztosítják. A nagy szerkezeti méretek miatt gyors közlekedésre nem alkalmas. Hátránya, hogy a le- és felszálláshoz többnyire különleges kikötésre van szükség. Az időjárás viszontagságait is nehezen bírja. Előnye viszont, hogy a levegőben maradáshoz csak minimális energiát igényel, csendes, motorja kevésbé környezetszennyező, mint egy repülőgépé, és nagy vagy kényes rakomány szállítására is alkalmas.


A léghajó története

A léghajó a léggömb fejlődésével jött létre. Szükség volt olyan légi járműre, amely nem csak a szelek kénye kedvére halad a levegőben. A jobb légellenállás miatt a szivar alakú ballonokat kezdték alkalmazni. Ettől kezdve már a léggömb helyett a léghajó elnevezést használták. Az irányítás mindaddig megoldatlan maradt, amíg fel nem találták a gőzgépet. George Cayley 1837-ben tervezte meg, majd 1852-ben megépítette a gőzgéppel hajtott kormányozható léghajót. Az első alumínium szerkezetű léghajó tervezése Schwarz Dávid nevéhez fűződik. Schwarz Dávid halála után, 1898-ban Ferdinand von Zeppelin szerezte meg a szabadalmat, és beindította az alumíniumból, merev belső vázzal készült utasszállító léghajó gyártását. Ezekkel a léghajókkal lehetővé vált Európa és Amerika között az Atlanti-óceán feletti utasszállítás is. A léghajózás a második világháború előtt élte virágkorát. Hanyatlását a hatalmas, hidrogéntöltésű Hindenburg léghajó katasztrófája indította el. A léghajók ezután gyorsan eltűntek a levegőből, és helyüket a repülőgép vette át.

Léghajózás Magyarországon

Az első hidrogénnel töltött léggömböt Szablik István piarista tanár bocsátotta fel 1784-ben tudományos-kísérleti céllal az egykori vásártéren (ma kb. az Erzsébet híd pesti hídfőjének a helyén). 1811-ben egy Menner nevű orvos szállt fel léggömbjével a Városligetben, és a Gyöngyös melletti Gencspusztán szállt le. Ő volt az első, aki Magyarországon ejtőernyőt használt: léggömbjéről állatokat eresztett le ejtőernyővel, amik sértetlenül értek földet. Léhmann 1846-ban kétszer szállt fel a Városligetben. Az első nő, aki léghajóra szállt, Pálmay Ilka színésznő volt, Silberer léghajóján szállt fel a mai Lövölde térről 1883-ban. Az első magyar úszó, első sportlap alapító és első Balaton-átúszó Szekrényessy Kálmán (1846-1923)ugyancsak úttörőnek számít a hazai léghajózás történetében. Than Károly tanítványaként éveken át folytatott kísérletei eredményeként mutatta be a nagyközönségnek saját készítésű léghajóit. Először 1887. március 17-én, majd számos vidéki helyszínt követően (Balatonfüred, Szabadka stb.) 1895-ben a Nemzetközi Demográfiai Kongresszus alkalmából ismét a fővárosban. Kísérleteiről a hazai sajtóban több tucatnyi szakcikkben és tanulmányban számolt be. A maguk nemében egyedülállóknak számítottak légibemutatókkal egybekötött előadássorozatai, melyekkel egész Európát bejárta, ily módon is népszerűsítve a léghajózást. Nemzetközi missziójának és ösztönzésének köszönhetően - Zeppelin barátjaként - nem kis szerepet játszott az ún. irányítható léghajó kidolgozásában. Szinnyei József: Magyar írók élete és munkái Bp. 1909. 623-624. p. p.

A millenniumi ünnepségek kiállításán, 1896-ban Godard-féle léggömbbel sok ezren szállhattak fel, némi díjazás ellenében.

A Turul nevű léggömbbel 1902-ben kezdődött meg a rendszeres magyar tudományos és sportléghajózás. A Turul 1903-ig hetente egyszer, négy utassal szállt fel az Általános Osztrák-Magyar Légszesztársulat telepéről. A felszállásokról Herczeg Ferenc színész adott leírásokat. 1910-ben a bécsi Parseval típusú léghajónak volt bemutatója Rákosmezőn. 1928-ban a Hungária nevű léggömbbel újjáéledt az akkor már lanyhuló léggömbsport. 1931-ben már nagy esemény volt a Graf Zeppelin léghajó budapesti látogatása. 1967-ben, a Budapesten rendezett nemzetközi légipostabélyeg-kiállítás alkalmával Jan Boesman, az aerofilatelista világszervezet elnöke levelekkel terhelt léggömbjével szállt fel a Városligetben, majd 1971. szeptember 5-én, az önálló magyar postabélyeg-kibocsátás 100. évfordulója alkalmából Johannes Schreer és Kurt Rünzi szálltak fel szintén a Városligetben, és alkalmi postabélyeggyűjtők leveleit vitték Csömörig.

A léghajó jelene és jövője

Napjainkban a mérnökök újból foglalkozni kezdtek a léghajókkal. Főleg turisztikai és reklámcéllal, de kutatóknak, vagy mentési célokra is építenek léghajókat, amelyekbe integrálják a legújabb technikai vívmányokat (korszerű anyagok, modern navigáció, számítógépes vezérlés stb.).

Másrészt, a hadügyi irányítás újból érdeklődik e légi szállítási eszköz iránt. Olyan nagy múltú repülőgépgyárak, mint például a Lockheed-Martin úgynevezett hibrid léghajó tervein dolgoznak, amellyel nagy tömegű szállítmányokat lehetne lassan, de olcsón nagy távolságokra eljuttatni. E projekthez a pénzt a katonai költségvetés biztosítja. Az amerikai hadügyminisztérium Fejlesztési Ügynöksége, a DARPA 2005-ben 2,9 millió dollárt adott az említett cégnek, és 3,2 millió dollárt az Aeros Aeronautical Systems Corp.-nak egy nagymagasságú hibrid léghajó, a Walrus ("rozmár") kódnéven futó munka első fejlesztési fázisára. A hibrid léghajó nehezebb a levegőnél, ezért függőleges meghajtást és gázelőállítást is használ a repüléshez.

A hadsereg kívánalmai: 500 tonna felszerelés vagy legénység szállítása 22 000 km távolságra 7 nap alatt (ez a Föld túlsó oldala, gyakorlatilag a legnagyobb távolság két földi pont között), valamint fontos feltétel az előkészítetlen terepen való fel- és leszállás képessége. Összehasonlításul: az amerikai hadsereg legelterjedtebb légi teherszállítója, a C-130 Hercules mindössze 22 tonnát képes továbbítani, a világon jelenleg a legnagyobb teherszállító, az ukrán Antonov An-225 pedig 275 tonnát. A program pénzügyi támogatását azonban 2006-ban törölték.

A forrásoldal a linkre kattintva tekinthető meg:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Motormintás szalvéták:  
A motormintás szalvétasorozatom újabb tagja: Yamaha Fazer
  2014-05-21 17:34:50, szerda
 
  Az egyedileg készíttetett motormintás szalvéták sorozatának elkészült a harmadik egyedi szériája, ami egy Yamaha Fazer motort mintáz meg, világoskék, világoszöld, és téglavörös színű szalvétákon, amik így a motormintás szalvéták sorozatán belül egy saját kis sorozatot alkotnak. Jelenleg több darabom van ennek a szalvétasorozatnak minden tagjából, de korlátozott példányszámban, ha ezek elfogynak, pótolva nem lesznek, ha valaki szeretne belőlük kérni, kérem időben jelezze, akár mert a motorok/motorozás elhivatottja, akár mert konkrétan a Yamaha Fazer motor elhivatottja,és akár mert a szalvéták gyűjtője, esetleg dekupázsol.:



Link

A Yamaha Fazer márkájú motort a Yamaha Motor Company cég indiai leányvállalatánál gyártják, 2009-től. Sport túramotor. Hasonlít a kinézete és a tudása nagyon a Yamaha FZ16 és Yamaha FZ-S motorokhoz,a fényszóróiban tér el , illetve a burkolatban némileg.



Link

Ha ezen motoron utazik az ember, egy jellegzetes lovagló testtartást kell felvennie, mint ugyanígy az ehhez hasonló motorokon, hogy kényelmesen utazhasson hosszú távon.



Link

Monocross felfüggesztése van,140/60-17 méretű hátsó radiál gumiabroncs , 60%-os méretarányú.

További adatok a linkre kattintva olvashatóak el erről a motorról:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Motormintás szalvéták:  
Egy Indian motor a 66-os úton - mindez papírszalvétán :
  2014-05-20 21:38:43, kedd
 
  Ez is egy szalvéta mintája, amiből van jelenleg pár cseredarabom is, épp ma postáztam belőle még 89 darab szalvétával együtt Csehországba is, egy új, Klára Traxmandlová nevű cserepartneremnek is, Most városába.:



Link

A 66-os amerikai országút az Egyesült Államok és egyben a világ leghíresebb országútja. Szokták a "The Mother Road", azaz Az országutak anyja illetve "Az Egyesült Államok főútja" néven is emlegetni. Az USA-ban szokás, hogy az autóutak egy-egy híres ember nevét viselik. A 66-ost Will Rogers humorista után nevezték el. Az autópálya mind közlekedésileg, mind pedig történelmileg rendkívül fontos volt. Manapság már csak turisták és megszállottak keresik fel a közel 4.000 kilométeres országút egy-egy szakaszát vagy akár a teljes hosszát.

Története:

Kezdetek:

A 66-os országút építése 1926. november 11-én kezdődött azzal a céllal, hogy összekösse a keleti és a nyugati országrészeket. Az 2X1 sávos,csak kétirányú forgalomra alkalmas útvonal teljes egésze (Chicago - Los Angeles szakasz) mindössze 11 év alatt épült meg, 1938-ban már át is adták a forgalomnak. Kezdetben a 62-es számot kapta. A 66-os jelzést azért kapta, mert azt könnyű volt megjegyezni, kimondani és érdekes volt hallani. Az átadást követően folyamatosan hosszabbították különböző szakaszokkal, ám a köztudatban az eredeti (1938-ban átadott) útvonalként tartják számon.

Az 1930-as években kapta az első fontos szerepét. A már megépült szakaszon óriási "népvándorlás" indult meg, ugyanis Kaliforniában rendkívüli jelentőséget kapott a farmerkedés, így Oklahoma, Kansas és Texas államokból farmerek tömkelege indult a nyugatnak. Ezen embereket nevezték Okiknak. Az út mentén ekkor még sok kisváros létezett, melyek elsősorban a megnövekedett forgalomnak köszönhetően egyre nagyobbakká váltak, így megjelentek a nagyvárosok. Óriási jelentőséget kaptak az éttermek, az autósszervizek és az üzemanyag-töltőállomások. Egyre másra nyíltak meg, versengve az áthaladó autósok kegyeiért.


Az 1938-ban átadott teljes útvonal egy-egy szakaszát a Véres 66-nak hívták, mivel ezek rendkívül veszélyesek voltak. Közülük is a legveszélyesebb az Arizona állambeli Oatman közelében lévő hajtűkanyar, ahol már a legkisebb szél is képes volt az autókat lesodorni az útról (ami itt a Fekete-Hegységen halad át). Mindezek ellenére az országút közkedvelt maradt.

A második világháború alatt Kalifornia ipara virágzott, közben keletről pedig az Európába tartó hadi csapatok indultak, ezek következtében az országút telítetté vált. Emberek tízezrei hajtottak át rajta napról napra. Ekkor már a katonai egységek is igénybe vették, így nem volt ritka például egy-egy katonai jármű elhaladása sem az úton.


1950-ben a 66-os még nagyobb szerepet kapott. Los Angelesen belül a város főútjává nyilvánították, de mindeközben az utazók egyre inkább kezdték felfedezni Arizona híresebb helyszíneit: a Painted-sivatagot (Painted Desert; a Navajo indiánok őshazája), a Grand Canyont és a Barringer-krátert (az arizonai meteoritkrátert) is. Ezek a látványosságok egyre több turistát vonzottak az ország összes részéből, így a turizmus óriási méreteket öltött: megjelentek a motelek, az indián kuriózumokat áruló üzletek, a hüllő farmok és Frozen custard-ot (fagylalt, amelynek fő összetevője a cukor és a tojás) árusító bódék/standok. Ámde megjelentek a mai autópályák elmaradhatatlan megállói, a gyorséttermek is. Az első 'drive-through' (nem kell kiszállni az autóból a rendeléshez és az étel kézhez vételéhez) rendszerű étterem a Red Óriási Hamburgere (Red's Giant Hamburger) nevezetű étterem volt Springfieldben, illetve a McDonald's San Bernardinoban. Ezeknek köszönhetően egy teljesen új, a régitől eltérő mikrokozmosz alakult ki a középső országrészben, mely rövid idő alatt átformálta az egész országot.

Emlékek:

1956-ban Eisenhower, a már a '30-as években kifejlesztett és a világon először Németországban megépített "Autobahn" mintát követve, megalapíttatta az amerikai keresztezödések nélkuli államközi autópályák (továbbiakban: I-autópályák; I, mint Interstate (államközi)) rendszerét (Interstate Highway System), ezzel egy új, a korábbi országutakhoz (U.S. Route) képest egy magasabb rendű, többsávos (2X2+) útvonalhálózatot létrehozva.


A '60-as évek elején az államközi autópályák megjelenésével a kisebb rangú autóutak kezdtek elnéptelenedni, mivel az I-autópályákon nagyobb (120-135km/h) volt a megengedett maximális sebesség és az autósok gyorsabban tudtak eljutni A-ból B pontba a kevesebb kijárat és megálló miatt. Az ilyen kisebb rangú utak alól a 66-os sem volt kivétel. Ugyan az államok sorra kezdték felújítani a 66-ost, hogy visszacsalogassák az autósokat, de mindhiába. Ekkor már a Veteránok útja-ként kezdték nevezni, annak ellenére, hogy egy ideig, bizonyos szakaszokon a 160km/h-s sebesség is megengedett volt.

1953-ban megépült a 142 km-es Tulsa - Oklahoma City szakasz, de a kihasználtsága csekély volt az I-44 miatt. Később (1957-ben) hozzáépítettek egy ú.n. fordítót is, de ez sem növelte a forgalmat. A 66-os haladt a végzete felé. Egészen 1985-ig hosszabbítgatták újabb szakaszokkal az autósok visszacsábításáért, de mint a korábbi kísérletezések, ezek sem jártak sikerrel.

Következmények:


Miután az országút szinte teljesen kihalttá vált, egyes szakaszok kezdtek a szó szoros értelmében eltűnni. A megmaradt részeket pedig állami-, magán- és kereskedelmi országutakká nyilvánították. Az országút mellé telepedett üzletek, éttermek, motelek sorra kezdtek tönkremenni. 1957 és '66 között Oklahoma nyugati részén a korábbi 2x1 sávos országutat 2x4 sávos autóúttá bővítették. Ez egy darabig jó megoldásnak tűnt, de 1975-ben megjelent az I-40-es autópálya, romba döntve a 66-os felélesztésének újabb tervét. A '70-es évekig az autósok a korábban felújított szakaszokról sorra tértek át az új I-autópályákra. Az út annyira elhanyagolttá vált, hogy 1968-69-ben balesetek tömkelege történt rengeteg halálesettel egybekötve; ismét méltóvá vált a véres 66-os címre.


Majd jött egy hatalmas változás: összeolvasztották a 66-ost és az I-40-est, így a korábban két út már csak egy út volt. A 66-os kapta meg az I-40-et, így a régi I-autópálya burkolatait helyi autóutakká/-pályákká alakították át. Elkezdődött hát a 66-os felélesztése. Az útvonala mentén sorra épültek meg más I-autópályák, így a csomópontoknál elkezdett visszaszivárogni a forgalom az immáron I-40-re, vagyis a 66-osra.


Helyreállítás:


1990-ben az államok (amelyeken áthalad) egyre inkább kezdtek rájönni arra, hogy egy óriási jelentőségű autóút halad át az államukon. Minden idők leghosszabb, legöregebb és egyben legzsúfoltabb autóútja muzeális értékekkel bír, így az országút megtartása kulcsfontosságú. Irtózatos iramban elkezdték hát az autóutat finoman felújítani és ezzel együtt kapta meg a Történelmi 66-os út címet is. A burkolatra elkezdték felfesteni a 66-os szimbólumát, valamint az állam nevét, hogy hol is tart az autópálya éppen.


Az autósok elkezdtek szépen lassan visszaszivárogni az autóútra, de közülük is leginkább a fanatikusok illetve a megszállottak. 2008-ban a világ 100 legértékesebb létesítménye közé kapott besorolást, de a korábban elhagyatott részek ismét kezdtek fellélegezni: ismételten kinyitottak a töltőállomások, a motelek, a postahivatalok és az autósmozik, valamint elkezdtek megjelenni kisebb falvak is, eltüntetve a korábban elhagyatott területeket. Bár, egy-két szakaszt meghagytak emlékül. A turizmus is virágzásnak indult és 2007-ben visszasorolást nyert az állami országutak (U.S. Route) közé.


Mai állapotok:

A 66-os ma a történelem viszontagságainak ellenére teljes szakaszában járható. A régi útpályát mindenhol felújították, így az azon autózó úgy érezheti magát, mintha a történelem valamely korábbi éveiben furikázna. Egyetlenegy eltérés van a történelmi és a mai szakasz között: a Sziklák lánca híd St. Louis környékén. A híd az idők során egyre inkább használhatatlanná vált és ma már csak a gyalogosokat engedik át bizonyos időközönként; az autósforgalom elől el van zárva, mivel nem bírná ki az áthaladó autók tömegét. Felújításra nem került, mivel történelmi jelentőségű a híd; a felújítással elveszne a történelmi kultusza. Tőle pár kilométerre azonban megépült egy új híd és egy elvezető út, így ez a szakasz is járhatóvá vált.

A forrásoldal, illusztrációkkal, és a 66-os mai vonala, a különböző tagállamokban végigvezetve , a linkre kattintva tekinthető meg:
Link


A 66-os út motívuma mellett egy Indian márkájú motor is látható a szalvétán:

Kevés olyan hely létezik a világon, ahol annyira szeretik a legendákat, mint az Egyesült Államokban.

Hogy miért van ez? Talán mert - önazonosságuk megtalálásának érdekében - pár száz éves újkori történelmük minden kiemelkedő momentumát és szereplőjét igyekeznek nagy becsben tartani.

Egészen Amerika felfedezésétől kezdve, a hős fogalmán, a sas fenséges képén, a 66-os úton keresztül, az amerikai álomig vagy a Holdra szállás dicsőségéig bármit említhetünk, az amerikaiak büszkék lesznek arra.
Ebbe a felsorolásba illeszkednek az indiánok, illetve a motorozás szabadsága is, mely szimbólumok az Indian motorkerékpárok legendájában ráadásul össze is kapcsolódtak.

IndianHedstromEz a történet 1901-ben kezdődött, amikor két korábbi bicikliversenyző: George Hendee és Oscar Hedström megalakította Springfieldben a később Indian Motocycle Manufacturing Company névre keresztelt vállalatát.


A korai évek máris ígéretesen indultak, hiszen Hedström egy általuk gyártott motorral 1903-ban (- egyébként a későbbi rivális: a Harley-Davidson alapításának évében) motoros sebességi világrekordot állított fel 56 mérföld/órával.

1907-ben az Indian megépíti első V-motoros konstrukcióját, ami újabb sikereket és rekordokat hoz a gyárnak.


A fejlődés óriási méreteket ölt, így az 1910-es évekre az Indian már a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártójának címével büszkélkedhet.
1913-ban elérik az évi 32 000-es darabszámot, ami később is a legnagyobb éves eredménynek bizonyul a cég történetében.

Ezt követően jelennek meg a gyár kínálatában a legkedveltebb Indian modellek: az 1920-46 között gyártott Scout és az 1922-53 között gyártott Chief, melyek hírnevét erejük és megbízhatóságuk alapozza meg.

Ekkoriban válik következetesen használttá a vörös színű fényezés, illetve az indián fejdíszt ábrázoló logó a tankon, valamint az őslakosok képi megjelenítése a cég reklámanyagaiban.

1940-ben az Indian csaknem annyi motorkerékpárt értékesít, mint fő versenytársa, a Harley-Davidson - igaz, ebben az időben a motorokon kívül az Indian még repülő- és hajómotorok, biciklik, illetve légkondicionálók gyártásával is foglalkozik.


A II. Világháború során az Indian a Harley-vel együtt az amerikai hadsereg beszállítójává válik.
Számos katonai célú fejlesztésük azonban nem hozza meg a kívánt eredményt, mivel a döntéshozók véleménye szerint a Jeep-ek eredményesebben teljesítették azokat a feladatokat, amire a csapatoknak szükségük volt.

A háború után a cég vezetése a kisebb hengerűrtartalmú gépek gyártása felé vette az irányt, ekkor születtek meg a 149 Arrow, a Super Scout 249 és a 250 Warrior modellek.

E típusok sajnos nem hozták a remélt eredményeket, a motorkerékpárok piaca pedig az autók mind szélesebb térnyerésével egyébként is hanyatlásnak indult.
Ezek együttes hatásaként az Indian gyár 1953-ban csődöt jelentett.

A folytatásban az Indian név használatának jogai többször is gazdát cseréltek, és előbb pirosra fényezett Royald Enfield motorbicikliket, majd az Italjet Moto által gyártott, 50 cm2-es Indian Papoose nevű minirobogókat forgalmazták e legendás márkanév alatt.
Ezek sikere sem volt azonban örökéletű, és 1977-ben újabb csődeljárás következett a cég életében.

Az Indian név több mint 20 év után, 1999-ben éledt újjá tetszhalottságából, amikor Gilroyban, Kaliforniában S&S gyártmányú erőforrások felhasználásával újra beindult a gyártás.

Ám ez a próbálkozás is tiszavirág-életűnek bizonyult, mert 2003-ban ismét a csődbe jutott a vállalat, amikor az egyik fő befektető tőkekivonást hajtott végre.

De - csakhogy ne ilyen szomorú véget érjen a történet - 2006-ban a jogok ismét új tulajdonoshoz vándoroltak Kings Mountainbe, Észak-Karolinába, ahol megindult a legújabb Indian motorok gyártása.

A vezetőség szándéka szerint a limitált szériában gyártott Indian motorok ma egyet jelentenek a kiemelkedő minőséggel, teljesítménnyel és exkluzivitással.
Ez egyébként a gépek árában is egyértelműen tetten érhető, hiszen Amerikában nagyjából potom 31 000 $-os áron juthatunk hozzá egy alapmodellhez.

Na de oda se neki, lényeg az, hogy a legendák sosem halnak, és így az Indian motorok neve - ha kisebb-nagyobb kihagyásokkal is, de - feltehetőleg örökké fennmarad.
... és ezért egy kontinensnyi ország kezeskedik.


A forrásoldal,további információkkal és fényképekkel kiegészítve a linkre kattintva tekinthető meg:
Link
 
 
0 komment , kategória:  Motormintás szalvéták:  
Honda Deauville mintájú papírszalvéta, három alapszínben:
  2014-04-03 13:19:15, csütörtök
 
  Ma készült el a motormintás szalvétasorozatom második darabja a nyomdásznál, és ez nem csak egyféle színben most, mint az előző,a choppermintás , hanem háromban: piros, kék és lila szalvétákra nyomtattattam rá a motor mintáját. A motorminta és a szöveg mindhárom szalvétán ezüst színben látható,a motor mintája alatt a szöveget igyekeztem az eredeti betűtípusokkal rányomtattatni, hogy ne térjek el a márkanév eredeti írásmódjától, és a képeken szereplő motor is valóban egy Honda Deauville, tehát megfelel a valóságnak, nem csak egy akármilyen motor lett a szöveg fölé nyomtattatva.Ha bárkinek is megtetszik ez a szalvéta valamilyen okból is, csak mert szereti a motorokat,vagy konkrétan neki is egy ilyen motorja van,esetleg gyűjti a motorokkal kapcsolatos dolgokat, vagy papírszalvéta-gyűjteménye van neki is, mint nekem, és ezek a darabok még éppen hiányoznak belőle, kérem jelezze, és igyekszem küldeni neki belőle, leegyeztetjük majd, hogy és mint tudok juttatni neki ezekből a szalvétákból.



Link



Link



Link

A Honda Deauville motorok története a linkre kattintva olvasható el:Link
 
 
0 komment , kategória:  Motormintás szalvéták:  
Chopper motor mintájú papírszalvéta :
  2014-03-19 17:57:57, szerda
 
  József napra készíttettem a férjemnek ezt az egyedi mintájú szalvétát, tetszett neki nagyon ez a szalvéta, kellemes meglepetést szereztem ezzel az ajándékommal. Jelenleg még több darab is van belőle,amit fel tudok ajánlani korlátozott példányszámban, ha valakinek megtetszene valamilyen okból is,és szeretne belőle kapni , jelezze, szívesen adok belőle bárkinek.



Link

Várhatóan ebből egy motoros sorozat lesz a későbbiekben, ez az első elkészült darabja a sorozatnak. Más-más motorok, más-más színű szalvétákon fognak szerepelni benne.

Lehetőleg időben jelezze még akinek kell, mert már 2-3 darabjával kéregetik a cserepartnerek, nem is csak szimplán!!! Link
 
 
1 komment , kategória:  Motormintás szalvéták:  
A régóta keresett Harley Davidson -os szalvéta megvan végre
  2012-05-15 14:18:26, kedd
 
 

Link

Több hónapja tettem egy bejegyzést a blogomba, hogy keresem ezt a szalvétát. Megkeresett engem egy hölgy, hogy tudna adni nekem belőle, így most szert tehettem belőle általa három darabra is. A Mojito-s és a Gin & Tonic -os szalvétákat is nagyon régóta kerestem már, amiket előzőleg tettem be a blogomba, azoknak is nagyon örülök, hogy végre meglettek, s gazdagíthatják gyűjteményemet.

Most ehhez a Harley Davidsonos szalvétámhoz, melyet most sikerrel szerezhettem be, szeretnék egy bejegyzést tenni a blogomba:

A Harley-Davidson Motor Company egy amerikai motorkerékpár-gyártó cég, amelyet William S. Harley és a Davidson fivérek alapítottak 1903-ban. A legendás márka egyedien átalakított limitált modelljeiről és nagy teljesítményű, szériagyártású motorjairól lett híres.

harley davidson - not just a bike, ITS A Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2008-02-16 14:00:17
feltöltő: grimilda
nézettség: 784
szavazatok: 4
kommentek: 0
kulcs: old, softail, bike, davidson, harley,
kategória: kreatív
leírás: movie about the different styles of Harley Davidson

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!




Sufniból Indult :

A prototípus még egy 10,2 köbinches (167,15 köbcentiméteres) motorral készült, de már a készülő járművel ,,lelke" az úgynevezett F-hengeres 24,74 köbinches (405,41 köbcentiméteres) hengerűrtartalmú szívómotor volt, ami mindössze 2-3 lóerős teljesítményű volt. A motor , hogy beinduljon, be kellett pedálozni, a hátsó kereket pedig szíjáttétellel hajtották. Egy 1904 elejéről származó, Number One feliratot viselő motorral, s 1905-ben gyártott vázzal szerelt gépezet ma is látható a cég milwaukee-i az egykori Chestnut Streeten ( később Juneau Avenue-re kereszteltek át) álló központjában. 1906-ban itt építették fel a Harley-Davidson első gyárépületét. A járművek első eladásra szánt példányait még nem itt, hanem a Davidson család telkén, egy 13 m2 alapterületű fészerben készültek. A bódé ajtaján 1903-ban már a Harley-Davidson Motor Company felirat díszelgett. Abban az évben 3 járművet sikerült eladásra szánva elkészíteni. Az első gépeket feketére festették, aranyszínű festékkel csíkozták, vörös és arany betűkkel került fel a másfél gallonos (5,7 literes) üzemtartály oldalára a Harley-Davidson felirat. A színezésről a Davidson testvérek (és Arthuron kívül a cégbe fokozatosan belépett Walter és William A.) nagynénje, Janet gondoskodott. Az első vásárlók egyike, az egykori iskolatárs Henry Meyer, az első Harley-Davidson-márkakereskedő pedig C. H. Lang volt. 1904-ben tipusazonosító számmal si ellátták a motorokat, abban az évben a Model 0-sok készületek. 1905-ben a vállalkozás már kezd komollyá válni. 5 motor készül az eredetinek immár duplájára növelt területű fészerben. Walter C. Davidson mindenidejét az immár minden idejét egy szinte teljes munkaidős alkalmazottakat foglalkoztató cég irányítására szenteli. 1905. július 4-én egy Harley-Davidsonnal (amely 64 km/h sebességre volt képes) Chicagóban megnyernek egy 15 mérföldes versenyt 19 perc 2 másodperces eredménnyel. Ez a siker is hozzájárult a márka ismerté válásához.

HARLEY DAVIDSON SUPER RALLY GREECE 2010 Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2012-05-30 02:52:47
feltöltő: palomino50
nézettség: 912
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs: hurley, softail, bike, davidson, harley,
kategória: felnőtt
leírás:

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!




A szimbolikus V :

A gyártás kinőtte a család sufniját, ezért 1906-ban a Chestnut Streeten megalapították az első saját üzemet. Abban az esztendőben már 6 teljes munkaidős munkást foglalkoztató üzemben közel 50 járművet tudtak készíteni. Megjelent a cég első katalógusa, amiben a 26,8 köbinches ( 438,71 köbcentis) lökettérfogatúra növelt motorú Model 2-es a Silent Grey Felow (a nevét Csendes Szürke Társnak szoktak fordítani). Az elnevezést onnan kapta,hogy a kipufogó zaját ekkor már tompították, a motoroknál pedig a fekete szín mellett megjelent a választható szürke szín is. 1907. szeptember 17-én hivatalosan is bejegyzik a Harley-Davidson Motor Company részvénytársaságot. A zárt cég elnöke Walter C. Davidson, a helyettes és műszaki igazgató William A. Davidson, a titkár és az általános értékesítési igazgató Arthur Davidson, a főmérnök és a kincstárnok William S. Harley lett. A Model 3-as motor kezdte a valódi motorkerékpár formáját ölteni, megjelent a rugózott első villa. Ebben az évben 150 jármű készült. A rendőrség Detroitban szolgálatba állít egy járművet. A cég ekkor megépít egy V elrendezésű, egymással 45°-os szöget bezáró, kéthengeres motor prototípusát. A sorozatgyártásig még 1909-ig várni kell. Az eredeti egyhengerest 30,16 köbinches (494,23 köbcentis) hengerűrtartalmúra növelve gyártásban marad, és mellette megjelenik a Model 5 V-Twin a 49,48 köbinches (810 köbcentis) lökettérfogattal. A kipufogó szelepek viszont nem voltak megbízhatóak, ezért 1910-ben a V-motor el is tűnt. A probléma kiküszöbölése után a V-Twin motor 1911-ben kerül vissza a gyártásba, s máig ott is maradt. Máig használatos az 1910-ből származó Bar & Shield (Sáv és Pajzs) embléma, amelyet a cég védjegyeként a következő évben az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatala be is jegyzett.

Arrancada Harley Davidson - Night Rod Sp Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2012-02-27 21:02:15
feltöltő: zsonder
nézettség: 1124
szavazatok: 2
kommentek: 0
kulcs: night, special, motorcycle, harley, rod,
kategória: járművek
leírás: Arrancada Harley Davidson - Night Rod Special [m28]

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!




A Rajongó :

A gépek ettől kezdve fokozatosan erősödtek. Megjelenik a szíj helyett a lánchajtás 1912-ben, valamint a 61 köbinches (999,61 köbcentis) V-motor, 1913-ban pedig a 35 köbinches (573,55 köbcentis) F-motor, ugyanebben az éven a cég hivatalos versenycsapatot alakított ki. 1914-ben a pedálok helyére berúgókar került és néhány modellre lábtartót is szereltek. 1915-ben a kéthengeres motorok háromsebességes váltót kaptak, ezáltal gyorsabbak lettek. Megjelent a mechanikus hajtású olajszivattyú és bevezették az elektromos világítást is. Ez az utolsó év mikor számozzák a modell éveket, 1916-ban a Model B és C, a kéthengeresek Model E és F valamint J jelzéssel jelennek meg. Ezek az utcai motorok, de ott vannak még az S,R,T jelzésű verseny motorok is. A Harley-Davidson igazán erőre kap, negyedévenkénti rendszerességgel (angol és spanyol nyelven) megjelenteti a The Enthusiast ( A Rajongó) című motoros magazint, amelyben a kereskedőket és a vásárlókat tájékoztatják a technikai újdonságokról.

Jari s Custom Harley-Davidson VRSCB Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2012-02-27 00:04:17
feltöltő: zsonder
nézettség: 1084
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs: night, special, motorcycle, harley, rod,
kategória: járművek
leírás: Jari s Custom Harley-Davidson VRSCB V-Rod. Built by Fredy - www.FREDY.ee Something Special for Jari to Finland. Made in Estonia. www.FREDY.ee[m28]

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!




A legnagyobb:

A mexikói határon Pancho Villával folytatott csaták során bebizonyosodott ,hogy a motorok katonailag is hasznosíthatók. Az első világháború folyamán a cég mintegy 20'000 járművet gyártott a katonaságnak. (Mivel Európából nem lehetett importálni őket,a cég 1921-ig kerékpárokat is gyártott). 1918-ban befejezik az F-hengerű egyhengeres. Ugyanekkor megjelenik a váz hosszába beépített kéthengeres, fekvőhengeres motorú gép, ami 35,64 köbinches (584,03 köbcentis) lökettérfogatú Model W. Ez a model nem aratott nagy sikert, ezért 1923-ban befejezték a gyártását. 1920-ra 27'000-28'000 motorkerékpárt előállítva a világ legnagyobb gyártóvá vált. Több mint 2000 viszonteladó forgalmazta a motorokat 67 országban. Néhány év szünet után visszatért az F-egyhengeres, de 37 köbinches (606,32 köbcentis) változatban. Igaz a következő évben már nem is gyártották. A Model FD és JD néven73,20 köbinches ( 1200 köbcentis) V-motorokkal szerelik fel az új gépeket. A JD 1930-ig a vezető modell marad. 1925-ben vezették be minden modellen a csepp alakú tankot. A Model W sikertelenségének ellensúlyozásásra a cég lapos hengerfejes motorok gyártásba fogott. A1 köbinches (344,13 köbcentis) A,AA illetve B,BA modellek oldalt, illetve az utóbbiak felülszerelt változatban is kaphatóak voltak. Ebből a sorozatból kifejlesztett sportgépek a sajátos kipufogó hangja miatt a Peashooter ( Borsópuska) becenevet kapták.

2012 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Sp Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2012-02-26 04:47:25
feltöltő: zsonder
nézettség: 769
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs: 2012, Harley-Davidson, VRSCDX, Night, Rod,
kategória: felnőtt
leírás: 2012 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special - Unchained - official video 2012 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special - Unchained - official video. Key Night Rod Features:

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!




"Becézett" motorok :

1930-ban megjelenik a 73,20 köbinches Model V gyártása, s ezzel elkezdődik a legendás valamilyen becenévvel illetett motorok sorjázása. Ez az erőforrás a híres Flathead (Laposfejű), melynek variációit 1973-ig szerelték be a Sevi-Car modellek-be. Bár a nagy gazdasági világválság a Harley-Davidsont is alaposan megviselte,de talpon tudott maradni. Összes hazai vetélytársa közül erre egyedül csak az Indian volt képes. A cég nagy dobásának bizonyult a Model G Servi-Car megalkotása. A háromkerekű gép ettől kezdve négy évtizeden át a legnépszerűbb szállító és rendőrségi eszköz maradt az Egyesült Államokban,de ennek ellenére a cég 1933-at is vegetálta, a termelés az 1910-es szintre esett vissza.

Harley Exhaust Video. Performance 2 into Saját videótáramba teszem ezt!
feltöltve: 2012-02-25 22:13:22
feltöltő: zsonder
nézettség: 1225
szavazatok: 0
kommentek: 0
kulcs: into, better, than, vance, hines,
kategória: felnőtt
leírás: Harley Exhaust Video. Performance 2 into 1 pipe Patriot Defenders is our new line of exhaust products for Harley Davidson Motorcycles. Research and Development of these products dates back to 1991 culminat...

URL:  

Küldöm ismerőseimnek!
Tetszik a videó! Szavazok rá!




A Frontharcos:

1935-ben megjelenik a Model V számára a 80 köbinches(1310,96 köbcentis) motorváltozat és eltűnnek az egyhengeresek. A világválságból kilábalás biztos jeleként már készen állt a 61 köbinches Knucklehead (Ökölfejű) motor terve, melyet az 1936-os E-sorozat modelljeibe építettek be. Újratervezik a lapos hengerfejes motorokat így beindul a 45 köbinches W, és a 73,20 és a 80 köbinches U jelzetű sorozatok gyártása. A WL modell lesz az alapja a katonai WLA típusnak. A második világháború alatt is használták őket. Az 1941-es Pearl Harbor elleni támadást követően a cég majdnem teljes termelése a szövetséges haderőket szolgálta ki. A háború végéig 88 000-90 000 darab WLA és WLC modellt készítettek. Katonai járművek voltak még az XA és U sorozatok is. 1942-ben, 66 éves korában hunyt el a Harley-Davidson első elnöke, Walter C. Davidson. 1943-ban , 66 éves korában hunyt el a másik névadó, William S. Harley is.

Újra egy hengerrel :

A háborút követően újult erővel indult be a gyártmányfejlesztés. A Harley-Davidson a Model S ,,személyében" kétütemű gépeket kezd el gyártani. A 125 köbcentis,léghűtéses,egyhengeres , eredetileg a német DKW gyártási joga visszakerül Amerikába és 1947-ben jelenik meg a választékban . Ugyan ebben az évben a Knucklehead ideje lejárt. 1948-ban a helyét a 73,20 köbinches Panhead ( Fazékfej) veszi át az E és F jelzetű modellekben. 1949-ben a friss sorozatok hidraulikus lengéscsillapító első villát kapnak, ezek a modellek a Hydra Glide elnevezést kapják, mivel a hidraulikus megoldás révén szinte suhantak az úton. A sikert nem sokáig élvezhette Atrhur Davidson, mert 1950. decemberében egy autóbalesetben elhunyt. A könnyűsúlyú motorok előfutára a 125 köbcentis Model S ,de ezzel a hengerűrtartalommal 1952-ben befejezik a gyártását és megjelenik a 45 köbinches (737,42 köbcentis) motorral felszerelt Model K. Ez a motor a gyors és könnyű brit importmotorok kihívására adott válasz volt.



Sportosabban :

A cég éppen az 50. születésnapját ünnepelte, mikor a legnagyobb rivális az Indian 1953-ban kivonult a piacról. Így hosszú időre a Harley-Davidson maradt a amerikai piac legjelentősebb gyártója. A születésnapot új embléma megalkotásával is emlékezetessé tették. Az embléma egy V betűt formázott ( a nevezetes kéthengerest megjelenítve) és a ,,Harley-Davidson, 50 év amerikai gyártmány" feliratot viselte. Az embléma hivatalosan az 1954-es modellév motorjainak a sárvédőjét díszítette. 1953-ban jelent meg a Model S nagyobb 125 köbcentis lökettérfogatú verziója a Model ST . A Model S ezzel ki is merült a választékból, de 1954-ben Hummer (Zümmögő) néven térjen oda vissza. A Sportster elődei sorában a K sorozatot a KH váltja fel,ez nem sokáig szerepel a kínálatban, azzal együtt ,hogy 1956 májusában a The Enthusiast címlapján Elvis Presley szerepel egy KH sportmodell nyergében. 1957-re már a múlté lett a KH , hogy átadja a helyét a Model XL-nek, azaz Sportsternek. Ezzel új legenda született.



Versenykényszer :

1949-ben megjelent a Hydra Glide modellek továbbfejlesztett változata a Duo Glide-ok , melyek hátsó hidraulikus felfüggesztéssel is rendelkeztek. Ezzel acég egyeduralkodóvá vált a nagy teljesítményű túragépek piacán az Egyesült Államokban.
Az 1951-es években jöttek létre a modellekre (a V-Rod kivételével) a máig jellemző formák. 1959-ben jelentek meg a vetélytársnak számító japán termékek az amerikai piacon , a Harley-Davidson éppen abban az évben fejezte be a Model S gyártását, mikor a Honda megjelent az ő 50 köbcentisével Válaszul az amerikaiak megalkották az első, s eddig egyetlen igazi Harley-Davidson robogóval, a Topperrel (Fickó). A könnyű gépek gyártási bázisa az olasz Aermacchi cég lett, megvették a részvényeinek többségét. A Model ST-t megújította Model BT Super 10 néven. Az Aermacchival való együttműködés során, 1961-ben jelent meg nagy választékban az egyhengeres, fekvőhengeres, 250 köbcentis, négyütemű Sprint .A Sprintet 1974-ig gyártották és ez volt a legsikeresebb kis-kategóriás gép az Amerika Egyesült Államokban. 1962-ben újabb vásárlást hajt végre, mert felismerte az üvegszálas elemek hasznosságát a motorkerékpár gyártásban. Megvette a wisconsini Tomahawk Boat Company részvényeinek 60 százalékát, majd 1963-ban divízióként csatolták a Harley-Davidson szervezetéhez a hajógyárat. A Model B sorozaton belül 1962-ben a 165 köbcentisek gyártását kifuttatják, de feltűnnek a 175 köbcentis gépek, ez utóbbi Pacer (Futár) és Scat (Sipirc) néven futnak tovább.




Duo és Electra :


1963-ban a cég csapatához formatervezési igazgatóként Willie G. Davidson került. 1964-ben a Model G, azaz a háromkerekű Servi-Car elektromos önindítót kapott, mert a japánok márt ezt a műszaki megoldást használják a 125 köbcentis motorjaikhoz. A Harley-Davidson óvatos, ezért a Servi-Carban való tesztelés után megbízhatónak bizonyult önindítót csak 1965-ben szerelik be a többi motorba. Először a 73,20 köbinches Model F Duo Glide sorozatban alkalmazzák az FLH modellben. Ezzel megszületik az Electra Glide. 1966-ban a Panhead (Fazékfejű) motorok helyett a Shovelhead (Laposfejű) erőforrásokat használták az Electra Glide modellekben. A kétütemű, egyhengeres, léghűtéses, 175 köbcentis Model BTH Bobcat (Hiúz) csak ebben az évben volt a piacon és 1150 darabot gyártottak belőle. A Bobcat divatos stílus motor volt, de nem tudta felvenni a versenyt a japán motorokkal szemben.


A vevőkre figyelve :

Az új kismotorok bevezetése ellenére a cég alulmaradni látszott a japánokkal folytatott piaci versenyben, 1969 elejére gyakorlatilag a csőd szélére került. A csődtől való megmentést a cég többségi részvényeinek megvásárlása hozta az American Machine and Foundry Company (AMF) dobta, melynek elnöke Rodney Gott, aki már rég óta rajongott a Harley Davidsonokért. Az erőgyűjtés éve után, gyártanak egy 45 köbinches motorú XR750-es versenygépet, amely a legsikeresebb versenymotornak bizonyul. 1971-ben megjelenik a 73,20 köbinches motorú Model FX Super Glide, melyet Willie G. Davidson immár a vásárlói igények figyelembevételével készített. 1973-ra eltűnnek a 65 és a 100 köbcentisek , maradnak a 125-ösök és jönnek a 91-esek. 1974-ben előjönnek a 175-ösök a következő évben pedig eltűnnek a 90-esek és jönnek a 250-esek. 1978-ra pedig minden kis gép eltűnik, és a cég megszünteti együttműködését a Aermacchival, amit aztán a Cagiva vesz meg.



A HOG :

1972-ben megjelennek a 61 köbinches (1000 köbcentis ) motorú Sportsterek és ebben az évben alkalmaz először tárcsafékeket a járműveken. 1973-ban befejezik a Servi-Carok gyártását. 1977-ben a cég bemutatta az FXS Low Ridert, üléspozíciója a szokásosnál alacsonyabb volt, és különféle motorépítési stílusokat integrált. A piac örömmel fogadta az új modellt. Ugyanebben az évben Willie G. Davidson megalkotta a Sportster dinamikusabb változatát az XLCR ( a rövidítés az excelsior, feljebb kifejezést rejti) Café Racert. Ennek a modellnek volt először feketére festve a motorja a cég történelmében, de nem aratott nagy sikert. 1979-re befejezték a gyártását, s mindössze 3200 darab készült belőle. 1977-ben civil kezdeményezésre Kaliforniában megalakul a Harley-Davidson Tulajdonosok Szövetsége. A szövetség célja az volt, hogy összegyűjtse a különböző típusú Harley-tulajdonosokat. A szervezet hírlevele a Sebességváltó nyíltan kritizálta a motorok gyengeségeit. Ez dühítette a céget, de az elutasítás helyett azt a reakciót akarta kiváltani ,hogy közelebb hozza a Harley-tulajdonosokat. Ennek eredménye lett 1983-ban, a Harley Owners Group (HOG), a Harley Tulajdonosok Csoportja megalapítása. ( a hog disznót jelent) 1920-ban a gyári versenyzők győzelmüket azzal ünnepelték, hogy a motorra egy (szerencse)malacot is felraktak. Azóta a fanatikus Harley rajongókat a disznó névvel is illetik. Ez lett a gyár által támogatott legnagyobb motoros klub a világon. A HOG 2000-re több mint félmillió tagot számlált világszerte.


A találkozók tisztelete :

1979-ben a Model FX bemutatott 73,20 és 80 köbinches motorokkal felszerelt FXEF Fat Bob formájában is bemutatkozott. A modell azért kapta a Fat (Kövér) nevet, mert kettős üzemanyag- tartállyal és rövidített sárvédőkkel igen robusztus benyomást keltett. Ebben az évben és a következőben is meglátszik, hogy a cég igyekszik felvenni a versenyt a japánokkal. 1980-ban kerül utoljára Shovelhead motor a járművekbe és megjelenik a 80 köbinches FLT Tour Glide, a mai túragépek elődje. Bemutatták az FXB Sturgis modellt, a nevét az egyik leghírhedtebb motorostalálkozó-helyszínről (Sturgis) kapta a nevét. A cég nyíltan elismerte a motoros kultúrához fűződő gyökereit.

Újult erővel:

1981-ben az olcsó japán járművek elárasztották az amerikai piacot. A cég úgy döntött,hogy a válság megoldása érdekében visszavásárolja a céget, ez júniusra sikerült is. 1982-ben jelent meg az FXR, FXR Super Glide modellek. Az 1957-es XL Sportsterek pedig megjelenésük 25 éves évfordulóját ünneplik, ennek jegyében az XL sorozat új erőátviteli rendszert kap. 1983-ban a típusok többségénél visszatér a bordás szíjmeghajtás, mert ez a tartósabbnak bizonyult mint a lánc, számos új modellt hátsó tárcsafékkel látják el. 1984-ben a 80 köbinches Evolution motor váltja fel a Shovelheadet. Ennek az évnek a nagy újdonsága a régi merev hátsó felfüggesztésű gépek átdolgozása. 1985-ben az Evolution térhódítása és 1986-ban már a Sportsterekbe is új motor kerül. A modellek többségénél a bordásszíjas meghajtást használják, bár ebben csak évben csak nosztalgiából az FXR Super Glide lánchajtást kap, de a következő évben ennél a modellnél is lecserélik bordásszíjas meghajtásra. A múltidézés szellemében kiadják az FLST Heritage Softail sorozatot mely a régi Hydra Glide arculatát idézi fel. A céget ebben az évben jegyzik be az Amerikai Értéktőzsdén, s így lett önálló nyilvános tőzsdei cég azóta, hogy 1969-ben beolvadt az AMF-be. 1987-ben részvényeket bocsát ki a New York-i Értéktőzsdén. Ebben az évben vált vezető márkává a nagymotorok amerikai piacán. Szintén ebben az évben a Sportster 30. születésnapját az XLH 1100-as modellel ünneplik meg, majd 1988-ban frissítik a modellt az 1000 köbcentis motor helyébe a nagyobb 1200 köbcentis lép. A Harley-Davidson 85. születésnapját Hazatérés címmel Milwaukee-ban ünnepelték több mint 60 000 rajongóval együtt. Elindult a Harley-Davidson Utazó Múzeum, mely bemutatta a látogatóknak a klasszikus modelleket.


Dinamikusan :

1990-ben a legendássá vált modellel az FLSTF Fat Boyjal jelentkezett a cég. 1991-ben csak ebben az évben gyártott FXDB Dyna Glide Sturgis modellben jelenik meg az új típusú úgynevezett Dyna-váz, mely egy nagyméretű központi főtartót és rezgésszigetelő gumis motorágyat foglal magában. Ebben az esztendőben minden modell ötsebességes váltót kapott. 1992-ben folytatódott a Dyna-váz bevezetése, csak abban az évben gyártott FXDB Dyna Glide Daytona és az FXDC Super Dyna Glide Custom modellekkel. Családegyesítés címmel 1993-ban ünnepelték a Harley-Davidson 90. születésnapját, Milwaukee-ban 100000 motoros részvételével. A cég kisebbségi tulajdont vásárolt a Buell Motorcycle Companyban. 1994-ben az FLHR Road King és az FXDS Convertible megjelenésének az éve. A cég a VR 1000-es, kettős felülvezérlésű, folyadékhűtéses motorral beszállt a Superbike-versenyekbe. Eredetileg ez a motor adta volna a 2002-es modellévben megjelent V-Rod számára kifejlesztetett Revolution erőforrás alapját. 1995-ben a cég bemutatta első elktronikus üzemanyag befecskendező medelljét a FHLTCUI Ultra Classic Electra Glide-ot. Ez a jármű volt egyben a cég első elektromos önindítóval szerelt Electra Glide-nak, a harmincadik születésnapját ünneplő jubileumi kiadása is. 1996-ban az 1200 köbcentis Custom és Sport modellekkel bővül a Sportsterek sora. A Sport-on alkalmazta először a cég a szabályozható rugózást gáztöltésű hátsó lengéscsillapítóval, szabályozható erőfeszítéssel. 1997-ben új üzemet nyitottak Kansas Cityben, ahol Sportstereket kezdtek gyártani. Később ez a bázis lett a V-Rodok "szülőhelye" is. A cég történetében először az Egyesült Államokon kívül létesített összeszerelő üzemet a brazíliai Manausban . Ugyanebben az évben 49 százalékra növelte részesedését a Buellben majd a következő évben övé is lett a vállalkozás. 1998-ban a Harley-Davidson a 95. születésnapjára több mint 140000 motoros gyűlt össze. Ekkor már készen áll a legnagyobb 88 köbinches (1442 köbcentis) lökettérfogatú Twin Cam 88-as motorja, amelyet a következő évben kap meg az FLHT és az FXD, azaz a Touring és a Dyna modellcsalád. 2000-ben a Softail modelleket is a Twin Cam 88 B motrokkal szerelték fel. (mindegyiket négydugattyús féknyergekkel láttak el) A Harley-Davidson ekkor immár a tizenötödik egymást követő évben ért el rekorderedményt. Összesen 204592 járművet adott el(15,5%-kal többet mint 1999-ben). Forgalma az elmúlt évhez viszonyítva 18,5%-kal (2,9 milliárd dollárra) ; nyeresége 30%-kal (347,7 millió dollárra) emelkedett.

Formabontó módon :

2001-ben a V-Rod a gyártását a cég a Porschéval összefogva kezdte meg. Mind a két vállalat 10-10 millió dollárt fektetett be a közös vállalkozásba, melyből a Porsche részesedése 49% volt. A német autógyárat az is motiválta, hogy motorgyártás terén tapasztalatokat kívánt gyűjteni. Ebben az évben a Softailok üzemanyag befecskendezést kaptak. A 2002-es modellévre szánt VRSCA V-Rod formai megoldásai és motorja lényegesen különbözött az addig megszokott modellektől mégis nagy sikert aratott és a vásárlóközönség valódi Harleynak fogadta el. A cég ebben az évben 263'653 motorkerékpárt adott el. 2003-ban a márka a 100.születésnapját ünnepelte. Ebben az évben a cég bevétele 4,6 milliárd dollár volt, a nyereség pedig 760,9 millió dollárra nőtt és ebben az esztendőben 291'147 motorkerékpárt adott el. Az előző évhez képest Európában 6,7%-kal nőtt az eladott darabok száma, az Egyesült Államokban pedig 8,8%-kal. Hazánkban ebben az évben 199 darabot adtak el ami a dinamikus fejlődés eredménye, 1999-ben 26 darab, 2000-ben 45 darab, 2001-ben 99 darab, 2002-ben 145 darab talált gazdára. 2004-ben a cég árbevétele 5 milliárd dollárra nőtt. A Harley-Davidson 317'289 motorkerékpárt adott el, melyből Európában 24'594 darab kelt el. 2005-ben az olajárak emelése nem tett jót a járműiparnak. A cég ebben az évben 339'000 motorkerékpár értékesítését tervezte, de ezt a számot az első negyedév végén 329'000-re mérsékelte. Az év közepén a 2004-eshez képest 4 százalékos eredménycsökkenést prognosztizált a cég. A hírnév és a dicsőség azonban töretlen.

(A Harley Davidson történetéről szóló szöveg forrásoldala: hu.wikipedia.org/wiki/Harley-Davidson)


Egy angol nyelvű videó a cégről magáról és hozzá kapcsolódóan pár dologról a linkre kattintva:Link
 
 
1 komment , kategória:  Motormintás szalvéták:  
Vespa motoros szalvétáimhoz:
  2010-12-02 22:25:57, csütörtök
 
 


Link

A Vespa a Piaggio által gyártott olasz robogó.1946-ban kezdték el gyártani.A Vespa volt az első globálisan sikeres robogó.A II. Világháború után kezdték el gyártani. Formájához az ihletet az amerikai Nebraskában gyártott Cushman robogó adta.Renzo Spolti és Vittorio Casini tervezték.Kerekei kis átmérőjűek, és egy magas középső része van.A Vespa szó egyébként magyarul azt jelenti: darázs.Ugyanis Enrico Piaggio először meglátva így kiáltott fel: "Ez hasonlít egy darázsra!"-"Sembra una Vespa!"A 1990-es évek elején, Vespa válságot élt át.
(Bővebb információk a: http://en.wikipedia.org/wiki/Vespa oldalon)



Link



Link
 
 
3 komment , kategória:  Motormintás szalvéták:  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
2017.07 2017. Augusztus 2017.09
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 3343 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 758
  • e Hét: 2309
  • e Hónap: 27487
  • e Év: 291013
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.