Regisztráció  Belépés
bulac57.blog.xfree.hu
A tegnap történelem, a mai nap ajándék, a holnap pedig meglepetés! Bús László
1957.05.14
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 45 
Boda Anikótól, köszi, puszi
  2009-07-31 01:24:40, péntek
 
 









Pusziiii
 
 
1 komment , kategória:  Belső kör  
2009 július 24
  2009-07-24 04:24:44, péntek
 
 

Viccek
Ketten támasztják a pultot a kocsmában.
- Látom üres a poharad. Kérsz még egyet?
- Dehogy kérek! Mi a francot kezdjek két üres pohárral?!

Egy nô elmegy a fogorvoshoz. Amikor beül a székbe, megmarkolja a doki férfiasságát.
- De hölgyem, ön a nemi szervemet fogja!
- Így van, és most mindketten nagyon óvatosak leszünk, hogy ne okozzunk fájdalmat a másiknak!



A szőke nő meséli a szintén szőkének, hogy megbukott a KRESZ vizsgán.
- Ez nem lehet igaz! Hogy történt?
- Egy körforgalom előtt megláttam a 30-as táblát. Mentem 30 kört, és mikor kiszálltam a vizsgáztató közölte, hogy megbuktam.
- Úristen! Nem lehet, hogy elszámoltad?

- Ödönke, mi volt nálatok tegnap az ebéd?
- Paprikás krumpli....
- És a múlt vasárnap?
- Paprikás krumpli...
- És jövővasárnap mi lesz?
- Paprikás krumpli kolbásszal.
- Hogyhogy lesz benne?
- Mert fater azt mondta, ha megint paprikás krumpli lesz, ő belevágja a faszát.


Link PETÍCIÓ Link
 
 
5 komment , kategória:  Általános  
Joghurtparfé eperrel
  2009-07-24 04:22:54, péntek
 
  Joghurtparfé eperrel és mentával

Hozzávalók:

* 6 tojássárgája
* 12 dkg cukor
* 4 dl görög joghurt (helyettesíthető tejföllel)
* 1 citrom reszelt héja
* 4 dl tejszín
* 1 dl citromlé
* 50 dkg eper

A díszítéshez: eper, menta



Elkészítés:

A tojássárgáját cukorral gőzfürdőn kb. 60-70 C fokra főzzük, ez körülbelül az a hőmérséklet, mikor beledugjuk az ujjunkat, és nem sikítunk fel, de nem is szívesen tartjuk benne. Ezután géppel hűlésig habbá verjük. Hozzáadjuk a joghurtot, a citrom héját és levét.
A tejszínt habbá verjük, és beleforgatjuk a tojássárgájás masszába. Fóliával kibélelt őzgerinc formába töltjük, és 4-5 órán keresztül fagyasztjuk. Az epret megtisztítjuk, a felét leturmixoluk, a másik felét kockára vágjuk, és a friss mentával együtt a turmixolt részhez keverjük.
Tálaláskor a parfé tetejére halmozzuk. Ha maradtak szép mentalevelek, azokat biggyesszük még az eper tetejére, és már tálalhatjuk is.

Elkészítési idő: kb 35 perc + 4- 5 óra fagyasztás
 
 
0 komment , kategória:  Receptek  
Vigyázzunk, hogy mit ...
  2009-07-24 04:20:49, péntek
 
  Vigyázzunk, hogy mit eszünk nyáron!




Ezekben a hónapokban már a hőség is megterheli a szervezetet. Nem árt, ha odafigyelünk arra, hogy mit és mennyit eszünk, iszunk.

Nyáron a szervezet energiaszükséglete 10-15 százalékkal csökken. A Szlovák Közegészségügyi Intézet a napokban felhívásban ismertette, hogy mihez tartsuk magunkat kánikula idején. Az első és legfontosabb tanács: igyunk elegendő folyadékot (legalább 2-3 litert); főleg szénsavmentes ásványvizet, esetleg gyümölcs- vagy zöld teát - de ne édesen, s óvakodjunk a sok cukrot tartalmazó üdítőktől. Ez a gyermekekre és idősebbekre még inkább vonatkozik. A kisgyermekeknek testfelületükhöz viszonyítva négyszer annyi folyadékra van szükségük, mint a felnőtteknek.
Hasonló a helyzet az alkoholos italokkal is: egy pohár hideg sört vagy bort szívesen elkortyolgatunk, de a nagyobb mértékű alkoholfogyasztás káros, mivel fokozza a folyadékveszteséget. S ugyanígy az erős fekete is.
Ne együnk nehéz, zsíros ételeket, helyettesítsük őket könnyen emészthetőkkel, kalóriaszegényekkel, s kerüljük a túl erős fűszerek használatát. Ügyeljünk az élelmiszerekkel való bánásra és a higiéniára. Ez a tárolásukra is vonatkozik. Nyáron ugyanis hamarabb romlanak - még a hűtőszekrényben is -, így sokkal nagyobb a fertőzés, ételmérgezés veszélye. Főleg a gyorsan romló élelmiszerek esetében (bébi- és gyermekételek, húsáru, cukrászati készítmények, fagylalt stb.) fontos ezt tudni.

Külföldön még óvatosabban!
A nyár a szabadságok ideje. Ilyenkor sokan utaznak trópusi, szubtrópusi országokba. Ezekben az emésztőrendszeri fertőzések megelőzése végett fontos ügyelni néhány dologra:
- Vigyázzunk a nyers zöldségekkel, salátákkal, a nem hámozható gyümölcsökkel: alaposan mossuk meg őket.
- Csak üzletben vásárolt ásványvizet igyunk. Főzéshez, fogmosáshoz is azt használjunk, ha a csapvíz nem iható (jó, ha elutazás előtt tudakozódunk róla).
- A jégkockára ugyanez vonatkozik: csak akkor használjuk, ha tudjuk, honnan származik.
- Lehetőleg mellőzzük a hőkezelés nélkül fogyasztandó élelmiszereket (felvágott, sütemény).
- Ne együnk a helyi piacokon, út menti kifőzdékben, talponállókban.
- Minden sporttevékenységre, de az úszásra különösen vonatkozik, hogy előtte ne étkezzünk bőségesen, és kerüljük a nehéz ételeket.
 
 
0 komment , kategória:  Egészségünk  
Nokia 5030: Fapados rádió
  2009-07-24 04:18:50, péntek
 
  Keveset tud, és azt sem tökéletesen. Viszont jól néz ki a Nokia egyik legolcsóbb telefonja.




A készülék ára bruttó 60-80 euró körül mozog, tehát egyértelműen egy alsó kategóriás modellről beszélünk. Apró dobozában ennek megfelelően csak egy headsetet és egy töltőt találunk a készüléken és az akkumulátoron kívül.

Az első kézbevételtől kezdve szépnek tűnik az 5030-as készülék. A szélein végigfutó piros csík és a csiszolt alumíniumra hasonlító műanyag burkolat sokat javít a megjelenésén. Mivel a billentyűzet gombjai nem emelkednek ki az előlap síkjából, ezért ez a része is nagyon vagány lett. Nem beszélve a hátlapon található hatalmas hangszóróról, melyen egy ,,XpressRadio" felirat hirdeti büszkén a telefon egyik legütősebb képességét.

Persze hiába szép a dizájn és kategóriájához képest jó az anyagminőség, ha a gombokat nyomkodva kellemetlen tapasztalatokat szerzünk. Márpedig a hangosan és kellemetlenül kattanó billentyűk rossz hatással vannak a minőségérzetre. Ráadásul a gombok nyomásra érzékeny felülete annyira pici, hogy sokszor bár látszólag a megfelelő billentyűt préseljük ujjbegyünkkel, mégsem történik semmi.

Mit tud? Nos, az 500 bejegyzéses telefonkönyv alapszolgáltatásai, az egyszerű naptár és az olyan extrák, mint a visszaszámláló, a számológép, a valutakonverter és az ébresztő kellenek még egy olcsó mobilba is. Van továbbá pár játék, amelyeket jobb ha el sem indítunk.

Ami extra, az a készülék tetejébe épített zseblámpa. Jó ötlet, hogy éjszaka így keressük meg a kulcslyukat, viszont nagyjából 10 gombnyomás szükséges, mire a menüben kikeressük a lámpa bekapcsolását. A Nokiától elvárnánk, hogy tervezzen külső gombot a lámpához.

Ezt egyébként az FM-rádiónál nem felejtették el, annak van gombja a bal oldalon. Nagyon helyesen már headset nélkül is működik, de a vétel minősége nem a legjobb. Az automata hangolás sem menti le automatikusan az állomáslistát, nekünk kell egyenként beírogatni az állomásneveket és elmenteni őket. Továbbá a hátlapon lévő hangszóró bár nagy, a hangminősége mégsem jó. Egyszerűen rosszul szól, Sokol rádiós feelinget teremtve ezáltal.

Végszó

Szép, fiatalos, olcsó. Megéri az árát, de csodát semmi esetre se várjunk tőle!
 
 
0 komment , kategória:  Digitália  
Valósággá vált a csoda
  2009-07-24 04:17:18, péntek
 
  Meleg nyári estéken, jól behűtött zöld veltelinit iszogatva aligha gondol az ember arra, hogy a világ egyik legzamatosabb, legízesebb, legillatosabb boráról híres vidékén került sor a nagy áttörésre.




Nem katonai alakulatok álltak szemben a svájci Alpok déli nyúlványánál elterülő festői szépségű völgy fölötti lejtőkön: a technikatörténet egyik nevezetes csatája zajlott le itt, amelyben fényes diadalt aratott a villamos vontatás a gőzvasút fölött. Számunkra különösen érdekes, hogy a győztes ,,csapat" vezére egy fiatal, pelyhedző állú magyar mérnök, Kandó Kálmán volt.

A német megnevezés szerinti Veltlin, olaszul Valtellina vasúttársasága vezetőségének amiatt főtt a feje, hogy túl meredekre sikerült a völgyet átszelő vasúti pálya, annyira, hogy egyes szakaszokon csak három mozdony segítségével tudták átvontatni a szerelvényeket, sőt arra is volt példa, hogy csak többszöri nekifutásra tudtak felkapaszkodni a kaptatón. Cselekedni kellett: olyan pályázatot írtak ki, amely más módon oldja meg a fogas kérdést. Nem tülekedtek a vállalkozók: bár sokan azt vallották, hogy villamos vontatást kellene bevezetni, azt viszont senki sem garantálta, hogy az új vontatóeszköz ereje felülmúlja három gőzmozdonyét. Csak egy legény akadt a gáton, aki ezt habozás nélkül elvállalta: Kandó Kálmán, aki huszonnyolc évének minden idealizmusával, lelkesedésével, optimizmusával meg volt győződve arról, hogy minden nehézségen úrrá képes lenni. Sokan csak mosolyogtak az ötletén, különösen azok, akik nem tudták, hogy sok mérnök egy élet munkájával szerzi meg azt a tudást, amelynek ő ily fiatalon a birtokában volt.

A Pesten 1869. július 10-én született Kandó Kálmán a világ talán két legjobb középiskolájában végezte gimnáziumi tanulmányait: a fasori evangélikus gimnáziumban kezdett - ahol a későbbiekben Wigner Jenő, Neumann János és Stein Aurél is tanult -, majd a tantermek túlzsúfoltsága miatt átlépett a Kármán Mór alapította Mintagimnáziumba (itt Kármán Tódor, a szuperszonikus repülés- és a rakétatechnika megalapozója tanult), ahol 1888-ban tette le érettségi vizsgáját. Amiatt csak 19 évesen, mivel a Mintagimnázium csak kétévenként indított új osztályokat, így Kandó a hatodik osztályt kétszer végezte el. A budapesti Műegyetemre iratkozott be, ahol 1892-ben kitűnő minősítésű gépészmérnöki oklevelet szerzett. Katonai szolgálata letöltése után a franciaországi Compagnie de Fives-Lille villamos gyárában kezd dolgozni, ahol hamarosan bebizonyítja rátermettségét: az indukciós motorok méretezésére új számítási módszert dolgoz ki, amellyel a gyártásuk jóval olcsóbbá, a teljesítményük nagyobbá válik.

Nem véletlenül tartják Mechwart Andrást minden idők legjobb magyar menedzserének: nemcsak ő volt az első a világon, aki egy gépgyáron belül megalapította a villamos részleget, aki kiválasztotta magának Zipernowszky Károlyt, a zárt vasmagú transzformátor későbbi egyik megszerkesztőjét, hanem sasszemét nem kerüli el Kandó munkássága, így egy csapásra megszerzi magának a mindössze 25 éves mérnököt. Kandó gőzerővel lát munkához, két év alatt egy egész indukciós motorcsalád tervei kerülnek ki a keze alól. A Ganz gyár szerte a világon tarol velük. Közben Mechwartnak arra is van gondja, hogy munkatársait tovább képezze, 1897-ben Kandót kiküldi Amerikába, hogy tanulmányozza a Baltimore-Ohio vasutat. Ezt 600 V feszültségű, egyenáramú motorokkal ellátott mozdonyokkal üzemeltetik, akárcsak az ebben az időben már világszerte elterjedt városi villamosokat. Csakhogy az egyenáramú motornak van egy jelentős hiányossága: nagy terhelés hatására fordulatszáma, ezzel együtt hatásfoka csökken, ami egészen a leállásig fajulhat. Eközben a keletkező örvényáramok akár rövidzárlatot is okozhatnak. Kandó azzal a meggyőződéssel tér vissza a tengerentúlról, hogy a megoldást csakis a háromfázisú áramrendszer hozhatja meg, ráadásul az eddigieknél jóval nagyobb feszültség alkalmazására van szükség. Persze Mechwart zöld utat ad a kezdeményezésnek, ennek eredményeként építik meg a nevezetes svájci üdülőhelyen, Evianban az első, 300 m hosszú, 20 m emelkedésű kisvasutat, amelyet 1898-ban adnak át. Időközben a valtellini vasúttársaság kiírja a már említett pályázatát. Mechwart magához hívatja Kandót, hogy reális-e a kérdés megoldása. A fiatal mérnök persze igennel felel, hozzátéve, hogy ehhez viszont háromezer voltos motort kell kifejleszteni. Hogy mennyire elképesztő a javaslata, akkor érthetjük meg, hogy a 19. század végén még nem voltak villamos hálózatok, minden fogyasztó maga gyártotta a gépeihez szükséges áramot. Ez kizárólag gőzgépekkel meghajtott dinamók szolgáltatta egyenáram volt, ahol a megtermelt 600 voltot nem lehetett magasabbra állítani. A váltakozó áram feszültsége viszont változtatható - le- és feltranszformálható -, ami egyrészt lehetővé tette a fantasztikusnak tűnő nagyfeszültség alkalmazását, ráadásul a háromfázisú áramrendszer bevezetésével a húzóerő megnövelését. Mechwart bízik Kandóban, így elvállalja az őrültnek tűnő terv kivitelezését. A szakma szerte a világon kaján örömmel lesi, hogyan buknak meg a magyarok. Csakhogy egy dologgal nem számolnak: Kandó komoly terepfelmérési munkákat végzett, amelyek során megállapította, hogy a közeli Alpokból lezúduló folyók bőven szolgáltatnak energiát a villamos generátorok számára. Elképesztő energiával, éjt nappallá téve, szinte az utolsó szögig mindent maga tervezett meg: az összes pályaszakaszt, a mozdonyokat és persze az erőművet is. Harminchárom éves volt mindössze, amikor 1902-ben látványos külsőségek között megnyitották a Valtellina vasutat. Szenzációszámba ment, hiszen ez volt Európa első villamos vasúti fővonala, a világ legelső váltakozó áramú vasútja. A csoda valósággá vált: Kandó mozdonya láthatóan nagyobb megerőltetés nélkül vontatta át a legmeredekebb szakaszokon is a szerelvényt, amellyel a három gőzmozdony csak nagy nehézségek árán bírt. Az olasz kormány a kedvező tapasztalatok hatására 1907-ben elrendelte további kétezer kilométeres villamos vasút megépítését, amelyhez megvásárolták Kandó szabadalmát. Amerikai tőkével részvénytársaságot hoztak létre Societa Italiana Westinghouse néven vasúti szerelvények és mozdonyok gyártására, sőt odáig mentek, hogy a Ganz-Kandó rendszert elnevezték ,,Sistema Italiana"-nak! E megmosolyogtató pofátlansággal szemben ugyanebben az időben Magyarországon sokkal súlyosabb dolgok történtek: a Ganz részvényeinek többségét birtokló Hitelbank urai leállíttatták a villamos vasútfejlesztési munkálatokat, perspektívátlannak ítélve azokat. Több se kellett a szemfüles olaszoknak: Kandót meghívták Vado-Liguerben épp átadott gyárukba igazgatónak. A rövidlátó, szűkkeblű bankári döntés miatt így a mozdony továbbfejlesztése Itáliában folytatódott. Hétszáz mozdonyt építettek a közreműködésével, amelyek közül 500 - a második világháború pusztításai ellenére - még 50 év múltán is üzemben volt. Az olasz kormány megfelelően kifejezte háláját a magyar mérnökzseninek: a Koronarend parancsnoki (Commedatore) fokozatával tüntette ki. Nyolc évig tevékenykedett Itáliában. Ezután is csak amiatt jött haza, mivel 1915-ben behívóparancsot kapott. A bécsi hadügyminisztériumban a monarchia vasútjainak szénellátását bízták rá. Ő e mélyen képességei alatti feladat közben sem tétlenkedett: kidolgozott egy tervezetet a gőzvasutak villamosítására, amit átadott a minisztériumnak. A világon az elsők között javasolta az 50 periódusú távvezetékek kiépítését, egy egységes, országos villamos hálózat kialakítását, amely a kisfogyasztóktól a villamos mozdonyokig mindenkit képes kiszolgálni.

Szerencsére a hadsereg vezetői ugyan szűklátókörűek voltak, de teljesen ostobák azért nem, így aztán 1917-ben eleget tettek a Ganz gyár kérésének, Kandót leszerelték. Visszatért a Ganz vállalathoz, ahol újabb mozdonyok fejlesztésébe kezdett. Nagy megnyugvást jelenthetett számára, hogy 1924-ben az első londoni energia-világkonferencián az 50 Hz-es váltakozó áramot nyilvánították a vasút számára a jövő energiaforrásának.

A háború után karrierje meredeken ívelt felfelé: először kinevezték a Ganz gyár műszaki-, majd vezérigazgatójának. Helyében mindenki örömmel üldögélt volna a jól fizető bársonyszékben. De Kandót nem ilyen fából faragták: 1922-ben benyújtotta felmentési kérelmét, hogy műszaki tanácsadóként dolgozhasson. Mondani sem kell, hogy ez a megbízatás villamos mozdonyok tervezését jelentette. Már a következő évben világszenzációval rukkolt elő: elkészítette a 2500 lóerős, fázisváltós mozdonyt. Ez utóbbi fogalom azt jelzi, hogy a vezetékbe egyfázisú áramot vezettek, amivel rengeteg költséget takarítottak meg, maga a Kandó-motor alakította át ezt háromfázisú árammá. A nagyszerű kísérleti eredmények láttán határozta el a MÁV a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal villamosítását.

A húszas évek folyamán két új mozdonytípust fejlesztett ki, külön a személy- és külön a teherforgalomra. Közben külföldi megrendelésektől sem zárkózott el: az olasz Saronnói gyár, valamint a Párizs- Orleans vasútvonal számára tervezett mozdonyt. Igazi munkamániás, mai fogalommal élve workoholista volt: minden erejét a mozdonyaira pazarolta, ez is okozta a vesztét: bokros teendői mellett elfogadta az amerikai Westinghouse gyár ajánlatát különleges feladatok megoldására. A megfeszített munka annyira felőrölte erejét, hogy 62 éves korában, 1931. január 13-án Budapesten elhunyt.

Magyarországon és szerte a világon 70 szabadalmát alkalmazták. Az elismerést is megérte: a budapesti Műegyetem 1922-ben a műszaki tudományok doktorává avatta. Az MTA 1927-ben levelező tagnak választotta, közvetlenül halála előtt, 1930-ban Corvin-koszorúval tüntették ki. A budapesti közlekedésügyi főiskola az ő nevét viseli. Külföldi általános elismerésére 20 évvel a halála után került sor, amikor az 1951-es annacyi nemzetközi konferencián kiemelték múlhatatlan érdemeit a vasút villamosítása és a háromfázisú áramrendszer bevezetése terén.
 
 
0 komment , kategória:  Tudomány  
Munka a szőlőben
  2009-07-24 04:10:29, péntek
 
 


A szőlő metszése és a vegetációs időszakban végzett műveletek (zöldmunkák) kiegészítik egymást. Mindkettőnek közvetlen hatása van a tőke fejlődésére, termékenységére és a termés minőségére.

Hajtásválogatás
A növekedés kezdetén, amikor a hajtások 20-30 cm-esek, egy részüket - főként a felesleges, terméketlen, fattyú- és ikerhajtásokat - eltávolítjuk a termő tőkékről.

Csonkázás
A támaszrendszert túlnövő hajtások levágását jelenti. A nagy kondíciójú tőkék visszahajló, buja hajtástömege önmagát árnyékolja. Ennek rosszabb rügydifferenciálódás és kötődés, valamint nagyobb termésrothadás a következménye. Csonkázással szellősebbé, fényáteresztőbbé tesszük a tőkék lombkoronáját, s ezáltal a kedvezőbb terméshozamot is elősegítjük. A fiatal tőkét, az alakítás alatt álló ültetvényt nem csonkázzuk.

Termőhajtások kurtítása
A zöldmunkák közé tartozik a termőhajtások kurtítása, visszacsípése is.
Virágzás előtt 5-6 nappal a felső fürt felett 5-6 levél után csípjük vissza őket. Azt érjük el vele, hogy a levelekben képződő tápanyag a fürtökbe vándorol. Ennek jobb termékenyülés lesz az eredménye.

Kötözés
A hajtások megfelelő állását és a támaszhoz alkalmazkodó elrendezését kötözéssel segítjük elő. Huzalos támaszrendezés esetén a hajtásokat legyező alakban kötözzük a huzalhoz. A kötözést a hónaljhajtások visszacsípésével, később pedig a csonkázással köthetjük össze.

Hónaljhajtások eltávolítása
A hajtások levélhónaljában képződött úgynevezett nyári rügyek a nyár folyamán kihajtanak. Belőlük fejlődnek a hónaljhajtások. Vagy teljesen eltávolítjuk őket, vagy két levélre visszacsípjük.

Levelezés
Célja a sűrű lombú fajtáknál a fürtöket árnyékoló levelek éréskor történő leszedése. Ezzel mérsékelhető a rothadás, és a napon fejlődő szőlőfürt szebben színeződik.


Rózsáink nyáron
Legendák, nagy múltú népek leírásai, népdalok, versek hosszú sora szól a rózsa szépségéről, illatáról. Szapphó i. e. 600 körül a rózsát a virágok királynőjének nevezi. Manapság is a legközkedveltebb a virágok között, mindig is a szeretet, a szerelem jelképe volt az egész földkerekségen.
E népszerű virágunk tömeges szaporításának köszönhetően szinte alig találni kertet nélküle. Nagyon sok fajtája van, bokros, futó vagy talajtakaró típusai is ismertek. A történelmi fajtákat gyakran csak a gyűjtők tartják magánkertjükben.
Szaporíthatjuk oltással, fásdugványokkal, bujtással.
Nyáron a legtöbb rózsánk virágba borul. Ez azonban sok energiát vesz el tőle, így elnyílás után a hiányzó tápanyagokat pótolni kell. Szórhatunk köré akár fahamut is, amely elsősorban káliumban gazdag. Bármilyen egyéb szerves vagy ipari trágyát is meghálál.
Ha vázába szedünk a virágokból, vágásukkor ne metsszünk le túl sokat a szárból, mert gyengítjük vele a növényt. Az elszáradt virágokat vágjuk le a legfelső két levél alatt.
Ha lisztharmatos leveleket fedezünk fel, azonnal távolítsuk el őket, nehogy a fertőzés elterjedjen az egész növényen.
Forró nyári hetekben szükség van öntözésre. Feltétlenül a gyökérzetre irányítsuk a vizet. A nedves leveleken hamarabb megtelepszenek a gombák. Ha hetente egy alkalommal jól beöntözzük rózsáinkat, többet használunk, mint ha naponta egy kevés vizet adnánk nekik.
 
 
0 komment , kategória:  Kertbarátok  
Írd alá Te is, ha egyetértesz!
  2009-07-23 10:55:24, csütörtök
 
  Envoyé par Polgár Info Le 16 július 2009 Sujet:
Petíció a szlovák államnyelvtörvény hatályon kívül helyezéséért

Petíció címzettje: Európai Parlament Emberi Jogok Európai Bizottsága
Európai Tanács Szlovák Köztársaság Nemzeti Tanácsa

Kezdeményező: Váralja Szövetség, Polgár Info
Várt aláírások száma: 10.000
Indítás időpontja: 2009. július 14.
Petíció lezárásának tervezett időpontja: 2009. október 6.

Petíció

Mi, ezen petíció aláírói tiltakozásunkat fejezzük ki a Szlovák Köztársaság Nemzeti Tanácsának 1995. évi 270. számú, a Szlovák Köztársaság államnyelvéről rendelkező törvényének 2009. június 30-i módosításai és kiegészítései ellen. Követeljük a Szlovák Köztársaság parlamentjétől, hogy a kisebbségek jogainak biztosítása érdekében e döntését vonja vissza.

Véleményünk szerint a pozsonyi kormányzat lépése nem más, mint a lelkében folyamatosan megalázott, rohamosan fogyó felvidéki magyarság teljes felszámolására tett intézményes kísérlet. A törvény elfogadása ellentétes az európai normákkal; valamint sérti az alapvető emberi jogokat, így az anyanyelvhez való jogot is. A szlovák államnyelvtörvény korlátozza a szlovákiai magyar és más nemzeti kisebbségek nyelvi, kulturális és közösségi kibontakozását.

Követeljük továbbá az Európai Uniótól és az Emberi Jogok Európai Bizottságától, hogy minden lehetséges lépést tegyen meg a törvény hatályon kívül helyezésére, továbbá a jövőben folyamatosan kísérje figyelemmel a magyarságot ért hasonló atrocitásokat és adjon hangot tiltakozásának a legmagasabb fórumokon is.

Váralja Szövetség
Polgár Info


Tízezer aláírás - tízezer lépés a felvidéki magyarságért. Tegyen meg ebből Ön is egyet!

A petíció aláírható az alábbi linken:
Link
 
 
1 komment , kategória:  Általános  
Boda Anikótól, köszi
  2009-07-23 10:51:27, csütörtök
 
 

HIBÁS VIDEÓ BESZÚRÁS!

Pusziii
 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
Ingridtől kaptam, köszi
  2009-07-23 10:42:52, csütörtök
 
 





 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
     1/5 oldal   Bejegyzések száma: 45 
2009.06 2009. Július 2009.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 45 db bejegyzés
e év: 808 db bejegyzés
Összes: 7056 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1553
  • e Hét: 3091
  • e Hónap: 36203
  • e Év: 356587
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.