Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 45 
Heti közéleti folyamatelemzés
  2008-04-06 21:49:32, vasárnap
 
  Heti közéleti folyamatelemzés
2008-04-06. 19:04:24

A kormányválságnak látszó zavaros történéseket Kóka János bejelentése világítja meg: az SZDSZ-nek nem érdeke és nem célja az előre hozott választások kikényszerítése. (origo)

Ez a lényeg, a többi csupán részletkérdés vagy porhintés. A lejátszástechnika várható irányáról Gusztos Péter SZDSZ-ügyvivő tájékoztat: az SZDSZ a konvergenciaprogram kereteinek megtartása, a gazdasági növekedés beindítása és a szerkezeti átalakítások érdekében a jövőben kész támogatni egy kisebbségi kormányt. (hír tv) Az SZDSZ-zsarolás ténye és iránya tehát változatlan, legfeljebb a formája módosul. Más irányt csak akkor vehetnek az események, ha valamelyik ellenzéki párt az SZDSZ által ellenzett szocialista javaslatok megszavazására vállalkozik. Erre talán van esély, ha Kövér László komolyan gondolja, hogy a mostani válságból csak valódi baloldali és nem baloldali emberek összefogása tudja kihúzni az országot. Magyarországnak csupán egyetlen esélye van, ha pártok feletti összefogással sikerül megvetni egy új politika alapjait. Új nemzeti egységre van szükség, amelyben nem egyetlen központi vélemény érvényesül, és az értékrendek különbözőségében a jövő érdekében sikerül közös pontokat találni. (MH 31) Szanyi Tibor bizonyos stratégiai kérdésekben szélesebb koalíciót is el tud képzelni a három ellenzéki párttal; ilyen az energetika, az adózás és a versenyképes állam kérdése. (MN 1)

Lengyel László szerint a gyurcsányi politika hitelessége 2006 őszén megbukott, 2008 tavaszán megkérdőjeleződött az ereje. A Gyurcsány-kormány elveszítette kormányzóképességi hitelességet, a biztos vereség tudatában kormányoz. Nemcsak választó, de állami intézmény és értelmiségi csoport sincs mögötte. A ,,baloldali" értékek őrzőjévé a jobboldali ellenzék vált. Ha a kormány a szociális együttműködés politikáját hirdeti meg, a piac azonnal megbünteti. (Nb 31) Gaál Csaba szerint a kormányfő lenullázza az érdemi átalakítások esélyét. Bármilyen kormányzási megoldást is tákoljnak össze, annak ereje, támogatottsága csekély lesz. A bénultságnál jobb lenne az előrehozott választás. A Fidesznek jelenlegi támogatottságával nagyobb esélye lenne a cselekvőképes kormányzást megteremteni. (VG 1) A Goldman Sachs alapforgatókönyve továbbra is az, hogy Gyurcsány a 2010-es választásokig kormányfő marad. A bank további deficitlefaragást nem valószínűsít. A Financial Times szerint a gyenge kisebbségi kormány kétségessé teszi azt is, hogy Magyarország fenn tudja tartani az Európai Bizottság és a Nemzetközi Valutaalap által előírt (!) reformokat. (MN 1)

A Szonda-Ipsos szerint Orbán Viktor a második legnépszerűbb politikussá vált. A vele szembeni ellenszenv enyhült a kormánypártok támogatói körében. A legjelentősebb 16 pontos növekedés a fővárosban következett be. A budapestiek körében Orbán szinte ugyanolyan kedvelt politikussá vált, mint a bázisát jelentő falvakban. (Nb 31) Orbán Viktor szerint az Erős Magyarország program a versenyképességet nem állítja szembe a szociális biztonsággal. Vannak helyek - az egészségügy, az oktatás, a közigazgatás és a közbiztonság -, ahová nem szabad beengedni a piacot.(MN 31) A Tárki szerint a rendszerváltás óta egyetlen pártnak sem volt akkora rokonszenvtábora, mint jelenleg a Fidesznek. A választókorú népesség körében 37, a biztos szavazók körében pedig 69 százalékon áll. (MN 27) Tamás Gáspár Miklós szerint az SZDSZ távozása a demokrácia győzelme. Ha egy pártnak nincs társadalmi támogatottsága, akkor ellenzékben a helye. (MN 2)

A pártértekezlet előtt a szocialista frakcióban kitört a zendülés. A pénteki viharos elnökségi ülés után Gyurcsánynak nem volt más választása: leváltotta Horváth Ágnest. (MN 31) Gyurcsány kimondta, amit ők már egymás közt nem titkolnak: az SZDSZ az egyik fő oka a vesszőfutásnak. (Nb 31) Az MSZP hangulatát híven tükrözte Tóth Károly kiszivárgott levele: ,,társadalmi támogatottságunk nagyon gyenge, szavahihetőségünk gyakorlatilag nem mérhető". El kell ismerni, hogy a népszavazás után a Fidesz a parlamenti demokrácia mellett kötelezte el magát, ,,ezért mától jól kell kormányozni, és vissza kell szerezni az elbizonytalanodott választóinkat". Állami tulajdonban kell tartani az egészségpénztárakat, akkor is, ha ez az SZDSZ kivonulásával jár. A koalíció felmondása a támogatottság azonnali 10-12 %-os növekedésével járna. (MN 29) Hegyi Gyula szerint ha a nyári szünetig nem lesz alapvető fordulat a politikai tartalmában és stílusában, már kevés esély lesz a sikeres végrehajtásra. A társadalombiztosítás alapelveiről szóló népszavazás azért lenne életveszélyes az MSZP-re, mert a zsigerből a kormány ellen szavazó jobboldal és a baloldali értékekhez ragaszkodó sok százezer ember fél éven belül másodszor kerülne egy táborba. (Nv 27)

Az MSZP társadalompolitikai tagozata szerint a pártvezetés történelmi felelőssége tagadhatatlan abban, hogy a baloldali politika ilyen mértékű társadalmi bizalomvesztést szenvedett. (MH 28) Mesterházy Attila szerint a Tony Blair-féle harmadikutas politika nem tudja megfelelően kezelni a globalizáció okozta társadalmi problémákat, ezért vissza kell nyúlni a szociáldemokrata ,,gyökerekhez". Gyurcsány ezt a fordulatot maga hirdette meg. (Nb 28) MSZP-elnökségi források szerint nincs napirenden Gyurcsány leváltása. ,,A válságokat szerkezeti átalakításokkal, vagy személycserékkel szoktuk megoldani. Most azonban bent is, kint is nagyobb a baj. Abban sem vagyunk biztosak, merre is tovább. Így hiába cserélünk bármit és bárkit". (Nb 29) A helyzet több ponton is alapvetően különbözik a 2004-estől. Akkor az elnökség szinte egységesen Kiss Pétert támogatta, most nincs személyi alternatíva. Az akkoriban sem felhőtlen koalíciós viszony azóta teljesen elmérgesedett. Az MSZP nem engedheti meg magának, hogy ismét az SZDSZ kottájából játsszon; egyszer megbukott miattuk egy miniszterelnök, egyszer egy köztársasági elnök-jelölt, kizárt, hogy másodszor is lejátsszunk egy kormányválságot az SZDSZ forgatókönyve szerint, mert ezzel végképp elveszítenénk az arcunkat". (Hírszerző)

Gyurcsány a pártértekezleten mondott beszédében kétfrontos propagandaharccal igyekezett megnyerni a zúgolódó tagság támogatását. Alapkonfliktusként azt vázolta fel, hogy Magyarország egy nyugatos progresszív utat választ-e magának vagy a befelé forduló szociális-gazdasági populizmus útját. Hogy a hallgatóság nehogy véletlenül őszintén bevallja, hogy ha lehet, inkább az utóbbira szavazna, jött az ellenségkép: ,,a magyar jobboldal nagyobbik része számára mi és a mi követőink kiiktatandó hibák a magyar parlamentarizmusból". Ez már csak azért sem igaz, mert a ,,mi követőink" jelentős része a három hete az ellenséggel szép egyetértésben népszavazott. Érdekes felvetés a követők kiiktatása a parlamenterizmusból, amikor az ellenfélnek világos érdeke, hogy megnyerje a másik oldal csalódott híveit. Gyurcsány elismerte, hogy a ,,nemzeti progresszió" vesztésre áll. Önkritikusan történelmi tévedésnek minősítette, hogy 2006 tavaszán, nyár elején nem állt az ország elé, elmondani, hogy ,,az út, amelyen az elmúlt négy évben a mi vezetésünkkel is jártál, nem folytatható". Vajon milyen jogon követel újabb kormányzati megbízást az, aki előtte az országát járhatatlan útra vezette? Gyurcsány szerint nem a reformpolitikával van a baj, hanem a reformblablával, a reformkioktatással és a reformgőggel. (Ez nincs összhangban másnapi, az SZDSZ sokkterápiáját elutasító nyilatkozatával.) Gyurcsány szerint meg kell állni 2-3 hónapra, újra szervezni a nemzeti progresszió erőit, és újrafogalmazni a programját. Ne az legyen az alapvető élménye a betegek millióinak, hogy a reform egyenlő a bizonytalansággal, a káosszal, helyenként a minőség romlásával - szúrt oda újból a koalíciós partnernek. A pénztártörvény korrekciójára van szükség, mert nem alkalmas arra, hogy az ország nagyobb része azonosulni tudjon vele. Nyugalmat kell teremteni. S ekkor jött a ,,casus belli": ,,Jelöljünk közösen egy új egészségügyi minisztert". (Nv 31)

A közönség leginkább a szabaddemokratákra tett megjegyzéseit hálálta hosszas tapssal. Többen is azt állították, hogy a vastapsként hangzó tetszésnyilvánítás legfeljebb a teremben levők harmadától származott. (NG 31) Juhász Ferenc szerint a baloldalból végig hiányzott az empátia, és nem vette észre a társadalom visszajelzéseit. (Nb 31) Szekeres Imre szerint nem szabad házhoz menni egy újabb pofonért, egy újabb népszavazásért, nem kell ragaszkodni ahhoz, hogy a magántőke bennmaradjon az egészségbiztosítási törvényben. Kiss Péter szerint a baloldali program csak az emberek segítségével lehet hiteles. Esélyt kell adni azoknak is a döntéshozatalra, akiknek a helyzetén javítani akarunk. Tóth Károlynak elege van abból, hogy mindent a gazdasági érdekcsoportok irányítanak, s mert ő ezeket szűk körben kimondta, le akarták járatni. (Nv 31) Karsai Józsefet elszomorítja, hogy lassan már mindenki csak akkor mer megszólalni, ha meggyőződött róla, hogy nincs mikrofon a közelében. (Nv 31)

Gyurcsány szerint valójában a sokkterápia SZDSZ-es modellje áll szemben a mérsékelt reformok szocialista politikájával. (Nb 1) Ez részben igaz, csak éppen az MSZP elnökére nem, aki az SZDSZ-szel konspirálva eddig maga volt az SZDSZ-modell trójai falova. Tamás Ervin intette is Gyurcsányt: be kell látnia, hogy a társadalom nem díjazta elképzeléseit. Nem létezik az új, baloldali polgárság, amely az állam helyett a magántőkétől várná sorsa jobbra fordulását, a javak és lehetőségek igazságosabb elosztását. Naivitás öngondoskodásra vágyó középosztályt rendeletileg megteremteni. (Nb 29) - Gyurcsány szerint Kóka Simor András jegybankelnökre hivatkozott, aki szerint 2000-2500 milliárd forintot ki kellene vonni az állami újraelosztás rendszeréből. Ez azonban minden család számára évi hatszázezer forint veszteséget okozna, ami vállalhatatlan az MSZP számára. Az SZDSZ 500 milliárdos hivatalos adócsökkentési csomagja is 120 ezer forint veszteséget jelent évente átlagosan egy-egy családnak. Az MSZP már nem hajlandó hozzájárulni semmiféle megszorításhoz. (Ez éppen az ellentéte Gurcsány eddigi propagandájának, amely szerette az állam lerombolását úgy bemutatni, hogy több forrásról dönthet szabadon a polgár.) Csak annak az átalakításnak van értelme, amit el lehet fogadtatni az emberekkel, a társadalom többségének érzéseit, véleményét tudomásul kell venni. (A népszavazás estéjén arról beszélt, hogy a többségi véleménnyel szemben inkább az elveihez ragaszkodik.) (Nb 1)

Tamás Ervin szerint Kóka úgy tesz, mintha a reformokat Gyurcsány ellenében kellene képviselnie. (Nb 1) Szanyi Tibor elismeri, hogy a miniszterek döntéseit felülről vezérlik, így egy személycsere nem okozna nagyobb változást. (MN 31) Gyulai Attila, a Political Capital elemzője szerint Gyurcsány olyan helyzetbe került, amelyben a pártjában felmerült szinte összes feltevést el kellett fogadnia. (MN 31) Az SZDSZ szerint Gyurcsány az MSZP-pártértekezleten saját pozícióját választotta; a reformellenes szocialisták támogatása mellett döntött. (Hírszerző) Navracsics Tibor szerint Gyurcsány minden személyi áldozatot kész meghozni, hogy ő maga túlélje a jelenlegi helyzetet. (NG 31) A bécsi Standard szerint Gyurcsány, aki eddig saját pártársai ellenállásával szemben is keresztülvitte reformelképzeléseit, most meghajolt a külső és belső nyomás előtt; kétségkívül saját bőrét mentve. (Nb 1) Gyurcsány szerint ha három-millió ember azt kiáltja, gyors a tempó és ezt ő miniszterelnökként nem veszi észre, akkor nem reformelkötelezett, hanem vak. (Nv 1)

Gyurcsány megmutatta, hogy esze ágában sincs lelépni 2009-ben. A pártvezetés több tagja szerint ugyanakkor a (hó)napjai meg vannak számlálva. Mostani erősödése csak időnyerésre elegendő, az újabb népszavazás körüli cirkusz, a koalíciós viták, a további népszerűségi mélyrepülés és a koncepciótlanság az év végére felőrli Gyurcsány támogatottságát. (Hírszerző) Több SZDSZ-es szerint aki egy órás beszédben nem érinti az ország egyetlen fontos ügyét sem, mentálisan alkalmatlan az ország vezetésére. (MN 31) Sebes György szerint a lényegről csak annyit tudtunk meg, hogy most majd elkezdődnek az elemzések. (Nv 31)

A visszahívással való fenyegetőzés Kóka ötlete volt, mások belementek volna egy minisztériumcserébe. (MN 1) A mérsékeltebbek abban reménykedtek, hogy április 30-ig lesz idő tárgyalni és megoldást találni, de a szocialista frakció nagy részéből elemi erővel törtek fel az elmúlt évek sérelmei, és csak az tűnt fontosnak, hogy az SZDSZ-től tényleg megszabaduljanak. Lendvai Ildikó szerint Kóka megkereste őt, hogy egyeztessenek az új kormányfő személyéről, de ezt ő elutasította. Az elnökség tagjai pedig mélységesen egyetértettek vele. Az MSZP szerint ,,elkaristolunk kisebbségben pár hónapig, aztán a szadi rájön, hogy ez így nekik nem jó, és akkor újból tárgyalhatunk. Ha nem, s nem szavazzák meg a költségvetést, előrehozott választás lesz. Mi kapunk vagy 25 százalékot, ők meg 0.2-t. Mi egyszer majd újra kormányozni fogunk, ők már soha". (Az MDF esetleg elfelejt bemenni a szavazáskor, máris megvan a költségvetés.) Az MSZP abban gondolkodik, hogy kívülről mindenképpen támogatniuk kell őket, máskülönben elveszítik Budapestet vagyis ha kell, előveszik a Demszky-kártyát. (Nb 1) Fodor Gábor szerint ,,meg kell próbálnunk megkeresni a megoldást, akár a koalíción belül akár azon kívül". (Nv 2) Fodor szerint ,,van egy programunk, és azt végig fogjuk csinálni. Közben bölcsen ezt korrigálni kell, hiszen a népakarat most egy népszavazáson kifejeződött, s azt tudomásul kell venni". (Nb 31) Dévényi István szerint könnyek között történő nagy összeborulás lesz. (Heti Válasz)

Kóka elismerte, nem a miniszterelnök ellen van kifogásuk, nem Horváth menesztése miatt mondják fel a megállapodást, programjuk megvalósulására nem látnak esélyt. (Nv 2 A szárnyvonalak megszüntetése és az ingatlanadó bevezetésének elszabotálása után az utolsó csepp a pénztártörvény ,,államosítása". A szocialisták úgy tudják, az SZDSZ mindenképpen kilépett volna a koalícióból, Horváth leváltása ürügy volt. (VG 2) A miniszterelnök környezetében úgy értékelték, hogy a szabad demokrata pártelnök beismerése egyben azt is jelenti, hogy a koalíciós együttműködés akadálya most már nem Gyurcsány, hanem Kóka. A miniszterelnök a leginkább reformpárti szocialista politikus. Az MSZP hiába váltja fel Gyurcsányt, a potenciális utódok - Kiss Péter, Lendvai Ildikó, Szekeres Imre - sem lennének ,,reformerebbek" a kormányfőnél. (Nv 2)

Mészáros Tamás szerint mindaz a rombolás, amit az SZDSZ az egészségügyi ellátórendszerben végbevitt mára felőrölte a párt erkölcsi erejét. A szocialistáknak is osztozniuk kell a felelősségben, hiszen hagyták, hogy így legyen. De ez éppenséggel arra kötelezi őket, hogy ha megkésve is, most gátat vessenek a közös politikai ámokfutásnak. (168 óra 27) Mészáros szerint a ,,csaló párt" bélyege sok törzsszavazót is elriaszt. A tágabb közvélemény pedig annyit fog fel az egész cirkuszból, hogy a szabad demokrata elit tagjai egymást is átverik, kijátsszák, falhoz állítják. (Nv 29) Mátyás Győző az SZDSZ nemcsak megnyerni volt képtelen az embereket a reformnak, de mára azt sem tudják hitelesen bizonyítani, hogy társadalmi érdeket képviselnek a pazarló rendszer átalakítását célul kitűzve. A közvélemény szerint a magánbiztosítók piacra szervezésének oka az, hogy jó kis biznisz némely szadeszosnak, Kóka a jól helyezkedő bulista prototípusa. Ma nagyrészt olyanok testesítik meg az SZDSZ-t, akik már azzal megfutamítják a lehetséges szavazókat, ha szélesebb nyilvánosság előtt levegőt vesznek. A Hír TV felvételén röhögő Horn elmenne anti-SZDSZ reklámnak. Már jó ideje nem kétséges, hogy ez az SZDSZ utolsó ciklusa. Ettől még meghalhattak volna állva. Ehelyett most négykézláb kúsznak ki a politikai porondról. (Nb 31)

Magyar Kornélia, a Progresszív Intézet igazgatója szerint a koalíció akadálya nem a kormányfő, hanem Kóka, aki hétfő óta személyes politikai érdekeit szolgálva cselekszik. Néhány nappal ezelőtt még a kisebbik kormánypárt belső botrányaitól volt hangos a közélet, erről azonban sikerült elterelni a figyelmet. (Nb 2) Szocialista és szabad demokrata források is megerősítették, hogy Kóka és csapata szándékosan vezették félre Gyurcsányt, elhitetve, hogy nem lesz súlyosabb feszültség Horváth Ágnes menesztése miatt. (MH 2) Kóka akciója előre menekülés volt, hogy elterelődjön a figyelem választási csalásról. (MN 2) Több szocialista képviselő szerint a szabad demokraták már a múlt hét közepén tudták - sőt megbeszélték velük - Horváth leváltását. Az események előre megírt forgatókönyv szerint zajlanak, hogy az SZDSZ-nek legyen ideje lezárni belső harcát, vezetési válságát. Ilyen módon presztízsveszteség nélkül újra tudják írni a koalíciós szerződést, újraoszthatják a miniszteri tárcákat. Egy szocialista vezető nem tudja elképzelni, hogy a szabad demokraták leadják az Audi-kulcsokat, otthagyják a zsíros pozíciókat. (MH 1) Az SZDSZ-hez köthető politikusok sora ül állami vállalatok felügyelő bizottságaiban, tárcákhoz köthető testületekben több százezres fizetésekért, akiknek koalíciós szakításkor fel kellene állniuk. (MN 2)

Kovács Árpád ÁSZ-elnök szerint az állami szerepvállalás mértéke csak közmegegyezéssel alakítható ki koncepció. Reformdiktatúrával, a vállalkozások, és a lakosság szembeállításával nem lehet modernizálni. (Nb 2) Zlinszky János szerint a népszavazás nem kívánja a díjak azonnali törlését. A kormány önkényes döntése, hogy az egészségügytől azonnal megvonja az ellátást. A kormány bosszúja ez azért, mert a nemzet szembehelyezkedett az elképzelésével. Ilyen megtorló intézkedésre a kormánynak nincs joga, köteles szinten tartani az egészségügy ellátottságát. Az alkotmány kötelezi erre. Ha elvon, az eszközöket más forrásból, akár a költségvetésből is pótolnia kell. Ez alkotmányos kötelesség. (MN 31) Bihari Mihály szerint a reform azt jelenti: jobbá tenni valamit. Bárki mondhatja, hogy reformer, de nem biztos, hogy javít. Először fordult elő, hogy miniszterelnök a parlamentben kétségbe vonta az Alkotmánybíróság hozzáértését és függetlenségét. Az alaptörvény tiltja a központi költségvetésről rendezett referendumot. De ők nem a törvényről, hanem a költségvetésről beszéltek. Nem esik népszavazási tilalom alá jövőbeni költségvetési törvény valamely lehetséges eleme, különben megszűnne a népszavazás intézménye. Csak akkor tilos a népszavazás, ha miatta kifejezetten módosítani kell a törvény bevételi, vagy kiadási tételét. (168 óra 27)

Horn Gábor szerint azzal, hogy az önkormányzatok jóváhagyásával egyre-másra privatizálják az egészségügyi szolgáltatókat, olyan versenyt indítanának az ellátók között, ami előbb utóbb az ellátás minőségének javulásához vezet, ezzel pedig megvalósulni látszik az ágazati reform egyik legfontosabb célkitűzése. (NG 27) A 22 újonnan kinevezett egészségpénztári vezérigazgató egyetlen feladata jelenleg a hallgatás, amiért várhatóan már e hónap végén fizetést kapnak. (NG 31)

Derce Tamás polgármesteri utasítására az összes újpesti általános és középiskolából kitiltottak egy tanárát bántalmazó diákot. A rendőrjárőr társai szeme láttára bilincsben vezették el, s azóta egy alapítványi iskolába jár. Derce szerint az önkormányzat feladata, hogy biztosítsa a tanítás zavartalanságát, a diákok egészséges, nyugodt körülmények közt történő fejlődését. (Nb 29) Forgács Imre, a Közigazgatási Hivatal vezetője szerint polgármester nem adhat utasítást az intézményvezetőnek. Derce áll a jogi következmények elé, de számára az újpesti diákok biztonsága a legfontosabb. Derce szerint a közoktatási törvény védtelenné tette a pedagógusokat az erőszakkal szemben, minden eszközt kivett a kezükből. A tanár már azzal sem intheti meg az agresszív diákot, hogy kicsapja az iskolából. A Fidesz újpesti elnöke szerint ha a törvények nem képesek az embereket megvédeni, akkor a törvényeket kell megváltoztatni. (MN 31) Vekerdy Tamás szerint az agresszió oka az is, hogy a kamaszok idejük nagy részét a képernyő előtt töltik, noha az őket érő érzelmi hatásokat mozgással tudnák feldolgozni. (Nv 31) A magyar kormány kapja a rotterdami Egységben az Erő Alapítvány díját a Roma Integráció Évtizede Program során elért eredményekért. (Nb 28)

Deutsch-Für Tamás és Balog Zoltán is vállalhatatlannak nevezte Bayer Zsolt botrányt kavart cikkét, de nem tartják antiszemitának a publicistát. (Nv 1) Balog szerint abban viszont igazsága van, hogy Magyarországon némelyek politikai fegyverként használják az antiszemitizmus vádját. (Nb 2) A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége szerint a Bayer-cikk esetét még súlyosabbá teszi, hogy a lap a MGYOSZ elnökének tulajdonában van s ezért az ilyen cikkek megjelenése azt a látszatot keltheti, hogy jelentős gazdasági erőket képviselő személyek, szervezetek elkezdték az összefonódást a szélsőjobbal. (Nb 28) Pelle János szerint a jobboldal nagyarányú győzelme - amit a zsidó identitását nyíltan vállaló Pelle a politikai váltógazdaság természetes alternatívájának tart - valóságos rémkép a hazai zsidó vagy inkább zsidó származású értelmiség számára, a mainstream média pedig felerősíti öröklött félelmeiket. Bayer most - egyes médiaszereplőktől elszenvedett személyes sérelmeitől vezettetve - a mérsékelt jobboldal ügyének szándékosan ártó szélsőjobboldali uszítók hangján szólal meg, amikor leírta elképesztő, a vészkorszakot idéző mondatait: ,,Õk a mi indokzsidóink - értsd: a puszta létezésük indokolja az antiszemitizmust". (MH 29)

György Attila arra emlékeztet. Hogy a Bayer ellen aláírók sorában lévő 23 író és újságíró közül senkinek eszébe sem jutott a szabad véleménynyilvánítás, akár csak mint halvány elvi lehetőség. Márai szerint a trauma mintha kitaszította volna a zsidókat mindenféle közösségből. Semmivel sem vállalni közösséget, ami nem zsidó; ez a belső, végső válaszuk arra, ami történt. (MH 29) Bíró Zoltán szerint az elhatárolódási kényszer alapján el kellene határolódnunk Kölcsey Ferenctől, aki arra a következtetésre jutott, hogy a szatmári nép nyomorúságának oka részint a vármegye, részint a privilegizált megyei zsidóság, a pálinkafőzéssel és az uzsorával. Ady Endre igazán szolidáris volt a megalázott, szegény zsidósággal, ám nem a ,,pénzes, szent harács-zsidóság"-gal. Legjobbjaink védték a gyengébbeket, a kiszolgáltatottak jogát, de utálták a nyegleséget, az uzsorát, a harácsot, az erőszakos önérvényesítést. Õk ma mindannyian antiszemitának minősülnének, függetlenül igazságuktól vagy jogos felháborodásuktól. (MH 29)

Elek István szerint Ungváry a nagy hagyományú rémképfestészet jellegzetes példáját szolgáltatta, amelynek elévülhetetlen érdemei vannak közéletünk elvadulásában. Annak a politikai hisztériának a példáját, amely mintegy megelőző védekezésként festi fel közéletünk egére a rémképeket, majd amikor azok egy része önbeteljesítő jóslatként megelevenedik, persze igazolva látja magát. Ungváry szavai azonban nem politikai számításból következnek, hanem érzelmileg erősen átélt meggyőződésből. Bayer gyakran megenged magának felületes, fölényes, gunyoros megjegyzéseket a mai zsidó származású vagy annak vélt értelmiségiek jellemzőnek gondolt magatartásáról írva. Ezért jogos őt bírálni. Azért azonban nem lehet, amit nem követett el. Bayer nem azt vállalta fel, hogy antiszemita. Azt vállalta fel, hogy képtelen követni a keresztény tanítást, amely a másik ember szeretetét parancsolja, és másokat is lebeszélne róla. Húsz éve folyik egymás vádolása, süketen, vakon. Közben a nemzet csak süllyed. A magyar értelmiség valamikor járható utakat mutatott. Ma meg csak zsákutcákat mutat. (MH 2)

Széles Gábor szerint már senki sem beszél arról, mi volt Bayer cikkének kiváltó oka. Ungváry Rudolf nem kevesebbet állított, mint hogy a Fidesz eljövendő választási győzelme esetén Magyarországra visszatér a diktatúra, illetve azt, hogy Magyarországon több mint hárommillió nyilas házmester él, akiknek elődei még a Dunába lőtték a zsidókat. Ezekből a mondatokból - vagy a hasonlókból - soha sem kerekedik botrány ebben az országban. Ahogy nem kerekedett botrány a ,,liberális" értelmiség egyetlen magyarságot gyalázó megnyilvánulásából sem. A vita segít tisztázni az álláspontokat. A hajtóvadászat semmiféle jó célhoz nem vezet el. (MH 28) A robbanásszerűen kitört vita jól mutatja, hogy az elfojtások, tabuk milyen zavarokhoz vezetnek. Bayer durva cikke akár segíthet is ezek kibeszélésében - csak egy kevés nyitottság kellene hozzá. - Geert Wilders - bevándorlás-ellenes nézeteiről ismert - holland képviselő Fitna című, iszlámellenes filmje kapcsán az unió szlovén elnöksége nyilatkozatban szögezte le: a szabad véleménynyilvánítás a különböző vallások és nézetek tiszteletben tartásának szellemében gyakorolható. (Nv 29)

Nyolc százalékra emelte az alapkamatot a Magyar Nemzeti Bank, s jelezte: még tartogat hasonló lépéseket. Trippon Mariann, a CIB Bank elemzője szerint a kamatemelési készség hangoztatása azt a veszélyt rejti magában, hogy a hozamok magasak maradnak, s önmagát erősítő folyamat indul meg. Az amerikai jelzálogpiacról kiindult pénzügyi megrázkódtatás miatt a befektetők a magyar papírokat - részben a jegybanki kommunikációban már jó ideje benne lévő kamatemelési várakozás okán - a kockázatosabb csoportba sorolták. A magyar állampapír-piaci helyzetet rontja, hogy a magyar nyugdíjpénztárak éppen most mérséklik portfóliójukban az állampapírok arányát. (Ha volna nemzeti gazdaság, akkor növelnék, de hidegen hagyja őket a köz terheinek növekedése; nem csoda, banki tulajdonosai szépen profitálnak abból is.) Elemzők egyértelműen az állampapír-piaci helyzettel magyarázták az MNB döntését, fölöslegesnek ítélve az inflációs magyarázkodást. Az ülésről kiadott közlemény első helyen az inflációt említi, igaz, a nagyobb kockázatokról feltételes módban beszél. Simor a januári béradatokat hozta fel példaként, illetve a villamosenergia-piac liberalizációját. (Nb 1) Januárban a minimálbér emelése a vártnál jobban emelte a versenyszférában az átlagkereseteket. (Nv 1) Arcpirító az inflációért a létminimum alatt vegetáló minimálbéreseket felelőssé tenni, miközben a felső tized importált luxusfogyasztásának olcsóbbá tételével ,,küzd" a jegybank az infláció ellen.

Róna Péter szerint a monetáris politikának a túlfűtött kereslet okozta áremelkedés esetében lehet hatása az inflációra anélkül, hogy súlyos melléhatások követnék a beavatkozást. Az infláció bizonyos típusaira - mint például a szabályozott és a hatósági árak emelkedése vagy az árverseny hiányából fakadó drágulás - a monetáris politikának egyáltalán nincs hatása. Nyilvánvaló, hogy a csökkenő reálbérek fényében az MNB nem a fogyasztói kereslet mérséklését, hanem a magas kamattal felerősödött forinttól olcsóbbá vált importárakat veszi célba. Az, hogy az olcsó import kiszorítja a magyar termelőket a hazai piacról, és versenyképtelenné teszi a magyar exportot, úgy tűnik, az MNB számára nem tényező. Ha az erős forint azzal szorítja vissza az inflációt, hogy olcsóbbá teszi az importot, hogyan tartja lehetségesnek az MNB a honi ipar, mezőgazdaság és szolgáltatás versenyképességének megőrzését? (Nv 27) Blahó Miklós szerint a gazdasági folyamatok, a gyenge növekedés, a 2009-ben elérhetőnek látszó inflációs cél, az erősödő euró-árfolyam egyáltalán nem indokolna kamatemelést. A magas állampapír-piaci hozamoknak nincs gazdasági alapja. Neményi Judit, a monetáris tanács tagja szerint a 7.5 százalékos kamat mellett is lenne esély a 2009-es inflációs cél elérésére. Ha a testület csak arra figyelne, mit vár a piac, akkor egy elég veszélyes róka fogta csuka helyzet alakulna ki. A túlszigorítás recesszióba lökheti a gazdaságot. Surányi György szerint most sem az infláció, sem az árfolyam, sem a gazdaság állapota nem támasztana alá egy ilyen döntést - de az MNB a kommunikációjával maga járult hozzá az emelési várakozások kialakításához, közleményeivel rontotta hitelességét. (Nb 31) Hogy miért csak a piacra figyel a jegybank, arról Csermely Ágnes MNB-igazgató elszólása tájékoztat: szerinte a Róna Péter szorgalmazta kamatcsökkenésen és árfolyam-leértékelésen a pénzpiacok is meglepődnének. Minden olyan befektetés veszteségessé válna, amit arra alapoztak, hogy Magyarország a gazdaság stabilizálása és az euró bevezetése irányába kíván haladni. Vagyis a Magyar és Nemzeti nevet viselő bank legfőbb gondja az, hogy gyümölcsözők legyenek a megszorító politikára játszó spekulatív műveletek, kétszeresen - a megszorításon és a magas kamaton keresztül is - kifosztva az országot. Csermely figyelmeztet: még a mai alacsony növekedésünkhöz is a GDP 5 százalékát elérő külföldi tőkebevonásra van szükségünk minden évben. (Nv 31) Vagyis az adósságcsapda tesz - immár háromféle módon is - kifosztottá.

Blahó Miklós szerint a G7-államok kormányai és jegybankjai már hónapok óta fontolgatják, hogyan regulázzák meg a hitelminősítőket (Standard and Poor's, Moody's, Fitch), amelyek a nem elsőrendű adósoknak nyújtott jelzáloghitelből képzett értékpapírokra nagyon jó osztályzatot adva a jelzálogpiaci válság fő felelősei. A Wall Street Journal nagyobb versenyt sürget, több minősítő engedélyezését követeli, s egyetért Paulson amerikai pénzügyminiszter felvetésével, hogy a hitelminősítők véleményét nem kellene annyira komolyan venni. (Nb 29) Paulson az egész bank- és értékpapír-felügyelet átszervezését javasolta. A látványos átszervezések árnyékában azonban csendben elhalnak azok a korábbi kezdeményezések, amelyek a jelzálogtartozások átütemezését célozták volna, hogy a lehető legtöbben megtarthassák lakásukat. (VG 1) - Néhány nappal a magyar népszavazás után az S & P gyorsan negatívra rontotta a magyar állam külső adóságának kilátását. Ezzel megbüntetett mindenkit az igenek elsöprő győzelme miatt. Bár az S & P elemzésében az adatok megkérdőjelezhetők, Blahó szerint azzal nem vádolható, hogy esetünkben ugyanúgy késlekedett volna, mint a subprime-krízis során. (Nb 29) Gárgyán Eszter (Citigroup) szerint a befektetők minden gazdaságpolitikai lazaságért meg fogják büntetni az országot. (VG 2)

Konkrét reformlépéseket kérnek számon Donald Tusk kormányán. Egyes publicisták szerint Tusk talán már a 2010-es elnökválasztásokra készül, ezért nem mer felvállalni komolyabb konfliktusos reformterveket. Továbbra sem indult el a gyorsított privatizáció. Amivel azonban adós a kormány, azt Lengyelországban pótolni látszik az uniós segélyek bázisán nekilendülő gazdasági növekedés, amely az államháztartás bevételeit is jelentősen felduzzasztotta. (VG 2) Vagyis a gyakorlat bizonyítja, nincs is szükség az élenjáró reformokra.

Tóth Levente szerint a hazai tőzsdének akkor van értelme, ha van, aki innen akar tőkét szerezni, és van, aki itt akarja a pénzét befektetni. Azonban kevés az esélye, hogy a magyar nagytőkések cégeiket a tőzsdére vezetik. Nem a tőzsdén akarnak maguknak pénzt szerezni a növekedéshez., sőt a tőzsdei cégek sem innen szerzik a pénzt a fejlődésükhöz. (Nb 1) - Parragh László kamarai elnök nyilatkozata jól tükrözi a még komolynak számító közszereplők fejében is uralkodó zűrzavart. Helyesen mutat rá, hogy miközben a kormány öngondoskodásra buzdított, folyamatosan nőttek az elvonások, és így a háztartásoknak alig vagy egyáltalán nem maradt megtakarításra. Ezután azonban szorgalmazza az alacsonyabb jövedelműek bevonását a közteherviselésbe. (Akiknek szerinte sincsenek már tartalékaik!) ,,Gazdaságpolitikai bűnöknek" minősíti a közalkalmazottak béremelését, a minimálbér adómentessé tételét, a 13. havi nyugdíj bevezetését, a lakástámogatások rendszerét. Ugyanakkor elismeri, hogy mára idejétmúlttá váltak az olyan eszközök és előnyök, mint az adókedvezmények, az állami támogatások és az olcsó munkaerő. Ma már sokkal fontosabb a gazdasági élet kiszámíthatósága. Helyesen rámutat arra is, hogy egy 1.5 százalékpontos kamatcsökkenés már kétszázmilliárd forintos megtakarítással járna. (VG 28) Kékesi Tibor (MSZP) egy olyan járulékkedvezményre mindenképpen lát lehetőséget, amely az újonnan felvett munkaerőre vonatkozna, a Start Régió program országos kiterjesztése lenne. (Nb 27)

Mellár Tamás szerint 370 milliárd többlet lehetne az államkasszában, ha minden vállalkozás befizette volna a normatív adót. A különféle kedvezmények és kivételek azonban ezt meghiúsították. A bérterhek jelentős csökkentése, a hazai kisvállalkozásoknak nyújtandó kedvezmények és az ezekből származó pozitív gazdasági hatások kerülnek az egyik serpenyőbe, a külföldi tőkének nyújtott kedvezmények felszámolása a másik serpenyőbe. (MN 29) Az ohmynews.com dél-koreai honlapon John Horvath kiemeli: ha a kormánynak nem lesz meg a bátorsága az óriásvállalatok adóztatásának megkezdésére és lehetőséget adni a kis- és középvállalatoknak a növekedésére, akkor Magyarország fiskális problémái megoldhatatlanok lesznek. (MN 3)

Szengyörgyi Zsuzsa szerint joggal feltételezhető, hogy az MVM szétdarabolásának végső célja a paksi atomerőmű eladása. Az EU energialiberalizációs csomagja nem egyértelmű, és a tagországok nagy része nem is követi. (Nv 27) Járosi Márton szerint a magyar energetika maradéka szétverésének fő ideológusa a versenyhivatal, az energiahivatal, s szerepet vállal Kaderják Péter ún. Regionális Energiagazdasági Kutatóközpontja. A GVH ,,érvelésének" középpontjában a monopóliumok elleni küzdelem áll, amit azonban csak a nemzeti tulajdonú MVM-re vonatkoztat. 2006-ban a földgázüzletág 85 százalékban az E.ON kezébe került, azt a Versenyhivatal nyilatkozatban üdvözölte! A liberalizáció hatására kapacitáshiány alakul ki, miközben újabb és újabb szabályalkotással akarnak versenyt imitálni. A balkáni áramexport veszélyezteti a hazai ellátás biztonságát is. Ha így megy tovább, ránk fog omlani ez a rendszer, s a megtapasztalja az áramhiányt is. A liberalizáció a teljes hazai piacon érezteti hatását, ezért a hazai ár szükségképpen a külpiaci árakhoz igazodik, ehhez semmi köze az MVM-nek. Az MVM ma még az egyetlen olyan piaci szereplő, amely a magyar fogyasztók érdekeit képviseli, s amellyel a kormányzat is mérsékelni tudta a liberalizáció pusztító hatását. Az MVM kiiktatása egyértelműen további drasztikus áremeléshez vezetne. Az energiahivatal új szabályozási javaslata a liberalizált piacgazdaság nagyobb dicsőségére az állami társaságnál képződő profit magántársaságok részére történő intézményesített átadását jelentené. A magyar érdekeket képviselni hivatott intézmény, a MEH anyagában részletezi, hogyan kell maradéktalanul biztosítani az energetikai piac külföldi szereplőinek extraprofitját a magyar cég rovására. 2006-tól a vezető parlamenti pártok között egyetértés kezdett kialakulni a nemzeti villamos társaság szükségességét és szerepét illetően. A gazdasági minisztérium és a mostani tanulmánykészítők folyamatosan támadták, s akadályozni igyekeztek ezt a folyamatot. Ezt az ultraliberális álláspontot tette magáévá a miniszterelnök, s a saját frakciójával is szembehelyezkedve szabad kezet akar adni a liberális ámokfutóknak. Járosi abban reménykedik, hogy az ehhez szükséges törvénymódosításokat nem lehet keresztülvinni. (MN 27) - Angliában a postai liberalizáció után az új piaci szereplő 20 százalékkal kedvezőbb árat ajánlott a nagy ügyfeleknek, emiatt a Royal Mail el vesztette húsz nagy ügyfelét. Ezért nőtt a lakossági levelek szállításának tarifája, hisz az ezek továbbítására kötelezett Royal Mail kénytelen így fedezni költségeit. Svédországban az angliaihoz hasonlóan az üzleti levelek piacát támadták meg a liberalizált környezetben új piacra lépők, Finnországban viszont olyan szabályozási környezetet alakítottak ki, amelyben senki sem tudott piacra lépni. (NG 28)

Manfred Weber, a német bankszövetség igazgatója szerint miközben a német bankrendszerben az állami bankok jogosultak privát versenytársaik átvételére -és ezt meg is teszik -, ennek ellenkezőjét törvény akadályozza meg, és ez torzítja a versenyt. (VG 27) Nálunk ellenben nem is létezhet állami bank.

Somogyi Ferenc washingtoni nagykövet szerint a Nabucco-projekt a megvalósítást illetően még gyakorlatilag sehol sem tart. (Nv 28) Stier Gábor szerint az Egyesült Államok ugyan a Nabucco hangos híve, ám az Irán elleni embargóval saját érdekeit helyezi előtérbe, s közvetve a megvalósítás ellenében dolgozik. (MN 27) Washington intenzíven bírálja a törököket, mert Ankara és Teherán hosszabb távú, évi 9.6 milliárd köbméternyi iráni gázszállításról állapodott meg. Vezetékeket is építenek a két ország között. Irán, amely a világ második legnagyobb gázkészletével rendelkezik, mind magabiztosabb, Teheránban nem is titkolják, az idő nekik dolgozik. (Nb 31) Befogadhatónak ítélte a török alkotmánybíróság azt a főügyész kérelmet, hogy az ország világi alkotmányával ellentétes tevékenysége miatt tiltsák be a kormányzó Igazság és Fejlődés Pártját. Az alkotmánybíróság egyhangúan hozta meg a döntését. (Nv 1)

Bush szeretné felvenni Ukrajnát és Grúziát a NATO előszobájának számító ,,tagsági akciótervbe", a nyugat-európaiak viszont hallani sem akarnak róla. (VG 31) Bush teljes támogatásáról biztosította Ukrajna NATO tagságát. Juscsenko országa nyugati elkötelezettségére helyezte a hangsúlyt, elismerve, hogy az ország többsége egyelőre nem támogatja az integrációt. Juscsenko népszavazást ígért a kérdésről. Fillon francia miniszterelnök nemet mondott Ukrajna és Grúzia NATO tagságára. (MH 2) Stier Gábor szerint a NATO orosz szempontból egyre több lélektani határt lép át. Minden korábbi ígéret ellenére stratégiai fegyvereket telepít a volt szocialista országokba, s már körkörösen közelít Oroszország határaihoz, az erről szóló geopolitikai játszma lényegében már a posztszovjet térségben zajlik. Ez a geopolitikai csata az utóbbi időben azon élesedett ki, hogy Grúzia és Ukrajna cselekvési tervet kapva beléphet-e a NATO előszobájába. Mindez ugyanis azt jelentené, hogy Moszkva megszűnik Fekete-tenger hatalom lenni. A NATO katonai infrastruktúrája ezzel újabb kényes pontokon érne el az orosz határokhoz. Úgy tűnik, nyugati stratégák közül többen is megérezték, hogy túlságosan is előreszaladtak. Berlin és Párizs egyértelműen éreztette, hogy feleslegesnek tartja az Oroszország és az Európai Unió közötti feszültség növelését. (MN 1)

Robert Fico szerint azzal szavatolhatják a nézetek sokszínűségét, ha a tudósításokban és más publicisztikai anyagokban szereplő személyek számára megteremtik a válaszadás jogát. A tiltakozó szerkesztőségek szerint a független lapokat így unalmas közlönyökké silányítanák. (Nb 28) Haraszti Miklós szerint a készülő szlovák sajtótörvényben elsősorban a válaszok és a viszontválaszok kötelező közlése sérti súlyosan a szólásszabadságot és a szerkesztőségek függetlenségét. (Nb 28) Az utóbbit igen, de a szólásszabadságot? Az, hogy valakinek a szólását kikényszeríti a törvény? - A Babes-Bolyai Tudományegyetem rektorátusa a nemzetközi nyomás miatt úgy határozott, hogy román, magyar és német feliratokat helyeznek ki az oktatási intézményben mindenütt, ahol az oktatás nem csupán román nyelven folyik. (MH 31) - Keresztes Lajos szerint ma már megállapítható, hogy a császári Németország anyagi és logisztikai segítsége nélkül aligha jutottak volna hatalomra Oroszországban az akkor törpe kisebbségben levő bolsevikok. Berlin négy éven keresztül támogatta az orosz forradalmárokat pénzzel, lőszerrel és fegyverrel, így gyorsítva a cári birodalom, majd az ideiglenes kormány összeomlását. (MN 29)

Trebitsch Péter szerint amikor Lhászában a tibetiek hátizsákjukban kövekkel, kezükben fahusángokkal, vasrudakkal, hosszú pengéjű késekkel, korbácsokkal és Molotov-koktélokkal elindultak a belvárosba, hogy megkezdjék ,,tiltakozásukat a kínai elnyomás ellen", Peking már erősen vesztésre állt. És a kommunikációs csapdával azóta sem tud mit kezdeni. A ,,békés demonstrálók" fosztogattak, sorra gyújtották fel a boltokat, törtek-zúztak. Hét iskolát, öt kórházat és 120 lakóépületet rongáltak meg, 908 üzletet gyújtottak fel. A rendőrség nem használt éles fegyvert, ott álltak pajzsaikkal, kövekkel dobálták, forró vízzel öntötték le, verték őket. A nyugati tévétársaságok ezért amikor Lhászáról tudósítottak, kénytelenek voltak nepáli és indiai képeket mutatni, ahol egyik-másik tiltakozó tibetit alaposan meggyepáltak. A kínai propagandagépezet képtelen megbirkózni a nyugatival, amely sosem fogja elismerni, ha tévedett, hazudott, megtévesztett, manipulált. Következetesen a tibeti tüntetés elfojtásáról beszél, nem zavartatva magát a lhászai vezetés cáfolatától és a beszédes helyszíni amatőr felvételektől. A világsajtó más ,,hírforrásokra" hivatkozva híresztelt. Felvittek 19 riportert Lhászába. A kínai szervezők nem tudták, hogy az újságíró, bármit mutatnak neki, azt közli, amit jónak lát, vagy amit a megbízói rendelnek. (Nb 1) Az Information Clearing House cikke szerint a Nyugat azért játssza ki Tibet-kártyát, és bünteti Kínát, amiért az nem akar szankciókat életbe léptetni Irán ellen. (MN 31)

N. Rózsa Erzsébet iráni szakértő szerint Ahmadinezsád elnök egy átlagos iráni család sokadik gyermeke, maga is nagyon egyszerűen él. Többen demagógiával vádolják, amikor a szegények felemeléséről beszél, pedig komolyan gondolja. A növekvő olajbevételek igazságosabb újraelosztását ígérte, azonban nem tudta véghezvinni, mert leszavazták, visszafogták. N. Rózsa szerint az irániak nem fognak okot szolgáltatni amerikai támadásra. A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség jelentései egyre inkább arról szólnak, hogy Irán együttműködik, több vitás kérdést megválaszol, bizonyítékokat szolgáltat. Az ügynökség és Teherán megállapodást kötött, hogy milyen ütemben, milyen határidővel, milyen kérdéseket kell Iránnak tisztáznia. Úgy tűnik, hogy ezt az ütemtervet az irániak tartották és betartják. (MN 29)

Egy felmérés szerint az amerikai polgárok nagyobb része tekinti hazáját ,,a globális stabilitást fenyegető legnagyobb veszélynek", mint Oroszországot. (MN 31) Németh Zsolt szerint ha az ,,atlantizmus" azt jelenti, hogy egyfajta demokratikus értékközösség következtében az Egyesült Államokkal folytatott együttműködésünk elvi alapú, hogy a magyar nemzeti érdekek érvényesítése céljából fontosnak tartjuk a párbeszédet Washingtonnal, és Amerika nélkül nem igazán tartjuk megvalósíthatónak Európa biztonságát, akkor vállaljuk a minősítést. Washington elvi alapja az erősebb kutyáé, demokratikus elkötelezettsége a szaúdi diktatúra támogatásától a venezuelai demokrácia támadásáig terjed, míg Európa biztonságát a "terrorizmus elleni harc"-ba való bekapcsolódás óta a korábbinál nagyobb veszély fenyegeti. S vajon a nemzeti érdekek érvényesítése érdekében folytatott párbeszédet mennyire segíti, ha amerikai részről a nemzeti érdekvédőket nacionalistának, populistának, antiszemitának bélyegzik? Németh szerint a globális világban a világ demokráciái természetes partnerei egymásnak, mivel fő érdekeik és alapértékeik megegyeznek: a demokrácia, az emberi jogok és a piacgazdaság. Médiavezérelt (néha nem is olyan) rejtett gazdasági diktatúra, Guantanamo, nyomasztó versenyelőnyben lévő külföldi nagyvállalatok erőfölénye. Németh szerint a rakétapajzs valós fenyegetésre válaszol, de ha mégsem örvendetes, hogy a rakétapajzs jelenléte garantálja az amerikai jelenlétet Európában. (MN 27)

Az International Herald Tribune rendkívül aggasztónak találja azt, hogy a Hamasz felismerte: az oktatás a jövő kulcsa és a gyerekek ,,indoktrinációján" át igen csak megnehezít mindenfajta jövőbeli békét Izraellel. A lap idéz egy politológust, aki elmondta, hogy a Koránból vett idézetekkel támasztják azt alá, hogy a zsidók a próféta ellenségei és 1400 évvel ezelőtt sem tartották be ígéreteiket. A 30 éves Hazim el-Saravit, egy népszerű palesztin gyerekrajzfilmsorozat producere szerint ,,gyermekeinknek tudniuk kell, hogy hazájuk földjét a zsidók vették el és ők gyilkolják meg barátaikat és családtagjaikat". Az Al-Aksza, a Hamasz televíziós állomása dicséri az öngyilkos merénylőket és a szent háborút, amíg Palesztinát nem szabadítják meg a megszálló zsidóktól. Rádióállomásai inzultálják Mahmud Abbasz palesztin elnököt, amiért Izraellel és az Egyesült Államokkal folytat tárgyalásokat. A gyerekeket arra tanítja, hogy a zsidók álnokok és arra, hogy meg kell szüntetni a palesztin területek izraeli megszállását. A ,,palesztin területeken" Izrael állam ,,bármely részét" érti. Az Izrael és a zsidók elleni ilyenfajta lázítást az 1993-as oslói megállapodás és a 2003-as ,,béke útiterv" tiltja. A Hamaszt viszont nem köti ez az egyezmény. (MN 2)

Harcok robbantak ki Bagdad síita negyedében és a dél-iraki Bászrában az amerikai-iraki csapatok és Muktada asz-Szadr milíciája között. A harcok újra előrevetítik az ország szétszakadása és a mindent elborító káosz eshetőségét. A stabilizációs folyamat eddig lényegileg úgy zajlott le, hogy a fegyveres csoportok tagjait integrálták a hadseregbe és a rendőrségbe. Ezek ellenőrzik a városokat, megkaparintották a gazdaság jó részét. (MH 27) Az iraki hadsereg akciójának valódi célja a szegény siíták körében népszerű Asz-Szadr meggyengítése az al-Maliki kormányfő mögött álló, elsősorban a vallásos középosztályt képviselő Irak Legfelsőbb Iszlám Tanácsával szemben. Az utóbbi irányítása alatt lévő Badr milícia felügyeli a titkosszolgálatokat és a belügyminisztériumot. (A kormányfő milíciája nem ,,banda"...) Asz-Szadr szerint a katonai hadművelet célja, hogy meggyengítsék mozgalmát az ősszel esedékes helyhatósági választások előtt az olajexport miatt is fontos Bászrában. A harcok legalább 270 halálos áldozatot követeltek. (Nb 31) Asz-Szadr visszarendelte harcosait az utcákról, s felajánlotta, hogy fegyveresei felhagynak az iraki hatóságok elleni harcukkal, ha a hatóságok nem üldözik őket. - Kadhafi líbiai elnök figyelmeztette az Egyesült Államokkal szövetséges arab vezetőket, hogy úgy járhatnak, mint Szaddam Husszein. Valaha az Egyesült Államok barátja volt, amikor 1980-ban megtámadta Iránt.

(MN 31)

[Forrás: Krómer István]

http://nemenyi.net/reszletes.asp?MainID=1&HirID=32112
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A SZDSZ többet ártott, mint Gy
  2008-04-06 21:46:54, vasárnap
 
  A SZDSZ többet ártott, mint Gyurcsány!
2008-04-06. 15:36:50

A Magyar Önvédelmi Mozgalom 2008. április 30-án, szerdán 18 órától tüntetést szervez Budapesten az SZDSZ Központi Irodaháza előtt (XIV. kerület Gizella u. 36.).

A rendezvényre várjuk azokat, akiknek elege van idegen érdekeket képviselő törpe kisebbségből, akik 1990-től pártkeretek közé bújva gyalázzák és züllesztik a magyar életteret!

A rendezvényen - önvédelemből - magyarok fognak felszólalni!

Részletek később.

[Forrás: Magyar Önvédelmi Mozgalom]

http://nemenyi.net/reszletes.asp?MainID=1&HirID=32102
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Április 7. munkaszüneti nap? -
  2008-04-06 21:44:30, vasárnap
 
  Április 7. munkaszüneti nap? - frissítve

2008-04-06 15:26 Barikád.hu



A sztrájk most már munkaszüneti napba fajulA sztrájk most már munkaszüneti napba fajulEgyre inkább úgy tűnik, kevesen fognak eljutni a munkahelyükre tömegközlekedéssel hétfőn, miután eldőlt: április 7-én nulla órától - azaz vasárnap éjféltől - folytatódik a határozatlan idejű vasutassztrájk. Bár a BKV vezetése és szakszervezetei vasárnap délután még tárgyalni fognak, a megegyezésre nem látszik sok esély.

Az újabb vasutassztrájkot Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSzSz Szolidaritás) elnöke jelentette be. Az érdekvédelem többhetes egyeztetés után sem tudott ugyanis megállapodni a MÁV-csoport vezetésével sem követeléseikről, sem pedig a még elégséges szolgáltatásról.

Bár még várnak a BKV vasárnap délutáni egyeztetéseink eredményeire, valójában már szinte biztosra vehető, munkaszüneti napnak fogják elrendelni a hétfői napot. Más kérdés, hogy ezt a rendelkezést mennyien fogják komolyan venni (például az egyetemek, nagyvállalatok).

Frissítés

19.45 A szakszervezetek elutasították a BKV-menedzsment megállapodás-tervezetét, így hétfőn üzemkezdettől délután egy óráig megtartják a munkabeszüntetést. Hozzátette: nincs megegyezés a sztrájk idején nyújtandó még elégséges szolgáltatás mértékében sem, így egyelőre bizonytalan, hogy lesz-e egyáltalán bármiféle tömegközlekedés a fővárosban.

A szakszervezetek elégséges szolgáltatásra tett javaslata szerint üzemkezdettől 13.00 óráig mintegy 100 autóbusz az éjszakai menetrend szerint közlekedett volna, de ezt a javaslatot a munkáltató visszautasította.

Hétfőn 17-órakor folytatódik az egyeztetés a szakszervezetek és a munkáltató között az esetleg újabb sztrájk elkerülése érdekében.

18.50 Befejeződtek a tárgyalások a MÁV Zrt-vel, melyen nem született megállapodás, így most már biztos, hogy éjféltől sztrájkolnak a vasúti dolgozók. A vasutasok azt mondták, ha ugyan született is volna megállapodás, szolidaritásból a BKV dolgozók iránt akkor is sztrájkoltak volna.

A fővárosi iskolák legtöbbje nem rendelt el tanítási szünetet, mivel akkor azt egy másik napon kéne bepótolniuk. Az iskolák arra számítanak, hogy a tanároknak több mint a fele nem fog tudni időben munkába állni.

A kórházakban is felkészültek a délelőtti forgaromleállásra: az éjszakások túlórát vállalnak, hétfő délelőttre pedig többnyire olyan dolgozókat igyekeztek behívni, akiknek van autója.

híradó.hu - barikád.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hétfő estére eldőlhet Gyurcsán
  2008-04-06 21:33:13, vasárnap
 
  Hétfő estére eldőlhet Gyurcsány sorsa

2008. április 06. 18:32 | Forrás: STOP



"Ma már csak emlék..."

Az SZDSZ-nél már csak a pecsétnyomás van hátra, közben intenzíven tárgyalnak egy új koalícióról. Ennek feltétele Gyurcsány távozása, ami szinte lehetetlennek tűnik, ám utódjaként már megjelent Gönczi János, Barabás János és Nagy Imre neve is, az eddigi is ismert Bajnai Gordon és Kiss Péter mellett. Az MSZP vezető testületei - mint a szabaddemokratáké egy hete - vasárnap és hétfőn folyamatosan értekeznek.



Kapcsolódó cikkek
Koalíciós válság: a Fidesznek is nagyon nehéz lesz megmozdulnia
Mi lesz a kormánnyal?
Szonda Ipsos: előrehozott választásokra számítanak az emberek
Fidesz: a baloldal veszélybe sodorja az országot
A koalíciós válság ma már nem lesz nagy hatással
"A Fidesszel most az Orbán-csomag jönne"



Ahhoz képest, hogy elsöprő többséggel a koalícióból való kilépésre voksoltak a szabaddemokraták az Országos Tanács szombati ülésén, a STOP-nak anonim nyilatkozó liberálisok véleményéből az érezhető, legszívesebben visszamennének a koalícióba.

Egyikük úgy fogalmazott: hat év kormányzás után el sem tudják képzelni, milyen lesz ellenzékben ülni; hogyan fogadják a választóik a lépést, és hogyan tudják nekik elmagyarázni, hogy miért érdemes ezek után is rájuk szavazni. "Csak azért, mert igazunk van, nem érdemes, ha nem tudjuk megvalósítani, ha még egy koalíciót sem tudunk végigvinni" - mondta az egyik ügyvivő.

Ennek ellenére a 71 igen, 9 tartózkodás, 1 nem szavazattal 16 távollévő mellett (köztük három volt pártelnök, Kuncze Gábor, Demszky Gábor, Pető Iván) elfogadott OT-deklarátumból kivették az előrehozott választások elkerülésére vonatkozó passzust, hogy jelezzék elkötelezettségüket a kilépésre, és ne gyengítsék későbbi tárgyalási pozícióikat.

Külön érdekesség, hogy a kemény fellépést, a "kiskapuk bezárását" éppen Magyar Bálint, a negyedik volt pártelnök javaslatára került ki az április 17-ei küldöttgyűlésnek a koalíció felmondását javasló határozatból, aki kormánykörökben éppen arról ismert, hogy intenzíven tárgyal a szocialistákkal egy új helyzet előállítása érdekében. Többek között dél-dunántúli képviselőkkel fejlesztési ügyekről Szili Katalin házelnöknél, vagy Lamperth Mónika munkaügyi miniszterrel; miközben gyakorlatban nem is tekinthető a koalíciós kormány államtitkárának, hiszen lemondó nyilatkozatát már ő is aláírta.

Mindenoldali liberalista forrásaink szerint, ha a jelenlegi trend folytatódik, akkor az április végi küldöttgyűlés kilépteti a pártot a koalícióból, majd június elején egy újabb kongresszuson megismétlik a tavalyi tisztújítást (vagy előre hozzák a jövő évit). A belső mozgások többek szerint ennek tudhatók be: Magyar úgyszintén új alapokról, és tisztázott belső viszonyok után kötné újra a koalíciót. Ezen várakozás szerint az eddigi habozó vezetéssel szemben Kóka János markánsan mert cselekedni, és 12 év tétovázás után végre kivezette a pártot az MSZP-vel közös kormányból.

A jelenlegi pártelnök erőgyűjtése szembeállítható volt és majdani riválisa, a sokszoros vesztes elnökjelölt, Fodor Gábor mozgásával, aki éppen ellenkező stratégiát követ. Abból kiindulva, hogy az SZDSZ választói nem fogadják jól az általa elhamarkodottnak nevezett kiugrást, a zöldminiszter a héten többször is az averziót hangoztatta, gesztusokat tett az előrehozott választások elkerülésének emlegetésével a Fidesz hatalomra kerülésétől rettegő választóknak és az egzisztenciájukban a kormányzathoz kötődő szabaddemokrata derékhadnak. Az utóbbiak a tavalyi küldöttgyűlésen zömmel éppen a folyamatosságot ígérő Kókát támogatták, semmint az elvi liberálisnak gondolt Fodort; mostanra viszont láthatóan bázist cseréltek, mivel Kóka a rapid folyamat során nem vette tekintetbe a saját korábbi választóinak érdekeit.

A kilépésnek ellent Fodor se tartott, de nyilvánosan is többször beszélt arról, hogy egy új miniszterelnökkel nagyobb esélye lenne a koalíció fenntartásának. Az SZDSZ-ben ennek deklarálását általában elkerülték, mert az volt az általános vélemény, hogy egy két százalékon álló párt nem szabhat ilyen feltételeket a nála romjaiban is sokkal nagyobb partnernek - ám titkon mindenki ebben bízik: ezt írják körül "a labda az MSZP-nél van" metaforával.


Egy magasrangú MSZP-vezető szerint ez olyannyira így van, hogy a pártjában egyre inkább érik a hangulat a kockázatosnak tartott kisebbségi kormányzás elkerülésére; "ahogy most áll, úgy biztos nem marad" - érzékeltette a forgatókönyvek változatosságát a STOP-nak.

Habár mindenki mindenkivel tárgyal, nyílt forradalomra biztosan nem kell számítani. "Ez nem az a párt, itt megérnek a dolgok: addig tárgyalnak, amíg megegyeznek, Gyurcsány hatalomra kerülése ebből a szempontból is kivétel volt" - állította egy szocialista ügyekben bennfentes informátorunk. A kisebbségi kormányzás néhány hónapig megoldást jelenthet a koalíciós problémákra: az SZDSZ ugyanis jelen állás szerint csak a legfelső szintjéről lép ki az együttműködésnek.

Elhagyják a minisztériumokat (és ezzel a miniszteri és államtitkári stallumokat), de bent maradnak a törvény szerint a kormányoldalnak járó köztestületi státuszokban (amelyekben a szocialista delegátusok számát az SZDSZ ellenzéki oldalra ülése ellenére nem terveznek növelni), a szokásjog alapján a kormánypártok által jelölt igazgatósági és felügyelő bizottsági székekben, valamint nem szakítják meg a helyi önkormányzatokban lévő együttműködést sem.

A szocialista körök megegyezési kényszerét ellenben növeli a kilátástalannak tűnő jövő: nem elég, hogy kétharmad fölött vezet a Fidesz (ami mandátumszámban a rendszer aránytalansága, az egyéni kerületek túlnyomó többségének megyerése miatt még többet hozna), esély sincs a kitörésre. A Gyurcsány által remélt konszolidáció már egy esetleges őszi népszavazáson, de legkésőbb a 2009-es európai parlamenti választáson megbicsaklik majd a kampánycsatározások miatt.

A miniszterelnök ugyanakkor az MSZP bázisát stabilan maga mögött tudja, illetve pártelnökként ő vezényli azokat az összejöveteleket, ahol esetleges leváltásában megegyezhetnének a párt erős emberei. (Ez jelentős eltérés Medgyessy Péter esetéhez képest: az akkori kormányfő nem ült ott azon az elnökségi ülésen, amelyik elfogadta az SZDSZ-nek adott ultimátumát.)

Gyurcsány lemondási hajlandóságának belebegtetése mindamellett előhozta a találgatásokat az utódjáról. Az új kalifa a belső köröket tekintve Kiss Péter és Bajnai Gordon közül kerülhet ki, ám az utóbbi többször deklarálta, hogy a szakpolitikain túli szerepet nem kíván magának, előbbi pedig Boross Péter, a választásokon vesztes szerepét nem akarja vállalni, és ismert a sztálini időkre utaló mondása is, hogy "aki az SZKP KB-ban bejelentkezett egy tisztségre az általában meg se érte a választást". (Ráadásul Kissnek Szekeres Imrével, és esetleg Szilivel is meg kellene egyeznie a hatalommegosztásáról.)

A külső szereplők közül Simor András jegybankelnök egy éve utasítgatja vissza kormányfői opcióra vonatkozó feltételezéseket, legutóbb már 2500 milliárdos kiadáscsökkentő (szociális juttatás lefaragó) programjával próbálta elrettenteni a benne reménykedőket.

A már említett vezető szocialista forrásunk szerint pártonkívüli, de nem külső név elképzelhető. A szocialistákhoz kötődő, de élvonalbeli szerepet nem vállaló, úgynevezett menedzsertípusú vezetők között megemlítik Gönczi János Malév-, Barabás János Hungexpo-vezérigazgató (az MSZMP KB utolsó ideológiai titkára), valamint Nagy Imre nagyvállalkozó (a KISZ KB utolsó első titkára) nevét. Őket azonban az SZDSZ talán csak Gönczi kivételével nem szavazná meg, a többieknek hiába lenne meg a belső szocialista támogatottságuk, a konstruktív bizalmatlansági indítványon nem mennének át.

A fordulatot mindkét (egyelőre) koalíciós párt az MSZP mai és holnapi rendezvényeitől várja: a vasárnapi elnökségi, majd frakció, illetve a hétfői frakció, megyei elnöki és elnökségi értekezletek jelentik az utolsó esélyt arra, hogy változtatni tudjanak a jelenlegi trenden.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Fodor Gábor: ha úgy hozza a so
  2008-04-06 21:21:31, vasárnap
 
  Fodor Gábor: ha úgy hozza a sors, az új SZDSZ a Fidesszel is együttműködik


"Továbbra is ötven százalék esélyt látok a maradásra és ötvenet a koalíció elhagyására" - nyilatkozza lapunknak Fodor Gábor, az SZDSZ ügyvivője. Szerinte Gyurcsány Ferenc legnagyobb problémája hitelének elvesztése.
- Az SZDSZ április 30-tól hívja vissza tisztviselőit a kormányból. Miért nem azonnal?

- Azért, hogy legyen idő átgondolni a helyzetet. Meg kell néznünk, mi a kormányzás értelme. Ha tudunk közös pontokat találni, folytatni kell. Ellenkező esetben nincs dolgunk egymással.

- A kormányfő az MSZP pártértekezletén akkor kapta a legnagyobb tapsot, amikor az SZDSZ-t bírálta.

- Gyurcsány Ferenc beszéde a könynyű népszerűség megszerzéséről szólt: bűnbakot kellett felmutatni a zúgolódó tagságnak. Egy mostani küldöttgyűlésen a liberálisok is nagy tapsvihart aratnának az MSZP bírálatával. Ám a kormánypártoknak ennél nagyobb felelősséggel kell viseltetniük egymás iránt. A miniszterelnök elmondta, hogy változtatni akar, ehhez joga van. Más kérdés, hogy egy ilyen horderejű ügyet nem illik egy pártértekezleten bejelenteni, s kihasználni, hogy az SZDSZ belső problémákkal küzd.

- Az SZDSZ valóban készen áll a kilépésre? Többen úgy vélik, Kóka János túlélése múlik azon, hogy képes-e egy karakán gesztussal, a koalíció elhagyással önálló arcélt faragni magának. Míg önnek, bár többször bírálta a szocialistákat, most inkább érdeke a maradás.

- Nem szabad hirtelen felindulásból cselekedni. Érdemes tanulni a múltból. Az SZDSZ 1996 és 1998 között nem tudott kilépni a Horn-kormányból, holott erre szükség lett volna. Most a párt érdekében minden lehetőséget végig kell gondolnunk. Továbbra is ötven százalék esélyt látok a maradásra és ötvenet a koalíció elhagyására.

- Ha szakítanak, kisebbségi kormányzás következik, az MSZP ugyanis ragaszkodik Gyurcsányhoz. Elérhető közelségbe kerül az előrehozott választás. Ha viszont kompromisszumot kötnének, ismét behódolnak. Ön sokszor elmondta, hogy az SZDSZ népszerűségvesztése az "elvszerű politizálást" helyettesítő taktikázás miatt következett be.

- A helyzet bonyolultabb. Volt egy népszavazás, amely fontos kérdésekben döntött. Mégpedig az MSZP és az SZDSZ közös álláspontjával szemben, s ezt el kell fogadnunk. A lényeget tekintve szerintem mi még a szocialistákkal kötött kompromisszumok után is jó úton jártunk, szükség van magántőkére és versenyre az egészségügyben. A politika azonban arról szól, hogy meg kell győzni az embereket az igazunkról. Ha ez nem sikerült, mi vagyunk a hibásak. Az SZDSZ jövője legalább annyira ennek a problémának a megoldásán múlik, mint a koalíciós együttműködésen.

- Ám ha ezt fölvetik, megmaradt szavazóik elégedetlenségével találkozhatnak. Miért voksolnának ők 2010-ben önökre, ha a 2006-os ígéreteket sem tudták megvalósítani?

- Az elmúlt másfél évnek egy sikertörténete biztosan van, ez a konvergenciaprogram. A költségvetési egyensúly helyreállításában a kormánynak komoly szerepe van.

- Az egyensúly felborításában pedig még komolyabb.

- A becsület azt kívánja, hogy elismerjük: a koalíció azt próbálta helyrehozni, amit elrontott. Erkölcsi kötelességünk rendbe rakni az államháztartást.

- A konvergenciaprogram sikerének hallatára még nem pártolnak vissza önökhöz a szavazók.

- Végig kell nézni, milyen változásokat képes életbe léptetni ez a koalíció. Ismétlem, ha vannak még ilyenek, van értelme a közös kormányzásnak.

- Kérdés, akad-e még ereje a változtatásra a kormányfőnek. Gyurcsánynak a választók egyre zsugorodó hányada hisz el bármit is.

- Ez a hitelvesztés klasszikus példája. Hirdetheti a miniszterelnök a legnagyszerűbb programokat, ha már nem hisznek neki. Ez azonban nemcsak a kormányfő gondja, hanem az MSZP-é és a miénk is. Előfordulhat olyan helyzet, amikor a hitelvesztés megállítására személyi kérdéseket is fel kell vetnünk.

- Az SZDSZ-nél ez most különösen időszerű. Kóka János egyik támogatója, Magyar Bálint azt nyilatkozta: tisztújítás nem a visszaélések miatt lesz, hanem mert azt Fodor Gábor támogatói kierőszakolták.

- Csak civilizált módon vagyok hajlandó részt venni az SZDSZ megújításában. Nem fogom végigturnézni a sajtót, hogy szidalmazzam a tőlem eltérő álláspontot vallókat. Akadnak, akik úgy gondolják: az esetleges váltás esetén nem tudják megtartani hatalmi helyzetüket, ezért kétségbeesetten támadnak.

- Elképzelhetőnek tartja, hogy a tisztújításon alulmaradó politikus a támogatóival elhagyja a pártot?

- Remélem, ez nem fog bekövetkezni. Amiben lehetett, támogattam a tavaly megválasztott elnök munkáját. A tisztújítási botrány kirobbanásakor is elsőként tettem nyilvánvalóvá, hogy az SZDSZ-ben nincs legitimációs válság.
- Több párttársa szerint kijelentéseivel csak azt a tényt igyekezett elkendőzni, hogy az ön támogatóinak biztatására szavaztak az álküldöttek.

- A leghatározottabban visszautasítom e sugalmazást. Bárki, aki a Jüttnerjelentést olvasta, tudhatja, ez hazugság. A dokumentum annyit szögez le, nem lehet megállapítani, ki kire szavazott. A történet azzal kezdődött, hogy ketten kimondták egy műsorban: jelen nem lévő küldöttek nevében Kóka Jánost támogatták. Majd jött Jüttner Csaba vizsgálóbizottsága, és - nem kellő felkészültséggel - elvégezte a munkát. Született egy szöveg, amely arra utal: a megyei elnök biztatta a küldötteket, hogy szavazzanak rám. T. Asztalos Ildikó egyértelműen cáfolta az őt ért vádakat. Ezek után a párt néhány politikusa kijelentette, hogy a csalás az én javamra történt. Felháborító ez a rágalmazás. A szabolcsi álküldöttek, a kiderítetlen baranyai tagszervezés és az állítólagos 26 többletszavazat ügye is csak megerősít: a becsületes megoldás a tisztújítás.

- Pártjában egyre gyakrabban beszélnek új liberális politikáról, ám ennek kevés jelét látni. Nem hallhattuk például az SZDSZ tiltakozását, amikor kiderült, hogy versenycsökkentő módon Gyurcsány gyára más cégeknél olcsóbban vásárolhat áramot. Miben különbözne az ön által vezetett SZDSZ az eddigitől?

- Négy hangsúlyos gondolatot képviseltem a tavalyi elnökválasztási kampányban. A véleményem azóta sem változott. Az első a jogállami normák maradéktalan tisztelete. Emlékezzünk csak 2006 őszére! Olyan helyzetbe nem kerülhet még egyszer az SZDSZ, hogy felsorakozik a rendőri erőszakot eltusoló vezetők kitüntetése mellett. A másik a hiteles gazdaságpolitika; még egyszer nem fordulhat elő, hogy másról beszélünk, mint a valóság. A harmadik a tiszta közélet. Negyediknek ott a környezettudatos gondolkodás, amelyet az SZDSZ egyik kitörési pontjának tartok.

- És a más politikai erőkkel való kapcsolat? Korábban azzal sokkolta párttársait, hogy kijelentette: ismét találkozik Orbán Viktorral.

- Az SZDSZ-nek jó viszonyt kell kialakítani az ellenzékkel. Eddig nem léptünk előre, de az új SZDSZ nem halogathatja tovább a kapcsolatok normalizálását. Célunk, hogy mind az MSZPvel, mind a Fidesszel képesek legyünk együttműködni, ha úgy hozza a sors.

- El tudja képzelni, hogy feloldódik a politikusok és a szavazók közötti zsigeri ellenszenv?

- Túl kell lépni a hitvitákon. Az ember vall egy értékrendet, ám ez nem akadályozhatja meg, hogy elismerje a másik igazát. A közélet megérett a változásra: a hitvitás politika zsákutcába vezetett, és művelői egymás foglyai.

- A hitviták korában is voltak közvetítők, de néha máglyán találták magukat. Az MDF évek óta házal a két nagy párt ostorozásával, ám képtelen vonzó alternatívát kínálni.

- A történelmi párhuzamról annyit: ötszáz éve egész Európában lobogtak a máglyák. Most az ellenségeskedés olyan fokot ért el itthon, hogy az a párját ritkítja. Az MDF pedig inkább a szavak szintjén képviseli a frontvonalak átlépésének politikáját, tettekben alig.

- Dehogynem: előzékenyen segít fönntartani a kormánypárti többséget a fővárosi közgyűlésben.

- Valódi cselekvésre gondoltam, de nem bírálnám az MDF-et, több politikusát is becsülöm. Ám egy kormányzó SZDSZ-nek nagyobb esélye van a látványosan új politika elindítására.

- Az új politikába beletartozhat a határon túli magyarok vagy az egyházak ügyében eddig jobbára érzéketlen SZDSZ irányváltása?

- Szükség van gesztusokra. Más területeken is szembe kell nézni a valósággal. Elveszítettük korábbi térségbeli vezető pozíciónkat. Csak akkor tudjuk visszaszerezni, ha szemléletváltás következik be a közéletben.

- Mi akadályozta eddig az SZDSZ-t, hogy jó példával járjon elöl?

- Mindenkinek kényelmesebb ragaszkodni a már kialakult politikához.

- Mennyi ideje lehet pártjának az új politika gyakorlatba ültetésére?

- Szűk egy évünk van, a 2009-es európai parlamenti választás számunkra vízválasztó lesz. Arra készültem, hogy csak jövőre lesz elnökválasztás, eszem ágában sem volt siettetni a dolgot. Ám azt, hogy kinek kell ringbe szállnia, akkor kell eldöntenünk, amikor véglegessé válik a tisztújítás menetrendje. Azt fogom tenni, ami az SZDSZ-nek a legjobb.


Heti Válasz, FENET/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Level az ertelmisegiekhez
  2008-04-06 21:16:26, vasárnap
 
  LEVÉL AZ ÉRTELMISÉGIEKHEZ


Minden kornak volt egy magyar hőse, kiválósága, aki a történelem követelésének a kor viszontagságaihoz igazodva mindig a nemzet érdekeit, annak jövőjét, függetlenségét, fejlődését, ha lehetett annak növelését kiválóan szolgálta. Pedig ezen távoli időkben még nem voltak iskolák, gimnáziumok, még kevésbé egyetemek, ahol a nemzet értelmiségét, a nemzetben való gondolkodást kinevelték volna. A nemzeti sorsvállalás, amely évszázadokon át borzasztó nehéz lehetett, mert hisz századokig fennállt jobbágyrendszer nem sok örömet, de még kevesebb boldogságot és biztos, emberséges életet nyújtott. De mind ennek dacára, valahogy kialakult a lelkekben a közösségi érzet. A nehéz életkörülmény erősítette a népet és ez az erő megnyilvánult, amikor egy külső hatalom akarta uralma alá vonni országunkat és népünket. Épp ezekben az időkben születtek a legkiválóbb egyéniségeink, hőseink. Békésebb időkben, a reneszánsz korban a szebb és jobb utáni vágy megteremtette a kor kiválóságait. Müller János, világhírű csillagász, Karai László, az első magyar nyomda, készítője volt, amely e kor 11-ik nyomdája volt a világon. Hess András 1473-ban 165 évvel korábban nyomtatta az első magyar könyvet, mint az angol Royal Society. Ez időben Budán alakult meg a világ egyik legrégibb akadémiája Sodolitas Literaria Danubiana címen. Mátyás király művelődés és társadalom szervezetben is kiváló reneszánsz király. Megszervezi a "Fekete Hadsereget". Mátyás, az első országgyűlésén 1458-ban a hatalmaskodók ellen pert indít. 1462 évi 1. törvénycikk a hatalmaskodás minden létét pontosan meghatározza és a vétkezőket a bíróság elé állítja.
Annak ellenére, hogy ilyen népi jóléti és igazságos, elnyomatás elleni törvényeket jogosít, sok ellenességben részesült, főleg a nemesség részéről, az okból, hogy nem elég erénnyel folytatta a török elleni harcait. A másik ok, hogy csak Ő látta helyesen, kortársai nem észlelték Nyugat ellenünk irányuló megbujt támadásait. Ezért az osztrákok elleni harcait a nemesség és a főpapság ellenezte. De mi történik velünk most napjainkban? Fakultásunk, taníttatásunk, még mindig a világ élvonalában van. De éppen most kezdték meg ennek teljes felszámolását, amerikai mintára, ahol a lakosság magas százaléka csak elemi szinten olvassa és érti saját nyelvét. Fiataljaink szinte évről évre, az egyetemi vetélkedéseken az első helyeket foglalják el. Itt nincs is baj.
A magyar géniuszt a világ népei elismerik, csak sajnos épp a magyar kormány nem. Engedni hagyja, sőt távozásra buzdítja fiatal diplomásainkat. A külföld meg kapva kap rajtuk. Találmányainkat hagyjuk elkallódni, idegen országok veszik, használják ki gazdasági előnyeikre, saját kapitalista tőkéjük további növelésére. Mi pedig így maradunk egyre hátrább, de ugyanakkor segítve a kapitalista elnyomóinkat. Iskolarendszerünkben mégis valami nagy baj van, mert mindennek ellenére, hogy az értelem, a képesség megvan ahhoz, hogy nemzetközi szemszögből nézve is, ifjúságunk kiválót nyújtson a legszámottevőbb tudományokban, mégsem tudunk már 1945 óta felnevelni egy nemzetben gondolkodó és szavazó értelmiséget, akik felvilágosító munkájukkal népünk irányítói lennének. Mert hisz csakis az értelmiség, azok, akik a vezető állásokban vannak adhatnak helyes, megbízható útirányt, mert a dolgozó népnek nincs ideje, alkalma, ezért elég tudása sincs, hogy vezető nélkül is a nemzet érdekében dönthessen, amikor leadja szavazatát egyik vagy másik pártra. A nép nem láthatja a valót, mert a sajtó és a hírszolgáltató szervek csak egy oldalról tájékoztatnak, világosan kifejezve félrevezetik az értelmes, de tudatlanná tett népet. 1945 óta Magyarországon nem volt nemzeti taníttatás. 1945-ben kivégezték mindazon értelmiséget, akik a kommunista szemlélet szerint a régi világ értelmisége volt. A szocialista kormányok különösen Magyarországon megszűntették a helyes nemzetben látás és gondolkodás tanítását. Eltörölték a volt honvédelem órát. Felnevelték a proletár értelmiséget, akik a szakmunkájukon kívül a világ dolgairól semmit sem tudnak. Így lettek vak kiszolgálói a barbár világuralom propagandájának és hirdetőjének is, akkor, amikor a szomszédos szocialista államok szabadon alkalmazhatták és hirdethették saját nemzeti kiválóságukat, követeléseiket. Nálunk épp az ellenkezője ment és megy végbe most is. Ezért nincs változás, mert nincs nemzeti értelmiségünk, akik a nemzeti felfogásban tudnának gondolkodni. Ezt az átkozott helyzetet segítette elő -- sajnos de így van - a Rom. Kat. egyház szolgálat, akkor amikor évszázadokon át magyartalanította az ország népességét azáltal, hogy ha egy katolikus elvett egy ortodox vagy görög keleti vallású lányt, akkor őt és gyermekeit törölték az állampolgári közösségből. Ez évszázadokon át nem a nemzetet erősítette, hanem a nemzetköziséget, ugyanúgy, mint azt a más önkényuralom is teszi. Bevezette a latin nyelv használatát, ami által a hozzánk menekült kisebbségek megtarthatták nyelvüket, vallásuknál fogva nem kényszerültek a magyar nyelv felvételére, és még az oknál fogva is, hogy őnáluk az egyház nyelve a nemzet nyelve volt. A magyarrá válást ez megakadályozta, mert nem ismerhették meg népünk lelkivilágát.
Az ortodox egyházaknak, még a kommunista időkben is, engedélyezték a nemzeti érdek kihangsúlyozását, tanítását. Pópáik voltak legelhivatottabb hirdetői az érzés megteremtésének. Nálunk pedig még most is épp a papság és a teológiát végzett személyek, tehát az értelmiség egy része a legnagyobb ellenzője a valós magyar történelmi tanítás és a rovásírás megismertetésének.
Most felsorolok egynéhány kiválóságot, akik történelmünk folyamán, a legnehezebb időkben is a nemzet érdekét tudták szolgálni. Pedig ugyanúgy, mint most, őnekik is szembe kellett nézni a török, német, Habsburg túlerővel és ezek megtorlásaival.
Tomori Pál, Perényi Péter, Fráter György, Török Bálint, Szondi György, a két Zrínyi Miklós, Dobó István, Bocskai István, Székely Mózes.
Bethlen Gábor, rátermett uralkodó, hadvezér és tehetséges diplomata. Uralkodása alatt a kis Erdély Európa számottevő hatalmává lett és ő a kor legkiválóbb fejedelme. Bethlen Török Barát politikája mellett a magyar nemzeti szolgálatot és annak egységesítő törekvéseit sem adta fel. Ezt bizonyítja az 1616-ban kötött nagyszombati egyezmény, amely Magyarország és az önálló Erdély viszonyát szabályozza. E szerződés újból elismeri az erdélyi rendek szabad fejedelmi választási jogát és megtiltja az egész fejedelemségnek, valamint egyes részeinek elszakítását a Szent Koronától. Itt kimondatott, ha a király Budát és Egert visszafoglalja a töröktől, akkor átengedi Erdély kormányzását a királynak. (Küldetés, Somogyi Ferenc. 346 old.) Lorántffy Zsuzsanna, Zrínyi Ilona, Kossuth Zsuzsanna, II. Rákóczi Ferenc, Bercsényi Miklós, Dugovics Balázs, Kinizsi Pál, Báthory István, Magyar Balázs, Verbőczy István, Oláh Balázs ugyancsak nemzetünk nemzethű kiválóságai.
Hasonlítsük össze a nagyszombati egyezménnyel Jeszenszky munkáját, amire ő olyan nagyon büszke, amikor minden előny nélkül, hozzánk hű ruszinokat, a Kárpátalját átadta az ukránoknak. Ez az amiről beszélek. Nincs nemzetben való érzés és gondolkodás. Ezért iskoláinkba vissza kell helyezni a nemzettudat tanítás tantárgyát.
Évekkel ezelőtt létrejött a százak tanácsa. Tényleg a nemzet színe java csoportosult. De nincs semmi hatással a nemzet irányításában. Okokat lehet ezrével felhozni, hogy miért eredménytelennek. Sokban igazuk is van. De a legnagyobb hiányosság az egyenetlenség, mert egyik értelmiség sem tudja elfogadni, társa másként való nemzetmentő javaslatát, mert mind egytől egyig mást, a saját meglátását tartja az egyetlen követendő útnak. A nemzettudat megteremtése megköveteli az egyéni érdekek alávetését a nemzeti érdekeknek. Nem az egyéni előnyöket, gazdagodást, hírnevet, vezető szerepet kell előnybe helyezni, hanem azt, hogy a jövő mennyiben segíti majd a nemzet, az ország gazdagodását.
Ezért kérünk Benneteket, Értelmiségeink, fogjatok össze, mint Széchenyi mondta:

"A magyar keresse,
A magyar szeresse
A magyart."

Botos László
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Az MSZP-frakció ma dönthet Gyu
  2008-04-06 21:13:27, vasárnap
 
  Az MSZP-frakció ma dönthet Gyurcsány sorsáról

2008.04.06.-11:54:39
(hírTV, FH, MR) Zárt frakcióülésen értékelik a szocialista képviselők vasárnap este a koalíciós válságot, és egyeztetnek a várható kisebbségi kormányzás feladatairól.

Több vezető szocialista politikus korábban úgy nyilatkozott: vasárnap el kell döntenie a frakciónak, hogy kiáll-e Gyurcsány Ferenc mellett, vagy váltást akar.

Az MSZP frakciója várhatóan megtárgyalja még azt a programot, amely a tervek szerint vasárnapra készül el, és a következő időszak teendőit foglalja össze. Burány Sándor, az MSZP budapesti elnöke korábban egy tévéműsorban azt mondta: a programot hivatalosan a parlamentben ismertetik majd.

Le kell zárni a pártelnök-miniszterelnök személyéről szóló vitát, a jelenlegi bizonytalan helyzetet nem szabad tovább fenntartani - nyilatkozta korábban az MSZP egyik mérvadó politikusa a párt vasárnapi, rendkívüli frakcióülése előtt. A vasárnapi üléstől függetlenül, a szokásos hétfői frakcióértekezletüket is megtartják a szocialisták.

Mint ismert, szombaton a frakció és az ügyvivői testület után a tisztázatlan jogi helyzetű SZDSZ Országos Tanácsa is megerősítette szombati ülésén azt a döntést, hogy április 30-ától a liberálisok kilépnek a kormánykoalícióból. Végső döntést az SZDSZ rendkívüli küldöttgyűlése hoz majd az ügyben április 27-én.

(hírTV, FH, MR)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Jogállam: Ahol a több lé, ott
  2008-04-06 21:05:59, vasárnap
 
  Jogállam: Ahol a több lé, ott a jog?

2008.04.06.-10:14:31 A hazánkba betelepülő Aldi egy kisvállalkozástól kívánja domain nevét megvonni.


Pár hónapja vált nyilvánossá, hogy Európa egyik legnagyobb élelmiszer kiskereskedelmi áruházláncát üzemeltető Aldi cégcsoport hazánkban is megveti lábát.

Az index.hu cikkéből kiderül, hogy várhatóan 28 új üzlettel tör be a magyar piacra a cégcsoport. Az Aldi a piacra lépésének egyik fontos eszközeként óriásplakátokkal árasztotta el az országot. A hirdetési felületen egy aldis bevásárló szatyor található, amelyen a cég logoján kívül az www.aldi-hungary.hu webcím szerepel. A cégcsoport marketing terveivel vélhetően össze nem egyeztető volt, hogy az aldi.hu domain néven nem nyithatja meg a hivatalos honlapot.

Az www.aldi.hu cim a mai napig egy ingatlan üzletágban érdekelt magyar vállalkozás , az Aldi Magyarország Kft. honlapjára mutatott. Információink szerint az élelmiszer kereskedelmi Aldi azonban egy hosszabb ideje folyó vita egy lépéseként kérte a Fővárosi Bíróságtól a domain név használatának felfüggesztését, amely intézkedést foganatosított is az eljáró bíró. Ennek köszönhetően az aldi.hu domain név működését a .hu domaintér nyilvántartója, az Internet Szolgáltatók Tanácsa felfüggesztette.



Nehéz helyzetben a kisvállalkozás



A magyar vállalkozás az intézkedés hatására egyik napról a másikra nehéz helyzetbe került és gazdasági hátrányt szenvedett azzal, hogy az eddig bejáratott honlapja nem elérhető illetve az @aldi.hu végű email címére az üzleti levelezése nem érkezik meg. A domainjétől megfosztott vállalkozás ügyvezetőjét megkerestük, azonban az ügyben nem kívánt az értesülésre válaszolni. A nyilvánosan elérhető céginformációs adatbázisból kiderül, hogy a domain nevet eddig kezelő Aldi Magyarország Kft. 1999. óta bejegyzett cégként, szabályosan üzemel Aldi Magyarország Kft. néven. Az aldi.hu domain nevet a magyar tulajdonú cég 2000. áprilisában regisztráltatta.



Az ügy folytatódik



A felek megállapodásának hiányában az aldi.hu domain név várhatóan peres eljárás végén fog újra működni, azonban, hogy melyik fél marketing eszköze lesz, azt egyelőre nem lehet tudni.



Erélyes hozzáállás világszerte



A német cégcsoport nem kizárólag Magyarországon lép fel erélyesen a nevéhez illetve védjegyeihez hasonló domain nevekkel kapcsolatban. Legutóbb 2007. októberében hozott döntést az ENSZ égisze alatt működő Szellemi Tulajdon Világszervezet a aldi-sued.org webcím ügyében. Akkor a Bahamákon bejegyzett társaságtól megszerezték az internetes azonosító kezelési jogát.



Fodor Ákos

(domainabc.hu)


 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Előfizetői adatokat adnak ki a
  2008-04-06 21:01:27, vasárnap
 
  Előfizetői adatokat adnak ki a műsorszolgáltatók az APEH-nek

2008.04.06.-11:57:20

(Kuruc.info) Ha valakinek kétsége lett volna, 2007 júniusa óta a műsorszolgáltatók (jellemzően kábeltévés társaságok) kötelesek (be, le, fel) jelenteni előfizetőiket az APEH-nek.

Egy okkal több, hogy elzárjuk a szennycsatorna otthonunk felöli végét.

http://www.apeh.hu/data/cms30143/8013_2007.pdf

"... a hálózati műsorszolgáltató, valamint az AM mikro műsorszolgáltató az állami adóhatóságnak negyedévenként ... adatot szolgáltat a nyilvántartásukban szereplő előfizetők nevéről és lakcíméről."

"Az adatszolgáltatást először a 2007. április 1-jétől 2007. június 30-áig terjedő időszakról kell teljesíteni."

Bata

(Kuruc.info)
http://www.kormanyvalto.hu/index.asp?inc=blognezet&id=3912
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Összefüggések bûvöletében
  2008-04-06 20:42:15, vasárnap
 
  Összefüggések bûvöletében

Az MSZP 3.0 megbukott, jöhet a Fidesz 2.0

Skodacsek András jegyzete

Áll a bál Magyarországon! Gazdasági válság, kormányválság, egészségügyi válság, oktatási válság, kisebbségi válság, népesedési válság, kultúrális válság, egy szóval: Trianon szindróma. Válság válság hátán. A nemzetközi háttérhatalom, a lassan, akadozva formálódó totális Világkormány Magyarországon is "sikeresen" tevékenykedik. Följdeink eladás alatt, oktatás a kezükben, média a tenyerükből eszik, a hazai kultúrát pedig lerombolták. Bizony, a hatalom is a kezükben van. Magyarországon is, mint majd mindenhol a Világon a pénz diktálja mi történjen a politikában. Ma is a pénz dönti el, hogy a nemzet történelme hogyan alakuljon. Tájban is nagyon szép, termőföldben gazdag, karsztvízben gazdag a mi Kárpát-medencénk, ezért területi egységét (1920), majd gazdasági fejlődését és az egyének szabadságát szépen le kell építeni, hogy majd mások megtelepedhessenek e legyengített hazában, s a hasznot is mások húzzák "belőlünk": matrix féle rabszolgatársadalom. A folyamat tart. Tart a Corvin mozi mögött, tart a Pilisben és országszerte számos helyen. Zajlik az Új honfoglalás.
Ám egy amatőr társaság, amit mások "kormánynak" hívnak, túl gyorsan, hangyaszorgalommal akarta teljesíteni a háttérhatalom kívánságait : az egészségügy villámgyors (gyakorlatilag 1 év alatt!) privatizációját. Ám arra senki sem számított, hogy egy ilyen legyengített nemzet is képes az ellenállásra. Képes a szétszabdalt társadalom az összefogásra: az egészségügyünket nem adjuk!
A Háttérhatalom egyik előretolt fő bástyája (SZDSZ) túl sokat akart egyszerre, s a társadalmi ellenállás alatt kissé megroggyant. Ne legyenek kétségeink, a próbálkozások sosem múlnak majd el, pénz van bőven, a pénzügyi köröknek pedig kell az az 1600 milliárdnyi "egészségügyi" vagyon! A cél: kevés befektetés, gyors és nagy haszon!

1994-ben az MSZP 1.0 - ás verziója éppencsak nem tudta folytatni (némi szabadságot azért kapunk a Háttérhatalomtól, pl. a látszólagosan szabad választások keretében) a kormányzást, ekkor lépett színre a "liberálisból", "nemzetibe" átvedlett Fidesz 1.0-ás verziója, ami ilyen - olyan sikeres kormányzás közepette, de elbukott. Vélhetően túl sok nemzeti kísérlet zajlott ezalatt hazánkban, amit a Láthatatlan Hatalom nem volt hajlandó eltûrni. Így került hatalomra csalással 2002-ben Medgyessyvel az élen az MSZP 2.0-ás verziója, amit útközben Gyurcsány magáévá tett profi módon, választások nélkül. 2006-ban csalások ölelésében megérkezett az MSZP 3.0-ás verziója is: Gyurcsány újratöltve. Láthatóan a pancser ballib elitet megunta a Háttérhatalom (ezt bizonyítja az őket kiszolgáló RTL Klub és Tv2) , ezért most minden előjel szerint ránk szabadítanak egy finomított, kompromisszumos (itt a Bogár László féle kompromisszumra gondolok) Fidesz 2.0 -át.

Szép kilátások!

Skodacsek András, Nemzeti Hírháló
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 45 
2008.03 2008. április 2008.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 606 db bejegyzés
e év: 10632 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1988
  • e Hét: 5752
  • e Hónap: 9497
  • e Év: 162993
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.