Regisztráció  Belépés
lambert.blog.xfree.hu
Bár úgy tűnik ma, mintha csak a hamisak, a gazok és gonoszok számára gyümölcsözne az élet; ne irigyeld őket! Összeomlik alattuk a csalásra épült világ. A jövend... Ballán Mária
2006.07.04
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 46 
Száraz György: Életminőségjavítás: A diófa –Zeusz fája
  2018-06-26 21:05:09, kedd
 
 



Az ókori görögök úgy tartották, hogy a diófa szent fa, termése az istenek eledele, nem utolsó sorban bájital is készíthető belőle. A mi életminőségünk javításához ismerkedjünk meg a diófa más típusú felhasználhatóságával.

Nem csak Európában, hanem Ázsiában és Amerikában is elterjedt és közkedvelt fa a dió. Ezúttal elsősorban a diófa levelével ismerkedjünk meg!

Sokan azok közül, akik népi gyógyászatot tanultak vagy fitoterapeuta végzettséget szereztek, igen-igen megkedvelték a diófalevelet.

Hatóanyagai között találjuk a következőket: cseranyagokat, hidrojuglont, flavonoidokat, illóolajat.

Vitaminok és ásványi anyagok tekintetében az A-, B6-, B9-, C- és E-vitamin, illetve a kalcium, foszfor, vas, magnézium és cink említésre méltó.

Lássuk, milyen jótékony hatásai vannak a diófa levelének a népi gyógyászatban, melyet egyre többször visszaigazol az orvostudomány, illetve a farmakológia:

antibiotikus hatású
aranyérre
bélférgességre
bőrgyulladásokra, ekcémára, pikkelysömörre, orbáncra
cukorbetegségre (csökkenti a vércukorszintet)
elősegíti az emésztést és gyomorhurutra is
fekélyekre
hajhullásra
leégésre, illetve napszúrásra
méregtelenít, salaktalanít
nőgyógyászati problémákra (fehérfolyás, hüvelygyulladás)
serkenti a májműködést
sipolyra
szájüregi gyulladásokra és fertőzésekre, pl.: aftára és fogínygyulladásra
tejallergiára
tonizálja a bőrt
végtagok izzadékonyságára
viszketésre
visszerek kezelésére is sokszor bevált

Felhasználási javaslat a szárított diófalevelekre:

Főként június-augusztus időszakában gyűjtik a be a diófa leveleit. Pormentes helyen kiszárítják.

Készíthetünk belőle teát, melyet a csomagoláson szakszerűen előírt mennyiségű teafűből és vízből negyed óra alatt állítunk elő.

Ez naponta 2-3 csészényi mennyiségben fogyasztható. A szakemberek azt javasolják, hogy napi rendszerességű fogyasztás mellett kb. 5-6 hét után tartsunk egy hónap szüntet.

Külsőleg is alkalmazható bőrproblémákra, hajhullásra, nőgyógyászati problémákra, zúzódásokra, fagyás esetén, vagy például diabéteszes lábon.

Ha szeretnénk, készíthetünk akár diófalevél-fürdőt is. Ehhez kb. 20-30 dkg levelet áztassunk be 3 dl forró vízbe. Szűrjük le és adjuk a levét a fürdővízhez.

A dió zöld héját és levelét a kozmetikaipar is felhasználja, s akkor még nem beszéltünk a sokoldalúan felhasználható terméséről, ami megérdemel egy külön cikket. Annál is inkább, mert a diót nem csak a görögök, hanem őseink is szent fának tartották.

Akit jobban érdekel a téma, mindenképpen javasolom, hogy olvasson utána és tudjon meg többet róla.

Alkalmazása mindig csak saját felelősségre ajánlott. Ahogy mondani szokás: Használatáról kérdezze meg kezelőorvosát vagy gyógyszerészét. Nem árt, ha az orvos szakirányú természetgyógyász is!


Írta és szerkesztette: Száraz György


Forrás: Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
Modern jelképeink és a titkos társaságok szembetűnő
  2018-06-23 20:36:19, szombat
 
  Modern jelképeink és a titkos társaságok szembetűnő kapcsolata





Léteznek véletlenek? Vagy nincsenek? Te mit gondolsz erről? Mindennapi életünkben lépten-nyomon összetalálkozunk szimbólumokkal, logókkal, emblémákkal, jelekkel, címerekkel és hasonló dolgokkal, melyek jelentését jobbára nem is sejtük. Holott, ha picit utánanézünk, érdekes párhuzamokat találunk modern jelképeink és a titkos társaságok jelei között. Lássunk ezekre néhány nyilvánvaló és döbbenetes példát!





Vajon honnan származik ez a hasonlóság? Az ártatlanság és a véletlenszerűség vélelmén túllépve, tegyük fel a kérdést: Miért adóznak ekkora tisztelettel és elismeréssel egyes titkos társaságoknak e logók készítői, tulajdonosai és engedélyezői? Milyen üzeneteket juttatnak el a tudatalattinkba ezek a jelképek? Mit keres egy-egy nagyvállalat jelképében számos titkos társaságra hajazó célozgatás? Miért olyan sok a szabadkőműves jelekre utalás és a maszonikus hasonlóság? Nemde, egykoron a titkos társaságok is titkos jeleket alkalmaztak, hogy egymást felismerjék akár külföldön, akár egy bírósági tárgyaláson?

Ma már nem csak sejtjük vagy hisszük, hanem teljes bizonyossággal tudjuk, hogy elképesztő mennyiségű adatgyűjtés folyik a modernitás jegyében a high-tech laboratóriumokban készült vívmányokon keresztül. Ma már a beleegyezésünket is kérik - pl.: az ún. ,,sütik" - elfogadásához megnyugtatásunk érdekében. De ettől vannak sokkal durvább adathalászatok, melyek alapján szokásainkról sokkal tökéletesebb profilt tudnak készíteni rólunk egyes algoritmusokkal/programokkal, mint amilyeneket mi tudunk önmagunkról kiállítani.





Maradjunk annyiban, hogy az adatvédelmi elvek és a személyiségi jogok védelmét bizonyos indoklással másodlagossá tehetik. Innentől kezdve ki mondja meg, hogy mi számít magánügynek és mi nem? A hatalom birtokosai?

Ne feledjük, a mi hozzájárulásunk és részvételi szándékunk - spirituálisan fogalmazva, a szabad akarunk - is kellett ahhoz, hogy igába hajtsuk a fejünket. Ti. a totális ellenőrzés igájába.

Vannak olyanok is, akiket ez nem különösebben zavar, mondván, nincs rejtegetni valójuk. Elvileg ez többségünknél igaz is volna, csakhogy a marketingkampányokra felhasznált profilok szelídnek mondott, mégis tudatbefolyásoló módon bombázzák és formálják a gondolkodásunkat, ezáltal pedig a személyiségünket, a döntéseinket és végső soron a sorsunkat. Vajon hányszor látunk nap mint nap egy hirdetést? Kik engedhetik meg maguknak ilyen költséges hirdetési kampányokat? Mit ültetnek el a tudatalattinkban? Milyen típusú hirdetésből van a legtöbb? Ezek a termékek valóban megoldják az emberek problémáit? Felemelik a tudatossági szintünket vagy lebutítanak? Spiritualizálnak vagy materiálissá tesznek?





A helyzet álláspontom szerint elgondolkodtató. Nem különösebben nehéz felismerni és leleplezni ezt a stratégiát: a kettősséget. Ugyanis, ha akarom, akkor az M betű ,,üzenetet" (angolul message) jelent, ugyanakkor a titokzatosságot, titkolózást, misztériumot jelentő mystrey szóra tett utalásként is felfogható. Ami nem lenne gond, ha nem lenne egyértelmű hasonlóság a szabadkőművesek köténye és GMAIL logója között.

Vannak, akik ezt a gondolatmenetet szó szerint Ádám-Éváig vezetik vissza, hiszen ők voltak az elsők, akik elfedték mezítelenségüket az Úr elől egy fügefalevelekből szőtt köténykével. De miért is akar valaki elrejtőzni a teremtője elől? - kérdezem én. Szégyenében? Mert felnyílt a szemük? Vagy valami rosszban sántikálnak?





Ilyenkor szokta mondani a kétkedő ember, hogy ez csak véletlen, belemagyarázás és kivételes eset.

Rendben. Akkor véletlen volna, hogy Lucifer szigilluma megkapó hasonlóságot mutat a Google Play' Store logójával? Tagadhatatlan a hasonlóság. Csakhogy ezt a jelet már 16-17. században is legyezték. Sőt, minden bizonnyal sokkal korábbi gyökerekkel bír.





Végül ismét egy kettősség. Vajon 666 vagy 999 rejtőzik burkolt formában a Google Chrome jelében? Ez itt a kérdés! Szabad-e ennyire tovább gondolni a minket övező mesterséges világ jelzéseit vagy ez már a paranoia előszobája? Netán ez a tudatra ébredés és a tudatosság hajnala, amikor leleplezzük és visszafejtjük a misztikus üzeneteket, melyekkel folyamatosan bombázzák az emberiséget? Mindenkinek magának kell eldönteni, hogy foglalkozik-e az efféle jelekkel, s hogy mit olvas ki belőlük?


Írta és szerkesztette: Száraz György


Forrás: Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
Az időszakos böjtölés egyidős az emberiséggel –A hossz
  2018-05-08 21:08:11, kedd
 
  Az időszakos böjtölés egyidős az emberiséggel - A hosszú élet kulcsa





Valószínűleg senki sem tudja megmondani pontosan, hogy ki volt az első olyan ember, aki tudatos böjtölésre adta a fejét. Mindenesetre az egész világtörténelemben glóbuszunk csaknem minden táján sokkal inkább alkalmazták a böjtölés technikáját, mint ahogy a jelenlegi nyugati civilizáció társadalmai teszik.

Elegendő utalnom az ókori indiai, egyiptomi és görög kultúrára. Minden fejlett műveltség tisztában volt azzal, hogy az időszakos böjtölés milyen kézzelfogható előnyökkel jár. Így például azt is tudták, hogy a böjt tehermentesíti a testet és ezen keresztül nagyobb teret enged a lélek számára. A böjtöléssel ugyanakkor több vonatkozásban is erősíthetjük az egészségi állapotunkat, esetenként betegségeket is gyógyíthatunk vele, és ami legalább ennyire lényeges: több betegség kialakulása megelőzhető a böjt segítségével.

Emellett szót érdemel a böjt vallási szertartásként való alkalmazása is. Általában véve a helyesen végzett böjt jótékonyan hat a testre: erősíti azt és kedvez a noradrenalin-termelésnek, ami a pozitív izgalmi állapotért és a hangulatállapot-változásért felelős. A böjt képes fokozni az összpontosítóképességet és az éberséget, továbbá energiát szabadít fel.

Fontos megjegyezni, hogy az időszakos böjtölés nem összetévesztendő az éhezéssel vagy az értelmetlen koplalással, hanem tudatosan, átgondoltan és szabad akaratból vállalt terápia önmagunkon.

Vallási szemszögből a böjtölés szorosan kapcsolódik a lelki gyakorlatokhoz. Ilyenkor a spirituális önnevelésben játszhat szerepet. Így például az önuralom, az önfegyelem, a kitartás, a lemondás, a vezeklés vagy a bűnbánat gyakorlása közben.

Nézzük csak meg a római katolikus vagy a görögkeleti vallás negyvennapos nagyböjtjét húsvét előtt, vagy az iszlám ramadán nevű böjtjének egy hónapját, és mindjárt érteni fogjuk, hogy ez egy élő hagyomány napjainkban is.

Mind a természetgyógyászat, mind a népi orvoslás, mind az akadémikus gyógyítás foglalkozott már a böjtölés kedvező hatásainak vizsgálatával. Nemrég egy harvardi tanulmány mutatta ki újfent, hogy a böjt nem csupán egészséges lehet, hanem akár még az életidőt is meghosszabbíthatja.

A szakértők véleménye szerint, ha befolyásoljuk a sejtek mitokondriális hálózatát - példának okért étrendi megszorításokkal -, akkor megnövelhető az ember élettartama, valamint az egészségünk is jelentősen támogatható.

A Sejtmetabolizmus című szakfolyóiratban megjelent tanulmány részletezi a mitokondriális kapcsolatok kutatásában történt fejlődést, továbbá kifejti, hogy az időszakos böjtölés döntő lehet az élettartam növelésében. Márpedig az étrend tudatos megváltoztatása és a böjtölés ésszerű alkalmazása akár még terápiás felhasználásukra is lehetőségeket kínál. Persze nincs új a Nap alatt.

A kutatások tovább folytatódnak, de a helyzet úgy fest, hogy a tudósok egyre inkább alá tudják támasztani a böjtölés és a szabályozott táplálkozás által kiváltott jótékony fiziológiai hatásokat. Lehet, hogy a gyógyításhoz is konyító papok nem véletlenül alkalmazták a böjtöt tisztító szertartásként minden főbb spirituális ünnepük előtt?

Írta és szerkesztette: Száraz György

Forrás: Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
Életminőségjavító tanácsok: Körömvirág vagy Kenyérbélvirág
  2018-05-08 21:03:14, kedd
 
 



Bevallom, elfogult vagyok ezzel a gyógynövénnyel, mert már oly sokszor kihúzott a bajból. Mind külsőleg, mind belsőleg szuper hatásai vannak. A tudomány egymás után sorra fedezi fel hatóanyagait. És valóban, nagy az Isten patikája!

Az orvosi körömvirág (Calendula officinalis) sokoldalúsága közismert: egyszerre lehet vázáink dísze, étkeink aromája, gyógyteáink esszenciája, hűsítő sebeink gyógyírje és nem utolsó sorban kozmetikai termékeink egyik rangos hatóanyaga.



Amúgy már időtlen idők óta ismeri a népi gyógyászat e mediterrán vidékről származó gyógyhatású csodanövényt.

Olyannyira megbecsülték a körömvirágot még a gyógyszergyárak megjelenése előtt, hogy a füvesasszonyok, a javasok, a sámánok, az alkimisták és a bölcs édesanyák gyógyítottak vele.

Természetesen hajdanán nem körömvirágnak hívták, hanem sok helyen kenyérbélvirágként és gyűrűvirágként is emlegették.



A körömvirágnak az úgynevezett fészekvirágzatát használhatjuk fel.

Hatóanyai közül a szaponinok, bizonyos flavonoidok, karotinoidok (ehhez elég csak a színére pillantani), különféle szerves savak és a triterpének említésre méltók.

Most pedig következzen mindez érthetőbb nyelven megfogalmazva!



A körömvirág jótékony és gyógyhatásai:

- Álmatlanság kezelésre hasznos
- Csípések, kisebb égések, bőrrepedések, enyhébb leégés esetén alkalmazható
- Fekélygátoló - például gyomorfekélyre, nyombélfekélyre
- Fertőtlenítő és antibakteriális
- Görcsoldó asztmánál és köhögésnél
- Gyulladásgátló - például májgyulladás esetén
- Lázcsillapító
- Menstruációt elősegítő
- Méregtelenítő
- Ödéma elleni
- Ösztrogén-hormon stimuláló
- Parazitaölő
- Sebgyógyulást elősegítő külsőleg
- Szorongáscsillapító
- Vérnyomáscsökkentő
- Vérzsírcsökkentő (koleszterin)
- Vírusölő
- Visszérgyulladásra külsőleg alkalmazható

Felhasználási javaslatok:

Gyógyteaként
egészen finom íze van. Naponta három csészényivel fogyaszthatunk belőle étkezés előtt. A forrázat elkészítésekor 1 liter vízhez számoljunk kb. 20 g virágzatot. Tíz perc után leszűrhetjük.

Kenőcsként is elkészíthető. Ezt érdemes szakemberre bízni, hogy a hatóanyagok ne sérüljenek. De kísérletező kedvünkben bátran nekiállhatunk mi is, mert egyáltalán nem nehéz elkészíteni a körömvirágkenőcsöt. Nálunk fekélyes és visszeres problémáknál is bevált.

Esszenciaként borogatásoként is kitűnő. Két hétig meleg helyen tároljunk egy maroknyi körömvirágra öntött legalább 40 százalékos szeszt. Felhasználás előtt hígítsuk fel és úgy alkalmazzuk borogatásként például sportsérülésekre. Utána bekenhetjük körömvirágkenőcsel is az érintett területet.

Ne feledd, a természet gyógyít!

Akit jobban érdekel a téma, mindenképpen javasolom, hogy olvasson utána és tudjon meg többet róla.

Alkalmazása mindig csak saját felelősségre ajánlott. Ahogy mondani szokás: Használatáról kérdezze meg kezelőorvosát vagy gyógyszerészét. Nem árt, ha az orvos szakirányú természetgyógyász is!

Írta és szerkesztette: Száraz György


Forrás: Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
Krónikáink titkai: ŐS-BUDAVÁR, a magyar királyi székhely
  2016-08-14 21:20:29, vasárnap
 
  Krónikáink titkai: ŐS-BUDAVÁR, a magyar királyi székhely


Link


Krónikáink titkai : Ős - Budavár, mint szakrális központ


Link

Száraz György blogja, a "Boldog Napot":


Link




 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
Száraz György :A királyok királya Etele-Atila-Atilla-Attila
  2016-01-12 17:52:24, kedd
 
  Vízkereszt másnapja, Fergeteg hava 7. napja ATILLA - Ez Atilla neve napja a Régi Magyar Naptárban. Nem véletlen, nem volt az, ha ma nem is vélt, hogy miért, tehát véletlennek is tűnhet sokak számára.





A nagy király alakja fölül az évszázadok óta sulykolt torz kép eloszlik lassan, de biztosan. Lassan lejár az írásbeliség korlátozottsága révén végrehajtott történelemhamisítás kora. Ez talán korunk globalizmusának emberromboló oldala melletti jó oldala. A világháló révén kuszálódik össze a vélemény és valóság, azonban általa tárul fel az elhomályosított források megannyi kapuja.

Atilla, a szakrális király valódi portréja

A történettudomány elfogultságain, a szándékosan meghamisított, démonizált hun vezér képén és az egyéni értelmezéseken túl létezik Atilla király valódi mivolta. Vegyük számba a fellelhető valamennyi történelmi és spirituális kútfőt, miközben a megismerés őszinte szándéka vezérel bennünket!Arra most külön nem térek ki, hogy szerintem miért írják át rendszeresen, teljesen elfogultan a történelmet az aktuális hatalmak. Erre mindenkinek egyénileg kell rájönnie.




Buda és Atilla (forrás: Islanews)
Önmagát is eláruló napnyugati torzítás, hogy Budára, merengő testvérére a vezérlő fivér, Atilla kezet emelt volna!


A történelem valóban egy színpad, amelyet nézve egy képzelt világba csöppenünk. Atilla akkoriban lépett az európai történelem színpadára, amikor a Római Birodalom megérett a leváltásra. Ez a hanyatlás korszaka volt, s Atilla mint végrehajtó, mint a Sors küldötte nyilvánvalóan szerepet játszott ebben. Ebből az következik, hogy Atillát nem mindenki szerette, sőt kijelenthetjük, hogy egyesek kifejezetten gyűlölték. Olyannyira így volt ez, hogy Atillát a testvérgyilkosság vádjával illették.
(Ezzel szemben, amíg Buda élt, Atilla megosztotta vele hatalmát.)

A germán mondák sokkal árnyaltabb leírást adnak Atilláról. Ekképpen Etzel a Nibelung-énekben, valamint Atil a Völsunga Sagában és az Edda-énekekben nemes és nagylelkű szövetségesként kerül bemutatásra.

A hunok viszont istenítették és tisztelték a bölcs Atillát, mivel a szent királyuknak tartották, akinek olyan társadalmat sikerült felépítenie, ahol rend, jólét uralkodott és nem elsősorban az ő személye. Természetesen az ő karizmatikus erejére szükség volt mindezek fenntartásához, de Atilla nem önmagát tolta előtérbe, hanem egy eszmét, egy küldetést képviselt. Ezért létezik a mitikus Atilla-alak. A nép ajkán keletkezett igaz szó túlélte az évszázadokat, s idővel bekerült néhány krónikába is, melyek ellentmondani látszanak más korabeli dokumentumoknak. Például Jordanes történetíró állításainak, aki soha nem találkozott Atillával, mivel halála után született.




A torzított kép Atilláról és birodalmáról. Atilláról, mintha mongolid lett volna. Birodalmáról, mintha csak a római birodalom korábbi határáig terjedt volna. Holott Atilla birodalma körülölelte a Földközi tengert miután mind Bizánc, azaz Új Róma és mind Róma behódolt Atillának, s a magyar krónikások alapján római szokás szerint is megkoronázták, azaz Róma királyának is. Atilla a királyok királya címet viselte, nem mongol, vagy hun kánit (szerkesztői megjegyzés)


Atilláról az a torzított kép él ma sokakban, hogy ő volt ,,Isten ostora", aki büntetni érkezett. De aki ezt helyesen értelmezi, tudja, hogy nem az ostort kell barbársággal vádolni, ha lesújt, miként nem az ostorozót, aki lesújt, s nem Istent, aki küldi. Ehelyett önmagunkba kéne nézni, akiben az ostorozás oka és miértje található, szerintem.




Than Mór: Attila lakomája (1870)


Az isteni igazságszolgáltatás letéteményese volt Atilla, s nem egy barbár horda zsarnok vezére. Mi sem példázza ezt jobban, mint hogy a védtelen Rómát sem dúlta fel, amikor pedig a lehetőség felkínálta magát. Atilla nem használta ki a győzelmét, azaz meg tudott állni. Eleve Rómáig sem véletlenül ment el: hadjáratainak oka valószínűleg az önmagából kifordított keresztény egyház irányította Róma válsága volt. De erre a kérdésre még visszatérünk.

Sajnálatos tény, de egyes történészi körökben szokás mellőzni és kigúnyolni például Priszkosz rétor állításait, holott ha valaki, akkor ő a görög követség tagjaként első kézből kapja az információkat. Priszkosz (Priscus) II. Theodosius 448-ban a hunokhoz küldött, Maximosz által vezetett küldöttségnek volt a tagja. Ő árulja el azt is, hogy kik a hunok és milyen nyelven beszélnek. Antonio Bonfini szerint is a hunok szkíták voltak.

Tőle tudjuk például, hogy a hunok szkíták, miként nyelvük is szkíta - ez az a mondat, amivel sok történész a nem korabeli szerzőkre hivatkozva szembeszáll. De ugyanez a helyzet a hun-magyar, sőt a hun-avar-magyar viszonyokkal kapcsolatban, amelyek szintén elfogadhatatlanok a mai történészet egy részének szemében.
Mielőtt a hazabeszélés és az elfogultság vádja felmerülne, jegyezzük meg, hogy számos külföldi forrás a magyar királyt a hunok királyának tartja. Atilla palotájaPéldául: Henrik német császár Hunnorum ellen vezette a seregét, 1113-ban II. Bélát rex Hunnorumnak hívták. De bárki utánanézhet és találhat hasonló dokumentumokat.




Atilla palotája Priszkosz rétor bizánci követ leírása és régészeti kutatások alapján. Háyde Tibor építész tervezte eredeti helyére, Tápiószentmártonba


A bizánci történetíró leírásából kiderült, mennyire csodálta Atillát alázatossága és egyszerűsége miatt. Atilláról a szem- és fültanútól megtudhatjuk, hogy mértéktartó életet élt. Atilla serlege fából készült, míg vendégeinek kupái ezüstből és aranyból. Ruhája egyszerű volt és tiszta. Öltözete puritán volt, nélkülözte a kirívó nemesfémdíszítést.
Ami az életszínvonalat és a hunok barátságosságát illeti, Priszkosz beszámol a találkozásáról egy keletrómai fogollyal, aki már annyira hozzászokott a hunok életéhez, hogy egyáltalán nem kívánt hazatérni régi hazájába.

Visszatérve a hun vezérre, Atilla mindig is tisztában volt abbéli küldetésével, hogy az Isteni Akaratot szolgálja. Atilla rendelkezett olyan természetfeletti képességekkel, amelyek révén rendszeresen informálódhatott az Isteni Akaratról. Ne felejtsük el, hogy Atilla táltosi kvalitásokkal bírt, amelyek képessé tették őt a szakrális küldetésére. Mi volt ez a küldetés?

A magyar küldetéstudat lényege a magyarság Istennel kialakított kapcsolata: a magyarság úgy tűnik fel, mint az Égi Igazság végrehajtója. Ez egy küldetéstudatkülönleges szolgálat, amelynek a legnagyobb terhe a mindenkori szakrális fejedelemre/királyra hárul, de az egész nép osztozik a nagy küldetésben. E hagyomány szerint Róma előtt maga Isten nyilatkoztatja ki akaratát küldöttein keresztül Atillának, aki meghajlik szándéka előtt és visszavonul.





Más források a pápa nagyszerű égi támogatottságának tudják be, hogy Atilla meghátrált. Ezek a beszámolók leírják, hogy a hun vezér egy kardot forgató, lebegő emberalakot pillantott meg, aki kvázi megfenyegette a hun vezért. Ezt veszik át a későbbi krónikák. Kivétel ez alól a Varsói Krónika, amely szerint előző éjszaka álmában jelenik meg egy Angyal Atillának és Krisztus nevében utasítja a visszavonulásra, s jutalmul megígéri, hogy eljön majd az idő, amikor egyik utóda örökké tartó koronát nyer ajándékba.
Micsoda ellentmondás áll fenn a gyűlöletes, félelem ittas nyugati és a tradicionális-szakrális vélemények és életlátások között!




Egy hiteles jelenet: Atilla lovon könyörül a pápaságon




A hiteltelen jelenet: pápa a sohasem lovon Atilla előtt, ám mégsem ő, hanem Atilla látja az égben kirajzolódó jövőt


Nos, ha tárgyilagosak vagyunk, akkor látjuk, hogy Atilla képviseli a keresztény értékeket mind a birodalmi politikájában, mind a külpolitikájában. Sem Bizánc, sem Róma vezetői nem keresztények a szónak a valódi értelmében. Nézzük meg, mit meg nem tesznek a hatalomért, milyen laza erkölcsűek és kapzsik. Nem így Atilla, aki nem csak vallásában (napkeresztény, szkíta keresztény), hanem tetteiben is gyakorolja az alázatot az isteni akarat előtt és feleslegesen nem ont vért.

Atilla az ősi szkíta-hun hagyaték és szakrális hagyomány őrzője volt, ezen kívül beavatott és király, akinek a munkássága nem ér véget a halálával. Az ősi magyarság mindig is hitt Atilla visszatérésében és halhatatlanságában.
Atilla portréját tehát lehetetlen valósághűen megrajzolni, ha életének egyik legjelesebb pillanatát és tettét nem értékeljük helyesen. Atilla nem meghátrált egy ember (pápa) előtt, hanem alázatosan meghajolt az isteni akarat előtt és elvonult Róma falai alól.

Atilla tette lehetne akár a jelennek szóló üzenet is: egy hatalmas, erős személyiség, aki nem él vissza helyzetével, a sors adta előnyeivel, nem rabol ki másokat, hanem teljesíti a feladatát.
Újabb érdekes kérdés, hogy Atillának megvolt az avatottsága ahhoz, hogy felfogja, megértse és teljesítse az Ég kérését.
Ezek után nem kérdés sem Atilla kiválasztottsága, sem a magyarság feladata a történelemben, amelyet nem szavakban, hanem tettekben mérnek.Ez adjon erőt mindenkoron nekünk!

Száraz György


Forrás : http://magyarmegmaradasert.hu/kiletunk/tortenelmunk/item/4387-a-kir%C3%A1lyok-kir %C3%A1lya-etele-atila-atilla-attila


Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
Őstörténetünk fejezetei
  2013-07-02 07:17:39, kedd
 
  Őstörténetünk fejezetei - Mú szigete az emberiség és a magyarság bölcsője?


Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
Magyarnak lenni jó! Őstörténetünk fejezetei 1
  2013-06-27 08:11:29, csütörtök
 
  Magyarnak lenni jó! Őstörténetünk fejezetei 1


Link




 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
A tíz legmegbotránkoztatóbb szabadkőműves titok
  2013-05-26 09:51:40, vasárnap
 
  Szerző : Száraz György

A szabadkőművesség az egyik legtitokzatoskodóbb és legellentmondásosabb, vallásos jellegű csoport a világon. A szabadkőművesek évszázadok óta léteznek - ha elfogadjuk az állításukat, akkor titokban még sokkal régebb óta. Akármi legyen is a történetük, az elméletgyártás mindig egy élvezetes időtöltés -, s ez különösen igaz a szabadkőművesek megbotránkoztatóbb titkainak az esetében. Miközben a hagyományaikat és a tradícióikat a beavatottak egyik generációról a másikra adták tovább, megnehezítették annak kiderítését, hogy mi vált idejét múlttá és mi maradt használatban. Tekintsd ezt a tíz szabadkőműves tevékenységet ideiglenes tényeknek - nem tudjuk őket biztosan -, azonban mindig egy érdekes feladat annak fürkészése, hogy mi mehet végbe a színfalak mögött.






10. Nem fognak őszinte tanúvallomást tenni egymás ellen

A szabadkőműveseknek meg van szabva, hogy ne tanúskodjanak őszintén, amikor a másik szabadkőművest bíróság elé állítják. Elismerik, hogy ez talán hamis tanúskodás, viszont számukra sokkal nagyobb vétek nem megvédeni egy közülük valót.

9. Titkos kézfogásuk van

Jóllehet néhány tagjuk tagadja ezt kifelé, a szabadkőműveseknek legalább egy titkos kőműves kézfogásuk van. Állítólag vannak még olyan titkos mondataik is, amelyeket a szabadkőművesek csak akkor ejthetnek ki, amikor halálos veszedelem fenyegeti őket, mivel ez jelzi a többi tag számára, hogy siessenek a segítségükre. A mormon vallás megalapítójáról, Joseph Smith-ről azt mondják, hogy a halála előtti percekben kiejtette ezt a mondatot.

8. Számos titkos jelszavuk van

Ez a szabadkőművességgel kapcsolatos legismertebb tények egyike, de az általános vélekedés szerint csak egy jelszavuk van. Valójában a különféle esetekre és indokokra számos jelszavuk létezik. Mivel azt a személyt, aki a végső titkos jelszóra vonatkozó utolsó szótaggal rendelkezett, meggyilkolták, a ,,mor-bon-zi"-val helyettesítették ezt a szót és csak nagyon kevés ember ismerte az aktuális titkos szót. Ezt a titkos jelszót csak szertartások során használták: ,,tu-bal-cain" a legelterjedtebb tikos jelszó, amely minden szabadkőműves nyelvének a hegyén ott van.





7. A rítusaik része egy hurok

Bár a szabadkőművesek a beavatási ceremóniáikat gyönyörű szertartásokként írják le, részüket képezi egy hurok. Nehéz annak eldöntése, hogy ez vajon valamifajta fenyegetést jelent-e, vagy csak a csend fenntartására való felhívás, vagy egyszerűen egy köldökzsinórnak - amiként ők hívják - a szimbóluma, azonban akármelyik esetet is vesszük, eléggé szokatlan ahhoz, hogy megemlítsük.

6. A Nap megszállottjai

A szabadkőművesek úgy gondolják, hogy kelet az újjászületés szimbóluma. A Nap repüléséről énekelnek - csodálattal adóznak az égbolton megtett útjáról. A szabadkőműves páholyokat kelet-nyugati irányhoz tájolva építik fel, mivel ezáltal próbálják saját céljuknak megfelelően ellenőrzésük alá vonni a Nap erejét.

5. A szabadkőművesek kizárják az ateistákat

Elképzelhetetlen szabadkőművessé válni, ha valaki ateista. Az első előfeltétel az, hogy a potenciális jelölteknek hinniük kell valamifajta felsőbb hatalomban. Azt állítják, hogy nem foglalkoznak azzal, hogy melyikben, hanem mindenkinek a saját maga számára kell meghatározni azt. Hazudhatnak róla, de úgy tűnik, hogy a hit egy becsületbeli kérdés náluk.

Másfelől, a hagyományosan máshonnan kirekesztett csoportok - mint amilyenek a homoszexuálisok - beléphetnek a szabadkőművességbe, feltéve, hogy ugyanazt az erkölcsiséget vállalják, mint a többi csoport. A templomból még mindig ki vannak zárva a nők, viszont néhány csoport manapság módosít ezen a felálláson.

4. Azon munkálkodnak, hogy ellenőrzésük alá vonják a politikát és irányítsák a pénzügyeket a különféle országokban

A szabadkőművesség hivatalos korruptsága jól dokumentált, de gyakorta leplezett. A félmillió angol szabadkőműves aránytalanul vesz részt a bankügyekben, a politikában és a kormányzásban. Gyakran még a kórházakat és az egyetemeket is a szabadkőművesek tartják ellenőrzésük alatt.

3. A szimbólumuk szerepel az egydolláros bankjegyen

Ha egyszer már közelebbről is szemügyre vetted az USA egydolláros bankjegyét, akkor valószínűleg láttad a piramis fölötti mindent látó szemet. Ez a jelkép egy szabadkőműves szimbólum, és az alatt található szabadkőműves mottó azt jelenti, hogy ,,új világrend". (megjegyzés: világok új rendje)

Többen azt mondják, hogy ennek a szabadkőműves szimbólumnak a beillesztéséről szóló döntés nem a szabadkőművesek ráhatására jött létre - Benjamin Franklin volt az egyetlen szabadkőműves a tervező bizottságban -, de ugyanakkor lenyűgöző az egybeesés.





2. Anders Breivik szabadkőműves volt

Breivik, aki a 2011-es norvégiai tömeggyilkosságért felelős, az oslói Szent Olaf Páholy tagja volt. Azon nyomban kizárták, azonban továbbra is vitákra ad okot, hogy milyen mértékben vett részt a szervezet életében.

1. A szabadkőművesek kulcsszerepet töltenek be az űrkutatásban

Néhányan azt mondják, hogy a szabadkőműveseknek világhatalmi terve van a Földön, azonban olybá tűnik, hogy néhány szabadkőműves a tekintetét a Holdra veti. Az Apolló programban részt vevő űrhajósok - ide értve Buzz Aldrin-t - önmagukról nyilatkozták, hogy szabadkőművesek. Rituáléjuk zászlaját elvitték a Holdra, majd visszahozták, és úgy tűnik, hogy Aldrin a texasi szabadkőműves páholyának a részére jogot formált a Holdra.

A szabadkőművesség eme különös és megbotránkoztató titkainak némelyike nyilvánvalóan városi legenda és fenntartásokkal kell őket fogadnunk, mindazonáltal a többiről úgy tűnik, hogy lehet igazságmagjuk. Egy dolog biztos: a szabadkőművesség semmi esetre sem egy elavult kultusz. Még mindig sok aktív taggal büszkélkedhet, akik a jelek szerint bizonyos célok érdekében munkálkodnak - még ha nem is tudunk mindannyian egyetérteni ezeket illetően.


Boldog napot!


Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
A magyar szabadkőművesség kezdetének dicső és árnyoldala
  2013-05-23 09:02:43, csütörtök
 
  Szerző : Száraz György

A történelemből kiderül, hogy a magyar szabadkőművességnek is át kellett esnie a nemzetközi szabadkőművességet ért vádakon és rágalmakon. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a szakma nem egységes, hanem a kezdet kezdetétől különböző szintekre, irányzatokra oszlott, melyek bár nevükben ,,szabadkőművesek" voltak, alapvetően másként gondolkoztak. Itt nem csupán nézeteltérésekre gondolok, hanem a sarkalatos alapelvekre is.

Így mindjárt érdemes megkülönböztetni az angolszász és a francia típusú beállítódást. A tradicionális angolszász szabadkőművesség ugyanis három olyan alapelvre épít, melyről egészen másként vélekedik a francia típusú maszonéria. Ezek a következők:

Első sarokkő: Az angolszász típusú szabadkőművesség elvárja, hogy tagjai higgyenek egyfajta metafizikai erőben, amely a világot létrehozza és amellyel kapcsolatba lehet lépni. Ez véleményem szerint roppant fontos kérdés, mivel ez a láthatatlan világok létének elismeréséről szól, továbbá arról, hogy létezik benne egy Legfelső Lény. Ebből pedig könnyen ki lehet következtetni a többi magasabb rendű lény létét.

Második sarokkő: csak férfiak lehetnek a szövetség teljes jogú tagjai. Ez nem zárja ki a nőket, de például a rituálékon való részvétel számukra nem megengedett. Említésre méltó gesztus, hogy az első avatáskor a szabadkőműves úriember egy kesztyűt kap, amelyet a hozzá legközelebb álló hölgynek kell átadni, akit ezáltal bizonyos feladatokkal ruház fel.

Harmadik sarokkő: tartózkodni kell a politikai véleménynyilvánítástól. Ez elsősorban a páholy életére vonatkozik.

Ez volt az az elképzelés, amelyből a szabadkőművesség az 1700-as évek első évtizedeiben elindult. Időközben ettől egyre inkább eltávolodtak bizonyos páholyok, s másra helyezték a hangsúlyt. Felvetődik a kérdés, hogy mennyiben tekinthetők hagyományőrzőnek azok a páholyok, amelyek nem tartották be ezeket az alapvetéseket. Természetes dolognak tartom, hogy menetközben a páholyoknak alkalmazkodniuk kellett a kor megváltozott követelményeihez, ami meg is történt (Basic Principles, 1929.), mindazonáltal ennek az adaptációnak és legitimizációnak nem kellet volna feltétlenül érinteni az említett három sarokkövet. Ebből következik, hogy egyes csoportok tudatosan, ideológiai alapon tértek el azoktól.

Nos, a dilemma úgy is megválaszolható, hogy a francia vagy latin típusú szabadkőművesség oldalágnak tekinthető, amely a következő fundamentális pontokban sokkalta ,,liberálisabb" az angolszász modellnél.






A francia típusú szabadkőművesség oldalágnak tekinthető, mely anno úgy döntött, hogy

- nem feltétlenül várja el tagjaitól alapkövetelményként a spirituális beállítódást
- nem zárkózik el az aktuálpolitikától
- sokkal liberálisabban kezeli a nők szerepét

Ennek a külön útnak a későbbi folyománya a teljes elszakadás lett: ezt a modellt éppen ezért irregulárisnak is szokás nevezni szemben az angolszász, reguláris szabadkőművességgel.

Ezzel együtt sok alapérték közös maradt, sőt mindkettő irányzat a magasabb fokozatok tekintetében erős okkult beállítottságról tanúskodik. Úgy hírlik, hogy nem áll távol tőlük a metafizika, a mágia, az alkímia, az asztrológia és számos spirituális praxis, melyet itt most nem nevesítenék.

Magyarországon 1749-től kaptak engedélyt a működésre a szimbolikus páholyok Brassóban: Seuleni Seuler G. Márton városi szenátor és adószedő hozza be hazánkba német területről az intézményesített szabadkőművességet.

A páholytagok között olyan rendű és rangú személyeket tisztelhetünk, mint gróf Eszterházy Ferenc udvari kancellár, gróf Bethlen Gábor erdélyi udvari kancellár, gróf Draskovich Kázmér őrnagy, Brukenthal Samu erdélyi helytartó stb.

Említést érdemel Mária Terézia férje, Lotharingiai Ferenc, aki 1731-ben Hágában vált páholytaggá. Megjegyzem, ennek ellenére Mária Terézia betiltatta országaiban a szabadkőművességet, aminek a hátterében egyrészt a szakmát elítélő pápai bulla (1738), másrészt a fenyegetést jelentő porosz befolyás állhatott. Az ürügy pedig az volt minderre, hogy a szabadkőművesség egy szellemi tévút és a hiteles vallástól való eltévelyedés. Az uralkodónő ambivalens érzéseinek köszönhetően azért hallgatólagosan megtűrték a páholyokat. Ne feledjük, hogy a bécsi udvarban olyan magyar szabadkőműves testőrírók tevékenykedtek, mint Barcsay Ábrahám, Báróczi Sándor, Naláczy József és Orczy Lőrinc.

II. József alatt a bécsi páholyélet nyilvános lett, amely némiképp kedvezett a magyarországi szabadkőművességnek. Ekkortájt főleg nemesek és értelmiségiek léptek be a páholyokba.

Erdély azonban önálló birodalmi tartománynak számított, ily módon a vezetők közvetlenül Bécsben kapták meg a beavatásaikat.





Említést érdemel a templomos-szabadkőműves rítusokat felölelő magyar páholy. Ez a misztikus-politikus lovagrend Eperjes központtal, Bernhardi Izsák vezetésével alakult meg. Ezt követte Selmec, Balassagyarmat, Besztercebánya és Miskolc. Itt térnék ki Kazinczy Ferencre, aki a legbefolyásosabb szabadkőműves körökben mozgott, legalábbis hét páholyt rendszeresen látogatott, rituális neve Orpheus volt.

Később letartóztatták Kazinczyt. Összesen 2387 napig volt fogoly, majd végül 1801-ben szabadult. Ezt követően vált a magyar irodalom vezéralakjává és kezdett munkálkodni a magyar nyelv megújításán. Ugyanakkor Kölcseyt, Berzsenyit és Szemerét óvta a szabadkőművességtől.

Nem elhanyagolható körülmény az sem, hogy Draskovich János gróf Niczky gróffal önálló magyar szabadkőműves-rendszert gondolt ki. Bár nem ismerjük részletekbe menően, úgy tudni, hogy komplett alapszabályzatot és alkotmányt dolgoztak ki. Eszméik jellegüket tekintve hazafias reformszellemről árulkodnak, ami minden bizonnyal egyik oka lehetett a népszerűségüknek.

Több páholyuk is alakult. A központ a Nagyszívűséghez nevű páholy volt, ahol hazafiasabb szellemben politizáltak, sokat jótékonykodtak és a magasabb fokozatúak alkímiával is foglalkoztak Pomázon. Az első főmesterükről, Jeszenovszky kapitányról tudni, hogy a rózsakeresztes rend tagja volt.

Másik fontos páholyuk az Új páholy nevet viselte. Ennek főmestere az a báró Orczy József volt, akiről a budapesti Orczy-kertet nevezték el. Ide látogatott el az orosz trónörökös, l. Pál, illetve ide lépett be az a Laczkovics János, akit a Martinovics-féle összeesküvésben 1795-ben végeztek ki a Vérmezőn Martinovics Ignáccal, Hajnóczy Józseffel és társaikkal.

A magyar páholyok szerettek volna egy közös nagypáholyt létrehozni a bécsiekkel, de a jozefinisták ezt másként gondolták. Így maradt a magyar páholyok alárendeltsége: II. József csak 3 erdélyi és 12 magyar páholyt engedélyezett. Ezután érkezünk el az 1784-85. évi eseményekhez, melyek az illuminátus rendhez kapcsolódnak. Az illuminátus rend felszámolása ugyanis komoly megszorításokat vont maga után. Konkrétan a Draskovich-féle pesti szabadkőműves páholy kivételével mindegyik szabadkőműves páholy illegálissá vált, illetve működésének felfüggesztésére kényszerült.

Ezután II. Lipót és I. Ferenc minden titkos társaságban a francia forradalom rémálmát, a morális züllés és felforgatás szellemét vélte felfedezni, így sorra születtek a tiltó rendelkezések, amelyek évtizedekre megszűntették a magyar szabadkőművességet. Ez gyakorlatilag a páholybezárásokban és a tagelfogási hullámokban csúcsosodott ki. Ezzel a magyar szabadkőművesség először a magyar történelemben tiltott szervezetté vált.

(folyt. köv.)


Boldog napot!

Link

Száraz György : A magyar szabadkőművesség és a háttérerők tendenciái a trianoni úton

A magyar szabadkőművesség kezdetének dicső és árnyoldala című cikkben már röviden kitértem többek között arra a distinkcióra is, hogy nem volna helyénvaló egyetlen alakulatként, szervezetként kezelni, s megítélni a magyarországi szabadkőművességet. Ennek szellemében kövessük nyomon a titkos páholyok Trianonig vezető útját.





A szabadkőművesség hazánkban 1795 és 1867 között betiltott szervezet volt. Ennek ellenére 1848-ban megalakult a Kossuth Lajos a dicső fény hajnalához nevű páholy, amelyhez Kossuth Lajos is csatlakozni kívánt, de az ismert történelmi események miatt ez a próbálkozás tiszavirág életűnek bizonyult. Végül, 1848 decemberében fel kellett függeszteniük a működésüket és sokan emigrációba kényszerültek. Következésképpen a külföldi szabadkőműves páholyokhoz voltak kénytelenek csatlakozni. Példának okáért Klapka György honvédtábornok; Teleki Sándor honvédezredes; Türr István altábornagy; Kossuth Lajos kormányzó szabadkőműves lett.

Azután jött a kiegyezés. Majd 1868-ban megszülethetett az Egység a hazában nevű páholy, immáron belügyminiszteri engedéllyel; amit Temesváron a Három liliomhoz; majd a Corvin Mátyás az igazságoshoz nevű páholy követett. (Ez utóbbi például a francia rendszert követte.)

Az 1886-os év már a Magyarországi Szimbolikus Nagypáholy születésének éve, amely minden külföldi szabadkőműves hatóságtól független volt. A Nagypáholyt Pulszky Ferenc mester irányította. Ekkoriban a Monarchiában 39 páholy működött.

Beköszöntött a magyar szabadkőművesség virágkora, amelyet 1889-1919 közé tehetünk. Ekkortáj több mint 80 páholy működött, és 11ezer fővel bővült a taglétszámuk. Azután egy fordulat állt be: a szabadkőművesek egy része kiáll a baloldal mellett, s arra az álláspontra helyezkedett, amely nem riadt vissza a forradalomtól sem.






Közben Frédéric Desmons lelkész egy javaslatot terjesztette be a Francia Nagyoriens 1877-es konventjén, amelynek lényege az volt, hogy Isten létét és a lélek halhatatlanságának elvét ki kellene hagyni a tagsággal szemben támasztott alapkövetelmények közül. A félreértések elkerülése végett jelzem, hogy maga az ,,Isten-fogalom esett ki a szabadkőműves Alkotmányból, ami arra utal, hogy a szabadkőművesség egyik alappillére átértékelődött a Francia Nagyoriens-ben. Ez lett helyette: ,,A szabadkőművesség alapelve a tökéletes gondolatszabadság és az emberek közötti szolidaritás". - Ez azonban szerintem távolról sem ugyanaz, mint ami korábban volt. Mások ezt még drámaibban értékelték.

Mivel ez a határozat szeptember 14-én elfogadást nyert, nem telt bele sok idő, s az Alkotmányukban is rögzítették. (Ez az Alkotmány 1882-es új kiadásában olvasható.)

Ez a döntés óriási felhördülést és zúgolódás indukált a szabadkőművesek világában, melynek végeredménye az lett, hogy az Angol Egyesült Nagypáholy megszakította a kapcsolatait a Francia Nagyoriens páhollyal, majd pediglen példájukat sorra követték az angolszász nagypáholyok.

A konzervatívabbak kiléptek az említett francia páholyból és 1880-ban újabb páholyt, majd nagypáholyt hoztak létre, amelyhez sok szabadkőműves csatlakozott. Így 1895-től beszélhetünk Francia NAGYPÁHOLYRÓL, amely nem összetévesztendő a Grand Oriens páhollyal. Tehát a szabadkőművesség egyfajta átrendeződésének lettünk a tanúi a 19. század utolsó évtizedeiben.

Visszakanyarodva a magyarságot érintő eseményekhez és tendenciákhoz, a kiegyezéstől kezdve kezdett el valamiféle ,,liberalizmusnak" nevezett ideológia terjedni Magyarországon, amely az abszolutizmus után roppan felszabadítónak tűnt. Azonban a liberalizmus egyes szélsőségesebb nézetei sajnos a nemzetek közötti különbségeket tagadó és a magyar nemzeti önrendelkezést aláaknázó szemléletbe csaptak át.

Ezzel párhuzamosan a gazdasági és kulturális élet irányítói között csökken a magyarság aránya és befolyása. A vallási élet is stagnált Prohászka Ottokár megjelenéséig. Egyes katolikus papok a fővárost egyenesen Judapestnek nevezték. Ennek okát pedig ők a galíciai zsidók térnyerésében látták.

Dr. Drábik János kutató szerint szinte egész Magyarország a Rothschild-érdekeltségbe tartozott. (A szabadkőművességbe beépült illuminátus érdekeltség hatalmi piramisának csúcsán a zsidó származású Rothschild bankárcsalád állt.) Álljon itt néhány idézet a nagyra becsült kutatónak a Magyarország folyamatos fosztogatása című cikkéből:

"A magyar pénzügyi és gazdasági élet irányítói a XIX. század második felében a rendszeresen ismétlődő válságokat az ONB tudatos pénzügyi manipulációjának tulajdonították. A Magyarországon rendszeresen ismétlődő válságok nem termelési anarchia következményei voltak. A rejtőzködő szuperkartell, vagyis a pénzügyeket a háttérből irányító érdekcsoport, idézte elő a válságokat, mégpedig úgy, hogy Magyarország nemzetgazdaságának egészét az ellenőrzése alá vonta, és átvette a többi alkartellnek tekinthető kisebb kartell irányítását is. A szuperkartell a bécsi Rothschild-érdekeltség irányítása alatt álló, bécsi központból szervezett és ellenőrzött termelési és pénzügyi viszonyokat hozott létre. A Monarchia részét képező Magyar Királyságban nem volt a Rothschild-érdekeltségtől független egyetlen jelentős vállalat sem. Magyarország nemzetgazdasága a Rothschild-ház hegemóniája alatt működött. Egyfajta korporációs uralomról beszélhetünk. Az egész ország ipari és kereskedelmi élete egyetlen pénzügyi szervezet láthatatlan, kellően álcázott, de erős akaratának volt alárendelve."

"A szabadságharc bukását követően az ONB (Osztrák Nemzeti Bank) összes kívánsága teljesült. Magyarországon 1873-ban már 482 pénzintézet, 160 különböző biztosító intézet, de csak 164 nagyobb iparvállalat működött. Ezek szinte mind a Rothschild-ház által irányított pénzkartellhez kapcsolódtak valamilyen módon. Az informális pénzkartell működését irányító és végző bankárhatalom a személyi kapcsolatokon, és a gondosan kiépített összefonódásokon keresztül biztosította pénzügyi egyeduralmát. A szabadságharc után az ONB és a mögötte álló nemzetközi pénzkartell erőteljes nyomást gyakorolt a Habsburg uralkodóházra és a kormányzatra, hogy az keményen lépjen fel az önálló magyar pénzt követelő magyar kormánnyal szemben."

"A Rothschild-ház az általa irányított láthatatlan pénzkartell létezését minden lehetséges módon titkolta. Ebben volt a fő ereje. Így történhetett meg, hogy a Monarchián belül egész Magyarország egy zárt vadaskerthez vált hasonlóvá, bekerítve egyetlen pénzcsoport hatalmának láthatatlan, de annál inkább érezhető acélkerítésével. Ebben a körülkerített vadaskertben a kamatgyarmattá vált Magyarországon, a vad nem volt más, mint a magyar nép, amely a kerítésig futhatott, de azon túlra már nem juthatott."

"A Monarchián belül Magyarország csak a külső kényszerek hatására lépett be abba a világháborúba, amely ma már bizonyíthatóan a szupergazdag beruházó bankárokból álló nagyhatalmú nemzetközi pénzkartell készített elő és robbantott ki. A vonakodó, békeszerető Magyarországra rákényszerítették ezt a háborút, mégis a legsúlyosabb büntetéssel sújtották Trianonban. Magyarország elvesztette területének kétharmadát, lakosságának több mint 60 százalékát, és az ugyancsak a nemzetközi bankárok által irányított Népszövetségnek a Jóvátételi Bizottsága 200 millió aranykorona megfizetésére kötelezte a kivérzett, kifosztott Csonka-Magyarországot."


Ide kívánkozik, hogy Luigi Lucheni nevű olasz anarchista és szabadkőműves egy hegyesre fent reszelővel szíven szúrta Erzsébet magyar királynét, aki állítólag megakadályozta Rudolf trónörököst abban, hogy a szabadkőművességhez csatlakozzon.

Egyes álláspontok szerint Ferenc Ferdinánd trónörökös is a szabadkőművesség szélsőséges irányzatának lett az áldozata. Arról is lehet olvasni, hogy a párizsi Grand Oriens Nagypáholy már 1912-ben halálra ítélte Ferenc Ferdinándot, s a gyilkosság kivitelezését a szerb szabadkőműves páholyra bízták.

1917. június 27-30. között ismét összeültek Párizsban az antantállamok páholyai, és megállapodtak abban, hogy elrendezik a világ sorsát. Úgy tudni, itt hangzott el, hogy Franciaországnak vissza kell kapnia Elzász-Lotaringiát, valamint létre kell hozni a független Lengyelországot és a cseh államot, továbbá vissza kell adni az Osztrák-Magyar Monarchia elnyomott népeinek közigazgatási szabadságát. Ennek a kivitelezésében minden bizonnyal lényeges szerep jutott a radikális magyar szabadkőműves irányzatoknak. Így például a Galilei kör égisze alatt működő Martinovics-páholynak. Miből vonom le ezt a következtetést?

Itt kell megemlítenünk Jászi Oszkárt, aki a legradikálisabbnak számító Martinovics-páholy főmestere volt. (8 alapítója közül 6 izraelita, 1 keresztény, 1 ateista) Jászi szerint újra kell írni a magyar történelmet, méghozzá a történelmi materializmus alapjain, s ki kell venni a hagyományokat a magyar történelemből, mert azok elbutítják a népet. Ő és társai az egyházat is népbutítással vádolták.

Érdekes összefonódás, hogy 1918-ban három olyan miniszter és egy államtitkár kap helyet Károlyi kormányában, aki a Martinovics-páholyból érkezett.





Az 1920 után Magyarországon lefoglalt szabadkőműves dokumentumok szerint a Martinovics-nagypáholy a francia Grand Oriens fennhatósága alá tartozott. Több történész is úgy véli, hogy ennek a körnek köze volt az 1919-es orosz mintájú bolsevista hatalomátvételhez is.

Jászi Oszkár nagymester a Kelet című lap 1911. júliusi számában így fogalmaz:

"Vitatható, hogy a szabadkőműves páholyok jótékonysági egyletek lennének. Ahhoz, hogy jótékonykodjunk, nincs szükség szövetkezésre bőrköténnyel és szalagokkal teleaggatva... Nem! Mi egy új társadalmi rend alapjait építjük. Ehhez van szükség a teljes titoktartásra összejöveteleinken. A jótékonykodás csak álcázást szolgáló palást, amit levetünk, ha már nincs rá szükségünk. A titoktartási fogadalomnak nincs semmi értelme, ha csak jótékonykodásról lenne szó, és a félelmetes szabadkőműves eskü is felesleges lenne."

A közhangulat, a kulturális élet, a gazdaság, a politika mellett szinte minden területen kimutatható egyes destruktív, okkult tendenciák jelenléte és eszkalálódása. (Lásd: a nemzetiségek autonóm törekvéseinek feltüzelését is.) Nem arról van szó, hogy a magyar szabadkőművesség vagy bárki vádolható lenne a Trianonhoz vezető út előkészítésében. De a jelzett tendenciák olyan összefonódásokra mutatnak rá a bel- és külpolitika meghatározó személyiségei és egyes radikális titkos társaságok tagjai között, amelyek megfontolásra érdemes kérdéseket vetnek fel.

Ellenvetésként fel lehetne hozni, hogy a szabadkőművesség tagjai között olyan kiemelkedő személyiségeket találunk, mint például Benedek Elek, Kosztolányi Dezső, Benczúr Gyula, Kunfi Zsigmond, Ady Endre, Nagy Endre, Szende Pál, vagy épp Wekerle Sándor. Ez nézőpont kérdése, mindazonáltal ez semmit nem változtat azon, hogy az 1920-ban elkobozott szabadkőműves iratállományban (ma az Országgyűlési Levéltár P szekciójában található és kutatható) szereplő dokumentumok alapján végzett kutatások olyan tényeket lepleztek le, melyek a sok nyilvános jótétemény mellett - polgári házasságkötés törvénybe foglalása; fővárosi Vakok Intézetének alapítása és a mentőszolgálat megszervezése, békebizottság megszervezése, nemzetközi békekongresszus szorgalmazása - összeesküvéseket sejtetnek.

Ezen gazdasági, politikai, kulturális, vallási és egyéb ideológiai tendenciák a titkos társaságok - köztük a radikális hazai és külhoni szabadkőműves irányzatok -valóban közreműködtek az I. világháború előkészítésében és az azt követő békediktátum összeállításában. Tagadhatatlan, hogy a kvázi ,,békekonferencia" által a győztes hatalmak és háttérerők átszabták a világ térképét, egyszersmind nemzetünk sorsát.


A cikk továbbgondolást igényel mindenki részéről, aki az igazságot kutatja.


Boldog napot!


Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 46 
2018.06 2018. Július 2018.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 72 db bejegyzés
e év: 887 db bejegyzés
Összes: 23828 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 3318
  • e Hét: 23413
  • e Hónap: 99586
  • e Év: 1384541
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.