Regisztráció  Belépés
bulac57.blog.xfree.hu
A tegnap történelem, a mai nap ajándék, a holnap pedig meglepetés! Bús László
1957.05.14
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 47 
Aki megüli a lovat
  2007-11-29 00:24:37, csütörtök
 
  Aki megüli a lovat, jó vezető lehet

Nyugat-Európában egyre divatosabb lovakkal foglalkozni. Nem csak sportként, hanem a menedzserek tréningjében is fontos szerephez jutnak négylábú barátaink. A lovas terápia elismert irányzat volt eddig is, elsősorban különféle problémákkal küzdő gyerekek, fiatalok vagy felnőttek rehabilitációjában. Most felfedezték a lovakat a szervezetfejlesztő szakemberek is. A koncepció roppant egyszerű: az állatokkal való foglalkozás jelentősen fejleszti a kommunikációs képességet, a testbeszéd használatát. A lovak ugyanis ösztönösen menekülnek, megtagadják az együtt?mű?ködést azokkal, akik ellenmondásos üzeneteket használnak szóbeli és gesztusokban mutatott kommunikációjukban. A személyiségfejlesztő lovas tréningen résztvevő vezetők egyszerű gyakorlatok során megtapasztalhatják, miért is adódnak problémák terveik, kezdeményezéseik kivitelezésében. Egy példa: a kantáron vezetett lóval átsétálni a földre terített műanyag fólián. Ilyen, és ehhez hasonló feladatok során a lovak segítségével közvetlenül megtanulhatják, hogyan kell érzékenyen közelíteni munkatársaikhoz, hogy ne riasszák el őket, és ne hassanak erőszakosan a feladatvégzésre irányuló utasításaik.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Szavakkal is lehet verni
  2007-04-26 00:55:49, csütörtök
 
  Fontos, hogy figyeljünk szavainkra, gesztusainkra, mert ezeknek nagy súlyuk van gyermekünk számára

Minden jó és rossz, amit magukról hallanak, mélyen beléjük vésődik, és önértékelésüknek, sőt, az élethez, más emberekhez való viszonyuknak részévé, esetleg alapjává válik. Éppen ezért fontos, hogy a szülők figyeljenek szavaikra, gesztusaikra, mert ezeknek nagy súlyuk van gyermekük számára.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem gyakorolhatunk kritikát gyermekünkkel szemben, vagy nem adhatunk negatív visszajelzést olyan esetekben, amikor az jogos. Ám amikor ezt tesszük, mindig legyünk tudatában annak, hogy a reakciónk tükör, amelyben a gyermekünknek megmutatjuk önmagát, és vigyázzunk arra, hogy reális képet mutassunk.

A tett váljon külön az elkövetőtől

A szülőnek hinnie kell, hogy gyermeke nem rossz, gonosz, nincs benne negatív szándék, amikor rosszaságot követ el - csupán ismerkedik a világgal, kísérletezik, keresgéli a határokat, illetve ki-kipróbálja, ugyanarra a tettre ugyanazt a reakciót kapja-e. Ez természetes dolog, így tájékozódik egyre jobban. Amikor rosszat tesz, a szülő dolga, hogy megmutassa neki, hogy ezt nem szabad, elmagyarázza neki, miért nem, sőt megmutassa, mit kellene helyette tenni.

A szidás ilyenkor jogos - ám a tett elítélésére van szükség, miközben a gyermeket elfogadásunkról kell biztosítani, érezze, amit csinált, az nem helyes, nem elfogadható, ő maga annál inkább, és nem vonjuk meg a szeretetet tőle a történtekért. Nem ő rossz, hanem az, amit elkövetett. Ennek egyik hatékony módja az, hogyha nem a gyerekről beszél a szülő, nem őt minősíti, hanem inkább arról nyilatkozik, hogy benne milyen érzéseket kelt az, amit a gyerek tett.

A szavak hatalma

Szavakkal is lehet verni. Ezt mindenki tapasztalta már élete során. A nyílt, durva támadás, bántás a szavakkal kevésbé gyakori, talán könnyebb elkerülni, hiszen visszatetszőnek is tűnik egy kicsi gyerekre gorombaságokat szórni felnőtt fejjel. Ám amikor egy szülő haragszik, ő maga is indulatos, észrevétlenül is kiszaladhat a száján olyasmi, hogy ,,Buta vagy!", ,,Nagyon rossz gyerek vagy!". Ez nem tűnik durva bántásnak, de mivel a kicsi a szülői visszajelzésekből alakítja ki énképét, komoly károkat okozhat benne, ha gyakorta hallja ezeket. Egy idő után elhiszi, hogy ő buta, rossz, ostoba, semmirekellő gyerek, azonosul ezekkel az ítéletekkel. Érdemes odafigyelni arra, hogyha feltétlenül minősítenünk kell, arról beszéljünk, amit tett. ,,Látod, ez most nagy butaság volt, ami azért is szomorú számomra, mert te értelmes kisfiú/kislány vagy."

A szeretetmegvonás is verés

A szavakkal verés egy másik válfaja az, amikor a szülő kifejezi a szeretet megvonását. Nem is hinnénk, micsoda fájdalmat, bizonytalanságot kelthet a picikben egy-egy ilyen mondat: ,,Nem szeretlek, mert nem fogadsz szót." ,,Már bánom, hogy egy ilyen rossz gyereket hoztam a világra." Nincs nagyobb fenyegetés egy kisgyerek számára, mint az, hogy elveszíti a szülei szeretetét. Ez olyan eszköz, amelyet gyermekeink érdekében nem szabad használni, sokkal nagyobb kárt okoz, mint amennyire hatékony, és gyakran ellenkező hatást vált ki. A gyerek, aki úgy érzi, hogy nem szeretik, bizonytalanná válik, amit akár agresszív viselkedés, akár visszahúzódás, akár fejlődésének lelassulása jelezhet.

Ne gúnyoljuk őt

A bántó szavak rejtett formában is sérüléseket okozhatnak, a heccelődés, csúfolódás, vicces bántás, gúnynevek ugyanúgy hatnak a gyerekek énképének, önértékelésének alakulására, mint az éles kritika vagy a szidás. A kisgyerek még nem érti a humort, többnyire szó szerint veszi a szülő szavait, nem, legalábbis nem mindig tudja megkülönböztetni a mókázást a valós reakciótól. Jó, hogyha a viccek, a tréfák és a becenevek is pozitív visszajelzést adnak a gyereknek önmagáról, személyiségéről, és a vicc éle sosem irányul ellene. Úgy érdemes megtanítani az élet sava-borsát adó, kapcsolatgazdagító humorra, hogy vele együtt nevetünk, sosem rajta.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Problémás kisiskolások
  2007-04-05 00:31:34, csütörtök
 
  Gyermekgondozás és magatartászavarok

Az iskoláskor előtt minőségi gondozásban részesülő gyerekeknek nagyobb a szókincse az ötödik osztályban, mint azoknak, akikkel nem foglalkoztak elég jó színvonalon - ez derült ki egy napokban közzétett amerikai tanulmányból.

Emellett minél hosszabb időt tölt a gyerek a szülőt helyettesítő gondozói felügyelet alatt az iskoláskort megelőző időszakban, annál valószínűbb, hogy a hatodik osztályban a tanárai magatartásbeli problémákról számolnak be - írta a Child Development című amerikai szaklap legfrissebb számában megjelent dolgozat, amely az Egyesült Államokban végzett legátfogóbb, gyermekgondozással és neveléssel kapcsolatos megfigyelések tapasztalatait összegezte. A kutatók gyermekgondozás fogalma alatt azt a helyzetet értették, amikor a gyermekkel az iskoláskor előtti években heti rendszerességgel legalább tíz órát nem az édesanyja foglalkozott. Az országos egészségügyi intézet kutatói 1364, jelenleg ötödik-hatodik osztályba járó gyermek életét követték végig a születésétől. Megvizsgálták, hogy vajon az első iskolában töltött év és a harmadik osztály közötti főbb jellemvonásaik megmaradtak-e az ötödik-hatodik osztályra is, és azt tapasztalták, hogy szókincsük és a viselkedési mintáik jellemzőek maradtak, míg sok más karakterjegyük eltűnt. A vizsgálat következtetése szerint a gyermekek gondozásának minősége meghatározó mércéje volt a gyermek fejlődésének.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Nevelési tízparancsolat
  2007-03-22 00:33:06, csütörtök
 
  A kis jutalmakhoz fűződjenek teljesítmények

A gyermeknevelés területén a szülők tíz jellemző hibát követnek el - állapította meg Dr. Muriel Savikas ismert New York-i gyermekpszichológus. Hogyan kerülhetők el ezek a csapdák?

1. Ne legyen bűntudatunk a gyermekeinkkel szemben! Ne érezzük magunkat bűnösnek amiatt, hogy munkába járunk, és nem töltünk 24 órát a közvetlen közelükben.

2. A tapasztalatok szerint az óvodába, iskolába járó gyerekek sokkal jobban beilleszkednek a társadalomba, mint a levegőtől is óvott, otthon dédelgetett kicsik, akiknek minden kívánságát folyamatosan lesik.

3. Ne azzal mutassuk ki az érzelmeinket, hogy mindenféle fölösleges dolgot vásárolunk a gyerekeknek! A kis jutalmakhoz fűződjenek konkrét teljesítmények.

4. Ne akarjunk százszázalékos szülők lenni! Senki nem tud mindent tökéletesen végrehajtani.

5. Ne hajszoljuk túl magunkat. Inkább várjuk el, hogy a gyerekek is megfelelően teljesítsék a maguk feladatát.

6. Ne engedjük, hogy a gyerekek naponta 6-8 órát tévézzenek, és igyekezzünk ellenőrizni a nézett filmek tartalmát. A sok videó és horrorfilm a gyerek lelkét teszi tönkre, ráadásul a házi feladat is kárát látja.

7. Vacsora közben ne nézzünk tévét! Az esti étkezés legyen kellemes, családi esemény, amikor mindenki elmeséli a napi élményeit.

8. Ne veszekedjünk a gyerekek előtt! Igyekezzünk a vitákat egymás között elintézni. Ne használhassa ki a gyerek, hogy a szülők nem egyformán ítélnek meg bizonyos dolgokat.

9. Ne a gyereken vezessük le a feszültségeteket! Próbáljunk meg többet pihenni, relaxálni vagy sétálni. Menjünk el néha a gyerekek nélkül színházba, moziba vagy csak egyet sétálni. A kicsiknek is jót fog tenni, hogy a nagyszülőkkel játszhatnak.

10. Legyünk egységesek a gyereknevelés kérdéseiben! A fontos dolgokat lehetőleg már a gyerekek születése előtt tisztázzuk.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Tizenegy éves csodagyerek
  2007-03-15 00:28:54, csütörtök
 
  Egyetemre jár a mexikói alapiskolás korú fiú

Ifjú kora ellenére geológia szakos hallgató egy mexikói kisfiú, aki délelőttönként az általános iskola padjait koptatja. Maga a Hidalgo Autonóm Egyetem rektora, Luis Gil is lenyűgözve áradozott Horacio García képességeiről. A csodagyereknek tartott 11 éves kisfiú szegény sorsú, kevés jövedelemmel rendelkező családból származik, ezért az egyetem teljes képzést és ellátást biztosít számára, hogy kibontakoztathassa képességeit. Hétfőnként és szerdánként édesanyjával szülőfalujából Pachuca városába utazik, hogy a geológia órákon részt vehessen. A rektor reméli, hogy divatot teremthetnek a megoldásból, és más, kiemelkedő képességű gyerekek is megfelelő oktatásban részesülhetnek, életkorukra való tekintet nélkül.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Éjszaka nem netezhetnek
  2007-03-15 00:27:32, csütörtök
 
  A hallgatók egyre gyakrabban depressziósak

Éjszaka nem internetezhetnek a mumbai elit műszaki főiskola bentlakásos diákjai, mert az indiai felsőoktatási intézmény vezetői úgy ítélték meg, a diákok körében egyre gyakrabban tapasztalható depresszió oka a világháló.

Az 5000 diákot oktató Indian Institute of Technology (IIT) tanulmányi ügyeinek dékánja úgy gondolja, hogy a hallgatók közösségi életét, kapcsolatteremtését tönkreteszi a korlátlan internethozzáférés. A műszaki főiskola diákjai helytelen életmódot élnek, alig alszanak, elharapódzott a depresszió körükben, és az elmúlt öt évben kilencen követtek el öngyilkosságot. A legtöbben már azt sem tudják, ki lakik a másik szobában, nem barátkoznak egymással és teljesen eltűntek a régi kollégiumi hagyományok - mondta Prakash Gopalan.

Az intézmény vezetősége egyértelműen a világhálót teszi felelőssé a történtekért, és bár hasznosnak tartják az internetet a tanulási folyamatban, szerintük a diákok inkább csetelésre, szörfölésre, zenék és filmek letöltésére használják a netet.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
A szülők mire figyeljenek
  2007-03-14 00:30:47, szerda
 
  Melyek azok az árulkodó jelek, melyekből a szülő arra következtethet, hogy gyermekét bántalmazzák társai?

Az agressziót elszenvedett gyermek általában hallgataggá, túlzottan csendessé válik. A külső szemlélő számára váratlanul, látszólag minden ok nélkül változtat viselkedésén, magatartásán, többnyire magába zárkózik.

A megszokottnál későbbi időpontban érkezik haza az iskolából, tovább tart az útja hazafelé.

Fél iskolába menni, a legkülönféleképpen igyekszik megindokolni, miért szeretne inkább otthon maradni, gyakrabban betegszik meg, keresi az otthonmaradás lehetőségeit.

Romlik a tanulmányi előmenetele, hirtelen több zsebpénzre van szüksége, gyanús sebek, sérülésnyomok vannak testén, szennyes, elszakadt ruhában ér haza.

Hogyan segíthet, mit tehet a szülő?

Mindenekelőtt el kell érnie, hogy gyermeke megbízzon benne. Biztosítania kell őt, hogy szülőként mellette, az ő pártján áll. Tudatosítani kell a gyermekben, hogy senki sem bántalmazhatja, senki sem zaklathatja. El kell vele beszélgetni a lehetséges indokokról.

Ha a gyermek elutasítja az együttműködést, a szülő első lépésben keresse fel az osztályfőnököt, tőle próbáljon információkat megtudni a gyermekét ért bántalmazásról, annak körülményeiről. Második lépésben szakértőhöz, nevelési-pszichológiai tanácsadóhoz, gyermeklélekgyógyászhoz kell fordulni.

Ezenkívül huszonnégy órás segélyhívó szolgálatok is várják azoknak a szülőknek a hívását, bejelentését, akiknek gyermekét bántalmazzák. Az egyik legismertebb ingyenesen tárcsázható országos segélyhívó a 0800 500 500-as UNICEF-vonal.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Agresszív szótár
  2007-03-14 00:27:48, szerda
 
  Bullying (agresszivitás): olyan agresszív viselkedési forma (erőszakoskodás, zaklatás, terrorizálás), amely ismétlődő jelleggel irányul gyenge, magányos egyénre, akinek nehézségei vannak önmaga megvédése terén.

Bullyingáldozat: olyan személy, aki gyakran, illetve ismétlődő jelleggel válik negatív, támadó, erőszakos, zaklató, megfélemlítő akció célpontjává, áldozatává. Védekezésre való képtelenség jellemzi.

Iskolai erőszak (school violence): az agresszív viselkedés egyik fajtája. Olyan negatív cselekedet, mely a tanulók egymás közti; a tanulók tanárokkal vagy más iskolai alkalmazottakkal, a tanárok tanulókkal (esetleg szülőkkel) szembeni erőszakos viselkedésében nyilvánul meg. Az iskola világában a verbális, a fizikai és pszichikai erőszak számos formában regisztrálható.

Iskolai zaklatás (school bullying): az agresszív viselkedés egyik fajtája, amelyben a diákot egy vagy több társa (illetve egy vagy több személy) ismétlődően és hosszú időn keresztül negatív cselekedetnek teszi ki. Negatív cselekedetnek minősíthető, ha valaki szándékosan sérülést vagy kellemetlenséget okoz vagy próbál okozni. Megkülönböztethető: közvetlen zaklatás (ahol az áldozatot nyílt támadás éri); illetve közvetett zaklatás (ahol az áldozatot kiközösítik, szándékosan kizárják a csoportból).

Viktimizáció (victimization): meggyötrés, elnyomás. Mások meggyötrése, elnyomása, zaklatása, megfélemlítése.

Viktimizációs veszélyeztetettség: másokra nézve veszéllyel járó, kellemetlenséget, megaláztatást hozó, áldozattá-sértetté válást okozó, negatív kockázati tényezők, viselkedési formák.

Zaklatás: az agresszív viselkedés egyik fajtája. Akkor beszélünk zaklatásról, ha a három speciális feltétele jelen van: az agresszív viselkedés vagy sérelem okozása szándékos; ha ismétlődően és hosszú időn keresztül követik el; olyan interperszonális kapcsolatban zajlik, ahol a hatalmi egyensúly hiányzik (egyenlőtlen erőviszonyok alakulnak ki).
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Tippek nem csak kezdőknek
  2007-03-01 00:30:50, csütörtök
 
  Csak olyan szavakat használjunk tanítás közben, amik egyszerűek, könnyen megérthetőek


Ahhoz, hogy valakit megtanítsunk valamire, szem előtt kell tartanunk azt a nagyon fontos dolgot, hogy akarjunk tanítani. Legyen szándékunk ahhoz, hogy tanítsunk. Ha valaki csak azért végzi ezt a szakmát, mert ,,valamiből meg kell élni", vagy ,,nincs más, amit csinálhatnék", akkor az a legjobb, amit tehet, hogy felhagy ezzel a tevékenységével. Mert a tanítás egy ,,művészet", amit szívből kell művelni! Ha nem így teszünk, akkor nem lesznek sikereink, és a tanulóinknak sem.

Hogyan kell csinálni?

A következő fontos lépés, hogy nagyon jól ismerjük azt a tárgyat, amit tanítunk. Képzeljük csak el, hogy valakit meg akarunk tanítani biciklizni, és nekünk fogalmunk sincs arról, hogyan is kell csinálni! Vajon mennyire lesz sikeres a tanítás? Meg fog tanulni az illető biciklizni? Kötve hiszem! Tehát ha valakit meg akarunk tanítani a matematikára, akkor nem árt, ha mi magunk ismerjük a számokat, és tudjuk, hogy hogyan kell összeadni, kivonni stb.

Máshol jár az esze

Tanítás közben mindig figyeljük a tanuló reakcióit, mert ezek a jelek elárulják nekünk azt, hogy jól csináljuk-e a dolgokat, vagy sem. Ha pl. érdektelenné válik valaki azzal kapcsolatban, amit tanul vagy firkál, valahol máshol jár az esze, akkor biztos volt valami, amit a tanuló nem értett meg. Ugyanis ilyenkor a tanuló figyelme azon a dolgon ragadt, amit nem értett meg, és a továbbiakban bármit, amit olvas, vagy hall, arra nem fog emlékezni. Tehát ne menjünk túl egyetlen olyan dolgon, vagy szón, amit a tanuló nem ért. Na így teszünk, akkor a tanítás eredménytelen lesz.

Ne használjunk idegen szavakat

Ne használjunk olyan szavakat tanítás közben, amit esetleg nem érthet a tanuló. Lehet, hogy a mi tudásunk a tárgygyal kapcsolatban magas szinten van, és szeretnénk ezzel kérkedni, hogy mi ismerünk olyan kifejezéseket is, amiket senki más nem tud. Ez azonban nem vezet eredményre, csak öszszezavarja a tanulót, és a végén meglóg.

Szóval csak olyan szavakat használjunk tanítás közben, amik egyszerűek, könnyen megérthetőek.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Miért nehezebb a felső tagozat
  2007-02-22 00:36:13, csütörtök
 
  A tizenévesek korántsem olyan tevékenyek, mint az alsósok, gyakran nem csinálnak semmit

Bizonyos tanulási zavarok, készségproblémák, amelyeket a figyelmes és felkészült pedagógus már hamarabb is észrevehetett volna, erre az életkorra nem kozmetikázhatók tovább, nem lehet többé szemet hunyni felettük. Mivel nálunk nincs kötelező diszlexiaszűrés, sok gyereknél csak az alsó tagozat végére, vagy még később derül ki egyértelműen, hogy nem lustaság, figyelmetlenség, hanem diszlexia okozza az olvasás, írás, szövegértés, helyesírás zavarait.

Nem érti, amit olvas

A diszlexiás vagy más okból rosszul olvasó gyerek egyre jobban elmarad a tananyagban, nem érti, amit olvas, ezt szégyelli, közben az önbizalma súlyosan sérül. Tízéves korára minden gyereknek hibátlanul kell olvasni ahhoz, - hangosan is - hogy lépést tudjon tartani az egyre bonyolultabb tananyaggal. Ha nem éri el ezt az olvasási szintet, sürgősen tisztázni kell a lemaradás okát, és haladéktalanul korrigálni kell a hiányosságait! A megfelelő színvonalú olvasás a tanulás mással nem helyettesíthető alapfeltétele!

Unalomba fullad

A felső tagozat egyik kellemetlen meglepetése: egyre hosszabb, bonyolultabb szövegeket kapnak a gyerekek házi feladatként - anélkül, hogy a tanulás mikéntjét megtanulták volna. A lényeg kiemelésének, a jegyzetelésnek, a szöveg újra- és átfogalmazásának készségét külön meg kell tanulni, be kell gyakorolni. A tananyag monoton, néma olvasgatása - a legtöbb felsős így tanul - hamar unalomba fullad, nem csoda, ha olyan könnyen teszik félre a könyvet azzal a jelszóval, hogy ezt nem lehet megtanulni. Megfelelő tanulási módszer nélkül valóban nagyon nehéz felső tagozatban megbirkózni a tananyaggal!

Viharos időszak

A tizenéves korban megkezdődik a rohamos önállósodás, ami sok családban igen viharos időszak. Egyre fontosabbak lesznek a kortársak, a barátok, hirtelen lecsökken a szülők befolyása, a gyereknek már korántsem olyan fontos hogy megfeleljen az iskola, a pedagógusok elvárásainak, mint akár csak egy-két évvel ezelőtt. Ha a szülő eddig naponta segített a tanulásban, a gyerek esetleg váratlanul visszautasítja ezt, ám az önálló tanuláshoz hiányoznak a módszerei, nincs benne gyakorlata.

Nem olyan tevékenyek

A tizenévesek korántsem olyan tevékenyek, mint az alsósok, a legszívesebben nem csinálnak semmit, bámulják a tévét, vagy csak úgy néznek ki a fejükből - s ez a szülőknél hamar kiveri a biztosítékot. Ez az életkori tunyaság egyfelől elkerülhetetlen, sőt szükséges, fontos eleme a kamaszkornak: a gyerek szó szerint most gondolja ki saját magát. Kell neki az álmodozás, mint egy falat kenyér - ezért próbáljuk tiszteletben tartani az ilyen időszakokat. Fontos azonban, hogy valamilyen szinten uralja a mindennapjait, legyen strukturálva az ideje, és most kell megtanulni az időgazdálkodást, ami egész későbbi életének egyik nélkülözhetetlen erőforrása lesz.

Szabadság felelősséggel együtt

Ha a gyerekünk már 11-12 éves, a tanulásával kapcsolatban koncentráljunk néhány fontos sarokpontra, egyébként pedig adjunk neki minél nagyobb szabadságot, persze a vele járó felelősséggel együtt. Csak akkor kérdezzük ki, ha ő kéri, esetleg néha ellenőrizhetjük. Rögzítsük akár írásban, hogy milyen bizonyítvánnyal lennénk elégedetek, és ha ettől pl. 1 egész jeggyel rosszabbat hoz félévkor, évvégén azt szankcionálhatjuk. De a megszorításokat előre közöljük, és ha sor kerül rá, legyünk következetesek a végrehajtásban. Ha nagyon elakadt valamiben, lehetőség szerint külső segítséget vegyünk igénybe, mert a napról-napra való együtt tanulás ebben az életkorban már inkább árt, mint használ a szülő-gyerek kapcsolatnak.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 47 
2017.03 2017. április 2017.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 7056 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 386
  • e Hét: 1929
  • e Hónap: 36637
  • e Év: 149388
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.