2008-04-10 13:59:55, csütörtök
|
|
|
Kedves Mindenki!
Tegnap, azaz, 2008. április 9-én voltunk Balogh Bélával, Kolompár
Jánossal és még két MNM-es hölggyel a Magyar Parlamentben megtartott,
ŐSZINTÉN A HÁTRÁNYOK MEGSZÜNTETÉSÉÉRT című konferencián.
Vegyes érzések kavarogtak mindvégig bennem, mert egyfolytában az volt
az érzésem, hogy mindezt már többször végighallgattam az elmúlt évek
során és a helyzet egyre csak rosszabb lesz. Egyre több a halmozottan
hátrányos helyzetű ember, vagy család hazánkban.
1997-ben is részese lehettem egy ehhez hasonló konferencián ugyanot, a
Parlamentben, ahol, akkor lehetőségem volt a következőket elmondani:
--------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------
"1990-ben elvégzett statisztikai felmérés adatait. (KSH Statisztikai
Évkönyv 1991.), mely szerint "... a kilencvenes évek kezdetétől ... az
új helyzetbe került magyar társadalom elenyésző kisebbségének jelent
reális kibontakozási lehetőséget. A többség számára a korábbi
értékrendek felbomlása és a társadalmi kommunikáció új eszközeinek
inadekvát léte"=(hiánya) ?egyfajta funkcionális analfabétizmust
eredményezett. Ha mindezekhez hozzáadjuk, hogy 1990-ben a 15 éves és
ennél idősebb népesség 20,7 %-a nem rendelkezett befejezett 8
osztályos általános iskolai végzettséggel, és 1,2 %-uk iskolába sem
járt, megállapíthatjuk, hogy Magyarország lakossága kettészakadt: a
még mobilizálható tudással rendelkezőkre és a reménytelenül
leszakadókra." ? "Ebben a helyzetben feltétlenül szükségesnek látszik
kiterjedt felnőttoktatási intézményrendszerek létrehozása..." ...
"Elsősorban azok helyzetének követése fontos, akiket alulképzettségük
miatt ... nő az esélyük arra, hogy végleg "lecsúsznak", leszakadnak
..., teljesen perspektívátlanná válnak még utódaik sorsát tekintve
is." ... "Képezhetetlenségükkel erős indítékot adnak az Andorka Rudolf
által kétharmad-egyharmad§, esetleg az egyharmad-kétharmad típusúnak
definiált társadalom§ kialakulásához, vagy (már) tartósításához."
: "A képző intézmények szerepeinek újragondolása, a képzési tartalmak
korszerűsítése, a leszakadók helyzetének javításához eszközök,
módszerek és a folyamatos feltáró vizsgálat megszervezése, működtetése
feltétlenül állami feladat, amely akkor valósítható meg hatékonyan, ha
az kormányprogram szintjére emelkedik. E programnak a feladata a
veszélyeztetett rétegek leszakadásának megelőzése, megakadályozása. A
program szerves része kell legyen a felnőttoktatást is magába foglaló
átfogó oktatási program." (Új Pedagógiai Szemle 1995/2.)"
--------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------
Kedves Barátaim, ha ismerős a szöveg ne csodálkozzatok, mert éppen a
napokban küldtem el a Nemzeti Kerekasztal paradigmaváltásos
programjának
fogalmazványába beleépített szövegrészekkel...
Ezt először a Kossuth Klubban megtartott konferencián mondtam el,
aminek a Nemzet és anyanyelv volt a címe. Erről a Nemzet és...
konferencia sorozatról
könyvek is készültek az előadások szövegeivel. Ez is megjelent,
valamint a Nemzet és média című hozzászólásom is benne van a
lakiteleki Antológia Kiadó Nemzet és ... sorozat kiadványaiban...
Felhívnám a figyelmeteket arra a részre, hogy:
"...1990-ben a 15 éves és ennél idősebb népesség 20,7 %-a nem
rendelkezett befejezett 8 osztályos általános iskolai végzettséggel,
és 1,2 %-uk iskolába sem járt, ..."
A Nemzeti Hírhálón megjelent egy írás a múltkor, amelyikben a szerző
azt bizonygatta, hogy abban a történelminek nevezett szocializmusban
továbbtanulhattak és mégsem tanultak, mert a cigányok alapvetően
olyanok...Lusták, felelőtlenek, stb. Vagyis, velük lehetetlen a
nemzeti felemelkedés! A végén a szerző azt írta végső
következtetésként, hogy:
"VAGY ŐK, VAGY MI...!"
Visszatérve a konferenciára, melynek fő szervezője Hoffmann Rózsa a
KDNP ogy.képv. - Oktatási és tudományos Bizottság tagja volt.
Mint tanár - a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi
Kar Pedagógiai Intézet, intézetvezető egyetemi docense,
folyóirat-főszerkesztője -
megnyitójában arról beszélt, hogy a többségi társadalom mennyire lehet
felelős a hátrányok megszüntetésében. A történelmi egyházak szerepét
is hangsúlyozta, de nem eléggé...
Mert hogyan is tarthatnánk ott, hogy ezen a konferencián, ahol 57,
azaz Ötvenhét felszólaló volt, csak egyetlen egy, méghozzá a Hofher
József jezsuita atya vezette Jezsuita Cigánymisszió tudott beszámolni
egyházi tevékenységéről az adott témakörben???
Ennek a Jezsuita Cigánymissziónak példaértékű a tevékenysége és
sürgősen követhetnék példáját az un. történelmi egyházak vezetői!
Rövid filmbemutatót láthattunk a misszió munkáról.
Csodálatos volt látni és hallani a Misszió keretén belüli oktatásban
résztvevő nem éppen fiatal, lányokat, asszonyokat!
Látni azt a boldogságot, hogy ők is megtanulhatnak végre írni, olvasni...!!!
Vagy azon fiatal asszonyokat, akik valamilyen oknál fogva nem tudták a
8 osztályt befejezni és ezért nem tudtak/tudnak szakmát tanulni!!!
Mert ez az alapja minden hátrányos helyzetben lévő felemelkedésének,
hogy rendelkezzen a felemelkedéshez SZÜKSÉGES TUDÁSSAL!!
Hallhattunk előadásokat civil kezdményezésekről is, meg állami
iskolákról, melyek mostanra tönkrementek vagy megszüntették őket
pénzhiányra hivatkozva.
Abban mindenki egyetértett, hogy egy olyan kormányzati oktatás- és
szociális- valamint gadaságpolitikát megvalósító kormányzatra lenne
mindehhez szükség, amelyik TENNI és CSELEKEDNI is akar a "HÁTRÁNYOK
MEGSZÜNTETÉSÉÉRT".
Bóna Mária Ilona
a Magyar Nemzetért Mozgalom tagja
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
|
|