Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
Gyorshír!
  2007-06-25 23:50:30, hétfő
 
  Gyorshír! A kórházi napidíjat is átengedte az OVB
2007. június 25. 19:48


A testület korábban már elutasította a kérdés hitelesítését


Hitelesítette a Fidesz és a KDNP kórházi napidíjra vonatkozó népszavazási
kezdeményezésének aláírásgyujto ívét az Országos Választási Bizottság (OVB)
hétfoi ülésén.
A teestület úgy döntött, lehet népszavazást tartani a képzési
hozzájárulásrólés a vizitdíjról is.
A kezdeményezések aláírásgyujto ívének hitelesítését a testület korábban
elutasította, ám az Alkotmánybíróság (Ab) úgy döntött, hogy a vizitdíj és a
kórház napidíj, valamint a képzési hozzájárulásra vonatkozó kérdés
népszavazásra bocsátható.

hirado.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
InfoRádió Rendkívüli híradás..
  2007-06-25 23:42:32, hétfő
 
  InfoRádió RENDKÍVÜLI HÍRADÁS
OVB: lehet népszavazás a vizitdíjról
Hitelesítette az Országos Választási Bizottság a Fidesz és a KDNP vizitdíjra
vonatkozó népszavazási kezdeményezésének aláírásgyujto íveit.

Teljes cikk: http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-131667
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A nagy nyugdíjbuli
  2007-06-25 23:37:37, hétfő
 
  A nagy nyugdíjbuli

vasárnap, 2007. június 24. Michnai Attila

Hatalmas átverés eredménye látszik kibontakozni a nagy tömegeknek kötelezové
tett
magánnyugdíjpénztári tagsággal kapcsolatban, mégpedig anélkül, hogy valaki
is
komolyabban felemelné a szavát.

Michnai Attila írása a Heti Válaszban

Saját felmérés szerint tíz magánnyugdíjpénztár tagból olyan tizenegynek
fogalma
sincs a tagságból eredo kockázatokról, a majdan eloálló választási
lehetoségekrol,
illetve az egyeseknek még ideig-óráig nyitva lévo kilépés jogáról. "Megkapom
az
egészet, akár egyösszegben is ha nyugdíjba megyek, és ha én nem, akkor az
örökösöm"
dereng valami legtöbbjüknek, a sokféle fontosság közül a majd tíz évvel
ezelott
buzgón téríto-beszervezo ügynökök által mondottakból.

Magyarországon még mindig, évrol-évre tarolnak a bankok, biztosítók, más
pénzügyi
vállalkozások profitjuk növelése tekintetében, miközben az általános
pénzügyi
kultúra szintjét a boldogabb tájakon idojóslásra alkalmazott béka, annak is
a hátsó
fele jelzi. Ha valaki e két tény között netán nem látná meg elsore a
közvetlen
összefüggést, talán felnyitja a szemét, ha belelapoz az elmúlt tizenhét év
pénzügyi
bunesetlajstromába, ahol pitiánerebbnél pitiánerebb trükkökkel tudtak
tömegeket a
vagyonkájukból kiforgatni hozzáérto, -értegeto szélhámosok.

Abban az országban, ahol például a pénzügyi alapfogalom, a diszkont hallatán
a
többségnek egy szakadt, sarki garázsbolt képe ugrik be elsonek, ott
legalábbis
sportszerutlen a fejlettebb világhoz hasonló feltételekkel rászabadítani e
harácsvilágot a népre. Mintha valaki gépfegyverrel kapna vadászati engedélyt
az
állatkertbe.

Illetékeseink csak lassan ébredeznek, szigorítják a különféle ügyfélvédo
szabályokat, osztogatnak - a haszonhoz képest röhejesnek látszó -
bírságokat.
Miközben a jónép meg a saját kárán tanul, már ha egyáltalán valamit is
tanul. A
tapasztalatok szerint ugyanis a rizikós vállalkozások, netán szélhámosságok
károsultjai hajlamosak a tanulságok levonása nélkül átlépni bukásuk
szükségszerusége fölött, s újabb hasonló kalamajkákba belemászni.

Ezért azután hiába dúl az országos oktatási reform, továbbra is milliók
válnak a
pénzvilág martalékává a minimális szakismeret híján. Nem is középiskolás, de
bár
csak óvodás fokon ha terjedne valami a pénzügyi kultúrából, másként
alakulhatna
sokak sorsa éppúgy, miként a mindenható pénzvilágé is. És talán éppen itt a
bökkeno, hiszen az állam képviseloi ma is eronek erejével próbálják a
pénzpiacra
kilökdösni polgáraikat, legújabban éppen az üzleti alapú egészségbiztosítás
létrehozását eroltetve. Abban az országban, amelyben éppen egy hatalmas
átverés
eredménye látszik kibontakozni a nagy tömegeknek kötelezové tett
magánnyugdíjpénztári tagsággal kapcsolatban, mégpedig anélkül, hogy valaki
is
komolyabban felemelné a szavát.

A jelek tudniillik arra utalnak, hogy a liberális csodaszer, a verseny,
mintha nem
muködne, vagy éppen az ígérttel ellentétes elojelu eredményt hozná a
magánnyugdíjpénztárak esetében. Az állami segédlettel létrehozott szabad
piaci
intézmények ugyanis mintha az eredménytelenség fokának mértékével
versenyeznének
egymással, miközben egyre bizonyosabbnak látszik, hogy a
kényszerrel-rábeszéléssel
toborzott tagság rosszabbul jár, mintha az állami nyugdíjrendszerben maradt,
maradhatott volna.

Ezalatt szép csendben közeleg az a nap, a belépéstol számított 120. hónap
utolsó
napja, amikor az éppen nyugdíjba vonuló még visszakozhat, és választhatja az
állami
nyugdíjat. (A törvény egyébként 2012. december 31-ékében egy végso dátumot
is
megjelölt a kilépésre). Az illetékesek pedig majd kötelességük szerint
minden
bizonnyal fel fogják ajánlani valamennyi nyugdíjba vonuló érintettnek a
választási
lehetoséget az egyösszegu megváltás, a sima életjáradék, az elején
határozott
idotartamos életjáradék, a végén határozott idotartamos életjáradék, illetve
a több
életre szóló életjáradék, netán a tébé-rendszerbe történo visszalépés
módozata között.

Hogy e fogalmak pontosan mit takarnak, s ki melyiket választva jár éppen a
legjobban, arra használható választ legfeljebb egy komoly jóstehetséggel is
megáldott, gyakorlott biztosítási matematikus tudna adni és nem egy
frisskeletu
(kis-)nyugdíjas. Ezért a szépkor felé közeledok figyelem, haladjunk
sorjában, tehát
diszkontálni a pénzügyesek nyelvén annyit tesz, mint egy jövobeni pénzösszeg
jelen
értékét kiszámítani a köztes idotartam és egy adott kamatláb mellett.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Tüntetők mennek az OVB székház
  2007-06-25 16:19:45, hétfő
 
  Tüntetok mennek az OVB székháza elé
2007. június 25. 12:53


MNO
Több civil szervezet is tüntetni fog ma délután az Országos Választási
Bizottság székháza elott. A szervezok a demonstrációval támogatni szeretnék
a Fidesz népszavazási kezdeményezését.

A tüntetok 17 órakor találkoznak az Országos Választási Bizottság
székháza elott, mert támogatni akarják a FIDESZ Magyar Polgári Szövetségnek
a jogállamiságért, alkotmányos jogainkért folytatott küzdelmét.

A résztvevok – többek között a Magyar Nemzeti Bizottmány 2006, a Friss
Levegot Polgári Kör – szerint ugyanis az elmúlt években a Gyurcsány-kormány
fedoszervezeteként muködo OVB, élén posztkommunista elnökével, és az
elnökhöz hasonlóan tudathasadásban szenvedo elnökhelyettesével, sorozatban
hozták és hozzák mind az Alkotmány, mind a választási eljárásról szóló
törvény szellemével és betujével szembeni törvénysérto rendeleteiket.
Szerintük mára az Országos Választási Bizottság a volt proletárdiktatúra
híveinek és egy hazudozó kormány fedoszervének a gyujtohelyévé silányult.

A civilek a demonstrációval nyomatékot kívánnak adni annak a jogos,
törvényes követelésnek, hogy az Országos Választási Bizottság magára nézve
is kötelezo érvényu és végrehajtandó döntésnek tekintse a Magyar Köztársaság
Alkotmánybíróságának 2007. június 5-én hozott jogeros döntését

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Wass Albert és az ördögök
  2007-06-25 16:13:53, hétfő
 
  Wass Albert és az ördögök

Valakik annyira szeretik Erdélyt, hogy Erdély könyvkiadóját, a marosvásárhelyi Mentort tönkre akarják tenni. Ugyanezek Wass Albertet még poraiban is meggyalázzák. Vigyázzatok, magyarok: a báránybőrbe bújt farkasoknak ne higgyetek!



A napokban (december közepén — sz. m.) minden érdekelt könyvkereskedelmi vállalat vezetője levelet kapott, melyben nyíltan felszólították őket a Mentor Kiadó és partnere, a Lap-les Kft. elleni bojkottra. A szerzők hamis indoklással magyarázták zsaroló szándékukat. Egy velejéig romlott elme ténykedésére vall a levél felhívása: Wass Albert aláírása hamisítvány, ezért minden más könyvkiadás jogtalan, kivéve a Krátert, és ezt e nemes szívű üzletemberek már bíróságra is terjesztették. Kedves Erdélyiek és mindazok, akik szeretik Wass Albert írót: ebből ti magatok vonjátok le a tanulságot! Íme a levélrészlet:
Tisztelt Könyvkereskedési Vezető!... Kb. két héttel ezelőtt kaptuk meg egy elismert írásszakértő és egy bejegyzett grafológus szakértő véleményét arról, hogy nem Wass Albert írta alá azt a szerződést, amelyben az író könyvei kiadási jogát átruházná az amerikai Czegei Wass Alapítványra. Köztudott, hogy az író halála után ez a floridai Wass Alapítvány a kiadás jogát továbbadta a Mentor Kiadónak. Így a Mentor Kiadó szerződése hamis okiratnak tekintendő... A hamis aláírás fölfedezése után a Kráter Kiadó és Szász Lóránt egyetemlegesen perújrafelvételt kezdeményezett a Mentor Kiadó kiadási jogát illetően is... Kérem, döntse el, hogy az ön kereskedésének ezek ismeretében a továbbiakban is szándékában áll-e a Mentor-könyvek terjesztése. A Kráter Kiadó ezzel a manipulációval több millió forintos kárt szenvedhet. Az ön, illetve cége által megvalósított kereskedelmi haszon pedig fizetési kötelezettséget von maga után a jogsértésre vonatkozó bírósági ítélet után. A Kráter Műhely Egyesület és Kiadónál Wass Albert könyvei továbbra is kaphatók, és jogtisztán vannak jelen a magyar könyvpiacon. Pomáz, 2004. november 16. Turcsány Péter elnök és Szutor Ágnes gazdasági vezető
Csak egy nagy bökkenő van. Mrs. Louise Williams Astor népszerű városi tisztségviselője, Florida állam közjegyzője még ma is jól emlékszik a napra, amikor az idős író, Wass Albert előtte hitelesen aláírta az érvényes okiratot, melyet a Washingtoni Nemzeti Szerzői Jogvédő Hivatal érvényesített 1997 augusztusában. A teremben jelen volt az ismert Mrs. Willamson kívül egy másik városi elöljáró, aki az írót jól ismerte, továbbá az író fia, Czegei Wass Géza és menye, Czegei Wass (sz. Kutasi) Zsuzsanna. Szó sincs arról, hogy Wass Albert helyett bárki más írta volna alá azt a szerződést. A család tulajdonában fennmaradt egy hangszalagon az író üzenete, melyben kifejezi vágyát és végakaratát, hogy a fiai által létrehozott Czegei Wass Alapítvány javára aláírja a visszavonhatatlan és kizárólagos szerzői és kiadói jogot. A családnak sokat emlegette, hogy ha fiai nem vállalták volna a könyvei kiadását, akkor a szerzői jogot a Ligonier-i Református Bethlen Otthonra hagyta volna. (Más szóba sem jött!) Örömére mégis fiaira ruházhatta életművének kiadási és terjesztési jogát. Ez tény, nem vita kérdése.
Kár, hogy nem érdeklődött az igazság iránt a buzgó Wass Albert-kutató, Turcsány Péter és az írót az éhezés elől megmentő Szász Lóránt. Megspórolhatták volna a bírósági költséget és azt az erkölcsi kárt, amelyet máris okoztak. Kérjük, hogy minden magyar honfitársunk terjessze ezt a hírt, és adja tovább ezt az üzenetet az érintett könyvkereskedési vezetőknek: nem hamisítvány sem az az okirat, melyet Wass Albert író a kézjegyével ellátott 1997-ben, sem a Czegei Wass Alapítvány szerződése a marosvásárhelyi Mentor Kiadóval.
Kérjük, hogy Wass Albert emlékét tartsák tiszteletben még azok is, akik könyvei kiadásának hasznából élnek.
Tisztelettel:
Czegei Wass Vid, Huba, Miklós, Géza és Endre,
és aki ezt továbbította: Lukácsi Éva lelkipásztor, Miami
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Megírtam Tiborca történetét...
  2007-06-25 15:09:00, hétfő
 
  Megírtam TIBORCA történetét és megkaptam az első figyelmeztetést...

(TIBORCA története: http://furaila.blog.xfree.hu család rovat, 2007-01-02 -től 2007-03-22 -ig.)

Kétségbe vagyok miatta esve, mert még mindig nem értik az emberek, hogy miért ápoltam a szüleimet, vagyis, akiket annak hittem!

Pedig, akitől kaptam, ő a "magunkfajtánk" közül való, aki átérzi a HAZA mostani helyzetének tragikusságát...

Kétségbe vagyok esve, mert ha őt nem tudom meggyőzni, akkor hogyan győzzek meg bárkit is arról, hogy a HAZA nem egy (szétszaggatott) földrajzi terület csupán, hanem a benne élő emberek is benne foglaltatnak.

Méghozzá az olyan nehéz sorsúak is, mint az állítólaogs szüleim és kortársaik voltak.

Vagy, vegyük az édesapámat, aki azért nem vehette feleségül a velem áldott állapotban lévő édesanyámat, mert elhurcolták valamelyik büntető-átnevelő táborba...

A szüleim korosztályát megfosztották nemzeti identitásától, mert 1957-től csak járomba hajtott fejjel lehetett túlélni azt az időszakot.
Nem az ő hibájuk, h. azt a "járomot" olyan sokáig ki sem vehették a nyakukból, hogy belnőtt a húsukba!

De, mégiscsak nekik köszönhető, h. a maradék kis Magyarország még mindig létezik Európa szívében.
Nem lenne szabad megvetni őket, mert mégiscsak fölépítették romjaiból a közös HAZÁNKAT!
Dolgoztak nyolc órát a kötelezőben, hogy eltartsák a párt-kisz-szakszervezeti titkárokat függetlenített apparátusaikat. Aztán nyolc órát a fusiban, vagy a GMK-ban, a háztájiban!!!
És: bizony, továbbadták az ÉLET lángját is!

Sajnos, nem tudták megakadályozni, hogy elszakítsák (kulturális, identitás) gyökereinket.

Ezért aztán az 1945 után születettek olyanokká váltak, mint a vágott virág, amelyik a szociálista (alkoholdús) tápoldaton "virult" egy rövid ideig, majd gyorsan elhervadt,
elszáradt.

Velük teltek meg 1990 után a temetők! Nem ezt érdemelték!!!

Az én regényem rekviem egy nemzedékért, a vágott-virág-rövid életűekért!!!

Ezért, arra kérek minden- a HAZA sorsáért aggódót, gondoljon ezekre a "nehéz-sorsúakra" is! Mert, a "mifajtánkon" kívül senki nem tudja megvédeni őket a gyors pusztulástól.

Márpedig, e nemzedék teljes kipusztulásával megroppan(ha)t Magyarország demográfiai "ÉLETFA"-ja.
Gondoljunk arra is, hogy ez a nemzedék - a "nagy generációnak" nevezettek - képesek voltak demográfiai csúcsokat döntögetni az 1970-es években!

Most, hogy megöregedtek, örülhetnének az unokáknak, ha nem lenne olyan nagyon nehéz bevallani önmguknak, hogy egész életükben ki volt velük cseszve!

Ezért lenne szükség népfőiskolákra, ezer és ezer polgárok házára, ahol lehetne rajtuk egy kis tudatmódosítást elkövetni, ami beindítana egy láncreakciót a gyerekeik és unokáik korsztályánál is.

Divatot kellene csinálni a szupernagyikból, meg a szupernagyapákból!
Mert, ha nem sikerül, akkor, bizony jönnek a kínaiak!
Azért is lenne erre szükség, mert ez a nemzedék (amiért nem volt képes a Fidesz által meghirdetett "VÁLTOZÁS"-ra sem) bizony sokat árthat hazájának, önmagának!

Ezért kezdtem a netezésbe, ezért jártam 50-en felül főiskolára... hogy megszerezzem azt az oly nagyon fontos KOMPETENCIÁT hozzát ahhoz, hogy felébresszem az emberekben a civil kurázsit. Mert enélkül semmire nem megyünk...

Természetesen, a sok küzdelem ellenére sem sikerült azt a bizonyos jogosítványt (diplomát) megszerezni mindehhez... hiszen rab vagyok magam is. A körülményeim fogságából próbálom a HAZÁÉRT aggódók ellenérzését befolyásolni.

Merthogy: nem is annyira a megtéveszthető, nehézsorsúak a felelősek HAZÁNK pusztulásáért, hanem az ő soraikból a politikai hatalom által kiemeltek és "taníttatottak"! Ők azok, akikre hallgatnak és ők azok, akik folytatják a HAZUGSÁGOK terjesztését ott, ahol már nagyon-nagyon régen abba kellett volna hagyni!!!!

Még ezt mindneképpen szerettem volna olvasóimmal "megbeszélni".

Az engem figyelmeztető első kritikusom tanár és érti az emberek lelkivilágát is. Tanult pedagógiát, pszichológiát... és most azzal idegesít, hogy rosszul teszem, ha az egyedi esetet, a (nevelő)szüleim gonoszságát minden áron általánosítani akarom!

Pedig mind a négy fejezet "csak" arról a lélektani jelenségről szól, hogy amiért 1956 után iszonyatos testi-lelki-szellemi terror alá vonták a magyar népet, főleg, ha valaki érintve volt, vagyis a negatívan diszkrimináltak listáján szerepeltet.
Miért is diszkrimináltak bárkit?
Talán azért, mert:
- valamelyik ősét, őseit elűzték és kitelepítették otthonából;
- vagy azért, mert valamelyik ősétől, őseitől ellenszolgáltatás nélkül elrabolták kenyérkereső munkájának foglalkozásának műhelyét, kicsi üzemét és erőszakkal beterelték őket a gyárakba;
- vagy azért, mert az erőszakos TSZ-esítésnek lettek áldozatai a saját földjeiken gazdálkodó paraszt ősei;
- vagy azért, mert a II. világháborúban, a hadkötelezettségnek eleget tevő honvédő és a háború végén fogságban felejtett rokona volt - aki dacolva minden negatív diszkriminációval hazatért;
- vagy azért, mert a gulágba, málenkíj robotra elhurcolt rokona túlélve a sok szörnyűséget és hazatért;
- vagy azért, mert a recskihez hasonló büntető- és átnevelő táborokat túlélt rokonai voltak;
- vagy azért, mert az 1956-os forradalomban és szabadságharcban elesett, bebörtönzött, vagy kivégzett rokonai voltak...

Még sorolhatnám a negatív diszkriminálás okait hosszan, de nem teszem, mert már a blogomba is bemásoltam azt a titkos anyagot, amelyik mindezt tartalmazza.

Lehet, hogy figyelmeztették ismerősömet, h. bajuk eshet a szeretteimnek, ha ragaszkodom az általánosításhoz és a tipizáláshoz... Márpedig ragaszkodom az IGAZSÁGHOZ és a TÉNYEKHEZ, amelyekről közrudott, hogy makacs dolgok.

(Bóna Mária Ilona)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nem hagyhatom szó nélkül...
  2007-06-25 14:50:52, hétfő
 
  NEM HAGYHATOM SZÓ NÉLKÜL EGYMONDATBAN



A tartalomból: A Kuruc.info is hizlalja Markó Béla degeszes pénztárcáját



Megtöröltem a szemeimet többször is, mert elso pillantásra nem hittem nekik
azt, hogy a Kuruc. infon lennék, azt hittem, hogy a Transzsindexen, a maszol
onlinjén, vagy egyéb erdélyi neptunos elektronikus médián tévelygek. Beleért
a bilibe a kezem, és sajnos könyvelnem kellett, hogy a Kuruc.info, a
legnagyobb élo erdélyi labanc kiadóját reklámírózza. Vagyis, arra buzdította
a csonkásokat, egy bizonyos Egei Antal, fo-fo kuruc-helyettes, hogy a Kráter
kiadó kiadványai helyett, a Mentor kiadó kiadványait vásárolják, ha Wass
Albert könyvekrol van szó. Nem tudom, hogy mik és kik vannak a Kráter kiadó
mögött, és nem is érdekel, de a Mentor kiadóról tudom, hogy Markó Béla
érdekeltség, no meg, hogy RMDSZ-es pénzmosoda. Aztán, még azt se tudom
elhallgatni, hogy Markó Béla, egyetlen egy Wass Albertrol szóló
megemlékezésen, könyvbemutatón sem volt jelen, sot nem is olyan rég, a
labanc költo-politikus azt nyilatkozta Wass Albertrol, hogy gyenge,
populista és a valóságból kiesett író. Amikor rákérdezett az újságíró, hogy
melyik Wass mu miatt gondolja ezt, Markó vagányul azt válaszolta, hogy még
nem olvasott egy sort se Wass Alberttol, de tudja. Bezzeg, a kommunista Süto
András minden pre- és postmortemes rezdülésén tolakodott! Nem elég az, hogy
Markó a megnemírt verseiért is beszedte már a horribilis tiszteletdíjat,
most a Kuruc. info jóvoltábál, minden eladott Mentoros Wass könyvért is
zsebre vágja a sápot. De megtörténhet az is ebben a bonyolult világban, hogy
a Kuruckodó. infosok labancpénzbol mukuruckodnak. Az utóbbi szomorú
perspektíva, a még reménykedo Kárpát-medencei magyar számára.



Mikháza, 2007-06-25

(to)
 
 
3 komment , kategória:  Általános  
Morvai Krisztina levelei 5.
  2007-06-25 13:27:22, hétfő
 
  CIVIL JOGÁSZ-BIZOTTSÁG A 2006. OKTÓBER 23-I BUDAPESTI

EROSZAKOS ESEMÉNYEK KIVIZSGÁLÁSÁRA

(Október 23. Bizottság az Ember Jogaiért)


Tc.

Dr. Takács Albert

Igazságügyi és Rendészeti

Miniszter Úr

Budapest, 2007. június 20.


Tisztelt Dr. Takács Albert Igazságügyi és Rendészeti Miniszter Úr!


Engedje meg, hogy Civil Jogász Bizottságunk nevében gratuláljunk
kinevezéséhez, és jó egészséget, sok sikert kívánjunk munkájához, különösen
a magyar rendorség megújításához, amelyre beiktatásakor ígéretet tett.

Nemrégiben a Kairos Kiadó gondozásában könyvformában is megjelent Civil
Jogász Bizottságunk Jelentése a 2006. szeptemberi és októberi tömeges emberi
jogi jogsértésekrol. A kötet egy példányát jelen levelünkkel tisztelettel
megküldjük Önnek. Mint a Jelentésbol kiderül, 2006. szeptember 19-én és
20-án éjszaka, valamint október 23-án napközben és éjszaka nem csupán
szórványos „rendori túlkapásokra", hanem tömeges rendori brutalitásra és
tömeges önkényes orizetbevételekre került sor Budapesten. A rendorök igen
nagyszámú ártatlan embert „levadásztak", összevertek, tiltott módon –
kábelkötegelo „gyorsbilinccsel", kirívó fájdalmat és sérüléseket okozva –
megbilincseltek. Ezt követoen rabszállító autókban elhelyezve a
kapitányságokra szállították, eloállították, majd válogatott, döbbenetes
módszerekkel megkínozták oket. Elofordult olyan eset, hogy egy csoportnyi
személyt a Magyar Rádió udvarára „állítottak elo", ott számokat írtak a
homlokukra, kezükre, s a gumibotozástól vérzo, szenvedo embereket órákon át
térdepeltették. A csapateros tömegoszlatások során a gumilövedékeket és
könnygázgránátokat tiltott módon, szem – illetve fejmagasságban „hajigálták"
az emberek közé a rendorök, igen nagy számú súlyos, sot maradandó sérülést
okozva, többeket megvakítva, megcsonkítva. Földrevitt, védekezésre képtelen
személyeket bántalmaztak tonfával, gumibottal, rúgásokkal, ökölütésekkel.

Éttermekbe, szórakozóhelyekre hatoltak be és garázda módon megtámadták az
ott békésen tartózkodó, beszélgeto bel-és külföldi embereket.

Szembehelyezkedve az irányadó jogszabállyal és az Alkotmánybíróság
idevonatkozó döntésével nem viseltek azonosító-jelet. Legtöbbjük arcát
símaszk fedte.

Itt jegyezzük meg a következoket. Alapvetoen tévesnek tartjuk azt a
jogszabály értelmezést, amely szerint csapateroben történo fellépés esetén
parancsra bármit megtehet a csapaterobe vont rendor. Álláspontunk szerint a
parancsnok kizárólagos felelosségére utaló szabály nem jelenti a büntetojogi
felelosség alóli mentességet akkor, ha nem csupán szakmai szabályszegést,
hanem eroszakos buncselekményt is megvalósít a rendor – parancsra. Ehhez
kapcsolódó megjegyzésünk: a csapateroben eljárt rendorök személyazonossága
esetlegesen valóban nehezen megállapítható, az azonosítójel hiánya és a
símaszk miatt (e hiányoságokért egyébként természetesen a parancsnokok
felelosek), de nyilvánvalóan ez sem lehetetlenség. Mindazonáltal a
csapateros parancsnokok személye könnyen beazonosítható lenne, amennyiben
erre erofeszítés történne a rendori vezetés részérol. Amennyiben nem, vagy
nem minden esetben bizonyítható, hogy az eroszakos buncselekmények
megvalósítására e parancsnokok kifejezett parancsot adtak alárendeltjeiknek,
akkor is felelosségre vonhatóak lennének mulasztásos buncselekmény miatt,
figyelemmel arra, hogy alárendeltjeik brutalitását nem akadályozták meg.
Várjuk e parancsnokok azonosítását, megnevezését és felelosségrevonását!
További kapcsolódó megjegyzésünk: az eroszakos magatartást tanúsító,
buncselekményeket megvalósító rendorök közül sokan nem csapateros kötelékben
jártak el. Például a vendéglátóhelyek megtámadása, október 24-én hajnalban a
Duna parton egyetemista fiatalok táskájának, cipojének a Dunába hajigálása
és fejüknek a vaskorlátba ütögetése sem csapateroben történt. Összességében:
nem látjuk tényleges akadályát a személyes felelosség megállapításának, erre
„csupán" a készséget, az elszántságot hiányoltuk eddig a rendori vezetés
részérol.

Álláspontunk szerint a Rendorség (a rendorségi vezetok, a parancsnokok és a
„közrendorök") felelosségét e kirívóan durva, tömeges jogsértésekért az a
tény sem menti, hogy Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az eseményeket
megismerve „példamutatónak" nevezte a rendorség fellépését, illetve úgy
nyilatkozott, hogy a továbbiakban is „hasonló minoségu fellépést vár el a
rendorségtol". Itt jegyezzük meg a következoket. Üdvözöljük Országos
Rendorfokapitány úr szakszeru, pontos és világos nyilatkozatát a Magyar
Nemzet június 20-i számának 5. oldalán. Hosszas, partalannak tuno és
felesleges vitának vetett véget, amikor rámutatott:

"Azt pedig látni kell, hogy a rendorséget a kormány irányítja, a
közbiztonságért a kormány felelos; a rendorséget az illetékes miniszter
útján irányítja a kormány, tehát mindenképpen van egy olyan szint, ahol a
politika meghatározza a rendorség lehetoségeit…"

Felesleges tehát a továbbiakban bármiféle „szakmai" indokkal vitatni a
Rendorségi Törvény 4-5. paragrafusát, amely világosan meghatározza a kormány
felelosségét a rendorség irányítása vonatkozásában, továbbá konkrét
utasítási joggal ruházza fel a kormányt a rendorség irányában. Megjegyezzük:
pontosan e jogszabály alapján van Gyurcsány Ferencnek és kormányának súlyos
felelossége a tavaly oszi tömeges rendori jogsértésekért, a tömeges
tragédiáért. A fenti Gyurcsány idézetekbol is világos: a miniszterelnök – a
kormány irányítási és utasítási jogával élve - adott instrukciót a
rendorségnek a tömeges és durva jogsértések megvalósítására, folytatására.
Nem érdemes tagadni azt a tényt, hogy a kormánynak joga volt instrukciót
adnia a Rendorségnek. Nem az instrukció tényével, hanem a tartalmával volt a
baj. Ahelyett, hogy a jogsértések azonnali abbahagyására szólította volna
fel a Rendorséget a kormány, az illetékes miniszter és a kormányfo, ennek
ellenkezojét tették: brutalitásra, az irányadó jogszabályok megszegésére
utasították a rendori vezetoket, a rendorséget. Más kérdés, hogy a szakmai
jellegu jogszabályok durva megszegését, a buncselekmények elkövetését a
rendori vezetoknek kötelességük lett volna visszautasítani. E körben komoly
reményt és bizakodást kelt Országos Fokapitány úr említett interjújának
következo mondata:

„Azt viszont nem gondolom, hogy az egyes szakmai eseményekre vagy az egyes
szakmai kérdésekben lenne befolyása."

Reményeink szerint ez a mondat úgy értelmezendo, hogy Fokapitány úr vissza
fog utasítani minden olyan esetleges jövobeni utasítást a kormány részérol,
amely a tavaly oszihez hasonló jogsértésekhez, tragédiához vezetne.

Más szavakkal: vissza fog utasítani minden olyan kérést vagy instrukciót,
amely ellentétes a Rendorségre vonatkozó nemzetközi normákkal, a Rendorségi
Törvénnyel, a Rendorség Szolgálati Szabályzatával vagy más jogszabállyal,
irányadó normával. Bízunk abban, hogy az új rendori vezetés a közrendet még
kiélezett helyzetekben sem jogellenes kormány-utasítások teljesítésével,
kegyetlenséggel fogja „fenntartani", hanem az irányadó emberi jogi normák
minél behatóbb megismerésével és minél teljesebb köru alkalmazásával, mind a
vezetés, mind az állomány vonatkozásában. E körben kérjük Önt és az új
rendorségi vezetoket: fontolják meg és kövessék Franco Frattini úr, az
Európai Unió biztosának tanácsát és mielobb vegyék igénybe az Európai
Rendorakadémia segítségét, képzéseit a Magyar Rendorség „unios színvonalú"
emberi jogi és szakmai ismereteinek fejlesztése érdekében.

Visszatérve a tavaly oszi jogsértések kivizsgálásának kérdéseire, a
következokre szeretnénk rámutatni. Kétségtelen tény, hogy egyes ügyekben
büntetoeljárások vannak folyamatban a brutális rendorökkel szemben, továbbá
megindultak a kártérítésre irányuló polgári perek is. Tény az is, hogy a
parancsnokok, a rendori vezetok illetve a helyszínen volt „közrendorök" nem
mozdítják elo, hanem ellenkezoleg, akadályozzák ezeket az eljárásokat,
vizsgálatokat. A Nemzeti Jogvédo Alapítvánnyal közös Összefogás az
Igazságért elnevezésu progamunk keretében megdöbbento tapasztalatokat
szerzünk, egyebek mellett a bírósági tárgyalótermekben. Úgy tunik, hogy a
Rendorség, mint szervezet, „teljes tagadásban van" a durva jogsértéseket
illetoen, illetve amikor ez a védekezési stratégia reménytelennek bizonyul,
cinikus jogászi érveléseket alkalmaz. Példa erre az a tapasztalatunk,
amelyet a rendorök által brutálisan bántalmazott károsultak által a
Rendorség ellen indított kártérítési ügyekben szereztünk. A Rendorség jogi
képviseloje következetesen arra hívja fel a válogatott testi és lelki
szenvedéseket átélt áldozatokat, hogy „jelöljék meg, pontosan melyik rendori
szerv (pl. REBISZ, Baranyai Kapitányság; valamely budapesti kapitányság
stb.) kötelékébe tartoztak azok a rendorök, akik ot bántalmazták". Az Ön
véleménye szerint ez hogyan lenne megvalósítható akkor, amikor a brutális
rendorök azonosítójel nélkül, símaszkban „jártak el"?

Úgy gondoljuk, hogy e cinikus védekezési módszerek nem mentik, hanem tovább
súlyosítják a Rendorség felelosségét. Helyesnek tartanánk, ha mind a
Rendészeti (és Igazságügyi) Miniszter úr, mind a rendorségi vezetok úgy
foglalnának állást, hogy ezekben az ügyekben, akár peren kívül, akár a peres
eljárások során el kell ismerni a kártérítési felelosséget és egyezséget
kell kötni a meggyötört áldozatokkal, károsultakkal. Az utóbbiak helyzetét
nem kellene ilyen felháborító módszerekkel, s a perek mesterséges
elhúzásával tovább nehezíteni, hanem nehézségeik enyhítését kellene elérni,
a kártérítés jogalapjának elismerésével, s a sérelmek súlyát reálisan
tükrözo kártérítési összeg mielobbi kifizetésével.

Noha a felelosség megállapítására irányuló eljárások – a sértettek
kezdeményezésére – az egyedi ügyekben részben folyamatban vannak (bár a
rendorök elleni eljárásokban megdöbbentoen magas a megszuntetések száma),
véleményünk szerint a felelosség vizsgálatának ez a módja elégtelen. Mint
már rámutattunk, nem szórványos, elszigetelt rendori „túlkapásokra" került
sor, hanem szisztematikus, tömeges, durva jogsértésekre. Nyilvánvalóan
megkerülhetetlen, hogy a szeptember 19-21. közötti és október 23-i rendori
jogsértéseknek a RENDORSÉG általi, átfogó, alapos kivizsgálásáról, a
felelosök bemutatásáról ugyanúgy részletes tájékoztatást kapjon a magyar
nyilvánosság, mint ahogy ez megtörtént az ún. Ignácz-jelentésben, a
szeptember 18-i „MTV ostrom" kivizsgálásáról szóló jelentésben.
Ellentmondóak a sajtóértesülések arról, hogy ilyen átfogó vizsgálat a
rendorségen belül történt-e, s a vizsgálati jelentés már elkészült-e. Mind
formális csatornákból (média/sajtó), mind informális csatornákból
(internetes levelezo-fórumok, Bizottságunkhoz érkezett bejelentések stb.)
úgy értesültünk, hogy a rendorség átfogó vizsgálati jelentése a tavaly
szeptember-októberi eseményekrol, s ebben a Rendorség és a Rendorséget
irányító egyes kormányszervek felelosségérol ténylegesen elkészült. Nem
titok, hogy e jelentés tartalma is „kiszivárgott" már, s annak alapján
világossá válik a súlyos jogsértések ténye s a felelosök köre. (Egyes
értesüléseink szerint a jelentés – a vizsgálat vezetojének nevére történo
utalással Pap-jelentés néven készült el.) Felelotlenségnek tartanánk
azonban, ha az átfogó vizsgálat eredményeirol saját információink alapján
tájékoztatnánk a nyilvánosságot. Ezért kérjük Miniszter Urat, a Fokapitány
urakat, valamint a rendorségi vezetoket, hogy a jelentést éppúgy tegyék a
nyilvánosság számára teljes köruen megismerhetové, mint ahogy az az Ignácz
jelentés vonatkozásában történt. (Kérjük azonban, hogy – szemben az Ignácz
jelentéssel – ezúttal a felelosök nevét se „takarják le" az anyagban, hanem
hozzák nyilvánosságra, mivel ez is közérdeku adatnak minosül).

Arra a nem várt esetre, ha az derülne ki, hogy a jelentés még nem készült
el, alapos és világos magyarázatot kérünk a nyilvánosság számára a
késlekedés okáról. Amennyiben nincs jelentés, mi az indoka annak, hogy
nincs. Hogyan képzelheto el a Rendorség valódi megújulása, s hogyan
képzelheto el a tavaly oszihez hasonló durva és tömeges rendori jogsértések,
tragédiák megelozése, ha nyolc hónappal az október 23-i „véres hétfot"
követoen még mindig nem vizsgálta ki a rendorség, hogy mi is történt, kik a
felelosök, mik a tanulságok?

Bizottságunk a már eltávozott Rendészeti Miniszter Úr és az elozo Országos
Rendorfokapitány Úr valamint Budapesti Rendorfokapitány Úr részére levelet
fogalmazott meg, amelyben kérdéseink feltétele mellett kértük, hogy
biztosítsanak Bizottságunk tagjaival személyes találkozási, konzultációs
lehetoséget. Kérésünk sajnos nem talált elfogadásra. Most ismételten kérjük,
különös tekintettel Jelentésünk tartalmára s annak a rendori vezetés általi
megismerésére: biztosítsanak lehetoséget személyes szakmai konzultációra a
Rendorség vezetoi és Bizottságunk tagjai között, annak érdekében, hogy
szakmai civil szervezetünk minél hatékonyabb segítséget nyújthasson a Magyar
Rendorség megújításához.

Az elkészült jelentés Bizottságunk részére történo megküldését, illetve e
levelünkben feltett kérdéseinkre adott válaszait, Bizottságunk, valamint a
magyar nyilvánosság írásos tájékoztatását tisztelettel várjuk. Jelen
levelünket és az Ön válaszát a www.oktober23bizottsag.hu weboldalon valamint
tervezett újabb nyomtatott kiadványunkban nyilvánosságra hozzuk. Kérjük,
hogy válaszlevelét elektronikus formában juttassa el bizottságunk e-mail
címére: bizottsag@oktober23bizottsag.hu

Tisztelettel és köszönettel

Dr. Morvai Krisztina sk.

Egyetemi docens

A Bizottság társelnöke

és

Dr. Völgyesi Miklós sk.

A Legfelsobb Bíróság Bünteto Kollégiumának

nyug. tanácselnöke

A Bizottság társelnöke

Honlapunk: www.oktober23bizottsag.hu

E-mail címünk: bizottsag@oktober23bizottsag.hu

Levelezési címünk: 1025. Budapest Fény utca 15.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Morvai Krisztina levelei 4.
  2007-06-25 13:18:12, hétfő
 
  CIVIL JOGÁSZ-BIZOTTSÁG A 2006. OKTÓBER 23-I BUDAPESTI

EROSZAKOS ESEMÉNYEK KIVIZSGÁLÁSÁRA

(Október 23. Bizottság az Ember Jogaiért)

Tc.

Bencze József vezérornagy

Országos Rendorfokapitány úr

Budapest, 2007. június 20.


Tisztelt Bencze József Országos Rendorfokapitány Úr!


Engedje meg, hogy Civil Jogász Bizottságunk nevében gratuláljunk
kinevezéséhez, és jó egészséget, sok sikert kívánjunk munkájához, különösen
a magyar rendorség megújításához, amelyre beiktatásakor ígéretet tett.

Nemrégiben a Kairos Kiadó gondozásában könyvformában is megjelent Civil
Jogász Bizottságunk Jelentése a 2006. szeptemberi és októberi tömeges emberi
jogi jogsértésekrol. A kötet egy példányát jelen levelünkkel tisztelettel
megküldjük Önnek. Mint a Jelentésbol kiderül, 2006. szeptember 19-én és
20-án éjszaka, valamint október 23-án napközben és éjszaka nem csupán
szórványos „rendori túlkapásokra", hanem tömeges rendori brutalitásra és
tömeges önkényes orizetbevételekre került sor Budapesten. A rendorök igen
nagyszámú ártatlan embert „levadásztak", összevertek, tiltott módon –
kábelkötegelo „gyorsbilinccsel", kirívó fájdalmat és sérüléseket okozva –
megbilincseltek. Ezt követoen rabszállító autókban elhelyezve a
kapitányságokra szállították, eloállították, majd válogatott, döbbenetes
módszerekkel megkínozták oket. Elofordult olyan eset, hogy egy csoportnyi
személyt a Magyar Rádió udvarára „állítottak elo", ott számokat írtak a
homlokukra, kezükre, s a gumibotozástól vérzo, szenvedo embereket órákon át
térdepeltették. A csapateros tömegoszlatások során a gumilövedékeket és
könnygázgránátokat tiltott módon, szem – illetve fejmagasságban „hajigálták"
az emberek közé a rendorök, igen nagy számú súlyos, sot maradandó sérülést
okozva, többeket megvakítva, megcsonkítva. Földrevitt, védekezésre képtelen
személyeket bántalmaztak tonfával, gumibottal, rúgásokkal, ökölütésekkel.

Éttermekbe, szórakozóhelyekre hatoltak be és garázda módon megtámadták az
ott békésen tartózkodó, beszélgeto bel-és külföldi embereket.

Szembehelyezkedve az irányadó jogszabállyal és az Alkotmánybíróság
idevonatkozó döntésével nem viseltek azonosító-jelet. Legtöbbjük arcát
símaszk fedte.

Itt jegyezzük meg a következoket. Alapvetoen tévesnek tartjuk azt a
jogszabály értelmezést, amely szerint csapateroben történo fellépés esetén
parancsra bármit megtehet a csapaterobe vont rendor. Álláspontunk szerint a
parancsnok kizárólagos felelosségére utaló szabály nem jelenti a büntetojogi
felelosség alóli mentességet akkor, ha nem csupán szakmai szabályszegést,
hanem eroszakos buncselekményt is megvalósít a rendor – parancsra. Ehhez
kapcsolódó megjegyzésünk: a csapateroben eljárt rendorök személyazonossága
esetlegesen valóban nehezen megállapítható, az azonosítójel hiánya és a
símaszk miatt (e hiányoságokért egyébként természetesen a parancsnokok
felelosek), de nyilvánvalóan ez sem lehetetlenség. Mindazonáltal a
csapateros parancsnokok személye könnyen beazonosítható lenne, amennyiben
erre erofeszítés történne a rendori vezetés részérol. Amennyiben nem, vagy
nem minden esetben bizonyítható, hogy az eroszakos buncselekmények
megvalósítására e parancsnokok kifejezett parancsot adtak alárendeltjeiknek,
akkor is felelosségre vonhatóak lennének mulasztásos buncselekmény miatt,
figyelemmel arra, hogy alárendeltjeik brutalitását nem akadályozták meg.
Várjuk e parancsnokok azonosítását, megnevezését és
fe­le­los­ség­re­vo­ná­sát! További kapcsolódó megjegyzésünk: az eroszakos
magatartást tanúsító, buncselekményeket megvalósító rendorök közül sokan nem
csapateros kötelékben jártak el. Például a vendéglátóhelyek megtámadása,
október 24-én hajnalban a Duna parton egyetemista fiatalok táskájának,
cipojének a Dunába hajigálása és fejüknek a vaskorlátba ütögetése sem
csapateroben történt. Összességében: nem látjuk tényleges akadályát a
személyes felelosség megállapításának, erre „csupán" a készséget, az
elszántságot hiányoltuk eddig a rendori vezetés részérol.

Álláspontunk szerint a Rendorség (a rendorségi vezetok, a parancsnokok és a
„közrendorök") felelosségét e kirívóan durva, tömeges jogsértésekért az a
tény sem menti, hogy Gyurcsány Ferenc miniszterelnök az eseményeket
megismerve „példamutatónak" nevezte a rendorség fellépését, illetve úgy
nyilatkozott, hogy a továbbiakban is „hasonló minoségu fellépést vár el a
rendorségtol". Itt jegyezzük meg a következoket. Üdvözöljük Országos
Rendorfokapitány úr szakszeru, pontos és világos nyilatkozatát a Magyar
Nemzet június 20-i számának 5. oldalán. Hosszas, partalannak tuno és
felesleges vitának vetett véget, amikor rámutatott:

„Azt pedig látni kell, hogy a rendorséget a kormány irányítja, a
közbiztonságért a kormány felelos; a rendorséget az illetékes miniszter
útján irányítja a kormány, tehát mindenképpen van egy olyan szint, ahol a
politika meghatározza a rendorség lehetoségeit…"

Felesleges tehát a továbbiakban bármiféle „szakmai" indokkal vitatni a
Rendorségi Törvény 4-5. paragrafusát, amely világosan meghatározza a kormány
felelosségét a rendorség irányítása vonatkozásában, továbbá konkrét
utasítási joggal ruházza fel a kormányt a rendorség irányában. Megjegyezzük:
pontosan e jogszabály alapján van Gyurcsány Ferencnek és kormányának súlyos
felelossége a tavaly oszi tömeges rendori jogsértésekért, a tömeges
tragédiáért. A fenti Gyurcsány idézetekbol is világos: a miniszterelnök – a
kormány irányítási és utasítási jogával élve – adott instrukciót a
rendorségnek a tömeges és durva jogsértések megvalósítására, folytatására.
Nem érdemes tagadni azt a tényt, hogy a kormánynak joga volt instrukciót
adnia a Rendorségnek. Nem az instrukció tényével, hanem a tartalmával volt a
baj. Ahelyett, hogy a jogsértések azonnali abbahagyására szólította volna
fel a Rendorséget a kormány, az illetékes miniszter és a kormányfo, ennek
ellenkezojét tették: brutalitásra, az irányadó jogszabályok megszegésére
utasították a rendori vezetoket, a rendorséget. Más kérdés, hogy a szakmai
jellegu jogszabályok durva megszegését, a buncselekmények elkövetését a
rendori vezetoknek kötelességük lett volna visszautasítani. E körben komoly
reményt és bizakodást kelt Országos Fokapitány úr említett interjújának
következo mondata:

„Azt viszont nem gondolom, hogy az egyes szakmai eseményekre vagy az egyes
szakmai kérdésekben lenne befolyása."

Reményeink szerint ez a mondat úgy értelmezendo, hogy Fokapitány úr vissza
fog utasítani minden olyan esetleges jövobeni utasítást a kormány részérol,
amely a tavaly oszihez hasonló jogsértésekhez, tragédiához vezetne.

Más szavakkal: vissza fog utasítani minden olyan kérést vagy instrukciót,
amely ellentétes a Rendorségre vonatkozó nemzetközi normákkal, a Rendorségi
Törvénnyel, a Rendorség Szolgálati Szabályzatával vagy más jogszabállyal,
irányadó normával. Bízunk abban, hogy az új rendori vezetés a közrendet még
kiélezett helyzetekben sem jogellenes kormány-utasítások teljesítésével,
kegyetlenséggel fogja „fenntartani", hanem az irányadó emberi jogi normák
minél behatóbb megismerésével és minél teljesebb köru alkalmazásával, mind a
vezetés, mind az állomány vonatkozásában. E körben kérjük Önt és az új
rendorségi vezetoket: fontolják meg és kövessék Franco Frattini úr, az
Európai Unió biztosának tanácsát és mielobb vegyék igénybe az Európai
Rendorakadémia segítségét, képzéseit a Magyar Rendorség „unios színvonalú"
emberi jogi és szakmai ismereteinek fejlesztése érdekében.

Visszatérve a tavaly oszi jogsértések kivizsgálásának kérdéseire, a
következokre szeretnénk rámutatni. Kétségtelen tény, hogy egyes ügyekben
büntetoeljárások vannak folyamatban a brutális rendorökkel szemben, továbbá
megindultak a kártérítésre irányuló polgári perek is. Tény az is, hogy a
parancsnokok, a rendori vezetok illetve a helyszínen volt „közrendorök" nem
mozdítják elo, hanem ellenkezoleg, akadályozzák ezeket az eljárásokat,
vizsgálatokat. A Nemzeti Jogvédo Alapítvánnyal közös Összefogás az
Igazságért elnevezésu progamunk keretében megdöbbento tapasztalatokat
szerzünk, egyebek mellett a bírósági tár­gya­ló­ter­mek­ben. Úgy tunik, hogy
a Rendorség, mint szervezet, „teljes tagadásban van" a durva
jog­sér­té­se­ket illetoen, illetve amikor ez a védekezési stratégia
reménytelennek bizonyul, cinikus jogászi érveléseket alkalmaz. Példa erre az
a tapasztalatunk, amelyet a rendorök által brutálisan bántalmazott
károsultak által a Rendorség ellen indított kártérítési ügyekben szereztünk.
A Rendorség jogi képviseloje következetesen arra hívja fel a válogatott
testi és lelki szenvedéseket átélt áldozatokat, hogy „jelöljék meg, pontosan
melyik rendori szerv (pl. REBISZ, Baranyai Kapitányság; valamely budapesti
kapitányság stb.) kötelékébe tartoztak azok a rendorök, akik ot
bántalmazták". Az Ön véleménye szerint ez hogyan lenne megvalósítható akkor,
amikor a brutális rendorök azonosítójel nélkül, símaszkban „jártak el"?

Úgy gondoljuk, hogy e cinikus védekezési módszerek nem mentik, hanem tovább
súlyosítják a Rendorség felelosségét. Helyesnek tartanánk, ha mind a
Rendészeti (és Igazságügyi) Miniszter úr, mind a rendorségi vezetok úgy
foglalnának állást, hogy ezekben az ügyekben, akár peren kívül, akár a peres
eljárások során el kell ismerni a kártérítési felelosséget és egyezséget
kell kötni a meggyötört áldozatokkal, károsultakkal. Az utóbbiak helyzetét
nem kellene ilyen felháborító módszerekkel, s a perek mesterséges
elhúzásával tovább nehezíteni, hanem nehézségeik enyhítését kellene elérni,
a kártérítés jogalapjának elismerésével, s a sérelmek súlyát reálisan
tükrözo kártérítési összeg mielobbi kifizetésével.

Noha a felelosség megállapítására irányuló eljárások – a sértettek
kezdeményezésére – az egyedi ügyekben részben folyamatban vannak (bár a
rendorök elleni eljárásokban megdöbbentoen magas a megszuntetések száma),
véleményünk szerint a felelosség vizsgálatának ez a módja elégtelen. Mint
már rámutattunk, nem szórványos, elszigetelt rendori „túlkapásokra" került
sor, hanem szisztematikus, tömeges, durva jogsértésekre. Nyilvánvalóan
megkerülhetetlen, hogy a szeptember 19-21. közötti és október 23-i rendori
jogsértéseknek a RENDORSÉG általi, átfogó, alapos kivizsgálásáról, a
felelosök bemutatásáról ugyanúgy részletes tájékoztatást kapjon a magyar
nyilvánosság, mint ahogy ez megtörtént az ún. Ignácz-jelentésben, a
szeptember 18-i „MTV ostrom" kivizsgálásáról szóló jelentésben.
Ellentmondóak a sajtóértesülések arról, hogy ilyen átfogó vizsgálat a
rendorségen belül történt-e, s a vizsgálati jelentés már elkészült-e. Mind
formális csatornákból (média/sajtó), mind informális csatornákból
(internetes levelezo-fórumok, Bizottságunkhoz érkezett bejelentések stb.)
úgy értesültünk, hogy a rendorség átfogó vizsgálati jelentése a tavaly
szeptember-októberi eseményekrol, s ebben a Rendorség és a Rendorséget
irányító egyes kormányszervek felelosségérol ténylegesen elkészült. Nem
titok, hogy e jelentés tartalma is „kiszivárgott" már, s annak alapján
világossá válik a súlyos jogsértések ténye s a felelosök köre. (Egyes
értesüléseink szerint a jelentés – a vizsgálat vezetojének nevére történo
utalással Pap-jelentés néven készült el.) Felelotlenségnek tartanánk
azonban, ha az átfogó vizsgálat eredményeirol saját információink alapján
tájékoztatnánk a nyilvánosságot. Ezért kérjük Miniszter Urat, a Fokapitány
urakat, valamint a rendorségi vezetoket, hogy a jelentést éppúgy tegyék a
nyilvánosság számára teljes köruen megismerhetové, mint ahogy az az Ignácz
jelentés vonatkozásában történt. (Kérjük azonban, hogy – szemben az Ignácz
jelentéssel – ezúttal a felelosök nevét se „takarják le" az anyagban, hanem
hozzák nyilvánosságra, mivel ez is közérdeku adatnak minosül).

Arra a nem várt esetre, ha az derülne ki, hogy a jelentés még nem készült
el, alapos és világos magyarázatot kérünk a nyilvánosság számára a
késlekedés okáról. Amennyiben nincs jelentés, mi az indoka annak, hogy
nincs. Hogyan képzelheto el a Rendorség valódi megújulása, s hogyan
képzelheto el a tavaly oszihez hasonló durva és tömeges rendori jogsértések,
tragédiák megelozése, ha nyolc hónappal az október 23-i „véres hétfot"
követoen még mindig nem vizsgálta ki a rendorség, hogy mi is történt, kik a
felelosök, mik a tanulságok?

Bizottságunk a már eltávozott Rendészeti Miniszter Úr és az elozo Országos
Rend­or­fo­ka­pi­tány Úr valamint Budapesti Rendorfokapitány Úr részére
levelet fogalmazott meg, amelyben kérdéseink feltétele mellett kértük, hogy
biztosítsanak Bizottságunk tagjaival személyes találkozási, konzultációs
lehetoséget. Kérésünk sajnos nem talált elfogadásra. Most ismételten kérjük,
különös tekintettel Jelentésünk tartalmára s annak a rendori vezetés általi
meg­is­me­ré­sé­re: biztosítsanak lehetoséget személyes szakmai
konzultációra a Rendorség vezetoi és Bi­zott­sá­gunk tagjai között, annak
érdekében, hogy szakmai civil szervezetünk minél ha­té­konyabb segítséget
nyújthasson a Magyar Rendorség megújításához.

Az elkészült jelentés Bizottságunk részére történo megküldését, illetve e
levelünkben feltett kérdéseinkre adott válaszait, Bizottságunk, valamint a
magyar nyilvánosság írásos tájékoztatását tisztelettel várjuk. Jelen
levelünket és az Ön válaszát a www.oktober23bizottsag.hu weboldalon valamint
tervezett újabb nyomtatott kiadványunkban nyilvánosságra hozzuk. Kérjük,
hogy válaszlevelét elektronikus formában juttassa el bizottságunk e-mail
címére: bizottsag@oktober23bizottsag.hu


Tisztelettel és köszönettel

Dr. Morvai Krisztina sk.

Egyetemi docens

A Bizottság társelnöke

és

Dr. Völgyesi Miklós sk.

A Legfelsobb Bíróság Bünteto Kollégiumának

nyug. tanácselnöke

A Bizottság társelnöke

Honlapunk: www.oktober23bizottsag.hu

E-mail címünk: bizottsag@oktober23bizottsag.hu

Levelezési címünk: 1025. Budapest Fény utca 15.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Morvai Krisztina levelei 3.
  2007-06-25 13:06:16, hétfő
 
 

CIVIL JOGÁSZ-BIZOTTSÁG A 2006. OKTÓBER 23-I BUDAPESTI

EROSZAKOS ESEMÉNYEK KIVIZSGÁLÁSÁRA

(Október 23. Bizottság az Ember Jogaiért)


XY

Országgyulési képviselo

Budapest, 2007. június 19.


Tisztelt Képviselo Úr/Asszony!


Nemrégiben a Kairos Kiadó gondozásában könyvformában is megjelent Civil
Jogász Bizottságunk Jelentése a 2006. szeptemberi és októberi tömeges emberi
jogi jogsértésekrol, a budapesti rendori brutalitásokról és önkényes
orizetbevételekrol (letartóztatásokról).

Szeretnénk, ha tényfeltáró és jogi elemzo munkánkat, valamint az azok
alapján megtett javaslatainkat mindhárom hatalmi ág képviseloi, gyakorlói
megismernék, és megfontolás tárgyává tennék. Örömünkre szolgál például az a
mai hír, amely szerint a Jelentésünkben hangsúlyozott tények és javaslatok
alapján a jogalkotók betiltották az emberi életre, testi épségre kirívó
veszélyt jelento gumilövedék használatát.

A magyar demokrácia, az emberi jogok és a jogállamiság jövoje szempontjából
a tavaly oszi tragikus események pontos feltárásának, a felelosök
megnevezésének és fe­le­los­ség­re­vo­ná­sá­nak, valamint a jogsértettek és
sérültek kárpótlásának kiemelkedo jelentosége van. Az állampolgárok joggal
várják el választott képviseloiktol, hogy a 2006. szeptemberi és októberi
budapesti eseményekrol objektív és teljes képük legyen, s a durva és tömeges
(emberi jogi) jogsértések miatti felelosségrevonást, továbbá az ártatlan
emberekkel szemben jelenleg is folyó eljárások megszuntetését és az
áldozatok kárpótlását minden lehetséges módon elomozdítsák. Ehhez szeretnénk
Önnek személyesen, továbbá Frakciójának, a hatáskörrel rendelkezo
Országgyulési Bizottságoknak és az egész Magyar Országgyulésnek segítséget
nyújtani. Ennek érdekében tisztelettel megküldjük Önnek – s minden magyar
parlamenti képviselonek – Jelentésünket, továbbá a Civil Jogász Bizottság
által készített azon DVD felvételt, amelyen mintegy háromórás részletet
mutatunk be az események szemtanúinak, jogsértett, illetve megsérült
áldozatainak bizottsági meghallgatásáról. Tájékoztatásul közöljük, hogy a
szeptember 19-21. közötti eseményekben érintett, a DVD felvételeken
megszólaló jogsértett áldozatokkal szemben - egy kivételével - jelenleg is
büntetoeljárás van folyamatban. (K. Péterrel szemben az eljárást nemrégiben
megszuntették.) A meghallgatott és a felvételeken bemutatott személyek
kivétel nélkül büntetlen eloéletuek, többségükben egyetemisták, akikkel
szemben kilencedik hónapja úgy folyik büntetoeljárás csoportosan,
felfegyverkezve elkövetett hivatalos személy elleni eroszak gyanúja miatt,
hogy ezen ido alatt a Nyomozó Ügyészség a bizonyíthatóan brutális rendorök
terhelo vallomásán kívül semmiféle bizonyítékot nem állított szembe a
terheltek következetes tagadásával. „Nem kerültek elo" a bunösséget
bizonyító térfigyelo kamerás felvételek vagy a rendorség által készített
filmfelvételek, sem pedig kívülálló (nem rendor) tanúk terhelo vallomásai.
Ezzel szemben az eljárás alá vontak ártatlanságát bizonyító (tanú)
vallomásokat és tárgyi bizonyítékokat (például TV felvételeket) a nyomozó
hatóság a jelek szerint figyelmen kívül hagyja. (Ezen eljárások tehát –
Bizottságunk álláspontja szerint – alaptalanok, s indokolatlanul teszik ki a
terhelteket és családjaikat, immár háromnegyed éve, súlyos emberi, érzelmi
megpróbáltatásoknak.) Mind a Bizottságunk által készített DVD felvételekbol,
mind pedig Jelentésünkbol megismerhetoek az áldozatokkal szemben rendorök
illetve büntetés-végrehajtási dolgozók által elkövetett bántalmazások,
válogatott kínzások részletei.

Bizottságunk országszerte lakossági fórumok keretében mutatja be
Jelentésünket az érdeklodoknek. Ennek során, valamint a hozzánk érkezo igen
nagyszámú megkeresés alapján azt tapasztaljuk, hogy az emberek elégtelennek
tartják az állami szervek eddigi tényfeltáró munkáját, a felelosség
megállapítására, a jogsértések kompenzálására irányuló tevékenységét.

Magyarországon tavaly osszel nem elszórt, véletlenszeru „rendori
túlkapásokra" került sor, hanem az emberi jogok durva, tömeges,
szisztematikus megsértésére. Ennélfogva elégtelen az arra történo
hivatkozás, hogy a folyamatban lévo egyedi ügyekben megtörténik az egyes
esetek kivizsgálása.

Álláspontunk szerint a választópolgároknak jogukban áll megtudni, hogy ebben
a nagy hordereju kérdéskörben, a tavaly oszi tömeges emberi jogi jogsértések
feltárása és ezek felelosei megállapításának ügyében választott képviseloik
milyen lépéseket tettek, hogyan gyakorolták a választóik bizalmából
gyakorolt hatalmukat. Jogukban áll megtudni, hogy az egyes országgyulési
képviselok személy szerint hogyan vélekednek a tavaly osszel Budapesten
történtekrol, mit tettek a tényfeltárás és felelosségrevonás, az áldozatok
kompenzálása és a jövobeni hasonló, állami eszközökkel elkövetett tömeges
jogsértések megelozése érdekében.

Ennek érdekében (Bizottságunk honlapján, majd újabb nyomtatott kiadványként)
nyilvánosságra szeretnénk hozni az országgyulési képviselok e körben adott
írásos tájékoztatóit. Ismételten hangsúlyozzuk: meggyozodésünk szerint egy
demokratikus jogállamban a választópolgároknak jogukban áll tájékoztatást
kapni arról, hogy választott képviseloik miként gyakorolják a rájuk ruházott
hatalmat, hogyan gondoskodnak az alkotmányosság, a demokrácia és az emberi
jogok védelmérol. Erre figyelemmel kérjük, szíveskedjen írásban tájékoztatni
Bizottságunkat, s honlapunk, valamint tervezett kiadványunk útján választóit
az alábbiakról.

1. Megismerve a Civil Jogász Bizottság Jelentését, a bizottsági
meghallgatásokról készült filmfelvételt, valamint az Ön rendelkezésére álló
további forrásokat, hogyan vélekedik a tavaly szeptember 19-én, 20-án, 21-én
valamint október 23-án és 24-én Budapesten történtekrol, s az azt követo
tényfeltárásról, felelosségrevonásról, illetve annak hiányáról, különös
tekintettel az állami szerveknek az állampolgárokkal szemben tanúsított
magatartására s ennek kivizsgálására? (Állami szervek alatt e körben
különösen a következoket értjük: a rendorség; a büntetés-végrehajtás
szervezete és alkalmazottai; a Rendorségi Törvény alapján a Rendorséget
irányító, részére utasítás adására is jogosult Kormány; az ügyészség; az
Országgyulés.)

2. Mit tett Ön személyesen annak érdekében, hogy a fentebb megjelölt
események, s a felelosség kérdései alapos kivizsgálásra kerüljenek? Mit tett
a jogsérto állami „aktorok" felelosségrevonása, a jogsértettek illetve a
sérültek kompenzálásának, illetve „megkövetésüknek" elomozdítása érdekében?
Mit tett Ön, országgyulési képviseloként annak érdekében, hogy a tavaly
oszihez hasonló tömeges és durva emberi jogi jogsértésekre soha többé ne
kerülhessen sor Magyarországon?

Válaszait, a választópolgárok írásos tájékoztatását tisztelettel várjuk.
Jelen levelünket és az Ön válaszát a www.oktober23bizottsag.hu weboldalon
valamint tervezett újabb nyomtatott kiadványunkban nyilvánosságra hozzuk.
Kérjük, hogy válaszlevelét elektronikus formában juttassa el bizottságunk
e-mail címére: bizottsag@oktober23bizottsag.hu


Tisztelettel és köszönettel

Dr. Morvai Krisztina sk.

Egyetemi docens

A Bizottság társelnöke

és

Dr. Völgyesi Miklós sk.

A Legfelsobb Bíróság Bünteto Kollégiumának

nyug. tanácselnöke

A Bizottság társelnöke

Honlapunk: www.oktober23bizottsag.hu

E-mail címünk: bizottsag@oktober23bizottsag.hu

Levelezési címünk: 1025. Budapest Fény utca 15.

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 15 
2007.05 2007. Június 2007.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 312 db bejegyzés
e év: 2982 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1006
  • e Hét: 2716
  • e Hónap: 11320
  • e Év: 47261
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.