Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 14 
Orbán: "Mi is tudunk hibázni"
  2009-03-18 22:07:28, szerda
 
  Orbán: "Mi is tudunk hibázni"
2009. március 18. 09:22:24

Ma Magyarországon már nincsen megosztottság: az emberek elsöprő többsége véli úgy, hogy változásra van szükség - mondta Orbán Viktor, a Fidesz elnöke az Echo TV-nek adott keddi interjújában.

A nemzeti ünnepen elmondott beszédében használt restauráció kifejezéssel összefüggésben a pártelnök kifejtette: nem a szocialista társadalmi rend restaurációjáról van szó, hanem arról, hogy a szocialista hatalomgyakorlás diktatórikus rendjét akarja a kormány restaurálni.

Szerinte azonban ez a restaurációs kísérlet megbukott. Az emberek elutasítják, "nem azért, mert fideszesek, nem azért mert radikálisok, nemzeti érzelműek, vagy polgári Magyarországot akarnának, ezt a szocialista (...) értékválasztású emberek is elutasítják. Nem akarnak egy ilyen országban élni". Mindez jelzi azt is - folytatta -, hogy ma Magyarországon már nincsen megosztottság, és az embereknek elsöprő többsége azt mondja - pártállásra való tekintet nélkül -, hogy változásra van szükség.

"Magyarország csődben van"

Orbán Viktor a televíziónak adott nyilatkozatában megismételte azt az elmúlt napokban többször tett kijelentését, mely szerint Magyarország praktikusan csődben van, nem képes a működéséhez szükséges erőforrásokat előteremteni.

"Ha képesek lennénk erre, akkor nem kellett volna a világban összekalapozni mintegy 20 milliárd eurónyi összeget. Ma Magyarországot egy külföldi hitel tartja lélegeztetőkészüléken" - mondta, megjegyezve: Magyarország egyszerre van praktikusan csődben és kiszolgáltatott helyzetben. Új irányt kell vennie az országnak, amelyben világossá teszi, hogy a saját lábára fog állni - vélekedett a politikus.

A pártelnök szerint nevetséges dolog az ellenzéken számon kérnie a kormánynak, hogy miért nem ad programot, amikor a kormányzatnak egyetlen, komolyan vehető programja sincs. Hozzátette: "van programunk (...), világosan tudjuk az irányokat".

Arra a felvetésre, hogy sokan azt gondolják, biztosan nem fogja megnyerni a választást az MSZP, Orbán Viktor úgy reagált: egyáltalán nem biztos ebben. Ha a jobboldal azt hiszi, hogy a választást megnyerte, akkor nagyon téved. Az ország állapota indokolja a változást, "de mi is tudunk hibázni" - fogalmazott.
Véleménye szerint ha nem az egységre szavaz a jobboldal, akkor a kormányváltás elmaradhat, és a szocialisták maradhatnak.

"Mindenhatóak nem vagyunk"

Arra a kérdésre, tart-e attól, hogy ha "kileng az inga és megcsúszik a stabilitás", akkor az utca átveheti az irányítást, a Fidesz elnöke úgy válaszolt: nem tart tőle, de tudomásul kell venni, hogy ebben a pillanatban az alkotmányosság határait súroló eszközökkel idegesítik az embereket azok, akik hatalmon vannak. "Mindenkit arra kérek, hogy az alkotmányosság keretein belül adjon rá választ, de ha nem így történik, tudomásul kell vennünk, hogy mindenhatóak nem vagyunk" - mondta.

Orbán Viktor a politikai felelősség megállapításával kapcsolatban kifejtette: azt nem fogadhatja el az ország, hogy jönnek vezetők, tönkreteszik az országot, elkövetnek jogsértéseket, vagy hagyják, hogy ezek megtörténjenek, majd elveszítik a választást, és úgy tesznek, mintha mi sem történt volna. "Ez nem fog menni" - hangsúlyozta.

A politikai felelősség jogi, időnként pedig anyagi és büntetőjogi felelősség is, melyet vállalnia kell, aki vállalja a politikai kormányzás lehetőségét - mondta.
Különösen azokat a látványos és nagy bűncselekményeket fogják egyenként kivizsgálni a nagy nyilvánosság előtt, amelyeket nem derítettek fel, de amelyektől mégis hangos az ország - fűzte hozzá.

Március 15: "törvénysértő intézkedések történtek"

A nemzeti ünnepen történtekkel kapcsolatban Orbán Viktor úgy fogalmazott, hogy az elmúlt 20 évet megcsúfoló események zajlottak Budapesten, amelyek következményekkel fognak járni. Mint mondta, sosem gondolta volna, hogy a kormányt bíráló szavakért bárkit is elő lehet álltani, vagy vele szemben eljárást lehet kezdeményezni. Egyértelműen törvénysértő intézkedések történtek - tette hozzá.

Orbán Viktor szerint a rendőrség teljesítménye ugrásszerűen javul majd, ha lesz egy belügyminiszter, akit a rendőrök elfogadnak, tisztelnek.
Forrás: hírszerző.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Még csak ez kellett a Nabucco-
  2009-03-18 22:06:49, szerda
 
  NABUCCO: NÉMETH ZSOLT BIZAKODÓ, AZ SZDSZ TRAGÉDIÁT SEJT, AZ EURACTIV TEMET
2009. március 17. 21:13:29

Németh Zsolt, az Országgyűlés Külügyi Bizottságának elnöke tegnap tárgyalt Andris Piebalgs energiaügyi uniós biztossal Brüsszelben, azaz pontosan azon a napon, amikor az EurActiv nevű uniós internetes szakportál igen rossz hírről számolt be a Nabucco-földgázvezetékről.



,,Még csak ez kellett a Nabucco-nak", mondta egy uniós tisztségviselő arra utalva, hogy az EU ,,prioritást élvező" projektjét, a kontinensnek az Oroszországtól való földgázfüggését enyhíteni kívánó Nabucco földgázvezetéket az utóbbi időkben eddig is csak rossz hírek érték.



A most nyilvánosságra kerülő ,,kegyelemdöfés" a portál értesülése, hogy az uniós külügyminiszterek március 16-i találkozójukat követően Angela Merkel német kancellár kérésére a Nabucco földgázvezetéket egyszerűen törölték az öt milliárd euró összegű uniós ösztönzési terv által finanszírozandó projektek listájáról, azaz közpénzzel azt már nem támogatják.



Az EurActiv megjegyzi, hogy noha a Nabucco-nak a tervek szerint 2014-re kellene megépülnie, ,,még nem biztos, hogy elkészül", ugyanis vele a magánszektor igen szkeptikus, mivel nincsenek biztos és elegendő források a Kaszpi-tenger környékéről Törökországon, Bulgárián, Románián és Magyarországon át Európába húzódó vezeték táplálására.



Több uniós kormány - beleértve a jobboldali vezetésű Németországot, Franciaországot és Olaszországot, amelyek ugyanakkor szoros kapcsolatot tartanak fenn Moszkvával és hosszú távú földgázszerződést írtak alá a Gazprommal, az orosz földgázóriással -, nincsenek meggyőződve az új földgázvezeték szükségességéről.



Tegnap az SZDSZ, a Nabuccó-t a magyar politikai pártok közül a Fidesz mellett állhatatosan támogató balliberális párt Szent-Iványi István, a párt európai parlamenti képviselője közleményben fejezte ki ,,megdöbbenését", amiért az uniós külügyminiszterek tanácskozását követően a Nabucco projekt már nem szerepel az ötmilliárd eurós gazdaságélénkítő csomagban, és a lista új változatában már a ,,déli gázfolyosó" elnevezést használják, ami a Nabucco mellett más projekteket is magába foglal.



Ezzel szemben Németh Zsolt Piebalgs biztossal folytatott tárgyalása után magyar újságíróknak azt mondta, hogy ,,nem tudja megerősíteni" a listáról való lekerülés hírét. Hozzátette: reméli, hogy az új amerikai kormány is fenntartja a Nabucco támogatását.

A külügyi bizottság elnöke elmondta még, hogy szerinte a Déli Áramlat terve rivalizál a Nabuccóval és nincs összhangban az európai érdekekkel.



Lapunk azt kérdezte Németh Zsolttól, hogy ha a két vezeték rivalizál és nem kiegészíti egymást, akkor szerinte a Déli Áramlatot támogató Berlusconi olasz miniszterelnök ,,rossz helyen áll-e"? A fideszes politikus azt felelte, hogy ,,megkérdőjelezi Berlusconi támogatását", mert az olasz kormányfő az utóbbi időben hallgat, és az ENI-Gazprom szerződés a Déli Áramlat építésére ,,csupán szándéknyilatkozat".



Arra a kérdésünkre, hogy a Fidesz iráni földgáz igénybevételét támogatná-e a Nabucco esetében, Német Zsolt azt felelte, hogy a világ olyan átrendeződés előtt áll, amelynek nyomán iráni földgáz is szóba jöhet.



Lovas István

Brüsszel



Forrás: Magyar Nemzet

http://www.nemenyi.org/default.asp?SID=2&Cal=&AID=0&Direkt=NABUCCO_NE METH_ZSOLT_BIZAKODO__AZ_SZDSZ_TRAGEDIAT_SEJT__AZ_EURACTIV_TEMET_55741
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
ORBÁN, az álságos
  2009-03-18 21:29:22, szerda
 
  ORBÁN, AZ ÁLSÁGOS
2009. március 18. 22:54:17



"Academicus" a Magyar Tudományos Akadémia tagja.Tisztsége zavartalan fenntartása érdekében álnéven publikál és magáról sem kíván személye azonosítására szolgáló, bármilyen információt adni.



Orbán Viktor, a Fidesz elnöke az Echo televízióban arról beszélt, hogy a nemzeti oldal győzelme nem biztos. Akkor pedig különösen nem, ha nem egységes. Ha nem lesz polgári egység és megoszlanak a szavazatok, akkor elmaradhat a kormányváltás.



Nézzük akkor.



1990 óta eddig a ,,nemzeti oldal" (legyünk kegyesek és nevezzük nemzetinek a rendszerváltó mandátumával nem élt Antall-Boross-kormányt, majd pedig az Orbán-kormányt, amely nem hozott létre egyetlen olyan intézményt sem, amely túlélte volna bukását: még a Hír TV is a vereség után indult meg 2003 januárjában) két alkalommal nyert választásokat.



Mindkétszer úgy, hogy ,,a polgári egység" nem jött létre, és ,,megoszlottak" a szavazatok. Mindkét alkalommal jobboldali koalíció jött létre.

Sőt, 1998-ban a választások második fordulójában a Kisgazdapárt önfeladó politikája mentette meg a Fideszt a vereségtől, amire a hálás Fidesz később elpusztította a parasztságot a legnagyobb számban magához vonzó pártot.



A Fidesz még soha nem volt olyan könnyű helyzetben a választás megnyeréséhez, mint most. Az ország népének nagy része annyira gyűlöli a Gyurcsány-kormányt, hogy vagy más pártra szavaz, vagy egyszerűen el se megy szavazni.



Ha a Fidesz a választásokig eltelő nyolc év alatt valóban olyan párt lett volna, amelyiknek forró leheletét a kormánypártok, majd egyedül az MSZP valóban a tarkóján érezte volna, mint ahogyan azt Orbán Viktor ígérte a 2002-es választások elvesztése után, akkor a pártelnöknek ma nem kellene rettegnie, hogy a nemzeti oldal szavazatai megoszlanak a Fidesz és a Jobbik között.



A Fideszt és Orbán Viktort szinte halálfélelem kerítette hatalmába a Jobbik sikere láttán. Mert Orbán nem Fico, Orbán nem is Netanjahu, hogy egy radikális pártnak koalíciós szerepet merne ajánlani.



Vagyis a Jobbik ellenzéki szerepre készül a Parlamentben és Orbán a kétharmados törvényeknél a Jobbik jóindulatára lenne utalva.



Azon kívül lenne egy olyan erő, amely kívülről ellenőrizné a Fideszt, hogy az nem akarná újra elsinkófálni a rendszerváltást.



Orbán ettől halálosan retteg.

A közeljövőt pedig sejtjük.



A suttogópropagandától kezdve a nyílt dezavuálásig és rágalmazásig a kocsmai beszéd, a nyomtatott és elektronikus sajtó folyik majd attól a Fidesz-vádtól és -propagandától, hogy a Jobbikat a ,,másik oldal" finanszírozza.



Gyurcsány, az SZDSZ, Soros, a cionisták.

Az ,,istenadta" népet pedig ismerjük.



Egy része beveszi a maszlagot.



A Jobbik pedig, ha nem mazochista, visszavág.

Amitől a politikából eddig is kiábrándult rétegek mellé újabbak sorakoznak.



Kinek jó ez?



Csak nem Gyurcsánynak, az SZDSZ-nek, Sorosnak és a cionistáknak?



Academicus
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Göncz Kinga miniszterasszony K
  2009-03-18 21:25:51, szerda
 
  Göncz Kinga
miniszterasszony
Külügyminisztérium

T. Miniszter Asszony!

Sólyom úr rendszeres romániai turistáskodásaival kapcsolatos román hivatalos
magatartást Önök nem kezelték érdemének megfelelően. Ez az ember
lépten-nyomon megsérti a román alkotmányt. Igazán nagyvonalú gesztus volt,
hogy a tüntetően hadirepülővel utazni kívánó elnököt előre figyelmeztették a
leszállási engedély megtagadásával. Méltányos és nemes dolog volt részükről,
hogy nem az úton lévő gépet zavarták vissza, sőt akár le is lőhették volna.
Annak meg örülhet Sólyom úr, hogy a határon nem vizsgálgatták át testüregeit
mert akár kábítószert is csempészhetett volna.

Az Ön helyében én hálás köszönetemet fejezném ki a Román Köztársaság vezetői
felé, amiért ilyen mértékben voltak tekintettel a bozgor-méltóságra.
Remélem, az Ön hivatala pótolja ezt a méltatlan mulasztást és kellő
alázattal köszöni meg a román fél méltóságteljesen nagyvonalú magatartását
és meghívja a román államvezetést egy kiadós ünneplésre Erdély elszakítása
alkalmával. Ahol legyen ott Habsburg György is. Kiemelkedő tisztelettel SM




Polgári Hírszemle
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Nyáron megfenyíthetjük a képvi
  2009-03-18 21:09:52, szerda
 
  Nyáron megfenyíthetjük a képviselőket
Szerda, 2009. március 18. 18:58
Zoom


Egy borsodi és öt szabolcsi politikus kapja a legmagasabb költségtérítést a parlamenti képviselők közül. Ők bukhatják a legtöbbet azzal, hogy az Országos Választási Bizottság mai ülésén hitelesítette a juttatás számlamentességének felszámolását indítványozó népszavazási íveket. A honatyák február óta ugyan adóznak a költségtérítésük után, ám alacsonyabb kulccsal, mint bárki más.
Egyetért-e Ön azzal, hogy az országgyűlési képviselőknek csak a bizonylattal alátámasztott elszámolható kiadásai után járhat költségtérítés? - erre a kérdésre kell válaszolnunk, miután az Országos Választási Bizottság (OVB) mai ülésén hitelesítette a Seres Mária által leadott népszavazási íveket.

A négygyerekes építészmérnök legkevesebb 525 ezer hiteles aláírást gyűjtött össze, vagyis két és félszer annyit, mint a referendum kiírásához szükséges. Így az Országgyűlésnek mérlegelés nélkül el kell rendelnie a népszavazást.


A képviselők bemondásra történő, számla nélküli költségtérítését adócsalásnak tartó, ám magát apolitikusként jellemző Seres ezzel közel két évtizedes igazságtalanságot szüntethet meg. Pedig ez még Gyurcsány Ferencnek sem sikerült. A miniszterelnök 2007. októberi tisztasági csomagjában hiába javasolta a képviselői tiszteletdíjak rendezését, ötletrohamából semmi sem lett. Többek közt azért, mert az önkormányzati tisztséget is vállaló honatyák hangosan tiltakoztak a főállású képviselőség ötlete ellen.

Kettős mérce

Azóta mindössze annyi változott, hogy a költségtérítést február óta, az Országgyűlés egyhangú döntése nyomán, példátlanul alacsony, 15 százalékos (az alacsonyabbik szja-kulcsnál is csekélyebb mértékű) adó terheli. Ám a nyilvánvalóan Seres népszavazási javaslatának semlegesítése céljából született határozat nem teremtett tiszta helyzetet.

A képviselőknek ugyanis továbbra sem kell számlával igazolniuk, hogy mire költik a nekik járó (négy év alatt akár húszmillió forintra rúgó) összeget, ami így inkább pluszjövedelemnek, mintsem költségtérítésnek tekinthető. Ez esetben viszont érthetetlen, hogy a honatyák miért adóznak alacsonyabb kulccsal, mint azok, akik személyi jövedelemadót fizetnek. Vagyis mindenki más.

Csúcstartók

A legmagasabb, havi 486 990 ezer forintos költségtérítést amúgy jelenleg hat képviselő veszi fel. Négy fideszes és két szocialista politikus, akik közül öten Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében szereztek egyéni mandátumot, egyikük pedig Borsodban.

Ez nem véletlen, a képviselők ugyanis a választókerületük, illetve a lakóhelyük fővárostól számított távolsága alapján kapják a költségtérítési átalányt. A budapestiek havonta 162 330 forintot, míg a fővárostól legalább 250 kilométernyire élők 371 040 forintot. Ehhez jön a havi 115 950 forint szállásdíj azok számára, akiknek nincs a nevén fővárosi vagy Pest megyei lakás.


A lista élén ott a képviselői munkája mellett Sárospatak polgármestereként, a Debreceni Egyetem oktatójaként és több vállalat felügyelőbizottsági tagjaként is tevékenykedő Hörcsik Richárd. A református lelkészi és történelemtanári képzettséggel rendelkező, az első ciklusban MDF-es, 1998 óta pedig fideszes honatya havi bruttó másfél milliós jövedelme mellé kapja a legmagasabb parlamenti költségtérítést.

Éppúgy, mint az egymillió forintos bruttó jövedelemmel bíró Tilki Attila, Fehérgyarmat fideszes polgármestere, a szabolcsi közgyűlésben is eljáró szocialista Gazda László és Szép Béla, valamint a korábban azt elnöklő fideszes Fülöp István. Ő épp egyéni képviselői teendőire hivatkozva köszönt le az önkormányzat éléről.

Bruttó, nettó

A szintén 487 ezer forintos költségtérítésre jogosult fideszes Czomba Sándor pedig 402 ezer forintos bruttó jövedelménél is többet kasszíroz számlamentesen. Ezzel egyébként nincs egyedül: azok a Budapesttől távol élő képviselők, akik csak egyetlen parlamenti bizottságnak a tagjai, s így havi 394 ezer forintos tiszteletdíjat szednek föl, a bruttó jövedelmüknél többet kapnak költségtérítésként. Így a szocialista párt elnökhelyetteseként dolgozó Juhász Ferenc, a korábbi privatizációs miniszter Suchman Tamás és a Fidesz nőtagozatát vezető Vígh Ilona is.

A hat listavezetőt egyébként 58 olyan képviselő követi, aki havonta 452 205 forintot gyűjt be költségtérítésként. Amelyről a minisztereken és államtitkárokon kívül csak a kiemelkedően leggazdagabb képviselő, a havonta közel 200 millió forintos jövedelemmel bíró szocialista Kapolyi László mondott le.

Az OVB határozata ellen 3 napon belül lehet felülvizsgálati kérelemmel élni a Legfelsőbb Bíróságnál, annak elbírálására újabb 3 nap áll a testület rendelkezésére.

A kezdeményezésről az Országgyűlésnek a bejelentéstől számított 15 napon belül döntenie kell, majd a házelnök 3 napon belül tájékoztatja a köztársasági elnököt. A népszavazás időpontját az államfő tűzi ki az azt elrendelő országgyűlési határozat megszületését követő 90 napon belüli időpontra.

A szavazás költségei okán kézenfekvő volna, hogy a referendum a júniusi EP-választással egy időben legyen, ehhez azonban módosítani kell a választási eljárásról szóló törvényt. Az ugyanis jelenleg tiltja, hogy népszavazást tartsanak az országgyűlési képviselők, az Európai Parlament tagjai, illetőleg a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek általános választásának napján, valamint az azt megelőző és követő 41 napon belül.


http://www.zoom.hu/belfold/nyaron-megfenyithetjuk-a-kepviseloket-42846.html
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Akcióban a belső ellenzék
  2009-03-18 21:06:42, szerda
 
 
2009-03-18

Akcióban a belső ellenzék


Gyurcsány leváltására szólították fel a kongresszust
Gyurcsánynak mennie kell, mégpedig mielőbb, hogy az MSZP maradhasson - szögezte le a kormánypárti Népszabadságban tegnap két, a szocialistákhoz - azon belül is leginkább Szili Katalinhoz - kötődő értelmiségi. Galló Béla politológus és Gábor Péter közgazdász kemény hangvételű írásukban az ország és az MSZP túlélése érdekében szólítják fel az MSZP hét végi tisztújító kongresszusának küldötteit, hogy kármentésként legalább a miniszterelnöki posztról váltsák le az arra alkalmatlannak bizonyult Gyurcsányt. Lapunk szocialista forrásokból úgy értesült, a küldöttek több csoportja is arra készül, hogy a hét végi tisztújító kongresszuson megbuktassa Gyurcsány Ferencet.


MH-összeállítás
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Gyurcsány Trianonja
  2009-03-18 21:06:00, szerda
 
 
2009-03-17


Gyurcsány Trianonja

Mielőtt a címet értelmeznénk, elöljáróban jegyezzük meg: Gyurcsány Ferencet ez nem érdekli. Neki semmit sem jelent a történelmi magyar határ, s pláne érdektelen egy kastély, ahol emberi értékeket döntöttek semmibe, és nem ő barátkozott a minibárral. Ő Gyurcsány Ferenc.

Az elmúlt napokban a Magyar Köztársaságot semmibe vették. A nemzeti ünnepünket hagyták megalázni. Gyurcsány Ferenc kezdte Moszkvában. Kiment pénzt kérni, s szerzett is a haveroknak, a sajátjainak. E kifejezés alatt természetesen nem a magyarokat értjük. Gyurcsány üzlettársairól beszélünk. A Kremlből ma nem úgy néznek Magyarországra, mint egy kicsi, ám szabadságáért - akár Moszkva ellen is - mindent megtevő államra. Az erő, a tisztesség becsületet kelt. Gyurcsány Budapestje nem ez. A Kremlben a szó legszorosabb értelmében lenéznek minket. Már a diplomáciai gesztusokhoz is alig veszik a fáradságot. Minek? Autópálya mellett ritkán keresünk partnert, ám ha mégis, úgy is kezeljük. A közeli bárban ücsörgő kihasználót meg pláne.

Gyurcsány Ferenc külügyminisztériuma röhögve hagyta, hogy a köztársaság első emberét először a szerbek, majd a románok alázzák meg. Hétvégén volt, írtunk is róla, ám nehéz volt elképzelni, hogy mindezt fokozni is lehet.

Sólyom Lászlót a román határőrök nem államfőként kezelték. Meggyőződésem: a köztársasági elnök azért ment Erdélybe március 15-re emlékezni, mert magyar emberként, államférfiként az volt a kötelessége. Nem zavarta, hogy az utat nem repülővel, hanem autóval tette meg, elfogadta a kínosan személyére szánt román határellenőrzést is. Megtette, mert ez a kötelessége.

A Magyar Köztársaság kormánya viszont eltűrte, hogy semmibe veszik, megalázzák. Göncz Kinga külügyminiszter nyilván már brüsszeli rezidenciája berendezésén törte a fejét, így lazán félresöpörte az elnök repülését letiltó, a határbotrányt tudósító jelentést. A köztársasági elnök gépétől csütörtökön tagadták meg a leszállási engedélyt, a határőri inzultus szombatra datálható.

A Külügyminisztérium csak tegnap lépett. Nyilván nem ért rá, konzultálni, gondolkodni kellett.

Vagy más megrendelést teljesített.

Budapestit, de nem magyart.

Szégyen ez.

Gyurcsány Ferenc ez.


Máté T. Gyula, rovatvezető
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Megbuktatják Gyurcsányt a szoc
  2009-03-18 21:04:29, szerda
 
  Megbuktatják Gyurcsányt a szocik?

2009-03-18 17:32 barikád.hu


Egy kormányközeli lap szerint többen élesen bírálták a kormányt, elsősorban Bajnai Gordon fejlesztési és gazdasági minisztert. A képviselőcsoport a hétvégi tisztújító kongresszusról is tanácskozott kedden. A Magyar Hírlap szocialista forrásokból úgy tudja: több szocialista küldöttcsoport is arra készül, hogy a hét végén megbuktassa Gyurcsány Ferencet.

Feszült hangulat - a szocialista frakció sem támogatja egyhangúan a kormány adóemelési terveit, az ülésen többen élesen bírálták a kabinetet.

Információk szerint az MSZP-s képviselők kedd esti tanácskozásán többen is közölték: nem támogatják a természetbeni juttatások - például az étkezési jegy, vagy üdülési csekk megadóztatását, a nagy élőmunka-igényű szolgáltatásokat, illetve a megújuló energiát és a távfűtést kedvezményes áfakulcsba sorolnák, amennyiben a kabinet az általános kulcsot 20-ról 23%-ra emeli.

Egy kormányközeli lap szerint többen élesen bírálták a kormányt, elsősorban Bajnai Gordon fejlesztési és gazdasági minisztert. A képviselőcsoport a hétvégi tisztújító kongresszusról is tanácskozott kedden. A Magyar Hírlap szocialista forrásokból úgy tudja: több szocialista küldöttcsoport is arra készül, hogy a hét végén megbuktassa Gyurcsány Ferencet.

Magyar Hírlap - barikád.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Szűcs Erika nem érzi magát pof
  2009-03-18 21:03:08, szerda
 
  ,,NÉPNYÚZÓ BITANGOK", ELÉG VOLT! - Szűcs Erika nem érzi magát pofátlannak - frissítve
2009-03-18 17:40 barikád.hu


Megzavarták Szűcs Erika szociális és munkaügyi miniszter soproni ,,Válságkezelés és növekedés" című kormányzati intézkedéseket népszerűsítő előadását. A Sopron Hotel előadó termében az előadás közepén a helyi Jobbik alapszervezeti vezetője egy ,,NÉPNYÚZÓ BITANGOK", ELÉG VOLT! feliratú 120x80 cm-es táblát mutatott fel a miniszterasszonynak és a mintegy 100 fős zömmel MSZP tagokból álló hallgatóságnak és a média munkatársainak. A teremben jónéhányan tapssal és támogató beszólásokkal díjazták a meggyőződésének hangot adó férfi akcióját.

Frissítés:

A 13. havi nyugdíjat megkurtító Szűcs Erika a fórumon kijelentette: nem szégyelli, hogy az adófizetők pénzéből 3 millió 880 ezer forintos jubileumi jutalmat vett fel.

Szűcs Erika lakossági fórumáról nem vitték el a tiltakozókat a rendőrök. A szociális miniszter a 13. havi nyugdíj korlátozásának szükségességét magyarázta soproni hallgatóságának, ám a kormányzati válságkezelés idősekre vonatkozó fejezete a nyugdíjasoknak sem nyerte el a tetszését.

Volt olyan résztvevő a lakossági fórumon, aki előre hozott választásokat követelt a minisztertől, de szóba került Szűcs Erika 3 millió 880 ezer forintos jubileumi jutalma is.

Arról azonban nem beszélt a munkaügyi miniszter, hogy az Út a munkához programon kívül milyen intézkedésekkel akarják kezelni az egyre növekvő munkanélküliséget és hogy milyen terveik vannak a szociálisan rászorulók helyzetének javítására.

(hírTV) barikád.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Előbb vágnak, de utána sem szá
  2009-03-18 20:59:07, szerda
 
  Előbb vágnak, de utána sem számolnak!

Egy számolós közgazdász értékelése
a kormány és a Reformszövetség javaslatairól

A válság a mindenre kiterjedő és teljes vizsgálatot követel meg. Először azonban az államháztartási hiányt ténylegesen okozó nagyobb jövedelem-tételeket kell számszerűsíteni és megvizsgálni, mégpedig több évre visszamenőleg. A vizsgálatnál a jövedelem-áramlás a lényeg, mert az adók és egyéb terhelések elmozdítása csak ezek mentén lehetséges úgy, hogy a társadalom egyes szereplőit (betegeket, szociálisan rászorulókat és nyugdíjasokat) ne hozzák lehetetlen helyzetbe.
Az egészségügytől, az oktatástól és szociális szférától történő elvonások további növelése járhatatlan. Az egészségügyi kiadásokat, amelyek eddig is alacsony szinten voltak, a GDP 6%-a alatt, már eddig is túlzott mértékben csökkentették. A legújabb javaslat szerint 2009-ben további 30 milliárd forintot vonnának el az egészségügytől, ezzel a GDP-arányos kiadása 4,95 százalékra esne vissza (1. táblázat).

1. táblázat: Elvonások egészségügyi kiadásokból, GDP arányos számítás alapján
(millió forint, folyó áron)

2004. év 2005. év 2006. év 2007. év 2008. év 2009. évi költség-vetési törvény Elvonás 2007-2009
Egészségügy, csak pénzbeni és természetbeni kiadások összesen 1 181 075 1 294 409 1 374 950 1 259 256 1 369 620 1 385 885
A GDP százalékában kifejezve 5,70 5,87 5,79 4,95 5,07 5,06
Elvonás a 2005. évi szinthez viszonyítva 19 599 232 849 215 867 220 734 669 450
GDP 20 717 110 22 055 093 23 757 230 25 419 164 27 010 000 27 370 000

Forrás: PM

A Magyarországot igazságtalanul sújtó terhek

Az egyes nagyobb, az országot egyoldalúan és igazságtalanul terhelő tételekből csak alábbiakat emelném ki. Ezek mind tulajdonképpen az EU támogatását jelentették.
 A délszláv embargó 5-7 milliárd euró (1300-1820 milliárd Ft) kárt eredményezett nekünk. Ez kizárólag minket sújtott, és az európai hatalmak érdekét szolgálta. Ezt az összeget az ígéretek ellenére soha nem ellentételezték.
 Az 1994. évi csatlakozási okmányban is rögzítésre került, hogy minden Magyarországon áthaladó kamion az akkori áron, majd évente valorizálva 3 Ft/tkm díjat fizet. Ezt a délszláv eseményekre hivatkozva, a magyar kormányokat becsapva ,,elsikkasztották". Az ebből származó bevételkiesésünk, illetve kárunk kimutatható összege 1992 és 2004 évek között, kamatok nélkül számolva közel 4,1 milliárd eurót (893 milliárd Ft-ot) tesz ki, szerény kamatokkal számolva pedig 1400 milliárd forint összegre rúg. Ebben az összegben nem szerepelnek a nemzetközi kamionforgalom okozta környezeti és egészségi károk, ami szintén több milliárd eurót tett ki. Nyomorúságos helyzetünk ellenére a külföldi tulajdonú kamionok szinte ingyen használják és rongálják útjainkat. A kamionok kilométer-arányos úthasználati díja bevezetésének halogatása miatt minden évben mintegy 200 milliárd forint bevételtől esünk el.
A ,,túlfogyasztás" kérdése

A válságkezelés alapkérdése, hogy a megtermelt GDP elosztása során hol történt, illetve történik a túlzott, tehát nem fenntartható fogyasztás.
A bruttó hazai termék három fő felhasználási területe a fogyasztás, a felhalmozás és a külkereskedelem. A felhasználás döntő hányadát a háztartások fogyasztása teszi ki. Ez az arány számottevően nem változott az elmúlt években, 63 és 67 százalék között ingadozott, tükrözve a fogyasztás növekedésében bekövetkezett változásokat.
A háztartások fogyasztási kiadása (beleértve a háztartásokat segítő nonprofit szervezetek fogyasztási kiadásait is) az EU-27-ben az évtized elején jelentősen magasabb arányt képviselt a bruttó hazai termék szerkezetében, mint Magyarországon. 2007-re a különbség csökkent - egyrészt, mert az EU-27-ben csökkent az aránya, másrészt, mert hazánkban viszont nőtt (2. táblázat). A kormányzat fogyasztási kiadásának aránya hasonlóan alakult Magyarországon és az unióban is. Az évtized elején jelentős különbség volt a bruttó felhalmozás arányában, de ez a különbség 2007-re szinte teljesen eltűnt. A külkereskedelmi forgalom 2007-ben már Magyarországon is pozitív értéket mutatott a GDP felhasználási oldalán, meghaladva az EU-27 országainak átlagát.

2. táblázat: A bruttó hazai termék szerkezete (folyó áron) az EU-27-ben és Magyarországon
(nemzeti valutában számítva, %)

Megnevezés
2000 2007
Magyar-ország EU-27 Magyar-ország EU-27 Az EU Magyar-országhoz viszonyítva*
Háztartások és háztartásokat segítő nonprofit intézmények fogyasztási kiadása 52,2 58,7 53,7 57,3 3,6
Kormányzat fogyasztási kiadása 20,9 19,8 21,1 20,4 -0,7
Összes bruttó felhalmozás 30,4 21,3 23,7 21,8 -1,9
Külkereskedelmi egyenleg -3,6 0,2 1,5 0,5 -1,0
Összesen 100,0 100,0 100,0 100,0 0,0

*Eltérés EU-27 és Magyarország 2007. évi fogyasztási szerkezete között.
Forrás: Eurostat és KSH (Háztartások fogyasztása 2007 Budapest, 2009. február)

Magyarországon 2007-ben GDP százalékában kifejezve a háztartások fogyasztása 3,6%-kal alacsonyabb volt, mint az EU-27 átlaga. Tehát nem felel meg a valóságnak, hogy a lakosság túlfogyasztása miatt vannak komoly problémák. A 2008. év GDP-adatai szerint (2009. március 11-i közlés) a háztartások fogyasztásának volumene 2008-ban további 0,1%-kal csökkent, miközben a GDP 0,5%-kal nőtt 2007-hez viszonyítva. A két hatást összesítve, a háztartások fogyasztásának aránya 53,4%-ra, vagyis további 0,3 százalékkal csökkent. A 2008. IV. negyedévi szintet véve figyelembe, az előző év azonos időszakához viszonyítva, a háztartások végső fogyasztása 3,3 százalékkal esett vissza, miközben a GDP csak 1,3 százalékkal csökkent, így 2008 végén a háztartások végső fogyasztásának GDP-hez viszonyított aránya már csak 52,6 százalék volt. Ez már 4,7 százalékkal kisebb, mint az EU-27 országok 2007. évi átlaga.
2008 egészében az Európai Unióban a változatlan áron számított kiskereskedelmi forgalom 0,1%-kal növekedett. Összefoglalva, 2008-ban Magyarországon a háztartások fogyasztásának az EU-27 országok átlagához viszonyított különbsége tovább nőtt, és 5% körüli értékre emelkedett. Tehát Magyarországon 2008-ban a háztartások a GDP százalékában kifejezve mintegy 5%-kal kevesebbet fogyasztottak, mint az EU-27 átlagában. Így túlfogyasztásról nem lehet szó. Más kérdés, hogy a fogyasztás szerkezetével gazdasági, környezeti, egészségi és egyéb szempontokból komoly problémák vannak, de ezt most nem tárgyaljuk. Véleményem szerint válságból való kilábolás csak a szerkezetváltás útján lehetséges, a környezetszennyező, magas eszköz- és energiaigényes fogyasztás visszaszorításával, és ezzel egyidejűleg az élőmunka, ezen belül különösen a tudásigényes tevékenységek fokozottabb előmozdításával.
Megjegyzem, hogy hazánkban az EU 27 országok átlagánál magasabb bruttó felhalmozás egy jelentős része (2007-ben a GDP közel 4 %-a, kb. 1000 milliárd Ft) is jövedelem-kivonást tartalmaz, mert a külföldi befektetők és egyes korrupt kormánytisztviselők érdeke azonos: a minél magasabb ,,újrabefektetett" jövedelmek kimutatása, mert ennek arányában a befektetők magasabb támogatásokhoz jutnak és ráadásul gyakorlatilag adómentes amortizációt is számolhatnak el, így kétszeres haszonhoz jutottak és jutnak. Ezt is más országok gyakorlatához hasonló (például Portugália) szigorral kell kezelni. Ennek felülvizsgálatával is jelentős forráshoz juthatunk, ami kétszeresen is a hazai munkahelyek bővítését mozdítaná elő.

A Reformszövetség a hazai - főleg a háztartási - túlfogyasztásában véli látni az egyensúly megbomlásának fő okozóját. Ezen állítás valóságtartalmát az EUROSTAT fenti adatai egyértelműen cáfolják.


A cserearány-romlás

A számolást kezdjük a GDP-vel, illetve ennek számunkra egyik legfontosabb elemével, a termékek és szolgáltatások külkereskedelmével. Az 1994. évi I. számú törvényben rögzítésre került az EU csatlakozásunk teljes folyamata, melynek lényege, hogy a régi tagállamokhoz viszonyítva gazdaságilag elmaradt Magyarország fokozatosan leépíti a védővámokat, az élelmiszert kivéve. Ennek egyenes következménye volt a cserearányok számunkra hátrányos további romlása. A termék-külkereskedelem statisztikai nyilvántartása (export-import árindexek) viszonylag pontos és követhető. Ezeket számszerűsítve, Magyarország termék-külkereskedelemben elszenvedett cserearány-vesztesége az EU-15 országokkal 1995 és 2008 évek között folytatott forgalomban 13,3 milliárd euró (közel 4000 milliárd Ft) volt, kamatok nélkül számolva. A 2008. évben az EU-15 országokkal bonyolított termékforgalom cserearány-vesztesége több mint 2 milliárd eurót (kb. 600 milliárd forintot) tett ki. Szakértők szerint az EU részéről Magyarországnak nyújtott támogatást a piacnyitásban elszenvedett veszteség kárpótlása miatt folyósítják. Ezt erősíti meg a ,,norvég támogatás" gyakorlata is. A költségvetési előirányzat szerint 2007-ben az EU-tól összesen 655 milliárd forintot kapunk és 215 milliárd forinttal járulunk hozzá, vagyis nettó 400 milliárd forintot kaptunk volna, ami az elszenvedett veszteségünk fele. A KSH GNI-elszámolása szerint a reál nettó összeg jóval kisebb, csak 111 milliárd forint volt (kaptunk 198,4 milliárd forintot, és befizettünk 87,3 milliárd forintot).
A tényleges veszteség sajnos ennél nagyobb, mert az EU-15 országok tőkebeáramlásának túlzott ösztönzése hatására számunkra óriási mértékű negatív szerkezeti változások következtek be. Például csak, a villamosenergia-szektor külföldi tulajdonba kerülése következtében az alábbi kedvezőtlen változások történtek:
• A foglalkoztatottak átlagos állományi létszáma 1995 és 2005 között kevesebb mint a felére zsugorodott és 22,1 ezer fővel csökkent. A 22,1 ezer fő elbocsátása miatt csak 2007-ben 117 milliárd Ft összegű államháztartási bevétel esett ki, illetve kiadási többlet jelentkezett, ezzel ekkora hiányt okozott! Ilyen összeggel kell csökkenteni e cégek profitját, és a teljes összeget kizárólag új munkahelyek létesítésére kell fordítani!
• A jelenleg külföldi tulajdonban lévő energiacégek részére a privatizáció során a kormány 8%-os eszközarányos nyereséget garantált. Ezt a garantált, de versenyszabályokba ütköző nyereségszintet azóta 10-12%-ra emelték. Gazdasági válság idején ez a garantált eszközarányos nyereség nevetséges, felülvizsgálatra szorul. Addig is - a válság kényszere miatt - azonnali hatállyal 2 százalékra csökkentendő!
• A külföldi tulajdonban lévő energetikai cégek az ígéret ellenére alig ruháztak be, illetve csak fajlagosan alacsony beruházású gázerőműveket létesítettek, ezzel is növelve országunk egyoldalú energiafüggőségét. Kirívó mértéket öltött a ,,keresztfinanszírozás", ami azt jelentette, hogy a hazai tulajdonú cégek jövedelmét mesterségesen a külföldi tulajdonú cégekhez csoportosították át hatósági árszabályozással. Az APEH adatai szerint a 19. TEAOR főcsoport (villamosenergia-, gáz, gőz...) 2006. évi adózás előtti nyeresége 139,1 milliárd forintot tett ki (ezen belül a Paksi Atomerőműé 2,8 milliárd Ft), ami 2007-re 645,4 milliárd forintra ugrott (ezen belül Paksé 8,1 milliárd Ft-ra). Megjegyzem, hogy a hazai közcélú erőművek 2007. évi termelésének 36,7 százalékát Paks adta. A bűnözést súroló (nukleáris biztonságot veszélyeztető), diktált termelői árat alkalmaznak: 2007-ben Pakstól 8,79 Ft/kWh áron, a fővárost közvetlenül szennyező, gázimportot használó külföldi tulajdonú Csepeli erőműtől pedig 21,20 Ft/kWh áron vették át az áramot, miközben a Csepeli erőmű 523,3 ezer tonna ingyenes CO2 kvótakiosztást kapott.
• Az állóeszközök fenntartásánál, amely a teljes vertikum önköltségének kb. 10 %-át tette ki, a külföldi tulajdonosok az eddigi hazai beszállítást importra váltották át (hazai Ganz cégek megszűnését gyakorlatilag ez okozta), ami magasabb költséggel járt és jóval drágább külföldi munkaerőt foglalkoztat. Tehát itt is kétszeres veszteséget szenvedtünk el. Ez bizonyítja, hogy a közszolgáltatások teljes területére kell kiterjeszteni a kötelező érvényű, társadalmi ellenőrzés alá helyezendő közbeszerzést!

Sajnos nincs publikus statisztikai adatunk a nemzetközi szolgáltatás-külkereskedelem cserearányának alakulásáról.
A KSH adatai szerint 2008-ban a szolgáltatások exportja 3354 milliárd forintot (13,4 milliárd eurót), importja 3110 milliárd forintot (12,4 milliárd eurót) tett ki. Folyó áras forintadatokból számítva a kivitel értéke 8,4%-kal, a behozatalé 12%-kal növekedett. Az euróban mért növekedés ugyanilyen mértékű volt. A szolgáltatások külkereskedelmi mérlegének többlete 244 milliárd forintot (999 millió euró) ért el, ez 87 milliárd forinttal (319 millió euró) elmarad a 2007. évi 331 milliárd forintos (1318 millió euró) aktívumtól. Ezen belül az EU-15 országokkal a szolgáltatás-importunk 6,9%-kal, exportunk mindössze3,2%-kal nőtt. A kutatás-fejlesztés szolgáltatás-külkereskedelmének passzívuma ezen időszak alatt 2 milliárd forinttal nőtt, és megközelítette az 54 milliárd forintot a jóval alacsonyabb hazai kutatói bér ellenére. Becslésem szerint ezen a területen még kedvezőtlenebb a hazai szereplők ,,versenyhelyzete", amit az előnyomuló szolgáltatás-import jól mutat. Ezen a területen is évente egy milliárd euró (közel 300 milliárd Ft) összeget kitevő jövedelem-kiáramlás lehetséges. A forgalmi adatok elmozdulása alapján a cserearány-romlás üteme az export és import ütemének különbségében becsülhető, vagyis 2008-ban mintegy 4%-ra tehető.

A jövedelem-kiáramlás

Magyarország Nemzeti Számláiból a GDP-ből a GNI-hez vezető átmenet statisztikai adataiból levezethető a jövedelem-tulajdonosok valós helyzete. Ebből a legfontosabb tétel a külföldi befektetők által Magyarországról kivitt jövedelem.

3. táblázat: A külföldi befektetők által Magyarországról kivitt jövedelem

Év A GDP százalékában Milliárd Ft
2000 7,4 1007
2003 6,4 1204
2004 7,6 1584
2005 7,8 1731
2006 12,2 2906
2007 14,7 3747

A 3. táblázat adataiból látható, hogy a belső gazdasági megszorítás a jövedelmek kiáramlását segíti elő!
A 4. táblázat adatai szerint viszont látható, hogy nem törvényszerű a jövedelem-kiáramlás növekedése: Szlovéniában a legalacsonyabb a jövedelem-kiáramlás aránya, ráadásul ezt nagyrészt kompenzálja a volt Jugoszlávia országaiból történő szlovén tulajdonú jövedelem beáramlása. Szlovákiában 2003 óta a külföldi működő tőke által kivitt jövedelem GDP-hez viszonyított arányát csökkenteni tudták, miközben a külföldi működő tőke állománya nőtt. Magyarországon ezzel szemben katasztrofális mértékben, több mint megkétszereződött a jövedelem-kiáramlás aránya. Ez gyakorlatilag Magyarország gyarmati státuszát jelenti, amit az ENSZ ma is érvényben lévő határozata is tilt. A feudalizmusban a földesúri tized (vagyis 10%) ennél alacsonyabb volt, pedig ott a föld tulajdonosa is a földesúr volt.

4. táblázat: A GNI és GDP közötti arány, valamint a külföldi tulajdonú cégek által kivitt jövedelem aránya Magyarországon, Szlovákiában és Szlovéniában

2002 2003 2004 2005 2006 2007
GNI/GDP, %, Szlovénia 99,45 99,23 98,84 99,15 98,81 98,03
GNI/GDP, %, Szlovákia 98,36 93,87 94,44 95,70 96,19 95,87
GNI/GDP, %, Magyarország 94,50 95,00 94,10 94,10 92,80 92,30

Kivitt jövedelem/GDP, %, Szlovénia 2,3 2,5 2,8 3,0 3,9 4,9
Kivitt jövedelem/GDP, %, Szlovákia 3,36 8,19 7,57 7,46 7,19 7,04
Kivitt jövedelem/GDP, %, Magyarország 7,1 6,4 7,6 7,8 12,2 14,7

A fent bemutatott, 2007. évi közel 3500 milliárd forintos jövedelem-kiáramlás az előzetes adatok szerint 2008-ban további 20%-kal nőtt, vagyis éves szinten 4200 milliárd forintra várható. Ezt az óriási jövedelem-kiáramlást a válság miatt felül kell vizsgálni és tisztességes alkuval, mindkét fél hosszabb távú érdekét véve figyelembe egy elfogadható összegre csökkenteni. Sajnos a hazai államigazgatás óriási összegű, az EU szabályai szerint is jogtalan támogatást nyújtott és nyújt. Szerény becslésem szerint ebből legalább 1000 milliárd forint fordítható a hazai válság kezelésére, munkahely-teremtésre, kereslet-élénkítésre stb.

Visszásságok a pénzügyi szférában

A pénzügyi szféra néhány nagyobb tételét érdemes részletesebb vizsgálat tárgyává tenni. Nemrég jelent meg a háztartások pénzvagyona 2008. december 31-i helyzetét bemutató jelentés. Ebből csak a biztosítástechnikai tartalékokat, életbiztosítási díjtartalékot és nyugdíjpénztári vagyont elemezve, 2008-ban mintegy 1240 milliárd forint összeg eltűnése állapítható meg. Erről eddig nagyon vegyes és homályos beszámolók jelentek meg, egyszerűen válsággal indokolva, az összeget pedig elbagatellizálták. A magánnyugdíj-pénztárak bevezetésekor óriási propaganda-hadművelet folyt, melyhez költségvetési támogatást is adtak. A magánnyugdíj-pénztárak azóta is szüntelenül előnyösnek mutatják be tevékenységüket. E hatalmas csalást az alábbi néhány adattal lehet bemutatni és leleplezni (5. táblázat).

5. táblázat: A biztosítástechnikai tartalékok elszámolása


2007.
dec. 31-én 2008.
dec. 31-én Reálértéken tartás és hozamhiány* A 2008. évi befizetési összegek hatása A hiány teljes összege
Biztosítástechnikai tartalékok 4 591,4 4 513,6 -539,9 -700,0 -1 239,9
Ebből:
- életbiztosítási díjtartalék 1 482,1 1 375,9 -247,1 -200,0 -447,1
- nyugdíjpénztári vagyon 2 810,3 2 818,0 -280,8 -500,0 -780,8
* A 2008. évi infláció 6,1%-os és a minimum 5 %-os reálhozam hatása
Forrás : MNB, KSH (KSH jelenti 2008/12, bekeretezett rész)

Az 1240 milliárd forintot főleg magánnyugdíj-pénztárakba befizető állampolgároktól ,,tüntették el". Ezzel tételesen köteles a kormány elszámolni, mert az állami szervezetek (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) csendes közreműködésével tűnt el ez a hatalmas összeg. Kikhez került ez az óriási pénzmennyiség? Miért nem intézkedtek évközben a veszteség minimalizálása érdekében? A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének jelenlegi finanszírozási rendszere a korrupciót segíti elő!
A további veszteségek mérséklése, valamint az államháztartási hiány csökkentése érdekében javasoljuk a magánnyugdíj-alapok (legalább részleges) visszaállamosítását. Jelenleg szerte a világon részben államosítják, részben állami beavatkozással teszik biztonságosabbá a pénzintézeteket. Argentínában például a magánnyugdíj-pénztárakat a válság hatására államosítják.

A hazai vállalkozók háza táján is található egy nemzetgazdaságot romboló óriási tétel, a személygépkocsik magánhasználatának ,,termelési költségként" történő elszámolása. Ez évente nettó 1000 milliárd forint körüli összeget tesz ki. Ha ennek csak a felét (évente 500 milliárd forintot) nem kocsikáznák el, akkor a hazai vállalkozások tőkehelyzete nagyot javulna, a foglalkoztatás is nőne, mert a személygépkocsi és az üzemanyag is főleg import, vagyis az erre fordított kiadások külföldi munkahelyeket támogatnak a hazai helyett. Nem kell és nem is lehet védővámokat bevezetni, csak okosabban, érdekünket képviselve kell szabályozni a gazdaságot. Ezt a pazarlást kell megszüntetni és a kkv-k kedvezményes fejlesztési, valamint foglalkoztatási forrásaként kezelni a megváltozandó személygépkocsi-elszámolást.


A források összesítése

Az eddigi nagyobb tételeket összegezve évente legalább 1700 milliárd forint összegű pótlólagos forrás mozgósítható úgy, hogy a hazai gazdaság nem zsugorodna. Ezzel szemben áll a Reformszövetség javaslata, amely a nyugdíjasoktól és egészségügytől összesen mintegy 600 milliárd forintot vonna el. Ez a hazai gazdaságot zsugorítaná, vagyis a válságot tovább mélyítené. Tehát több százezer, esetleg millió állampolgár léte vagy nemléte forog kockán. Ez most ,,tisztán" közgazdasági számítás kérdése, és ha a Reformszövetség javaslatát ezek után is keresztülerőltetik, akkor már szándékossá válik a cselekmény elkövetése, és jogilag büntethető lesz, sőt hivatalból üldözendő és kötelező büntetni a végrehajtóit.

Az EU gazdasági előnyei Magyarország révén

Érdemes nagyjából összeszámolni mekkora jövedelemre tesznek szert az uniós országok, (döntően az EU-15 országok) a Magyarországgal folytatott gazdasági tevékenységük során.
1.) Az egyenlőtlen csere intézménye következtében a termékforgalomban 2008-ban 628,4 milliárd Ft-ot (2,5 milliárd euró) vittek ki.
2.) A szolgáltatás nemzetközi forgalmában még erőteljesebben érvényesül hátrányos helyzetünk. Számításaim szerint mintegy 260 milliárd Ft-ot (1,0 milliárd euró) vittek ki csak 2008-ban.
3.) A fenti egyenlőtlen cserehátrányunkat tovább növelték a - főleg az EU 15 országokból származó - működő tőke befektetéseinek (melyek a tőkebefektetések közel 80 %-át adják) hazai munkaerőt tudatosan kiszorító tevékenysége. Az EU-15 és Magyarország foglalkoztatási rátája közötti különbség, illetve hátrányunk a 2001, évi 7,1%-ról, 2007-re 9,7%-ra nőtt, de 2008-ra már 10%-ra ugrott a különbség. A hazai órabér 2007-ben negyede volt az EU-15 országok szintjének. Ahhoz, hogy az EU-15 országok átlagos foglalkoztatási rátáját, a 67%-ot elérjük, nettó 700 ezer fővel kellene növelni az új munkahelyek számát. A 700 ezer fő foglalkoztatása esetén államháztartás helyzete évente 1850 milliárd Ft-tal javulna! Tehát a hazai alulfoglalkoztatás 1850 milliárd forint (7,3 milliárd euró) bruttó hátrányt jelent. Nettó hátrányunk, mivel ennek egy kisebb része a cserearányokban található, 1500 milliárd forintra (6 milliárd euró) tehető.
4.) A 2007-ben kivitt tőkejövedelem a fent már említett 3747 milliárd Ft (14,9 milliárd euró) összeget tette ki.
Összesítve, 6135 milliárd forintot (24,4 milliárd euró) kapunk, ami a 2007. évi GDP (25419 milliárd Ft) 24 százalékának felel meg.

Nem mehetünk csődbe, az csak ijesztgetési célt szolgál, mert az EU-15 országok ezt az óriási összegű veszteséget szenvednék el, ha Magyarország - az aranytojást folyamatosan tojó tyúk - számukra végleg elveszne. A fenti számok ezt egyértelműen bizonyítják. Tehát alkudozni kell, alkudozni kötelességünk, a tisztességes alku az EU jövőjének záloga is.


A foglalkoztatás helyzete

A Magyarországon rendszerváltásnak nevezett folyamat következtében krónikus alulfoglalkoztatási szint alakult ki. A kormányok elhanyagolták a messze legfontosabb hazai erőforrás, az élőmunka optimális igénybevételét, ezzel szemben viszont az eszközigényes külföldi tőke bevonását erőltették. E hiba korrigálására az EU csatlakozásunk folyamata, főleg annak 2004. évi beteljesülése adott alkalmat, amit a kormány bűnös módon elszalasztott. 2004 és 2007 között az EU-27 országaiban összesen 11,3 millió fővel nőtt a munkahelyek száma a 15-64 éves lakosság körében (az összes jelenlegi tagállamra vonatkozóan a teljes időszakot tekintve). Ezen belül Csehországban 185 ezer fővel, Ausztriában 290 ezer fővel, Szlovákiában 210 ezer fővel, Németországban 2052 ezer fővel emelkedett a munkahelyek száma. Magyarországon sajnos csak 22,3 ezer fővel nőtt, de ez már 2008-ra eltűnt és 25,5 ezer fős csökkenés következett be, 2004-hez viszonyítva.
Az EU-27 országaiban a foglakoztatási ráta a 2007. évi 65,7%-ról 2008. III. negyedévben tovább nőtt és elérte 66,4%-ot. Magyarországon ezzel szemben a 2007. évi 57,3%-ról már 2008. III. negyedévre 56,7%-ra esett vissza!
Magyarországon 2008 IV. negyedévében a - nemzetközi összehasonlításra alkalmas - 15-64 éves foglalkoztatotti létszám 3851 ezer fő volt, ami 0,8 százalékkal (29 ezer fővel) alacsonyabb az egy évvel korábban mértnél. A vizsgált időszakban a foglalkoztatási ráta 56,7% volt, 0,4 százalékponttal kisebb, mint 2007 IV. negyedévében.
Tehát a legfontosabb a foglalkoztatás növelése. Amint fentebb kimutattuk, a Reformszövetség javaslatainak megvalósítása éppen ezzel ellentétes irányba hatna. Arra is rámutattunk, hogy létezik megoldás.

Magyarország szinte mindig viszonzatlan áldozatot hozott Európa egyes népei számára. Legutóbb a második világháború során Németország és Ausztria lakosságának jelentős részét mentette meg éhhaláltól, amikor magyar élelmiszert főleg hitelre szállított, pedig a mi lakosságunk is éhezett. Ennek ellenértékét, az akkori pénzben számolva 3,1 milliárd pengőt senki sem fizette meg. Ennek értéke mai áron kamatokkal együtt legalább 10 milliárd euróra tehető. A fentiekben leírtuk, milyen anyagi áldozatokat vállaltunk a délszláv embargó miatt és az uniós csatlakozás során. Itt az ideje, hogy most már a saját érdekeinket is megvédjük.


Budapest, 2009. március 14.

Pavics Lázár
közgazdász, ny. pénzügyminisztériumi szakfőtanácsos

(Készült a Levegő Munkacsoport megbízásából)


A javaslat részletesebb kifejtése a http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/magannyugdij_0811.pdf címen található.


*************


Kinek az érdeke a jövedelmek kiáramlása?

A statisztikai adatok azt mutatják, hogy a megszorításoknak az elmúlt években megvalósított változata az itthon megtermelt jövedelmek nagymértékű külföldre áramlását segíti elő! Ennek megállítása lenne a legfontosabb, a közszférát sújtó megszorítások viszont csak tovább rontanak a helyzeten - hangsúlyozta Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a mai napon az Országgyűlés Költségvetési Bizottságának ülésén. A költségvetési és adótörvények jelenlegi változatának elfogadása ugyanezt vetíti előre 2009-re.

Magyarország Nemzeti Számláiban közzétett adatok alapján látható, hogy a kivitt jövedelem összege 2006-ban és 2007-ben ugrott meg rendkívüli mértékben, vagyis éppen a belső megszorítások éveiben. Ez a folyamat nem törvényszerű: Szlovákiában például 2003 óta csökkenteni tudták a külföldi működő tőke által kivitt jövedelem GDP-hez viszonyított arányát, miközben a külföldi működő tőke állománya nőtt.

A külföldi befektetések "felértékelésében" a kormányzati szervek is érdekeltek, mert a külföldi befektetések összegében mérik munkájuk "eredményességét". Ebből következik, hogy az egész külföldi működő tőke befektetési folyamata egy hatalmas pénzügyi buborék, amelynek most, a válság idején, különösen sürgető a felülvizsgálata. Megvan tehát a válasz arra a kérdésre, hogy "Kinek az érdeke?".

Lukács András felhívta a bizottság figyelmét a Levegő Munkacsoport javaslataira, amelyek megvalósítása elősegítené a társadalmi-gazdasági fellendülést anélkül, hogy tovább rontanák az oktatás és az egészségügy színvonalát. A megoldás a piacellenes állami támogatások felszámolása, a jövedelmek külföldre áramlásának ésszerű visszafogása, a környezetszennyezés és az energiapazarlás fokozott megadóztatása, a korrupció és az adócsalások visszaszorítása.

Civil szervezetek, szakszervezetek és szakértők széles körével konzultált a Levegő Munkacsoport a 2009. évi költségvetési törvényjavaslatról és a kapcsolódó adó- és egyéb törvényjavaslatokról. A megkérdezett összes szervezet egyetértett abban, hogy a közszférát érintő megszorítások tovább súlyosbítják társadalmi és gazdasági bajainkat. Az oktatás és az egészségügy válsága, valamint a csökkenő jogbiztonság immár a gazdasági fejlődésünk egyik legsúlyosabb gátjává vált. Abban is teljes volt az egyetértés, hogy létezik a kibontakozást lehetővé tevő megoldás: a terheket igazságosabban, ésszerűbben kell megosztani.

A költségvetési bizottság ülésén az SZDSZ részéről Kóka János és Horn Gábor hozzászólásában arra kérte a bizottság fideszes elnökét, hogy a civil szervezetek ne szólalhassanak fel. Varga Mihály azzal zárta le a vitát, hogy a civilek hozzászólása más bizottságoknál általános gyakorlat és a felszólalásra a Házszabály is lehetőséget nyújt. A Levegő Munkacsoport furcsállja a liberális párt intoleranciáját.

Budapest, 2008. december 4.
Levegő Munkacsoport

A Levegő Munkacsoport anyaga, amelyet az országgyűlés költségvetési bizottságának minden tagja megkapott, itt olvasható:
http://www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/ogykoltsbiz-lmcs_0812.pdf

**********



Gyarmatosításunk elmúlt évei, számokban.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 14 
2009.02 2009. Március 2009.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 1147 db bejegyzés
e év: 7232 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 4372
  • e Hét: 10104
  • e Hónap: 21215
  • e Év: 174711
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.