Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 39 
Pert vesztett az IRM Orbán Vik
  2007-07-03 23:03:50, kedd
 
  Pert vesztett az IRM Orbán Viktorral szemben
NOL • Népszabadság Online • 2007. július 2.

http://nol.hu/cikk/452422/

Első fokon pert vesztett hétfőn a Fővárosi Bíróságon az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (IRM) Orbán Viktorral szemben abban a személyiségi jogi perben, amelyet az igazságügyi tárca indított a Fidesz elnöke ellen, amiért az ellenzéki politikus egy televíziós interjúban azt mondta: a rendőrség nyilvánvalóan politikai utasításra és nyomásra hajtott végre brutális akciókat 2006. október 23-án.



A bíróság nem jogerős ítélete szerint Orbán Viktor politikai véleményt formált az eseményekről és véleménynyilvánításával nem terjeszkedett túl a jogszabályi kereteken.

Indoklása során az eljáró bíró hangsúlyozta: a bíróság még érintőlegesen sem politizál, a keresetet elutasító ítélete nem értékelhető úgy, hogy a bíróság azt állapította volna meg: a vitatott kijelentésében az alperes igazat mondott volna vagy sem. Hozzátette: a bíróság csak azt mondta ki: ez volt az alperes véleménye.

(MTI)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gyurcsány-blog, kicsit másként
  2007-07-03 22:54:58, kedd
 
  Gyurcsány-blog, kicsit másként : Az egészségbiztosításról

Mottó :
Az egészségügyi és gyógyszeripari szolgáltatások sajátos jellegüek és emiatt nem tekinthetőek közönséges kereskedelmi szolgáltatásoknak. Minden európai polgár számára, jövedelemszinttől és lakóhelytől függetlenül valamennyi tagországban biztosítani kell az egészségügyi ellátáshoz való egyenlő, megfizethető és megfelelő időben történő hozzáférést az egyetemesség, a minőség, a biztonság, a folyamatosság és a szolidalítás elveinek tiszteletben tartásával. A betegek számára minden körülmények között biztosítani kell a megfelelő kezeléshez való hozzájutás lehetőségét a saját nyelvükön, lehető legközelebb a lakóhelyükhöz. A szakemberek mobilitásának növelése nem vezethet az orvosi demográfia egyensúlyának megbillentéséhez, és az egészségügyi szolgáltatások belső piacának létrejöttéhez, amely költségen alapuló versenyre épülne - hiszen ez egy kétsebességes egészségügyi rendszert hozna létre, amely kizárólag a jómódú betegek érdekét képviselné. Ergo, az únió elutasítja a versenyre épülő több-biztosítós rendszert.
( Nem szószerinti kivonat az Európai Únió egészségügyi irányelveiből )

Kedves barátaim,

elég volt a semmittevésből. Ezúttal beszélnünk kell az új egészségbiztosítási modellről, hiszen ez a kérdés ( előbb vagy utóbb ) úgyis mindannyiunkat érinteni fog. Jobb, ha inkább most ismerkedtek meg a rendszerrel, mint amikor gutaütést kaptok az újabb hazugságaimtól. Mi tagadás, ezügyben volt némi műbalhé a szocialista frakcióban ( kenyér híján cirkuszt a népnek ! ) - de elvtársaink többsége már pontosan érti és látja a rendszer lényegét, trükkök százait ismeri - amelyekről persze nektek nem kell tudnotok.

Ebben a kérdésben (is) rendkívűl fontos a jó kommunikáció ( felelős : Gáljézoli ), aki már többször is egyeztetett vezető sajtóorgánumaink ( vagyis : Néphazudság, Népszara, Nap-TV, ATV, Tel-Aviv 2, 168 óra, ÉS, Zsindex ) mérvadó publicistáival. Mivel a puritán lószar sem piacképes áru, közös érdek a megfelelő csomagolás. Mert meg lehet magyarázni, de teljesen nyilvánvaló, hogy amit mondunk az nem igaz. Ezért "csak együtt sikerülhet", ha bukunk, mindannyian bukni fogunk.

Aligha kell külön hangsúlyoznom, hogy jelen helyzetünkben a Fidesz népszavazási ötlete úgy hiányzott nekünk, mint légy a levesben vagy Totó-kutyaszar a szemlőhegyi lábtörlőn. Persze lehetett volna húzni még az időt, és teszetoszáskodni egy darabig, de nem volt sok választás, hiszen hamar elérkezett az igazság pillanata : értsétek meg, egyszerűen muszáj volt fenntartani a demokrácia látszatát. Igen, beadtuk a derekunkat - mondjátok jogosan, értem én a kritikát - ezért személyesen vállalom a felelősséget. ( Ez nálam úgysem jelent semmit ... ) Óvtuk, őriztük a titkot, de az OVB maradék tekintélyét mégsem áldozhattuk fel csak azért, hogy ezzel borsot törjünk Orbán Viktor szőrös orra alá. Gondoljatok csak a közelgő választásokra - mert tetszik vagy nem ( mitagadás, rém rusnya mindkettő ), Szigeti elvtársnál és Ritykó elvtársnőnél aligha találnánk alkalmasabb kádert a feladatra. Ne ítéljetek felületesen, mert ők megfelelő személyek a legjobb helyen és a legjobb időben. Szükségünk van ilyen undorító talpnyalókra is, mert ők közös értékeink és jövőnk zálogai.

Visszatérve a népszavazásra, lesz kampány. Igen, lesz - mi az hogy ! Tudom, ez kurva sokba fog kerülni ennek a nyűves országnak, de szarok rá, basszátok meg ! Előbb-utóbb megunják, és szavazás helyett talán békésen hazamennek. És ne gyertek nekem az olyan nyafogással, hogy népszavazási ügyben a kormány nem kampányolhat. Nem elég a sértés Deutsch-Fürtől, már ti is hülyének nézetek engem ? Inkább menjetek, és mindenki tegye a dolgát. Új Magyarország, új egyensúly, új hazugságok. Engem nem érdekelnek az idióta szabályok ( azok úgyis csak az ellenzékre vonatkoznak ), húzzatok bele és csináljátok meg ! A büntetéseket majd elrendezzük később, elegem volt már a piti gazemberstílusból. Ne is gyertek az ócska rablómesével, mert nálam senki sem tudja jobban, mitől bűzlik a hal. Majd beledöglöttem, hogy hosszú évekig úgy kellett tennem, mintha tisztességes üzletember lennék. Ehelyett loptam, csaltam, hazudtam - Klára alig győzi könyvelni az aktuális elévüléseimet.

Elvárom tőletek is, hogy senki ne szarakodjon, ha oda kell csapni lendüljön a vasököl. Bátran bele a lecsóba, nem akármilyen anyagból gyúrtak benneteket, különben is velünk az ország ! Ne feledjétek, a népszavazás nem játék, egyszerűen nem kúrhatjuk el. Ebben a műfajban nem osztanak ezüstérmet, és ha véletlenül mégis győzne az igazság, nincs módunk fellebbezni. A harc kemény lesz, de éreznetek kell, hogy nem vagytok egyedül. Amit el lehet titkolni, azt el fogjuk titkolni. Ha kell, hazudunk reggel, délben meg este. De ha a környezetemben azt látom majd, hogy valaki be van szarva, nem fogok válogatni az eszközökben. Aki gyáva, nyugodtan elhúzhat innen a picsába. ( Esetleg Szlovákiába )

Persze joggal kérdezhetitek tőlem, valójában milyen is lesz az új egészségügyi rendszer ? Akció, kaland, lendület meg reform. Kurva jó lesz nekünk, és szabaddemokrata elvtársainknak. Jó itt, ezt az országot magunknak építjük. Katus mama is kérdezte tőlem : "Nincs véletlenül igaza a Fidesznek, Fletó ?". Lószart mama - válaszoltam, nem kell aggódni. Neked az új rendszerben is jó lesz. Azóta Pápa összes panelprolija engem istenít, meg a Horn Gabit és a több-biztosítós rendszert.
Pedig azt sem tudják az idióták, mit jelent számukra a kétsebességes egészségügy.

De nem elég annak látszani, időnként populistának is kell lenni. Mindig olyat kell hazudni, ami tetszik a népnek - aztán megcsinálni az ellenkezőjét, mégha bele döglik is a magyar. Legalább hullik a férgese, mert a beteg nyugdíjasnál nincs is nagyobb tehertétel ennek a kurva országnak. Megdögleni az Istennek sem akarnak, elmenni pedig nem tudnak mert nincsen rá pénzük. Ezek a dísznyugdíjas élősködők mindig csak hisztiznek, miközben mértéktelenűl zabálják a legdrágább gyógyszereket és még anyagilag is támogatják az unokákat. Na, én ezt a gyomorforgató képmutatást elfogadhatatlannak tartom.
Szerencsére sokan rajonganak még értem, hiszen mindig megmondom nekik a frankót. Imádják, amikor megüzenem, hogy Orbán fogja be a száját - ez rendre nagy siker, pedig ezt az idétlen poént mindig elsütöm ha köztük vagyok.
Ilyenkor többen a nyakamba borulnak, és könnyes szemmel bíztatnak : "Húzzál bele Ferkó, csináld meg !"

Sok a dolgom barátaim, ígérem a témát még folytatni fogjuk. Addig se feledjétek, hogy a hatalomért cserébe elvtelen kompromisszumokra is szükség van, nem lehetünk finnyásak a koalíciós partner korrupciós ügyei miatt. A hétvégi szeánszon is szinte a szarból hoztuk vissza a koalíciót. Inkább ne feszegessük ezt a kérdést, szerencsétlen Megyónak sem használt az értelmetlen szarakodás. Sajnos rókafogta csuka vagyunk, ha beledöglünk is jópofát kell vágnunk a szabaddemokrata zsaroláshoz.

De nekünk, haladó baloldali reformkommunistáknak ... illetve szociálliberális vagyis szociáldemokrata ... dehogy, szocionistáknak ( valamelyik biztosan jó ) - ha bukik az új rendszer, semmi közünk sincs az egészhez. A koalíciós egyeztetés titkos záradékában ezért rögzítettük ( hiszen baromira előrelátóak vagyunk ), hogy vészesetben ( ipi-apacs efektus ) Molnár Lali és Hüpi Ági a kijelölt bűnbak.
Ne feledjétek, igazából csak relatíve akarjuk a több-biztosítós rendszert, a szocialista frakció mindig is hangoztatta különutas nemtetszését. De Istenemre mondom, még ez sem nagy ár a számunkra, mert a büdös életbe - nekem nincs alternatívám, és hatalmon kell maradnom ebben a nyűves országban. Mi az hogy mi vagy én ? Mi demokratikus párt vagyunk - de csapatszellem és vezető kell. Minek más, ha itt vagyok én. Ezért szarok a frakcióra és szarok a választmányra : itt mindenki azt szajkózza, amit én akarok. Mert a történet elsősorban RÓLAM SZÓL.

Bátorság barátaim, nem kell elmenekülni a vita elől. Szerintem az ország érteni fogja mekkora gazemberek vagyunk. Hármas jelszavunk : reform, sötétség, idiótizmus - jó ez a tempó. Kitartás, betartás. Úgyhogy ne késlekedjünk, tegyük a dolgunkat és tartsuk a tempót !

Csókoltat benneteket a ti bölcs vezéretek !

A spontán, ( kritikai hangvételű ) hozzászólások idézésétől inkább eltekintek.
Akit érdekel, íme egy link :
http://blog.amoba.hu/blog-3.php?oid=T31b852f866b5e7c1c0f7dfde8e0d41a


http://api01.extra.hu/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gyógypedagógust keresnek
  2007-07-03 22:29:38, kedd
 
  GYÓGYPEDAGÓGUST KERESÜNK

http://giulio.freeblog.hu/

17/2007. (II. 13.) Korm. rendelet



Keressük azt a kiemelkedően higgadt, és empátiás készségekkel is megvert matematikust, aki a fenti jogszabály lenti képletének pontos, és akár még egy politikus számára is felfogható (tehát végtelenül egyszerűen fogalmazott) elemzését elvállalná, nem túl drágán.:-)





2. § (1) E rendelet alkalmazásában:

a) DOT: a törzskönyvezett gyógyszerek és a különleges táplálkozási igényt kielégítő tápszerek társadalombiztosítási támogatásba való befogadásának szempontjairól és a befogadás vagy a támogatás megváltoztatásáról szóló 32/2004. (IV. 26.) ESzCsM rendelet 2. §-ának t) pontja szerinti fogalom;

b) n: a mellékletben szereplő ATC csoportok száma;

c) országos átlag (aATC 1-n): valamennyi orvos által felírt és a betegek által az adott hónapban kiváltott, a mellékletben meghatározott ATC csoportokba tartozó közfinanszírozott gyógyszerek terápiás adagra számolt támogatásának az átlaga ATC csoportra forintban kifejezve;

d) orvos átlag (bATC 1-n): az orvos által felírt és a betegek által az adott hónapban kiváltott az a) pont szerinti ATC-csoportokba tartozó közfinanszírozott gyógyszerek terápiás adagra számolt támogatás értékének az átlaga ATC csoportra forintban kifejezve;

e) eltérés (eATC 1-n): az ATC-csoporton belül az orvos átlag (bATC 1-n) és az országos átlag (aATC 1-n) százalékos eltérése:

'eATC 1 = [bATC 1/aATC 1] x 100-100

'eATC 2 = [bATC 2 / aATC 2] x 100-100

.....

'eATC n = [bATC n /aATC n] x 100-100

f) kiváltott mennyiség (mATC 1-n): az orvos által az a) pont szerinti ATC csoportokon belül felírt és a betegek által egy hónapon belül kiváltott közfinanszírozott gyógyszerek mennyisége DOT-ban;

g) orvosra jellemző eltérés százalék mérőszáma (BSúly): az első ATC-hez tartozó kiváltott mennyiség (mATC 1) és az ugyanahhoz az ATC-hez tarozó eltérés (eATC 1) szorzata - hozzáadva a következő ATC-hez tartozó kiváltott mennyiség (mATC 2) és az ugyanahhoz az ATC-hez tarozó eltérés szorzatához (eATC 2) - ezt ismételve a mellékletben meghatározott ATC-k esetén, majd az így kapott összeget elosztva az ATC-nkénti kiváltott mennyiségek (m) összegével:

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A reformnak csúfolt szocialist
  2007-07-03 22:23:42, kedd
 
  A reformnak csúfolt szocialista emésztőgödör

kedd, 2007. július 3. Papp László/J.R.

Pillanatnyi fegyvernyugvás
etatista-piacpárti kompromisszum az egészségügyben

Papp László Tamás írása a Hírszerző.hu -ról

Ez a megállapodás-tervezet olyan biztos kapaszkodó, mintha a lövészárkok közti senki földjének az aktuális státuszát próbálnánk definiálni.

A koalíciós alku folyományaként létrejött egészségbiztosítási turmixmodell láttán a szakértők is tanácstalanul vakargatják a kobakjukat. Nemigen tudják hová tenni ezt az unikális kevercset, amelyben (már ha realizálódik) a konvergencia-elmélet ölt testet. Eme - jelenleg már csak a legaprólékosabb szociológiatörténeti lexikonok szócikkeként fellelhető - teória szerint a két világrendszer harcát békévé oldja, ha a nem is oly távoli, napsugaras jövőben összeolvadnak mindnyájunk javára. A kapitalista termelés árubőségének választéka ötvöződik a szocializmus tervező-újraelosztó potenciáljával. Legyünk méltányosak: ezt az utókor által közröhej tárgyául szolgálóan naivnak gondolt feltevést hajdanán alátámasztani látszott egyik-másik világtörténelmi tendencia. A nyugati civilizáció a '29-es világválságtól a reagani/thatcheri neoliberális forradalomig a keynesi ihletésű etatista social engineering kísérleti lombikjaként funkcionált (New Deal, 1945-ös brit munkáspárti államosítások, a koraszülött jóléti állam európai virágkora). Eközben a szögesdrót övezte tervutasításos rezsimek piaci reformok bevezetésével kívánták önmagukat felszínen tartani (NEP-korszak, '68-as Új Gazdasági Mechanizmus, kínai gazdasági nyitás). Úgy tűnt, működhet a dolog. Aztán az egyensúlyi helyzetbe soha nem kerülő mérleghinta - legalábbis az európai kultúrkörön belül - a szabadpiac irányába billent. Most viszont a Gyurcsány-kabinet országgyűlési többségét alkotó pártok úgy vélik, ami világviszonylatban működésképtelen volt, ágazati szinten remekül elszuperálhat majd, állami redisztribúció és üzleti kockázatmérlegelés nyugis társbérletben elülnek, mint verebek a dróton. Pontosabban - már ha van egy csöppnyi realitásérzékük - dehogy gondolják. Nagyon jól tudják, a hevenyészett kompromisszum nem béke, de még tűzszünetnek is soványka. Pillanatnyi fegyvernyugvás csupán.

*
Ez a megállapodás-tervezet olyan biztos kapaszkodó, mintha a lövészárkok közti senki földjének az aktuális státuszát próbálnánk definiálni. A kormánypárti részprogramok provizórikus szintézise alapján létrejövő 5-8 biztosítótársaság tulajdoni hányadának 51 százaléka állami, a maradékért szállhat ringbe a magántőke. Ez tiszta sor, minden egyéb homályzóna a fekete lyukban. A menedzsmentjog körüli dilemmázás lényegében egyetlen kérdésre szűkíthető: ki lesz a csendestárs? Vagyis, aki a legelején beteszi az invesztíciót, osztalékfizetés idején megkapja a részét, a kettő által határolt időtartam alatt pedig a tulajdonostárs cégvezetői szakértelmére bízza magát. Önmagában nem idegen a tőke logikájától a fent vázolt szerep, hogy tudniillik kisebbségi résztulajdonosként befektet egy kész üzleti terv perspektíváiba. Csakhogy általában ott szokik ilyet tenni, ahol a tulajdoni majoritást egy hasonszőrű pocakos-cilinderes nagytőkés képviseli. Aki ugyanannyit - illetve vaskosabb részvénypakettje lévén többet - kockáztat, ti. a saját pénzét. De a biztosítót netán csődközeli helyzetbe lavírozó Állam Bácsi - akinek joviális nagyapó-imázsán áttör a lényének szubsztanciáját képező cinikus vénember - röhögve nézi majd a tönkrement üzlettársat.
"Véged lesz, mint a botnak, komám. De én bukhatok rogyásig, legfeljebb némiképp felemelem az adókat, oszt jó napot. Ezeknek a lúzereknek úgyis csak az számít, hogy ne kelljen vizitdíjat fizetni" - int kegyúri mozdulattal a nép tekintetét jótékonyan kirekesztő lefüggönyözött ablakok felé. Valami ilyesmiért ódzkodhat a magánszektor, hogy átengedje a kormányrudat az államnak. Tényleg, amíg fentiek nem dőltek el, ugyan miről vitatkozunk?

*
Folytatván a spekulációt: hírek szerint az emlegetett biztosítók "egy 6-12 hónapos átmeneti időszakban tehetnek ajánlatot valamennyi biztosítottnak, vagyis ebben az időszakban versenghetnének a betegekért. Ezt követően, egy-egy pénztárat, egy-egy a későbbiekben meghatározandó, pontos lehatárolású régióhoz rendelnének sorsolással. Azok, akik nem választottak biztosítót, automatikusan a régiójukban. elégedetlenség önt el választott biztosítóm szolgáltatásait kipróbálva, mikor pályázhatok el másik céghez? Évente, mint a kötelező gépjármű-biztosításnál? Mert azt ugye nem gondoljuk komolyan, hogy az állampolgár hitbizomány vagy tulajdontárgy lenne, akit élethossziglan röghöz, pontosabban biztosítóhoz kötünk. Mi lesz azokkal, akik pár nappal vagy egy-két héttel a kegyelmi időszak lejárta után válnak nagykorúvá, illetve lépnek ki a munkaerőpiacra? Aki ilyen peches, azt a döntési lehetőségtől megfosztva besorolják majd a területileg illetékessé váló céghez? Ez nem szemétség? De az bizony, telivér szívatás a javából. Úgy kell neki, miért nem jött világra időben. zintén bizonytalansági faktor, hogy a szolgáltatóválasztás - a felelősségbiztosítókkal ellentétben - nem kötelező. Így aligha kalkulálhatnak a teljes piaccal, hisz az öregedő népesség javarésze - megszokásból, a nóvumoktól való ódzkodás miatt - úgyis bennragad az OEP romjai közt. Utána pedig jön az orosz rulett magyarosan - vagyis territoriális felosztás sorshúzással. Ami bajosan könyvelhető el a teljesítmény- és versenyelv netovábbjának. Itt a szerencse dönt, melyiknek jut vastagon tejelő országrész, s kinek a nemzet szegényháza. megszerveződő társaságok regionalizálása olyan célt szolgál, hogy "minden állampolgár kapjon egészségügyi ellátást. Ha ugyanis valaki nem tud választani, akkor az adott régió pénztára köteles lesz szerződni az ott élőkkel, a tervben ilyen formában megjelenik az MSZP által kiemelten kezelt szolidaritási elv." Ebből következően a papíron rentábilis működést célul kitűző biztosítóknak kötelességük ajtót nyitni mindenkinek. Azoknak is, akik nem tudnak (vagy akarnak) fizetni. Mert - legalábbis hivatalosan - nincs jövedelmük. Vagy a legális járandóságuk (pl. nyugdíj) nem járulékköteles. De akkor helyettük ki fog perkálni? Nyilván az állam. Már ha nem arra bazíroznak, hogy a fizetésképtelen ügyfelek által termelt deficitet felerészben ráterhelik az üzleti invesztorokra. Ha mégis, ki lesz olyan elmebeteg, hogy egy rézpiculát is beledob a reformnak csúfolt emésztőgödörbe? Kérdések, amelyekre való felelet hiányában nehéz lenne bármit mondani az itt taglalt etatista-piacpárti mixtúráról.
*

Prognózisunk szerint a dolognak kétféle kifutása lehetséges. Egyfelől kialakulhat rendesen funkcionáló betegbiztosítás. Amelynek kliensévé válva hazánk piacképesnek bizonyuló humán szegmense tudomásul veszi: egészségére legalább annyit (ha nem többet) kell fordítania, mint autójának lízingdíjára, a plazmatévé-beújítás vagy a déltengeri nyaralás realizálásának céljából felvett személyi kölcsön törlesztőrészletére. Aki pedig képtelen ezt vállalni, annak jogviszonyát rászorultsági/méltányossági alapon a közkassza fedezi, lévén ez nem üzleti kategória. Államunk darab ideig ücsörög az igazgatósági üléseken, aztán úgy elunja magát, hogy beletörődik: nem őneki való a versenyszféra klímája. Így hagyja magát gavalléros ajánlat révén kivásárolni. Persze csinálhatjuk durván is. Olyan feltételrendszert installálva, hogy az adrenalin-függő brókerek is sápadtan pucolnak el a pénzügyi horror zombivíziójának képével a látóidegükön. Aztán széttárjuk karjainkat, mondván: hiába akartuk a tőke javát, az istennek sem akarta nekünk adni. S nincs is egyéb dolgunk, mint ratifikálni a Mikola-Kökény-paktum titkos záradékát.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Esküszegés
  2007-07-03 22:07:38, kedd
 
  ESKÜSZEGÉS
2007-07-03. 12:39:34

Az index fórumáról keringő idézet:

Gyurcsány már kétszer tett miniszterelnöki esküt. Medgyessy megpuccsolása után illetve az idén. A miniszterelnöki eskü szövege a következő:

"Én Gyurcsány Ferenc esküszöm, hogy hazámhoz, a Magyar Köztársasághoz, annak népéhez hű leszek; az Alkotmányt és az alkotmányos jogszabályokat megtartom; az állami és szolgálati titkot megőrzöm; megbízatásomhoz híven, lelkiismeretesen járok el, és minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a Magyar Köztársaság fejlődését előmozdítsam."

"És balatonöszödi "esküje":

Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy azt el sem tudtuk korábban képzelni. (...) És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit! "


***


Igen, feledésbe sikkasztott szempont. Ennek alapján - mert ez tény - valóban vélelmezhető az esküszegés. Következésképpen munkakörére alkalmatlan, hiszen nem a munkaszerződésében általa vállalt feladatokat hajtotta végre, éppen ellenkezőleg. Igazán arra volna kíváncsi ma sok-sok magyar ember, hogy ezt egyszer büntetőjogi eszközökkel bárki is képes lesz-e, és akarja-e számon kérni! Sehol nem esik szó arról, hogy amennyiben valaki az esküjét megszegi, annak van-e bármilyen következménye. Magában a miniszterelnöki esküben sincs kitétel erre az esetre! Ugyan miért? Tudjuk, de nem mondjuk? Tudjuk, de nem mondjuk.

Miért nem mondjuk?! Nevezzük nevén a tényt: Gyurcsány Ferenc ebben a vonatkozásban ESKÜSZEGŐ?

Mint esküszegőnek, kijár-e neki a megvetés? Érdemel-e mást a tettei és szavai alapján?

Mint esküszegő, kijár neki a felmondás? Kinek a részéről? Például az adóforintok tengerét sarcként kinyögő munkáltatója részéről, a MAGYAR NÉP részéről.

Ha csupán a nehezen követhető gondolatmeneteit tesszük idő szerinti sorrendbe - hogy logikáról, nemzeti érdekekről, szükségszerűségekről már szót se ejtsünk - akkor azonnal világossá válik minden felelősen gondolkodó és cselekvő magyar politikus számára az esküszegés ténye. További alapvető kérdés, hogy akad-e akár egyetlen tevőlegesen ellene fellépő, felelős magyar politikus - bárhol széles e Hazában?

Ennek a momentumnak mostanság különösen azért is van kiemelt jelentősége, mert 2002. július 4-én a budapesti Erzsébet-hídon reggel, majd a Kossuth téren elindult egy politikai folyamat.

Emlékezzünk! Emlékezzünk arra, hogy egy térdelő testhelyzetű, már bilincsbe vert fiatalember beszólásáért a rendőr csőre rántotta fegyverét. Valahol ott kezdődött. Folytatódott a Kossuth téren, az engedélyezett tüntetés példátlanul erőszakos szétverésével. A kijelölt határidő leteltével pedig a fővárosi Újköztemető halottégetőjében elégették a szavazócédulákat az újraszámlálás helyett. Hamvába tiporták a magyar szabadságot. Azt az alapvető jogát a magyar népnek, hogy ellene mondjon a reátörő zsarnokságnak.

Emlékezzünk arra is, hogy a magyar Országgyűlés épületének ablakából hidegvérrel nézte-tűrte mindezt sok-sok képviselő! Olyanok, akik a hatalmat átadni készültek, meg olyanok, akik a hatalomba készülődtek. Lehajtott fejjel elhátráltak a díszes ablakok párkányától, halkan behajtották az ólomberakásos szárnyakat. Csak ott, a szorosra zárt ablakok mögött vedlették le végleg szárnyaikat. Azokat a hímportól megfosztott, csodaszép eszmékkel mintázott szárnyakat, amelyek azokba az ablakokba emelték őket. Azóta hallgatnak a gubóban. Szorosan körbeszőtték magukat mindenféle paragrafussal, egymással sem állnak szóba, nemhogy az ellenféllel.

Öt esztendő távolából visszatekintve - különös figyelemmel az egyébként más ország számára is emlékezetes ünnepnapra - összegezhetjük úgy az emlékezést, hogy új szabadságnap született a Föld nevű bolygón. Azon a napon a magyarok kimondták, hogy nem tűrik a zsarnokságot. Lehet gumibottal leveretni, lehet százakat, ezreket rács mögé hurcolni, az igazság ott jár eztán közöttünk. Csupán idő kérdése, a mérleg használata után a bekötött szemű Justitia mikor veszi elő a másik eszközét. Ott ül a Legfelsőbb Bíróság díszes előcsarnokában ez a szobor. Egyik kezében egy mérleget tartva, a másikban... Úgy van, egy pallost.

2002 júliusa óta bebizonyosodott, valóban a zsarnokság szörnyetege kelt ki a nyáladzó vérvörös tojásból.

Íme, a FENEVAD közöttünk jár, bélyegét sütni homlokokra vadászik.

Mephisto bámulva csodálkozhat azon a fergetegen, amit az újkori tanítványai rendeztek országunkban azóta! Tivornyák, rablások, árulások, menetrendszerinti hazugságözön. És közben egyébként nem történik semmi. Semmi! Trükkök százai, amiről a magyaroknak nyilvánvalóan nem szabad tudniuk, tették lehetővé, hogy mára az ország torkig adóságban vergődjön. Majdnem megfeszültek, hogy megfigyelésekkel, lejáratásokkal, mindenféle módon fenntartsák a megkaparintott bársonyszékeket. És közben egyébként nem történt semmi. Semmi. Kurva kormányzás.

Emberek százai, ezrei követelték jogaikat, b....ák meg, és semmi más nem jutott ezeknek eszük helyébe a veretésen kívül.

Ezen események sodrában új, markáns kifejeződések kerültek a szennyes habok fölé - a hatalmat bitorlók, és a bitorlást számon kérő nemzeti erők, meg a magukat mára annak beállítók összességét szemlélve.

Talán jól van ez így? Tisztán látszik, hogy véletlenül sincs ez így jól!

Az öszödi beszédnek (beszéd!?), majd annak nyilvánossá tétele alapvetően politikai érzéstelenítő szerepét töltötte be. Még akkor is állíthatjuk ezt, amikor láttuk a megbocsájthatatlanul (máig megtorlatlan!) pokoli fellépést a rendőrség részéről, majd a máig zajló kádári típúsú megtorlási hullámot.

Ki kell mondani a fentiek alapján az alapvető következtetést, miszerint egy esküszegésben bizonyítottan tettenért közszereplő nem töltheti be a reá bízott feladatot. Bárki legyen az esküre kötelezett!

Ki kell mondani a fentiek alapján az alapvető következtetést, miszerint a Magyar Köztársaságban nincsen jogrend, jogbiztonság.

Ki kell mondani a fentiek alapján az alapvető következtetést, miszerint a Magyar Köztársaság alkotmánynak mondott alaptörvénye megszűnt működni, hiszen esküszegő módon történik maga a törvényhozás működtetése, működésének vezérlése.

Ezen alapvető következtetések szerint a Magyar Köztársaság jelenlegi jogállapota egyenlő a semmivel.

Reményeik szerint ezen állapotban ezzel az országgal bármit megtehetnek.

Meddig? Hallotta már valaki ebben az országban suhogni azt a pengét valaha?

Budapest, 2007. július 3-án,
egy nappal az Erzsébet híd lezárásának ötödik évfordulója előtt
Lengyel Károly

[Forrás: Lengyel Károly]
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az Apostoli Szentszékkel is sz
  2007-07-03 22:04:54, kedd
 
  Az Apostoli Szentszékkel is szerződést szegne a koalíció
2007-07-03. 18:12:04

A reformátusok után a katolikusok is felemelték a hangjukat az egyszázalékos támogatási rendszer megváltoztatása miatt.

A személyi jövedelemadó egyszázalékos adóátirányítási rendszerét a Magyar Köztársaság és az Apostoli Szentszék között 1997-ben kötött nemzetközi szerződés rögzíti; a másik fél beleegyezése nélküli teljes változtatás a szerződés megszegését jelentené - írta a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia (MKPK) titkára, Német László.

"A kormánykoalíció sajtóban napvilágot látott új egyház-finanszírozási terveivel kapcsolatban emlékeztetni szeretnénk, hogy a személyi jövedelemadó egyszázalékos adóátirányítási rendszerét a Magyar Köztársaság és az Apostoli Szentszék között 1997-ben kötött nemzetközi szerződés rögzíti" - áll a közleményben.

Mint olvasható, "e módszer teljes megváltoztatása a másik fél beleegyezése nélkül nemzetközi szerződés megszegését jelenti." Az MKPK bízik abban, hogy "a tömegtájékoztatási eszközök által idézett tervek nem erre irányulnak".

A református egyház hétfőn szintén közleményben tudatta: társadalmi párbeszédet sürgetnek az egyház-finanszírozás rendszeréről, valamint a felekezeti finanszírozás kérdéséről a kormányprogram kiegészítésének szánt koalíciós megállapodás kapcsán.

Amennyiben az állam új alapokra kívánja helyezni a református egyház által is igazságtalannak és bürokratikusnak tartott egyszázalékos támogatási rendszert, hozzon létre olyan szakmai fórumot, amelyen minden érintett világi és egyházi szereplő javaslatot tehet a rendszer átalakítására - írták.

[Forrás: http://www.hunhir.hu/index.php?pid=hirek&id=7583&fr=nemzetihirhalo]
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kiszivárgott a borreform - Gla
  2007-07-03 21:13:30, kedd
 
  gondola 2007. július 3. 18:00

Kiszivárgott a borreform - Glattfelder elutasítja

http://www.gondola.hu/cikkek/55089

Az Európai Bizottság holnap fogja hivatalosan nyilvánosságra hozni a borreformról szóló jogszabálytervezetét. Glattfelder Béla magyar néppárti képviselő szerint a kiszivárgott jogszabálytervezet Magyarország számára több szempontból is elfogadhatatlan.
A közelmúltban kiszivárgott az Európai Bizottság borpiaci reformról szóló jogszabálytervezete. Az Európai Bizottság egy évvel ezelőtt közlemény formájában hozta nyilvánosságra a borreformmal kapcsolatos elképzeléseit. A most kiszivárgott anyag ezzel szemben már konkrét, jogszabályként megszövegezett javaslat.

Glattfelder Béla, magyar néppárti képviselő szerint a tervezet magyar szempontból elfogadhatatlan, mert alapvetően a borfelesleget termelő déli tagállamok érdekeit szolgálja. Ezzel szemben figyelmen kívül hagyja Magyarország és más olyan tagállamok érdekeit, ahol a termelés és a fogyasztás nagyjából egyensúlyban van. Ennek legszembetűnőbb jele, hogy várhatóan éppen azokban az országokban - így pl. Magyarországon - fogják kivágni a legtöbb szőlőt, amelyekben nem felelősek a borfeleslegek kialakulásáért. A képviselő szerint valójában azokban a tagállamokban, elsősorban Francia-, Olasz-, és Spanyolországban kellene a kivágásokat végrehajtani, amelyek az elmúlt években a legnagyobb mértékben vették igénybe a feleslegek levezetésére szolgáló lepárlási támogatásokat. Ezekben az országokban vannak olyan régiók, amelyek szinte teljes egészében lepárlásra termelnek.

Elfogadhatatlan továbbá, valamint a borreform céljaival is ellentétes, hogy a lepárlási támogatások nyomán felszabaduló összegeket történeti bázison osszák fel. Ez azt jelenti, hogy az eddig a legtöbb felesleget termelők, és ezáltal a legtöbb lepárlási támogatást igénybe vevő tagállamok kapják a legnagyobb összegeket. A képviselő szerint az ún. nemzeti borítékok, azaz az egy-egy tagállam által felhasználható támogatási keretösszeg meghatározásakor csakis a szőlőterületek nagyságából lehet kiindulni.

Szintén az imént említett tagállamoknak kedvez, hogy az Európai Bizottság tervei szerint az 1998 előtti illegális szőlőültetvényeket pénzben meg lehet váltani. Glattfelder Béla szerint ezeket a telepítéseket - az 1998 utániakhoz hasonlóan - meg kellene szüntetni. A korábbi elképzelésekhez képest kedvező változás, hogy a telepítési korlátozásokat 2010 helyett csak 2013 után oldják fel, mivel újabb szőlőültetvények telepítését elsősorban a nagyobb, tőkeerősebb régi tagállambeli cégek tudják majd finanszírozni.

Magyarország számára különösen hátrányos, hogy a tervezet szerint a jövőben a bor alkoholtartalmát nem lehet cukor hozzáadásával növelni. Ez az intézkedés hazánk éghajlati adottságai mellett jelentős többletköltségeket okozhat a termelőknek egyes évjáratoknál. A magyar kormány korábban úgy nyilatkozott, hogy ezt, a számunkra rendkívül kedvezőtlen elemet sikerült kivenni a tervezetből. Ezek a nyilatkozatok a tervezet ismeretében túlságosnak optimistának bizonyultak.

Glattfelder Béla ugyanakkor üdvözölte, hogy a borreformról az Európai Parlament számára korábban készített véleményéből az egyik fontos javaslat bekerült a mostani tervezetbe. Ennek lényege, hogy az EU-ba harmadik országokból importált borokra ugyanazok a borkészítési szabályok vonatkozzanak, mint az európaiakra. Így az európai termelők azonos feltételek között versenyezhetnek a dél-afrikai, ausztrál, kaliforniai stb. termelőkkel.

A tervezet pozitívnak nevezhető eleme, a borászati melléktermékek kötelező lepárlásának eltörlése. Ez, a termelők számára indokolatlan és jelentős többletköltségeket okozó intézmény - amelynek eltörlését a képviselő egy módosító indítványában korábban szintén javasolta -, a térségünkben már csak egyedül Magyarországon létezik.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Horn helyett Wavamunno?
  2007-07-03 21:02:40, kedd
 
  Jack Corn 2007. július 3. 17:32

Horn helyett Wavamunno?



http://www.gondola.hu/cikkek/55088

Magas állami kitüntetést ajándékozott a Gyurcsány-féle Külügyminisztérium egy zavaros múltú ugandai "üzletembernek." A jelenlegi magyar kormányhoz közelálló cégekkel szoros üzleti kapcsolatokat ápoló Gordon Wavamunno afrikai milliárdos egyben hazánk ugandai tiszteletbeli konzulja is.

Wavamunno az 1960-as években Mbarara-ban, a szülőfalujában alkalmi taxisofőrként kezdte pályafutását. Szerencsecsillaga akkor kezdett el meredeken felfelé ívelni, mikor az 1971-ben katonai puccsal hatalomra jutott és nyolc éves rémuralma alatt félmillió ember meggyilkolásáért felelős Idi Amin - becenevén Afrika mészárosa - 1972-ben 80 ezer ázsiait, elsősorban indiai és pakisztáni bevándorlót utasított ki az országból és a tőlük rövid úton elkobzott javakat szétosztotta a hozzá hű alattvalói között. Wavamunno később Ugandában az afrikai viszonyokhoz képest is zavaros politikai és a még zavarosabb gazdasági viszonyokat és a kapcsolatait kihasználva mára egész Afrika egyik leggazdagabb milliárdosa lett.

Gordon Wavamunno-nak ma már számtalan vállakozása van az autó és motorsportban, az autókereskedelemben, biztosítási, kiskereskedelmi, virágtermelői, turisztikai, mezőgazdasági, szórakoztatóipari és tömegkommunikációs cégek tucatjaiban.

Kamya Wavamunno-t, a gátlástalanságáról és a helyi alvilággal tartott szoros kapcsolatairól évtizedek óta hírhedt Gordon Wavamunno testvérét egy ugandai bíróság bankrablás közben elkövetett gyilkosság miatt halálra ítélte.

A gyilkossággal fűszerezett bankrablás során szerzett pénzből a bűncselekmény tisztára mosása érdekében Kamya Wavamunno 10,000 dollárt adott testvére jóbarátjának, Paul Etiang-nak, az akkori ugandai kormány miniszterelnök-helyettesének.
Göncz Kinga Gordon Wavamunno-t "az ugandai magyar vállalkozások és az Ugandába látogató magyar állampolgárok érdekében végzett hosszú és áldozatos munkájáért" dicsérő oklevélben és - hivatalos angol nevén - a "Pro Auxilio Civium Hungarorum Memorial" kitüntetéssel jutalmazta.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Férfi nemi szervhez hasonlítot
  2007-07-03 20:58:46, kedd
 
  2007-07-03 20:45
Egymást szidják a szocialisták

Férfi nemi szervhez hasonlította Juhász Ferencet, az MSZP elnökhelyettesét a kormány kommunikációs főigazgatója az egyik értekezleten - értesült az Index. Gyurcsány Ferenc párton belül egyik legközelebbi szövetségese, Juhász kimaradt a koalíciós tárgyalásokból.



Távolmaradását többen is észrevettek, és szóvá is tették az értekezleten. Ekkor kérdezett vissza Baráth Péter durva hangnemben. A hírportál szerint a kommunikációs vezető kijelentése miatt kénytelen volt találkozót is kérni Juhásztól.

A megsértett politikus kettőjük viszonyáról annyit mondott, nem visznek egymásnak virágot, majd majd hozzátette, a kormányzati kommunikáció nem tartozik a pártra.

Az SZDSZ-szel folytatott tárgyaláson egyébként csak azok azok az MSZP elnökségi tagok vettek részt, akik az egyeztetésre szoruló területeket miniszterként felügyelik. Kóka János viszont magával vitte korábbi riválisát, Fodor Gábort is.

http://www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=164144
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Sólyom visszaküldte az állami
  2007-07-03 20:54:07, kedd
 
  Belföld
Sólyom visszaküldte az állami vagyonról szóló törvényt
(Cs.Zs.) 2007-07-03 18:07:21

Sólyom László kedden megfontolásra visszaküldte az Országgyűlésnek az állami vagyonról szóló törvényt; a köztársasági elnök levélben tudatta döntését Szili Katalin házelnökkel - közölte az államfő hivatala.

Az állami vagyonról szóló, a parlamentben június 25-én elfogadott törvény az állami vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlására létrehozza a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanácsot, amelynek tagjait a miniszterelnök nevezi ki hat évre. A köztársasági elnök mostani indoklása szerint a tanács tagjainak megbízatása csak igen szűk körben, lényegében alkalmatlanná válás vagy bizonyos kötelezettségszegések miatt szüntethető meg.

Sólyom László álláspontja szerint a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács a törvénnyel olyan hatáskörök gyakorlására kap felhatalmazást, amelyek a mindenkori kormány felelősségi körének lényegéhez tartoznak. Az állami vagyonnal való gazdálkodásért viselt kormányzati felelősség miatt az államfő nem ért egyet azzal, hogy a tanács tagjai hatéves megbízatást nyerjenek úgy, hogy e tisztségükből csak alkalmatlanság vagy kötelezettségszegés miatt mozdíthatók el - szerepel a kommünikében.

A köztársasági elnök szerint a parlamenti ciklusokhoz nem igazodó hosszúságú tisztségek a kormánytól független alkotmányos intézmények esetében indokoltak; a kormányzati felelősség körébe tartozó hatáskörök esetén azonban nem elfogadhatóak.

(hvg.hu)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/4 oldal   Bejegyzések száma: 39 
2007.06 2007. Július 2007.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 574 db bejegyzés
e év: 6477 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1988
  • e Hét: 5752
  • e Hónap: 9497
  • e Év: 162993
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.