ovarzolee.blog.xfree.hu
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3
indulásra készen
  2008-08-07 19:19:31, csütörtök

Sikerült mindent bepakolnom. Minden készen áll a holnapi útra.
16-án jövünk haza.

csomagolás
  2008-08-07 14:56:37, csütörtök

Nem is egyszerű feladat. Már a harmadik táska telik meg. Sajnos a téli kabát és a vastag pulóverok sok helyet foglalnak el az utazótáskában.

indulás
  2008-08-07 12:10:37, csütörtök

Már 2001-ben felmerült bennem a gondolat, hogy Skandináviát meg kellene látogatni. Korábban már jártam Európa nagy részén, de északon még nem. Aztán a vállalkozásom kiszélesítése illetve a fotós felszerelés tökéletesítése miatt az út mindig csúszott. Végül 2007 nyarára esett a választás, de főleg anyagi okok miatt elmaradt az út.
Az időt kihasználva hosszas tervezésbe fogtam. Olvastam mindent ami Norvégiával kapcsolatos legyen az magyarul, angolul vagy németül. Hamar be kellett látnom, hogy Norvégia annyira nagy, és olyan sok a látnivaló, hogy sem időm, sem pénzem, nincs annyi, hogy egyszerre bejárjam. Végül úgy döntöttem, hogy az ország középső részét fogom először felfedezni. Az út központja Geiranger, ahonnan a fjordok egy része a Briksdal gleccser, Molde és az Atlanti út, Trondheim, Roros és két közeli nemzeti park a Dovrefjell és a Rondane is könnyen megközelíthető.
Felmerült mind a repülős és mind az autós utazás lehetősége is, sőt gondolkoztam szervezett útban is. Végül négyen, repülővel vágunk neki.

A felkészülés során a következő oldalak voltak a legnagyobb segítségemre.
Az index Norvégia fóruma, a Barakka a Cinto és a Skandinavia .hu -k

Aki Norvégiába és északra megy kirándulni annak el kell felejtenie a hagyományos szállásokat, ahol reggelivel és puha ággyal várják az embert.
Itt is vannak szállodák, de azok nagyon drágák, ezért vagy a kempingezés vagy a kempingekben bérelhető kis faházak jöhetnek szóba, ahol teljes önellátásra van ítélve az ember. Ezenkívül mivel az időjárás gyorsan változik ezért a felszerelést is máshogyan kell összeállítani, mint odahaza.
Ha az ember spórolni akar, akkor bizony érdemes hálózsákot, párnát, és törülközőket hoznia magával. A kirándulásokhoz el kell felejteni a sportcipőt és bizony bakancsot kell húzni. Egyrészt jól fogja a lábat, másrészt ha kis vízbe lép az ember akkor sem lesz egésznap vizes a lábunk.
Mivel a túrák során mind a két kézre szükség van, ezért nem szabad elfelejteni az esőkabátot és egy jó hátizsákot sem. Ugyanígy hasznos lehet a túrabot is. Csak az a baj, hogy a hálózsák a bakancs és az esőkabát nagyon sok helyet foglal és a repülőn minden egyes kilóért keményen fizetni kell.

Sok számolás és olvasás után a repülés mellett döntöttünk. Fő szempontjaink az idő hiánya és a kényelem volt. Autóval 11 napra kellett volna elutazni, bár súly korlátozással nem kellett volna számolnunk. Viszont ennyi szabink egybefüggően nem volt négyünknek. Ráadásul az üzemanyag ára napról - napra emelkedik. Északon pedig még drágább. Oda-vissza 6 tank üzemanyagra lenne szükség, ehhez jönne még hozzá a komp ára és az autóra számolt amortizáció költsége. Amit 10ft/km-ben állapítottunk meg. Valamint oda és vissza is 2-2 napon közel napi 1000 km-t kellene menni. Ez nem csak hosszú és fárasztó, de drágább, mint a repülés. Igaz a hálózsákról lemondtunk.

Végül a Wizzair-t választottuk 45 000 forintra jött ki egy jegy ár fejenként. Igaz Oslótól délre Torpban száll le a gép. Azért azt illik elmondani, ha korábban foglalunk akkor még olcsóbb lenne a jegyünk. Így is a jegy csak 39 000 körül van a többi a csomag és jegykezelés díja.
Aztán a foglalás után két héttel, mikor le akartam foglalni az autót, akkor ért egy nagy meglepetés. A Wizzair törölte a járatot. Ha a bérautó foglalásakor nem kell a járatot megadni és nem keresek rá a honlapon, hanem csak beírom a jegyről a járat számát, akkor nagyon nagyot szívunk.
Persze anyagi veszteség volt bőven hiszen a Norwegian járatára csak nem 12 000 Ft-ot kellett ráfizetnünk. Ráadásul 1 nappal korábban kell menjünk így az is plusz költséggel jár.
A szállást Geirangerben foglaltunk egy kis faházban.
Az autóval viszont jól jártunk hiszen a Gardermoen repülőtér Oslótól északra van, így kevesebbet kell majd autózgatni. Egy Passat Variant-ot foglaltunk 499 euróért.

Szerencsére egyik úti társunk Pesti, így az autó lerakásával nincsen gondunk, hiszen Mosonmagyaróvárról el kell jutni Ferihegyre és az autót is tárolni kell.
Ilyen előzmények után indulunk el. 2008. augusztus 8-án pénteken. Hazatérés augusztus 16-án lesz. Folytatás azután.

1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3
2008.07 2008. Augusztus 2008.09
18192021222324

• e Hónap: 10963
  • e Év: 36275

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,