Regisztráció  Belépés
dorotea55.blog.xfree.hu
"Széttéphetetlen kötelék a szeretet, mi köztünk él. Életünk szépség és küzdés, összeköt bennünket a hűség." Gy Marcsi
1954.01.30
Offline
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6
Tőzike-tanösvény
  2017-03-12 22:48:47, vasárnap

A Fertő-Hanság Nemzeti Park területén, a rétek ölelésében, a falu határában Magyarországon a legnagyobb tömegben az ottani tölgy-kőris-szil ligeterdő alját borítja olvadás után a tavaszi tőzike. Becslések szerint 13-17 millió tövet számlál a virág helyi populációja. Csodálatos látvány kora tavasszal a csáfordjánosfai erdő, amikor a tőzikék fehér virágai mesebeli tájjá varázsolják a védett ligetet. A tavaszi tőzike februártól akár március végéig is virágzik. Virágzata apró fehér harangocskákból áll.

Fotóim: 2017. március 07.

0 komment , kategória:  Séta a Természetben...
Képek a szombathelyi Csónakázó tóról.
  2016-01-08 06:59:50, péntek

2016. január 07. Képek a szombathelyi Csónakázó tóról.

Saját fotó: Szombathelyi Csónakázó tó

Saját fotó: Szombathelyi Csónakázó tó...Kikeleti bangita

Tóparton...
  2014-03-11 20:47:44, kedd

Csipkebogyó
  2013-10-11 20:23:48, péntek

A csipkebogyó legfontosabb hatóanyaga a C-vitamin, ami részt vesz az oxidációs folyamatok szabályozásában, erősíti a vérerek falát, szilárdítja a kötőszövetet, fokozza a szervezet védekezőképességét, ellenállását a fertőzésekkel, betegségekkel szemben. Megelőzésként segíti a csontok erősödését, szilárdságát és a csontképződést.

Köztudott, hogy C-vitamin tartalomban verhetetlen, az ezüstérmes a ribizke, de a dobogó csúcsán a csipkebogyó áll.
A C-vitamin kívül tartalmaz B- és E-vitaminokat, ásványi anyagokat, alma- és citromsavat, pektint, cukrot is.

Gyógyhatása már több ezer éve közismert. Csökkenti az influenzás panaszokat. Roborál, erősíti az immunrendszert, gátolja a meszesedést. A mellékvesék és máj működését is serkenti, sőt vesekő, vesehomok eltávolítására is használják. Sebeket, fertőzéseket is kezelhetünk csipkebogyóval. A gyenge csontozatúaknak, csontritkulásban szenvedőknek is nagyon ajánlott, mivel erősíti csontokat. A csipkebogyóból nyert olajat a kozmetikai ipar hasznosítja.

Link

Fontos, hogy ne forrázzuk, főzzük, mert akkor épp a C-vitamin bomlik el belőle, ehelyett 1-2 órán át, langyos vízben áztassuk a terméseket!

Az igazi, hagyományos csipkebogyólekvárt kétszer főzik és kétszer passzírozzák, de vannak egyszerűbb receptek is

Két gerezd fokhagymát nyomjunk át fokhagymanyomón, majd keverjük el 1 teáskanál mézzel. Naponta 4-5-ször ismételjük, hiszen ez a legjobb természetes antibiotikum, 2-3 nap alatt kitakaríthatja a kórokozókat a szervezetből.

Mézes fokhagyma
A világ két legegészségesebb élelmiszere a méz és a fokhagyma. Az utóbbival a probléma, túl erős az íze, túl erős a szaga, csíp. El lehet tüntetni a kellemetlen mellékhatásokat és szinte csemegévé változtatni. Bármikor elkészíthető, de leginkább még most ősszel, amikor mindkettőt olcsóbban vásárolhatjuk. Megpucoljuk a fokhagymát, üvegbe rakjuk, mézet csurgatunk rá, hogy ellepje. Ha türelmesen várunk néhány hét alatt a fokhagyma megsötétedik és megfesti a mézet, amely egészen folyóssá válik az átalakulás során. Nem romolhat meg, erre a méz és a fokhagyma garancia. A keveréknek sötét színe lesz és a fokhagyma elveszti csípősségét, erős illatát. Betegség megelőzésére napi egy gerezd fokhagyma annyi mézzel, ami egy kiskanálon vele jön. Kellemes íze van, édes, némi fokhagyma aromával. Emellett főzéshez is felhasználhatjuk, megkenhetünk vele húsokat, de gyümölcsös mártásokban húsételek kísérője is lehet.

Szép...
  2013-03-12 18:07:57, kedd

Lila-akác-virág

Fehér-akác-virág

Gondolataim...
  2012-05-01 08:04:31, kedd

A hosszú hétvége nagyon szuper volt. Minden napra jutott program. Tucatnyi fénykép őrzi a felejthetetlen perceket. Voltunk a barátokkal, párommal, gyermekeimmel és az unokákkal. Bár az idő nagyon meleg volt, de nem szegte a kedvünket, sőt... a bátrabbak csobbantak a hűsítő vízben az Alpok lábainál.
Legkedvesebb helyem Kőszeg és környéke. J..... még nem járt Vas megyében. Szombathelyen sétáltunk a Fő téren. A Pannónia teraszán hűsítő italok és kávé mellett beszélgettünk. Megnéztünk pár nevezetes helyet, a három templomot. Délután bográcsozás, a fiúk főztek. Foci, asztalitenisz, kártyaparti, vidám volt a csapat. Est fénypontja egy nagy séta a Csónakázó tó körül. Szívem csücske e hely, szívesen időzök itt. Felmentünk a kilátóhoz, lenéztünk a városra. Fáradtan, de élményekkel gazdagon tértünk haza.

Az unokáknak beígértük az erdei túrát. Alpokalján kanyargó Gyöngyös-patak mentén elterülő község Gyöngyösfalu. Betértünk a Holdfény Liget kalandparkba. A gyerekek belevetették magukat a játékba.
Élvezték...
A mesterségesen épített tavaknál megpihentünk, majd megnéztük a cáki pincesort. A hatalmas szelídgesztenyefákat. Találkoztunk egy idős házaspárral. Kedvesek voltak, történeteket meséltek a szőlőhegyről és a környékről. Érdeklődve hallgattuk. Többször jártam már, e részen, de mindig kedves emberekkel találkoztam. Segítőkészek, barátságosak. Ami még tetszik a házak elé kitett székek, rajta virág, gyümölcs..stb Mellette becsületkassza, ha veszel valamit ebbe dobod be a termék árát.

Velemben jártunk

A festői szépségű faluban két esztendőt töltött Pilinszky János, a XX. századi magyar irodalom egyik legjelentősebb alkotója. Az itt töltött két év, Pilinszky egykori lakhelye, sétái a faluban ma is élénken élnek a település lakóinak emlékezetében.

A Kőszeghegyalja talán legismertebb települése Velem. A falu fölött magasodó Szent Vid az ősidőktől lakott volt; Velemet természeti csodái, gazdag történelmi múltja méltán emelik a leglátogatottabb települések közé.

Szombathelytől északra a Kőszegi-hegység lábánál, az Alpok-alja legszebb falvának szomszédságában épült fel az üdülőfalu, Novákfalva. A város zaját maguk mögött hagyó kirándulók a nyugalom és a csend szigeteként ismerhetik meg a festői környezetben lévő, kristálytiszta levegőjű üdülőfalut. Velem klimatikus gyógyhely levegője a légzőszervi betegek számára jótékony hatású.

Az üdülőfalu egész területén az autentikus magyar népművészet remekeivel találkozhatunk. Külön figyelmet érdemel a két székely kapu és az egyedülálló trianoni emlékharang.

A látnivalók mellett a kristálytiszta hegyi levegő, az érintetlen természet csábít túrázásra, kerékpározásra.

A gyermekeket játszótér és madárház hívja kikapcsolódásra.

Csodálatos vidék, aki teheti látogasson el ide.

A Pogány hegyen van egy kicsi telkünk a forrás mellett. Itt megpihentünk, piknikeztünk. A gyerekek rúgták a labdát, a papi felügyelete mellett.

Én lementem a patakpartra, élveztem a csendet, a nyugalmat. Messze a város zajától, a benzingőzös levegőjétől. Néztem a hatalmas fákat. A lombok között átszűrődő napsugarak, cirógatták az arcomat. Gondolataimba mélyedtem... elővettem a jegyzetfüzetem, és írtam...

Mostanában sok dolog foglalkoztat, főleg az emberekkel, kapcsolatban. Legyen az gyermek, idős, vagy fiatal. Nagyon megváltozott az életszemlélet, az emberekből eltűnt a segítőkészség, a becsületesség... sorolhatnám. Persze kivételek mindig vannak. Számos történetem van már e témáról...
...de most ezt hagyjuk! ( ahogy ismerem magam, hamarosan írni fogok róla.)

Forrás a Pogány hegyen

Mezei virágok a közeli réten

Kicsi unokám imádja a katicabogarakat. Találtunk sokat. Tenyerébe fogta, énekelt neki. A hétpettyes huss...elrepült. Láttunk színes pillangókat. Gyógynövényeket, gyöngyvirágot... a gyerekek kérdeztek, mi alig győztünk válaszolni. Nagyon sok védett, ritka növény van a környéken.

Úti célunk utolsó állomása a Hétforrás és a Óház-kilátó környéke volt.

Fent a hegyi úton a fák törzsén képek voltak elhelyezve az itt élő madárfajokról. Alig várták, hogy megpillantsunk egy madárkát, majd próbáltuk kitalálni vajon melyik fajta volt. A papi távcsövével, érdekes volt a kilátó tetejéről közelebb hozni, ami felkeltette a figyelmünket. Ahogy elénk terül a város panorámája, ámulatba ejtő, a szépsége. Gyíkok sütkéreztek a köveken, virágillat, hatalmas fák körös- körül. Sok a látnivaló, az időnk pedig kevés volt. Mivel itt van a közelben, évente többször kirándulunk a hegyen és környékén.

Szomorú emlékem is fűződik e helyhez. Emléktáblán egy múló élet...

A Hétforrás maga egy szépséges völgyben található, 100 éves bükkfák között. A honfoglaló hét vezérről elnevezett látványosság.Kedvelt kirándulóhely.A hiedelem szerint aki mindegyik forrás vizéből iszik, annak egy kívánsága teljesül.

A környéke elhagyatott, olyan mint akinek nincs gazdája. Kár érte, talán az illetékesek felfigyelnek rá.

Árpád-kori vármaradvány. A fák közt rövidesen felbukkan a kilátó, mely az egykori kőszegi felső vár vagy Ókőszeg részleges rekonstrukciója. Történetét a mellette elhelyezett tájékoztató táblán olvashatjuk. 600 méter tengerszint feletti magasságban vagyunk, a kilátó panorámája gyönyörű. Kőszeg várostól balra tekintve feltűnnek a horizonton Pozsony hegyei, a Fertő-tó nádasa és víztükre, a Fertő menti dombsor és a Soproni-hegység a tévétoronnyal. A Kőszegi-hegység magaslatai közül a Pintér-tetőt, az Irány-hegyet és a Tábor-hegyet láthatjuk. A távolban tiszta idő esetén a hósapkával borított Schneeberg tűnik fel. A másik oldalon két vulkáni kúp: az alacsonyabb Ság és a magasabb Somló figyelhető meg. Az erdő fölött egerészölyvek és darázsölyvek köröznek.

Késő este intettünk búcsút a hegygerincnek. Kellemesen elfáradtunk. A városnézésre, ma nem jutott időnk, de bepótoljuk majd.

Szombathely egyik kertvárosában lakom. A város szélén ligetek, erdők, mező, és a Borza patak található.
Hatalmas sétákat teszünk itt esténként. Dödi kutyánk élvezi, szalad boldogan.
Most is sétára indulok, folytatom később....

1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6
2017.07 2017. Augusztus 2017.09
14151617181920

• e Hónap: 49192
  • e Év: 425713

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,