Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 21 
Módosítanák a médiatörvényt
  2007-10-02 22:28:59, kedd
 
  Módosítanák a médiatörvényt

2007. október 02. 15:45 HVG

A médiatörvény társadalmi kommunikációra vonatkozó passzusait módosítaná az az indítvány, amelyről Lévai Katalin európai uniós szocialista képviselő beszélt kedden a Civilkomp Konferencián.

A parlamenti közmeghallgatás intézményét emelnék be a jogszabályba. Ez konkrét példákon keresztül közvetítené az emberek problémáját a politikai vezetésnek. A nyitott jogalkalmazásnak az a célja, hogy a civilek minél nagyobb erővel vegyenek részt a törvény előkészítő fázisában - mondta Lévai Katalin európai uniós szocialista képviselő.

Megemlítette, hogy a nyugati demokráciákban is a szociális politikában csak akkor történik változás, ha egy kormányt a civil szervezetek befolyásolni tudnak. Külön beszélt a roma fórumról, amelynek Magyarország legnagyobb kisebbségének érdekeit kell képviselnie a törvény-előkészítés során. Ezzel kapcsolatban megjegyezte: nem jó a civil szervezeteknek, ha a pártokhoz kötődnek.

Rauh Edit, a szociális és munkaügyi tárca esélyegyenlőségi szakállamtitkára emlékeztetett arra, hogy a kisebbségek jogegyenlősége sokszínűséget eredményez, ami az Európai Unió javára szolgál. Felhívta a figyelmet a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok oktatási, foglalkoztatási felzárkóztatására, és az antidiszkriminációs intézményrendszer széles körű megismertetésére, amelyet többek között az ombudsmanok és az Egyenlő Bánásmód Hivatala képvisel.

A szakállamtitkár ismertette a Magyar Tudományos Akadémia kutatásának eredményeit: a kutatók arra a következtetésekre jutottak, hogy a politikára is hatással kell lennie a civil szervezeteknek, amelynek egyik alappillére az esélyegyenlőség megteremtése. Ehhez kapcsolódóan esélyegyenlőségi kalendáriumot adnak ki, amely a minisztérium honlapján megtekinthető.
MTI
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az SZDSZ nem támogatja a gyűlö
  2007-10-02 22:28:11, kedd
 
  Az SZDSZ nem támogatja a gyűlöletbeszéd elleni Btk.-módosítást
2007. szeptember 12., szerda szdsz.hu

Gusztos Péter szerdai sajtótájékoztatóján egyértelművé tette: SZDSZ továbbra is ellenzi a gyűlöletbeszéd elleni büntető törvénykönyv módosítását. A liberálisok a Ptk. változtatását tartják a jó megoldásnak.

Mi, liberálisok a polgári törvénykönyv módosítását tartjuk a megfelelő eszköznek arra, hogy a kisebbségekhez tartozók polgári peres úton vehessenek elégtételt az emberi méltóságukat sértő nyilvános gyalázkodásért, akkor is, ha az nem személyüket, hanem a közösséget érte, amelyhez tartoznak - közölte a liberális párt frakcióvezető-helyettese.

Olyan megoldást kell ugyanakkor találni, melynek folytán nem fogják mondvacsinált perekkel elárasztani a bíróságokat. Azoknak kell jogorvoslati lehetőséget adni, akiknek arra szüksége van. Ezért nem jó eszköz a Btk. Szocialisták által tervezett módosítása - melyet vélhetőleg az Alkotmánybíróság sem támogatna. Mindemellett éppen a magyar demokráciát, a jóhiszemű joggyakorlókat korlátozna egy ilyen döntés.

Ezért helyes, ha inkább a polgári törvénykönyvben keresünk megoldást a gyűlöletbeszéd elleni fellépésre, majd néhány tapasztalatát levonva döntünk a végleges megoldásról. Addig, is - kérte Gusztos Péter a szocialistáktól - ez a kérdés ne legyen politikai licitálás tárgya koalícióban.

Mindenkinek van feladata és a felelősége a gyűlöletbeszéd elleni fellépésben, azt csak a teljes magyar politikai élet együttes, konszenzuson alapuló fellépése tudja visszaszorítani. Ehhez az is kell, hogy a parlament jobboldali pártjai egyértelmű határvonalat húzzanak maguk és a szélsőjobboldal közé.

"Mindaddig, amíg a magyar parlamentben egy magát mérsékelt jobboldalinak nevező párt egyik képviselője olyan bunkó tud lenni, hogy uszályt lehetne kikötni hozzá, és ehhez a képviselőtársai tapsolnak, addig mi farigcsálhatunk a Btk.-n és a Ptk.-n, de nem fog visszaszorulni a gyűlöletbeszéd Magyarországon" - tette hozzá magyarázatként Gusztos Péter.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Termőföld: a KDNP nem vesz rés
  2007-10-02 22:25:15, kedd
 
 
Termőföld: a KDNP nem vesz részt színjátékban
2007. október 2. 15:47 MNO

A KDNP a továbbiakban nem vesz részt a termőföldet érintő kérdésekről folyó ötpárti egyeztetésen, amennyiben Gráf József agrárminiszter nem vonja vissza a jogi személyek földtulajdonszerzésével kapcsolatos álláspontját - áll a párt keddi közleményében.

A tárcavezető az egyik napilapnak adott nyilatkozatában ugyanis kijelentette, hogy kizárt, hogy földszerzési kérdésekben politikai megállapodás jöhetne létre. Kifejtette továbbá - eddig ismert álláspontjától eltérően -, hogy állattenyésztéssel foglalkozó jogi személyek számára lehetővé kell tenni a földvásárlást, ráadásul az állami földek eladásakor általában előnyben részesítené a mezőgazdasággal foglalkozó más jogi személyek tulajdonosait, tagjait és alkalmazottjait is.

Szeptember 18-án az öt parlamenti párt és szakmai szervezet részvételével tárgyalássorozat kezdődött a termőföldtörvény módosításáról és más, termőföldet érintő kérdésekről - emlékeztett a kommüniké. A megbeszélésen megállapodás született arról, hogy a résztvevők írásba foglalják azokat a termőföld-gazdálkodással (tulajdonlás, bérlet stb.) kapcsolatos kérdéseket (problématérkép), amelyek szerintük megoldást igényelnek. Ezek alapján az október 9-én esedékes következő plenáris ülésen meghatározzák a további szakmai és/vagy politikai egyeztetések menetrendjét. A tárgyaláson jelen volt az FVM politikai államtitkára is, aki kijelentette, hogy földtörvény módosítást a kormány csak konszenzus esetén terjeszti a parlament elé.

Az egyeztetésen maga Gráf József meg sem jelent. A kinyilvánított tárgyalási szándék szöges ellentétben áll az említett miniszteri nyilatkozattal. Érthetetlen a kialakult helyzet. Vagy belső ellentét feszül a miniszter és államtitkára, valamint az MSZP-frakció között, vagy egy jól kigondolt szereposztással valamiféle színjátékba készül bevonni az ellenzéket a kormányoldal. Közben a színfalak mögött zavartalanul folytatható az állami földek kiárusítása, az MSZP-t támogató tőkés csoportoknak (ezt jelzik a legújabban kiírt NFA-pályázatok).

Felhívjuk a tárgyalásokat kezdeményező MSZP-frakciót, hogy egyeztessen az FVM vezetésével és próbáljanak meg közös nyelvet beszélni. A KDNP továbbra is fenntartja tárgyalási készségét, komolyan törekszik a megállapodásra, azonban nemtelen színjátékban nem kíván részt venni. Egyúttal figyelmeztetjük az állami földek megvásárlóit, hogy amennyiben nemzeti, közösségi érdekeket sért a tervezett adásvétel, kormányra kerülésünk esetén a szerződéseket felülvizsgáljuk, és a jogos közérdek védelmében kisajátításra kerülnek a most eladott földek - áll a közleményben.

*** ***********

A hódítók ellen

Az első világháború folyamán, majd a versailles-i békében kialakult a máig tartó koncepció. Arról van szó hogy 1918 után egy szuperállam kialakítása realitássá vált. A tervek a következő módon alakultak: Középen egy kőkemény államtömb, akkor az Antant, később a Harmadik Birodalom, most az EU Nyugat-Európaja Csehországgal bezárólag. Körülötte a legszűkebb népi határok közé szorított vazallus államok koszorúja. Az "ércmag" fogyaszt és termelget, a leigázott államok lakossága éppenhogy vegetál és termel, termel és termel. Ennek a rablógazdaságnak lényege a nyílt kizsákmányolás. Magyarország sajátos helyzete külön történet, mivel lélekszámánál fogva mindig is jelentős tényező volt, ezért feldarabolt állapota a lehető legideálisabb megoldás a politikacsinálóknak. Európában mindmáig három mesterségesen kialakított ország: Románia Szerbia, Szlovákia dolga kalitkába zárni a magyar turult, és ez a feladat hosszú távon számukra is tarthatatlan. Vagy mi dobjuk be a törülközőt, (amiben kételkedem), vagy ők, a trianoni börtönt őrző kisantant. Megérthetjük a félelmüket. Az összmagyar gazdasági potenciál egyértelműen fenyegető Európai tőzsdei trükkökkel átszőtt álgazdaságra, mert eredendően hatékony mezőgazdasági termelésen alapul. Magyarország társadalmi szerkezete, közigazgatási rendszere ugyanakkor eltér a globalista elvárásoktól, ezért a lakosság nagyobb részét, a vidék lakosságát nem tudja megtörni, nem tudja függő helyzetbe hozni a multinacionális nagytőke. Egyszerűen a vidék Magyarországa ellenáll, miután lakosságának 50%-a részben önfenntartó. A türelmetlen szuperállam mindent megtesz, hogy feltegye az i-re a pontot, és kiszolgáltatott fogyasztóvá tegye ezt a jelentős réteget. Bevetett mindent. Konvergencia program, törvényi keretek, médiaoffenzíva, maffiarendszer és az azt kiszolgáló jelenlegi magyar rezsim. Miért is?

Az EU, mint minden mesterségesen összegyúrt szuperállamkísérlet, rendelkezik népesítési és elnéptelenítési koncepcióval. Ugyanúgy, mint az ókori Róma, később a Habsburgok évszázados törekvései, vagy éppen a harmadik birodalom.

Ezeknek a törekvéseknek évezredes célja az, hogy a rabszolgaságra kijelölt országok parasztságát elszakítsa földjétől, ezzel légüres térbe emelje, majd a nagyvárosi bérrabszolgaságba szorítva őket megfékezze szaporodását. A birodalmi nézet szerint a nemzeti agrárpolitika ugyanis növeli a népszaporulatot, csökkenti a kiszolgáltatottságát a leigázandó nemzetnek.

A mindenkori cél márpedig az, hogy a hódítók országaiból kerüljön ki a birtokosréteg, ahogyan ezt már a náci Németország politikája is megfogalmazta.

És mit ad isten!

A magyar földterület 1-e már ilyen olyan susmusokkal idegen kézben van, többnyire német kézben. Ezek a kései Bajorok 1100 év elteltével már nem ütköztek ellenállásba Pozsonynál, sőt! Nemsokára olyan nagybirtokrendszereket hoznak létre, amelyet bennszülött rabszolgák és napszámosok tartanak fenn rendkívül alacsony bérekért.

A jelenlegi politikai elit támogatásával, gazdasági potenciáljuk birtokában nekilátnak egy új társadalomszerkezet felépítéséhez, amely éppen úgy szétveri a polgári értékeket, mint a munkavállaló lakosság értékeit. A hódítók receptje a káoszból kinövő új rend.

Kiszolgálóik gyorsítanank a népirtáson a közegészségügy szétverésével, majd új célpont felé fordulnak. A közoktatás a következő áldozat. Miután a kultúra és a tudomány veszedelmet jelent az új hódító osztály számára, ezért nyilvánvalóan meg kell szüntetni a kultúra szabadságát, a mindenki számára elérhető művelődés lehetőségét.

A kultúra szabadsága fenyegeti leginkább a rabszolgaosztály kordában tartását.

Az igazi abszolutisztikus uralom csak a nép leigázásával érhető el. Az uralkodni vágyó hatalom mindig hitt a csodafegyverekben, Ez most a megfélemlítés és a létbizonytalanságban tartás. Csodafegyverek azonban Magyarország ellen nincsenek. Mi mindig megvédtük magunkat, hol Zotmund Kund rafinériájával és egy szál fúróval Pozsonynál, hol vérzivataros csatákban, és megvédjük magunkat most is. Ez nem lehet kétséges.

Nézzünk egy lehetséges gazdasági alternatívát a védekezésre:

ZGK?

Zárt gazdasági körforgás (ZGK) lényege, hogy az állam által kibocsájtott fizetőeszközök és pénztőke ne vándoroljon ki külföldre. A célt az országon belüli értékteremtő tevékenységgel, magyarán munkával lehet elérni, úgymint közberuházásokkal, államilag finanszírozott lakásépítésekkel, béremelésekkel, és helyi közösségek által kibocsájtott fizetőeszközökkel. Mindezen élénkítő beavatkozások célja az, hogy a hazai termékek előállítását és vásárlását, vagyis a fogyasztást élénkítse. A ZGK a termelés és a vásárlóképesség zárt rendszerű, hazai termékekre alapuló mechanizmusának megteremtése. (Lásd a multik belső rendszerét, a jól ismert smart kártyát vagy a tesco jegyet.) Mind a hazai mezőgazdaságnak, mind a magyar kisvállalkozásoknak kellő állami garanciát biztosít, tehát nemzetközi versenyképességet biztosít, élénkíti a hazai üzleti életet. Ez a megoldás a jelenlegi 1,1 milliós munkanélküliséget radikálisan csökkenti. A hazai vállalkozások és gazdaságok megkapnák azokat a kedvezményeket, amelyekre már évekkel ezelőtt is joggal számíthattak, ám az állam mindez idáig adós. (Hogy melyek ezek a kedvezmények azt érzékeljük a külföldi vállalatok támogatásában.) A ZGK megélénkíti a teljes hazai ipart és mezőgazdaságot állami intervencióval. Ez nem államosítást jelent, hanem állami támogatást. A beavatkozás következtében nő a vállalkozási kedv, a fogyasztói index, tehát radikálisan megélénkül a belső piac. Kb. 1.000.000 új munkahely létrejöttével lehet számolni, ezért újra lehet értelmezni a jelenlegi ultrabrutális adórendszert. A mostani 72%-ról akár 19%-ra változhat az adókulcs, úgy hogy az állami funkciók ellátásában nem keletkezik hiány, sőt a deficit radiálisan csökken az intézkedés következtében befolyó állami bevételekből. Ez a folyamat csak rendkívül széleskörű társadalmi kontroll mellett mehet végbe, hiszen az újszerű megoldás megnöveli az új, immár patrióta elitre nehezedő nyomást.

A társadalmi ellenőrzés tehermentesíti a hatalmas nyomásnak kitett hivatalnoki réteget, ezzel megelőzhető az intézményesített korrupció.

Megfigyelhetjük, hogy az idegen érdeket képviselő kormányok kerülték a társadalmi kontrollt, mint ördög a szenteltvizet. Meg is lett az eredménye.

Nos, vágjunk bele mert kevés időnk van!

Tatár József
Rendszerváltó Fórum
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A szocialista polgármester éde
  2007-10-02 22:24:04, kedd
 
  A szocialista polgármester édesanyja kapott állami földet

2007-10-02 18:14 hírTV

A Magosz vizsgálatot kezdeményezett a Nemzeti Földalapkezelő Szervezetnél egy állami földértékesítéssel összefüggő ügyben. Egy 120 hektáros területet annak ellenére, hogy a helyben lakók elsőbbséget élveznek, a város szocialista polgármesterének 74 éves, máshol élő édesanyja kapott meg.

Budai Gyula szövetségi igazgató közölte: Balkány városában nem a jogszabályoknak megfelelően bírálták el az állami földre beadott pályázatokat. Egy 120 hektáros területet annak ellenére, hogy a helyben lakók elsőbbséget élveznek, a város szocialista polgármesterének 74 éves, máshol élő édesanyja kapta meg. Emellett a nyertes pályázatot a jegyző nem függesztette ki az önkormányzat hirdetőtáblájára sem.
(Lánchíd Rádió)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Sólyom egyedül koszorúzott...
  2007-10-02 22:23:16, kedd
 
  Sólyom egyedül koszorúzott...


A SZLOVÁK ELNÖK NEM KÉRT SÓLYOMBÓL
AZ ELNÖK HELYETT A HIVATALVEZETŐ
FENET
Sólyom megkoszorúzta a komáromi Jókai emlékművet

Civil elnökként, civil társaság, a Palatinus meghívására jöttem a városba, ahol előbb a meghívóim, majd a Magyar Koalíció Pártjának (MKP) vezetőivel találkoztam - mondta rövid nyilatkozatában Sólyom László magyar államfő, aki a keddi napot felesége kíséretében a szlovákiai Komáromban tölti.

"Jómagam természetesnek tartom, ha két szomszédos ország államfői a másik országába látogatnak. A napokban a vajdasági Szabadka vendége voltam, ahol este Tadic elnök úr is felugrott, hogy egy kávé mellett beszélgessünk.

- Ha Gasparovic elnök úr bármelyik magyarországi városba átjön, mi örömmel látjuk" - hangzott el az elnök rövid sajtónyilatkozatában Komáromban, ahol a szlovák államfő nincs jelen, csupán hivatalvezetőjét, Milan Čicet delegálta Sólyom László látogatására.

(www.keh.hu/mti/FENET/FELVIDÉK.MA)

Tiltakoztak a Benes-dekrétumok ellen (videó)
http://www.youtube.com/watch?v=3SCxuGH8Igc

*** ***********

Sólyom: politikai manőver a Benes-ügy
2007. október 2. FigyelőNet, MTI

Rendkívül megalázó és súlyos aktusnak nevezte Sólyom László, hogy a szlovák parlament a közelmúltban megerősítette a szlovákiai magyarok II. világháború utáni jogfosztását törvényesítő Benes-dekrétumokat.

Az államfő a Palatinus Polgári Társulás meghívására utazott feleségével a szlovákiai Révkomáromba. Délután a Selye János Egyetemen több mint félezer hallgatóval folytatott beszélgetést. A Benes-dekrétumok megerősítéséről kérdésre válaszolva közölte: "Nem fogok mellette szó nélkül elmenni".

A magyar fél "nyitott, biztos és szolidáris" kapcsolatokat szeretne látni a magyar-szlovák viszonyban, mert a politikai nyilatkozatoknál mindig sokkal fontosabb a tényleges jogi helyzet - közölte a látogatását záró sajtótájékoztatóján.

A Benes-dekrétumok szlovák parlamenti szentesítéséről szóló határozatot bírálva a magyar államfő elzárkózott annak megítélésétől, hogy Szili Katalin, az Országgyűlés elnöke a szlovák parlamenti döntés miatt lemondta csütörtökre tervezett kassai látogatását, de megjegyezte: "Ha előre egyeztetett hivatalos szlovákiai programom lett volna, jómagam is ugyanezt teszem".

Annak a meggyőződésének adott hangot, hogy két nép viszonyát egy ilyen "politikai manőver" (a szlovák parlamenti határozat) nem tudja igazán megváltoztatni.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Korlátozná a kormány az önkorm
  2007-10-02 17:21:47, kedd
 
  Korlátozná a kormány az önkormányzatok hitelfelvételét
2007/10/02 - 10:09 SzKR

A megszorítások után jövőre az önkormányzatok hitelfelvételét is korlátozná a kormány. A pénzügyminisztérium szerint erre azért van szükség, mert a települések eladósodása veszélyezteti a konvergenciaprogram végrehajtását.

Jövőre nagy városok is nehéz helyzetbe kerülhetnek. A 2008-as költségvetés szerint ugyanis még kevesebb pénz jut a településeknek. Már ma is több megyeszékhelynek 2-3 milliárd forintnyit adóssága van, nagyrészt ebből fedezik működési költségeiket, hiszen a támogatások évek óta nem fedezik a kötelező feladatokat. Ha további pénzt vonnak el az önkormányzatoktól - a települési érdekszövetségek szerint - újabb hivatalokat kell bezárni és embereket kell elbocsátani - írja a a Világgazdaság.

(hírTV)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Egyre több a Fidesz-támogató -
  2007-10-02 17:12:28, kedd
 
 
Egyre több a Fidesz-támogató - küszöb alatt az SZDSZ
2007.10.2 11:54 Napi Online

Ahogyan csökkent a szavazatukat titkolók tábora, úgy nőtt minden társadalmi csoportban a Fidesz támogatottsága - derül ki a Századvég és a Forsense közös közvélemény-kutatásából, ami szerint a választópolgárok megítélése alapján az MDF közelebb áll a jelenlegi kormánypártokhoz, mint az ellenzékhez.

Az Országgyűlés őszi ülésszakának megnyitásával nőtt az állampolgárok politikai aktivitása is: egy hónap leforgása alatt 3 százalékponttal 63 százalékra növekedett a magukat biztos szavazóknak mondók aránya, és 6 százalékponttal 57 százalékra a pártot választók köre.

A pártválasztók számarányának növekedése döntő részt annak köszönhető, hogy augusztushoz viszonyítva öt százalékponttal 13 százalékra csökkent azok aránya, akik titkolják szavazatukat - állítja a kutatás.

Az aktivitás erősödéséből elsősorban a Fidesz-MPSZ tudott profitálni. Szeptember közepén az összes megkérdezett 31 százaléka támogatná a nagyobbik ellenzéki pártot, míg augusztusban 26 százalék volt ugyanezen tábor aránya.

Az MSZP támogatottsága egy százalékponttal bővült, így jelenleg 18 százalékon áll.

A két kisebb parlamenti párt közül az MDF-re az összes megkérdezett 4, az SZDSZ-re mindössze kettő százaléka szavazna. Más közvélemény-kutató intézetek adataihoz hasonlóan hosszú hónapok után először lehet mérni a Jobbik-Magyarországért Mozgalom támogatottságát (1 százalék).

A biztos szavazó és pártot is választani tudó népesség létszáma is növekedett augusztushoz viszonyítva. A korábbi 40 százalékos mélyponthoz képest szeptember közepén 46 százalék volt e kitüntetett csoport aránya. A biztos szavazó pártot választók körének emelkedéséből még nyilvánvalóbban kiolvasható az a fenti megállapítás, hogy a politikai aktivitás növekedése elsődlegesen a Fidesz szavazótáborát érintette, a biztos szavazó pártválasztókon belüli arányok ugyanis a nagyobbik ellenzéki párt irányába tolódtak el. Az ehhez a csoporthoz tartozók 57 százaléka szavazna most vasárnap a Fideszre (+3 százalékpont), 30 százalék pedig az MSZP-re (-3 százalékpont). Az MDF támogatottsága kereken 5, az SZDSZ-é 4 százalék.

A megkérdezetteknek egyik politikai oldal tevékenysége sem tetszik: az ellenzék esetében 57 százalék az elégedetlenek aránya, addig a Gyurcsány-kormány esetében 66 százalék. Ennek ellenére még mindig a Fidesz szavazói körében nagyobb arányú az elégedetlenség a saját oldal tevékenységével kapcsolatosan (15 százalék), az MSZP-szavazók esetében 8 százalék ugyanez az érték. 2007 szeptemberében változatlanul igen magas (30 százalék) azok aránya, akik mind a két oldal tevékenységét egyaránt negatívan értékelik, és az is figyelemre méltó, hogy a pártválasztásukban bizonytalanok különösen elégedetlenek a jelenlegi politikai garnitúra tevékenységével.

A vezető jobboldali párt erősödéséről tanúskodó eddigi eredmények ellenére - ha most lehetne választani, milyen politikai formáció kormányozzon - továbbra is az MSZP vezette kormány hatalmon maradását pártolják többen (a két opcióra - Gyurcsánnyal vagy nélküle - adott válaszok összegzése alapján 29 százalék), míg 26 százalék szívesebben látná a Fidesz kormányra jutását. Az eltérés - mint korábban, úgy most is - elsődlegesen annak köszönhető, hogy a magukat Fidesz-szavazóknak vallók jóval nagyobb arányban pártolnak át egy képzeletbeli, közelebbről nem definiált harmadik párthoz (24 százalék), mint az MSZPsek (14 százalék). A harmadik erő támogatottsága a teljes népességben igen magasnak mondható, 37 százalék. Az MDF megítélése inkább a jelenlegi kormánypártok értékelésével mozog együtt

A szimpátialistán - egy ötfokú skálán történt osztályozás alapján - a Fidesz a legnépszerűbb (100 pontos skálára kivetítve 54 pontos értékkel), a második helyre azonban az MDF került (42 pont), s csak ezután következik az MSZP (34 pont) majd az SZDSZ (32 pont). Az elutasítási rangsorban a Jobbik szerezte meg az ebben az esetben nem túl előkelő vezető pozíciót, a válaszadók 59 százalék mondta azt, hogy távolinak, illetve nagyon távolinak érzi magától a Jobbikot, 56 százalék volt az MSZP elutasítottsága, 52 százalék az SZDSZ-é, 41 százalék a Fideszé, és "mindössze" 37 százalék az MDF-é.

Többféle statisztikai elemzés egyértelműen azt mutatja, hogy az MDF-fel kapcsolatos vélekedések inkább a kormánypártokéval mozognak együtt, az MDF megítélése leginkább az SZDSZ-éhez hasonló. Ennek oka, hogy az MSZP szavazói közelebb érzik magukat az MDF-hez, mint a Fidesz szavazói.

(NAPI Online)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Jövőre tíz százalékkal jut kev
  2007-10-02 13:42:26, kedd
 
  Jövőre tíz százalékkal jut kevesebb az önkormányzatoknak

(Cs.Zs.) 2007-10-02 12:47:52

A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége szerint jövőre sem áll meg az önkormányzatok eladósodása, mert a költségvetés tervezete szerint még kevesebb támogatásra számíthatnak, mint az idén. A csökkenés a TÖOSZ számításai szerint 10 százalékos lesz.

A települések pénzügyi helyzetüket illetően jövőre sem számíthatnak kedvező fordulatra, sőt, költségvetési pozícióik valamelyest romlanak. A kormány és az önkormányzatok érdekegyeztető fórumán a múlt héten ismertették a települési érdekszövetségekkel a kabinet elképzeléseit, és ha a számok nem változnak, a helyhatóságok működési kiadásainak támogatására nominálisan hét, a 2008-ra tervezett 4,5 százalékos inflációt is figyelembe véve több mint tíz százalékkal kevesebb pénz jut - tájékoztatott Zongor Gábor, a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének (TÖOSZ) főtitkára. Ennél akkor sem sokkal rózsásabb a kép, ha a metróépítésre biztosított, illetve az uniós forrásokat is figyelembe vesszük: ezekkel együtt az önkormányzatoknak már csak kétszázalékos reálérték-veszteséget kell elkönyvelniük.

A kormány javaslata szerint a települések a következő évben - hitelek nélkül - valamivel több mint 3200 milliárd forinttal gazdálkodhatnak, ami három százalékkal több az ideinél. A központi költségvetésből származó, illetve átengedett bevételek - például az szja - még ennél is mérsékeltebben nőnek, és az idei mintegy 1300 milliárd forint legfeljebb húsz-harmincmilliárddal lesz több. A pénzromlás várható üteme azonban meghaladja a bevételek tervezett növekedését, a forráshiányt így az érdekszövetségek szerint hitelből kell majd fedezni.

Eddig elsősorban az önhibájukon kívül hátrányos települések működőképességének megőrzése jelentett gondot, ám az e körbe tartozó ezer körüli önkormányzatot évi húsz-harmincmilliárd forinttal ki lehetett húzni a bajból, legalábbis a pénzügyi összeomlást el tudták kerülni. Könnyen lehet azonban, hogy a nagyvárosok is bajba kerülhetnek - hangsúlyozta Zongor. A támogatások ugyanis évek óta nem fedezik a kötelező feladatok kiadásait, ezért gyakorlattá vált, hogy a települések hitelek felvételével, kötvények kibocsátásával foltozzák be a lyukakat.

Egy-egy közepes nagyságú megyeszékhely már legalább két-hárommilliárd forintnyi adósságot halmozott fel, de ennél jóval nagyobb hitelek is vannak. Előfordult, hogy az utóbbi egy-két évben néhány város a működési kiadásoknak már a tíz-húsz százalékát fedezte kölcsönből, mert nem volt honnan lefaragni. A település úthálózatát fenn kell tartani, a szemetet el kell vinni, de a közvilágítást sem lehet lekapcsolni, s a polgármesteri hivatalt sem csukhatják be. Mindez egy százezres településen évi egy-másfél milliárd forintnyi újabb adósságot jelenthet.

(nol.hu)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Boldogulás
  2007-10-02 13:40:42, kedd
 
  Boldogulás

Megkérdezték a magyar embereket, mi kell ahhoz, hogy boldoguljanak az életben. A magyar emberek azt mondták, hogy befolyásos ismerősök. A magyar emberek szerint a magyar emberek akkor boldogulnak, és akkor jutnak előbbre az életben, ha befolyásos magyar embereket ismernek. Az sem árt, ha az ismertség mellett egy rejtett kamera is a kezük ügyében van.

Fontos még persze, hogy az életben boldogulni akaró magyar ember ambiciózus legyen. De leginkább törtető akarnok, aki a nagymamáján is átgázol, ha kedvezményért kell sorba állni. Kivéve, ha a nagymama a kedvezményezett. Mert akkor bejelenti magához. Vagy ha a nagymama a befolyásos ismerős. De erre Magyarországon alig van példa.

A megkérdezett magyar emberek persze mondhatták volna azt is, hogy a tudás a fontos, meg a szorgalom, a kemény munka, a családi háttér és indíttatás. De a magyar emberek tudják, hogy a rendszerváltás óta nem kell alakoskodni. És elmondják, miben hisznek.

Szorgalom? Persze. Tudás? Hogyne. De azért, öcsémuram, lehetsz idióta is. Ha megfelelő ismeretséged van.

Bár nem árt az óvatosság. Mert akinek befolyásos ismerősei vannak, azt sikeres magyar embernek szokás nevezni. Tudják, nyer a pályázatokon, beruház, ilyesmi. Idiótának leginkább az számít, aki nem él a lehetőségekkel, ugye.

Az ambiciózus magyar embernek tehát befolyásos ismerősre lesz szüksége. Lehetőleg befolyásos politikusra. Vagy befolyásos politikusnak látszó ismerősre. Aki másokat is képes meggyőzni arról, hogy befolyásos.

Azért is jó, ha az ambiciózus magyar embernek befolyásos ismerőse van, mert akkor van kinek visszaosztani. Elvégre valaki sokat fáradt, latba vetette befolyását, helyzetbe hozta az ambiciózus magyar embert. Illő, hogy megfelelően megtiszteljék. A tisztelet mértéke tíz, legfeljebb tizenöt százalék.

Állítólag minden így működik. Akkor viszont nem árt minél korábban elkezdeni. Jó jelet akarsz az oviban? Lennél rakéta vagy illatos margaréta? Ossz vissza a tízóraiból az óvó néninek nyolc százalék zsemlét négy százalék párizsival. És el van intézve. A többinek marad a hülye lila tulipán jel. De ha az ablak mellett akarsz aludni délután, akkor már befolyásosabb pártfogóra lesz szükség. Rámegy a játszónadrág is.

Érettségizni akarsz? Beszélhetünk róla. Belépsz az ifjúsági szervezetbe, és a kampányban letéped az ellenfél plakátjait. A matektanárnő férje pedig ismer valakit a tanácsnál. Ő esetleg segíthet. Ha meghálálod.

Az egyetemre pedig csak az járjon be, aki az interneten nem tudott diplomát venni. A jogsit nem is említem. Ez annyira természetes. A magyar ember szabadnak született. Nem bírja, ha korlátozzák szabad mozgásában. Úgy is közlekedik.

Miért ne lehetne hálás valaki azért, ha álláshoz jutott? Miért ne tarthatna ez a hála egy évig is akár? Elégedett, boldog országot volna jó látni. Ezért mindenki szerezzen még egy befolyásos ismerőst. Egyébként, ha a visszaosztást valóban központilag szervezik, akkor mégiscsak erős állam működik Magyarországon.

A visszaosztás elsajátításával az óvodát megvárni talán túl késő. A gyerekem akarsz lenni? Huszonöt százalékért lehet róla szó. Nem árt, ha a spermiumok és a petesejtek is megtanulják, mi vár rájuk kint. Hogy a boldoguláshoz elég néhány százalék is.

Makai József

magyarhirlap.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A betegellátás piacosítása
  2007-10-02 13:39:47, kedd
 
  A betegellátás piacosítása

Az egészségügy oly kívánatos reformjáról húzódó vita mögött üzleti-gazdasági érdekkörök vitája húzódik. Nekik az a lényeges, hogy ki és hogyan veheti kezelésbe (gebinbe) az egészségbiztosítás évi több mint ezermilliárd forintnyi bevételét. Valamennyiünk kötelezően befizetett-beszedett pénzét. A betegellátás céljára összeadott pénzvagyont. A közszolgáltatás fedezetét. Közpénzt.

Kívánatos falat

A koalíciós pártok politikai színpadán szómágia és számmisztika fedi el a háttérben lévő gazdasági érdekeket. A biztosítást nem is biztosítók, hanem pénztárak intézik. A hónapokig tartó vadászmező-felosztás (Régió? Megye? Kistérség? Háziorvos? Állampolgár?) kompromisszumos eredménye az, hogy a pénztárak egy megyéért lesznek felelősek, de más megyéből is toborozhatnak. A Szabolcs megyei pénztár Baranyából, hogy azért legyen már egy kis verseny is. A központi régióban (az nem megye!) pedig négy pénztár is indulhat a tagtoborzáson. A vidék az MSZP koncepciója szerint, a központi régió az SZDSZ koncepciója szerint alakul? Zavaros beszéd.

Az egészségbiztosítás pénzvagyonának privatizálása a nemzeti vagyon végkiárusításának része. Ezért a magyar parlamentben a minap megszavazott vagyontörvény erre a vagyonra is vonatkozik. Mert ez a pénzösszeg nem lottóbefizetés! Hanem valamennyiünk közös vagyona. Egy jól meghatározott közcélra: a társadalom egészségügyének biztosítására. Közpénz! A közvagyon zöme mára elillant. (Miközben az ország eladósodása rekordméretű lett. Talán összefügg a két dolog?) De megmaradt egy kívánatos falat, az egyik legfontosabb közszolgáltatás, a betegellátás működésének fedezete. Biztos pénzforrás. Még a beszedésével sem kell bajlódni. Beszedi az APEH. Szép kis summa. Erre fáj a háttérbeli csoportok foga.

Ne gondoljuk, hogy a közszolgáltatások privatizálása magyar ügy lenne. A GATS-egyezmény a szolgáltatások piacosítására jött létre. Mi is aláírtuk. Világszerte folyamatosan nyomulnak azok az erők, amelyek a piac szabályai alá kívánják vonni a közszolgáltatásokat, köztük az egészségügyet, a betegellátást is. Csapataink harcban állnak. A globalizált pénztőke új piacokra tör. A világban ma több száz olyan, az egészségügy strukturális átalakítására irányuló projekt van, amit a nemzetközi pénzszervezetek finanszíroznak. Valamennyiben közös, hogy a pénzügyi támogatás feltétele a privatizálás, a betegellátás piacosítása. Ez magyarázhatja azt, hogy a kisebbik (kicsi) kormánypárt rendíthetetlenül tör az egészségbiztosítás privatizálására. Nem véletlen, hogy - a mai magyar pártpolitikai erőviszonyokra utaló szólás szerint - a farok képes csóválni a kutyát. Ez a farok nagyon erős.

Csak a profit számít

Az üzleti körök szószólóit nem zavarja a bizonyítékok tömkelege. Ha valaki beüti, mondjuk, a Google keresőjébe ezt a két szót: healthcare (egészségügy), és forprofit, hivatkozások ezreit találja meg arra, hogy a forprofit rendszer rontja a betegellátás minőségét, és megdrágítva azt, korlátozza a hozzáférést a gyógyuláshoz. Végső soron szegény- és gazdag-betegellátáshoz vezet. Magyarán: káros. Minden tekintélyes nemzetközi egészségpolitikai szervezetnek és szakmai testületnek ez a véleménye. Ez a vita a 90-es évek végén, a 2000-es évek elején már lezajlott a nemzetközi szakmai fórumokon, a világ vezető orvosi szaklapjaiban. Mindez azonban nem érdekli a privatizáláson ügyködőket. Makacsul nyomulnak, és közben minőségről, igazságosságról, versenyről, hatékonyságról, betegérdekekről szónokolnak. Szédítik a jónépet. Más szóval: hülyének néznek mindenkit.

De ne higgyük, hogy szocialista vitapartnerük mögött nincsenek gazdasági érdekcsoportok. Ők inkább az ellátásszervezésben, illetve a magántulajdonú szolgáltató intézmények (kórházak, járóbeteg-szakrendelők) működtetésében látnak profitlehetőséget. "Megtakarítást." Maguknak. Forprofit ellátásszervezőként, járóbeteg-ellátó kft.-ként várják az EU-pénzeket.

A legújabb fejlemények alapján felsejlik még az is, hogy egy-egy megyében ugyanaz az üzleti csoport licitálhat a pénztárra, amelyik a kórházakat működteti. Ez ám a bombaüzlet. "Versenyeztetem" a saját kórházaimat! Nehogy sokat költsenek a betegekre. Zseniális.

Hogy pártpolitikai elfogultság vádja ne érhessen, ideírom: a fentiekhez hasonló elképzelések, törekvések az ellenzéki pártok körében is előfordultak. És azt is ideírom, hogy őszinte tisztelet a nagyobbik kormánypárt soraiban lévő - bár kis számú és halk szavú - igazi szocialistáknak.

A mai magyar egészségügy szükséges átalakításának alapkérdéséről, a lényegről azonban nem esik szó. Az alapkérdés: piaci szolgáltatás-e a betegellátás, vagy sem? Piaci alapon végezzük-e, vagy sem? A válasz azok szerint, akik értik is, miről van szó, és jóakaratúak is: nem. Azok szerint, akik vagy nem értik, miről van szó, vagy nem jóakaratúak: igen.

Miért nem?

Mert vannak olyan humán értékek, amelyekre nem a piac szabályai vonatkoznak. Például feleséget sem vásárolunk - vagy ha igen, nem feleségnek hívják. És nem káefték prédikálnak a templomban sem. Az egészség, végső soron az élet nem lehet piaci nyerészkedés tárgya! A gyógyulás nem cipővásárlás. Cipőm lehet olcsó is, drága is, anyagi lehetőségeim szerint. Lehet sok cipőm is, és járhatok mezítláb is, ha nincsen pénzem. Életem, egészségem azonban csak egyetlenegy van. Nem vehetek új életet, ha tönkrement a régi. És nem lehet két életem még akkor sem, ha nagyon sok pénzem lenne rá! És nem piaci alapon válogatok, hogy a cukorbetegségemet kezeltessem-e, vagy a gerincsérvemet; aszerint döntsek, hogy mire telik? Hogy mi éri meg? Ugye, abszurd? (Ma még.) A betegellátást nem szabályozhatja a részvényesek profitelvárása! De a gazdasági-piaci verseny a betegek kárára van. Mert a pénzügyi nyereség, a profit a célja.

Kötelező összefogás

Mindez nem jelenti azt, hogy ne kellene az egészségügyet racionálisan működtetni. Hogy ne kellene a rendelkezésre álló nagyon kevés pénzt a legnagyobb gondossággal felhasználni. A lehető legnagyobb egészség- (és nem profit-) nyereségre törekedni. Dehogynem. Ezért - ha politikai okból megköveznek is - a mostani "reformintézkedések" közül el kell fogadni néhányat. A járulékbeszedési fegyelmet, ellenőrzést igenis erősíteni kell. A gyógyszerár-támogatás is rendezésre szorul. Még a vizitdíjról is lehetne tárgyalni. Nota bene: a magánosítás kormánypárti prófétái ezekkel az intézkedésekkel saját magukat cáfolják! Lám, a "gyenge" állam is képes lehet a szigorú szabályok meghozatalára. Igaz, hogy ezek a helyes lépések az üzleti biztosítók belépésének előkészítői voltak. Az is támogatandó, hogy a kórházak gazdasági mozgásterét növelni kell. De nem azért, hogy a tulajdonosok nyeresége nőjön, és a közpénz magánzsebekbe vándoroljon.

A magyar betegellátás - az ország nyomorult gazdasági helyzetét is figyelembe vevő - szükséges átalakításának kulcskérdése az, hogy mi a célja. Különböző gazdasági-üzleti körök profitszerzése, vagy az egészségnyereség? Hogy piacosítjuk-e a legfontosabb közszolgáltatást, a betegellátást, vagy sem?

Ne tegyük!

Ennek érdekében fogjunk össze minden hazai és nemzetközi erővel.

Mert különben védtelenek vagyunk.
Szilvási István

magyarhirlap.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 21 
2007.09 2007. Október 2007.11
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 695 db bejegyzés
e év: 6477 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 558
  • e Hét: 2216
  • e Hónap: 19009
  • e Év: 151926
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.