Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 9 
Lesújtó vélemény Molnárról
  2007-01-20 21:50:49, szombat
 
  Lesújtó vélemény Molnárról
Az egészségügyi miniszer javaslatáról még csak tárgyalni sem hajlandóak
MNO 2007. január 19. 17:05


Több regionális egészségügyi tanács nemcsak dönteni, de tárgyalni sem
hajlandó a Molnár-féle kórház-átalakítási javaslatról.

A kórházak bezárásáról és az ágyak megszüntetéséről a minisztérium nem tesz
új ajánlást, ám azt kifejtik, mit kellene csinálniuk a regionális
tanácsoknak.

Az Egészségügyi Minisztérium arra kéri a regionális egészségügyi tanácsokat
(RET), vizsgálják felül a kórház-átalakításról szóló miniszteri javaslattal
kapcsolatos döntésüket - közölte a tárca pénteken.

Több regionális egészségügyi tanács jelezte, hogy nemcsak dönteni, de
megtárgyalni sem hajlandó a kórház-átalakításokról szóló javaslatot -
olvasható a szaktárca közleményében.

Mint írják, "mindenkinek az lenne a legjobb, ha a regionális tanácsok
dönteni tudnának arról, hogy a helyi viszonyokat ismerve, hogyan osztanák el
a törvényben rögzített ágyszámot".

A tárca arra kéri a RET-eket, hogy január 28-ig tegyenek érdemi javaslatokat
a kapacitások hasznosítására.
(MTI, MNO)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kettőn áll a vásár
  2007-01-20 20:57:58, szombat
 
  Bódis András,
itthon@hetivalasz.hu
7. évfolyam 3. szám, 2007.01.18.

KETTŐN ÁLL A VÁSÁR

Hiába lesz MSZP-elnök februárban Gyurcsány Ferenc, a Puch László által
fémjelzett vonulat
várhatóan erős ellensúly marad a kormányfővel szemben.

Az ÁPV Zrt. például továbbra is a pártpénztárnok befolyási területe
- igaz, a ciklus legnagyobb bizniszei kívül esnek a privatizációs szervezet
hatókörén.

A miniszterelnök őszödi szenvedélyeskedéseinek kiszivárgása óta minden
megváltozott.

Míg az MSZP-ben korábban evidenciaként kezelték, hogy a 2006-os helyhatósági
választások után
- de legkésőbb a párt következő tisztújító kongresszusán - megszűnhet a
Gyurcsány-ellensúlyként
is működő Puch László pénztárnoki megbízatása,
mára kiderült, a szocialisták vagyongondnoka nem adja fel egykönnyen.

Tavaly nyáron még Puch bukdácsolásait vettük lajstromba (Heti Válasz, 2006.
augusztus 17.):
egyrészt a tavaszi kampányban nem hozhatott érdemi döntést Szilvásy György
kormányfői kabinetfőnök
(mai kancelláriaminiszter) nélkül;
a választások után hiába startolt rá az egyik frakcióvezetőhelyettesi
posztra, alulmaradt Mesterházy Attilával szemben; és sógora, az Állami
Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. igazgatóságában SZDSZ-kontóra
helyet foglaló Vásárhelyi István sem léphetett kettőről az egyre, azaz az
elnökhelyettesiből az elnöki pozícióba.

Aztán az MSZP kikapott az önkormányzati voksoláson, a hivatalvesztett helyi
politikusok új hivatalokat
kerestek, s - ahogy egyik szocialista forrásunk fogalmaz -
"a karrierépítésben előbb támaszkodhattak Puchra, mint a reformokkal
bíbelődő Gyurcsányra".

A miniszterelnök - úgy tűnik - tavaly év végére belátta, nem tanácsos
rárontania a pénztárnokra.

Félévnyi habozás után jóváhagyta például Vásárhelyi ÁPV-elnöki kinevezését,
sőt a privatizációs szervezet vezető testületének múlt heti felfrissítésével
sem bolygatta meg a status quót:
az igazgatóságban többségben maradtak a Puchhoz lojális, illetve a Szekeres
Imréhez vagy épp
Leisztinger Tamás üzletemberhez köthető személyiségek (lásd táblázatunkat).
http://www.hetivalasz.hu/showcontent.php?chid=14973

Gyurcsány Ferenc erejéből csak arra futotta, hogy az utolsó pillanatban
megakadályozza a
Budapest Airport telekügyletében (Heti Válasz, 2005. február 24., március
3.)
besározódott Puch-barát, Hárskuti János ÁPV-elnökhelyettessé emelését,
pedig éppenséggel Vásárhelyin is találhatott volna fogást.

Puch sógora ugyanis nem jelentett elfogultságot a Hajógyári-sziget déli
csücskének 2003-as magánosításakor, holott egykor a győztes Plaza Centers
szakértői csapatában dolgozott.

Ugyancsak a pénztárnoki vonal kerekedett felül a fővárosi közgyűlési
helyosztón: a korábban Puch László Köztársaság téri irodája környékére
berendezkedett - Leisztinger holdudvarából kikerült
- Hagyó Miklós lett decemberben a szocialista párt eddigi egyetlen
főpolgármester-helyettese.

Mi több, az MSZP február 24-25-i tisztújító kongresszusára készített
alapszabály-módosítási tervezetből
kimaradt a pénztárnoki tisztség megszüntetésére vonatkozó passzus,
helyette csak a meglehetősen általános,
"át kell tekinteni a kongresszuson megválasztott tisztségviselők teljes
körét"
mondattöredéket merték alkalmazni a szerkesztők.

Szintén friss fejlemény, hogy a Puch-féle baranyai lobbihoz sorolt Szili
Katalin január elején bátorkodott az élszocialista Gyurcsány-körrel szemben
meghatározni magát.

"Nekem a párt nem elfoglalandó hatalmi terep" - szögezte le az MTI-nek a
házelnök,
s hozzátette:
"az MSZP nem engedhet a belső demokráciájából, abból, hogy az egységben
megjelenítse a sokszínűséget".

Az MSZP belvilágát ismerők szerint a Szili-Puch-Szekeres-tengely elszánta
magát,
hogy tudassa az elnöki székbe készülő kormányfővel:
szabad a pálya, de a párt marad, ami volt, azaz a belső csoportok
egyensúlyára épülő konglomerátum.

Az előjelek tehát arra mutatnak, hogy Gyurcsány hiába lesz elnök februárban,
nem tudja majd uralma alá hajtani az MSZP-t, sőt a legcsekélyebb mértékű
alapszabály-módosítás (értsd: központosítás) is kérdésessé vált.

Mindez persze csak a közeljövőre vonatkozik, a távolira aligha.

Hiába kapta meg ugyanis a pénztárnok és csapata az ÁPV Zrt.-t, a
privatizációs szervezet lassanként "kiürül"
(az igazgatósági tagok megbízatása is csak 2007. június 30-ig érvényes).

A Maléven kívül már csak a Földhitel- és Jelzálogbank Nyrt. többségi
tulajdonrészének eladása ígérkezik
nagyobb falatnak, a 2006-2010-es ciklus egyéb bizniszei jobbára kívül esnek
a
Kincstári Vagyoni Igazgatósággal összevonandó ÁPV hatókörén.

Márpedig Puch az ÁPV-n kívül mintha elfelejtett volna pozíciókat foglalni.

A nemzeti vasúttársaság árufuvarozási üzletágából alakult MÁV Cargo Zrt.
magánosításának előkészítését például - novemberben kinevezett igazgatósági
elnökként - a szabad demokrata Dióssy Gábor
(volt gazdasági minisztériumi államtitkár) irányítja.

A MÁV Zrt. elnöki székébe pedig az a Kamarás Miklós került, aki 1991-ben
Kuncze Gáborral közösen alapította meg a Tallér Auditáló Kft.-t.

A Kóka János gazdasági miniszter által felügyelt MÁV budapesti pályaudvarai
egyébként óriás ingatlanfejlesztések előtt állnak; úgy tudjuk, a ciklus
végéig - magántőke-bevonással - új bevásárlóközpont- és
irodaház-együtteseknek adhat otthont a Józsefvárosi, a Kelenföldi és a Déli
pályaudvar környezete.

S nem mellékesen: a Nyugati pályaudvar mögötti MÁV-területen épül fel az új
kormányzati negyed.

Mai tudásunk szerint ehhez a projekthez sem lesz köze az ÁPV-nek
(legfeljebb a privatizációs szervezet ingatlanos szakembereinek), hiszen a
kormányban Szilvásy György kancelláriaminisztert nevezték meg a téma
felelőseként.

A vasúti telkek hasznosításakor kulcsszerep vár a MÁV Vagyonkezelő Zrt.
január elsején beiktatott vezérigazgatójára, Nagy Istvánra is, aki 2004-ben
éppen a Puch-körrel való konfliktusa miatt távozott
a Ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airporttól.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Molnár Lajos bosszúálló vadorz
  2007-01-20 20:47:04, szombat
 
 
Fidesz: Molnár Lajos bosszúálló vadorzó
Falanx hu . Dr. Koncsek Kri..., 2007, január 20 - 16:49, Itthon

Pesti Imre fideszes képviselő szerint az egészségügyi tárca figyelmen kívül
hagyja a népegészségügyi adatokat és a szakmai tanulmányok megállapításait,
miközben bátornak tartja magát, amikor fejjel rohan a falnak.

A Szent István Kórházban és a Heim Pál Gyermekkórházban tervezett
ágyszám-leépítés ellen tiltakozó rendezvényen Molnár Lajos szabad demokrata
egészségügyi minisztert olyan embernek nevezték,
aki bosszút akar állni azokon a helyeken, amelyekhez sikertelenségei
fűződnek.

Tarnai Richárd XIX. kerületi fideszes választókerületi elnök azt mondta,
hogy 2004-ig Molnár Lajos
volt a Szent István Kórház főigazgatója.

A fővárosi önkormányzat - egyöntetű szocialista-szabaddemokrata-fideszes
döntéssel
- gazdasági visszaélések gyanúja alapján vonta meg a bizalmat tőle, egy
korábbi munkahelyéről
etikai vétség miatt kellett távoznia - hangoztatta Tarnai.

A választókerületi elnök hangsúlyozta, hogy a Szent István Kórház nemcsak
Ferencváros, hanem a környező peremkerületek gyógyintézménye is.

Tarnai Richárd szerint nem igaz, hogy a 30 százalékos, 200 ágyat érintő
leépítésre kihasználatlanság
miatt van szükség.

Elmondta, hogy eddig is nagy volt a tumultus a kitűnő ellátást nyújtó
intézményben, a kismamák egy részét például csak a folyosón tudták
elhelyezni.

Pesti Imre fideszes országgyűlési és fővárosi képviselő, a parlament
egészségügyi bizottságának tagja
leszögezte:
Molnár Lajos vadorzó, eszement módon ront rá az egészségügyre, és már csak a
kormány nem ismeri be az egészségügyi reform teljes bukását.

Pesti kifejtette: az egészségügyi tárca figyelmen kívül hagyja a
népegészségügyi adatokat és a szakmai tanulmányok megállapításait, miközben
bátornak tartja magát, amikor fejjel rohan a falnak.

A képviselő elmondta: szocialista és szabad demokrata szakpolitikusok egy
tanulmánya szerint az átszervezések után mintegy tízszeresére növekedne a
budapesti kórházak 700 millió forintos adósságállománya.

A politikus megdöbbentőnek tartja, hogy a szocialista-szabad demokrata
többségű fővárosi önkormányzat sem tudta meggyőzni az SZDSZ-es minisztert
arról, hogy a Heim Pál is legyen súlyponti, kiemelt kórház.

Gothard Gábor, a VIII. kerületi önkormányzat fideszes frakcióvezetője
szerint a jobboldal egyedül maradt a politikai palettán azzal, hogy értéknek
tekinti a gyermekeket.

Kóka János gazdasági miniszter és politikustársai szerinte csak pénzt,
ingatlanokat látnak az egészségügyben, amely a Fidesz és a KDNP álláspontja
szerint nem üzlet.

Forrás: www.fidesz.hu

Gyógyintézetek és kórházak Budapesten 1942-ben:



Bábaképző: 80
Lipótmező, Ideggyógy: 1400
Hárshegyi Ideggyógy: 84
Magdolnavárosi Ideggyógy: 547
Gyermekmenhely: 409
Állami szemkórház: 193
Katonai kórházak össz.: 1700
OTI központi kórház: 527
OTI ,,Magdolna" baleseti: 307
MABI ,,Ferenc József": 266
MÁV BBI (Podmaniczky út): 409
Vöröskereszt"Erzsébet" kórháza: 263
Szövetkezetek ,,Erzsébet" kórháza: 100
Irgalmasrend közkórháza: 378
,,Bethesda" kórház: 114
,,Szent Erzsébet" apácarend: 180
Assisi Szent Ferenc kórház: 86
Lórántffy diakonisszaképző: 36
,,Gr. Apponyi" poliklinika: 188
,,Charité" Poliklinika: 80
,,Fehér Kereszt" gyermekkórház: 310
,,Szent Paula" szülőotthon: 83
Erzsébet Szeretetotthon: 815
Nyomorék gyerekek kórháza: 72
Gyógyíthatatlanok Irgalomháza: 120
Rendőrségi Közkórház: 79
Igazságügyi elmegyógyító intézet: 60
Országos gyűjtőfogház kórháza: 160
Pesti izr. Hitközség kórházai: 771
Budai Izr. Szentegylet kórháza: 36
Bpesti orth. Izr. Hitközség kórháza: 86
Szeretetkórház: 286
Weisz Alice gyermekágyas otthon: 105
Svábhegyi Gyermekszanatórium: 45
Batizfalvy Szanatórium: 35
Dr. Bucsányi Szanatórium: 18
Budapesti Szanatórium: 18
City Szanatórium: 56
Fasor Szanatórium: 62
János Szanatórium: 80
Körönd Szanatórium: 44
Otthon Magángyógyintézet: 45
Dr. Pajor Szanatórium: 180
Park Szanatórium: 60
Rózsadombi Gyógyintézet: 36
Schwartzet-Siesta Szanatórium: 200
Stefánia Belgyógy. Intézet: 50
Városligeti Szanatórium: 41
Dr. Szász Szanatórium: 42
Istenhegyi Szanatórium: 30
Dr. Kolacskovszky Magángyógyint: 10
Zugligeti Gyógyintézet: 28
Park Szanatórium: 80
Mártonhegyi Szanatórium: 25
Gyógypedagógiai Szanatórium: 40
Dr. Ruzicska Magángyógyintézete: 10
Svábhegyi Iskolaszanatórium: 120
Svábhegyi Szanatórium Rt: 120
Margitszigeti Szanatórium: 64
Tündérhegyi Szanatórium: 80


Nem közlik ágyszámukat
az alábbi kórházak:
Szent Rókus,
Szent István,
Új Szent János,
Szent Margit,
Szent László kórházak.


Az említett, ágyszámukat nem közlő fővárosi nagy-kórházak nélkül is mindösszesen: 11.949 ágy.


(Az adatok az ,,Országos Orvosi Kamara hivatalos orvosi cím- és közegészségügyi adattára az 1942. évre" című adattárból valók.)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Budapest: száz lakásból tíz má
  2007-01-20 17:18:59, szombat
 
 
Budapest: száz lakásból tíz már nem magyaroké
Külföldieké lesz a budapesti piac?
Sz. Szőke László 2007. január 20. 6:40

A Magyar Ingatlan Tanács kimutatása szerint száz budapesti lakásból 8-10 van
külföldiek kezében,
ez az arány még nagyobb Budapest luxusövezeteiben.

A tendencia tehát az, hogy míg a magyarok vásárlóereje csökken, addig a
külföldiek érdeklődése
és vásárlói kedve állandónak tűnik az előző évekhez képest.

A nem túl szívderítő víziót az támasztja alá, hogy a Budapesten működő nagy,
lakóházépítésben érdekelt ingatlanfejlesztő társaságoknak egyre kevésbé
jelent piacot a magyar vásárló.

Kinyílt a világ, az ingatlanközvetítőknek egyre jobb üzlet a potenciális
vásárlókat külföldön keresni,
olyanokat, akik megengedhetik maguknak a luxuskategóriájú otthonokat.

A kereslet meghatározza a kínálatot, lakóingatlanok esetében a 100- 200
négyzetméternél
nagyobb lakások iránt állandó az érdeklődés, azokat lehet jó eséllyel
eladni.

Továbbiak a Magyar Nmezet szombati számában
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Sátán fogadószobájában
  2007-01-20 17:02:14, szombat
 
  A Sátán fogadószobájában
(A múlt. És a jövő?)
Kocsis L. Mihály

,,Majdnem egy hónapig törtem magam utána, míg végre sikerült. Egyedül azért jöttem Oroszországba, hogy megismerjem ezt az embert, és nem akartam távozni, mielőtt beszéltem volna vele. Úgy gondolom, a maga nemében a közül a három vagy négy kortárs közül való, akiket érdemes meghallgatni. Míg bejutottam hozzá, kb. 20 000 dolláromba került, amit népbiztosok feleségeinek ajándékul, a vöröskatonáknak borravalóul és az árvaházaknak alapítványul kellett adnom, de nem sajnálom!" - Így kezdődik Giovanni Papini Góg című híres könyvének Leninnel foglalkozó fejezete, amely a múlt század harmincas éveinek elején (1931) jelent meg (magyarul a Vigilia Könyvkiadó gondozásában olvasható).

Giovanni Papini korának meghatározó szellemisége volt, 1881-ben született és 1956 októberében halt meg, a csodálatos Firenzében. Firenzében élni és meghalni (úgy gondoljuk) önmagában is ajándék, ami ehhez jön, szinte csak ráadás. Élete első szakaszában ,,az olasz avangárd radikális eszméinek harcos képviselője, szubjektív idealizmus, antiklerikalizmus és ateizmus, valamint misztikus nacionalizmus jellemezte" (hogy hivatkozzunk a mindenkori irodalom- és tudománytörténet skatulyáira). Nem csak megérintette, de egyik vezető alakja volt a kibontakozó olasz futurizmusnak, miközben teljes mellszélességgel kiállt hazája háborús erőfeszítései mellett (I. világháború).

A húszas évek fordulóján azonban történt vele valami! A lélek mélyéig hatoló megtérési élmények nyomán visszatért fiatal korának keresztény hitéhez és a katolikus egyházhoz, igaz, az egyház élete végéig erős fenntartással kezelte munkásságát, köztük a Jézus-életrajzok sorában szinte műfajt teremtő Krisztus történeté-t (1921), valamint a Szent Ágoston életéről szóló könyvét is (1929). Mint ahogy a Sátán, a gonosz problémájával foglalkozó műveinek neognoszticizmust képviselő szellemisége is ellentétben állt (szándékai ellenére!) az Egyház hitével és tanításaival.

,,Azt mondták, hogy Iljics Vladimír beteg és fáradt s a legintimebbeken kívül senkit sem fogadhat. Hogy nincs már Moszkvában, hanem egy közeli faluban egy korábbi urasági villában lakik. Pénteken este legyőztem az utolsó akadályokat is és telefonon értesítettek, hogy vasárnapra vár. Leninnek azt mondták, hogy az én tőkém a Nep-et a kezdeti nehézségein keresztülsegítheti, mire ő beleegyezett a látogatásomba."

Papini részletesen leírja a fogadtatást. Lenin feleségét, egy kövér, hallgatag asszonyt, ,,aki úgy nézett rám, mint ahogy az ápolónők szokták az újonnan érkezett beteget mustrálgatni". Lenin egy kis verandán ült, egy tervezetekkel teleszórt asztal mellett. ,,Úgy hatott rám, mint egy halálraítélt, akinek még megengedték, hogy életének utolsó óráit békében elbabrálgassa. Mongol vágású, ismeretes feje olyan volt, mintha régi és száraz sajtból lett volna faragva, aszott és mégis olyan petyhüdt volt. Nyálas ajkai között a koponya balfogsora már kivigyorgott. Hatalmas és csupasz koponyája olyan volt, mint egy barbár építmény, amit valami őskori szörnyeteg homlokcsontjából illesztettek össze. Gyanakvó és fürkésző szemei, mint valami ragadozó madáré, szinte eltűntek véres szempillái mögött. Kezei egy ezüstirónnal babráltak: látszott, hogy nagy és erős kezei vannak, igazi parasztkezek, amelyeknek összeaszottsága azonban már a halál közeledtét jelezte. Sohasem fogom a füleit elfelejteni, amelyek mintha elkopott elefántcsontból lettek volna és messzire kifeszültek, mintha még az örök hallgatás előtt a világ utolsó hangjait akarták volna felfogni."

A társalgás első pillanatai meglehetősen kínosak voltak a látogató számára. Zavarában valamiféle bókkal kezdi, gratulációval a ,,nagy műhöz, melyet ő Oroszországban véghezvitt". A házigazda arca torz, szarkasztikus mosolyba rándul.

,,- De minden készen volt! - kiáltotta Lenin váratlan, majdnem brutális lelkesedéssel. - Minden készen volt, mielőtt még megérkeztünk volna. A külföldiek és az ostobák azt hiszik, hogy itt valami új dolog történt. Ez az elvakult polgárság tévedése. A bolsevikiek nem tettek mást, mint alkalmazták és kifejlesztették a cárok által megkezdett kormányzást, amely egyedül való az orosz népnek. Százmillió barmot nem lehet kormányozni bot, korbács, titkosrendőrség, terror, akasztófa, katonai törvényszék, börtön és kínpad nélkül. Mi csak a társadalmi osztályokat cseréljük ki, amelyek uralmukat erre a rendszerre alapították. Ezek hatvanezer nemes és talán negyvenezer magasabb rangú hivatalnok voltak, alig haladták meg a százezres létszámot. Ezzel szemben ma körülbelül kétmillió proletár és kommunista van. Ez haladás, mégpedig nagy haladás, mert a kiváltságosak száma tízszer olyan nagy, de 98 százaléka a népnek ettől a változástól nem nyert semmit. Egészen bizonyos lehet afelől, hogy ezek semmit sem nyertek, és így is kell annak lennie, én is ezt kívánom, s különben is abszolút kikerülhetetlen."

De hát, dadogja a látogató, de hát, Marx és a haladás? És minden más? Lenin csodálkozva néz rá.

,,- Önnek - folytatta -, aki befolyásos ember és külföldi, mindent meg lehet mondani, úgy sem fog hinni önnek senki. De emlékezzék csak vissza arra, hogy Marx maga a teóriák tisztán eszközszerű és fiktív értékét hirdette. Oroszország és Európa helyzetét tekintve, kénytelen voltam a kommunista ideológiával élni, hogy célomat elérhessem. Más országokban és más időkben valami mással kísérleteztem volna. Marx csupán zsidó burzsuj volt, aki feltornászta magát az angol statisztikákkal és titkos imádója volt az indusztrializmusnak. Semmi érzéke nem volt a barbárságok iránt, azért alig egyharmad ember. Egy sörbe és hegelianizmusba áztatott agy, amelyre csak barátja, Engels fröccsentett egy pár zseniális gondolatot. Az orosz társadalom teljes cáfolata Marx próféciájának. Éppen ott, ahol szinte semmi burzsoázia nem volt, ott győzött a kommunizmus."

És később még hozzáteszi: ,,Az emberek, Góg úr, félénk vadállatok, akiket egy olyan kíméletlen vadnak kell lefékeznie, mint amilyen én vagyok. Minden más fecsegés, irodalom, filozófia vagy hasonló muzsika az ostobák számára. És miként a vadak, a bűnözőkhöz hasonlítanak, minden kormányzás legfőbb ideájának kell lennie, hogy országát egyetlen nagy börtönné alakítsa át. A régi cári virgács a politikai bölcsesség utolsó szava. S ha jól meggondolja, a rabélet a legalkalmasabb az átlagemberek számára, akik ha nem is szabadok, végre is a felelősség veszélyétől és kellemetlenségeitől meg vannak óva és nem tudnak többet rosszat elkövetni. Abban a pillanatban, ahogy egy ember börtönbe kerül, ártatlan életet kénytelen élni. Sőt nincsenek gondolatai és gondjai sem, mert vannak, akik gondolkozzanak és parancsoljanak helyette. Testileg dolgozik, de lelkileg kipiheni magát. És tudja, hogy lesz mit ennie és hol aludnia, akkor is, ha nem dolgozik, akkor is, ha beteg, a nélkül, ami a szabad embert gyötri mindennapi kenyerének és éjszakai fekvőhelyének megszerzésében. Az én álmom az, hogy Oroszországot egy mérhetetlen nagy börtönné alakítsam át, és ne képzelje, hogy ezt egoizmusból mondom, mert e mellett a rendszer mellett a legnagyobb rabszolgák és áldozatok éppen a vezetők és a börtönőrök."

Lenin azt is elmagyarázza vendégének, hogy a bolsevizmus háromszoros háborút jelent: ,,a tudományosan képzett barbárok háborúját a rothadt intellektuelek ellen, Kelet háborúját Nyugat ellen, és a város háborúját a vidék ellen. És ebben a háborúban a fegyverek megválasztásánál nem leszünk kényesek. Az egyén olyan valami, amit el kell nyomni, olyan találmány, amit azok a naplopó görögök és germán fantaszták találtak ki. Aki ellenáll, azt kivágjuk, mint egy rosszindulatú kelést. A vér a legjobb trágya, amit a természet szolgáltat nekünk."

A vér a legjobb trágya... A kommunizmus oroszországi történetében százmilliója halottja egyértelműen bizonyítja ezt.

,,- De nehogy azt higgye, hogy kegyetlen vagyok - nyugtatja meg látogatóját a világ proletáriátusának atyja. - Unom már mindezeket az agyonlövéseket és akasztásokat, amiket az én rendeletemre visznek végbe. Gyűlölöm az áldozatokat, különösen, mert arra kényszerítenek, hogy legyilkoljam őket, de nem tehetek másként! Szinte epedek az után, hogy egy mintabörtönnek, egy békés, jól szervezett fogháznak legyek az igazgatója. De mint minden börtönben, úgy itt is vannak nyugtalan és engedetlen elemek, akik bután a régi ideológiák és gyilkos mitológiák után vágyakoznak. Ezeket mind ki kell irtani! Nem engedhetem meg, hogy néhány ezer beteg ember milliók jövendő boldogságát veszélyeztesse. És mindent összefoglalva, a régi érvágás nem volt rossz kúra. Van abban valami kéjes érzés, hogy az ember úrnak érzi magát élet és halál fölött. Mióta az öreg Istent meggyilkolták - hogy Franciaországban vagy Németországban-e, már nem tudom -, bizonyos elégtételt érez az ember. Ha úgy tetszik, én olyan helyi félisten vagyok, aki Ázsia és Európa között telepedett le, de néhány szeszélyt elvégre is megengedhetek magamnak. Vannak gyönyörök, melyeknek titka a pogányság összeomlása után eltűnt. Az emberáldozatokban volt valami jó: mély szimbólum, fennkölt tüntetés és üdvös ünnepek voltak. A hívők himnuszai helyett a bebörtönözöttek és a haldoklók ordításait hallom felém özönleni, és biztosítom, hogy ezt a szimfóniát nem cserélném el Beethoven kilencedik szimfóniájával. Ez a közelgő boldogságot hirdető himnusz!"

(,,A Sátán akkor a legravaszabb, amikor azt állítja magáról, hogy nincs." Mint említettük: Papinit élete utolsó évtizedeiben majd a Gonosz szerepe foglalkoztatja leginkább.)

http://www.gondola.hu/cikkek/52332
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
IWIW a nyilvántartások dzsimbo
  2007-01-20 16:15:45, szombat
 
  IWIW a nyilvántartások dzsimboradzója

Úgy szeretnék én is iwiw-tag lenni!

Ma, nagyrészt a magyar nyelvterületről tagjai a játéknak. Ismerősöket, barátokat megtalálni, velük kapcsolatot tartani, új ismerettségekre szert tenni, mindezt úgy, hogy a lehető legtöbbet el kell árulnom magamról. Kérdések tömkelege, a legapróbb részletekig. Természetesen az idegenek számára nem látható adatokkal együtt, amelyek a lehető legalaposabb elérhetőségeket is taglalják. Pontos cím, telefonszámok, Email címek, esetleg honlapok. Skype, MMS, MNS, minden ami belefér. A napi program, barátok. Azok természetesen a saját adataikkal.

Alakulnak a barátságok, fotók ezrei kerülnek fel humorizáló megjegyzésekkel. Nem ritka ma már a hétévestől a nyolcvan évesekig az ország szinte teljes, a netthez valamit is értő lakossága. Meghívót is egyre egyszerűbb igényelni, had legyen minél több, ne maradjon le senki. Ma már nincs szerverprobléma, minden megy mint a karikacsapás. Felnőtt az iwiw. Hallottuk, hogy két, barátaikat kereső fiatal srác fejlesztette ki a rendszert, amit pár éve eladtak. Valaki megvette. Azóta hatalmas inveszticiók által szuper szervereken gördül a szimplán emberbaráti kapcsolatteremtő, mindenki nagy örömére.

De ki is az üzemeltető? Valóban egy befektetésre vágyó, de nevét elhallgató üzletember? Nem. Az ilyen emberek nem szerénykednek, hanem kiállnak a nyilvánosság elé, hogy íme, itt vagyok, én vagyok az iwiw, örüljetek nekem, zengjetek rólam ódákat, szeressetek!

Nem. Az üzemeltetőnek véleménye van. Kegyetlen, eltipor minden jobbos véleményt. Elűz, de nem kiűz. Csitít, fegyelmez, megbüntet. És a tagságra vágyók ezt elviselik. Bűnösnek érzik magukat és hibájukat próbálják kijavítani. Nem szabad fórumba, üzenőfalra rosszat írni, mert fenyítés jár érte. Jobb csendben maradni.

Újabb és újabb kérdések jönnek, utalások és kényszer a fotók cserélésére. Játék?

Az IWIW az egyik legveszélyesebb internettes portál, ami létezik. A szolgáltató állítólag nem más, mint a Nemzetbiztonsági Hivatal. A program nem más mint egy nyilvántartás. A legjobb fotók, amik az azonosítást megkönnyítik, pontos elérhetőség, iskolák, ismerősök, barátok. Ha kell keresni valakit, hát mindenhol megtalálják. Nincs menekvés. A rendőrségi nyilvántartással szemben ez folyamatosan újítódik. Ahogy egy változás történik az iwiw-es életében, máris korrigálja azt az adattárában. Szokásait leírja a fórumokban, politikai nézetei megjelennek itt is, ott is.

És óhatatlanul is feljelent. "Azt hallottam...-tól, hogy... ", azt mondta x, stb. A kicsikart feljelentések kezdősorai, itt önként megjelennek.

Egy teljes apparátus foglalkzik folyamatosan az IWIW-el. Mondhatjuk őket moderátoroknak, topiknyitóknak, üzengetőknek, rendszergazdáknak. Ők mindent látnak, mindent hallanak, és mindent jegyeznek ebből kifolyólag mindent továbbítanak, ami továbbításra alkalmas. Onnantól különösen figyelnek, aztán egyszer lecsapnak.

Egy demokráciában is veszélyes ilyen szinten kiadni magunkat, hát még egy dikatúrában!

Emberjogi szempontból kiindulva, a legalantasabb, legundorítóbb becsapás áldozata az összes őszinte iwiwes.

RISS! - HUman Rights
 
 
1 komment , kategória:  Általános  
Alkotmányozás, felsőház, parla
  2007-01-20 16:07:12, szombat
 
 
Alkotmányozás, felsőház, parlamentáris köztársaság
Az Országos Civil Fórum második közjogi vitaestje

A vitaestet vezető Lányi András szerint az október 23-án történteknek
politikai-alkotmányos válságot kellett volna okozniuk, s hogy nem okoztak,
az azt jelzi, hogy nem állnak rendelkezésre azok az eszközök, amelyek az
állampolgárokat a hatalom túlkapásaitól megvédenék.
Az alapvető cél, hogy a mai demokrácia-deficites állapotból közelebb
kerüljünk a jogállamhoz.

Nem az az érdeke a civileknek, hogy több jogot kapjanak, s ezzel
megkettőzzék és korporatív irányba tolják
el az intézményrendszert, hanem úgy kell alakítani a képviseleti rendszert,
hogy valóban a népakaratot képviseljék.
Az előző vitaest alapján készített összefoglaló és javaslatok preambulumát
Egedy Gergely ismertette.

A demokráciadeficit és a súlyos legitimációs válság azért alakulhatott ki,
mert a negyven éves diktatúra felszámolta a civil társadalmat, ráadásul a
rendszerváltás a társadalom feje fölött zajlott: a régi pártelit megegyezett
az ellenzéki elittel.

A régió legtöbb országában a társadalom a magyarországinál nagyobb mértékben
tudott bekapcsolódni az átalakulás folyamatába.

A politika ma (is) túlsúlyos, minden társadalmi alrendszer életébe beleszól,
abba is, ahol nem volna semmi keresnivalója. A politika dominanciája az
elmúlt években még erősödött is.

Ahogy már Otrogorsky megállapította, a pártok beékelődtek a társadalom és a
választott testületek közé, s oligarchia Robert Michels által felállított
vastörvénye szerint a pártokon belül az irányítás egy szűk belső mag kezébe
került.

Emiatt már nem csupán a társadalomnak, de a párttagoknak sincs beleszólásuk
a döntésekbe.

Ezek után illuzórikus, hogy a demokrácia az elméletileg elvárt módon
működjön.
A pártoknak nem érdekük a civil szféra feléledése.
A választópolgár virtuális valóságban él, nehéz szuverén és megalapozott
döntést hoznia.

A megoldás: úgy kell alakítani a demokrácia intézményrendszerét, hogy a civi
l kontroll nagyobb szerepet kapjon.

A közjogi javaslatokat ismertető Szentpéteri Nagy Richárd szerint a hatályos
alkotmány rosszul megírt és rossz szerkezetű, ezért újra volna szükség.
Lányi szerint egy új társadalmi szerződés pillanata lehetne az új Alkotmány
elfogadása, ill. az arról tartott népszavazás.

Az Alkotmányt a parlament alkotja, de kérdés, ki szövegezze?

A kormányt előterjesztőként nem lehet kihagyni, de jöjjön létre a
normaszöveg írására egy közjogi kerekasztal.

Samu Mihály felhívta a figyelmet, hogy az alkotmányozás alanya nem a pártok,
hanem a nép, formája pedig alkotmányozó nemzetgyűlés lehet.
A rendszerváltáskor azonban a pártok a társadalom feje felett elvetették a
népi alkotmányozást.

Bibó szerint el kell különíteni az alkotmányozást és a törvényhozást
(az első adja meg a feladatot a másodiknak),
a törvényhozást pedig a bírósághoz hasonló függetlenséggel el kell
különíteni a végrehajtástól.

A második kamara fontos kontrollt gyakorol.

A hivatásrendi szervezeteknek lehetővé teszi a beleszólást az ország
ügyeinek intézésébe.

Kamarák, területi önkormányzatok, vagyis a helyi és szakmai autonómiák,
önkormányzatok képviselnék magukat. Ez a közvetlen demokrácia fejlődését is
szolgálná.
Egy alkotmányozó nemzetgyűlés spontán módon szokott összeülni,
de elképzelhető, hogy az elnök hívja össze az alkotmányozó grémiumot.

Szentpéteri arra figyelmeztetett, hogy a részleteken mindig elcsúszhatunk.

Kiből áll az alkotmányozó nemzetgyűlés, ki legyen a második kamarában?
Ritka helyzet, hogy a parlament (ráadásul egykamarás) alkotmányoz.
Samu szerint ez olyan, mintha a játékosok maguk határoznák meg a szabályokat
és azt is,
ki vehet részt a játékban. Szentpéteri szerint azonban a hatályos az
Alkotmány így rendelkezik.
(Egy hozzászóló szerint a Parlament - alkotmánymódosítással - átruházhatja e
jogát.)

Az alkotmányozó nemzetgyűlés és a közjogi kerekasztal kompromisszuma lehetne
a parlamenti szentesítést megelőző népszavazás.
Olyan szöveget kell kidolgozni, amely e népszavazáson nagy arányú támogatást
nyerne.
Lányi kompromisszumként azt javasolta, hogy az alkotmányozó nemzetgyűlést
egy alkotmányozó kerekasztal helyettesíthetné, amelynek munkájába kétes
legitimitású, de mondanivalóval rendelkező civil szervezetek is
bekapcsolódhatnak.

Az itt elkészített szöveget, átadják a parlamentnek elfogadásra.
Samu szerint jó kompromisszum lehet, ha a parlament másokat, civileket is
bevon a döntésbe.

Egy hozzászóló szerint összegződjék a 3200 önkormányzat véleménye.
Mások szerint az önkormányzatok sok kis pártparlamentként működnek.

Lányi szerint a lényeg a vitafolyamat, ami nyomást is gyakorol a
parlamentre, olyan mozgalommá szélesedve, amivel szemben a politika nem tud
fellépni.

Pelle János figyelmeztetett, hogy a politika minden olyan kezdeményezést
kétségbe von, sőt lejárat, ami a befolyását veszélyezteti; médiakereszttűzbe
kerül, nehéz végigvinni.

Szentpéteri emlékeztetett, hogy az amerikai alkotmány ugyan úgy kezdődik,
hogy
"mi, az Egyesült Államok népe", de a népet ott sem kérdezte meg senki.

Néhány okos ember készítette, nem tudták, otthon mit fognak szólni hozzá,
nem tudták,
mely államok fogják ratifikálni.

Ma idehaza bárki írhat alkotmányszöveget.

Egy hozzászóló rámutatott, hogy Szili Katalin sem ismeri az igazságügyi
minisztérium alkotmánytervét.

Lányi szerint a civil fórum ellenben teljes nyilvánossággal dolgozik, és nem
akar viszonyulni Petrétei szövegéhez.

Szentpéteri nem támogatja a köztársasági elnök törvénykezdeményezési jogát,
de egyszer esetleg élhetne vele, amikor beterjeszti a civil
alkotmánytervezetet.

Szentpéteri szerint egy második kamara másféle reprezentációt biztosít, a
területi és/vagy korporatív elvet, emellett javasolja a szenioritás elvének
érvényesülését is.
A felsőház (amit ő Országtanácsnak nevezne) másik funkciója, hogy lassítja,
megfontoltabbá teszi a törvényhozást.

Lányi javasolta, hogy ne a parlamenti, hanem a két évvel eltolandó
önkormányzati vagy az uniós választásokkal egy időben válasszák meg a
felsőházat.
Így már az eltérő politikai összetétel önmagában is konszenzuskényszerbe
hozza a pártokat.
Emellett erős regionális elv érvényesüljön.
Szentpéteri szerint a második kamara csak törvényhozó legyen, ne vegyen
részt a kormány ellenőrzésében.

A választási időpontnak nem kell feltétlenül a ciklus közepén lennie.

Nem természetes és magától értetődő a ciklusok kitöltése, csak nálunk.

Erre nem kell feltétlenül büszkének lennünk.
Javasolja, hogy a parlament váljon valóban feloszlathatóvá
(az európai országok többségében ezt az elnök megteheti, esetleg
miniszterelnöki ellenjegyzéssel).
Legyen ötéves a felsőházi ciklus, mint az Európai Parlamenté és a majdani
régiós választásoké.

Samu szerint ma a törvényalkotó de facto a kormány, sőt az alkotmány szerint
még törvényalkotási tervet is kell készítenie.

Lényeges volna, hogy a törvényhozás ne kövesse a napi politikai eseményeket,
ezeket a kormány és az önkormányzatok hatáskörébe lehetne utalni.

Szentpéteri szerint egész Európában a kormányok verik át a parlamenten
törvényjavaslataikat.

Az EP nem is parlament, hiszen képviselőinek törvénykezdeményezési joga
nincs, és semmilyen
kormányt nem ellenőriznek.
Inkább egy prezidenciális rendszertörvényhozására emlékeztet, semmint
parlamentre.

Egedy szellemesnek, találónak tartja az Országtanács elnevezést.
Úgy ítéli meg, hogy kompromisszumra van szükség a területi és korporatív elv
között.
Ha csak területi elv lenne, a felsőházat is a pártok uralnák, így súlyos
sérelmet szenvedne az az elvárás, hogy más reprezentációs elv érvényesüljön.
Ám irgalmatlanul nehéz meghatározni a korporatív reprezentáció elveit,
konkrétumait.

Samu szerint az egyházaknak is részt kell adni.

Egy hozzászóló figyelmeztetett a delegálás jogi problémáira
(Sólyom László visszaküldte az OÉT törvényt, hogy közhatalmat csak
választott testület gyakorolhat.)
A delegálás az aszimetrikus konglomerátumot hozna létre.
Lányi szerint a delegálás felelőssége az elnökre ruházható.

Szentpéteri javaslatai a parlamentarizálódás és regionalizálódás felé
mozdítanák el a közjogi rendszert.
Az elnöki hivatallal kapcsolatos közjogi hagyományaink, szokásaink
megfelelnek az európai szokásoknak.
A kormányformát le kellene tisztítani, hogy tisztán parlamentáris legyen.
Az elnöktől a törvénykezdeményezés mellett el kell vonni a
népszavazás-kezdeményezés és a felszólalás jogát is - ezeket úgyis ritkán
gyakorolja.
Egy seregnyi jogkört átadva neki, erősíteni kell ellenben a kinevezési
jogát, és meg kell kapnia a parlament feloszlatásának jogát is.
A miniszterelnököt is ő nevezze ki (ma a parlament választja).

Európában az elnök nem javasol (mint nálunk, amikor az elnöknek nem kis
presztízsveszteséget okozva nem szavazzák meg a legfőbb ügyészt), hanem
legfeljebb javasolnak neki, s ő kinevez.

Lányi szerint ne minden kinevezés függjön a kormányfőtől és a parlamenti
többségtől,
mert így nincs ellensúlya a végrehajtó hatalomnak.

Egyes közjogi méltóságok ne a pártoknak, hanem önmaguknak, személyes és
szakmai önbecsülésüknek tartozzanak felelősséggel.

Szentpéteri szerint az elnökválasztás módja nem maradhat a mostani, hogy egy
kamara a harmadik fordulóban egyszerű többséggel megválaszthatja.
(Sőt még arról is szó volt, hogy határozatképességre sincs szükség.)

Csoda, hogy még működünk, valójában közjogi bombán ülünk.

Közvetlen választás akkor indokolt, ha az elnök nagy hatalmat gyakorol.

Parlamenti rendszerben azonban nincs szükség rá, hogy víziói legyenek az
elnöknek,
amit meg akarna valósítani; a lehető legsemlegesebbnek kell lennie.

Az elnök semmit sem tud megvalósítani, így nincs értelme az ígéreteknek és a
közvetlen választásnak, amin egyébként amúgy is pártjelöltek lennének, és
nagy kampány, nagy plakátok.

Lányi szerint minden közvetlen választás azoknak kedvez, akinek több pénzük
van médiát vásárolni
(ld. Demszky esetét).

Szentpéteri szerint az elnökválasztó testület a két kamarából, a kormány nem
képviselő tagjaiból, és a bírói hatalmat egy más összetételben megjelenítő
Országos Igazságszolgáltatási Tanácsból álljon. Egy jelöltből válasszanak,
de csak egy ciklusra.
Az elnök jelölhesse ki az utódját.
Samu javasolta, hogy az alkotmány a gazdasági, kulturális és szociális
viszonyokkal is foglalkozzon.
Kardos Gábor (Magyar Tehetségbank) szerint a munkavállalók képviseletét is
meg kell fontolni.

Javasolta a visszahívhatóság bevezetését, mert a globális elitek
felvásárolják a négy liberális pártot
és elgyalulják a civil szférát.

Egy hozzászóló szerint a parlament azért működik rosszul, mert a képviselők
nem választóiknak tartoznak elszámolással, hanem pártelnökeiknek.

Lányi úgy véli, ha a civil szervezetek hatalmat kapnak, azokat vásárolja fel
ugyanaz az elit.

Sipos József szerint a történelem során az alkotmányozást általában
társadalmi küzdelmek előzték meg;
nálunk a társadalmi küzdelmek le vannak fojtva, nem mentek végbe.

Az értelmiségiek maguk sem tudják megfogalmazni, akarjuk-e az oligarchikus
kapitalizmust demokratizálni?

Szentpéteri szerint elmulasztottuk a szakrális tekintéllyel való
rendszerváltó alkotmányozást,
marad a kerekasztal, a mérnöki munka, így is lehet jó eredményt elérni.
Svájcban negyven évig tartott az alkotmányozás.

Forrás: ttfk/Heti Ökopol

Krómer István 2007. január 18. 22:11
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Mindenki fizeti az egységes in
  2007-01-20 12:39:00, szombat
 
  Mindenki fizeti az egységes ingatlanadót jövőre?
2007. január 20. 4:13 Szajlai Csaba - Magyar Nemzet

Törvény készül az egységes ingatlanadó bevezetéséről - áll a kormány idei első féléves jogalkotási programjában, amely a Magyar Közlöny legújabb számában jelent meg. Ismert, a témában korábban Gyurcsány Ferenc miniszterelnök azt mondta: 2008-tól életbe lép a nagy értékű ingatlanok adója. Ám az egyelőre nem dőlt el, hogy hol húzza meg a kormány az értékhatárt, amely fölött adót kellene fizetni - fűzte hozzá.

Ugyanakkor értesüléseink szerint minden ingatlant megadóztat az állam 2008-tól. Legalábbis ez derül ki a birtokunkba került egyik pénzügyminisztériumi tervezetből. Az új közteher már 15 millió forintos lakás esetében is évi 30 ezer forintot tesz ki, alsó határ pedig nincs - tehát minden tulajdonos fizetni fog. A magasabb sávokban másfél százalékig is nőhet az adóteher.

Szakértők szerint nem kérdés, hogy komoly viták várhatók az ingatlanértékek meghatározása körül is, a kormány ugyanis a luxusadó bevezetésekor használt, vitatott módszereket vetné be. Ide tartozik még az is, hogy az új szabályozással megszűnne a legnagyobb értékű ingatlanokra a múlt évtől kivetett luxusadó, ami a befolyó bevételeket tekintve nem váltotta be a Gyurcsány-kabinet reményeit.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Jó tanító is holtig tanul
  2007-01-20 12:19:34, szombat
 
  Lovas István - Sajtófigyelő
2007-01-16. 20:48:28

VOA voanews.com

Az Amerika Hangja rádióállomás Stefan Bos, Budapesten élő holland újságíró, a BosNewsLife tulajdonosának tudósítását ismerteti, amely szerint Bogyay Katalin, a Kulturális Minisztérium nemzetközi ügyekért felelős államtitkára küldöttsége Jeruzsálemben a Jad Vasem Holokauszt Intézettel különmegállapodást
hosszabbított meg.

Az amerikai kormány felügyelte rádiónak Bogyay azt nyilatkozta, hogy erre azért volt szükség,
mert a tanároknak meg kell tanulniuk, miként tanítsák a holokausztot.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 9 
2006.12 2007. Január 2007.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 198 db bejegyzés
e év: 6477 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 530
  • e Hét: 2790
  • e Hónap: 19583
  • e Év: 152500
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.