Belépés
dandej.blog.xfree.hu
Isten szeret! Jézus él! Jézus Krisztus, Isten Fia! Grád Károlyné
1952.12.21
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6 
Vers a kegyelemről
  2008-12-04 20:30:27, csütörtök
 
  EGYSZERŰ VERS A KEGYELEMRŐL

Csodákat próbáltam:
arannyal, ezüsttel
hívtam a népeket,
jöjjenek énhozzám!
Hiába, hiába,
az arany nem kellett,
az ezüst nem kellett,
nem jöttek énhozzám.

Elmondtam naponta
tíz hegyibeszédet,
gyönyörű szavakat,
igéző szavakat,
hiába, hiába:
egy fül sem fülelte,
egy szív sem szívelte
a hegyibeszédet.

Tüzet is akartam
rakni az erdőben:
nyulacska ne fázzék,
őzike ne fázzék, -
hiába, hiába!
Gyújtófám kilobbant,
és a tűz nem akart
gyúlni az erdőben.

...S egyszer csak maguktól
gyűlnek az emberek,
együgyű szavamtól
sírásra fakadnak,
ránéznem alig kell
s a tűz is felszökken, -
az Úr áll mögöttem.

Dsida Jenő



 
 
0 komment , kategória:  Versek*Idézetek  
Az érettség próbája
  2008-12-04 19:28:08, csütörtök
 
 
,,És hogy a kijelentések nagysága miatt el ne bizakodjam, tövis adatott nékem a testembe, a Sátán angyala, hogy gyötörjön engem, hogy felettébb el ne bizakodjam" 2Kor 12:7.Link


A kivágás és a metszés között óriási a különbség. Kivágjuk azokat a növényeket, amelyekre nincs szükségünk; ellenben azokat megmetsszük, amelyeknek szeretnénk elősegíteni a fejlődését, hogy több gyümölcsöt hozzanak. Mindkét eljáráshoz éles szerszám kell. A metszéskor egész részeket vágunk le a növényről, ami egy újdonsült kertész számára olybá tűnik, mintha elpusztítanánk azt. Bruce Wilkinson lelki összefüggésben írja: ,,Imádkozol Isten túláradó áldásaiért? Esedezel, hogy formáljon mind inkább hasonlóvá Fiához? Ha igent mondasz, ezzel egyben a metszőollóért is folyamodsz"
Sokan tanakodtak már rajta, hogy mit is értett Pál ezen: ,,tövis adatott nékem a testembe" (lásd 2Kor 12:7). Csak úgy sorjáztak az elgondolások: volt, aki az ellenség meg nem szűnő támadásaira, más a beszédben való fogyatékosságaira gondolt. Úgy tűnik, inkább valamilyen szembetegsége lehetett az apostolnak. Bámulatos módon Pál hitt abban, hogy ez a tövis neki ,,adatott".

Vajon mit értett Pál azon, hogy ,,adatott... a testembe"? Ki adta? Hogyan tudta ezt Isten Pál javára felhasználni?

Figyeljük meg, hogy a Pálnak adatott ,,tövis"-nek kifejezett rendeltetése volt: ,,hogy... el ne bizakodjam" (7. vers). Nem azért, mert a múltban valami különleges bűnt követett volna el, hanem, hogy ez őrizze meg a bűntől a jövőre nézve. Pál elismerte, hogy természet szerint megvolt benne a bűnnel szembeni gyengeség, és ettől védte a ,,tövis".

2Kor 12:7-12 szakaszából ítélve hogyan rendezte el magában Pál a ,,tövis" kérdését? Vajon ez a gyengeség járhatott valamilyen lelki előnnyel? Hogyan lehet segítségünkre az apostol hozzáállása, hogy túltegyük magunkat saját ,,töviseinken"?



Ezért háromszor könyörögtem az Úrnak, hogy távozzék el ez tőlem;

9. És ezt mondá nékem:

Elég néked az én kegyelmem; mert az én erőm erőtlenség által végeztetik el. Nagy örömest dicsekeszem azért az én erőtelenségeimmel, hogy a Krisztus ereje lakozzék én bennem.

10. Annakokáért gyönyörködöm az erőtlenségekben, bántalmazásokban, nyomorúságokban, üldözésekben és szorongattatásokban Krisztusért; mert a mikor erőtelen vagyok, akkor vagyok erős. Link




 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
Jézus Krisztus
  2008-12-04 15:00:06, csütörtök
 
 



A Jézus Krisztus név jelentése

A következő kérdés, amit Jézus személyéről kérdezhetünk: nevének eredete, jelentése.

A Jézus név a Jehosua vagy Józsua héber név görögös formája (az Újszövetség görög nyelven íródott). Az ókorban a neveknek értelmes jelentésük volt, ezért a névadásnak is nagyobb jelentőséget tulajdonítottak.

A Jézus név jelentése: Isten megszabadít. A Biblia feljegyzése szerint Jézus nem véletlenül kapta ezt a nevet, hanem születése előtt isteni utasítás szólt nevelőapjához, Józsefhez: "Mária szül fiat és nevezd annak nevét Jézusnak, mert ő szabadítja meg az ő népét annak bűneiből" (Máté 1:21). Számos héber fiúgyermek kapta Jézus előtt is ezt a nevet az ígéretre és reménységre emlékeztetve, hogy Isten kegyelmesen megszabadít. Jézus esetében azonban e név különleges jelentőséget kapott. Azt fejezte ki, hogy ő maga az az isteni személy, aki megszabadítja az ő népét annak bűneiből".

A Krisztus - görög formájában: Krisztosz - név a héber Messiás szó megfelelője. A jelentése: a Felkent. Az Ószövetségben az isteni megbízatás jelképes ábrázolása volt az olajjal való megkenés, illetve felkenés. Az olaj ugyanis mindig az isteni Szentlélek jelképe a Bibliában (lásd pl.: Zakariás 4:2-6). Az ószövetségi időben a prófétákat, királyokat és főpapokat kenték fel olajjal. A Messiás = a Felkent név jelentése így a következő volt: Valaki, aki kimagasló isteni megbízatás birtokosa, aki Szentlélekkel teljes, és aki egyesíti magában mindazokat a tisztségeket, amelyre embereket olajjal kentek fel. Az ószövetségi Írásokban az ún. ősevangéliumtól kezdve (lásd: IV. fejezet) számos jövendölés szólt a szabadító Messiás eljöveteléről.

A Jézus Krisztus név együttes jelentése így a következő:

Istentől megbízott, felkent, Szentlélekkel teljes Szabadító, aki ugyanakkor maga is isteni személy és az összes messiási ígéret és jövendölés beteljesítője.

Link
ADVENT Link Link




 
 
0 komment , kategória:  Kapcsolatok  
"Aki győz..." Jel 2,7
  2008-12-04 12:10:28, csütörtök
 
 



AZ ELLENSZEGÜLÉS TÖRVÉNYE



Lehetetlen harc nélkül élni mind a természet, mind a kegyelem világában. Ellenségeskedés az alapja a természeti, értelmi, erkölcsi és szellemi életnek is. Ezt bizonyítja az élet. Az egészség sem más, mint egyensúly a fizikai életünk és a külső világ között, és csak elégséges belső életerő tarthatja fenn a külső dolgokkal szemben. A fizikai életemen kívül eső dolgok mind halálra szánnak engem. Ugyanazok a dolgok, amelyek amíg élek fenntartanak, felbomlasztanak, amikor meghalok. Ha elég erőm van a harcra, megteremtem az egészség egyensúlyát.

Így van ez az értelmi élettel is. Ha azt akarom, hogy értelmi életem erőteljes legyen, küzdenem kell; csak így jön létre az egyensúly, amit gondolatnak hívunk.

Erkölcsi téren is így van. Ami nem az erény tulajdonsága, az mind ellensége bennem az erénynek, és erkölcsi erőmtől függ, hogy legyőzöm-e ezt az ellenséget. Ha igen, akkor létrejön az erény bennem. Amint felvettem a harcot, már erkölcsös lettem. Senki sem azért erényes, mert másként nem tehet, hanem mert harc árán szerezte meg.

Ez igaz szellemi téren is. Jézus mondta: "E világon nyomorúságtok lesz" - azaz minden, ami nem szellemi, vesztemre tör, és le akar győzni; - "de bízzatok, én legyőztem a világot" (Jn 16,33). Meg kell tanulnom visszaverni a támadásokat, és így lesz meg az egyensúly: a szentség; így már öröm szembenézni a támadásokkal.

A szentség adja az egyensúlyt adottságom és Isten törvénye között, így jutott ez kifejezésre Jézus Krisztusban is.
--------------------------------------------------------------------------------

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

Zsoltárok Link

 
 
0 komment , kategória:  Áhitatok minden napra  
Tanuságtétel
  2008-12-04 11:58:20, csütörtök
 
 



Link Leleszi Balázs Károly: Egy hajléktalan bujdosó alázata Link

Különös emberi élethelyzet a hajléktalanság...
Lesújtó szerencsétlenség, a földi reménytelenség verme. Egy-egy fekete bárány égő sebe, ember-törő napjai, életének csődszakadékai, lassú agóniája, ebben a professzionális, száguldó világunkban kimondhatatlan - és megemlékezésért kiált!
Tudom én jól, tudom (magam is hajléktalan vagyok) a perifériára zuhanásért mi is felelősek vagyunk (az én esetemben maximálisan), életünk dantei tűzpoklait, összedőlt romjait, kétes örömök keserű utóízeit bizony vállaini kell, a jelen drámája, balszerencséje nem testálható át a parlamentre, a szociális hálóra vagy a Teremtőre. És hát a bekövetkezett rendszerváltást sem lehet a végtelenségig hibáztatni.


 
 
0 komment , kategória:  Leleszi B.Károly művei  
Ne ítélj
  2008-12-04 11:56:31, csütörtök
 
  Ne ítélj


Istenem, add, hogy ne ítéljek -
Mit tudom én, honnan ered,
Micsoda mélységből a vétek,
Az enyém és a másoké,
Az egyesé, a népeké.
Istenem, add, hogy ne ítéljek.

Istenem, add, hogy ne bíráljak:
Erényt, hibát és tévedést
Egy óriás összhangnak lássak -
A dolgok olyan bonyolultak
És végül mégis mindenek
Elhalkulnak és kisimulnak
És lábaidhoz együtt hullnak.
Mi olyan együgyűn ítélünk
S a dolgok olyan bonyolultak.

Istenem, add, hogy mind halkabb legyek -
Versben, s mindennapi beszédben
Csak a szükségeset beszéljem.
De akkor szómban súly legyen s erő
S mégis egyre inkább símogatás:
Ezer kardos szónál többet tevő.
S végül ne legyek más, mint egy szelíd igen vagy nem,
De egyre inkább csak igen.
Mindenre ámen és igen.
Szelíd lepke, mely a szívek kelyhére ül.
Ámen. Igen. És a gonosztól van
Minden azonfelül.

(Reményik Sándor: Ne ítélj)


Csendes Percek Link


Csendes Percek - zsoltárok Link Link
Nagykállói Gyülekezet



 
 
0 komment , kategória:  Kapcsolatok  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6 
2008.11 2008. December 2009.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 68 db bejegyzés
e év: 612 db bejegyzés
Összes: 10080 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1887
  • e Hét: 6114
  • e Hónap: 17167
  • e Év: 78468
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.