Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 23 
Most már az MSZP is zsarolná a
  2008-03-20 22:07:25, csütörtök
 
  Most már az MSZP is zsarolná az SZDSZ-t

* Index - ugyelet@mail.index..hu

| 2008. 03. 20., 18:26 | Frissítve: 1 perce

Az MSZP elnöksége vidéken tanácskozik az egészségügyi biztosítókról szóló törvény felpuhításáról. Sokan úgy gondolják, hogy egy előre hozott választás esetén az SZDSZ kiesne a parlamentből, úgyhogy jobb lenne, ha a koalíciós partner engedne merev álláspotnjából.

Másfél napig rágódhat az MSZP vezérkara a ma este hétkor kezdődött, vidéki kihelyezett elnökségi ülésén arról, hogyan kezelje az egészségügyi válsághelyzetet, illetve az ahhoz kapcsolódó koalíciós veszekedést. Már azokban az alapkérdésben is erősen megosztottak, hogy kivonják-e a magántőkét az egészségügyi törvényből, s ha igen, akkor ráérnek-e a jogszabály-módosítással pepecselni, vagy sem. A keddi frakcióülés 50-60 résztvevőjének fele kardoskodott amellett, hogy ne nyúljanak az egészségbiztosítás frissen kodifikált rendszeréhez, míg a képcviselők másik fele azt akarta, hogy tüntessék el belőle a privát társaságokat. Utóbbi esetben okafogyattá válna a Fidesz újabb népszavazási terve. Első esetben viszont az SZDSZ koalíciós szakítással fenyeget, ráadásul kínos lenne a nehezen megszült friss törvény mögül kihátrálni.

A bizonytalanságot jellemzi, hogy Lendvai Ildikó a keddi tanácskozáson mentegetőzött egy picit, hogy túlságosan előreszaladt a stop.hu-nak adott nyilatkozatával, miszerint a magántőke valószínűleg kikerül az egészségbiztosításból. Azon a tanácskozáson viszont épp Gyurcsány Ferenc tűnt a gyors lépések emberének, amikor azt sürgette, hogy a március 29-i (Gyurcsány új politikájáról döntő) pártszavazásig tegyenek pontot az ügy végére. Keddről csütörtökre viszont a jelek szerint lassult a gyurcsányi tempó. Az Index úgy tudja, hogy a miniszterelnök egyelőre kivár, és a most csak meghallgatja az álláspontokat.

A szocialistáknak azt a két alapvető kérdést kellene eldönteiük, hogy miként lehet működő egészségbiztosítást csinálni, és mit lehet kezdeni egy népszavazással. Az a baj, panaszkodnak az MSZP-sek, hogy az SZDSZ egyikről sem beszél, pusztán azt hajtogatja, hogy a februárban elfogadott jogszabály egyetlen betűjét sem hajlandó feladni. Az SZDSZ-nek az az érve, hogy elméleti síkon nyerhető a népszavazás, sovány vigasz. Tény, ha a következő alkalommal csak 2-2,2 millió ember szavaz a kormány ellen, akkor relativizálható a most leadott 3,4 millió igen, mondván csak Orbán szokásos tábora megy szembe a kabinet reformjaival. Ám ez csak a kormánypártiak lelkét nyugtatgathatná, az egészségbiztosítási törvényt attól még valószínűleg vissza kellene vonni.


Ami a privatizált biztosítók jövőjét illeti, igazából akkor sem nyeri meg az ügyet a koalíció, ha a népszavazás valami csoda folytán eredménytelen lenne. A referendum árnyékában valószínűleg a magánbiztosítók egyike sem licitálna a 22 egészségbiztosítási pénztár kisebbségi tulajdonrészére. A rendszer kidolgozásakor a szocialisták és a szabaddemokraták azt kommunikálták, hogy az a területi egészségbiztosítási pénztár, ahova nem kívánja magát bevásárolni a magántőke, az száz százalékos állami tulajdonba működik majd. Épp ezért érthetetlen az SZDSZ ágálása, mondják szocialista forrásaink, hisz korábban hajlandók lettek volna elnézni a privát forintok hiányát.

Az MSZP-sek szerint Kóka János miatt teljesen merev az SZDSZ álláspontja. Úgy vélik, hogy Kóka élethalál harcot vív, hogy megtartsa pártelnöki székét, és ezért keménykedik a liberális pártelnük. Számos szocialista aggódik amiatt, hogy a koalíciós kiugrással zsaroló kisebbik kormánypárt miatt annyira elhúzódnak a tárgyalások, hogy már nem lesz idő az egészségügyi törvény átírására, s a népszavazás kikerülésére. Az különös aggodalommal töltené el őket, ha referendum napja épp egybeesne az EP-választásokkal. (Ebben az estben az ellenzéki mozgósítás, és a bukta is megduplázódna.)

Épp ezért több szocialista szerint keményebben kellene tárgyalni az SZDSZ-szel, például azt is be lehetne lebegtetni, hogy két vesztett népszavazás (amelyek közül a második a kormány politikájának lényegét törölné el), megkérdőjelezi a kabinet legitimitását. Magyarán előrehozott választásokkal kellene számolni. Ebben a feltételrendszerben pedig az MSZP, hogy egyáltalán erős ellenzéki pártként túléljen, kénytelen lenne kiebrudalni az SZDSZ-t a koalícióból, felrúgni a konvergencia-programot, és osztogatással kihúzni az előrehozott voksolásig. E forgatókönyv az SZDSZ számára a legbaljósabb, mondta az egyik MSZP-s vezető, hisz míg a szocialisták bennmaradnak a Tisztelt Házban, addig a szabaddemokraták csak akkor láthatnák a padsorokat, ha turistajegyet vesznek.

Persze ahhoz, hogy kezelni lehessen a kisebbik kormánypártot, a miniszterelnöknek a március végi pártgyűlést kell maga mellé állítania. Kezdetben ez a tanácskozás csak egy monstre szocialista dzsemborinak indult, amely arra volt hivatott, hogy szentesítse Gyurcsány új, baloldali polgárosodási programját. Aztán a miniszterelnök egyre feljebb srófolta a tétet, s arról beszélt, hogy a 2004-es miniszterelnök-jelölő kongresszus óta ez lesz az MSZP legfontosabb gyűlése (hogy legitimációja nincs túl sok, mert úgy verbuválták össze a párttagokat, az más kérdés). A taktika egyértelmű: a tanácskozás után, ahol majd támogatóan szónokolnak az MSZP-s nagyok és pár megyei elnök, a kormányfő nyilván új vagy részletesebb programot hirdet, s utána kiáll, hogy másnak nincsenek elképzelései, és a tagság őt támogatja. Többek szerint így szerez majd újabb legitimációt.

Csak az a bökkenő, hogy a miniszterelnök az Index információi szerint szélesítette a beszélgetési kört, s napirendre kerülhet az egészségbiztosítás ügye is. Ha pedig az új politika legitimitását a pártgyűlésből eredezteti Gyurcsány, aggódnak szocialista prominensek, akkor mit csinál, ha a tömeg azt követeli, hogy rúgja ki az SZDSZ-t a koalícióból, és az MSZP vegye vissza a három SZDSZ-s tárcát. A fejetlenséget, állítják a szocialisták, csak úgy lehet elkerülni, ha Gyurcsány egy egységes elnökséggel a háta mögött vonul be a pártgyűlésre. Ezt pedig most csütörtök-pénteken kell elérnie.


http://index.hu/politika/belfold/mszdsz8711/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
MSZP-s nevek a vesztegetési üg
  2008-03-20 22:02:30, csütörtök
 
  MSZP-s nevek a vesztegetési ügyben
Bárkay Tamás • 2008. március 20.



Bajcsy-Zsilinszky út 61: az utolsó csepp a pohárban
Kép: Kurucz Árpád
Két magas rangú szocialista politikus neve is felbukkant az év elején kirobbant terézvárosi vesztegetési ügyben. Mindketten tagadják, hogy közük volna hozzá.

A Bajcsy-Zsilinszky út 61.-ben működő Műárt-Press vezetőjének feljelentése nyomán az év elején bilincsben vitték el a VI. kerületi vagyonkezelő vezetőjét, Kovács Pétert, és egy Juhász Károly nevű férfit is őrizetbe vettek. Kovácsot azzal gyanúsítják, hogy 18 millió forint kenőpénzért segítette volna hozzá a cégvezetőt, Berecz Károlyt a vállalkozásának otthont adó ingatlan megvásárlásához, Juhász ellen pedig bűnsegédlet gyanúja miatt folyik eljárás. Berecz szerint a vesztegetés ötletgazdája voltaképpen Bajor Zoltán (SZDSZ) alpolgármester, sőt a panamáról Verók István (MSZP) polgármesternek is tudnia kellett. Mindketten tagadnak, Bajor rágalmazásért fel is jelentette Bereczet.

A minap két magas rangú MSZP-s politikus neve bukkant fel a történetben: Kolozs Andrásé, aki sok egyéb mellett a városházi szocialista frakció helyettese vezetője és Molnár Zsolt országgyűlési képviselőé, az MSZP II. kerületi elnökéé. A neveket Berecz Károly dobta be; tavalyi e-mail üzenetekre és SMS-ekre hivatkozva állítja, mindkét férfi tudott a megvesztegetési kísérletről, de előbb hallgattak róla, utóbb pedig tagadták, hogy bármi közük volna hozzá. Berecz érdeklődésünkre elmondta: Kolozs Andrással üzleti kapcsolatban állt, és a Bajcsy 61.-beli tranzakciónál is igénybe vette a segítségét. Miután megtudta, hogy ahhoz csak 18 millió pluszért juthat hozzá, és hogy a pénz Bajornál landol, arra kérte, vegye rá az alpolgármestert, felejtse el a csúszópénzt - állítja. Kolozs a kérést Molnár Zsoltnak továbbította, aki viszont a jelek szerint nem járt sikerrel, ugyanis annak a közvetítőként fellépő Juhász Károlynak a telefonszámával tért vissza, akinek a pénzt át kellett volna adni. A történet kifejletét már ismerjük; Berecz színleg belement a vesztegetésbe, de közben feljelentette a vagyonkezelő vezérét és Juhászt a Nemzeti Nyomozó Irodánál (NNI).

A Műárt-Press ügyvezetője kérdésünkre, hogy miért csak most dobta be a két szocialista politikus nevét, közölte: azért, mert Kolozs megtagadta a kérését, hogy tanúskodjon mellette (azaz Bajor ellen), amikor pedig a NNI vallomást kért tőle, letagadta, hogy bármilyen szerepe lett volna az ügyben.

Kolozs Andrást lapzártánkig nem értük el, Molnár Zsolt kedden közleményben tudatta: (...) "Az ügyben Kolozs András fővárosi frakcióvezető-helyettes keresett meg mint jogászt, egy szerződésmódosítással kapcsolatban A szerződés tartalmát megismertem, annak tárgyában segíteni nem tudtam. Az üggyel kapcsolatban Kolozs Andráson kívül mással nem beszéltem. (...) Az érintett önkormányzattal, valamint az üggyel kapcsolatban az említett személyekkel nem beszéltem, kapcsolatom nem volt velük, Berecz Károlyt nem ismerem, vele soha nem beszéltem."

Bajor Zoltán hasonlóképpen reagált. Lapunknak elmondta: se Kolozzsal, se Molnárral nem beszélt, sőt olyannal sem, aki rájuk hivatkozott volna. A két MSZP-st nem is ismeri - tette hozzá.


http://www.nol.hu/budapest/cikk/485689/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Titkos lehallgatás - a szocik
  2008-03-20 21:48:26, csütörtök
 
  Titkos lehallgatás - a szocik sejtik, ki segített Zuschlagnak
Honnan kapta a fülest a volt képviselő?

Hírszerző információ
2008-03-20 20:15



MSZP-s forrásaink szerint Zuschlag János nem látta a saját lehallgatási jegyzőkönyveit, de tudott róla, hogy lehallgatják, ezért vágott fel azzal, hogy olvasta őket. Szocialista körök azt mondják, kizárt, hogy Szilvásy György polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat felügyelő tárca nélküli miniszternek bármi köze lett volna az ügyhöz, szerintük inkább helyből kapta a fülest Zuschlag János.

Vizsgálatot indított az ügyészség, mert a Zuschlag-ügy nyomozásánál felmerült, az MSZP volt országgyűlési képviselője tudott arról, hogy titkos módszerekkel gyűjtenek adatokat róla. Az Index szerdai beszámolója szerint a nyomozásnál arról is kérdezték a tanúkat, hogy Szilvásy György polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat felügyelő tárca nélküli miniszter szerepet játszhatott-e az egykori MSZP-s képviselő informálásában.

A Bács-Kiskun Megyei Főügyészség szóvivője azt nyilatkozta: a Zuschlag János és 15 társa ellen indított nyomozás befejeződött, jelenleg a nyomozás iratait ismertetik a gyanúsítottakkal és védőikkel.

"A nyomozás során történtek utalások tanúvallomásokban, hogy Zuschlag János tudomást szerzett a vele szemben foganatosított titkos adatszerzésről" - közölte Fazekas Géza. Hozzátette: ilyen információk alapján az ügyészségnek ezt törvényes kötelessége megvizsgálni.

Csak egy példány készült

Feltételezések szerint a volt szocialista képviselő csak utólag értesült a lehallgatásról, amikor már szorult körülötte a hurok, de ez sem indokolja, hogy olvasgassa a lehallgatási jegyzőkönyvét, mint ahogy ezzel hencegett. A Nemzetbiztonsági Szakszolgálat közleményében azt írta, az úgynevezett "lehallgatási jegyzőkönyveket" közvetlenül a lehallgatást megrendelő szervezetnek juttatja el. Az egyetlen példányban készülő lehallgatási jegyzőkönyveket a megrendelő szervezeten kívül más személy, beleértve az irányító minisztert, nem látta és nem kaphatta meg - olvasható a közleményben.

A szakszolgálat szerint "amennyiben a gyanúsított valóban azt állította, hogy a jegyzőkönyveket olvasta, a nyomozást folytató ügyészeknek a helyzet tisztázása érdekében minden lehetősége megvan arra, hogy Zuschlag Jánostól megkérdezze, hogy ez valóban így történt-e, és ha igen, e jegyzőkönyveket kitől kapta". A közlés szerint az államtitoknak minősülő jegyzőkönyvek átadást követő szabályszerű kezelésére a szakszolgálatnak nincs ráhatása, az a megrendelő szervek feladata és felelőssége.


Zuschlag: a helyi ügyészség segített? (fotó: MTI)

"Azon ritka esetekben, amikor lehallgatási jegyzőkönyvek napvilágra kerültek, minden esetben bebizonyosodott, hogy azok nem a szakszolgálattól kerültek ki. A Nemzetbiztonsági Szakszolgálat bármilyen tisztázó vizsgálat lefolytatásához - amennyiben azt az ügyészség szükségesnek tartja - minden segítséget megad. Az index.hu internetes portálon megjelent burkolt gyanúsítgatást a szakszolgálat ugyanakkor visszautasítja" - áll a közleményben.

Szocialista körök szerint Zuschlag János valójában nem olvasta a jegyzőkönyveket, de arról valóban tudhatott, hogy lehallgatják, és ezt a tényt eltúlozva dicsekedett azzal, hogy milyen kapcsolatai vannak. Az MSZP-ben úgy gondolják, hogy a lehallgatás tényéről abból a forrásból szerzett tudomást, amelyik megrendelte azt, vagyis a helyi ügyészségtől. "Két éve, amikor ez az egész történt, Zuschlag még nagy ember volt a megyében. Simán kaphatott fülest" - vélekedett egy szocialista forrásunk.

Az előzmények

A Bács-Kiskun Megyei Főügyészség indítványára a Szegedi Városi Bíróság tavaly szeptember 21-én rendelte el Zuschlag János előzetes letartóztatását. Az MSZP volt országgyűlési képviselőjét, a kiskunhalasi szervezet korábbi elnökét, az MSZP megyei szervezetének volt ügyvezető elnökét - társaival együtt - a megyei főügyészség különösen nagy kárt okozó, folytatólagosan, üzletszerűen, bűnszervezetben elkövetett csalással gyanúsítja, társadalmi szervezetek költségvetési támogatásainak szabálytalan felhasználása miatt.

Zuschlag ügyében a nyomozás egy rutinvizsgálat után indult, melynek következményeként 2005-ben a Kiskunhalasi Városi Ügyészség indított vizsgálatot számviteli fegyelem megsértésének alapos gyanújával, több alapítvány és egyesület pályázatokon nyert pénzeinek felhasználása miatt. A nyomozás során kiderült, hogy a vizsgált egyesületek és alapítványok mintegy 75 millió forint pályázaton nyert pénz "rendeltetésszerű használatával" nem tudnak elszámolni.

Az ügynek 16 gyanúsítottja van, közülük Zuschlag János mellett Katus Ferenc is előzetes letartóztatásban van. Katus Ferenc - Zuschlag Jánossal együtt - az MSZP megyei közgyűlési frakciójának tagja volt. A harmadik letartóztatottat, a Zuschlag János személyi titkáraként is tevékenykedő Lados Istvánt, a kecskeméti ügyész indítványának megfelelően a szegedi nyomozási bíró házi őrizetbe vette. A bíróság jogerős határozatának indokolása szerint Lados István az eljárásban önmagára nézve teljes körű beismerő, társaira nézve terhelő vallomást tett.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A magyar szabad szájharc forra
  2008-03-20 21:40:12, csütörtök
 
  FÚSZ-NIM: A magyar szabad szájharc forradalmának ,,ünnepe" és az egyetlen választás Magyarországon


2008.03.19.

,,Olyan időkben, amelyben az egész világ egy nagy megtévesztés, az igazság kimondása forradalmi tett." (George Orwell)

A magyar félrebeszéd és a szabad szájharc forradalmi megújuláson ment keresztül az utóbbi évek nemzeti ünnepein megszólaló politikusaink jóvoltából. E jeles alkalmakra tartogatott beszédeikben évről évre egyre mélyebb rétegek alá csúszik a valóság, hogy utat engedjen a felszínre törekvő szürrealizmus számára. Olyan ez, mint egy verbális kísértetkastély, amelyben az értelem és az egyenes beszéd szilárd talaja helyett mindenütt ingoványra landolunk. Az embert minduntalan elfogja az őszödi időszámítással állandósuló és legitimmé nemesült szédült társadalmi életérzés, hogy a száját mozgató politikus már megint hazudik, méghozzá egyre nagyobbakat.

Ma már klisének számít a megjegyzés, hogy egy politikus nyilatkozatára erősen gyanakodva kell tekintsünk, ennek ellenére jelen sorok írója fontosnak tartja újból megemlíteni, hogy amikor az ember az igazságot keresi, a sokkal biztosabb módszer, ha saját értelmére, intuícióira és az emberiség tudását rendszerbe szervező enciklopédiákra támaszkodik, mint hogy többszörösen megbukott politikai rendszereket támogató és egy irracionális világbirodalom európai pillérének építésében vadul segédkező politikusok és újságírók szavaira hagyatkozzon.

A neoliberális és neoszocialista néven futó egypárti politika szónokait meghallgatni sem érdemes, nem hogy válaszra méltatni. Népszerűségük hiánya miatt az adott helyzetben nem igazán érdekes, hogy ők éppen milyen aktuális szövegbe csomagolt kábítószert adagolnak híveiknek, sokkal érdekesebb a neokonzervatív tábor, a Fidesz és az egész álellenzék, mert ők azok, akik szabad szájharcaikkal és forradalmi félrebeszédeikkel most már évek óta sokmilliós létszámmal hömpölygő elnémított tömegeket vonultatnak fel a maguk oldalán. Mindaddig, amíg e tudatlanságban tartott milliók e politikai beszédek álomporaitól ittasan ringatják vesztükbe önmagukat, gyermekeinket és mindannyiunkat, beszélni kell erről, mert félő, hogy e tömegek felébredése nélkül az egész ország végső kómába kényszerül.

Egy később kifejtett gondolat előzeteseként, mielőtt továbbmennénk, egy nem hazai vonatkozású kitérőn keresztül érzékeltetjük, hogy a hazai politikai hazugságok világa mily pontosan illik a nemzetközi politikai kontextusba.
A Lisszaboni Szerződés körüli nagy manipulációs hadgyakorlat jelenleg zajló egyik fő kísérlete, hogy kiderítse, megoldható-e egy olyan horderejű stratégiai manőver, mint ami Nagy-Britannia önállóságát vesztett államkénti beolvasztását jelenti egy új parancsuralmi föderációs unióba, az Európai Unióba, egyetlen gigantikus hazugság folyamatos ismétlésével, miszerint a Lisszaboni Szerződés különböző lenne a volt EU Alkotmánytól. A kérdés az, hogy a brit parlament általi efféle hazudozás és nemzetárulás zökkenőmentesen keresztülvihető-e a brit polgárság természetes ellenkezése ellenére, és annak ellenére, hogy e hazugságon a brit polgárság átlátott már - az egy-két még őszintén toporzékoló politikusainak, mint például a függetleneket vezető Nigel Farage, és az e témában itt-ott megnyilatkozó brit médiáknak köszönhetően. (Nb.: egy jelenlegi felmérés szerint a britek 88%-a követeli a referendumhoz való jogát azon a teljesen igaz és jogos alapon, hogy a Lisszaboni Szerződés ugyanaz az alkotmányos szerződés, mint a néhai EU Alkotmány volt.) A szürrealizmussal lefedett hazugságok modern világában elvárható tehát, hogy az értő brit polgárság teljesen jogos referendum-követelésének megtagadásához a brit politikusok a forradalmi szintű szabad parlamenti szájharc minden elképzelhető elemét bevessék a ,,sikeres" népárulás érdekében. S lám valóban, miként azt egy napokban közölt Guardian cikk is igazolja, a magyar politikai kísértetkastély világában érezhetjük magunkat a britek parlamentnek nevezett ,,megtévesztési" szentélyébe lépve is.

A hazugságokra alapozott rerefendum-megtagadásról folytatott brit parlamenti csatározások alatt elhangzó képviselői beszédek szürreális világáról beszámoló hír szerzője szerint Nick Clegg, a brit liberál-demokrata párt vezetője ,,kezd egyre komolyabb bizarr tüneteket mutatni". A cikkíró szerint Clegg állítja, hogy a ‘parlamenti párt nagy többsége egységes' (ami normál nyelven annyit jelent, hogy a parlamenti párt megosztott), szerinte irreleváns ‘annak kérdése, hogy a Lisszaboni Szerződést ratifikálják-e, mert az EU Alkotmányra adott szavazat egyenértékű volt az uniós tagságra adott szavazattal' (elfeledvén, hogy az EU Alkotmányt már megtagadó Franciaország és Hollandia még mindig EU tagok), majd Clegg azt állítja, hogy ‘az alkotmányos szerződés és a Lisszaboni Szerződés teljesen eltérő szövegek.'
,,Kora reggel hét órakor ennyi nonszensz túl sok fejfájást okoz az embernek, -mondja a cikk írója kommentálva Clegg megszólalásait - amint azt a fejemmel gyakran találkozó ágytámlám is tanusíthatja. Nem hatott volna kevésbé hitelesnek, ha mesebeli manókról, gremlinekről és mágikus kardokról kezdett volna értekezni."
A brit cikkíró az egymásnak ellentmondó és fenti irraliconális elemekkel tarkított brit parlamenti színjátékot végül így jellemzi: ,,felettébb modern".
(Guardian: ,,Of Lib Dems and goblins" http://commentisfree.guardian.co.uk/james_graham/2008/03/of_lib_dems_and_goblins. html)

De hogy visszatérjünk az eredeti gondolatmenetre, a Guardian írója által érzett fejfájás, a törpök, mágikus ráolvasások, gremlinek és a Harry Potter sztorik világát idézi fel, amikor olvasom a hazudozás felettébb modern, kifinomult formáit űző Orbán Viktor minden megnyilvánulását egészen azóta, amióta 2006 végén visszatért Brüsszelből. Orbán egészen addig az időpontig racionális módon nyilatkozott, úgy ahogy azt mi korábbi szavazói elvártuk tőle. Nagygyűléseket rendezett egy csalással hatalomra jutó tehát illegális kormány lemondatásának kikényszerítésére, adott egy-két napos ultimátumot a megbukott kormány számára, egyébként jött volna az ,,alkotmányos népítélet". Ehelyett azonban hirtelen jött a szürreális fordulat, és Orbán, aki mögött ott állt a tiltakozó milliós tömeg, azt elhagyva hirtelen úgy nyilatkozott, hogy egy népszavazás útján ,,segítő jobbot ajánl a kormánynak". Talán az volt az utolsó érthető szava és betartott ígérete ebben a hatalmasan hazug álellenzéki politikában. Azóta a magyar népről és az új többségről úgy szónokol, mint a gödörbe elásott ostoba szamárról. Ezt az új nagy többséget, magyarok millióit, akiket a kormány megrendelésére maga mellé állított, azóta is ebbe a szamár-gödörbe temetgeti, és annak nagy rendszerváltó törekvéseit átvarázsolja kis népszavazási ötletekké, eközben a kormánynak segítő jobbot adva eladja e ,,szamár" országát annak alvó feje fölött.

A Guardian írója által érzett fejfájás és az irracionális dimenziók világát idézték fel Orbán március 15-i ünnepi szájharcának újabb forradalmi fordulatai is. Orbán egyenesen a józan ész elleni merényletnek tekinthető provokációja szerint ez év március 9-én ,,Magyarország feltalálta az alkotmányos népítéletet", sőt, fogódzkodjunk meg, ez a fajta népítélet ,,március 9-e óta világszabadalom".
E beszédbe ágyazott hazugságok nyilvánvaló célja, hogy az országgyűlés távozására és egy magyarság érdekében létrehozott új rendszerre szólító alkotmányos követelést egyenlővé tegyen három jelentéktelen népszavazási kérdéssel, és a magyarság ellenségévé próbálja tenni azokat, akik ezt az egyenlőséget nem látják be.

A beszédbe foglalt hazugságok elmélyítése érdekében mindenek előtt Orbán Viktor egyenlővé teszi egy ,,népszavazás" eredményét egy ,,alkotmányos népítélettel", ami először is azt a feladatot rója volt miniszterelnökünk számára, hogy kiderítse a ,,népítélet" és a ,,népszavazás" közti fogalmi különbségeket. Szerinte az ország mai helyzetében nem az a legfontosabb, hogy ki milyen oldalon áll, csak az számít, “ne engedjük, hogy egymásnak uszítsanak bennünket". Hogy ehhez képest szerinte már az sem érdekes ki milyen oldalon áll, azért érdemel külön figyelmet, mert ezzel Orbán a koalíció háttérszövetségeseként mintegy elszólja magát, és eközben egyértelműen e szélsőségesen korrupt rendszer keretein belülre próbálja terelni a magyarországi politikát.

Amennyiben Orbán kedvéért átmenetileg megengedjük a feltételezést, hogy a népszavazás egyfajta ,,alkotmányos népítélet", akkor is hazugságon kapjuk. Ugyanis a népszavazást nem a magyar nép szabadalmaztatta, mert a népszavazás a közvetlen demokrácia gyakorlásának egyik formájaként már évezredekkel ezelőtt ismert volt. Ezt a ,,világszabadalmat" a közelmúltban épp a franciák és a hollandok alkalmazták, mint az EU Alkotmány elleni alkotmányos népítéletet, annak népszavazási elutasításakor 2005-ben. Ami azonban ennél sokkal érdekesebb, hogy nemcsak a ,,népszavazás" létezik már mint világszabadalom, de létezik annak ,,alkotmányos" ellenszere is. És itt kapcsol a képbe a Lisszaboni Szerződés fenti kitérőben említett aktualitása. Ugyanis ahelyett, hogy az EU vezetése az európai népszavazási népítéletet tudomásul vette volna, a már leszavazott EU Alkotmányt visszahozta egy elváltoztatott reformszerződés formájában 2007-ben, anélkül, hogy Európa polgárainak többsége észrevette volna. Ezt a népszavazás elleni módszert köznapi nyelven csalásnak nevezik, és ami e módszer érdekessége, hogy egyedül a politikában űzhető szabadon, mint alkotmányosított világszabadalom; minden egyéb területen általában törvény bünteti az efféle ,,alkotmányos" kreativitást.

A nagy kaliberű ,,alkotmányos és demokratikus" politikai hazudozás, mint az alkotmányos népítélet ellenszereként feltalált világszabadalom, tehát már teljes alkalmazásban áll mind Hazánkban mind Európában. E szabadalommal védett módszernek megfelelően a március 9-i népszavazással visszavont ostoba három intézkedés bármely még ostobább formában, bármikor visszakerülhet a napirendre Magyarországon, anélkül, hogy észrevennénk.
Ráadásul Őszöd óta alkotmányos legitimitást nyertek nemcsak a népszavazás elleni de a parlamenti választások ellenszereként alkalmazott csalási és átverési formák is. További érdeklődésre tarthat számot Sólyom László Köztársasági Elnök által szabadalmaztatott innovációs kijelentés is, miszerint egy olyan rend, amely politikai csalással és erőszakkal gyakorolja hatalmát, az demokratikus alkotmányos rend, és egy ilyen rend felszámolásának követelése az alkotmányra hivatkozva, az ún. ,,forradalmi jogtudat".

Orbán szerint azonban: ,,a népszavazás nem azzal nyitott kaput a jövőre, hogy eltörölt három ostoba intézkedést, hanem olyan összefogást teremtett, amelyre tizennyolc éve nem volt példa."
Na igen, ha már mese, legyen teljesen tündéri. Orbán a népszavazási győzelmet nemcsak mint alkotmányos népítéletet dicsőíti, hanem magyar nemzeti összefogásként és magyar azonosságunként is ünnepli.
,,Merjünk továbbmenni ezen az úton, merjük vállalni, hogy mi mindannyian mindenekelőtt magyar emberek vagyunk" - fogalmazott a pártelnök.
Ezek szerint tehát az teszi magyarrá a magyart és az jelenti az összefogást és a bátorságot, ha mindannyian meg ,,merjük" szavazni, hogy egyébként is a mélyen a mínuszba adóztatott nyomorunkban ne adóztassanak meg még mélyebbre a mínuszban. Egy ilyen össznemzeti egyesülés jelenti azt, hogy mindenek előtt magyar emberek vagyunk és ezt vállaljuk. Sóhaj. Kora reggel hét órakor, vagy a nap bármely időszakában ennyi nonszensz túl sok fejfájást okoz az embernek, -mondom én is a Guardian után szabadon - amint azt a fejemmel gyakran találkozó ágytámlám is tanusíthatja. Nem hatott volna kevésbé hitelesnek, ha Orbán mesebeli manókról, gremlinekről és mágikus kardokról kezdett volna értekezni.

Egy bizonyos, Orbán Viktor nem remélhet sok támogatást azoktól, akik még egyenesen tudnak gondolkozni, mert akkor ilyen egyértelműen értelem-inzultáló kijelentésekkel nem állna ki szavazói elé. A magyarság vállalásának említése azért vall különösen nagy képmutatásra Orbán részéről, mert ő mindenkinél előbb tudta, hogy az adott nemzetközi helyzetben, -éppen az ő jóvoltából is!- a ,,magyar" szó kezd lassan anakronizmussá válni. Mi is csak a lisszaboni nagy manipulációk miatt jöttünk rá, hogy a nemzetközi ,,magyar" bábkormány és annak pribékjei elsősorban azért kapnak görcsöt a magyar zászló láttán, mert le akarnak minket arról szoktatni. Miért? Hogy végre rászokhassunk az új uniós identitásunkra: azért, mert a piros-fehér-zöld zászlók helyén, és különösképpen a piros-fehérek helyén, már 2005-ben is a kék alapon körkörös csillagokat akarták volna látni.

Azon túl, hogy Orbán közli velünk hogy, Magyarország súlyos állapotban van, amit csak a csecsemő nem tud még, az alábbi mondatban a szintaktikai forradalom is megvalósul: ,,ilyen folyamat utolsó lépése, hogy az emberek teherként, szégyenkezve viselik, melyik nemzethez tartoznak". A mágikus szövegben megvillan az igazság alábbi gyöngyszeme: nem sok időnk van már arra se, hogy azon ,,szégyenkezzünk", hogy magyar nemzet vagyunk, mert jövő ilyenkorra már azon szégyenkezhetünk, hogy mint magyar nemzet megszűntünk és ez ellen semmit de se semmit nem tettünk. Sőt, a Fidesz éppen ebben nemzeti mivoltunk megszűntében segédkezik, de vadul. Ha a Fidesz is érzi e hanyatlási légáramot, a kérdés az, miért adtak egy fergeteges lökést e légáramnak a nemzetvesztő uniós reformszerződés ratifikálásával tavaly december 17-én?

,,A romlás, a hanyatlás elé csak az összefogás politikája emelhet gátat - hangsúlyozta a
volt kormányfő, aki úgy véli, hogy erkölcsi megújulásra van szükség."
E fenti kijelentés még igaz is lenne, ha annak tartalmával töltenénk meg és nem annak ellenkezőjével. Ugyanis ezen a ponton elmondhatjuk, hogy az összefogás politikája igenis megvalósult, csak nem vettük észre. Az erkölcsi ,,megújulásban" - külön köszönettel a Fidesznek és médiaudvarának-, valóban megvalósult a teljes (majdnem teljes) összefogás, csak éppen az ellenkező irányba, a romlásnak és a hanyatlásnak széles medret ásva. A Lisszaboni Szerződéssel egy új diktatórikus unióba való felszívódás feletti néma tűrésünkben megvalósult végre az összefogás, eközben a rabvakító politika és tömegmédiák segítségével végül beállt az orwelli állapot, amit csak azért nem veszünk észre, mert ez az orwelli állapot egyik fő célja és jellegzetessége, hogy ne vegyünk észre semmit abból, ami történik. Kialakult az a helyzet, hogy mindaz az információ, ami nem a szélsőségesen hazug televízió dobozából áramlik az érzékek felé, nem számítható valóságnak...

Összességében úgy tűnik, hogy önmaga feletti eufóriájában az euro-lobbizó Orbán Viktor is elfeledte: egy csalással és közadathamisítással lefolytatott alkotmányellenes párttevékenységgel hatalomra törő, majd fizikai erőszakkal regnáló hatalom már minden elemében ellene szegült a jelenleg érvényben lévő alkotmánynak nevezett alaptörvényeknek. Mindenek előtt eltörölte azt az alkotmányos garanciát, miszerint a Magyar Köztársaság demokratikus jogállam és amely szerint a hatalom a népé. Egy olyan rendszer pedig amelyik ezt a hatalomgyakorlást demokratikusként és alkotmányosként fogad el, mindörökre megbukott. Tehát az adott kontextusban az ,,alkotmányos népítélet" kifejezés az esetben lenne helytálló, amennyiben ez a népszavazás az alábbi kérdéseket tette volna fel és a három IGEN után az illegális országgyűlés és az azt működtető rendszer visszaadta volna megbízatását a nép számára:
1) Ön szerint illegális-e egy olyan országgyűlés tevékenysége, amely az Alkotmány megsértésével ragadta-el a hatalmat és fizikai erőszakkal tartja fenn hatalmát? IGEN
2) Ön szerint eltörlésre kerültek-e a demokratikus jogállam és népszuverenitás mint alkotmányos garanciák a jelenlegi illegális országgyűlés megalakulásával és hatalom gyakorlásával? IGEN
3) Ön szerint azonnal fel kellene e oszlatni ezt az illegális országgyűlést, hogy a nép újra gyakorolhassa hatalmát, és azonnal érvényteleníteni kell-e minden olyan törvényt és intézkedést, amit ez az illegális testület hozott? IGEN

Egy valóban demokrata ellenzéki vezető elsősorban azon kellene fáradozzon, hogy ez az alkotmánytalan és jogállamiságot megsemmisítő rendszer szűnjön meg Amennyiben korábban szeretett és tisztelt miniszterelnökünk a mesebeli manók nyelvéről egyszer valaha is visszatér a valóság világába és végre egyszer a magyar nyelven is megszólal, arra kérjük, hogy válaszolja meg végre választóinak, mikorra tervezik kiírni a fenti népszavazást, ezáltal átadva a nép számára a független bíróságok elmulasztott feladatát, és ezzel megvalósítva egy valóban alkotmányos népítéletnek nevezhető lépést. Ez azért sürgető kérdés, mert az elkövetkező ,,alkotmányos népítélet": a 2010-es szavazások idején, köszönhetően a Lisszaboni Szerződés ratifikálási folyamatának, nagy valószínűséggel már nem létezik majd szuverén Magyarország, amely maga meghozhatná alkotmányos népítéletét arról, hogy kik legyenek következő vezetői és milyen rendszerben. Ettől a lehetőségtől az egész magyarságot az Orbán-vezette Fidesz által is támogatott illegális parlament fosztotta meg, amely 2007 december 17-én elsőként ratifikálta a nemzetközi csalást megtestesítő Lisszaboni Szerződést.

Az utóbbi 18 év alatt érvényben lévő, de a jelen illegális parlament által eltörölt alkotmány hiányában egy ún. ,,alkotmányos népítéletnek" egyetlen módon van értelme, egy új rendszer és alkotmány bevezetésével, mégpedig azzal az egyetlen alkotmánnyal, a történelmi alkotmányunkkal, ami a magyar nép fennmaradására lett megszerkesztve, az Uniós alkotmánnyal szemben, ami pedig Európa nemzetei, ezek közt a magyarság elvesztésére szolgál. És ez a váltás meg kell történjen, még 2010 előtt, mert nagyon valószínű, hogy ez a szélsőségesen pragmatikus, pénz-, hatalom- és erőszakéhes ,,magyar" kormány a nemzetek elpusztítására végtelen mennyiségben rendelkezésre álló nemzetközi óriástőke támogatásával és a tömegmédia-monopóliumával visszaélve 2010-re újból visszaügyeskedné magának akár a népszerűséget is. Például rögtön a választások előtt majd klisészerűen adókat és árakat csökkent. Sőt, ha az ellenzéki tábor továbbra is ily ügyesen bénázik, a sorozatos ostoba döntéseik és választói lenézése miatt a kormány akár jelentősebb kampány nélkül is visszaállhat népszerű állapotába. És az EU minden segítséget megad majd arra, hogy a magyar tartományi bábkormány szerepét továbbra is Sarkozy kedvencei tölthessék be. De ha a kormány általi reggel-délben-és este folytatott hazugságkampány, csalás és átverés és az ellenzék proaktív ügyetlenkedése ellenére mégsem vezetne szavazati többséghez, akkor a végtelenül pragmatikus és hatékony kormány direktebb módon fogja elcsalni a következő parlamenti választásokat (is). Egy biztos: ez a kormány, sem itthon sem a nemzetközi színtéren, saját hatalmát tekintve nem bíz semmit a demokrácia véletlenjere.

Egyenesbe hozzuk tehát Orbán legutóbbi fogalmi ferdítéseit: a jelenlegi magyar kormány és országgyűlés feloszlatásának követelése, bár valóban alkotmányos követelés, nem népítélet, hanem a demokrácia és jogállam alkotmányos ,,ítélete" a jelen rendszer felett. Ennek az ,,ítéletnek" egy valódi jogállamban alkotmányosan a Köztársasági Elnök és az Alkotmánybíróság kellett volna érvényt szerezzen, nem ez év március 9-én, hanem már 2006 őszén. Az alkotmányosság és a jogállamiság hiányában a társadalom számára nem maradt más választás, mint hogy az ,,alkotmányos népítélet" korábban szabadalmaztatott, klasszikus formáira hagyatkozzon.

Továbbra is nagyon nehéznek tűnik annak megvalósítása, hogy kitaláljunk ebből a helyzetből. ,,A romlás, a hanyatlás elé csak az összefogás politikája emelhet gátat - hangsúlyozta a volt kormányfő, aki úgy véli, hogy erkölcsi megújulásra van szükség."
Ebben az egyben egyet értünk, csak adott esetben mindezt valódi tartalommal is megtöltve.

Ha logikusan végiggondoljuk, egész egyszerűen nem tehetünk mást, mint hogy befejezzük, amit Orbán Viktor elkezdett 2006-ban. A kérdés csak az, hogy pontosan mit kezdett el, és milyen módon tervezte végbe vinni? A másik kérdés az, hogy ha elkezdte, akkor miért hagyta abba? Mindkét kérdés válasza egyetlen irányba, az Európai Unió irányába mutat. Azért kezdte el, mert azt hitte, élvezni fogja a demokratikusnak hitt Unió támogatását, majd azért hagyta abba, mert a valójában diktatórikus Unió elutasította a támogatását. Viszont Orbán maga nem utcai harcokra gondolt -legalábbis szerintem - hanem egy kitartó, hatalmas tömegeket megmozgató, békés de állhatatos demonstráció- és sztrájk-sorozatra. Egy Gandhi-félére.

A következő meggondolás az, hogy mily módon lett országunk letámadva és milyen nemzetközi kontextusban? Egy csalással és paragrafusokkal és politikai manipulációkkal leigázott és ily módon ,,demokratikusként" elfogadott ország e csalások és manipulációk leleplezésén keresztül elsősorban értelmiségi-jogászi módszerekkel védekezhet, és mivel ennek az állapotnak gyökere a diktatúrába torzuló európai környezet, ezért egy ilyen helyzetben egy ország elszigetelten nem tudja megváltani önmagát - ez egyedül csak a nemzetközi környezet megváltásán keresztül lehetséges. Egy új diktatúraként kialakuló Unió számára gyarmatként odalökött ország egy ugyanilyen módon leigázott nemzetközi környezetben kell keresse az összefogást, az erkölcsi felemelkedést és a megoldást, olyan hiteles értelmiségi vezetéssel az élen, akik értik a hazai és nemzetközi gazdasági-politikai-jogi összefüggéseket, és ennek értelmében keresik a lehetséges módszereket.
Akik mindezt értik, tudják azt is, hogy a Gyurcsány-féle diktatúrából az EU-féle diktatúrától oltalmat keresni egyenértékű azzal, mint az egér elől a medve nyakába urgani. Tehát a nagyon rossz irányban keresi az a megoldást, aki az EU-integrációtól reméli a szabadulást.

További elképzelhető módszerek a történelem és a politikaelmélet tapasztalatai alapján (továbbá követve, amit Orbán racionális állapotában valószínűleg elkezdett): egy Gandhi-féle országos szintű békés de hatalmas tömegeket mozgató demonstráció-sorozat, általános sztrájkokkal, nem a kormány elkergetése céljából (ez mint cél, eleve reménytelen), hanem a nemzetközi kommunikáció és a nemzetközi helyzet alakítása céljából. Annak kommunikálására, hogy maga a rendszer bukott meg, mégpedig azért, mert hiányzik e rendszer uniós szintű demokratikus környezete. Mindezt nem a nemzeti ünnepek alkalmára szűkíteni, hanem állandóként helyezni kilátásba és következetesen megvalósítani. Újból és újból áttörni a nemzetközi média-vasfüggönyön, - és ami azóta aktuálissá vált: követelve Európa demokratikus visszaalakulását, mindent elkövetni a jelenlegi Európai Unió belső gyengítésére, az abból való kiválás sürgetésével, Magyarország függetlenségének kikiáltásával az Uniótól, követeléssel a Lisszaboni csaló Szerződés ratifikálásának visszavonására és keresve más országok Unióból kiszakadni törekvő szervezeteivel való együttműködést.

Nem ,,kormányelkergetésre" kell gondolni, mint célra, ugyanis ha ez a kormány távozik, a rendszer kidob egy másik ugyanolyan kormányt önmagából. Egy teljesen gyökeres rendszerváltásra kell gondoljunk. Megértetni az EU-csatlakozást tudatlanságuk miatt támogató magyar tömegekkel, hogy Magyarország jelen rendszeréből való kimenekülésének egyetlen útja csak egy demokratizálódó európai környezetben lenne lehetséges, és hogy ezen kell munkálkodjunk együtt, közösen: egy olyan új szabad Európáért amelyben a neoszovjet, eurók milliárdjait elsikkasztó, korrupt, elszámoltathatatlan és diktátumok rendszerére szerveződő szörny-szervezet EU helyébe egy demokratikus és alulról szerveződő nemzetközi egyesülés lépne, s amelynek új szabad Magyarországként lehetnénk része és első gazdasági-politikai-jogi szövetségese.

Az Uniós alkotmány elvetésével pedig elvetésre kell kerüljön jelenlegi alkotmányunk, a számtalan ok mellett éppen azért is, mert a jelenlegi alkotmányunk már előzetesen az uniós integrációra lett szabva. Az egyetlen választás a Szent Korona tanra épülő rend és alkotmány köré szerveződés és teljes nemzeti összefogás ezen az alapon. Ez a folyamat már elindult és számtalan civil szervezet csatlakozását nyerte meg. (http://szksz.hu)

Magyarország szerepe a történelem során mindenkor az volt, hogy ütközőpont legyen és Európát védelmezze akkor is, ha ez reménytelennek tetszik, sőt akkor is, amikor Európa hűtlen maradt hozzá. Ez a szerep volt a magyarság történelmi küldetése mindenkor, és ma is az. A Lisszaboni csaló reformszerződés ratifikálására júniusra kiírt referenduma előtt folytatott EU-ellenes kampányok Írországa ugyanezt a szerepet ismerte fel önmaga számára: önmaga és Európa megmentésének küldetését a terjeszkedő uniós fenyegetés ellen. Igyekezzünk, hogy Európa-védő magyar küldetésünk idő közben el ne veszítsük, mert aki elveszti lényegi küldetését, elveszti létét is.

FÚSZ-NIM

Kapcsolódó:

,,Of Lib Dems and goblins" http://commentisfree.guardian.co.uk/james_graham/2008/03/of_lib_dems_and_goblins. html

,,Orbán: Magyarország feltalálta az alkotmányos népítéletet"
InfoRádió, Nemzeti Hírháló, FÚSZ
http://www.fusz.hu/node/8154

,,Népszavazási eufória, az önmagába visszabukó kormány és az XXX-szel áthúzott demokrácia"
http://www.fusz.hu/node/8127

,,FÚSZ-NIM: Ami kimaradt a Száj(er)-partiból: miért is jó nekünk az EU-féle diktatúra?"
http://www.fusz.hu/node/8094

,,A Lisszaboni Szerződés-ellenes egyik kampány Írországban"
http://www.libertas.org/content/view/252/131/

Dr. Halász József, és a Szent Korona Szolgálat munkái és publikációi
http://szksz.hu

http://www.fusz.hu/node/8180
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Molnár Tamás: ELISMERTÜK KOSZO
  2008-03-20 21:34:10, csütörtök
 
  Molnár Tamás: ELISMERTÜK KOSZOVÓT - nem számít a magyar érdek

2008.03.20.

Magyarország megint leszerepelt a határon túli magyarjai előtt

Csatlós-mentalitással terhelt a magyar külpolitika /is/! Tegnap a magyar kormány -teljes egyetértésben saját műellenzékével-, amerikai nyomásra elismerte Koszovó függetlenségét. Válaszul Belgrád azonnal visszahívta budapesti nagykövetét. A politikai nyomásgyakorlás mellett máris ránk támadt a szerb sajtó, miközben a feldühödött szerb radikálisok életveszélyesen megfenyegették a vajdasági magyar közösség tagjait. A magyar politikai garnitúra elhamarkodott és rossz döntése ismét nagyon nehéz és kiszolgáltatott helyzetbe hozta a szerencsétlen sorsú vajdasági magyarságot. Az elismerés ügyében külön felelősség terheli a jelenlegi impotens, a nemzeti sorskérdések iránt teljesen érzéketlen bábkormányt és annak külügyi vezetését. Az elrontott alapszerződések, a benesi dekrétumok ,,benyelése", a román bevándorlókkal való kampányriogatás, a kettős állampolgárság megtagadása, az autonómia törekvések elutasítása, és a rendszeres magyarverések egyre csak rontanak ezen a tragikus helyzeten.

Most joggal felvethető a kérdés: Mi közünk van nekünk a balkánon már most kettészakadt Koszovó ügyéhez? Az égvilágon semmi! Bush már bejelentette, hogy felfegyverzi az újonnan alakult államot, az európai unió pedig nyilván újabb piaci bővítést és gazdasági érdekeket lát a gyors elismerés elfogadtatása mögött. Horvátország európai integrálását követően, Albánia és Koszovó egyesülésével létrejöhet a térségben egy jókora európai muzulmán mintaállam, ami idővel esetleg jó menedéke lehet a kontinensre menekülő muszlimán bevándorlóknak. A bevándorlás politikájában /is/ teljes csődöt mondó unió számára átmenetileg nem is lenne ez rossz megoldás, ám hosszútávon egy ilyen állam léte életveszélyes lehetőségeket rejteget a keresztény Európa számára. A felfokozott amerikai jelenlét ebben az ügyben egyébként felveti annak a lehetőségét, hogy ez az új muzulmán mintaállam hivatkozási pont, egyben ürügy és ellensúly lehet Izrael unióba történő majdani felvétele kapcsán. (A mesterséges államalapítás ötlete és maga a megvalósítás egyébként igen hasonlít a zsidó állam egykori létrehozásához. A költői kérdés csupán az, hogy ezek után mikor lesz újabb nagyhatalmi érdek egy önálló palesztin, baszk, kurd, örmény vagy netalán mondjuk egy önálló cigány állam megteremtése? Nyilván soha!) Az alapkérdés tehát változatlanul adott: Megéri nekünk kockára tenni a keresztény Európa ügyét, a magyar autonómia kérdését, és a vajdasági magyarok életét Koszovó függetlenségéért? Biztosak lehetünk a válaszban, hogy nem! Ettől a gesztustól sajnos nemhogy előrébb, sokkal inkább hátrébb lesz például Erdély, a Felvidék vagy Kárpátalja önállósága.

Az ÚDK ezért -bár senki sem méltányolta javaslatát-, megismétli felvetését: Idegen érdekek képviselete és délibábok kergetése helyett, Koszovót nem lett volna szabad elismernie a magyar politikának. Ebben a mostani alkuhelyzetben a kormánynak -Moszkva hathatós közbenjárásával-, meg kellett volna próbálnia kicsikarnia a Vajdaság autonómiáját a kivéreztetett szerbektől. Most ismét -akárcsak a délszláv háború alatt-, kimaradt egy nagy és felkínálkozó történelmi lehetőség. Szégyellje magát ezért a kollaboráns elit, kormányával és ellenzékével egyaránt!

Molnár Tamás

http://www.fusz.hu/node/8186
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A Nemzeti Jogvédő Alapítvány é
  2008-03-20 21:30:54, csütörtök
 
  A Nemzeti Jogvédő Alapítvány értékelése az idei március 15-éről
gondola 2008. március 20. 16:37

Magyarországon 2002 óta, de különösen a - még elfogadhatatlan módon vezetői felelősségre vonás nélkül és az áldozatok jóvátétele nélkül maradt - 2006 őszi tömeges rendőri brutalitás idején, illetve azóta a nemzeti ünnepek és politikai rendezvények résztvevőinek alapvető jogait visszatérő jelleggel megsértik a hatalom részéről.

Korábbi gyakorlatának megfelelően a Nemzeti Jogvédő Alapítvány a Nemzeti Jogvédő Szolgálat útján megfigyelő és ügyeleti szolgálatot működtetett idén 2008. március 15-én is.

2006 őszéhez mérhető súlyos következményű rendőri fellépésre nem került sor (például szemeket nem lőttek ki, tömegesen nem vertek véresre utcán embereket; ezért hálásnak lenni sem kell), köszönhetően vélhetően nem kis részben a jogvédők erőteljes tevékenységének is, azonban gyülekezési jog érvényesülése még mindig nem felel meg a nemzetközi egyezményekben és hazai jogszabályokban előírtaknak.

A különböző helyszíneken jelen levő megfigyelőink észlelései, a hozzánk beérkezett bejelentések és a nyilvánosságra került adatok alapján tesszük megállapításainkat. Üdvözöljük egyúttal, hogy a Civil Jogász Bizottság hazai és nemzetközi megfigyelői is egész nap szolgálatot teljesítettek, ezzel a civil kontroll kiteljesedve érvényesült.

Teljes cikk: http://www.gondola.hu/cikkek/58580
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gyurcsány hamarosan Európa leg
  2008-03-20 21:05:23, csütörtök
 
  Gyurcsány hamarosan Európa legmagányosabb politikusa lesz - vélik Svájcban
2008-03-20 10:38:43 VGO

Jóllehet a magyar kormány mély benyomást keltő sikert tud felmutatni a magas államháztartási hiány lefaragásában, a népszerűtlen megszorítási politikával szembeni ellenállás egyre erősödik - írta a csütörtöki számában megjelent, Ellenszélben a magyar takarékossági politika című cikkében a Neue Zürcher Zeitung svájci világlap.

Az újság szerint Gyurcsány Ferenc magyar miniszterelnök talán Európa legmagányosabb politikusa lehet. Noha az elmúlt évek pénzügypolitikai túlhajszolásai után általa elrendelt takarékossági program szükségszerű gyógyír az államháztartás egészségessé tételére, a lakosság tűrőképessége szemlátomást határának szélére sodródott: nem csak a harcias ellenzék, hanem a szavazók tömege is egyre hangosabban követeli a pénzügyi kantárszár lazítását - jegyezte meg a lap bécsi tudósítójának tollából született cikk, és a növekvő csalódottság világos jelzéseként a közelmúltban megtartott népszavazás eredményét hozta fel.

A Neue Zürcher Zeitung úgy látja, hogy mind inkább szaporodnak a kétségek, vajon sikerülhet-e a kormánynak, hogy az erősödő ellennyomás ellenére is kitartson népszerűtlen szanálási politikája mellett.

A lap a kétkedők közé sorolta a Standard and Poor's hitelminősítő intézetet, amely a közelmúltban stabilról negatívra rontotta Magyarország adósosztályzatának kilátását. Utalt arra is, hogy 2010-ben parlamenti választás lesz Magyarországon, és a magyar politikusok eléggé ismertek arról, hogy a szavazás előtt nagylelkűen dobálóznak közpénzekkel. Nyitott kérdés, hogy a mélyponton lévő népszerűségük fényében a kormányzó szocialisták ellen tudnak-e állni az expanzívabb pénzügyi politika kísértésének. Mindenesetre az a bejelentés, miszerint 2009-től valamelyest csökkennek majd az adók, kétértelmű jelzésként fogható fel: egyfelől a magas adóterhekre való tekintettel a közlés éppenséggel örvendetes hírnek tekinthető, másfelől azonban a kilátásba helyezett adóleépítés máris megnyitotta a kapukat további pénzügypolitikai kívánságok előtt. Ráadásul egy olyan időpontban, amikor az olyan gazdasági problémaállamoknak, mint amilyen Magyarország, a kockázatokkal szembeni világszerte növekvő tartózkodás miatt amúgy is gyarapodó gondokkal kell megküzdeniük az államhitelek piacán.

Gyurcsány azonban a közelmúltban több vihart is átvészelt, és a hűvösebbé vált ellenszél és a referendumon elszenvedett vereség ellenére sem kíván lazítani takarékossági kurzusán - mutatott rá a lap, hozzátéve, hogy az eddigi sikermérleg a miniszterelnököt igazolja.

Az újság szerint a kormány azonban kevés ügyességét tud felmutatni, amikor arról van szó, hogy meggyőzze a lakosságot a reformpolitika szükségességéről, és hogy a médiában hatékonyan kommunikálja a pénzügyi szanáláshoz vezető úton eddig elért eredményeket. Az ellenzéknek ezzel szemben túlságosan is könnyű a dolga, amikor javarészt erősen populista támadásokat intéz a társadalomellenesnek beállított költségvetési szanálás ellen. A cikk úgy vélte, hogy a kormány nyomorúságos imázsán a konjunktúrahelyzet némi felderülése sem tudott javítani. ...Pedig úgy tűnik, hogy a magyar gazdaság tulajdonképpen már túljutott a nehezén - írta a Neue Zürcher Zeitung.
MTI Eco

*** www.nemzetihirhalo.hu *************
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Feltörték Gyurcsány Ferenc e-m
  2008-03-20 21:04:41, csütörtök
 
  Feltörték Gyurcsány Ferenc e-mailjét!
2008. március 20. 19:18 | Forrás: MTI



Trágár szavakat tartalmazó levelek sokaságát ontja a miniszterelnök országgyűlési e-mail-fiókja - adta hírül az Index internetes portál csütörtökön kora este. A kormányszóvivő szerint visszaéltek Gyurcsány Ferenc email címével.

Daróczi Dávid az MTI-nek azt mondta, az illetékes hatóságok már vizsgálják, pontosan mi és hogyan történt.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kókával bukhat Gyurcsány
  2008-03-20 21:01:20, csütörtök
 
  Kókával bukhat Gyurcsány

2008. március 20. 15:27 Angyal Ágnes - FigyelőNet

Csak idő kérdése, hogy megbuktassák Gyurcsány Ferencet. Az MSZP egyelőre az SZDSZ-re vár: ha a liberálisok élén váltás lesz, azonnal kilépnek a miniszterelnök mögül. Ha Kóka marad az elnök, akkor kisebbségi kormányzás vagy egy MSZP-MDF-koalíció is elképzelhető.

A FigyelőNet MSZP-közeli forrásai szerint csupán idő kérdése, mikor kell távoznia Gyurcsány Ferencnek. A kormányfő ugyanis nagyobb teher már a párt számára, mint amennyi hasznot hoz, a népszavazási kudarc pedig az eddig is éleződő elégedetlenségre rátett egy lapáttal.

Lapunk információja szerint ugyanakkor a miniszterelnök ebből szinte semmit sem érzékel, ő maga továbbra is elégedett munkájával.

Kókával bukna Gyurcsány

A lehetséges forgatókönyvekről több informátorunk is megerősítette, hogy az MSZP egyelőre kivár: Gyurcsány rövid távú jövője az SZDSZ-től függ. Egyik forrásunk úgy fogalmazott, hogy a legvalószínűbb Kóka és Gyurcsány közös távozása. Ha ugyanis a liberálisok leváltják jelenlegi elnöküket és Fodor Gábort választják helyette, az MSZP sem fog tétovázni, hogy megbuktassák a pártelnök-miniszterelnököt. A szocialisták március 29-én Országos Pártértekezletet tartanak, amelyen nem lehet ugyan bizalmatlansági szavazást tartani, ám - legkorábban két hétre rá - összehívhatnak egy kongresszust, ahol voksolhatnak Gyurcsány Ferenc további támogatásáról.

Ha azonban az SZDSZ mégis Kóka megtartása mellett dönt, a szocialistáknak maguknak kell lépniük. Az egykori gazdasági miniszter ragaszkodik Gyurcsányhoz, ám szocialista informátoraink szerint Kóka János újraválasztása sem tudná hatalomban tartani a kormányfőt. Egyes forgatókönyvek szerint megeshet, hogy egy miniszterelnök-váltás esetén az MSZP új koalíciós partner után néz, és nyit például az MDF felé. Az is lehet, hogy felvállalják a kisebbségi kormányzás kockázatát, ha alapvető kérdésekben sikerülne megegyezniük a Fidesszel.

Ki jöhet Gyurcsány után?

Ebben az esetben sem biztos azonban, hogy puccsszerű váltás lesz, az sem kizárt, hogy Gyurcsány Ferenc maga távozik, esetleg utódja megnevezésével. Ennek a lehetősége viszont bennfentesek szerint óráról órára csökken.

Egyes forrásaink szerint jelenleg Veres János pénzügyminiszter lehet a befutó a kormányfői posztért, ám mások úgy vélik, erre kicsi az esély, hiszen vele a párt "csöbörből vödörbe" kerülne. Az eddig felmerült nevek - elsősorban Szili Katalin, Szekeres Imre vagy Kiss Péter - közül azonban valószínűleg egyikük sem lesz befutó, hiszen bár egy-egy kör támogatja őket, ellenfeleik megfúrnák a megválasztását.

Egyik informátorunk arra látja a legnagyobb esélyt, hogy egy olyan ember lesz a következő miniszterelnök, akire senki sem gondolna, aki valószínűleg még nincs is a nyilvánosság előtt.

Nincs alternatíva?

Gyurcsány Ferenc sorsa továbbra is elsősorban az MSZP-től függ, és továbbra sincs olyan alternatív szocialista politikus, aki - saját politikai jövőjét kockára téve - nyíltan Gyurcsány leváltására törekedne - véli Juhász Attila. A Political Capital kutatási igazgatója szerint rövid távon, néhány hónapon belül ezért kicsi az esélye egy esetleges váltásnak. Hasonlóan vélekedik Szomszéd Orsolya is.

A Vision Consulting elemzője lapunk kérdésére úgy fogalmazott, hogy a miniszterelnöknek még lehet esélye arra, hogy támogatottságát megerősítse. Jelentősen megnehezítheti a dolgát azonban, ha a szocialisták már csak ideiglenes kormányfőként tekintenek rá, akivel már nem lehet választást nyerni, aki nem hordozza a siker ígéretét.

Minden korábbinál rosszabb a koalíciós pártok viszonya

Az SZDSZ-ben kialakult belső vita és az estleges tisztújítás, valamint az egészségbiztosítási törvény sorsa minden bizonnyal befolyásolja majd a kormány összetételét. "Az SZDSZ hozzákötötte magát az egészségügyi reformhoz, így ha ennek legfontosabb elemét, azaz a biztosítási reformot felülírják a szocialisták, akkor az SZDSZ számára a koalícióból való kilépés, vagy az egészségügyi tárca elcserélése lehet a megoldás" - fogalmazott Juhász Attila. Hozzátette: a felszínen lévő egészségbiztosítási vita mellett számos más kérdésben is feszültség van a koalíciós pártok között, így például az energiapiaci liberalizáció, illetve az adócsökkentés ügyében. De a Horn Gábor elszólása nyomán kialakult adok-kapok is azt mutatja, hogy személyes, általános politikai vonatkozásban is minden korábbinál rosszabb a két párt viszonya.

Kóka János szerdai határozott kiállása a reform mellett, illetve a koalíciós szakítás kilátásba helyezése a jobb tárgyalási pozíció elfoglalását szolgálta, a párton belüli viszály és a megosztottság azonban jelentősen ronthat a helyzetén - hangsúlyozza ugyanakkor Szomszéd Orsolya. "Az MSZP számára is világos, hogy a szabad demokraták nem egységesek a kérdésben, mert bár az SZDSZ odakötötte magát az egészségügyi reformhoz, a létrejött megállapodás távol esik az eredeti liberális elképzelésektől, így többen úgy érezhetik a pártban, nem érdemes konfliktusokat vállalni egy rossz kompromisszumért" - véli a politológus.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Magyarország Izraellel szervez
  2008-03-20 21:00:30, csütörtök
 
  Magyarország Izraellel szervezne adatvédelmi projektet
2008. március 20. 18:08 MNO

Magyarország is pályázik arra a lehetőségre, hogy Izraellel közösen indítson adatvédelmi projektet - tájékoztatott Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa csütörtökön, pár nappal korábbi izraeli látogatása kapcsán.

Szabó Máté elmondta, hogy Izrael korábban már elnyert egy egymillió eurós támogatást adatvédelmi fejlesztésre az Európai Uniótól, amelyet uniós tagállamokkal kell kiviteleztetni. Ennek felhasználására nyújtotta be pályázatát a magyar-litván és a francia-spanyol érdekcsoport, a versenytárgyalásokra pedig március 12-16. között került sor, amelynek eredménye mintegy egy hónap múlva várható. Szólt arról, hogy az összeget két év alatt adatvédelmi tréningekre, ezzel kapcsolatos jogszabályok közös kidolgozására és tanácsadásra lehet fordítani. Utóbbi során az információs szabadságjogok megsértésének konkrét kivizsgálására is sor kerül majd.

A program keretében folyamatosan lesz Izraelben néhány magyar szakértő ebben az időszakban. Az állampolgári jogok biztosa megemlítette, hogy a gyermekjogok védelméről is tárgyaltak egy ottani erre szakosodott civil szervezettel, ugyanis Izraelben nem ombudsman foglalkozik ezzel a kérdéssel. A civil szervezetben pszichológusok, pedagógusok, önkéntes aktivisták vesznek részt. A tárgyalások során szóba került az állami gondozás és az örökbe fogadás intézménye is. Az izraeli szervezet arról számolt be, hogy szerepjátékokkal, családias hangvételű beszélgetésekkel kerülnek közelebb a gyermekekhez, akik ennek hatására szűk körben, leginkább négyszemközt, könnyebben elmondják a sérelmükre elkövetett családon belüli erőszakos cselekményeket vagy szexuális inzultusokat - mondta az ombudsman. Szabó Máté rámutatott: Izraelben az ombudsmani iroda az ottani Állami Számvevőszéknek megfelelő hivatallal van szervezeti egységben. Hosszú távú terveik között azonban szerepel, hogy az ombudsmani iroda önállóvá váljék - tette hozzá.
(MTI)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/3 oldal   Bejegyzések száma: 23 
2008.02 2008. Március 2008.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 1181 db bejegyzés
e év: 10632 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 217
  • e Hét: 1704
  • e Hónap: 12815
  • e Év: 166311
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.