Belépés
sacimama.blog.xfree.hu
Fordulj el a rossztól és tégy jót, keresd a békét és azt kövesd!" Zsolt 33,15 Németh Jenőné Saci
1952.06.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6 
A megtérés valódi útja
  2015-07-04 14:17:06, szombat
 
 
" A bűnt felismerni, bevallani és elhagyni, ez az igazi bűnbánat, és a megtérés valódi útja. "
/ Trudel /




Link



 
 
0 komment , kategória:  Α - Ω Bűnbánat  
Életadó bűnbánat
  2014-05-18 14:26:26, vasárnap
 
 


Link


A Biblia az emberi erő iránt való bizalmatlanságot igyekszik belénk nevelni, és arra bátorít, hogy önmagunk helyett Isten erejében bízzunk." (Pátriárkák és próféták, Dávid bűne és bűnbánata c. fejezetből)

A bűnbánat nem a bűnösség érzését ébreszti fel, hanem a kimondhatatlan méltatlanság érzését. A bűnvallás után rájövök, hogy teljesen tehetetlen vagyok és bensőm legmélyéig tudom, hogy még arra sem vagyok méltó, hogy "saruját hordozzam". Volt-e valaha ilyen bűnbánatom?

A megtérés nem az ember műve, nem is ember parancsára történik. Maga Isten munkálja. A fügefa egy szőlőbe, tehát jól előkészített földbe került. Isten mindenki felé kegyelemmel fordul. Ad, mielőtt valamit követelne. Minden jól elő van készítve úgy, hogy jogosan várhatja a lelkiismeretes bűnbánat és a neki szentelt élet és szolgálat gyümölcsét.

A bajba jutott ember, ha tiszta szívvel odafordul az Úrhoz, akkor számíthat rá. De vannak az Úrnak is elvárásai, a hála, a további ragaszkodás, a bölcs megfontolt élet, az imádkozás, az Úrnak keresése, ezek azok a dolgok amitől kialakul a kapcsolat kérő és adó között.
"Megtaláltok engem, ha kerestek és teljes szívvel folyamodtok hozzám."

A barátok foghatják a kezedet, és jókedvre deríthetnek, de az Istentől kapott álom megvalósításához mindig hozzátartozik az is, hogy öntözöd azt - a könnyeiddel. Sem a gyülekezet, sem barátok nem tudják csökkenteni a személyes áldozat árát.

A be nem vallott bűnök bezárnak minket, Istent pedig kizárják. Ha rejtett bűn van a szívünkben, nem tudunk abban bízva imádkozni, hogy Isten válaszolni fog. Ha viszont azt kérjük Istentől, hogy leplezze le bűneinket, Ő megteszi. És amikor felfedi azokat, el kell bánnunk velük, ha azt akarjuk, hogy a kommunikációs vonal nyitott maradjon. Ha Isten emlékeztet minket egy helyzetre, amelyben nem helyesen jártunk el, nem tehetjük meg, hogy egyszerűen csak a szőnyeg alá söpörjük; el kell ismernünk azt, és el kell fogadnunk Isten bocsánatát. Amiket mi ,,kis dolgoknak" nevezünk, bűnös szokásokká és egy életen át tartó viselkedésmintákká fejlődnek. Amikor tehát feltárja Isten a bűnünket, meg kell bánnunk, és fel kell hagynunk vele. Komolyan kell vennünk Őt - méghozzá rögtön! Ez azt jelenti, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a Vele való kapcsolatunk akadálymentessé váljon. Így imáink meghallgatásra és válaszra találnak.




 
 
0 komment , kategória:  Α - Ω Bűnbánat  
A bűnbánat egy életre szóló kegyelem
  2014-04-05 19:14:30, szombat
 
  A bűnbánat nem napokig, vagy hetekig tartó lelki gyakorlat, melyen minél hamarabb túl kell esni, hanem egy életre szóló kegyelem.

(Spurgeon)

Link

 
 
0 komment , kategória:  Α - Ω Bűnbánat  
Töredelmes bűnbánat
  2014-04-05 18:23:46, szombat
 
  A bűn elkövetése után nem az imádság az első teendő, hanem a töredelmes bűnbánat.

Link

 
 
0 komment , kategória:  Α - Ω Bűnbánat  
Szükség van bánatra
  2014-01-11 00:30:13, szombat
 
 


Link

Szükség van bánatra ma is, mert a mai ember számára sincs más út, amelyen járhatna, hogy megtalálja az ő Istenét.

De nincs fontosabb, nagyobb dolog? Nem hív-e sürgetőbben az élet, nem várnak-e más építő feladatok? Erőre, lelkesedésre van szüksége a mai világnak, nem bánatra, - ezt tartja a mai közfelfogás.
A világ ellensége a bánatnak, mert ebben is sötétséget, szomorúságot, gyöngeséget lát. Nem kell a bánat, de nem azért, mintha nem lenne bűn, hanem mivel annyira leverte saját gonoszsága, hogy mint a gyógyíthatatlan beteg, nem is akar tudni bajáról. Vissza sem mer nézni az élet sötét oldalára, annyira gyengének érzi magát az élet nehéz realitásainak elviselésére.
Mégis megszólalnak lelkében bánatos hangok, mert a lelkiismeret panaszát csak akkor lehetne kioltani lelkéből, ha el lehetne fojtani az elveszett paradicsom után való sóvárgását, ha elhihetné, hogy az életben mindig helyes úton jár.

Akik száműzni szeretnék a világból a bánatot, azoknak előbb el kellene tüntetniük a bűnt vagy el kellene némítaniuk a lelkiismeretet, mert az embernek mindig van oka bánkódni valamiért. Többet akart, mást szeretett volna, s hogy el nem érte, mindez saját hibájából történt, mert rossz úton járt. Az Istenhez közeledés az egyetlen helyes út, Isten útján járni az igazi boldogság, ezt tanítja a vallás, a bűn pedig ettől térített el.
Minden vallás bánatos marad, mert bűnös és tévedő emberek keresik általa az utat Istenhez.

Ha szüksége van a vallásra a mai embernek is, akkor szüksége van az igazi bánatra is. Azt a benső békét és lelkierőt, ami annyira hiányzik, csak ez adja meg neki. Többet használ a világnak a szív mélyéből fakadó bánat, mint ezer törvény és előírás. A komoly meggyőződés ereje, a mély érzések
tartják össze a világot és nem a külső előírások. Azokra is szükség van, de csak olyanok, mint vaspántok az élő fán. Ha egyszer a fa belülről korhadni kezdett, hiába védjük kívülről akármivel, tönkremegy.

Bánatra van szüksége a mai világnak és magába szállásra, mert nélküle elvész az erkölcsiség, az élteti a lelkiismeretesség és kötelesség tudatát.
Ma megvetik és száműzik a bánatot. Vallásunkra is követ dobnak, mert bánatot hirdet, de mégis a bánatos vallás mindig rendíthetetlen hatalom lesz. Az ember mindig szükségét fogja érezni és mindig lesz oka, hogy a megbánás karjaiba rohanjon és sóvárogja azt a békét, amely őt a végtelennel egyesíti.

A bánat - bűnbánat, ami nem egyenlő a bűntudattal - mindig időszerű marad és minden bajban megnyugvást ad, mert közel viszi az embert Istenhez. Ma a bűnbánat - nem bűntudat - szelleme hiányzik a lelkekből, ezért érzi az ember olyan idegennek, távolinak a világtól az Istent. Bánat nélkül nem találhatjuk meg az irgalmas Istent és nem borulhatunk szerető szívére.


 
 
0 komment , kategória:  Α - Ω Bűnbánat  
Bűnbánati beszélgetés
  2013-12-27 19:09:52, péntek
 
 

Link

Nem azt mondom el, hogy mi az, hanem azt, ahogy én végzem, ahogy én ajánlhatom. A bűnbánati beszélgetés azzal a testvérrel való társalgást jelenti, aki számomra megjeleníti az Egyházat. Azaz egy olyan pap, aki a kiengesztelődés szentségére figyel, ám beszélgetés formájában. Így ajánlja a megújított bűnbánati liturgia, amely kezdődhet egy szentírási idézettel, vagy egy zsoltárral, amit együtt olvasnak el.

A kezdő imádság után három dolgot tartok fontosnak e beszélgetésben:
confessio laudis (a dicsőítő megvallást),
a confessio vitae (az életem vallomását)
és a confessio fidei (a hit megvallását).

Ez három olyan dolog, amely magában foglalja a vallomás teljes tartalmát úgy, ahogyan azt Szent Ágoston is használta, s nem csak a bűnök megvallását.

Mit jelent tehát a dicsőítő megvallás? A bűnbánati beszélgetés elején a zsoltár, az imádság elhangzása után párbeszédben vagy imádságos formában elmondhatom Isten előtt mindazt, ami az utóbbi időben örömöt okozott, amiért hálát adok Istennek az utolsó ilyen beszélgetésünk óta. Így tehát Istennek szóló hálaadással, eucharisztikus módon indítok, vagy egyszerűen felismerem, hogy az utolsó időben, jelen helyzetemben segített az Isten, akinek megköszönöm, hogy képes voltam találkozni valakivel, akit régebben elkerültem, vagy szembe tudtam nézni azzal a problémával, ami nekem vagy másnak gondot okozott, vagy megértettem egy problémát, amelyért annyit imádkoztam.

Minél konkrétabbak vagyunk, annál jobb, mert a jó dolgok mindig konkrét dolgok, nem elvont igazságok, minél inkább konkretizáljuk, annál inkább önmagunk vagyunk. Ez a dicsőítő megvallás.
Ezt követi az életem megvallása. Ez annyit jelent, hogy Isten és Egyháza előtt, akit egy paptestvér jelenít meg, elmondom, ami az utolsó időszak alatt bántott, amit szerettem volna elkerülni, de nem sikerült. Jegyezzük meg jól: nem formális bűnök felsorolásáról van itt szó, inkább arról, hogy mi az, amit utóbb, vagy a legutolsó bűnbevallás óta szeretnék, hogy ne legyen bennem, mi az, ami Isten előtt kényelmetlen helyzetbe hozott, és mi az, ami jobb lett volna, ha nem történik meg velem.

Azután ide állíthatjuk a formális bűneinket is, amelyek az indítóokai, gyökerei a bűnre való hajlamunknak. Így pl. ellenszenvet érzek egy bizonyos személy iránt, a munkaadóm, a szomszédom iránt, nem akarom, de érzem, próbálok ellene küzdeni, csakhogy, amikor alkalom nyílik rá, elindul bennem belül valami. Szerettem volna megközelíteni, de mégis elkerültem, sajnálom, tudom, jobban kellett volna ellenállni a torkosságnak, a lustaságnak, mindez zavar, bánt, és mindezt Isten elé helyezem, úgy, amint vannak. Itt is megismétlem, minél konkrétabban vagyunk, annál inkább önmagunk vagyunk Isten előtt, és nem hordozunk magunkban egy keserű, lemondó, vádoló lelkületet, hanem annak felismerését, ami ezt mondatja velünk: Uram, ez vagyok, ezzel rendelkezem, ez a te Egyházad építőköve. Rosszul csiszolt, kissé sarkos; szeretném, ha nem így lenne, mégis eléd helyezem, Uram, tudom, hogy te irgalmas vagy. Íme, tehát, ez az életem megvallása.

Ezután jön végül a hit megvallása, vagyis az evangéliumi hit gyakorlása, amely üdvözít.

Uram, e dolgokkal szemben te sokkal nagyobb vagy, sokkal jobb vagy, mint én magam, hiszen irgalmas és türelmes vagy. Hiszem, hogy ajtót nyitsz nekem, úgy fogadsz el engem, amint vagyok. Köszönöm, hogy szidás helyett irgalmadat kínálod nekem. Így gyakorlod azt irántam a hitben, amelyet megvallok, és segítségül hívok azzal a pappal, aki velem együtt imádkozik, zsoltározik.

Sokan azt mondják, így a gyónás hosszan tart. Lehet, hogy hosszabban, de a gyónó elégedett. Vajon, miért kellene kevesebb időt fordítani a gyónásra, mint az újságolvasásra? A gyóntató atya is örül, hogy annyi időt tölthet velem, amit én kívánok, és megérti a pillanat fontosságát. Ha pappá szentelték, akkor éppen azért tették, hogy a kiengesztelődés szolgálatát gyakorolja nemcsak Istennel, az Egyházzal, de saját magával is.

Még egy megjegyzésem van a bűnbánati beszélgetéshez. Ha valaki alaposan elolvassa a gyónás új rendjét, benne találja mindazt, amit elmondtam. Szó van ebben a megtérő fogadásáról, Isten igéjének felolvasásáról. Ha a gyóntató nem ismeri a gyónót, jó, ha elmondja a körülményeit, az utolsó gyónása óta eltelt időben, esetleges nehézségeit a keresztény életben. Ezeket kifejezheti dicsőítő imádságban, vagy hálaadásban. A leírtak olyan normák, amelyeket lehet tágabb értelemben is alkalmazni: Isten igéjének felolvasása után a bűnök megvallása szükségszerűen konkretizálódhat a megtérő imádságában is, ezt nevezem én confessio fideinek, a hit megvallásának, azaz önmagunk vádolásának, az elégtétel elfogadásának. A megtérő megbánást mutat és az új életre szóló javulási szándékot. Egy olyan imádságot végez, amelyben az Atyaistentől kér bocsánatot bűneiért, ehhez ajánlatos a Szentírás szavait használni.

Ebben az összefüggésben úgy tűnik számomra, nemcsak szabad kiszélesíteni egy-egy elemét a gyónásnak, szabadon gyakorolva, hanem a megszabott rítus rendjének megfelelően lehet követni azt, amit ajánlok, amelyre az Egyház hív minket, megértve természetesen az adott pillanat adta változtatásokat, az időt és a szükséges felkészültséget.

Carlo Maria Martini bíboros, nyug. érsek

Fordította: Sr. Maria Amata Kinszler
Sassuoloban élő, magyar kármelita nővér
 
 
0 komment , kategória:  Α - Ω Bűnbánat  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6 
2018.09 2018. Október 2018.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 26 db bejegyzés
Összes: 3945 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 192
  • e Hét: 856
  • e Hónap: 13840
  • e Év: 258001
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2018 TVN.HU Kft.