Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 48 
Gaudi: a kormány érdekét szolg
  2008-03-14 22:29:29, péntek
 
  Gaudi: a kormány érdekét szolgálja Rogán javaslata
2008.03.14.-22:04:28

(MNO) Gaudi-Nagy Tamás: A javaslat (Rogáné) nem a békés tüntetők védelmét, hanem a kormány érdekét szolgálja.

Ez egy rendpárti, jogkorlátozó irány lenne, amely ellentétes a jogállamiság követelményeivel - így vélekedett Gaudi-Nagy Tamás, a Nemzeti Jogvédő Alapítvány kuratóriumi ügyvezetője Rogán Antal kezdeményezésére reagálva. A belvárosi polgármester a gyülekezési jog szigorítását kezdeményezte, csatlakozott hozzá Bárándy Gergely is a garázdaság minősített eseteinek módosítását javasolva. Répássy Róbert jelezte, hogy a Fidesz nem ért egyet a szigorítással.

Gaudi-Nagy: Alkotmányellenes lépés

Azzal egyetértek, hogy a szabadságjogaikat békésen gyakorlók védelme legyen az elsődleges - fejtette ki az MNO-nak Gaudi-Nagy Tamás. A Nemzeti Jogvédő Alapítvány kuratóriumi ügyvezetője rámutatott: ennek az elvnek kell érvényesülnie a jogalkotás és jogalkalmazás során is. Mindkettő abból az alapelvből fakad, hogy az államnak az alapvető jogok gyakorlásával kapcsolatban nem tűrési, hanem garanciális és kiteljesítési kötelezettsége van. Ezt a strasbourgi emberi jogi bíróság következetes gyakorlata is igazolja - mutatott rá a jogvédő. A Rogán Antal által javasolt szabályozás olyan irányba jelentene elmozdulást, amelynek következtében éppen ezt a fajta, az alapvető jogokat és szabadságot kiteljesítő és garantáló állami szerep gyengülne, nem pedig erősödne és emiatt alkotmányellenes is lenne - figyelmeztetett.

Például amikor egy nagy létszámú, békés tömegben egy kis létszámú, valamifajta erőszakos vagy jogellenes tevékenységet kifejtő csoport vagy személy jelenik meg, erre tekintettel a többiekkel szemben nem lehet fellépni. Ennek ellenére erre került sor 2006. október 23-án az Astoria környékén - idézte fel a történteket.



Jogi gumibot

A jelenlegi jogszabályi környezet is tökéletesen lehetővé teszi azt, hogy fel lehessen lépni azokkal szemben, akik megzavarnak egy tüntetést, vagy nem tesznek eleget a tüntetést szervezők kéréseinek - válaszolta a kisebb rendzavaró csoportok kezelését firtató kérdésünkre Gaudi-Nagy. A Büntető törvénykönyv jelenleg is bünteti, azt aki tüntetőt jogtalanul erőszakkal vagy ezzel fenyegtve akadályoz.

Rámutatott: mindig a legvégső eszköz a büntetőjogi szankcionálás. Az állam így azt üzeni meg, hogy kiemelten büntetendőnek és felelősségre vonandónak tekinti ezeket a cselekményeket. ,,Ezek a csoportok meglehetősen markánsnak, elszántnak tűnnek, így az sem biztos, hogy egy ilyen szabályozás túl komoly visszatartó erőt jelentene számukra. Viszont pont azok felé jelentene visszatartó erőt, akik csupán jóhiszeműen és békésen kívánják gyakorolni a jogaikat. A jelenlegi politikai helyzetben mindenképpen egy rossz és elfogadhatatlan üzenet, hogy amikor egyre nagyobb a társadalmi elégedetlenség, és egyre nagyobb a szakadék a kormányzat és a társadalom között, és egyre csökken a kabinet elfogadottsága a tiltakozni kívánókat ilyen szabályozással próbálják kordában tartani" - hangoztatta. Ma nem a tüntetések egyébként is elvétve erőszakos jellege a legnagyobb probléma, hanem az, hogy a hatalom a szabadságjogaikat gyakorló polgárok jogait rendszeresen megsérti és a közösségi érdekek figyelmen hagyásával kormányoz.

Ha valaki rendőrségi tiltás ellenére megjelenik egy tüntetés helyszínén vagy feloszlatott tüntetés helyszínén marad, annak a társadalomra veszélyessége szerintem nem olyan mértékű, hogy a büntetőjogi szabályozást indokolttá tenné - tette hozzá. ,,Emlékezzünk vissza például arra, hogy 2007 márciusa előtt egyáltalán nem létezett olyan jogszabály, amely szankcionálta volna a nem jogszerű tüntetésen való jelenlétet. Tavaly márciusban napokkal a nemzeti ünnep előtt vezette be a kormány a passzív engedetlenség szabálysértést, amely már alkotmányellenesen tág jogalkalmazási lehetőséget ad a rendőrségnek a tüntetőkkel szembeni fellépésre. Ezt alkalmazzák sokszor önkényesen és szelektíven a demonstrációkon résztvevőkkel szemben, egyfajta jogi gumibotként" - summázta a rendőri intézkedéseknek bíróság által is bizonyított esetekben jogszerűtlenül alávetett demonstrálókat rendszerint sikeresen védő jogász. A javasolt szabályok újabb ilyen jogi gumibotot adnak a rendőrség kezébe.



Szabálysértés helyett bűncselekmény

A Rogán Antal által javasolt szabályozás újabb továbblépés lenne: már nem is szabálysértésnek minősülne mindez, hanem bűncselekményi kategóriába csúsztatnák át. Pedig egy tüntetés résztvevőjének gyakran nem is áll módjában az, hogy meggyőződjön arról, a demonstráció, amin részt vesz, tiltott vagy nem tiltott. Ha elhangzik a rendőrségi felszólítás, a jelenlegi jogszabályok is lehetőséget adnak rá, hogy a rendőrség fellépjen a továbbra sem távozókkal szemben. Nincs szükség viszont arra, hogy tömegesen állítsanak büntető bíróság elé olyan embereket, akik nem tesznek eleget ennek a felszólításnak - hangoztatta Gaudi-Nagy.

(MNO)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
lesz-e előrehozott választás?
  2008-03-14 22:05:41, péntek
 
  Megbuktatja-e rövid időn belül a Fidesz a kormányt, lesz-e előrehozott választás?

Igen, ahogy 2002 és 2006 óta minden negyedévben


5117/26%

Nem, marad a szocionista rezsim és az izraeli gyarmatosítás minimum 2010-ig


14255/73%

Összes szavazat: 19378 db


http://kuruc.info/r/1/22406/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Haynauék közleménye a pilvaxos
  2008-03-14 21:59:50, péntek
 
  Haynauék közleménye a pilvaxos szélsőségesekről
2008-03-14. 18:22

Nyilatkozat

Mi, alulírottak, megérthetjük a józan polgáraink félelmét, hiszen szélsőségesen nacionalista és minden csendes többséget félelemmel eltöltő, a balhét kereső csoportok dúlták fel Pest-Buda városának békés életét.

Ne feledkezzünk el arról, hogy ezek a csendes többség támogatását nem élvező garázda csoportok, mielőtt felrúgták volna a demokrácia szabályait és mielőtt a politikát kivitték volna az utcára, jól benyakaltak a Pilvax-kávéházban.

Megtámadták a külföldi tőkét zöldberuházásként idetelepítő Landerer & Heckenast Press-t. Megakadályozva őket normális termelő tevékenységük folytatásában, minden jogalap nélkül, törvénytelenül lefoglalták a magántulajdont képező sajtót, kényszerítve a nemzetközi tulajdonosokat, fizetés nélkül kinyomtattak valami versfélét és egy 12 pontos kívánságlistát. Komoly anyagi kárt okozva ezzel, nem csak a tulajdonosoknak, hanem az egész országnak, elriasztva a külföldi tőke további beáramlását.

A versemény szerzője kifejezetten gyűlöletkeltő módon nyilatkozott az ország bizonyos szociálisan kisebbségben levő csoportjairól, "sehonnai bitangoknak" nevezve őket, és nyíltan mindenféle láncokkal és kardokkal történő fegyveres zendülésre szólított fel az alkotmányos rend megdöntése érdekében. A másik irományban, melynek a 12 pont nevet adták, többek között kezdeményezik valamiféle félelemkeltő "nemzeti őrsereg" (félkatonai szervezet) felállítását.

Ezek a szélsőséges kuruckodó csoportok valamivel később elfoglalták a Múzeum kertet, megzavarva ott számtalan pihenni vágyó, békés állampolgár nyugalmát. Végezetül a vandál csőcselék a Lánchídon a közlekedés aránytalan sérelmét okozva átvonult Budára, ahol megrohamozták a helyőrségi fogdát, amelynek őrsége hősies erőfeszítéssel védelmezte a közszolgálati objektumot. De az erőszakos futball-huligánok, betörve a kaput, kiszabadítottak az igazságszolgáltatás kezéből egy Táncsics nevezetű bűnözőt, aki anarchista állításaival megkérdőjelezte a képviseleti demokráciát, a legitim kormány elkergetésére szólított fel: "A kormány az országért van, tehát fölötte a nemzet mindenkor intézkedhetik".

Minden számottevő alkotmányjogászkodó ügyvéd és a médiák meghatározó személyiségei, továbbá minden mértéktartó, középen levő és a haza üdvéért tevékenykedő politikus kinyilvánította, hogy ezen belvárosi zavargások kirobbantói és a passzívan szemlélődő támogatóik az alkotmányos rend elleni cselekedetükkel kiérdemelték a törvény teljes szigorát. És a békés többség védelmének érdekében ki kell tiltani őket a Belvárosból, és bírói úton kell eltiltani őket a nyilvános helyek látogatásától (Pilvax, Múzeum, Lánchíd, Budai vár)

Aláírók:

Habsburg Ferenc József, Metternich Vencel, Haynau Gyula Jakab, Janku Ábrahám, Jellasics József, Léderer Ignác, Hurbán Miroszláv József, Sztratimirovics György, Lamberg Ferenc, Zichy Eugen, Latour Tivadar, Windischgratz Alfréd, Schwarzemberg Félix, Wrbna László és még sokan mások.

http://kuruc.info/r/20/22410/


 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Feltüntetés, kitüntetés, letü
  2008-03-14 21:56:18, péntek
 
  Bene Mihály 2008. március 14. 19:48

Feltüntetés, kitüntetés, letüntetés


,,Kitüntetést az kap, akinek adnak" - mondta a nemcsak színésznek, de keserű világismerőnek is zseniális Makláry Zoltán. Valamikor az ötvenes években történt ez, s a megvigasztalás célzottja valami el nem ismert bonviván volt. Aki persze úgy gondolta, hogy színészi talentumának föltétlen kijárna a legmagasabb kulturális elismerés.

Sokan vagyunk így.

A rendszerváltás óta egymást követik a szimbolikus értékű ordóosztások. Unalmas írók, macskajancsi muzsikusok, fölösleges tudósok kaptak és kapnak legmagasabb fokú vagy aljább elismerést az éppen regnáló kormányzattól. Valamiért.

Meg persze tényleges állományú zsenik és kiválóságok. Önértékükért.

Az utóbbi időkben gyakran fúlt csatazajba a fölszentelő szertartás. Tudniillik minden kormányzat - ez a hatalom természete - a saját embereit igyekszik fölbabérozni, s ebben addig nem lehet kivetnivalót találni, míg két azonos értékű figura közül az egyik mérlegserpenyőjébe úgy dobják a lebillentő (ez itt fölemelő értelmű) paraszthajszálat, hogy a szívükhöz közelebb álló díjaztassék meg. Joguk van választani - a nímand borostyánolt majd úgy is eltűnik az idő emésztőgödrébe, ha nincs mű, ami fent tartsa. Erre még a Nobel-díj esetében is van számtalan példa. Amúgy meg: kitüntetésre az élő személynek van szüksége - mert van! - nem egy kiemelkedő életműnek. Vagy Villon botladozóbb verselőnek minősül mert nem juttattak neki Sztálin-díjat? Kormányhatározat, bizottsági ajánlás, cézári kegy senkinek sem biztosít helyet a világirodalom azon aranyburkolatú polcán, ahová csak bekerülni lehet, ki nem.

A kitüntetés tehát üzenetértékű és az üzenetet értik is. A kortársak. Ki tudja, kit plecsnizett ki és milyen irodalmi érdemekre hivatkozva a véreskezű Ferenc József, mondjuk száz éve? És ki utasította vissza? És miért? És kit miért nem? És ki miért nem?

Arany magyar bárdnak elég a neve - minek neki egy nagy aranyérem?

Nem mindegy milyen kézből vesszük át a jutalmat. Átkerülhet a kosz a kezünkre. Fertőz az. Ez persze a kényszerű átadóra is vonatkozik.

Nemrég a szocialista-szabaddemokrata kormányzat gyalázta meg a köztársasági elnök Sólyom Lászlót, amikor a hajdani Duna Körös harcosnak a reakciós svarcgelb Mosonyi György akadémikusnak, ki nem csak a Bős-Nagymarosi dunaszaurusz atyja volt, hanem a világlebetonozók egyik emblematikus figurája is? Erre nem került sor. Viszont nem rázott kezet az átadáskor a késő-kádárizmus egyik legkártékonyabb, szakmailag nulla figurájával, Fekete Jánossal - lett is haddelhadd! Az ügyeletes megmondóemberek rögtön megtámadták az államfőt, kígyó-béka rájakiálltással tüntettek ellene, hetekig, hónapokig - s legyünk benne biztosak, most is elő fog kerülni e gesztusa.

Idén Blaskó Péter visszautasította a neki ítélt Kossuth-díj átvételét. A színész olyan életművel dicsekedhetne, ha dicsekvő fajta lenne, amely kétség kívül kitűntetést érdemel. Ő nem kívánta átvenni Gyurcsány Ferenc kezéből - a föntebb idézet közegészségügyi megfontolásból. A színpadi művész illő dramaturgiai érzékkel egy nyílt levélben jelentette be ezt - mire előmásztak kényelmes rejtekükből a megmondóemberek és nekiestek. Teljes mértékben érdektelen, hogy milyen érv- és értékrendszer mentén tették. Viszont ki nem mondva kétségbe vonták Blaskó azon emberi jogát, hogy nemet mondjon. Erőszak, az arra való uszítás, átkozódás, gyalázkodás, becsületsértés, köpködés, ökölrázás nélkül.

Miért nincs, nem lehet joga valakinek nyíltan és becsületesen visszautasítania a piszkos kezet, akármit is nyújt felé? A megmondóemberek máskor bármennyire is érzékenyek az emberi jogok általuk kimazsolázott halmazának megsértésére - most, és nem csak most -, semmibe veszik az ellenállás jogát. A nyílt kiállásét. A nemet mondás szabad emberi tettét. Azt, hogy mindenki úgy tiltakozzék a szenny ellen ahogyan teheti. Ha nem titokban hívja fel az illetékes titkárságot, mondván: nekem ne adjanak mert nem veszem át, s azzal sundámbundán, a fű alatt el van rendezve a dolog, hanem a számra megalázó gesztust úgy söpri félre, hogy abból mindenki tanulhassék?

Most jut eszembe: egy másik színpadi lény sem veheti át a megítélt Kossuth-díját - Sas József mikroszkopikus szereplő -, mert a bíróság első fokon bűnösnek találta anyagi természetű bűnökben. De hiába töröm a fejemet, arra nem jövök rá, milyen időtálló művészeti teljesítménye vagy szerepe alapján találhatták erre méltónak? Talán Lenin elvtárs alakítása derenghetett föl nekik - de nem, az még a Népköztársaság idején történt! Egy csöppet sem csodálkoztam volna azon, ha más, tényleges színészek az ő körükbe emelése miatt tiltakozván mondtak volna le a ,,megtiszteltetésről".

Sas nyílván ,,föltüntetni" akarta a szellemi Olimposzra a regnáló hatalom. Ahogyan Sólymot ,,letüntetni" egy kényszerű átadással. Még az is lehet, hogy Blaskót egyszerűen csak kitünteti akarta színészetéért, s eszébe sem jutott, hogy a célszemély érzékeny erkölcsi lény.

Blaskó nem tudom, valaha még. milyen díjat fog kapni De azt igen, hogy e mostani szcéna csahos közírói és leköpőgépei mit.

Vérdíjat.

Ha a gazdáknak lesz még elég idejük kiosztani.

http://www.gondola.hu/cikkek/58485
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
De vajon miért csak most?
  2008-03-14 21:33:28, péntek
 
  De vajon miért csak most? - avagy megkésett ötletparádé a színfalak mögül


2008.03.14.

Ezt elqrtátok!
Bassza meg!
Felelőtlenek voltatok! Felelőtlen volt a Fidesz! Felelőtlen volt az Alkotmánybíróság! A nép is felelőtlen volt, és egyáltalán mindenki más is az volt, rajtam kívül! Csak én tudom a tutit! - harsogta nem is olyan rég első kétségbeesésében Francisco, a műminiszterelnök.

Nem tudom, érzik a proletariátus primitív gondolkodás- és szemléletmódjából fakadó diszkrét bájt?
Ájtatos Manó, a lárvaarcú zsarnok a szolgalelkületű siserehad élén olyasfajta kommunikációval hülyíti újabban a jó népet, mintha kis hazánk Svájc babérjaira törne, és kb. öt percenként tartanánk népszavazást, még a legkisebb településen is.

Eftársak! E' mán mégse járja, basszák meg! Hát micsoda dolog ez?! Nem lehet népszavazástól népszavazásig kormányozni! Mi lesz így a parlamenttel?!
Nem mintha ötpercenként tartanánk népszavazást, de még, ha így is történne? Mi lenne? A politikai korrektség kedvéért mondjuk azt, hogy az ingyenélő bagázs végre megtanulja, hol lakik a magyarok istene?
Úgy tűnik, az istenadta nép ezúttal túl messzire ment, kihúzta a gyufát az arrogáns hatalomnál.
Emlékeznek még, mit mondott annak idején Francisco az otthonmaradókról? Aszonta, hogy ők egy amolyan light-os nemmel szavaznak. Hát nem aranyos? Hogy hazudik megint a kis bolsi!
A szocialista nagyváros öntudatos polgára ugyanis eleddig a népi naivitás állapotában leledzve bután azt gondolta, hogy 1 IGEN meg 1 NEM az pont ugyanannyit ér. És tessék! Mekkorát tévedtem!
Az IGEN-ekhez ugyanis, tisztelt barátaim, minimum kopogtatócédula kell! El kell fáradnod a hozzád legközelebb eső kijelölt szavazóhelyiségbe, ahol valamiféle hivatalos okirattal minden kétséget kizáróan igazolnod kell, hogy Te valóban Te vagy. Csak eztán kapod meg a szavazólapokat és adhatod le a voksodat.
Nem így azonban a NEM-ekkel, ahogyan azt megtudhattuk a hatalomhoz görcsösen ragaszkodó műminiszterelnöktől. A NEM-ekhez elegendő, ha egyszerűen csak otthon maradsz.
Komolyan mondom, beszarás.
Jó, persze tudom én is, hogy az otthonmaradók mindig úgy szavaznak, ahogyan azt az éppen aktuálisan regnáló hatalom érdekei megkívánják, csak azér' ez most már kicsikét uncsi.
De a nép akaratát szentesítő, és a hatalomra nézvést is, kötelező érvényű referendum másra is ráirányította a figyelmet.
Végre!

Az Interneten olvastam:

A Political Capital Institute és a Századvég Alapítvány ellentmondásokat érzékelt a népszavazás szabályozásában, és javaslatokat tett politikai használat újragondolására és újraszabályozására.
(...)
Fennáll a veszélye annak, hogy a népszavazási kezdeményezések a pártok kampányeszközeivé válnak, vagyis a rövid távú, haszonmaximalizáló politikai logikának alárendelten érvényesülhetnek. Másfelől "a demokratikus politikai versengés végletekig vitt zérus összegű játszmává egyszerűsödött, amelynek beláthatatlanok a következményei, elsősorban a gazdasági és társadalmi életre nézve".
A Political Capital Institute és a Századvég Alapítvány tehát kezdeményezik a népszavazás intézményének újragondolását, az erről szóló szakértői-társadalmi párbeszéd megindítását. A két cég szerint új jogi szabályozásra is szükség van, de a meglévő alkotmányos keretek megváltoztatását nem érintő módon.
A politikai életben gyökerező gond, hogy a népszavazás jelentőségét egyesek relativizálni, vagy elbagatellizálni akarják, ami a demokrácia gyengüléséhez vezethet. Akadhatnak viszont olyanok is, akik a politikai cselekvés egyetlen módját látják benne, ami szintén a parlamentáris demokrácia erejét gyengíti.
A két cég szerint nem megengedhető, hogy politikai játszmák tétjévé és terepévé váljon a népszavazás intézménye, és az alkotmányos intézmények (Alkotmánybíróság, OVB) kiüresedésének és lejáratódásának a veszélye kialakuljon. "A politika nem a háború folytatása más eszközökkel, egy demokratikus politikai kultúrában az egymással versengő politikai szereplőknek keresniük kell legalább a szakmai és társadalmi párbeszéd lehetőségét" - figyelmeztet a közlemény."

Nagy tisztelettel kérdezném, miért éppen most? Miért csak most áll fenn annak a veszélye, hogy ,,a népszavazási kezdeményezések a pártok kampányeszközeivé válnak, vagyis a rövid távú, haszonmaximalizáló politikai logikának alárendelten érvényesülhetnek"? Eddig vajon mi a rossebér nem volt fontos ez az egész? Tán csak nem azért, mert most először történt meg az, hogy a hatalomnak kénytelen-kelletlen meg kellett hajolnia a nép akarata előtt?
"A demokratikus politikai versengés végletekig vitt zérus összegű játszmává egyszerűsödött, amelynek beláthatatlanok a következményei, elsősorban a gazdasági és társadalmi életre nézve" - mondja a két közvélemény-kutató nyilatkozata.
És valóban. Amikor kikerülhetetlenül szembesítik a népet a zsarnokkal és az általa képviselt diktatúrával, amikor a szavak végre - ha csak kis időre is, de - visszakapják valódi jelentésüket, akkor annak valóban beláthatatlanok lehetnek a következményei. A gyarmatbirodalmat feltétlenül kiszolgáló komprádor elit végzetesen hiteltelenné válik.

,,A két cég szerint nem megengedhető, hogy politikai játszmák tétjévé és terepévé váljon a népszavazás intézménye". Tegyük fel magunknak a kérdést: valóban ez történt? Kötve hiszem. Pontosabban, lehet így is magyarázni, természetesen, de ez csak amolyan mondvacsinált indok. Véleményem szerint a március 9-én lezajlott referendum a demokrácia megmentésére irányuló utolsó kétségbeesett sikoly volt, amit ez az elgyötört ország hál' Istennek, még idejében ki tudott préselni magából.
Magyarország kétségbeesett segélykiáltást hallatott befelé és kifelé egyaránt. Befelé az emberek felé. Mozduljatok már, különben elpusztultok! Kifelé pedig a demokrácia felkent lovagjaként tetszelgő újdonsült szörnyszülött, a nagyságos és fényességes Európai Porta felé, hogy kapjanak már a fejükhöz, közösítsék ki maguk közül a zsarnokot.
(Kicsikét megelőztem a koromat. Ma olvastam a neten, hogy Németországban kötelező tantárggyá kívánják tenni az iszlámot. Úgy tűnik tényleg nem sok van hátra, hogy az új Szovjetunióként funkcionáló EU esetében is megálljon a ,,nagyságos és fényességes porta" szófordulat.)

De vissza a referendum témaköréhez!

A két közvélemény-kutató cég azonban itt nem állt meg, javaslatokat is letettek az asztalra. Íme:

,,A népszavazás intézményének újraszabályozása - A Political Capital Institute és a Századvég Alapítvány jogi természetű javaslatai az alkotmányos kereteken belül
1. Az országos ügydöntő népszavazás érvényességi küszöbével kapcsolatban helyre kell állítani a többségi elvet. Az országos ügydöntő népszavazás akkor legyen érvényes, ha a szavazásra jogosult állampolgárok több mint fele részt vesz a népszavazáson. A lokális civil kezdeményezések erősítése érdekében ugyanakkor a helyi népszavazásra indokolt alkalmazni a jelenlegi országos referendumra vonatkozó szabályozást. A helyi népszavazás tehát legyen érvényes akkor, ha a szavazásra jogosultak több mint egynegyede a megfogalmazott kérdésre azonos választ adott.
2. A népszavazás mindennemű költségét az államnak kell állnia. Azaz, az állam alapvető kötelezettsége, hogy minden releváns információ (érvek-ellenérvek) megjelenését biztosítsa. A népszavazással kapcsolatos költségekkel a kezdeményező szervezet, valamint az állami támogatásban részesülő pártok és a kormány kötelesek a nyilvánosság előtt elszámolni. Az aláírásgyűjtés megkezdésének időpontjától a népszavazás napjáig terjedő időszakra vonatkozóan a felsorolt szervezetek - az ÁSZ ellenőrzése mellett - honlapjukon tegyék közzé elszámolásukat. Az elszámolás érinti a fizetett hirdetéseket, szóróanyagokat, rendezvényeket, valamint a kampánnyal kapcsolatos szervezeti kiadásokat (kampányszervezés, fizetett kampánymunkatársak bére) - mindent, ami az itt meghatározott időszakban megjelenik és történik.
3. Le kell rövidíteni a népszavazási kezdeményezés benyújtása és a népszavazás megtartása közötti időszakot. Erre lehetőséget kínál egyes ésszerűtlenül hosszú határidők megváltoztatása. Ideális esetben a jogszabályoknak megfelelő népszavazási kezdeményezés fél éven, háromnegyed éven belül a szavazók elé kell, hogy jusson.
4. A népszavazási folyamat felgyorsítása érdekében tehermentesíteni kell az OVB-t a nyilvánvalóan komolytalan kezdeményezések elbírálása alól. Ez nem tiltást vagy törvényi szűkítést kell, hogy jelentsen, hanem kaució bevezetését, amelyet minden olyan kezdeményező visszakap, amelynek, vagy akinek népszavazási kezdeményezésével kapcsolatban az OVB hitelesítette az aláírásgyűjtő íveket. A kaució kérdésenként értendő.
5. Egyértelművé kell tenni a kapcsolatot a sikeres népszavazási eredmény és az arról szóló parlamenti döntés között. A Parlamentnek a népszavazás eredményéről néhány, maximum három hónapon belül törvényt kell alkotnia, tartalmi változtatások nélkül.
6. Az eredményes és sikeres népszavazás esetén öt évben kell meghatározni azt az időintervallumot, amely után a népszavazásból eredeztethető parlamenti döntés a jövőre vonatkozóan már nem érvényes"

Jók ezek a javaslatok. De tényleg. Csak kicsikét megkéstek.
Érdekes, amikor a pécsiek eddig soha nem látott mennyiségben elmentek szavazni, az országos referendum kritériumai nem voltak érvényesek a helyi népszavazásra. Pedig ha érvényesek lettek volna! De nem voltak. Akkor ez nem volt érdekes.
Benn vagyunk a NATO-ban. Benn vagyunk az EU-ban! Akkó most mán innentől megint álljon vissza, hogy a többség akarata dönt. Gondoljanak bele! Most, hogy az igazán fontos döntéseken - melyeket a kisebbség hozott meg!!! -már túl vagyunk, innentől kezdve most már megint döntsön a többség! Elvégre ez lenne a demokrácia, a többség uralma, nem igaz?
Figyelték a március 9-i népszavazás estéjén a tévéműsorokat ugye? Az összesben elmondták, hogy 50% feletti részvételt a mostani referendumon kívül csak a 4 igenes tudott felvonultatni. Vagyis mit jelent ez? Azt jelenti, hogy aki innentől kezdve érvényes és ügydöntő döntést akar, annak több mint négymillió embert kell rábírnia arra, hogy a szavazóurnák elé járuljanak. Azaz, ha megfogadják ezt a javaslatot, nagy valószínűséggel innentől kezdve egyetlen országos méretű és a civil szféra által kezdeményezett népszavazás sem jár majd eredménnyel. A civil szférának ugyanis nincsen olyan anyagi és mediális háttere, mint a politikai (értsd: parlamenti) pártoknak, hogy a tömegkommunikációban hatékonyan és mindenkihez eljutva megismertethesse álláspontját.
Avagy olyan súlyos helyzet szükségeltetik hozzá, hogy a nép úgy érezze, mint példának okáért most is érezte, hogy a szakadék szélére jutott, innen már nem nagyon van visszaút, hacsak a népszavazás sikere nem az.
Erre szokták aszondani mifelénk pajkosan összekacsintva, hogy ügyes.
Félnek, szűkölnek! Miért? Mert a nép a látszatdemokráciát létrehozó módszerváltás egyetlen vívmányaként kikínlódott demokráciát (legalábbis papíron) biztosító jogi keretrendszert kezdi megtölteni tartalommal. Ugyan kényszerből teszi mindezt, de egész egyszerűen nem tehet mást. A politikai osztály szinte fényévnyi távolságra eltávolodott a néptől, az írástudók, az értelmiség nagy része pedig a pillanatnyi haszonért, az életben maradásért cserébe végzetes hazaárulást követett el.
Ha valaki azt hiszi, nagy szavakat használunk, amikor arról beszélünk, történelmet írunk, sorsfordító időkben élünk, az nagyon téved! Mert bizony sorsfordító időket élünk, történelmet írunk. A múlt harcol a jelennel és a jövővel! Emblematikus volt az a sorsfordító pillanat, amikor a nép visszavette a döntést a hatalomtól. És ez az a pillanat, amely metsző élességgel, már-már sebészi pontossággal világít rá a neoliberalizmus által diktált lélektelen szó- és áldemokrácia lényegi mivoltára. A művilágra és a hazugságra. A demokrácia csak addig létezik, amíg beszélnek róla. Amikor gyakorolni akarják, mondjuk a nép, akkor már nagyon nagy baj van. Nagyon nagy baj van, mert veszélybe kerülnek az egyenlőbbeknél is egyenlőbbek által a társadalom többi tagjára felülről ráerőszakolt privilégiumok. Veszélyben a konc és a haszon. Bezár a bazár!

Ne csodálkozzunk hát, ha a hatalom mindent megtesz azért, hogy a társadalom kezéből kicsavarja a még utolsónak megmaradt eszközt, amivel védekezhet az önkény féktelen és totális uralma ellen.
A mi dolgunk és kötelességünk viszont az, hogy ez ne történhessen meg!
Valódi demokratikus közéletet akarunk! Ennyi jár nekünk!
Még akkor is, ha eftikéim szerint nem a zsemle a kicsi, hanem a pofánk nagy.
Uff! Én beszéltem!
Isten áldja Magyarországot!

A szocialista nagyváros öntudatos polgára
www.johafigyelunk.hu
FÚSZ


http://fusz.hu/node/8144
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Leminősítették Magyarországot
  2008-03-14 20:43:56, péntek
 
  LEMINŐSÍTETTÉK MAGYARORSZÁGOT

2008. 03. 14.

Kevesebb mint másfél évvel a negatív kilátás stabilra javítása után, pénteken ismét leminősítést valószínűsítő negatívra rontotta a szuverén magyar adóskockázati besorolás kilátását a Standard & Poor"s, arra a véleményére hivatkozva, hogy romlottak a tartós közfinanszírozási konszolidáció perspektívái.

A világ legnagyobb hitelminősítője a londoni bejelentés szerint egyben megerősíti a közepes befektetői "BBB plusz", és az elsőrendű "A-2"-es hosszú, illetve rövid futamú szuverén adósi besorolásokat.

A kilátásrontáshoz fűzött elemzésében az S&P kiemeli, hogy erősödik a költségvetési reformmal szembeni politikai ellenállás. Jóllehet a március 9-ei népszavazás kimenetele nem fogja érdemben növelni az idei államháztartási hiányt, mégis megerősíti, hogy "csökken a magyarok vágya a konszolidációs folyamat továbbvitelére".

A Standard & Poor´s szerint a legutóbbi, "rosszul időzített" - a GDP-érték 0,7 és 1,4 százaléka közötti összegnek megfelelő - 2009-es adócsökkentési elképzelések is ebbe az irányba mutatnak. A hitelminősítő nem először ad kedvezőtlen értékelést a magyarországi adócsökkentési tervekről.


A forint árfolyam-ingadozási sávjának felszámolásához fűzött február végi londoni elemzésében a ház azt írta: a tavalyi hiánycélhoz képest több mint egy százalékpontos GDP-arányos költségvetési túlteljesítés - vagyis a célnál ennyivel kisebb hiány - kényelmesebbé teheti a 2009-2010-re kitűzött "ambiciózus" hiánycélok teljesítését, a várhatóan gyengülő gazdasági környezetben azonban az így nyert plusz költségvetési mozgásteret a javasolt adócsökkentések helyett inkább a hiánycélok eléréséhez használt biztonsági tartalékként kellene kezelni.

A hitelminősítő akkori elemzése szerint a "feszített" közfinanszírozási helyzet nem nyújt teret az adócsökkentésekből eredő anticiklikus gazdaságösztönzéshez.

A kilátásrontáshoz fűzött elemzés szerint a hitelpiaci költségek meredek emelkedése és a magyar gazdaság vártnál is gyengébb teljesítménye "máris kezdi felemészteni" a tavalyi költségvetési túlteljesítés teremtette költségvetési mozgásteret.

Ráadásul az újabb, ellenzéki kezdeményezésű népszavazások valószínűsége még jobban aláássa a közfinanszírozási szektor adósságfüggőségének csökkentését célzó kormányzati terveket, fogalmaz a hitelminősítő, amely szerint a referendumok "a miniszterelnök költségvetési reformterveivel szembeni bizalmatlansági szavazással érnek fel".

A korábbi konszolidációs intézkedések révén az idén tovább csökken, várhatóan a GDP-érték 4,5 százalékára, az államháztartási hiány, az S&P előrejelzése szerint azonban innen sem 2009-ben, sem 2010-ben nem mozdul tovább, miközben az adósságráta a GDP-érték 68 százaléka fölé fog emelkedni 2010-ig.

A hitelminősítő szerint a stabilizáció egyértelmű kilátásának hiánya lefelé ható nyomást gyakorolhat a magyar szuverén adósosztályzatra, ami a befektetői bizalom aláásásának kockázatával jár, és súlyos mértékben nehezítheti a magyar gazdaság refinanszírozási képességét.

Ha azonban a kormány demonstrálja, hogy képes a közfinanszírozás feszesebbre vonására a parlamenti ciklus teljes időtartama alatt, és nemcsak annak első felében, az erőteljes alátámasztást adna a besorolásoknak, áll az elemzésben.

Az S&P 2006 nyarán, már a költségvetési takarékossági csomag ismertetése után rontotta elsőrendű "A mínusz"-ról a jelenlegi, közepes befektetői ajánlású "BBB plusz"-ra a hosszú futamú magyar adósosztályzatot, arra a véleményére hivatkozva, hogy a kormány intézkedési tervének hatása elmaradt a költségvetés helyzetében akkor megismert romlás mértékétől. A hitelminősítő ráadásul a leminősített osztályzaton is fennhagyta a további besorolásrontást valószínűsítő negatív kilátást.

Ezt azonban már annak az évnek a decemberében visszajavította stabilra, a költségvetési program addig ismertté vált újabb részleteire és a végrehajtás melletti kormányzati elkötelezettségre hivatkozva.

Az S&P a stabilra visszajavított kilátást rontotta most ismét negatívra.

A Fitch Ratings, a legnagyobb európai hitelminősítő tavaly novemberben javította vissza a leminősítést valószínűsítő negatívról stabilra Magyarország nála is "BBB plusz" szintű hosszú távú szuverén adósosztályzatának kilátását, vagyis levette a magyar adósosztályzat rontását a napirendről.

A magyar adósbesorolás kilátása a Moody´s Investors Service listáján is stabil; ez a hitelminősítő elsőrendű, "A2" szinten tartja nyilván a magyar szuverén adósságot.

(MTI)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Egyre nő Magyarországon a "ref
  2008-03-14 20:24:11, péntek
 
  Egyre nő Magyarországon a "reformfáradtság" és kiábrándultság - Londoni elemzések


A Standard & Poor's illetékes londoni igazgatója szerint politikai meggyőződéstől függetlenül "kiábrándultság" tapasztalható Magyarországon a megszorító intézkedések miatt, ami nehezíti a reformprogram végrehajtását. Más londoni elemzők azonban derűlátóbbak a hitelminősítőnél; főleg az adócsökkentési tervekkel kapcsolatos aggályaival nem értenek egyet.

Az S&P pénteken - kevesebb mint másfél évvel a negatív kilátás stabilra javítása után - ismét leminősítést valószínűsítő negatívra rontotta a "BBB plusz/A-2" szintű szuverén magyar adóskockázati besorolások kilátását, arra a véleményére hivatkozva, hogy a költségvetési reformmal szembeni, erősödő politikai ellenállás miatt romlottak a tartós közfinanszírozási konszolidáció perspektívái.

Franklin Gill, a Standard & Poor's európai adósminősítésekért felelős igazgatója a bejelentés után Londonban az MTI-nek azt mondta: a magyarok "kezdenek belefáradni" a konszolidációs folyamatba. Kiemelte, hogy nagy számú szocialista szavazó is támogatta az egészségügyi és képzési díjak eltörlését a népszavazáson. Gill szerint ez azt jelzi, hogy a lakosság jelentős részén "kiábrándultság vett erőt" a költségvetési kiigazítási program miatt, és "sokan még most sem fogadják el, hogy szükséges a nadrágszíj-meghúzás - bármely politikai párt hajtja is azt végre - a még mindig igen jelentős adósságteher stabilizálása végett".

A S&P londoni igazgatója szerint emiatt egyre nehezebb a jelenlegi kormánynak a további konszolidációs tervek végigvitele. Arra a kérdésre, hogy a mostani kilátásrontást mennyi idő után követheti tényleges adósosztályzati visszaminősítés, Gill csak annyit mondott: a Standard & Poor's gyakorlatában átlagosan 24 hónap telik el a kilátás bármely irányú módosítása és az osztályzati döntés között.

Wike Groenenberg, a Citigroup globális pénzügyi szolgáltató londoni befektetési részlegének felzárkózó piaci stratégiáért felelős igazgatója az S&P-bejelentés várható piaci hatásairól pénteken az MTI-nek azt mondta: a hitelminősítői döntések rendszerint nem elsődleges piaci árazási jelzések, hanem "mindig kis lemaradással" születnek, ezért nem számol azzal, hogy kilátásrontásnak jelentősebb, sőt egyáltalán bármilyen piaci kihatása lenne. Groenenberg szerint a magyar kötvények egyébként is "hatalmas mértékben olcsóbbodtak" az elmúlt két hétben, most már az olcsó tartományban vannak, ezért a Citigroup vásárlásra ajánlja a magyar adósságot.

A Standard & Poor's azon véleményére, hogy a kormány az ellenállás miatt nehezebben tudja folytatni a költségvetési programot, a Citigroup vezető londoni elemzője azt mondta: mindig is tudvalevő volt, hogy a magyar kormány nem fogja ugyanazt a csomagot megismételni, amellyel 2006-ban előállt. "Ez teljesen lehetetlen lett volna ... az olyan hatalmas mértékben feszes csomag volt, amilyent nem lehet egymás után minden évben végigcsinálni, csak sok-sok évente legfeljebb egyszer", mondta az elemző. Groenenberg szerint most, hogy a vártnál is jobb költségvetési számok kezdenek beérkezni, nem meglepő, hogy a közfinanszírozásban így keletkező mozgásteret a költségvetési politika valamelyes lazítására, különösképpen az adóteher csökkentésére akarják használni.


A Citigroup londoni elemzője szerint az adóteher-csökkentés "nagyon jó döntés" lenne, mert a magyarországi adóráták a legmagasabbak közé tartoznak az OECD-térségen belül, és ez "nagyon kiterjedt feketegazdasághoz vezet". A Standard & Poor's a kilátásrontáshoz fűzött pénteki elemzésében, és már korábban is helytelenítette a szerinte "időszerűtlen" magyarországi adócsökkentési elképzeléseket.

A forint árfolyam-ingadozási sávjának felszámolásához fűzött február végi londoni elemzésében az ház azt írta: az előrejelzéseknél jobb költségvetési teljesítménnyel nyert plusz mozgásteret a javasolt adócsökkentések helyett inkább a hiánycélok eléréséhez használt biztonsági tartalékként kellene kezelni. A hitelminősítő akkori elemzése szerint a "feszített" közfinanszírozási helyzet nem nyújt teret az adócsökkentésekből eredő anticiklikus gazdaságösztönzéshez. Wike Groenenberg, a Citigroup térségi igazgatója azonban pénteken ugyanerről az MTI-nek azt mondta: a kormány eddig a GDP-érték hozzávetőleg 1 százalékának megfelelő mértékű adócsökkentést javasolt, és ha a csökkentési javaslatok "e szint körül maradnak", az még nem tekinthető negatívnak.

Michal Dybula, a BNP Paribas közép-európai közgazdásza szintén az mondta pénteken az MTI-nek, hogy jóllehet "egy könyvelő szemszögéből" költségvetési lazításnak tűnhet az adócsökkentés, ha azonban ezt a kiadási oldal további javítása kíséri, akkor "nem kell borúlátóvá válni" az adócsökkentés miatt. A kilátásrontásról Dybula azt mondta: Magyarország az elmúlt nyolc évben valóban nem volt "a költségvetési megfontoltság bajnoka", az elmúlt másfél évben azonban "valami megváltozott", a kormány most már "hozza a költségvetési célokat ... megérdemelné ezúttal a jóindulatú elbírálást".


http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=213437&fr=rss
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
160 éve történt
  2008-03-14 19:13:38, péntek
 
 
160 éve történt

Nézem, hallgatom, olvasom a kis magyar médiát. Ez is, az is nyilatkozik, véleményt mond, törvényjavaslatot készít elő, bizonyos szélsőséges, zavart keltő elemek ellen.

Nyilatkozat.

Mi alulírottak megérthetjük a józan polgáraink félelmét, hiszen szélsőségesen nacionalista és minden csendes többséget félelemmel eltöltő, a balhét kereső csoportok dúlták fel Pest-Buda városának békés életét.

Ne feledkezzünk el arról, hogy ezek a csendes többség támogatását nem élvező garázda csoportok, mielőtt felrúgták volna a demokrácia szabályait és mielőtt a politikát kivitték volna az utcára, jól benyakaltak a Pilvax-kávéházban.

Megtámadták a külföldi tőkét zöldberuházásként idetelepítő Landerer & Heckenast Press-t. Megakadályozva őket normális termelő tevékenységük folytatásában, minden jogalap nélkül, törvénytelenül lefoglalták a magántulajdont képező sajtót, kényszerítve a nemzetközi tulajdonosokat, fizetés nélkül kinyomtattak valami versfélét és egy 12 pontos kívánságlistát. Komoly anyagi kárt okozva ezzel, nem csak a tulajdonosoknak, hanem az egész országnak, elriasztva a külföldi tőke további beáramlását.

A versemény szerzője kifejezetten gyűlölet-keltő módon nyilatkozott az ország bizonyos szociálisan kisebbségben levő csoportjairól, "sehonnai bitangoknak" nevezve őket, és nyíltan mindenféle láncokkal és kardokkal történő fegyveres zendülésre szólított fel az alkotmányos rend megdöntésé érdekében. A másik irományban, melynek a 12 pont nevet adták, többek között kezdeményezik valami féle félelemkeltő "nemzeti őrsereg" (félkatonai szervezet) felállítását.

Ezek a szélsőséges kuruckodó csoportok, valamivel később elfoglalták a Múzeum kertet, megzavarva ott, számtalan piheni vágyó, békés állampolgár nyugalmát. Végezetül a vandál csőcselék a Lánc-hídon a közlekedés aránytalan sérelmét okozva átvonult Budára, ahol megrohamozták a helyőrségi fogdát, aminek őrsége hősies erőfeszítéssel védelmezte a közszolgálati objektumot. De az erőszakos futball-huligánok betörve a kaput, kiszabadítottak az igazságszolgáltatás kezéből egy Táncsics nevezetű bűnözőt, aki anarchista állításaival megkérdőjelezte a képviseleti demokráciát, a legitim kormány elkergetésére szólított fel: "A kormány az országért van, tehát fölötte a nemzet mindenkor intézkedhetik".

Minden számottevő alkotmány-jogászkodó ügyvéd és a médiák meghatározó személyiségei, továbbá minden mértéktartó, középen levő és a haza üdvétért tevékenykedő politikus kinyilvánította, hogy ezen belvárosi zavargások kirobbantói és a passzívan szemlélődő támogatóik az alkotmányos rend elleni cselekedetükkel, kiérdemelték a törvény teljes szigorát. És a békés többség védelmének érdekében ki kell tiltani őket a Belvárosból, és bírói úton kell eltiltani őket a nyilvános helyek látogatásától (Pilvax, Múzeum, Lánchíd, Budai-vár)

Aláírók:
Habsburg Ferenc József, Metternich Vencel, Haynau Gyula Jakab, Janku Ábrahám, Jellasics József, Léderer Ignác, Hurbán Miroszláv József, Sztratimirovics György, Lamberg Ferenc, Zichy Eugen, Latour Tivadar, Windischgratz Alfréd, Schwarzemberg Félix, Wrbna László és még sokan mások.

Kiss-Dobos László
http://honlap.extra.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Magyarország csak az MSZP-SZD
  2008-03-14 19:12:14, péntek
 
 
Magyarország csak az MSZP-SZDSZ-kormány nélkül létezhet

Munkáspárti megemlékezés március 15-e alkalmából


Szegeden tartotta ünnepi megemlékezését a Munkáspárt. Thürmer Gyula, a párt elnöke elmondta: Ma mi is kokárdát öltünk, a magyar nemzet színeit. Március 15-ét ünnepeljük, a forradalom, a szabadságharc ünnepét. Petőfit ünnepeljük, Jókait, Vásárhelyit, a pesti ifjakat. Ők utcára mentek a társadalmi haladásért, fegyvert fogtak a szabadságért és a szerelemért. Kossuthot ünnepeljük és Görgeyt, a magyar tábornokokat, a Kőszívű ember fiait. Az Alföld népét ünnepeljük, a magyar parasztot, a munkást és a polgárt, aki örök dicsőséget szerzett a magyar névnek. Mi, kommunisták a magyar nemzeti érdeket képviseljük. Képviseljük azokkal szemben, akik ma kiszolgáltatják az országot a külföldi tőkének.

Thürmer követelte, hogy az Egyesült Államok minden további huzavona nélkül adja vissza a Budai Várban lévő épületet, ahol Táncsics Mihály is elszenvedte rabságát, s addig is tegye lehetővé, hogy a magyar emberek már most megtekinthessék az épületet belülről is.

Mai kérdésekről szólva Thürmer hangsúlyozta: A népszavazás megmutatta, hogy nem kell és nem szabad belenyugodni a kormányok önkényébe. Van értelme elmenni a választásra, a népszavazásra. Az embereknek lehet és van is szavuk. Ugyanakkor igaz, hogy az MSZP még sok tisztességes baloldali embert képes megtéveszteni. Nyugdíjas társainkat, akik felépítették Magyarországot, akik ingyen diplomát adtak a mai politikusok kezébe, s most visszaélnek hiszékenységükkel. Értelmiségieket, akik jobb életet reméltek, a valóságban viszont kiszorulnak mindenhonnan. Bizonytalankodókat, akik még nem hisznek saját erejükben. Gyurcsány Ferenc és társai nem Kádár János unokái, az ő gondjuk nem a kisemberek boldogulása, hanem saját maguk gazdagodása. Az MSZP nem a dolgozók, munkások, szegény emberek pártja, hanem a milliárdosoké.

A baloldali gondolkodású emberek közül sokan félnek attól, hogy mi lesz, ha bukik a szocialista kormány és jön a jobboldal. Semmi! Minden parlamenti párt felelős Magyarország mai állapotáért, de a Gyurcsány-kormánynál nagyobb pusztítást egyetlen kormány sem végzett. Ideje kimondanunk: Magyarország létezhet az MSZP-SZDSZ kormány nélkül is, sőt Magyarország csak az MSZP-SZDSZ-kormány nélkül létezhet. - fejezte be beszédét Thürmer.

Kérjük, szíveskedjenek a fenti hírt megjelentetni. Köszönjük. Thürmer Gyula

*** www.nemzetihirhalo.hu *************
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kóka-magyar tolmács kerestetik
  2008-03-14 19:11:44, péntek
 
  Kóka-magyar tolmács kerestetik!

2008.03.14. 08:00

Ismét egy újabb örökbecsű mondathoz jutottunk Kóka Janitól, melyet még az újságírók is hangosan röhögtek ki. De kínos. Hanyadik pofon is ez, Jani? És ugye ma kerül nyilvánosságra a "Nagy nyomozás" eredménye, vajon ki és miért és hogyan csalt az elnökké választásodon.
Kire kenitek?
A balekképű Fodorra?
T. Asztalos asszonyságra? (egy klasszikus tőle is: "Az a választás, amely után senki nem kérdőjelezi meg az eredményt, és sem a nyertes, sem a vesztes nem vonja kétségbe azt, az a választás tiszta")
Vagy magára Zorbánra? Láttátok őt ikszelgetni akkor?
Vagy mi lesz? Rég izgultam ám ennyire ....
Szar egy heted van, Jani! Az Elendernél nem szopattak ennyire, mi?!

Keressük azt a Kóka-magyar tolmácsot, aki a videóban elhangzó mondatot lefordítja nekünk!
A videó:

http://www.youtube.com/watch?v=_f2VKO4w4MU

"Egy népszavazási eredményhirdetés felfokozott hangulatában visszaidézte azt a hangulatot, amit a Fidesz el akart érni".
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 48 
2008.02 2008. Március 2008.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 1181 db bejegyzés
e év: 10632 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 334
  • e Hét: 2256
  • e Hónap: 6001
  • e Év: 159497
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.