Regisztráció  Belépés
illike.blog.xfree.hu
Az ember minden jel szerint arra lett teremtve, hogy gondolkodjék. Ebben rejlik minden méltósága és minden érdeme. Egyetlen kötelessége, hogy helyesen gondolkod... K. I.
1960.08.30
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
A savas kémhatás veszélyei
  2009-11-16 22:44:18, hétfő
 
  A savas kémhatás veszélyei

A vér normális pH-értéke 7,35 és 7,45 között mozog.


Ebből a keskeny



tartományból nagyon könnyen elmozdulhat savas - alacsonyabb - vagy lúgos -



magasabb - tartományba. Leggyakrabban az elsavasodás veszélyeiről szokás



beszélni. Nem véletlenül...




Napjaink átlagemberének életformája óhatatlanul savas irányba tolja a szervezet



kémhatását, elsősorban az egészségtelen táplálkozásnak, az élvezeti cikkek nyakló



nélküli fogyasztásának, a mozgásszegény életmódnak és a kevés friss levegőnek


"köszönhetően".



A savas kémhatás veszélyei

A sav hatására a vér összesűrűsödik, ezért a vérkeringés lomhává válik


kiváltképp ott, ahol a savak felhalmozódtak. Ennek hatására bizonyos szervek nem


tudnak teljes kapacitással működni, ezért mind több jele tapasztalható az


öregedésnek.


Így a betegségek is egyre gyakoribbá vállnak.

- Ha a sejten kívüli folyadékok, elsősorban a vér savassá válik, vezető tünetté válik


az állandó fáradtság, illetve könnyebben elkapjuk a náthát és más


betegségeket. Ha a savasság még jobban erősödik, különféle fájdalmakat,


például erős fejfájást, mellkasi fájdalmat vagy gyomorfájást észlelünk.

A szervezetnek semlegesítenie kell a bekerült savas elemeket, és ehhez lúgos, más



szóval bázikus tartalékait kell felhasználnia - főleg kalciumot, magnéziumot,



káliumot, cinket és nátriumot -, amiket a csontokból, a fogakból, a porcokból és az


izmokból von ki.

Szervezetünk válaszreakcióként a felesleges savat a test valamely részébe halmozza


fel, méghozzá olyan helyen, ami már amúgy is legyengült állapotban



van. Az adott testrészen a vér nem képes tovább fenntartani a sav-bázis



egyensúlyt, ezért a sejtek is elsavasodnak, és még kevesebb oxigénhez jutnak. Ha ez


a tendencia folytatódik, az egész testrész túlnyomóan savassá válik, egyes sejtek


elpusztulnak, és maguk is savvá válnak.

Ugyanakkor bizonyos sejtek képesek alkalmazkodni az ilyen megváltozott


körülményekhez. Ahelyett, hogy elpusztulnának - ahogy a normális sejtekkel


történik túl savas környezetben -, abnormális, mutáns sejtekké válnak, és így


kibírják a terhelést. Ezeket az abnormális sejteket hívjuk rosszindulatú sejteknek.



Ezek már nem reagálnak az agyból érkező impulzusokra, és eltérnek attól is, ami a



DNS-emlékezetében kódként szerepel, ezért képesek végtelen és rendszertelen


burjánzásra. Így keletkeznek a daganatos betegségek.



Igazolt tények

- A fehér, finomított cukor megakadályozza a kalcium beépülését a szövetekbe.

- A fehér cukor oxigénszegény környezetet hoz létre.

- A fehér cukor szélsőségesen savasít.

- A túl sok fehér cukor "halálra ítéli" az immunrendszert, így a védekezőrendszer


képtelen a falósejtek és az antitestek (ellenanyagok) létrehozására.

- A fehér cukor hatására eltűnnek a szervezetből a B-vitaminok, amelyekre a


májnak van szüksége a méreganyagok közömbösítéséhez.

- A kólának rendkívül savas a kémhatása - 2,5 -, és 32 pohár 10-es pH-jú vizet kell


meginni utána a változatból, hogy semlegesítsük! Egy pohár kóla 160 × 1020


mennyiségű oxigént köt le, amit csak 32 pohár lúgos víz tud pótolni.


Kísérletek savakkal


Otto Warburg, kétszeres Nobel-díjas tudós kísérletei során 42 állatfajnál alakított



ki rákos betegséget kizárólag azáltal, hogy lecsökkentette vérükben a pH-értéket, és



megfosztotta a sejteket az oxigéntől.

Észrevette, hogy már enyhe savtúlsúly is drasztikusan lecsökkenti

a vérben az


oxigénszintet. A túlzottan lúgos vérben is csökken az oxigén mennyisége, de a


fokozottan savas környezet sokkal nagyobb problémát jelent.

- Érdekesség! Warburg kísérleteinek másik tanulsága az volt, hogy a ráksejtek - a


legtöbb baktériumhoz hasonlóan - oxigénszegény környezetben szeretnek élni.


Valahányszor lecsökkentette 35%-kal az oxigén szintjét egy egészséges sejtben, az



elrákosodott. Kiderítette, hogy az oxigén mennyiségének növekedése


megakadályozza a rákos sejtek burjánzását, és végső soron - akárcsak a lúgos



környezet - el is pusztítja őket.

Otto Warburgnak egy másik nagy felfedezést is köszönhetünk. 1933-ban



feltérképezte, hogyan lélegzik a sejt, vagyis hogyan szállítják az enzimek az



oxigént, 1944-ben pedig bebizonyította a hidrogénszállító enzimek létezését is.

- Jegyezzük meg!


Daganat nem jöhet létre olyan környezetben, ahol a sav-lúg


egyensúly fennáll, és bőségesen van oxigén. Ezt bizonyítja, hogy nem létezik



szívrák. A tüdőből a szívbe folyó vér az egész szervezet oxigénben leggazdagabb és



legmagasabb pH-értékű része.

Miközben a vér átmegy a tüdőn, a savas toxinok kicsapódnak belőle, és marad a



sok-sok oxigén és a magas pH-érték. A rákos sejteknek mindig szélsőséges a pH-


értékük, és oxigénhiány áll fenn bennük, míg az egészséges sejtekben enyhén lúgos


a kémhatás és magas az oxigéntartalom.


Az elmúlás melegágya...



A cukorfogyasztás megfosztja a szervezetet az oxigéntől, túlzottan savassá teszi a



sejteket, és szinte "lekapcsolja" a védekezőrendszert. Így jön létre a rákos sejtek



melegágya., "halálra kényeztet"

Gregory Grosbard feltaláló egy időben műanyagok hevítésével kísérletezett. A



felmelegített műanyag veszített szilárdságából és erejéből, mert a légkörben lévő





oxigén a hő hatására beépült az anyagba, és "oxigén-lyukakat" hozott létre.



Második lépésként némi cukrot is adott a műanyaghoz, mire hevítéskor először a



cukor lépett kölcsönhatásba az oxigénnel, és ettől a műanyag még keményebbé



vált.

A tudósok bebizonyították, hogy a túl sok cukor "az immunrendszer halálát" okozza.


A cukor a szervezetben savas kémhatást hoz létre, és akárcsak a hevített



műanyagnál, magához köti az oxigént, így az abnormális, mutáns sejtek


gyarapodását segíti. Figyeljük csak meg, mennyire elszaporodtak az elmúlt


években a gyerekek körében a rákos megbetegedések! Ráadásul a cukorkák tele


vannak íz- és más adalékanyagokkal is, melyek elősegítik a sejtmutációt.


Megoldás: az immunrendszer erősítése

Ahhoz, hogy a betegségek kialakulását megakadályozzuk, a vércukorszintet a


normális érték alsó határához kell közelíteni, a vér oxigénszintjét pedig magas, 99-



100%-os tartományba kell emelni.


Jó tanács:


igyekezzünk minél több lúgosító élelmiszert és folyadékot fogyasztani!


Tartózkodjunk sokat a napon, a friss levegőn, igyunk minél több tiszta, strukturált



vizet, szedjünk vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket - megfelelő



mennyiségben -, és ügyeljünk emésztésünk kiegyensúlyozottságára! A székrekedés



során ugyanis tovább pang a béltartalom, és ez is elsavasodást eredményez.

Olyan rendszeres mozgást válasszunk, ami alaposan meg is izzaszt! Az izzadással


számottevő mennyiségű savat választhatunk ki szervezetünkből! Mozgás


hiányában ezek a savak bent rekednek, és elraktározódnak. Tartsunk rendszeresen


savkiválasztást segítő salaktalanító-napokat, -heteket, lúgosító diétákat!


Étkezési tanácsok

Fogyasszunk minél kevesebb savas és minél több bázikus - lúgos - ételt!

Savképző ételek:


az összes húsféle, halak, állati zsír, vaj, margarin, finomított olaj, diófélék,



hüvelyesek, sajt, tojás, fehér lisztből készült ételek, fehér cukor, ecet, édességek.

Lúgképző ételek:


gyümölcsök, gyümölcslevek, zöld levelek, zöldséglevek, egyes gyógyteák,



gyökérfélék, nyers zöldségek, burgonya, csicsóka, uborka, tök, hagyma,



fokhagyma, fűszernövények, búzakorpa, búzacsíra, teljes kiőrlésű gabonából



készült termékek, gesztenye, datolya, füge, szójatermékek.




Nagyon fontos az elfogyasztott táplálék minősége, előállításának természetes vagy



mesterséges módja, valamint kémhatása. A kísérletek egyértelműen kimutatták,



hogy minél mesterségesebb egy táplálék, annál jobban elősegíti a rákkeltő anyagok



beépülését a szervezetbe. Ezért veszélyesek a margarinok, a koffeinmentes kávék és



az édesítőszerek. Utóbbiak egy része például aszpartamból készül, amiben 10%



faszesz van.


Ezt a szervezet különféle karcinogén, azaz rákkeltő anyagokká alakítja.

 
 
0 komment , kategória:  A savas kémhatás veszélyei  
Mit cselekedjem, hogy..
  2009-11-02 18:56:52, hétfő
 
  Mester, mit cselekedjem, hogy az örök életet vehessem?"

Minket foglalkoztat vajon a kérdés: az örökélet elnyerése?
Tudjuk, hogy mit kell tennünk, - de cselekedjük -e ?

II. Korinthus 5:10 Mert nékünk mindnyájunknak meg kell jelennünk az Isten ítélőszéke előtt, hogy kiki megjutalmaztassék aszerint, a miket e testben cselekedett, vagy jót, vagy gonoszt.

Jakab 2: 18 Mutasd meg nékem a te hitedet a te cselekedeteidből...

A Megváltó tanított, és "egy törvénytudó felkelve, kísértvén őt, és mondván:Mester, mit cselekedjem, hogy az örök életet vehessem?
Lukács 10 : 25-35

Erre a kérdésre válaszolt Krisztus az irgalmas samaritánusról szóló példázatában. Krisztus megmutatta, hogy nem csak az az ember felebarátunk, aki a mi hitünket vallja. Ebben a kérdésben nincs faj-, szín-, sem osztálykülönbség. Felebarátunk mindenki, akinek szüksége van segítségünkre. Felebarátunk mindenki, akit az ellenség megsebzett és összezúzott. Mindenki felebarátunk, aki Isten tulajdona.
Az irgalmas samaritánus példázatának elmondására egy törvénytudó kérdése késztette Krisztust. A Megváltó tanított, és "egy törvénytudó felkele, kísértvén őt, és mondván: Mester, mit cselekedjem, hogy az örök életet vehessem?" A farizeusok biztatták a törvénytudót e kérdés felvetésére, mert remélték, hogy Krisztust saját szavaival tőrbe ejthetik. És türelmetlenül várták válaszát. A Megváltó azonban nem bocsátkozott vitába. Magától a kérdezőtől akart választ kapni. "A törvényben mi van megírva? - kérdezte -, mint olvasod?" A zsidók még mindig azzal vádolták Jézust, hogy nem tulajdonít nagy fontosságot a Sínai-hegyen adott törvénynek. De Ő az üdvösség kérdésénél éppen az Isten parancsolatai megtartását vetette fel. A törvénytudó így válaszolt: "Szeresd az Urat, a te
Istenedet teljes szívedből és teljes lelkedből és minden erődből és teljes elmédből; és a te felebarátodat, mint magadat." "Jól feleltél - mondta Krisztus -; ezt cselekedd, és élsz."
A törvénytudó nem volt megelégedve a farizeusok magatartásával és cselekedeteivel. Tanulmányozta a Szentírást, mert meg akarta ismerni mondanivalóját. Mélységesen érdekelte ez a kérdés, és őszintén kérdezte: "Mit cselekedjem?". Csak azt a két nagy elvet nevezte meg, amelytől "függ az egész törvény és a próféták" (Mt 22 :40). E válasz megdicsérése előnyösen befolyásolta a Megváltó ügyét a rabbiknál. Nem ítélhették el annak szentesítéséért, amit egy törvénytudó is megerősített.
"Ezt cselekedd, és élsz" - mondta Krisztus. Tanításában a törvényt mindig Istentől származó kerek egészként mutatta be, tanúsítva, hogy lehetetlen megtartani az egyik előírást, és áthágni a másikat, mert ugyanaz az elv vonul végig az egészen. Az ember sorsát az egész törvény iránti engedelmessége határozza meg.
Krisztus tudta, hogy senki sem képes a maga erejéből engedelmeskedni a törvénynek. A törvénytudót alaposabb és igényesebb kutatásra akarta késztetni, hogy megtalálja az igazságot. Csak Krisztus erejének és kegyelmének elfogadásával tudjuk megtartani a törvényt. Csak az engesztelő áldozatba vetett hit teszi képessé az elbukott embert arra, hogy szeresse Istent teljes szívével, felebarátait pedig úgy, mint saját magát.
A törvénytudó tudatában volt annak, hogy nem tartotta meg sem az első négy parancsolatot, sem pedig a többi hatot. Krisztus fürkésző kérdésének súlya alatt bűnösnek érezte magát, de bűnei megvallása helyett igazolni próbálta őket. Az igazság elismerése helyett azt igyekezett bebizonyítani, hogy milyen nehéz a parancsolatokat megtartani. Azt remélte, hogy ezzel elhárítja az ítéletet, és sikerül igazolnia magát a nép előtt. A Megváltó szavaiból kitűnt, hogy a törvénytudó kérdésére semmi szükség nem volt, hiszen maga is meg tudta válaszolni. De a törvénytudó egy másik kérdést is feltett: "Ki az én felebarátom?"
Krisztus most sem engedte magát vitába keverni. A kérdésre egy történettel válaszolt, amely még élénken élt hallgatói emlékezetében:

"Egy ember megy vala alá Jeruzsálemből Jerikóba - mondta -, és rablók kezébe esék, akik azt kifosztván és megsebesítvén, elmenének, és ott hagyák félholtan."
A Jeruzsálemből Jerikóba tartó embernek Júdea pusztáján is át kellett haladnia. Az út kietlen, sziklás, rablók háborgatta hegyszoroson vezetett át, amely gyakran volt erőszakos cselekmények színhelye. A példázatbeli utast itt támadták meg. Minden értékétől megfosztották, és félholtan az útszélen hagyták. Amint így feküdt, egy pap jött az úton. Látta a megsebesített, összezúzott, vérében fetrengő embert, de nem segített rajta, hanem "elkerülé". Ezután megjelent egy lévita. Kíváncsi volt, hogy mi történt; ezért megállt, és megnézte a szenvedőt. Tudta, hogy mit kellene tennie, de az kellemetlen feladat lett volna. Kívánta, hogy bárcsak ne jött volna arra, és ne látta volna meg a megsebzett embert. Meggyőzte magát, hogy az ügy nem tartozik rá, és ő is "elkerülé".
Egy arra elhaladó samaritánus azonban, meglátva a szenvedőt, elvégezte azt a munkát, amire a többiek nem voltak hajlandók. Jóindulattal és kedvesen segített a megsebzett emberen. "Mikor azt látta, könyörületességre indula, és hozzájárulván, bekötözé annak sebeit, olajat és bort töltvén azokba; és azt felhelyezvén az ő tulajdon barmára, vivé a vendégfogadó házhoz, és gondját viselé neki. Másnap pedig elmenőben két pénzt kivévén, adá a gazdának, és monda néki: Viselj gondot reá, és valamit ezen fölül reáköltesz, én mikor visszatérek, megadom néked." Mind a pap, mind a lévita vallásos embernek tartotta magát. A samaritánus pedig arról tett bizonyságot, hogy igazán megtért. Neki sem volt kellemesebb az a munka, mint a papnak és a lévitának, de lelkülete és cselekedete azt bizonyította, hogy a menny a szívében él.
E tanítással Krisztus félreérthetetlenül és meggyőzően bemutatta a törvény elveit, tanúsítva hallgatóinak, hogy elmulasztották megvalósítani ezeket az elveket. Szavai olyan világosak és súlyosak voltak, hogy a hallgatók nem tudtak akadékoskodni. A törvénytudó a tanításban semmi megbírálhatót nem talált. Krisztussal szembeni előítélete eloszlott. A nemzetében élő idegenkedést azonban nem győzte le egészen, és ezért nem tudott név szerint elismeréssel adózni a samaritánusnak. Krisztus kérdésére: "E három közül azért
kit gondolsz, hogy felebarátja volt annak, aki a rablók kezébe esett" - így válaszolt: "Az, aki könyörült rajta."
"Monda azért néki Jézus: Eredj el, és te is akképpen cselekedjél." Légy ugyanilyen kedves, melegszívű a nyomorultakhoz! Ezzel mutatod meg, hogy megtartod az egész törvényt.
(Jn 8 : 48.) A pap és a lévita nem végezte el azt a szolgálatot, amelyet az Úr meghagyott nekik. Honfitársukon egy gyűlölt és megvetett samaritánus segített.
A samaritánus teljesítette a parancsot: "Szeresd felebarátodat, mint magadat", tanúsítva, hogy igazabb, mint elítélői. Élete kockáztatásával, testvérként ellátta a megsebzett embert. A samaritánus Krisztust ábrázolja. Megváltónk olyan szeretetet tanúsított irántunk, amilyenre az ember soha nem lenne képes. Amikor összezúzva haldokoltunk, megszánt minket. Nem került el, és nem hagyta, hogy tehetetlenül és reménytelenül elpusztuljunk. Nem maradt ott szent, boldog otthonában, ahol a mennyei sereg szeretetét élvezte. Meglátta súlyos ínségünket. Magáévá tette ügyünket, és azonosult az emberiség érdekeivel. Meghalt, hogy megmentse ellenségeit. Imádkozott gyilkosaiért. Saját példájára hivatkozva mondja követőinek: "Ezeket parancsolom néktek, hogy egymást szeressétek"; "amint én szerettelek titeket, úgy szeressétek ti is egymást" (Jn 15:17; 15:34).
A pap és a lévita a templomból jöttek, ahol részt vettek az istentiszteleten. A templom szertartásait Isten rendelte el. E szertartások végzése nagy, magasztos és megtisztelő kiváltság volt. A pap és a lévita rangon alulinak tartották, hogy az útszélen heverő,
ismeretlen szenvedőnek szolgáljanak. Isten áldást akar küldeni általuk egy embertársuknak, de ők elszalasztották ezt a különleges alkalmat. Ne szalasszuk el az alkalmakat.
Ma is sokan követnek el hasonló hibát. Feladataikat két külön csoportba osztják. Az egyik nagy dolgokból áll, amelyeket Isten törvénye szabályoz. A másik úgynevezett apróságokból, amelyekben nem érvényesítik a "szeresd felebarátodat, mint tenmagadat" parancsot. Hangulatuk dönti el, hogy mit tegyenek. Ezért jellemük eltorzul, és Krisztus vallását hamis színben tüntetik fel.
Sokan méltóságon alulinak tartják, hogy segítsenek a szenvedő emberen. Érzéketlenül és megvetéssel nézik azokat, akik megrontották lelkük templomát. Mások egyéb indítékokból mellőzik a szegény. Azt gondolják, hogy valamilyen értékes vállalkozás támogatásával Isten ügyét viszik előre. Úgy érzik, hogy olyan nagyszerű feladatot teljesítenek, amelyet nem lehet a szűkölködők és lesújtottak miatt abbahagyni. Állítólagos nagy feladatuk végzése közben esetleg még sanyargatják is a szegényeket. Megfosztva őket jogaiktól, vagy semmibe véve problémáikat, nehéz körülményeket teremtenek számukra. Mindezt jogosnak érzik, hiszen véleményük szerint Krisztus ügyét viszik előbbre.
Sokan elnézik testvéreik vagy felebarátaik mostoha körülményeit anélkül, hogy segítenének rajtuk. Azt gondolják, hogy kereszténységük megvallásával - ridegen és önzőn is - Krisztust képviselik. Krisztusnak e névleges szolgái valójában nem az Úr munkatársai. Isten szeretetéről, amelyet sugározniuk kellene, alig-alig kapnak némi fogalmat embertársaik. Miattuk nem indul sok szív hálára Isten iránt, és sok ajakról miattuk nem hangzik magasztaló ének. Megfosztják Istent a neki járó tisztelettől, és azoktól a lelkektől, akikért Krisztus meghalt, akiket szeretne bevinni országába, és maga mellett látni az örökkévalóságban.
Isten igazságának alig van hatása a világra, pedig nagy befolyást kellene árasztania életünk által. Hitvallásból nagyon sok van, de kevés tartalommal. Mondhatjuk, hogy követjük Krisztust, és állíthatjuk, hogy hiszünk Isten szavának minden igazságában, de ez nem sokat használ felebarátainknak, ha vallásos meggyőződésünket nem tükrözi mindennapi életünk. Hitvallásunkkal - ha mégúgy hangoztatjuk is - nem mentünk meg senkit: sem magunkat, sem embertársainkat,
ha nem vagyunk igazán keresztények. A jó példából minden hitvallásnál több áldást merít a világ.
Önző élettel nem lehet Isten ügyét szolgálni. Isten ügye az elnyomottak és szegények ügye. Krisztus állítólagos követőinek szívéből hiányzik Krisztus együttérző szeretete. Jobban kellene szeretnünk azokat, akikben Krisztus olyan nagy értéket látott, hogy életét adta üdvösségükért. Ezek a lelkek drágák. Minden áldozatnál felmérhetetlenül drágábbak. Ha megfeszítjük minden erőnket egy fontosnak ítélt feladat teljesítésére, de elhanyagoljuk a szűkölködőt, vagy megfosztjuk az idegent jogaitól, szolgálatunkat Isten nem hagyja jóvá.
A megszentelődés annyit jelent, hogy a Szentlélek Krisztus természetét emberi lényünkbe oltja. Az evangéliumi vallás élő, cselekvő alapelv - Krisztus jelenléte életünkben, jellemének megmutatkozása jellemünkben és cselekedeteinkben. Az evangélium elveit életünk semmilyen területétől sem lehet elvonatkoztatni. A keresztény embernek minden élethelyzetében Krisztust kell bemutatnia.
Az istenfélelem alapja a szeretet. Senki sem szeretheti Istent igazán, bármi legyen is hitvallása, ha nem szereti önzetlenül testvérét. Ez a lelkület nem alakul ki bennünk pusztán azzal, hogy megpróbálunk szeretni másokat. Krisztus szeretetének szívünkben kell élnie. Amikor énünk feloldódik Krisztusban, a szeretet akaratlanul is árad belőlünk. A keresztény jelleme akkor jut el a tökéletességre, amikor benső énje állandóan arra készteti, hogy másokon segítsen; amikor a menny napfénye szívét betölti, s ez arcáról is sugárzik.
Lehetetlen, hogy abból a szívből, amely Krisztus lakhelye, hiányozzék a szeretet. Ha szeretjük Istent, mert Ő előbb szeretett minket, azokat is szeretjük, akikért Krisztus meghalt. Nem juthatunk közösségbe Istennel, ha nem ápoljuk a kapcsolatot embertársainkkal, mert benne, aki a világegyetem trónján ül, együtt van mind az isteni, mind az emberi. Ha közösségre lépünk Krisztussal, a szeretet láncának arany láncszemei egybekapcsolnak embertársainkkal; akkor krisztusi szánalmat és könyörületet tanúsítunk; akkor nem várjuk meg, amíg a szegényeket és nyomorultakat elénk hozzák; akkor nem kell a mások fájdalma iránti szánalmat kicsikarni
belőlünk, mert olyan természetességgel fogunk szolgálni a nélkülözőknek és szenvedőknek, mint ahogy Krisztus "széjjel járt, jót tévén" (Acs 10:38).
Ahol szeretet és együttérzés ébred, ahol valaki a másik ember felé fordul, hogy felemelje és áldást hintsen reá, ott Isten Lelke munkálkodik. Tudatlan pogányok, akik nem ismerik Isten írott törvényét, és nem hallották Krisztus nevét sem, jóindulatot tanúsítanak szolgái iránt, és saját életük kockáztatásával megvédik őket. Tetteik mennyei befolyásról tanúskodnak. A Szentlélek krisztusi irgalmat plántált e bárdolatlan emberek szívébe, természetüket és neveltetésüket meghazudtoló rokonszenvre indítva őket.
A "világosság", amely "eljött volt már a világba", és "megvilágosít minden embert" (Jn 1: 9), bevilágít lelkükbe, és ez a világosság, ha figyelnek rá, elvezeti őket Isten országába.
Az elesettek felemelésével, a lesújtottak megvigasztalásával a menny megdicsőül. Ezt a munkát azok végzik, akiknek szívében Krisztus lakik. Krisztus vallása mindig áldást áraszt. Ahova eljut, mindenütt fény jár a nyomában.
Isten semmiféle nemzetiségi, faji vagy társadalmi különbséget nem ismer el. Ő az egész emberiség Alkotója. Mindnyájan egy család vagyunk a teremtés által, valamint egyek vagyunk a megváltás jogán. Krisztus azért jött, hogy ledöntsön minden válaszfalat. Kitárta a templom minden ajtaját, hogy mindenki szabad utat találjon Istenhez. Szeretete olyan széles, olyan mély, olyan teljes, hogy mindent áthat. Kivonja Sátán vonzóköréből azokat a nyomorultakat, akiket a kísértő megtévesztett csalásaival. Isten trónjához emeli őket; ahhoz a trónhoz, amelyet ígéretének szivárványa övez.
Krisztusban nincs zsidó, sem görög, nincs rabszolga, sem szabad. Krisztus drága vére mindenkit eggyé kovácsol. (Lásd Gal 3:28; Ef 2:13.)
A szenvedő emberiség kiáltását minden valláskülönbséget félretéve meg kell hallanunk. Ahol a valláskülönbség keserű érzéseket kelt, személyes szolgálattal sok jót tehetünk. A szeretettel végzett szolgálat eloszlatja az előítéletet, és lelkeket nyer meg Istennek.
Viseljük szívünkön mások fájdalmát, nehézségét, baját! Osztozzunk nagyok és kicsinyek, gazdagok és szegények örömében és gondjában! "Ingyen vettétek - mondja Krisztus -, ingyen adjátok" (Mt 10: 8).

Környezetünkben élnek nyomorult, megpróbált emberek, akiknek szükségük van megértő szavakra és tettekre. Mindenütt vannak özvegyek, akik segítségre és együttérzésre szorulnak; árvák, akikért Krisztus felelőssé teszi követőit. Nagyon sokszor érzéketlenül elmegyünk mellettük. Lehet, hogy kopottak, faragatlanok, és látszólag semmi kedves vonás nincs bennük. Akkor is Isten tulajdonai. Áron vette meg őket, és éppoly értékesek szemében, mint mi. Ők is Isten nagy családjához tartoznak, és a keresztények Isten sáfáraiként felelősek értük. "Vérüket a te kezedből kívánom meg" - mondja Isten. Ezékiel 33 fej.
A legnagyobb veszedelem a bűn. A mi feladatunk, hogy megszánjuk a bűnöst, és segítsünk rajta. De nem lehet mindenkihez egyformán közeledni. Sokan elrejtik lelki éhségüket. Szíves szavakkal és tettekkel nagy segítséget nyújthatunk nekik. Mások nem is tudnak a saját nyomorukról. Nem ébrednek rá lelkük szörnyű ínségére. Tömegek olyan mélyre süllyedtek a bűnben, hogy elvesztették az örök valóságok iránti érzéküket. Isten képmása teljesen megfakult bennük, és aligha tudnak az üdvösségről. Istenben nem hisznek, emberben nem bíznak. Sokan csak önzetlen jóindulattal közelíthetők meg. Először fizikai szükségleteiket kell kielégíteni. Gondoskodjunk táplálékukról, tisztaságukról és tisztességes öltözetükről! Ha látják az önzetlen szeretet tanújelét, könnyebben tudnak hinni Krisztus szeretetében.
Sok tévelygő szégyenkezik, és érzi, hogy nem okos dolog az, amit csinál. Saját hibái és bajai láttán már-már kétségbeesik. Ne kerüljük el őket! Az árral szemben úszót az áramlás teljes erővel visszafelé sodorja. Nyújtsunk segítő kezet neki, miként Krisztus nyúlt egykor a süllyedő Péter után! Bíztató szavakkal próbáljunk benne hitet és szeretetet ébreszteni!
Lelkileg beteg testvérednek szüksége van rád, mint ahogy te is igényelted a testvéri szeretetet. Hallania kell olyan ember tapasztalatát, aki éppoly gyönge volt, mint ő most; aki meg tudja érteni, és segíteni tud rajta. Saját gyengeségünk tudata tegyen készségessé a súlyos bajban sínylődő felebarátunk megsegítésére! Sohase menjünk el egyetlen szenvedő lélek mellett sem anélkül, hogy ne vigasztalnánk úgy, ahogy Isten vigasztalt minket!
Krisztussal, az élő Megváltóval való személyes kapcsolat képessé
teszi az ember értelmét, szívét és lelkét alacsonyabb rendű lénye legyőzésére. Beszélj a tévelygőnek arról a mindenható kézről, amely támogatja, Krisztus végtelen jóságáról, amellyel könyörül rajta! Nem elég azt hinnie, hogy van törvény és korlát, amely nem szánakozik és nem hallja meg a segélykiáltást. Szüksége van meleg kézszorításra, szerető szívre, amelyben bízhat. Tartsd ébren benne azt a tudatot, hogy Isten mindig mellette van, és szánó szeretettel figyeli! Hívd fel figyelmét az Atya szívére, amely bánkódik a bűn miatt, az Atya kezére, amelyet most is felé nyújt, az Atya hangjára, amely ezt mondja: "Fogja meg erősségemet, kössön békét velem, békét kössön velem!" (Ésa 27:5.)
Ebben a munkában láthatatlan társaid vannak. A menny angyalai álltak a samaritánus mellett is, aki a megsebzett idegent felkarolta. Mennyei angyalok állnak mindazok mellett, akik embertársaik megsegítésével szolgálnak Istennek. Maga Krisztus is együttműködik veled. Ő a Megváltó. Ha az Ő irányításával munkálkodsz, nagyszerű eredmények tanúja leszel.
E munkában tanúsított odaadásodon nemcsak mások sorsa, hanem a te örök életed is múlik. Krisztus felemeli mindazokat, akik vágynak a vele való közösségre; akik vágyakoznak eggyé lenni vele, miként Ő is egy az Atyával. Engedi, hogy meglássuk és érezzük mások szenvedéseit, mert meg akar szabadítani az önzéstől. A maga jellemének vonásait - könyörületét, kedvességét és szeretetét akarja kialakítani bennünk. Ha engedjük, hogy munkálkodjék szívünkben, iskolájának tanulóiként felkészülünk a mennyei életre. Ha elutasítjuk, nem tud minket tanítani, és saját döntésünk alapján örökre elszakadunk tőle.
"Ha parancsolataimat megtartod" - mondja az Úr - "ki- s bejárást engedek néked ez itt állók (a trónját körülvevő angyalok) között" (Zak 3 : 7). Ha részt veszünk a mennyei lények munkájában a földön, alkalmassá válunk társaságukra a mennyben is. Az üdvösség örököseinek szolgálatára elküldött "szolgáló lelkek" (Zsid 1:14.), az angyalok köszöntik a mennyben azt az embert, aki a földön nem azért élt, "hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon" (Mt 20: 28). Ebben az áldott közösségben - örökké tartó örömünkre meg fogjuk érteni, hogy mi mindent rejt magában ez a kérdés: "Ki az én felebarátom?"
Felebarátunk az: akivel a Gondviselés összehoz bennünket, még az ellenségünk is
Aki nyomorúságban, ínségben van testileg, lelkileg, és én összetalálkoztam vele..
Úgy szeressem, mint önmagamat, - mondotta Jézus !
 
 
0 komment , kategória:  Mit cselekedjem hogy  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2009.10 2009. November 2009.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 2 db bejegyzés
e év: 110 db bejegyzés
Összes: 1825 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 350
  • e Hét: 951
  • e Hónap: 9290
  • e Év: 123530
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.